Archief voor 26 maart 2010

Lente en de zomertijd…….   57 comments

Hoera…… eindelijk is de lente gekomen en razend snel bot alles uit, bloeit, kruipt, vliegt, nestelt en dan is die ellendige lange winter weer snel vergeten. De madeliefjes waren er in één nacht en de hommels brommen ook al weer rond, ronduit heerlijk! De zwanen die eerst met grote groepen bij elkaar waren zijn allemaal weer met z’n tweetjes en gaan op zoek naar een gepaste woning. Vandaag scheelde het wel een jas bij gister maar het was in ieder geval droog en niet koud en dat is al om blij van te worden. Een echte winter mag dan heel mooi zijn geef mij de lente maar, gister was het zelfs hier 20 graden met een zwak zonnetje dus zonder jas heerlijk wandelen en natuurlijk het voorjaar vastleggen, iedere dag wandelen maakt toch dat je de lente heel intens aan het beleven bent en Mandy vaart er wel bij al moet ze soms wel veel geduld hebben met een moeder die ineens ter aarde stort omdat ze weer eens een bloemetje ziet waar ze dan net weer niet goed genoeg bij kan. Maar dan vermaakt Mandy zich ook uitstekend al is het maar om toch even ergens een klein kuiltje te graven of om met vier pootjes in het water te gaan staan om nog dichter bij de watervogels te kunnen komen al zijn die dan natuurlijk wel vertrokken als er zo’n monster dichtbij komt.

00 AAI

De schapen met hun lammeren zijn weer buiten en dan is De Mieden meteen weer een stuk mooier.

Morgennacht om twee uur gaat de zomertijd in en ook dat is iets waar ik dan blij mee ben, weer een uur langer licht. Een uurtje langer of korter slapen daar geef ik niets om ik ben toch een nachtmens, niet meer zo laat als een jaar geleden maar nog zie ik vast van de zomer eerder de zon opkomen dan menigeen die er voor uit zijn/haar bed moet komen. De natuur was 2 of 3 weken later met het beginnen van groei en bloei maar die weken zijn ingehaald, hieronder een paar foto’s van het voorjaar.

25 maart 2010, narcissen net open

Deze stonden pas gister in bloei en er zijn er nog massa’s die nog niet zijn uitgekomen. Het noorden van het land is toch wat later maar ook hier komt het helemaal goed.

20 maart 2010, eend dichtbij

Deze jongen kan tenminste weer lekker zwemmen, hij heeft al een vrouwtje en nu dus een nest maken.

25 maart 2010, dubbele sneeuwklokjes

Gister had ik hier al naar staan kijken het leken sneeuwklokjes maar toch ook weer niet, vandaag waren de eigenaars van de tuin aan het werk met snoeien en ik heb het maar even gevraagd, het zijn wettelijk beschermde klokjes die vooral in Oost Europa voorkomen, even opgezocht en het zijn Lenteklokjes (Leucojum vernum) Jammer dat de foto niet wat scherper is geworden maar het is toch goed te zien dat het geen gewone sneeuwklokjes zijn.

25 maart 2010, wilde hyacintjes

De wilde hyacinth met zijn kleine blauwe bloempjes blijft ook een pracht gezicht.

26 maart 2010, zwaan, niet dichterbij komen

Oeps, ik kreeg toch even een vermanende blik, dichterbij komen mocht echt niet ;-))) Mandy kwam vanmiddag thuis met vier natte pootjes en ik met één natte voet, je moet er wat voor over hebben om heel dichtbij zwanen en andere watervogels te komen. Maar aangezien ik ontzettend blij ben dat het eindelijk lente is heb ik er graag een paar natte voeten voor over al zou een telelens toch wel prettig zijn, ik doe het met wat ik heb en probeer toch om zo dicht mogelijk bij deze mooie dieren te komen.

Geplaatst26 maart 2010 doorAnn McDunn inGeen categorie