Kunstveiling, Ganesha en weekend.   11 comments

Het weekend kan over een paar uur voor de mensen die werken alweer beginnen, ook voor de niet werkende mensen, maar die zien er toch iets minder naar uit en natuurlijk niet te vergeten, de schoolvakanties beginnen in het noorden van Nederland. Vaders en moeders krijgen het weer een week of 8 erg druk de kleine kinderen zoet te houden. Met zoon een poosje geleden naar een kijkdag van een veiling in Leeuwarden geweest, er was een schat aan schilderijen, sculpturen, etnografica, grafiek, Friese kunst en antieke kaarten uit Friesland, en o jee wat word ik daar toch hebberig van! De veiling was van Pim Lenos, zelf ook kunstschilder en zoon heeft een handje geholpen, eigenlijk wel twee handjes want de mensen die naar een veiling gaan weten niet half hoeveel werk er in zit. De foto’s zijn jammer genoeg niet al te scherp, maar ja al die spotjes kunnen een amateurtje met een klein camera’tje behoorlijk in de weg zitten wat de lichtval betreft, maar met hurken, op je tenen staan en desnoods een krukje kom je toch ergens.

Kunst - kijkdag veiling Pim Lenos en Geert Postma  2008

Buddha brons 2008

Buddha, Jopie Huisman enz.2008

En toen gebeurde het onvermijdelijke, Ann werd helemaal verliefd en dat nog wel op een bronzen beeld van Ganesha, het was van de week dan ook een geweldige verrassing toen ik dit beeld alsnog kreeg voor mijn verjaardag! Nogmaals heel veel dank Geert je bent mijn liefste zoon, wat ook niet anders kan want ik heb er maar één maar die telt dan ook voor wel drie zoons, zelfs broer Edward zou er een boek over kunnen schrijven en bij mij zou ik aan een trilogie nog niet genoeg hebben. Hier is het dan en het staat op een ereplaats!

Ganesha - brons veiling Pim en Geert 2008

Ganesha (ook wel Ganesh of Ganapati Tantra) is de Hindoestaanse godheid met het olifantenhoofd. Hij is de god van kennis en wijsheid, neemt hindernissen weg en is de beschermheilige van reizigers. Hindoes bidden tot Ganesha voor ze aan iets nieuws beginnen. Een beeld van hem staat vaak op splitsingen van wegen in India zodat hij de reizigers kan helpen als een keuze moeten maken en een nieuwe weg inslaan. Ganesha staat altijd aan het begin van iets, een eerste impuls. Na dit kijkje in de keuken van het veilingwezen en de daarna gekomen verrassing, heb ik nog maar één ding te melden en dat is…

Weekend eind juni

Posted 27 juni 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

11 responses to “Kunstveiling, Ganesha en weekend.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Schitterende foto’s Ann. Wat bedoel je met amateur?

    • Met een eenvoudige Coolpix P80 kan je best aardige foto’s maken maar ik ben een amateur vergeleken bij mijn broer e.a. kennissen die fotograferen met een spiegelreflexcamera, maar ik ben wel tevreden hoor, bedankt voor je compliment, groetjes, Ann.

  2. Heerlijk hé een veiling doe wel eens zo’n dagje maar dan in Leiden al koop je niets
    dat is idd wel moeilijk is de sfeer gewoon heerlijk om eens op te snuiven.
    Lieve zoon heb je wat een prachtig beeld gaat je vast veel goeds brengen.
    LiefsNoon

    «»Vosje«»
  3. Heel mooi en heel attent en lief van je zoon. Vind je foto’s prachtig. Prettig weekend

  4. Hèèl bizonder Ann, dat je zo’n kado van je zoon kreeg!
    Dat is een teken dat hij je goed kent en zich verplaatst in je gedachtenwereld.
    Als je een keer een moeilijk moment hebt, kijk dan naar dit beeld en hoe je het gekregen hebt.
    En warm je aan de liefdevolle gedachte van je zoon.
    Lieve groet, Liza.

  5. Wat mooi en ontzettend lief van je zoon! De god van kennis en wijsheid, die je helpt bij de keuzes om een nieuwe weg in te slaan…. ik ben er even stil van….mooi hoor!
    Groetjes

  6. een zoon die geeft dat kado met liefden  hij houd van zijn moeder en dat is met geen pen te beschrijfen .
    een zoon die is meer dan zoon hij is ook een vriend maar toch ook nog een eigen kind .
    een zoon die dit aan jou geeft voor je verjaardag vind ik erg aardig .
    liefen an ik wens jou een zeer mooi weekeind en wat die fotos betreft ik vind zo erg mooi  diken kus rene

  7. Lieve Ann
    Je foto’s zijn zeker wel heel goed hoor ,lijkt mij heel moeilijk met dat geglim om scherpe foto’s te maken.Wat een lieve verassing is dat om zoiets moois cadeau te krijgen .Ik moet helaas bekennen dat ik een cultuur barbaar ben ,maar ik vind het wel heel erg leuk om onder ander bij jou het een en ander op te steken wat cultuur betreft .
    Liefs en een fijn weekend Elisabeth

  8. Mooie Ganesha. Veel geluk en wijsheid.
    Fijn weekeinde.
    Liefs Belia.

  9. Kijk, dat moet dan toch wel een heel leuke verrassing voor je zijn, Om dat beeld te krijgen van je zoon.
    Ennuh, schaam je niet voor je foto’s want het is idd erg moeilijk om zo’n donker glimmend beeld goed vast te leggen.
     
    Fijn Weekend Ann.

  10. Je boft maar weer met zo’n cadeau Ann,je zal vaak een bepaalde weg moeten inslaan,net zoals wij,het is dan fijn dat GANESHA nu bij jouw een ere plaats heeft gekregen.Wij wensen je heel fijn weekend toe Ann.Groetjes uit Uffelte.PS: WE hadden vanmiddag een gezellige groep mensen Friesland, Vollega,bij Lemmer.

Geef een reactie

