Bloemen in De Kruidhof en thuis augustus 2008   10 comments

Allereerst iets over druppelfotografie, daar heb ik helemaal geen verstand van al vind ik het wel mooi, maar hier zorgt de natuur daar zelf voor, het plensde van de regen maar met een opengeknipt plastictasje op m’n hoofd toch maar even naar buiten gegaan, want stel dat die mooie roos helemaal verregende! Camera en hoofd zijn droog gebleven, de rest was wel aardig nat, maar ja je moet er natuurlijk wel wát voor over hebben en dit is mijn roos met druppels.

Roos in de voortuin en heel veel regen

Ook nog maar snel een foto gemaakt van de roos van mijn buurvrouw Rietje die onder mijn Forsythia staat, het is alweer de tweede bloei en daarna is het gebeurt met de rozen en wordt het tijd voor andere bloemen, het gaat dit jaar bijzonder snel en ik zal ze missen als de novemberstormen komen, maar goed een mooie herfst is natuurlijk ook nooit weg!

Een roos van Rietje, zondag 3-08-2008

In De Kruidhof ook veel foto’s genomen en een paar wil ik er hier toch neer zetten omdat ze zo wonderlijk mooi zijn dat ze een grotere plaat verdienen dan in de albums.

Zuid-Amerikaanse aardappel (Selanum tuberosum) De Kruidhof 6 augustus 2008

Een stukje v.d. vlindertuin.  De Kruidhof 6 augustus 2008

Een bloemrijk hoekje. De Kruidhof 6 augustus 2008

Herfstanemoon met visite. De Kruidhof 6 augustus 2008

Toch nog even laten zien waar ik een kwartiertje achteraan heb gezeten en waar ik eigenlijk best wel blij mee was, een Kleine Vos (Aglais urticae). Oh ja, voor ik het vergeet de namen staan wel bij de bloemen, maar even met het muisje erboven gaan hangen en iedereen weet hoe ze heten. Waar en hoe de foto’s zijn genomen maakt helemaal niets uit, ik heb er bijzonder van genoten en daar gaat het eigenlijk om. Soms doe je gewoon dingen met een camera in je handen waar je anders niet aan moest denken, zo heb ik toch bij het nemen van de Pelsterstraat in Groningen behoorlijk ver over de bovenste verdieping van de parkeergarage gehangen en dat met hoogtevrees! Mensen met een fobie zou ik dan ook aanraden, neem een digitale camera en je zult zien dat je ineens geen vrees meer kent, zelfs niet voor vreselijk veel bijen.

De kleine vos (Aglais urticae) Zaterdag 9 aug. 2008

Posted 13 augustus 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

10 responses to “Bloemen in De Kruidhof en thuis augustus 2008

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jeetje lieverd, wist niet dat een aardappel zo prachtig kon bloeien!
    Wat een schitterende foto’s allemaal Ann !!!
    Heb echt heerlijk zitten genieten!
    Veel liefs, Miem
     

  2. Wat is de roos van buurvrouw Rietje prachtig. Mooie foto’s Ann. Fijn weekend, liefs Belia.

  3. een druppel op een mooien roos  die met liefden is gegroeit en nu bij na is uit gebloeit .
    een druppel van dat natuur vocht en echt hij genoot daar van .
    een druppel op jou hooft maar dat kon je niet deren je dacht bij je zelf krijg allen maal maar de ………
    een druppel water wie gaat daar dood van  ik wil die roos graag in mijn kijkdoos .
    een druppel tje meer of minder is voor mij niet zo erg maar voor haar die mooien roos die raakt haar krachten nu wel erg snel kwijt
    ach ja druppel ach ja druppel maar neer de herft die staat al weer haast voor onse deur .
    ach wat is het nu toch zonden dat deze zomer zo snel is voor bij gegaan met al dat druppel weer .
    liefen an ik wens je toch nog een mooien vrijdag toe en je foto s ja die zijn echt  zo mooi dat ik ze elke keer  weer aan kijk
    diken kus van mijn voor jou rene

  4. Vooral die druppelroos is prachtig geworden ! Die Zuid Amerikaanse aardappel is ook een erg mooie bloem, nog nooi eerder gezien.
    Groetjes, John

  5. Dear Ann,
    Je hebt het al aardig in de vingertjes he?
    Mooie foto’s hoor,maar ja die druppelroos……dat is het helemaal,prachtig!!!
    Kus van Edward.

  6. De druppelroos is vooral erg goed geworden Ann. En ook de vlinder op de voor mij welbekende struik. Fotograferen in de regen kan best leuk zijn, maar wel oppassen dat je toestel niet teveel water krijgt hé. Dat valt namelijk niet onder de garantie haha. Je bent dus goed te spreken over je nieuwe toestel ?

  7. Dat zijn weer hele mooie foto’s Ann.Zelfs een klein vosje erbij, voor mij blijven de vlinders nog niet zo mooi zitten.Ik kom af en toe maar hier kijken.

  8. Lieve Ann
    Je foto’s zijn weer prachtig ,zeker die met de roos in de regen ,wat geeft het toch altijd een mooi effect die regendruppels op planten .Laat de herfst nog maar even wegblijven ,sommige van mijn rozen doen weer een groeispurt .Je haalt nogal wat toeren uit voor je foto’s ,doe je wel een beetje voorzichtig !! want straks kun je foto’s maken van de handtekeningen op een gipsen been of zo brrr
    Liefs Elisabeth

  9. He Ann dat eerste waarom is daar geen foto van gemaakt :-)? had ik wel willen zien hoor , Lieve Ann ze zijn weer schitterend
    Lieve groetjes Janny

  10. HI Ann, heel mooi de rozenfoto’s en niet op zijn minst de vlindervos! Heel mmoi gedaan! prachtige vlinder!

Geef een reactie

