Tijd   9 comments

Lieve vrienden, vriendinnen en natuurlijk alle bezoekers die hier komen wat gaat de tijd toch razend snel, lijkt het nu zo of is het gewoon zo dat als je wat ouder wordt het sneller gaat? Ik denk het laatste want als je jong bent heb je alle tijd van de wereld, niet dat het altijd zo is maar daar maak je je dan helemaal niet druk over, je praat zo makkelijk over nog vijf jaar en dan… terwijl je nu al snel zegt over vijf jaar, zullen we dat even afwachten? Tijd kan behoorlijk betrekkelijk zijn, dus laten we er allemaal zoveel mogelijk leuke, goede en nuttige dingen mee doen zolang het kan, ook degene die treurige dingen beleeft moet vooruit denken en niet stil blijven staan, het leven is een eeuwigdurend afscheid nemen maar als we zorgen voor een goed geweten en we hebben de tijd dat we geleefd hebben goed besteed dan is het prima. Als je het nieuws in de kranten leest en op de TV ziet, dan word ik daar niet bepaald vrolijk van meestal is het in de mooiste landen ter wereld juist één doffe ellende, dus laten we maar gewoon tevreden zijn met wat we hebben. Mopperen op de regering mag, want zoveel goeds doen ze niet maar er over dooremmeren heeft geen zin het is slikken of stikken en dan het eerste maar. Lieve mensen allemaal het is alwéér bijna weekend en de voorspellingen zijn dat het droog blijft,
 
weekend
Posted 15 februari 2008 by Ann McDunn in Space vrienden en vriendinnen

9 responses to “Tijd

Subscribe to comments with RSS.

  1. hoi Ann….ja…die eeuwige tijd…die in werkelijkheid niet bestaat…je geest is eeuwig jong….ik heb nog geen tijd gehad te schrijven…hoor je het mij zeggen?? geen tijd gehad….zo veel werk te doen…geniet…geniet…van elk moment….
    dat stuk over de schilderes is ook erg mooi….
    liefs
    Claudia

  2. Yep,de tijd gaat steeds harder, dus inderdaad geniet van elk moment
    Maar niet getreurd, en zeker geen gemopper op een ander, daar heb je alleen jezelf mee!
    Fijn weekend

  3. Dear Ann,
    In de éérste plaats,jij en je mannetje ook een heel fijn weekend gewenst!
    Je hebt wel gelijk hoor,het lijkt allemaal veel sneller te gaan.
    Je zou toch zeggen dat ik nu zeeën van tijd heb,maar de dag is misschien nog wel sneller om
    dan toen ik nog werkte.
    Maar het maakt verder niets uit hoor,het is natuurlijk al tot in den treure gezegd,als je maar gezond mag blijven!
    Dikke kus,Edward.
    PS. Bedankt voor de mijn eigen ster in The Walk Of Fame,krijg je die niet meestal postuum?

  4. Hallo An,
    ik snap heel goed wat je bedoelt, het deed mij denken aan Ede Staal, een Groningse zanger…..
    In het liedje: Vrouger zingt hij
    Vrouger, vrouger, wat gaait de tied toch vlug.
    Pas as ie older worden, ja din komt alles terug.
     
    Ook zong hij: dan zet ik alle klokken stil…… in Credo-Mien bestoan
     
    Ken je dat? Dat gevoel?
     
    Het gaat er eigenlijk om, dat je geniet van de mooie dingen die op je weg komen, maar dat doe je al volgens mij….
    En er bestaat ook een gezegde, jong van hart blijven, toch?
    Groeten en een fijn weekend!
    Liza
     

  5. Hier gerrit uit Uffeltonia,wil even zeggen dat wij bijna 30 jaar in drenthe wonen,en alles gedaan hebben wat wij graag wilde doen en de tijd vliegt,wat geeft dat dan?We gaan ons eigen weg,en blijven genieten van alledag.Blijf genieten Ann,en voor de andere mensen,geniet van wat je nog wel kan!Zoals ik al zei,FIJN WEEKEND!   Nu,  de groetjes Gerrit de tuinman uit Uffeltonia!

  6. ten eerste ook een heel mooi weekend toe gewenst denk niet dat het met ouder te maken heeft dat het vlug gaat zelfs mijn kleindochter is nu 10 jaar
     zei verleden jaar al oma wat gaat het toch vlug he
     we maken elke dag zo veel mee zo veel indruken de tijs glipt doot onze vingers
    maar we genieten er wel van anders ging het niet zo hard
    want o jee ga eens in wacht kamer zitten bij de dokter nu dan lijkt 10 min wel uur 
    veel groetjes van els

  7. Hoi Ann.
     
    Helemaal mee eens. Het leven gaat snel en als ik op maandagmorgen tegen mijn jongere collega’s vertel dat het al weer bijna weekend is, kijken ze zo meewarig naar me. Ook wanneer ik vrijdagmiddag vertel dat het alweer bijna maandag is, begrijpen ze me niet. Dus voel ik me als een roepende in de woestijn. Maar ik blijf wel lachen.
     
    Groetjes uit,
    Staphorstcity

  8. Ik zou daar wel op het strand willen zitten. Jij ook een prettig weekend, Ann. Vele groetjes, Bernadette.

  9. Jaaa, Time Flies, dat staat er naast mijn naam op MSN.
    Zal het niet ook met computers te maken hebben, daar zijn we ons helemaal niet bewust van de tijd die vooral daar vliegt.
     
    Er is ook een boek dat heet "Waarom het leven sneller gaat als je ouder wordt"  daarin zeggen ze dat het komt, omdat je steeds minder meemaakt. Kinderen hebben dagelijks zoveel leermomenten en nieuwigheden dat een jaar een eeuwigheid lijkt. Hoe ouder hoe minder van die leermomenten en ervaringen. Het is net als op vakantie gaan….lig je twee weken op het strand te niksen, dan duren die twee weken veel langer dan dat je elke dag een hoop gaat doen en bezichtigen.
     
    Liefs Sandra en ook een geweldig weekend

Geef een reactie

