Jikke Postma en alweer 20 juni en bijna weekend.   17 comments

Het was best wel een goede week, als je tenminste de tijd eraf haalt die al het regelen van allelei zaken heeft gekost, maar afijn het begint op te schieten met de papierenhandel, ik mag wel zeggen dat er heel wat op je af komt na het overlijden van een geliefde, tijd om te rouwen? Welnee, doorzetten en voor we het in de gaten hebben is het alweer oudejaarsavond. Nou ja, het houdt je wel van de straat natuurlijk. Van de week op bezoek geweest bij een oude tante van Geert, tante Jikke, waar ik een enorme bewondering voor heb, ze is nu 83 jaar maar nog vol levenslust, humor en ze is bijzonder hartelijk en zorgzaam. Als meisje van 15 jaar stond ze al alleen voor het grootbrengen van haar zusjes en broertjes en daarna heeft ze altijd gewerkt en niet zulk mooi of licht werk ook. Als je er bent zorgt ze dat je beslist wat hebt gegeten en gedronken (gjin lege mage) en samen is het heel gezellig een sigaretje opsteken bij de koffie, niks geen gezeur over roken, zoals ze zegt "ik rook gewoon door, ik ben al oud en wat kan er nu nog gebeuren?" Een makkelijk leven heeft ze absoluut niet gehad en wat is het dan mooi om mee te maken dat een vrouw van die leeftijd nog zoveel van haar leven maakt en er ook nog altijd voor anderen is. Ze wist bij voorbaat al dat ze nooit goed op een foto stond, en moest dan ook lachen toen ik het toch maar deed, ze houdt de humor erin en dat kan ik dus iedereen van harte aanbevelen lachen blijven en tante Jikke je bent een echte schat!

Tante Jikke maandag 16-06-2008

Zondag ga ik naar Exloo naar Kabouterland en hoop dat ik wat kabouters kan meenemen die van huishoudelijk werk houden, want laten we eerlijk zijn op enkele uitzonderingen na vinden de meeste vrouwen huishoudelijk werk maar een noodzakelijk kwaad! Boodschappen halen en opbergen, tevoorschijn halen, ermee aan het werk en dan weer afwassen en opruimen, ik vraag me dan ook wel eens af waar al dat stof vandaan komt! Als je alles goed hebt gedaan is het de volgende dag alweer stoffig grrrrrr, je moet er van houden en dat doe ik beslist niet! Afijn om een lang verhaal kort te maken zou ik willen zeggen alle voetbalfans een fijne zaterdagavond en voor alle….

Weekend!

Posted 20 juni 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

17 responses to “Jikke Postma en alweer 20 juni en bijna weekend.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Keep on Smiling is idd het beste levensdrankje met een brainpowercocktail en een peukje kun je zeker oud&wijs worden.
    Een goed voorbeeld die lieve tante van je … genoten van je verhaal geef haar maar een dikke knuf van je spacedinnetje…
    Soms heb ik een kaboutertje te pakken maar poetsen,boodschapjes doen en al het andere terugkerende gedonder verdomme ze om te doen, dus mocht jij de schoonmaakploeg onder de kabouters tegenkomen stuur ze dan ook even richting hier???Lukt vast wel met space is ALLES mogelijk in hoopvolle afwachting pompompom …

    «»Vosje«»
  2. Hoe was het bij de kabouters ? Had er een paar nodig vandaag …..

  3. Fijn om te lezen dat Tante Jikke zo van deze tijd is..zeker voor die leeftijd..en idd..na het overlijden word je geconfronteerd met zoveel zaken die geregeld moeten worden..rouwen is haast niet mogelijk..ik hoop dat je een paar lieve huishoud kaboutertjes hebt gevonden meiss..maar 1 ding….LEEF..EN MAAL NIET OM STOF!!..wat de voetbal betreft..het sprookje is uit..volgende keer beter..fijne dag verder lieve Ann..liefs Caro.

  4. Lieve Ann
    Wat een log weer van jou , ik lees steeds weer woorden waarbij ik denk pfff wat een sterke vrouw en toch je woorden geen tijd om te rouwen? wanneer dan wel? maar dat is jouw manier ,jouw gevoel . En dan Tante Jikke ,echt super ook een power mens ,en natuurlijk een lekker paffertje roken ,ze lijkt me echt een geweldig mens .Wat berteft kaboutertjes ,Please Ann neem er voor mij ook minstens 1 mee ,ik haat afwassen ,dweilen ,stofzuigen gna gna ik ga maar niet door
    Liefs en een mooie dag morgen Elisabeth

  5. heerlijke tante heb je en ze heeft groot gelijk, zou zij nog moeten stoppen met roken ? kom nou toch, ze komt uit een hele andere generatie toen was roken een luxe zoals wij het koekje bij de koffie hebben. laar die mensen toch. iemand die nu begint met roken is niet goed wijs maar je houdt altijd mensen die tegen beter weten in dingen proberen, ht zit in ons . Ben zelf ook pas begonnen op mijn 21-ste zeer laat rebels dus. Ook alweer gestopt en ik mag me gelukkig prijzen dat het me zo goed af gaat,behalve de paar kiloootjes ben ik een happy- ex-roker en ik heb er geen problemen mee als anderen roken. Zou ik iedereen wel gunnen.
    Leuk kabouterland , als je er een paar achterover kunt drukken …. hoef ik ook dat noodzakelijke huishouden niet te doen.
    het blijft een noodzakelijk kwaad helaas.
    Hoe gaat het nu , met het alleen zijn? wat vliegt de tijd toch.
    veel liefs toegewenst 

  6. liefen an oud worden is niet erg maar oud worden met al deze regels die ons op gelegt worden dat is niets
    niet meer rooken niet meer dat niet meer te veel eten niet te veel drinken af vallen ze wiilen te veel van de mensen
    als ieder niet meer zou rooken in de auto zou rijden niet meer zou drinken en zich in he geheel aan de reles zou houden dan was dit land al lang naar de kloten gegaan want ze verdienen er baken geld aan en dan nog zegen ook dat het niet goed is nou an ik zou denken wat niet goed is verkoop het dan ook niet maar dat doe ze natuurlijk nioet want dat zijn weer goeden in komens wat een raar re werreld leefen we maar ik moet zegen dat je tante er wel de moet er in houd en daar kan menig mens wat van leeren 83 jaar en nog eenbos haar hahaah dat doet een mens goed laat ze er maar lekker van genieten en de pot van de staat maar goed leeg eten ze heben genoeg daar zo nu nog een kabouter voor je zoeken die je bij gaat staan en al dat rot werk voor je gaat doen ja want als je hem vind vraag dan even of die dan nog wat tijd over heeft om bij ons wat huis klusje s te doen want ik ben het met je eens boodschapen hallen in de kast zetten er uit hallen in de pan doe dan nog dat het niet lekker is dan maar in de bak gooien morgen weer nieuwen hallen wat een raar iest is het toch en waar doe je het allen maal voor ja dat is de vraag toch nou an die vraag zou ik toch nog even vast houden leef nu in deze tijd michien komt er nog een tijd dat we het met een pil moeten doen en zegen ze dat is nu het voetsel hahahaha dag an en veel plezier  kus rene

  7.  HOI  ANN  EVEN KORT  BERICHTJE  ALLES GAAT WEL WEER ZAL ER MEE  MOETEN LEVEN IK WENST JE VEEL LIEFS TOE  CEES 

  8. Hai lieve Ann,
     
    Ho, ho, ho ……. na al dat enthousiasme in de onderstaande berichtjes zie ik er nog van komen dat er helegaar geen roodgepuntmutste kereltjes voor mij overblijven!!! EN IK WIL ER OOK EEN PAAR !!!!!!!!!! snif, snif, snif …… al is het maar voor 1 dagje per week (ben niet zo veeleisend)
    Maar goed, zeg maar tegen je tante dat ze er prima uitziet op deze foto hoor! en dat ze al 83 is zie je ook beslist niet !
    Vandaag met mijn mede onderwijsassistentecollega’s van elf tot vijf gefietst in de duinen bij Bergen, Groet en Schoorl…… voel me 83 ! Mijn zadel stond te laag, mijn stuur ook, wind tegen, bergie op en bergie af……… pfffffffff, knietjes willen ffkes nie meer….. Het diner maakte overigens een hele hoop goed, hihi.
    Prachtig plaatje van die klaprozen, hebben we er onderweg ook veel van zien staan….. schitterend!
    Veel liefs en een dikke knuf, Miem
     
     

  9. Goh, arme kaboutertjes….als ze er plezier in hebben mogen ze mij ook helpen maar niet tegen hun zin hoor, ik vind het namelijk ook vreselijk om andermans rotzooi op te ruimen…..
    Die tante Jikke van jou kijkt maar wat vrolijk uit haar oogjes! Voor deze mensen vind ik het helemaal sneu als ze straks nergens meer in het openbaar mogen roken…..
    Fijn weekend!
    Groetjes

  10. Lieve Ann,
    ’n Mooi verhaal over tante Jikke en ze staat er goed op hoor,je zou ’t echt niet zeggen dat ze 83 jaar is!Ik wens je alvast ’n fijne zondag,dagje Exloo.En kabouterland??Bestaat dat echt?Ik bedoel kaboutertjes die ’t huishouden doen…dat zou geweldig zijn!Ik wil ze af en toe ook ff lenen hoor,hihihi!!Ze krijgen ’t nog druk!Je hebt dit keer weer ’n mooie weekend-groet (foto).
    Liefs en Hugs van Corry en doggy Joep,doeidoei!!xxx

  11. Wat leuk zo een tante ! Ziet er veel jonger uit, dat komt omdat ze nog zo dynamisch is. Als het gelukt is met de kabourtjes hoor ik het graag want ik ben ook niet echt dol op poetsen.
     
    Prettig weekend
     
    Liefs
     
    rita

  12. Die tante Jikke staat goed op de foto hoor met haar sigaretje. En 83 jaar? zou je niet zeggen. Dus laat haar maar lekker van die stokjes roken. En het gebakje was ook lekker zo te zien aan de lege bordjes.
    En dit keer ben ik het helemaal eens met Iloontje…. wat ze hieronder schrijft. Ik heb de luxe dat ik sinds kort een kaboutertje hebt kunnen bemachtigen en ik moet zeggen dat zo’n kaboutertje erugg fijn is. Mijn hobby is het ook niet.
    Veel plezier in kabouterland en een fijn weekend!
    Liefs Annelies

  13. Wat leuk toch dat oudere mensen kunnen genieten van het leven, nog gewoon doen wat ze leuk of prettig vinden en toch sociaal zijn. Niet zeuren maar gewoon doorgaan met ademhalen. Prim ahoor! Ikke heb respect voor tante Jikke.
    Huishouden? Wat een horror is dat toch! Ik maak natuurlijk wel schoon want ik houd niet van smerig maar ik maak niet schoon omdat het maandag of woensdag is; ik heb nergens een vaste dag voor. Als ik denk "jemig dat mag wel ens een sopje hebben" ga ik soppen, maar eerder niet. het heeft toch geen zin, een uur later is het weer vuil.
    Als ik aan het einde ben dan hoeft ik niet te zeggen "mijn huis was altijd lekker schoon", nee nee, ik zeg liever "nu is het voorbij maar ik heb prettig geleefd en dat huis was er voor mij, ik niet voor het huis".
     
    Een fijn weekend lieve Ann!
    Ilona
     
    (Enne… kun je niet een kaboutertje voor me meenemen? Ik heb wel eens gehoord dat zij huizen schoonmaken).
     

    • Ilona •
  14. Dit soort mensen zijn een voorbeeld voor onze oudere generatie, daar kunnen nog veel van die geraniumkijkers lering uit trekken.
    Fijn weekend Ann en liefs van mij

  15. prachtig tante heb jij de ondeugend heid straalt er nog van af
    heerlik op deze leeftijd en toch nog genieten
    ja ann ik geloof het graag dat er heel wat op je afkomt
    maar toch bewonder ik jouw hoor hoe positief jij nog steeds naar alles over komt
    voel gewoon dat het niet altijd makelijk is voor je
     
    kabouters heerlijk ga er maar heerlijk van genieten enn laat je lekker verwennen
    vind de plaat heel mooi wat je gekozen heb voor fijn weekend
    wens je heel veel liefs toe gr van els

  16. Mooi verhaal over deze krasse vrouw hoor,volgens mij houd zij de moed er in door af en toe een sigaretje
    op te steken….zie ju nu wel?????
    Leuk dat je zondag naar Exloo toe gaat,dan ben je er weer even uit he?
    Kus van Edward.

  17. Hoi Ann prachtig om te lezen over je oud tante .
    Nu moet ik zeggen dat ik heel veel hou van dit soort verhalen over vroeger hoe het deze mensen (met respect) is vergaan .
    Door zo positief te blijven is toch prachtig .
    Wie weet zit het in de naam Postma en mag ik dit positieve ook meenemen op mijn oude dag en doorgeven aan de kinderen .
    (probeer ik nu ook al hoor ).
    Wat ik je nog wil vragen om een paar kabouters extra mee te nemen naat friesland dan kom ik ze bij je halen en mee te nemen naar hier .
    Ann een heel fijn weekend .
    Liefs van ons .
     

Geef een reactie

