De moord op Milly Boele is een klap voor politie.   47 comments

Het nieuws was deze week weer niet om vrolijk van te worden, nu is de stille tocht bezig voor Milly Boele het 12-jarige meisje uit Dordrecht, dat werd vermoord door haar buurman Sander Vreeswijk die notabene politieagent is/was bij het korps Rotterdam-Rijnmond. Natuurlijk heeft deze man weer psychische problemen gehad (?) maar iedereen die een opleiding wil hebben bij de politieschool wordt gescreend, waarom zijn de psychische problemen tijdens de screening dan niet bekend geworden? Het wordt zo langzamerhand toch doodeng om nog iemand te vertrouwen, naar wie kan je je kind nog sturen als dit soort lui bij de korpsen werken? Er is geen pedoscreening dus wie zegt mij dat er niet meer zijn die zich kunnen vergrijpen aan een kind? Collega’s hebben Vreeswijk ook vertrouwd al komen er nu een aantal zaken uit, o.m. van de vriendin van Vreeswijk die zelf bij de politie werkzaam is die toch een signaal waren voor de aard van Vreeswijk en al eerder gemeld hadden moeten worden. Hoe is het toch mogelijk dat niemand wat heeft gemerkt, twee huizen vanaf haar ouderlijke woning lag Milly begraven in de tuin van Sander Vreeswijk dezelfde avond dat ze werd vermist is ze al door hem vermoord en hoe gek of ziek is iemand die vrolijk op zijn terras met vrienden een pilsje drinkt terwijl hij weet dat Milly daar ligt? Hij heeft zelfs nog een kaart gestuurd naar de ouders om ze sterkte te wensen bij de zoektocht naar hun kind, wie het langer begrijpt mag het zeggen, ik begrijp het in ieder geval helemaal niet meer. Voor Milly is het te laat, een betere screening zou in de eerste plaats heel nuttig zijn want iemand met psychische problemen mag niet gestigmatiseerd worden maar zou toch niet moeten toegelaten worden voor een opleiding bij de politie, want het vertrouwen van ouders is toch schade toegebracht al is de politie de kameraad van iedereen, wel is het zo dat die pet IEDEREEN past en dat is op z’n minst zorgelijk te noemen.

Ik ga maar weer over tot de orde van de dag, machteloos zijn we toch dus……….

00 AAA

Geplaatst19 maart 2010 doorAnn McDunn inNieuws en politiek

47 Reacties op “De moord op Milly Boele is een klap voor politie.

Schrijf je in op reacties met RSS.

  1. Echt vreselijk …

  2. @ Edward, ik denk dat er daarom zo weinig echt nieuws naar buiten komt, de schaamte van de agenten van het korps zal wel niet voor niets zijn, ook in een andere krant stond dit bericht volgens de meningen zijn er geen fouten gemaakt, maar dit is al een grove nalatigheid, ze zouden in de buurt ook met speurhonden aan de gang maar hebben dat afgeblazen, nu zeggen ze dat Milly toch al dood was, ja maar dat wist niemand nog volgens mij had de politie toch een veel beter en diepgaand buurtonderzoek moeten houden, maar diep triest is het dat dit heeft kunnen gebeuren door een agent die niet bepaald goed bekend stond, ze zullen alles ook wel niet zeggen. En van hogerhand zal er wel een nieuwsstop zijn, vrijdag zou er al veel meer bekend zijn maar het blijft stil.@ Els, er zijn inderdaad geen woorden voor maar het zal wel heel erg lang duren voordat de ouders en de familie hier overheen zijn, vergeten zullen ze nooit!

  3. hier zijn gewoon geen worden voor als je er over gaat nadenken word je hoe langer verdrietiger wat er allen maal om ons heen gebeurt hoop dat de fam ergens troost uit kan krijgen intens triest

  4. Naar mijn mening heeft de politie hier toch een flinke steek laten vallen. Je mag toch aannemen dat ze binnen het korps ZuidHolland Zuid weten waar hun personeel woont. Als er dan een melding binnenkomt van een vermist meisje dat twee huizen vanaf de woning woont van een agent met pedofiele neigingen, wat in het korps bekend is, moet er toch een belletje gaan rinkelen. En al helemaal als het meisje haar tegen Moeder zegt dat er een buurman voor de deur staat, dan is de link toch niet zo moeilijk. De Telegraaf schrijf vandaag: Het was in politiekringen al langer bekend dat Sander.V zich aangetrokken voelde tot jonge meisjes. Het ging daarbij om opzichtig flirtgedrag. Of hij verder ging dan dat is niet bekend. Nu er langzaam steeds meer naar buiten komt, wordt het alleen maar triester.

  5. @ Sjerrie dat is knap vervelend beterschap leave, ik hoop dat je snel weer op zult knappen. De Leeuwarder Courant is nu niets meer maar toen ik er werkte is dan ook al lang geleden en toen was de Leeuwarder best wel goed, de Telegraaf is de ergste volgens mij dat is echt een sensatiekrant. @ Ilona, Trouw vind ik zelf nog wel een redelijke krant de columns zijn vaak behoorlijk pittig, alles wat je noemt is dan ook geen echt nieuws maar krantenvulling, het interesseert mij ook geen biet wie met wie gaat, dag en weekbladen grijpen echt alles aan om naast de grote hoeveelheid advertenties maar wat te publiceren. Zelf lees ik het nieuws ook op internet en af en toe neem ik een proefabonnement (veel kranten voor weinig geld) voor de rest komen er wel streekbladen, vrouwenbladen lees ik sowieso niet en als ik op het journaal iets zie wat me wel interesseert zoek ik de rest wel op internet, maar er zijn genoeg mensen die wel het z.g. nieuws willen lezen en zolang er gevraagd wordt zal er gedraaid worden.@ Janny, het is ook verschrikkelijk en vooral omdat er nu bekend gemaakt is dat de politie op de hoogte was van de pedofiele voorkeur van Sander Vreeswijk, voor de rest is er nog niets echt bekend. Woensdag wordt Milly in besloten kring begraven en ik denk dat de familie, vrienden en bekenden hoognodig toe zijn aan rust om dit enorme verlies te gaan verwerken.Liefs, Ann.

  6. verschrikkelijk ik kan alleen maar zeggen voor de fam en bekenden heel veel kracht /liefde en sterkteLiefs Janny

  7. De Telegraaf + De Volkskrant + De Limburger en dan de grootste gemene deler erop loslaten. Misschien dan heb je een redelijk beeld van gebeurtenissen die verslagen worden. De regionale krant is uiteraard per provincie/streek anders en de overige 2 zijn slechts als voorbeeld genoemd. Ik vraag me tegenwoordig trouwens meer en meer af wat eigenlijk ‘nieuws’ is? Als Paris Hilton een weekeinde doorbrengt in Amsterdam, wordt dat in alle kranten en op tv breed uitgemeten. Lekker belangrijk! Als in Guatemala een bus van het talud rijdt en er komen 9 mensen om, wordt dat hier op het nieuws gebracht. Erg naar voor die mensen maar de doorsnee Nederlander weet niet eens waar Guatemala ligt. Als een fotomodel in Maleisie een biertje drinkt, wordt ze door sharia-recht veroordeeld tot 30 stokslagen. Heel vreselijk voor dat meisje maar is dat nieuws? En als Mick Jagger weer eens gespot is met een blonde langbenige van 23, moet dat dan in de krant? En dan heb ik het nog niet eens over paparazzi, die zou je toch met de camera en al door de wc trekken, bah, wat een achterlijk beroep. Ik lees al vrij lang de krant online en dat bevalt prima. Kijk naar de koppen en klik aan, de rest zal me worst wezen.

  8. Ik heb niet heerlijk geslapen Ann, ik heb het vies te pakken. Wel overdag heerlijk geslapen op de bank. Dommelde steeds weg…………De Leeuwarder Courant? Nou uh……. die gaat steeds meer richting Telegraaf. En die háát ik………………………Fijne week.xjserrie

  9. Echt objectief is de verslaggeving nooit geweest, ik heb een aantal jaren bij de Leeuwarder Courant gewerkt maar een sausje van wat door de journalisten zelf werd toegevoegd was altijd smakelijker voor de lezer dan de droge feiten op een rijtje.

  10. De media verprutst alles. Er is geen geen objectieve verslaggeving meer.

  11. De hypes van stille tochten en het circus eromheen daar doe ik ook niet aan mee, volgens mijn bescheiden mening is dat begonnen met de dood van prinses Diana, zelf zou ik helemaal niet blij zijn met zoveel drukte als ik vreselijk veel verdriet had, dat heb ik zelfs met begravenissen waar honderden mensen op af komen, van mij hoeft het niet zo nodig. De overledene zelf heeft er niets meer aan en vaak is het alleen een kwestie van mensen die de laatste eer komen bewijzen en dan bij de koffietafel alweer moppen zitten te vertellen of lang niet geziene kennissen weer eens zien en dan heerlijk gaan zitten blijkletsen. Uiteraard heb ik ook wel degelijk erg te doen met de ouders, broers en zussen en andere familieleden maar mezelf laten zien doe ik niet en ook ik kan er niet om huilen, het is een zijdelings gebeuren dat een behoorlijke impact kan hebben maar geen echt verdriet zoals dat is met eigen mensen die iets vreselijks overkomt. Over de media zijn we het allemaal wel eens en zoals gezegd zolang de gemiddelde Nederlander dit soort nieuws wil zal de media doorgaan al was het maar om de verkoopcijfers en de kijkcijfers.@ Sjerrie, ik heb heerlijk geslapen want ik heb wel geleerd het knopje tijdig om te draaien.

  12. Over hypes gesproken. Het hele circus om de dood van dit meisje, en al een tijdlang van elk vermoord mens, vind ik bizar. Stille tochten, bloemenzeeën, waxinelichtjes, knuffelbeertjes, condoleanceregisters, persoonlijke briefjes aan de overledene……. ik kan daar niet goed tegen. Het is ongelooflijk tragisch voor de familie en allen die – in dit geval – Milly goed gekend hebben, maar persoonlijk kan ik er niet om huilen. Dat neemt niet weg dat ik wel degelijk zwaar te doen heb met de nabestaanden. We moeten echter e.e.a. wel in perspectief en in normale proporties blijven zien. En de media moet zichzelf eens tegen het licht houden want het is één grote ranzige troep geworden. Nauwelijks meer van elkaar te onderscheiden en uitsluitend uit op scoops.

  13. Uiteindelijk gaat het altijd om de centen, helaas…………………… en de belangen, wederom: HELAAS……………… En het publiek dat ervan smult, helaas………………..Voor nu: trusten en niet dromen van die sores hè………………. Sweet dreams!xsjerrie

  14. Je hebt gelijk meis, alles waar geld de baas is waarbij dan ook is ziek dus in dit geval de media maar dat is toch al heel lang zo? En toch komt dat ook door de mensen die gebruik maken van de media als er geen vraag is wordt het niet gemaakt of geleverd.

  15. Dussssssssssssss vind ik toch de media verziekt,……………………………………… Waar gaat het nou om?

  16. Dat was tegelijk Sjerrie, in heel veel gevallen ontstaat er ook onmiddellijk een hype rondom een misdaad zoals deze voor het korps Rotterdam-Rijnmond is het ook erg en natuurlijk schamen ze zich voor deze collega, vragen zich misschien wel af of ze geen signalen hebben gemist. Vandaag heb ik het niet meer gevolgd, zonder echte berichten van de politie zelf in deze zaak ga ik niet mee met alle persberichten, ik heb het al eerder geschreven er is nog niets echt duidelijk dus wacht ik op de serieuze berichtgeving. Dat Pauw en Witteman ook al beginnen met dit soort zaken valt me ook tegen van ze maar tegenwoordig is al het nieuws geld en dat speelt een heel grote rol. De feiten die zijn vrijgegeven door de politie zijn al erg genoeg er hoeven geen speculaties gedaan te worden, overigens vind ik dat ook vreselijk voor de ouders en familie. De media is niet ziek maar ook op geld belust hoe erger de foto’s en verhalen hoe beter de kranten worden gelezen en bekeken en zo ook het nieuws op de TV kijkcijfers zijn heilig, maar dat is al behoorlijk lang aan de gang, als er ergens een ramp is zie je ook telkens dezelfde beelden en wordt er met de waarheid ook behoorlijk de hand gelicht waar zelfs de regeringen van zo’n land aan meedoen, dat hebben we laatst wel weer gezien aan het dodental van Haïti, hoe meer doden hoe meer geld en geld is nog steeds heel vaak the root of all evil.

  17. Over het algemeen zijn kleerkasten van mannen vaak erg zachtaardig dus hoe andere mensen daar tegen aankijken zegt me niet zoveel, iedereen heeft recht op zijn/haar voorkeuren, een heel goede vriend van mij is ook kaal en is behoorlijk stevig maar zou nog geen vlieg kwaad doen bij wijze van spreken natuurlijk. Door de eeuwen heen zijn het juist de kleine mannekes die het meeste kwaad in de wereld hebben geschopt, Hitler, Napoleon en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het macho gedrag is vaak wel vervelend om te zien en mee te maken en ik denk dat de meeste mensen dat niet leuk vinden dan wordt er vaak een link gelegd, maar dat is normaal op het moment dat er iets vreselijks aan de hand is zie je iemands foto en of degene nu groot, kaal en macho is of klein en slank we zien er toch snel wat verkeerds aan omdat de daden zo erg zijn en zo onmenselijk. Voor straks lekker slapen.

  18. Voorlopig lees en bekijk ik persoonlijk de berichtgeving van de media nauwelijks……………. Want die vind ik speculatief en de verslaggeving is verre van de feiten…… van die laatste hebben ze niet veel nog. Het is al erg genoeg dat dit gebeurd is. Dat een Pauw en Witteman en andere gerenommeerde programma’s en kranten aan deze mediahausse meedoen valt me tegen. Het publiek reageert als een spons en gelooft alles. Een onverlaat, in welke beroepsgroep dan ook, hoort gestraft te worden. Dat ie nou net bij de politie zat is knudde, ja. Ik leef ook mee met het politiekorps, als ik erin zat, zou ik me rotschamen, zoals zoveel agenten. De meeste eigenlijk denk ik. Maar da’s ook al weer een interpretatie hè. Ik heb vanavond Rondom 10 gezien, jij ook? Zéér verhelderend vond ik dat. Het komt erop neer, dat ik de media hedentendage losgeslagen vind. Waar kan ik nu een feitelijk verslag vinden? Eentje zonder interpretaties en invullingen en aan de haal gaande met wat aangenomen wordt, en niet alleen van horen zeggen is? Sorry Ann………….. daar wordt ik nu misselijk van. Al die speculaties. Ik ben al al misselijk van de dood van Milly. Alleen……… die hype eromheen maakt me nog misselijker. En het feit dat alles maar als zoete koek wordt aangenomen….. De media is ook ziek. Maar, ja dat wist ik allang. Cijfertjes……………. Treurig!

  19. Hoe jij het brengt is het genuanceerder…. ik bedoel ook niet meteen politie, met groot, kaal enzovoorts… meer het beeld dat weer naar buiten komt door in dit geval de media. Tis vaak hoe mensen het opvatten in combinatie met een soortgelijk uiterlijk en dan de lading die er achter zit nu….

    °○°Alexandra
  20. Lieve San, er zijn heus wel meer mensen die zo’n onverlaat wat zouden aandoen als ze de kans kregen en het betrof hun eigen kind, in Amerika is er een vrouw geweest die de moordenaar van haar dochter in de rechtbank doodschoot en ze werd vrij gelaten, het leed maakt dat het laagje vernis is verdwenen en de rauwe mens overblijft, ik weet zeker dat er hier ook mannen zijn die als ze de kans kregen om de moordenaar van hun kind dood te schieten dat zouden doen. Ik heb expres niet gekeken naar de stille tocht zoiets is te aangrijpend als je in je eentje bent maar mijn hart gaat uit naar de ouders, familie en vrienden van het meisje. Lang niet alle politieagenten zijn groot en stoer San, er zijn ook best minkukeltjes bij die zonder pak niet opvallen, in dit geval vind ik de media nogal rustig er wordt nog steeds Sander V. geschreven en op de enkele punten na van de psychische problemen en de teleurstelling dat Vreeswijk niet verder zou komen dan surveillant is er nog niets bekend. Zijn motief niet, het hoe, wanneer en waarom niet en zelfs niet of Milly seksueel misbruikt is. Het is dan ook niet een beeld van de media dat niet klopt, maar een beeld dat door ons zelf wordt opgeworpen al of niet kloppend. Niet iedere man met een kaal hoofd en sterk als een beer wordt bij voorbaat al veroordeeld, was er die avond maar een kaalkoppige stoere collega bij Vreeswijk geweest dan had het niet gebeurd. Het is meer de totaal onbegrijpelijke toestand en het vertrouwen dat is aangetast wat eng is, voor hetzelfde geld was deze man wèl goed geweest en tegenwoordig zullen er wel kleerkasten nodig zijn om in bepaalde situaties te kunnen ingrijpen.

  21. Afgelopen woensdag sprak ik een chauffeur die uit de kant van Dordrecht komt, een rouwdouwer… grote bek, stevige vent. Hij had er geen woorden voor en het leeft daar enorm. Is heel gek als je zo’n vent hoort en ziet praten hierover, heeft het er voor over om zo’n gast op te bergen. Zou ie niet om malen. Maar vraag me dan af…. krijg je dat nou echt klaar? Op gevoel zou ik dit ook kunnen roepen, waarmaken is wat anders maar de chauffeur was er van overtuigd dat hij dit deed als het zijn dochter was geweest.Gisteren zat ik te kijken naar de stille tocht en ik schoot vol toen Oma aan de kant van de weg stond, die stilte….. oorverdovend bijna…. nu nog als de beelden voor m’n ogen vliegen. De ouders, die straat, hun straat….en dan weten dat je kind op deze manier van je afgenomen is.Ben alleen een beetje huiverig voor de stereotypen die getrokken worden…. politie, grote mannen met kale koppen en ringbaardjes, moeilijke toestanden…. de media vermoord een beeld al snel voordat de werkelijkheid op tafel ligt.Begrijp me niet verkeerd, op geen enkele wijze wil ik het voor die lullo opnemen, feesten in je tuin met je vriendjes en een kaart sturen naar de ouders, wetende wat je geflikt hebt en het lijk ligt vers in je tuin? Maar het melken van de media schept ook vaak beelden die niet kloppen.

    °○°Alexandra
  22. Nicky ik begrijp helemaal niet dat niemand iets heeft gehoord of gezien van het begraven van Milly, hij moet toch wel een heel groot gat hebben gegraven en aangezien de buurtgenoten zich nogal met elkaar bezig houden lijkt het mij heel erg raar dat niemand, zelfs de vrienden die bij dat stuk ongeluk aan een pilsje zaten op z’n terras niet hebben gezien dat er gegraven was. Dit was toch niet te voorkomen geweest meis, als hij z’n zinnen op Milly had gezet had hij smoesjes genoeg en al vond ze de man dan wat eng, een buurman die bij de politie is wordt automatisch vertrouwd. Wat heb jij een ontzettend hardnekkig griepvirus, wat een ellende! Veel beterschap en liefs van mij voor jou.

  23. Echt verschrikkelijk Ann dat zoiets kan gebeuren en dan te weten dat Milly vlak naast haar huis begraven lag. Een gestoord iemand die nooit bij de politie had mogen werken. Had wel gelezen dat Milly tegen haar vriendin had gezegd dat ze de buurman een beetje eng vond, nou had ze maar naar haar gevoel geluisterd, dan had ze misschien nog geleefd.Ben nog herstellende van een griepvirus, kan wel 6 weken duren, dus nog even uitzieken.Fijn weekend!liefs, Nicky

  24. @ Joke, vroeger hadden ze zelfs ontzag voor een eenvoudige veldwachter met een knuppel en nu niet meer voor 10 agenten, met een heel mooi verhaal en als er niet meer gebeurd is als een val of een te harde klap komt deze knakker er ook nog genadig af, maar als je een kind willens en wetens meelokt met een smoesje is dat toch met voorbedachte rade haar meenemen, ik ben toch wel erg benieuwd naar de ware toedracht, als wij dat tenminste ooit te weten komen. Vooral mensen met kinderen en grootouders worden al angstiger om de kinderen alleen buiten te laten spelen of naar een vriendje of vriendinnetje te laten gaan, ik weet langer echt niet wat je nog kan doen om kinderen te behoeden voor dit soort kwaad, opsluiten kan ook niet. Voor de ouders en familie van Milly is dit een ontzettend moeilijke tijd niet alleen omdat ze hun kind kwijt zijn maar ze weten ook nog weinig. Liefs, Ann.

  25. het is vreselijk wat er gebeurd is . ik heb een kleindochter van 10 en je moet er niet aan denken als er zoiets gebeurd ,en toch kan het ook al ben je nog zo voorzichtig,voor moord kan hij levens lang krijgen .voor doodslag met opzet kan hij minder krijgen . zelf hoop ik dat hij nooit meer los komt en dan word er gezegt de politie is je beste kameraad ,mooi niet zo raak je het vertouwen wel kwijt. en het is niet te hopen dat hij naar 5 jaar weer op vrije voeten komt dat hij weer even op verlof mag .ik heb me heel rot gevoeld bij het bericht van milly,denken aan haar ouders en verdere fam wat moeten die mensen een narigheid doorstaan kom je nooit meer te boven . de wereld is helemaal rot vroeger had je nog ontzach voor de politie nu kun je niemand meer vertrouwen .liefs Ann groetjes joke

  26. @ Elisabeth, het is niet krom hoor er gebeuren iedere minuut van de dag vreselijke dingen en zoals eerder gezegd het leven gaat door, jij ook een heel goed weekend meis, liefs, hug, Ann.@ Edward, ze hebben nog niet eens vastgesteld of Milly seksueel misbruikt is, het gaat allemaal wel heel erg langzaam dat doodslag klinkt mij in ieder geval niet goed in m’n oren, de straf voor doodslag is n.l. heel wat minder dan voor moord, het zal toch niet gebeuren dat ze om de eer van Rotterdam-Rijnmond te redden het geen moord noemen, het maakt volgens mij wel wat uit dat dit om een politieagent gaat, er is totaal niets bekend gemaakt over het motief en een kind meelokken om haar daarna te vermoorden en te begraven in je tuin lijkt mij toch echt wel onder de noemer moord thuis.

  27. Misschien bekijk ik het wel verkeerd hoor, maar ik kan mij vreselijk kwaad maken over het feit dat men nog zit te dubben over of Vreeswijk moet worden aangeklaagd voor moord of doodslag. Wat mij betreft maakt dat geen reet uit, ervan uitgaande dat hij de dader is, dan is hij schuldig aan de dood van dit arme kind, hoe dan ook!

  28. Wat een vreselijke hel moet dit zijn voor de ouders en verdere familie ,verder heb ik niets toe te voegen .Ik wens je een heel goed weekend en het voelt wat krom om dat in dit log te schrijven Liefs Elisabeth

  29. Vreeswijk woont twee huizen af van het huis waar Milly woonde en ze had weleens op zijn honden gepast als dat al niet meer te vertrouwen is dan is er niets meer wat je kunt vertrouwen. Dat ze uitgekookt zijn weet ik meis ze houden heel wat psychiaters en psychologen voor de gek, liefs.

  30. De buurman zal inderdaad een goede vertrouwde zijn geweest anders was Milly denk ik niet mee gegaan. Wie is nu bang voor Oom agent? Zal geen moment in haar opgekomen zijn dat ze gevaar zou lopen.Wat het gek zijn betreft Ann, ze zijn wel gek maar op hun manier zo uitgekookt als de duivel. Groetjes.

  31. @ Lieve Ingeborg, jij weet hoeveel pijn het doet een kind te verliezen en jullie kunnen je dan ook veel beter voorstellen hoe het voor deze ouders is, pijn, verdriet, machteloosheid, woede en andere emoties zullen door hen heengaan. De screening blijkt dus niet streng genoeg te zijn in deze tijd en een pedoscreening wordt al nooit gedaan, toch maar gaan doen dus. Juist omdat de mensen politieagenten toch wel vertrouwen is dit een klap voor de politie in het algemeen, als ik een dochter van 12 jaar of jonger had mocht ze daar net zomin alleen naar toegaan als naar welke man die alleen is dan ook. Verwonderen over wat ze over deze Sander Vreeswijk gaan vertellen doe ik me vast niet, maar of wij alles wel aan de weet komen is een tweede, die vriendin van hem ook een agente heeft het toch maar gepikt dat hij seksueel gewelddadig was, het is onbegrijpelijk en ook ik voel me er onbehaaglijk bij. Liefs, hug, Ann.

  32. @ Lam Yau, Milly is waarschijnlijk meegegaan met haar buurman omdat ze weleens op zijn honden heeft gepast volgens de berichten had hij een jong katje waar wat mee was en daarom is Milly meegegaan, je hebt hoop ik toch geen geweer nodig om met de buurman die ook nog agent is even mee te gaan, het is iets wat niemand verwacht maar het maakt mensen alweer angstiger om wie dan ook te vertrouwen. @ Caro, het beroerde met dit soort lui is dat ze inderdaad levensgevaarlijk zijn maar niet gek, ze zijn juist meestal slim en intelligent genoeg, Vreeswijk heeft het toch voor elkaar gekregen dat niemand van de politie hem in eerste instantie verdacht, een echte gek valt meestal direct door de mand. Het is in ieder geval wel zo dat dit soort vastgezet moet worden en nooit meer losgelaten moeten worden ook niet met proefverlof, psychiaters en psychologen vergissen zich veel vaker dan wij weten.@ Ilona, in dit geval vind ik het geen vooroordeel en jammer genoeg lopen er heel veel van dit soort macho figuren rond bij de politie, ook het uniform doet heel veel want zonder hun pakkie stellen sommigen totaal niets voor. Mijn zwager was leraar op de politieschool in Harlingen, en de opleiding daar was beslist niet makkelijk. Ook minder hoog opgeleide mensen mogen van mij best aan een politieacademie leren maar hoe het niveau nu is weet ik niet. Hier zijn de agenten meestal best wel heel netjes en er wordt niet gesproken met jij en jou, misschien ligt dat aan het deel van het land waar je woont. Het is al net als met alle beroepen wat ze geleerd hebben is nog geen praktijk en als de politie een hufterig gedrag vertoont moet je dat ook aan kunnen kaarten bij zijn meerderen ze worden dan heus wel op het matje geroepen. Deze Sander Vreeswijk was dan ook teleurgesteld (stond er in een krant op internet) omdat hij geen agent zou kunnen worden en het niet verder zou brengen dan surveillant en dat is in rang lager dan agent. Wat en hoe is nog steeds de vraag en er wordt heel weinig naar buiten gebracht, ik hoop in ieder geval niet dat hij een voorkeursbehandeling krijgt om alles ONDER de pet te houden. Vrijheid in gebondenheid hoort het ook te zijn Loontje en zeker agenten horen het goede voorbeeld te geven, ik weet heel wat meer van de politie en rechercheurs maar echt respect heb ik niet voor ze, misschien een beetje teveel gezien en gehoord.@ Belia, de excuses liggen altijd meteen voor de hand en daar kan ik ook helemaal niet in meegaan, mijn vertrouwen in de mensheid is op zich al niet zo groot en we moeten er inderdaad maar niet al teveel mee bezig zijn er zijn teveel treurige zaken en het leven gaat door, dit is alleen zo doodeng voor ouders met jonge kinderen want wie kan je nog vertrouwen? Jij ook een heel goed weekend meis, hier is het even gestopt met regenen. Liefs, hug!

  33. Ten eerste vind ik het verschrikkelijk wat er met Milly Boele is gebeurd, mijn vriend en ik hebben het op de voet gevolgd. Zelfs wij waren aangeslagen toen we het vreselijke nieuws hoorden. Weet je Ann, ik ben zelf een kind verloren en weet welke pijn het is waar je doorheen moet, maar mijn kind is op een natuurlijke manier gestorven en daar leer je mee om te gaan en op den duur kun je het een plaats geven. Maar als ik aan de ouders van Milly denk word ik erg verdrietig. Het is toch niet te verteren dat er een gek komt die gewoonweg je kind dood maakt. Ik heb het met hun te doen.Zitten nu overal mensen bij die doordraaien, zelfs bij de politie? Ik word hier bang van. Je verwacht toch dat een agent sociaal op en top is en geen psychische problemen heeft. Dan vraag ik me hoe zo iemand bij een politiekorps komt. Hoe is hij door de screening gekomen? Zie je maar weer. Hoop niet dat hij straks als arme stakker wordt gezien die door zijn psychische problemen niet meer wist wat hij deed. Het zou me niet verwonderen, want mij verwonderd niks meer.Liefs Ingeborg.

  34. Wat een tragedie, triest dat zo’n jong levendje zomaar wordt vernield. Medelijden of begrip voor de dader heb ik niet, en een excuus voor een moeilijke jeugd is onzin. Iedereen maakt wel het een en ander mee in zijn leven, maar dat is nooit en te nimmer een excuus om een ander letsel of erger toe te brengen. Mijn vertrouwen in de medemens is weer verder gedaald, ik weet ook dat je er niet teveel mee bezig moet blijven, anders zou je er depressief van worden, en dan gun ik die griezels niet.Wens je een goed weekend, hier is het grijzig, maar de temperatuur is best goed.Liefs, en knuffel xx Belia.

  35. Dit is een vooroordeel maar het moet eruit: als ik naar Sander Vreeswijk kijk, ben ik ervan overtuigd dat zulke types überhaupt niet bij de politie moeten werken. Deze opgepompte macho staat voor alles wat ik verafschuw: macht en geweld. En ja, je kunt je inderdaad afvragen waarom zo’n man door de screening komt?! Dat de pet iedereen past, is een grote vergissing van de politie. Mensen met nauwelijks middelbaar onderwijs kunnen aan de slag op de politieacademie. Fout! Bij de politie moeten mensen werken die goed zijn opgeleid, een studie hebben afgemaakt en goed en duidelijk in de Nederlandse taal moeten kunnen communiceren. Luister eens naar de gemiddelde agent op straat en je tenen krommen in je schoenen. Domheid troef. De echte woordvoerders daargelaten maar het taalniveau en de taalkennis van de doorsnee Nederlandse agent is belabberd. Heeft niets te maken met huidskleur want bij alle kleuren in het corps doet dat probleem zich voor. En dan heb je ook nog de agent die je aanhoudt met de opmerking "wij zijn wel verkeerd bezig, he?" of "daar moet u echt iets aan laten doen, mevrouwtje". En het ergste is nog, en daarmee verliezen ze heel veel respect en aanzien, dat bijna iedereen met jij wordt aangesproken. Als een jongeman van een jaar of 18 in de kraag gevat wordt, is het meteen jij-en en jou-en. Fout! De politie moet de waardigheid kunnen opbrengen om die schoffies ook gewoon met u aan te spreken. Maar die schoffies jij-en en jou-en tegen iedereen dus ook tegen de politie en die gaat meteen steigeren en jij-en en jou-en terug. Dat is ook een onderdeel van de macho-cultuur bij de politie. Blijf toch beschaafd en voorkomend tegen de burger, dan zal die burger uiteindelijk zich minder ‘gepakt’ voelen en wat meer respect gaan tonen voor de politie in het algemeen. C’est le ton qui fait la musique, zeg ik altijd maar.

  36. Wat heeft die man in vredesnaam bezield om dit meiske te doden..wat moeten moeders nu nog tegen hun kinderen zeggen als het om politie gaat..voor mijn gevoel is dit een levensgevaarlijke gek..vastzetten en nooooooit meer vrij..bah bah bah…

  37. Het is erg die moord, maar iemand screenen zou kunnen helpen, mits die persoon niet dingen blijft verbergen! Helaas mensen doen vreselijke dingen en ze blijven gebeuren, ontvoeringen, schietincidenten, verkrachtingen. We moeten bewust zijn dat mensen heel wat in staat zijn te doen dat is door de eeuwen zo geweest. En hoe begrijpelijk ook, eigen rechter spelen heeft geen zin, het brengt je geliefde niet terug. Ik hoop dat het onderzoek wel duidelijk maakt waarom die vent dat heeft gedaan! Waarom is Millie toch met hem meegegaan, ze had toch geen mes op haar keel of zo???

  38. @ Melda, wat vreselijk en dat was nog wel een leraar, overigens heb ik bij dat bericht niet gelezen dat die Ronald Janssen een moeilijke jeugd had gehad of psychische stoornissen, dat zelfs zijn advocaat niet meer voor hem wilde pleiten vind ik knap, hier wordt er meteen van alles gedaan om maar te ontdekken of de man het soms niet kan helpen, wat een verdriet overal en dat door een paar van die ellendelingen.@ Henk, telkens als er iets vreselijks is gebeurd worden meteen de verzachtende omstandigheden uit de hoge hoed getoverd, dat is echt misselijk makend, laten ze eerste maar eens goed aan de weet komen waarom en hoe de moord op Milly is gebeurd want daar lees je nog niets over, meteen hup zielig, hoezo zielig de familieleden en kennissen zijn zielig niet de dader, zo langzamerhand ben ik het helemaal eens met mensen die zeggen dat pedo’s geen privacy mogen hebben omdat ze in de meeste gevallen weer in hun oude fout vervallen, het zal je dochtertje maar zijn.

  39. Was één van mijn grootste ergernissen omtrent deze zaak. De dader zou in z’n jeugd cuicidaal zijn geweest (had ie ’t maar gedaan) Meteen wordt er weer naar een verzachtende omstandigheid gezocht. Niet te geloven, toch ?Is er nog iemand die vóór bescherming van privacy is van pedo´s ??

  40. @ John, in zijn jeugd had hij suïcide neigingen, maar dat staat toch in zijn medische rapporten dan hadden ze bij de screening daar toch op moeten letten? Deze knaap is nog maar 26 en is een stevige knakker dus veel last zal hij echt niet krijgen, die wordt straks opgeborgen in een TBS kliniek en daar zijn zulke lui gewoon patiënten hij komt dan ook nog onder lotgenoten en hij is slim dus de kans dat hij ooit weer wat doet is nooit uitgesloten.@ Mazza, ik begrijp dat dit heel veel losmaakt bij jou en anderen die van dit soort lui het verdriet hebben meegemaakt, deze vent heeft nu geoefend, als Milly de eerste is en zal nooit meer stoppen, zelfs in zijn seksuele relatie was hij gewelddadig dus die vriendin is ook niet helemaal fris als is ze agente, met zo’n vriend blijf je toch niet omgaan. Wat je ook als kind of jong mens hebt meegemaakt dat is geen vrijbrief om andermans kinderen of familie leed aan te doen, ik denk dat heel veel mensen een ongelukkige jeugd hebben gehad maar toch met hun handen van een ander zijn afgebleven.@ Broer, dat is dicht bij jullie en dan ga je toch direct denken aan je kleindochter, de screening is ook niet waterdicht dus oom agent hoeft alleen niet meer te helpen, altijd twee agenten dan bestaat er heel wat minder kans op dit soort ongelukken, ik hoop tenminste dat de politie hiervan heeft geleerd, het is alweer gebeurd maar er hoeft bij mij geen agent alleen te komen je weet het maar nooit tegenwoordig zal het net weer iemand zijn die een ongelukkige jeugd heeft gehad en mij voor z’n moeder aanzien. Jij ook een heel goed weekend en een dikke kus voor jou, likje van Mandy die er ook al niets van snapt.

  41. Lieve Zuster,De moord op Milly heeft mij ook geschokt hoor, te bedenken dat Saskia van de zelfde leeftijd is, het is verschrikkelijk. Een meisje dat ter goeder trouw de deur voor een buurman die ook nog eens politieagent is open doet. Het korps Zuid-Holland Zuid is zwaar aangeslagen door deze gebeurtenis, en dat kan ik wel begrijpen. Ze kunnen nu wel iedereen die een opleiding wil gaan volgen op de politie academie screenen, maar het is nu wel gebleken dat ook dit niet waterdicht is. Het zou toch potjandorie niet best zijn als iedereen met een min of meer ongelukkige jeugd, dit soort vreselijke dingen zou gaan doen, dan kunnen wij wel voortaan wel binnen blijven, en voor niemand de deur meer opendoen. Ondanks dit nare onderwerp wil ik niet nalaten om je een goed weekend te wensen Ann.Een dikke kus voor jou, en weer héél veel kriebeltjes voor Mandy van Edward.

  42. Weet je die ongelukkige jeugd is triest maar het is geen excuus, dit soort mensen heeft vaak genoeg al iets uitgespookt waarbij ze steeds de kans krijgen om het dan aan te geven of om hulp te vragen , mijn man had ook een ongelukkige jeugd , ik had ook een ongelukkige relatie , schei gauw uit zeg, ik kan er niets aan doen omdat ik een ongelukkige jeugd had, wat een onzin. zeg . ik hou er maar over op want het maakt meer los dan me lief is

  43. begrijpen doen we het nooit, bij ons ook toen pap was neergestoken niemand snapte waarom , ik weet nu waarom, gewoon op zoek naar iemand om op te oefenen te oefenen om iemand te vermoorden ,maar ik snap het gelukkig evengoed nog steeds niet. psychische problemen, een kronkel in hun denkwijze, nee dat kan en wil ik niet snappen en al helemaal niet begrijpen. en ik snap al helemaal niet hoe iemand een kind iets kan aandoen , mijn maag draait al bij de gedachte. wat een klap het hoe en wat heb ik niet meegekregen maar langzaam siepelt wel binnen welk nieuws we gemist hebben. brrrr.

  44. De dader schijnt vroeger ook al eens zijn polsen te hebben doorgesneden. Nu denk je, had hem maar dood laten bloeden, was dit ook niet gebeurd ! Overigens is het bekend dat dit soort types ook in de gevangenis op het allerlaagste niveau staan. Net als pedofielen. Hier wordt echt op neergekeken door medegevangenen en bewakers. Dit is een extra straf. Psychisch zal hij het nog zwaar gaan krijgen. Eigenlijk zouden dit soort types na hun gevangenisstraf levenslang in een TBS inrichting moeten verblijven, want het blijven onberekenbare tijdbommen.

  45. Murwaritalief, ook ik heb hier eigenlijk geen woorden voor, het is toch echt niet te hopen dat dit monster er met een paar jaar TBS af zal komen, er wordt nu trouwens wel onderzoek gedaan naar moorden waar hij event. bij betrokken kan zijn geweest en die nog niet zijn opgelost, onvoorstelbaar en zijn ongelukkige jeugd kan mij ook gestolen worden.

  46. Er zijn geen woorden voor Ann. Iedereen maar zeggen het had niet mogen / kunnen gebeuren maar het is wel gebeurd en het is te laat. Een paar jaar tbs en het is ook gebeurd. Ik heb hier geen woorden voor. Het is te gruwelijk voor woorden. Er is geen straf hoog genoeg voor die man. En zijn ongelukkige jeugd kan me ook gestolen worden. Die kaart doet helemaal de deur dicht naast het feestvieren op het graf van dit onschuldige kind.

Plaats een reactie