De Kruidhof, Buitenpost II   14 comments

Gistermiddag met een vriendin weer naar De Kruidhof geweest, samen lekker gepraat, vlijtig foto’s genomen en een poos op het terras gezeten. De waterlelies zijn nu zó mooi dat ik met levensgevaar (nou ja voor mij dan) boven het water heb gehangen om die prachtige bloemen vast te leggen op de gevoelige plaat, zoals ze vroeger zouden zeggen. Op één van de bladen zat een grote mooie kikker, maar hoe voorzichtig ik ook deed, plons weg kikker! Volgens mij moeten die beestjes me niet *snik*, in ieder geval bloeide er weer allerlei nieuwe bloemen en planten en de foto’s zet ik weer in een album. Een paar foto’s wil ik hier neerzetten omdat ze hier veel mooier uitkomen. Het was weer genieten al was het niet telkens zonnig, het was warm genoeg. Op één foto van de vorige keer staat zo’n schattig watertje in de varentuin, jammer genoeg hebben vandalen daar alles kapot gemaakt en het watertje en watervalletje zijn weg! Wat heb ik toch een hekel aan jongelui die uit louter verveling zulke mooie dingen vernielen. In ieder geval was het weer genieten en over een poosje gaan we er weer heen, er is altijd wat nieuws te zien en het is daar heerlijk rustig. Veel dank Jantsje voor de fijne middag!

Zaterdag 28 juni 2008, een prachtige witte waterlelie

Zaterdag 28 juni 2008, roze waterlelie

Zaterdag 28 juni 2008, waterlelies net open

Ook nog maar een paar kleine stukjes, maar ó zo mooi van De Kruidhof zelf.

Zaterdag 28 juni 2008, rozenlaantje

Zaterdag 28 juni 2008. beestjes genoeg in de vlindertuin maar geen vlinders

Zaterdag 28 juni 2008, gerst, klaprozen en tarwe

Posted 29 juni 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

14 responses to “De Kruidhof, Buitenpost II

Subscribe to comments with RSS.

  1. Schitterende foto’s Ann …. die kikker was natuurlijk bang voor die kus van jou 😉

    «»Vosje«»
  2. Wat een onvoorstelbaar mooie foto,s Ann!!!..het is weer genieten zo mooi..jammer dat de kikker ervandoor ging..volgende keer meer succes!!..fijne avond verder..liefs Caro.

  3. Dear Ann,
    Gezellig zo samen naar de Kruidhof he,volgens mij ben ik daar nog wel eens met jou geweest.
    In elk geval laten je mooie foto’s zien dat het daar prachtig is.
    Jammer van die kikker hoor,maar hij zou waarschijnlijk toch niet in een Prins zijn veranderd.
    Dikke kus van Edward.

  4. Heel mooi Ann!!! de rose waterlelies zijn echt prachtig. Meestal zie je alleen de witte. Zelf hebben wij 1 kleine witte in de vijver. En die kikker ach ja….ik denk dat ze schrokken omdat jij zo´n plaatje was!
     
    Liefs Liesje

  5. Ja een geweldige serie. En je hebt gelijk de klaprozen komne hier nog mooier uit. Prachtig dat contrast.

  6. Lieve Ann,
    Héle mooie foto’s hoor,allemaal even prachtig!Je hebt ’t goed te pakken hé?’t Foto-virus!Ik ben ook aangestoken maar dan door de muggen!!’t Is weer begonnen,die rotbeestjes!Smeren vóór ze steken,smeren ná ’t steken…gek word je ervan,niks helpt,ze moeten mijn gewoon hebben!!’k Ga nog ff kijken in je album,nog ’n fijne avond!
    Liefs Corry en doggy Joep,doeidoei!!

  7. Je hebt  hier prachtige foto’s gemaakt Ann. Je lelies staan er mooi helder op, het rozenpad is ook prachtig en de klaptozen tekenen mooi mooi af in het groen. Het zijn foto’s waar ik met plezier naar kijk

  8. Tjeemie ze zijn echt schitterend. Zo mooi dat ze bijna namaak lijken. De klaprozen tussen de aren is ook een plaatje.

  9. Lieve Ann
    Wat een prachtige foto’s weer ,ik ga zo nog even je album kijken.Jammer dat mensen mooie dingen zomaar kapot maken zoals zo’n leuk watervalletje Bah .Ik zag eergister een jongetje nijdig aan een stuk door tegen een van mijn planten trappen ,ik begrijp er niets van ,leren ze dan niet om respect te hebben voor de natuur en spullen van andere mensen,het geeft een machteloos gevoel .Maar ja wat kunnen we doen.
    Liefs Elisabeth

  10. tjeeeeeeeeeeeeeeeee  annnnnnnnnnnnnnn wat zijn ze schitterend
    o jee ojee nu zeg ik het weer ik moet er weer gauw heen
    nu ann je foto’s zijn zo mooi dus nu niet meer zeggen dat je er niet aan tippen kan ik vinddddddd ze zo mooi
    en je heb gelijk hoor hier komen ze veel mooier uit ga nog even er van genieten veel liefs van els
     
    ga dinsdag met kleindochter naar vlieland hi hi dus mijn dagen vliegen om dus kruidhof nog even wachten maar dan meld ik het hoor ann

  11. Schitterende, haarscherpe foto’s Ann. Prachtig die lelie bloemen, daar vewacht je zo een elfje in….

  12. Ik kan me voorstellen dat je weer genoten hebt Ann,hele mooie foto’s,ook een mooie tuin Ann,Zoveel rozen heb ik niet hoor,wel wat klaproosjes en papavers,maar het gaat wel hard,de bloei wel te verstaan.Wordt wel weer over genomen door de andere planten.
    Leuk even dat kijkje in de Kruidhof.groetjes van gerrit en elly.

  13. inderdaad zijn ze erg mooi an ja we haden ze ook bij ons in de vijver en een bloemen gafen ze elke jaar weer allen een nadeel we waren natuurlijk allen het weekeind daar en ja als je ze dan geen water geeft dan gaan ze dood en als je vijver niet bij gevult wordt of het water dat staat langen tijd stil  daar houden ze ook niet van dus ja twee a drie jaar heben we daar veel plezier van gehad en daar na heb ik ze maar er uit gehaald en iemand anders gegeefen ik moet wel zegen dat ze nu erg mooi staan bij die persoon dus dan vind ik het leuk dat ze nu na zeker 4 jaar nog elke jaar van die mooien bloemen geefen dus niks vernielen want dat is toch gewoon niet nodig en als ze zo graag iest willen vernielen dan doen ze dat maar lekker bij hu ouders thuis maar dat is er dan niet bij allen maar wat niet bij hun in de buurt is maak me daar vaak boos over maar ja wat kan ik er aan doen dus niet boos worden en gewoon op blijfen letten dat ze het niet doen want als ik het zie ja an dan ben ik niet voor de poes .
    ik wens je nog een hele fijnen zondag avond en voor de rest van de week geniet er van een diken kus rene

  14. Deze mooie foto’s zijn ook wijsheid. Liefs Belia.

Geef een reactie

