Vlinders, pony’s, paarden en herfst in de zomer   16 comments

De hele dag onweert het hier al en de buien komen met regelmaat flink naar beneden. Op het gras kan je nauwelijk lopen of het moet met laarzen zijn, volgens mij is het toch echt nog zomer maar het is aan weinig te merken. Voor het weekend voorspellen ze mooi weer, maar dat moeten we toch maar even afwachten want vandaag zou het ook mooi  zijn en voorspellingen komen lang niet altijd uit. Niet getreurd, nog even en het is écht herfst en dan kan het ook heel mooi weer zijn. Met of zonder zon allereerst…

ANN

Tot nu toe tevens de mooiste foto van de dagpauwoog die ik heb kunnen maken, het krasje op zijn vleugeltje zit er echt, dus misschien een aanvaring gehad met een laatbloeiende roos, maar het diertje dartelde lustig rond en een pleister lijkt mij geen optie. Wat ik inmiddels al wel geleerd heb met foto’s nemen is dat je wel héél veel geduld moet hebben met vlinders als je niet in het bezit bent van enorme lenzen, maar na een kwartier rondlopen, stilstaan en weer verder lopen heb ik dan toch eindelijk het Kleine koolwitje (Pieris rapae) te pakken kunnen krijgen en écht niet op een budlea! Voor de meeste onder de foto nemenden is dit een fluitje van een cent, maar ik was hier toch blij mee.

Klein koolwitje (Pieris rapae)

Vorige week op een redelijk goede dag ben ik nog even bij de paarden en pony’s langs geweest met zwager Harm, er waren twee pony veulens die er slaperig uitzagen omdat ze eindelijk van de zon konden genieten. De paarden hebben brood gekregen, maar toen dat op was konden we wel vertrekken wat zij dus ook deden en lekker gingen grazen.

Twee slaperige pony veulens. Zondag 3 augustus 2008

Lekker grazen. Zondag 3 augustus 2008

Toch hier Benona D ook nog even plaatsen, want als er één veulen fotomodel is dan is het Benona wel!

Benona. Zondag 3 augustus 2008

Geplaatst15 augustus 2008 doorAnn McDunn inGeen categorie

16 Reacties op “Vlinders, pony’s, paarden en herfst in de zomer

Schrijf je in op reacties met RSS.

  1. het zijn kei mooie foto’s ik vind ze leuk en schattig je moet er meer van op zetten zo trek je meer mensen aan

  2. aaaaaaaaach, wat een schatjes !!!
    Knuffie, Miem

  3. Lieve Ann,
    Je foto`s zijn prachtig, en natuurlijk die van Benona schitterend, maar ik denks dat jij zo`n beetje de enige bent geweest met slecht weer vandaag. Ik heb het vanmorgen even  horen rommelen maar het is hier de hele dag droog geweest en de zon deed zijn best.Ik wens je een heel fijn en gezellig weekend toe
    liefs en knuff Spacewoman

    Lady Flower Power
  4. Zo grappig die teksten te lezen over Benona zou bijna jaloers worden hahaha
    Die vlinder kan je toch ook een speldje door prikken dan kun je prachtfoto’s maken oeiiii voel
    me nu net een dierenbeul vooral als je het zo getikt ziet staan … Vond dat vroeger toen
    ik klein was al verschrikkelijk om te zien die mensen die vlinders spaarde in zo’n kastje met
    glas er voor, maar toen was het geloof ik in en waren er ook meer vlinders.
    Alle opgezette dieren vind ik vreselijk om naar te kijken jichhhh …
    Je foto’s zijn weer prachtig Annypenny
    Hier was het overigens prachtig weer heel veel zon lekker buitenweer, zal morgen mijn best
    doen om wat zonnestralen naar Fryslan te sturen heb je zeker nog tegoed.
    Lieve Ann tot lees & mooi weekend zover dat mogelijk is GENIET!!! meisz.
    xb

  5. Ja lieve Ann
    Ook hier schitterend weer ,een 15 min wat onweer maar verder super !! en dan dat koolwitje haha ,ben ik de was aan het ophangen en je raad het al ,gaat het beestje overal rustig zitten ,en die camera weer boven naast de pc natuurlijk !!!,ik heb hem wel goed kunnen bekijken in elk geval ,de paarden zijn prachtig ,ze glanzen zo mooi en dan dat kleintje ,echt leuk
    Ik wens je een heel fijn weekend , Liefs Elisabeth

  6. Hier was het de hele dag fantastisch weer Ann, veel zon. Het koolwitje staat er overigens heel goed op, en zo makkeleijk is dat helemaal niet met zo’n licht getint vlindertje dat doorgaans al snel in de overbelichting schiet. Benona groeit op tot een prachtige jongedame, dat is goed te zien.
     
    Bedankt nog voor je alleraardigste hondenfoto en ik wens voor jou ook een fijn weekend.
     
    Liefs van mij 

  7. Hallo lieve Ann,
    zie je wel, nu heb jij je vlinders, en hoe…prachtig. Wees maar blij, dat dit krasje niet op je lens zit, want het beestje, dat heeft er geen last van. Over het weer gesproken, het was hier in Den Haag vandaag prachtig weer, volloop zon en bijna geen wind en dat wens ik je voor morgen in Buitenpost, want dan kan je ons weer mooie foto’s laten zien.En fijne avond nog voor jou.
    liefs…knuff…XXX…van je space vriend Gerd.

  8. Dear Ann,
    De afstand is wat groot,anders kreeg je nú van mij een paar dikke pakkerds hoor!
    Wat een mooie foto’s maak je met je nieuwe camera,de foto met Benona is zo mooi,wat een prachtig veulen.
    Kus van Edward.

  9. blij met je nieuwe toestelletje? aan je foto’s te zien van wel. Nou als het een beetje meezit met het weer moet het toch wat worden vandaag. Hier was het vandaag ook eens droog en de wind is eens eindelijk gaan liggen. helaas neit van kunnen genieten omdat ik tot 4 uur gewerkt heb en om 5 uur dochterlief weer ophalen van kamp.  Afgelopen week doodsangsten doorstaan op mijn brommertje, tijdens de windvlagen , de regen viel wel mee. maar toch niet echt buiten geweest, vanwege de wind ook geen pretje.  in het weekend is hier 23 graden gemeld , ben benieuwd. Helaas moet mijn lief weer werken op zaterdag, of de duvel er mee speelt.      

  10. Prachtig Ann! ik zit met verbazing naar de mooie foto’s zitten kijken. Dat je die vlinders er zo mooi op hebt gekregen. En de paarden zijn ook beauty’s!
    Jammer dat het zo nat en donderig bij jullie is. Hier in brabant was het vandaag prachtig zonnig en warm weer. Zou het in Ameland ook zo slecht geweest zijn? mijn jongste zoon en zijn oma zijn daar een paar dagen op vakantie. Hij zal zich toch wel vermaken, want ik hoor weinig van hem. Om te zeggen niet eens een smsje….haha Blij van zijn moeder verlost te zijn.
    Nou Ann, ik hoop dat je een mooi zonnig weekend krijgt en wens je dan ook een fijn weekend!
     
    Liefs Annelies

  11. Annnnnnnnnn wat een schitterende foto,s .
    Heb je die gemaakt met je nieuwe toestel .
    Waarschijnlijk ben ik iets misgelopen deze weken maar het is ook niet mogelijk om alles terug te lezen .
    Het weer viel hier erg mee heb 4 keer was kunnen draaien ,jaaaaaaaaa niet alleen was van ons hoor maar ja de kinderen hahaha moeders komt onverwachts iets eerder thuis .
    Het is natuurlijk ook niet eerlijk .
    Wij wensen jou een fijn zonnig weekend toe en laat me dit alvast vertellen overal vallen buien ook wij hebben ze meegemaakt .
     

  12. ach ja An het is een raar land hier aan de kust echt waar was het zeer mooi weer en daar heb ik natuurlijk van genoten de zon die was er vroeg bij jo al om een uur of half 8 stond die al te schijnen en ja de wind ie was echt in zijn geheel weg gewaaid zo rustig was het buiten ja het was een top dag lekker gewerkt  wel wat later thuis maar dat is niet erg hoor  en nu is het weekeind lekker rustig aan doen niets hoeft alles mag we kijken wel wat we gaan doen maar in ieder geval ik ik jou een zeer fijn weekeind wensen en ik hoop dat er drogen tijden aan breken zo dat ook jj even naar buiten kan zonder die laarzen ach wat is en maak t het uit gewoon lekker genieten An regen wind zon het zijn die elementen van de natuur en ja die wil wel is doen waar wij niet zo blij mee zijn dus daar moeten we maar meer leren leefen leuk weekeind An en tot de volgen de spacee diken kus van mij voor jou rene

  13. jeeeeeeeeeeeeee     ann ik was in haren was prachtig weer tot ik naar huis ging veel regen hier in de lemmer ook weer mooi wat jammer voor je maar de fotos zijn echt heeeeel mooi wat een pracht paarden
    wat glimmen ze mooi de pony zijn ook snoeppies wat lief zohoop morgen dat het beter weer word daar ik moet onverwacht weekend werken moest volgende week maar door ziekte vroegen ze of ik wou ruilen nu dat is dan geen punt zo kan je het oplossen volgende week vrij is ook lekker gr v els

  14. Vlinders fotograferen valt inderdaad niet mee, ik heb er ook niet zoveel van. Het probleem is natuurlijk dat op het moment dat je af wilt drukken, zo’n beestje het natuurlijk weer nodig vind om op dat moment weer weg te vliegen !. De paarden zijn ook mooi. Volgens mij  blijft Benona speciaal voor jouw even staan om te worden gefotografeerd ! Groetjes, John

  15. Lieve Ann Jij ook een heel fijn weekend
    en wat weer schitterende foto’s
    Lieve Groetjes Janny
     

  16. Ja, Ann het zijn mooie plaatjes. Bij ons in het terrein lopen zo’n 70 New Forestpony’s. Er loopt slecht 1 hengst bij. Dit jaar geen veulens overigens. Ik vind het prachtig als ze zo over die open vlakten van ons trekken. Voral als ze dan in volle vaart komen aanrennen is dat prachtig om te zien. Vandaag hadden we mooi weer. Toos meegenomen en direct even wat schade ingehaald van inventarisaties die achterop waren gekomen. In 4 uur uur vandaag het werk van 8 uur gedaan met z’n tweeen en de resultaten waren er naar. Een aantal soorten lijkt na een aantal slechte jaren uit het dal te willen klimmen. Geeft een gevoel van lichte opluchting. Alleen die kleine heivlinder. Ik hoop toch zo dat ie dit jaar een goed jaar doormaakt want anders is er weer een soort minder……
     
    groeten
     
    roel

Plaats een reactie