Van Buitenpost naar Kollum, alvast een paar foto’s genomen tijdens de lange wandeltocht.   12 comments

Zwanenbloemen. Vrijdag 25-07-2008

Zwanenbloemen – Butomus umbellatus

Zwanenbloemen in hun element. Vrijdag 25-07-2008

Zwanenbloemen waar ze thuis horen

Reuzenberenklauw (Heracleum mantegazzianum) Vrijdag 25-07-2008

Reuzenberenklauw – Heracleum mantegazzianum

Veldlathyrus (lathyrus pratensis). Vrijdag 25-07-2008

Veldlathyrus – Lathyrus pratensis

Hortensia in het park, Buitenpost. Vrijdag 25-07-2008

Hortensia – Hydrangea aspera (Vilosa-groep) in het gemeentepark, voorheen Van Haersma de With Park, Buitenpost.

Posted 28 juli 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

12 responses to “Van Buitenpost naar Kollum, alvast een paar foto’s genomen tijdens de lange wandeltocht.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hai Ann, bedankt voor je reactie, hier zijn er ook niet zoveel vlinders als andere jaren, toevallig kwam ik deze mooie gekartelde Aurora tegen die even braaf bleef zitten voor de foto’s! Verder nog een klein paars/lila vlindertje gespot maar die liet zich niet vangen voor de fot, ha, ha..
    Mooi stukje over de watermunt, deze heb ik hier ook wel geizen in het griendengebied, leuk omschreven en mooi de plantenfoto’s ook.
    groetjessss, Lourens

  2. Beste Ann,
     
    Het zijn hele mooie foto’s geworden,heb er echt van genoten.
    Tot ziens, in  Space.
     
    John

  3. Poehee..wat een tijdstip meiss..om op je space bezig te zijn gheh gheh..ik had nog nooit van de veldlathyrus gehoord..weet nog wel dat de gewone Lathyrus de lievelingsbloem was van mijn Paps..prachtige foto ervan..fijne avond verder Ann..liefs Caro. 

  4. Heel mooi was de wandeling van een paar echt wel waard !

  5. Dag Ann, wat heb je weer een prachtige foto’s gemaakt, ik vind de lathyrus heel erg mooi., een juweeltje. Fijne dag en liefs Belia.

  6. zo is het maar net an de een die neemt  de auto en jij neemt de benen wagen en die doet het nog goed zeg want ja als je deze fotos neemt dan zijn ze weer een 10 waart  je doet zo veel dingen waar je aan kunty zien dat je het erg naar je zin hebt zo in het veld  lekker struinen langs de overs  door bosjes kruipen  schreur in je hemt maakt nisk uit als jij maar lekker in het veld bent met je camera er is een ding liefen an als je er op uit trekt  neem wel wat te drinken mee want na al dat werk en zo zu je best wel dorst krijgen voor al met dit zeer mooien weer ik wens  ej weer een zeer mooien dag toen en een mooien avond want ja hij blijft wel  erg warm diken kus rene

  7. Hallo lieve Ann, zoals je ziet ben ik weer terug. Je bent lekker aan het wandelen met het mooie weer zie ik en mooie plaatjes gemaakt.
    Tot gauw weer!
     
    Liefs Annelies

  8. Lieve Ann,
    Je hebt de smaak van ’t fotograveren goed te pakken hé,leuk toch??Ik vind je verslag en de foto’s van ’t dorpsfeest in Exloo schitterend!!Oohhh,en dat verhaal over die aalscholver,’t is toch wat…waarom duurt ’t altijd zolang voor de hulptroepen komen hé?!We hadden er hier ook 1tje,zat helemaal verstrikt in ’n vislijn,hij heeft ’t niet overleefd,zonde…ze kwamen veelste laat!!Ik ben weer ’n beetje bij gelezen,prachtig al die bloemen en "onkruid",nu nog onthouden,hihihi!
    Liefs Corry en doggy Joep,doeidoei!!

  9. Prachtig Ann .
    Ik weet nog toen ik op de lagere school zat (jaaaaaaaa das een tijdje geleden )
    dat de zwanenbloem bijna was uitgestorven .
    Degene die er nog waren moesten blijven staan niet meer plukken en werden onder de beschermde bloemen gzet .
    Zo te zien leven ze weer helemaal op .

  10. Het wordt maar steeds gekker met jou he?
    Waar moet dat heen als jij dit soort mooie foto’s gaat maken,de concurentie wodt moordend.
    Ook ik vindt de veldlathyrus érg mooi!
    Kus van Edward.

  11. Ziet er weer heel proffesioneel uit Ann vind de laatste twee het mooist …
    Voor vandaag mooie dag, het is hier ineens weer grijssombernatweertje dus thuiskluswerk …
    Goed voor de plantjes zeg ik dan maar als troost … Liefs

    «»Vosje«»
  12. Het gekruip door de sloten is niet voor niets geweest Ann. De foto van de veldlathyrus is het best gelukt

Geef een reactie

