Buitenpost – Kollum is 6 kilometer en met de auto een kwartiertje, maar dan moet je je camera’tje wél thuis laten!   13 comments

Het fotovirus heeft mij toch wel flink te pakken, vanmiddag moest ik even naar Kollum, vroeger deed ik dat in 5 minuten of minder, maar dat is door alle borden inmiddels wel een kwartier geworden, 30, 80, 60, 50 en 30 km. per uur in 6 kilometer is constant op m’n kilometerteller kijken of ik niet te hard rijd, een bekeuring heb je zo maar en dat vind ik dan weer heel erg zonde van het geld. Gierig ben ik totaal niet maar om het nu weg te geven aan mensen die al genoeg innen is me toch te gek. Ongeveer goed 4 uur ben ik vertrokken en om goed 7 uur was ik pas thuis, ongeluk gehad? Welnee! Pech, nee dat ook niet maar ik had mijn camera’tje meegenomen en heb op de terugweg mijn auto geparkeerd midden op de Lauwersmeerweg in een parkeerhaventje. Al speurend ontdekte ik allerlei prachtige wilde bloemetjes en ja hoor, voor ik wist liep ik al in een droge sloot langs de kant van de weg, gelukkig is het met de vakantietijd stil op de Lauwersmeerweg want het is vast een vreemd gezicht geweest, automobilisten hebben waarschijnlijk een bos wild haar zien lopen en meer ook niet! De gewone tuinplanten zijn op het ogenblik niet geweldig, maar wat staat er veel dat ik dan weer prachtig vind. Reuzenberenklauwen nog in bloei of al uitgebloeid maar altijd mooi, Veldlathyrus, Vogelwikke, Gewoon duizendblad en nog veel meer. Toen ik oplaatst uit de sloot klauterde, zag ik dat ik alweer bijna in Kollum was! Het was een fikse wandeling terug waarbij ik natuurlijk af en toe toch weer wat zag waarvoor ik de batterijtjes ook nog moest verwisselen, maar daar had ik dan ook nog op gerekend. Het was behoorlijk benauwd weer en zwetend heb ik oplaatst plaats genomen achter het stuur om dan maar snel naar huis te rijden. Tja, dat werd dus niet snel want ik zag de inmiddels groot geworden ooievaars op het nest zitten en het gemeentepark, eens Van Haersma de With Park is er ook nog eens schuin tegenover. Al met al heb ik heel wat kilometertjes gelopen, ergo zonder camera ben je lopend eerder heen en terug dan mét camera en de auto. Voor nu weer genoeg gepraat en de foto’s van de wilde planten en bloemen komen nog, het is nog geen 12 uur dus zeg ik maar weer….

HortensiainDrente20juli2008-1-1

Posted 25 juli 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

13 responses to “Buitenpost – Kollum is 6 kilometer en met de auto een kwartiertje, maar dan moet je je camera’tje wél thuis laten!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Heel mooi verhaal. Ik herken dat wel, als je eenmaal bezig bent met fotograferen, vergeet je de tijd.Vooral in deze tijd van het jaar zijn er vaak leuke dingen om te fotograferen !!

  2. Bedankt voor de kattenstaart uitleg. Ik heb er wel opeens heel veel, ze schieten her en der uit de grond. Overigens is een stukje van ons grasperk overwoekerd door een ouderwets onkruidje. Heel lief, kleine groene blaadjes het lijkt op eendenkroos. Overigens niet veel geverfd vandaag. Was even genoeg. Het stinkt nog.
     
    Groetjes

  3. Is toch leuk meiss..zo spontaan foto,s kunnen schieten..kan jou het schelen hoe andere weggebruikers er tegenaan kijken als jij op je hurkies foto,s zit te maken..als je maar lol hebt!! en het resultaat mag er..uiteraard..weer zijn hoor..en dat met die ongedurige vlinders nog wel..fijne avond en Zondag Ann..liefs Caro.

  4. Fotoshoppen noem ik dat en als je eenmaal bezig bent vergeet je alles om je heen. Moe maar voldaan kom je weer thuis!
    Fijn weekend!

  5. Lieve Ann
    Wat een heerlijk virus is dat toch ,ook ik ben al een tijdje aangestoken erdoor ..Ik zie het voor me zo’n krullebol boven de sloot uit ,en wat is er veel moois te zien he en ik kan me voorstellen dat je de tijd dan helemaal vergeet .ikzelf moet nodig eens gaan lezen wat ik allemaal kan met mijn camera ,maar heb zo weinig geduld .Ik ben weer nieuwsgierig naar je ongetwijfeld mooie foto’s
    Liefs en een fijn weekend Elisabeth

  6. ja  dat zijn van die dingen an waar je warm van loopt haha goed gezegt toch leterlijk  in de daad staan er langs d weg erg mooien dingen waar je normaal niet zo op let maar kijkje weluit met die berreklauw  want die zijn wel giftig hoor maar dat zul je wel weten en ze waren nu toch al; uit gebloeit denk ik het is weer een mooi verhaal an en als je dan nog bedenkt dat je al haast thuis was na dat je uit de sloot was gekropen en weer terug moest naar je auto haha nou an ik wacht vol spaning op je foto s want die zullen wel weer erg mooi zijn neem al je weer zo n wandeling gaat maaken  wel een flesje water mee wat je zult best wel dorst krijgen van je stroop toch te haah ik wens je maar weer een zeer mooien zaterdag en ja ik de gek die mag weer een wacht dienst draaien is niet erg hoor klaag nie maar het weer aan deze kant is ook niet zo erg biezonder veel lagen wolken we zullen we zien wat de dag ons gaat brengen voor nu en voor straks een diken kus van mij aan jou doeiiiii

  7. Dit is een heerlijk verhaal zo vroeg op de morgen .
    Heerlijk dat jij nu ook besmet bent met het virus .
    En wat je zegt even rondsnuffelen naar mooie bloemen dan zijn er zo een paar uurtjes om .
    Ann een heel fijn weekend .
     

  8. Hahaha ik neem aan dat je tegen donker wel thuis was. Het wordt pas echt eng als voorbijgangers felle lichtflitsen vanuit een sloot waarnemen. Voor je het weet is Kollum een soort Mekka voor UFO spotters.
     
    Maar je hebt wel gelijk, er groeit en bloeit van allerlei leuks langs de weg en in de sloten. Misschien is een overall en een paar rubberen kaplaarzen wel handig voor jou. Dat scheelt een heleboel door de doorns kapotgerukte truitjes.

  9. Lieve Ann ,Ik ben blij dat we dit virus mochten ontvangen . Een heerlijk verhaal
    Ik wens jou ook een heel fijn weekend
    Lieve groetjes Janny

  10. Heerlijk om te horen Ann,dat je zo fijn kan genieten van de Heemkultuur,i.p.v. de Intratuinkultuur,er staat zoveel om van te genieten.
    OOK IK,reed langs bermen vol bloemen,wel de camera bij mij ,maar de tijd ontbrak om uit te stappen,want dan weet ik het wel,kom ik niet eens op de plaats van bestemming.Wat gaat het met bloei in de tuin hard he,vele zijn al heel vroeg gaan bloeien,wat moet dat worden in augustus en september,maar de uitgebloeide bloemschermen kunnen ook mooi zijn.Een heel fijn weekend Ann,genieten hoor van het buitenleven,doen wij ook.We slapen nog wel binnen.Groeten vanuit het landgoed Uffeltonia.Gerrit en elly.

  11. Ja Ann, zo gaat dat als je dingen ziet waar je gefascineerd door raakt. Dan ben je verkocht en wil je er het fijne van weten en dan zie je weet wat staan en zo ga je maar door. Des te meer je er in verdiept des te meer vraagtekens er komen en des te meer ga je er over lezen of wil je er over lezen. Het is een visieuze cirkel die maar niet verveeld. Gelukkig maar………………..
     
    fijn weekend
     
    roel

  12. Och jullie moeten alletwee voor een natuurblad gaan schrijven.  Weet je wat kattenstaart cq paardenstaart is ? Onkruid ja of niet ? Groeit wel erg hard opeens sinds maart. Wrom zijn je Hotensia’s zo blauw ? Ik voer ze al jaren aluin etc om blauw te worden ze zijn inmiddels paars / purper
    Prettig weekend. Zag weer geen sterretje, snap het niet xxx

  13. Ja,ja, wacht maar tot je nieuwe camera er is,dan wordt het nog erger!!!
    Wel een mooi verhaal hoor,ik zie je in gedachten al zwetend op je knietjes liggen,voor het maken van die
    éne ultieme foto.
    Dikke kus van Edward.

Geef een reactie

