Gedicht van Joh. van Meurs   14 comments

Gedicht Joh. van Meurs

Posted 16 augustus 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

14 responses to “Gedicht van Joh. van Meurs

Subscribe to comments with RSS.

  1. Een heel mooi gedicht met bijpassende foto Ann.Super.

  2. Dear Ann,
    Wat heb je dit mooie gedicht prachtig in je eigen foto gezet,een knap stukje werk hoor!
    Het water blijft mij nog altijd trekken hoor en bovenal de zee,hierbij moet ik altijd weer even denken
    aan Bergen en Egmond,en wordt ik een beetje wee!
    Dikke kus van Edward.
     

  3. vanmiddag kwam het water met bakken uit de hemel boven de efteling waar ik met kleinzoon, twee dochters en schoonzoon was. overal ontstonden stroompjes, diepe waterplassen. Na geschuild te hebben, natuurlijk met ons nederlands volksvoedsel, de aardappel, warme patat, zo snel mogelijk met kleinzoon in de nadruppels de pleinen op: lopend van plas naar plas, stampen!! je houdt van water of je houdt er niet van.
    dat van die stier wist ik hoor, ik schreef immers "maar niet heus". het was alleen zo leuk te gebruiken bij die geitenfoto.
    ik hou erg veel van gedichten, maar ik hou vooral ook veel van simpele moderne.
    bij deze foto van jou hoort wél zo’n ouderwets, dubbel -o, gedicht.
    hartelijke groeten,
    jurrie
     
     

  4. Hallo Ann,
    weer een mooi logje met een heel mooie foto en ik heb heel goed gekeken, maar dit item heb ik nog nergens anders kunnen ontdekken….laat het ook zo blijven!!!
    wens je fijne avond
    liefs..knuff..xxx
    je spacevriend Gerd.

  5. Och zo waar, kan niet meer zonder het water, wat ben ik blij aan de oever van de Schelde te wonden, La rive gauche.
     
    Prettig weekend !

  6. Een hele mooie Ann, en helemaal waar ook nog.

  7. Prachtig gedicht meiss!! ik kende het niet,maar het is wèl de absolute waarheid..ons landje is beroemd om zijn wateren overal..mijn vlakke land..mijn waterland..fijn weekend Ann..liefs Caro.

  8. En zolang ik m’n vinger maar in die dijk blijf steken heeft niemand iets te vrezen Ann.

  9. WATER DAT HEEFT KRACHT HEEFT EEN MENS ZO VEEL MACHT .
    WATER DAT IS ZO BROOD NODIG  HEEFT EEN MENS DAAR WEL IS AAN GEDACHT .
    WATER DAT GEEFT RUST LEST JE DORST GEEFT EEN EEN MENS TE ETEN .
    WATER DAT IS SUPER KRACHTIG  IS NIET TE STOPEN  HIJ VIND ZIJN WEG WELK MENS KAN DAT ZEGEN .
    VEEL PLEZIER EN EEN MOOIEN ZATEDAG DIKEN KUS RENE

  10. Mooi gedicht Ann, aan het water is het altijd bijzonder, het heeft wat.
    Groetjes.

  11. Ze zeggen niet voor niets : Nederland, Waterland !. Wat dat betreft slaat het gedicht de spijker op zijn kop !

  12. De mens regelt en bepaald maar de wetten van de natuur zullen heersen…………..
     
    groeten
     
    roel

  13. Heel mooi en zeker waar gedicht ,
    Met een schitterende foto als achtergrond
    Lieve groetjes Janny

  14. Zo waar, wat zijn we zonder water, niets toch! Fijne zaterdag, liefs Belia.

Geef een reactie

