Vogelgriep en andere ellende, probeer voor 2009 toch ook de mooie dingen te blijven zien!   25 comments

Vogelgriepvirus nadert Groningse grens
clip_image002
CLOPPENBURG – Het vogelgriepvirus dat in de regio Nedersaksen in Duitsland is aangetroffen, komt steeds dichterbij.
Inmiddels zijn op 35 kilometer van de Groningse grens besmette pluimveedieren aangetroffen. In Duitsland zijn inmiddels 28.000 dieren geruimd.
De uitbraak werd eerder deze week geconstateerd. Het gaat om een milde variant die niet gevaarlijk is voor mensen. In Nederland zijn tot op heden nog geen besmette dieren aangetroffen. De meeste maatregelen worden momenteel getroffen in Duitsland. In Nederland worden alle voertuigen die broedeieren of pluimvee van Nederland naar Duitsland vervoeren, bij terugkeer extra ontsmet.

Nog steeds worden we gebombardeerd met allerlei ellende, talloze mensen worden ontslagen, de faillissementen dreigen in 2009 heel hoog te worden, alles wordt duurder al krijgen we er dan z.g. meer bij dat iele vlaggetje kan de lading niet dekken, maar laten we met z’n allen niet vergeten dat ook de mooie dingen in het leven doorgaan! Kijk vooruit en sta niet te lang stil bij alle nare dingen, want daar is het leven te kort voor. Tsja zoals meestal was ik dus even te snel met de kerstwensen, want eerst komt toch echt het weekend er nog aan dat er deze keer geen STERKTE bij staat betekent niet dat ik dat degene die het moeilijk hebben niet wens, maar daar ben ik in mijn kerstpreek al op ingegaan en ook voor velen van hen zal er toch ooit ook wel eens een lichtje gaan branden.

00 Ann 3 

Waarom een Yorkshire terriër? Wel ik heb de knoop doorgehakt en wil weer een Yorkie hebben, hierboven staat de droom van iedere fokker, maar bij mij gaat er dan wel een stuk van het haar af, helemaal geen showhondje maar een kleine lieve levensgezel, iets om van te houden, tegen te praten, er tegen te mopperen en vooral iets om echt van te houden. Inmiddels heb ik al stappen ondernomen en als er over een paar maanden een puppie komt, jawel dan komt het uit Alkmaar waar ook ik mijn jeugd heb doorgebracht, natuurlijk worden jullie op de hoogte gehouden maar puppies groeien nu eenmaal niet aan een boom en ik heb nu de tijd nog wel in het vroege voorjaar is het beter om een puppie te hebben dan in de winter. Oeps ik zie de toekomst weer zeer blij tegemoet en zeker met de feestdagen is dat iets wat erg prettig is, weer een kleine robbedoes om je heen is toch heerlijk na al die stille maanden. Sorry dat ik er zo vol van ben en dat ik geen eigengemaakte foto’s neerzet, maar ik ben er nog niet veel uitgeweest en in dit werelddorp is van kerst nog niets te bespeuren, dus dat komt vanzelf weer. Ook schoondochter Iris en zoon Geert vinden het geweldig dat ik dit besluit heb genomen, dus voorlopig kan voor mij 2009 niet meer stuk.

00 Yorkie 00 Yorkie 3

Posted 19 december 2008 by Ann McDunn in Geen categorie

25 responses to “Vogelgriep en andere ellende, probeer voor 2009 toch ook de mooie dingen te blijven zien!

Subscribe to comments with RSS.

  1. oh mijn lieve ann, wat erg leuk. en wat is een hondje heerlijk om bij je te hebben.ik verzucht vaak: als ik freggel niet had.als ik verdrietig ben is hij troost en als ik blij ben is hij dubbel uitgelaten.als ik de kamer uitben ligt hij voor de deur te wachten, als ik zoals nu ik griep heb alleen in bed wil, dan ligt hij voor mijn gesloten slaapkamerdeur. en altijd is hij lief, en dankbaar en trouw en blij als hij me ziet. ik hoef maar even weg te zijn geweest of ik word bij terugkomst begroet als kom ik terug van een wereldreis.weet je, Hij volgt me als een hondje.(behalve als er loopse teefjes zijn, dan ben ik nergens, dat is het nadeel met een mannetje)

  2. Hoi Ann,Ik heb altijd huisdieren gehad, de laatste hond was wel even iets groter, Digger, een Golden Retriever, ik heb jaren alleen gewoond met mijn hond en dat vond ik echt geweldig…. Je wordt begroet als je thuiskomt, je komt in beweging, want ik moest wel 4 keer per dag erop uit… en ik voelde me met zo’n grote hond ook nog eens superveilig…. verder heb ik er veel mensen -in korte tijd-door leren kennen toen ik hier pas kwam wonen. Als ik dat koppie zie op de foto’s hierboven dan zou ik er ook wel weer aan willen beginnen….nou wellicht ook iets voor begin 2009…..heel leuk in ieder geval,Agnès

  3. Joepie! wat leuk dat je weer een hondje neemt! erg leuk om naar uit te kijken! voor jou staat er een goed begin te wachten voor 2009. Top!We zullen vast wel op de hoogte gehouden worden.Liefs Liesje

  4. Een heel leuk idee ! Alleen al de voorbereidingen kunnen je al heel veel voorpret geven ! Met zo’n leuk vooruitzicht is het makkelijker om deze donkere dagen door te komen ! Groetjes, John

  5. Leuk al die fijne reacties op jouw besluit! Fijn weekend, Belia.

  6. Wauwwwww Ann wat een dotje .Heerlijk dat je straks een viervoeter hebt .Kan me voorstellen dat je er nu al naar uitkijkt .Fijn weekend

  7. OOOHHH…WAT HÉÉRLIJK ANN!!!!..SUPER VIND IK HET..ZO,N HEERLIJK EIGENWIJSE DONDERSTRAAL STRAKS OM JE HEEN..MACHTIG!!!!..GUN JE ER ALLE GELUK VAN DE WERELD MEE MEISS!!!..EN EEN VOORJAARSNESTJE IS HET BESTE VOOR JOU EN JE PUP..ZEKER WETEN!!!..LIEFS EN FIJN WEEKEND,CARO.

  8. Lieve Ann wat geweldig een kleine knuffel er straks bij , heerlijk Ik wens jou ook een heel fijn weekend Lieve groetjes Janny

  9. Ik vind het ook geweldig dat je weer terug kiest voor een huisdiertje.Ik zat ook vier jaar zonder en wilde eerst niet meer maar wat ben ik blij dat die twee katten van mij weer door het huis stoeien.Ik ken het karakter van deze hondjes niet maar als ik naar die snoetjes kijk.Ik zou meteen verkocht zijn..Hoop er nog over te horen.Liefs Melda

  10. Tjeempie Ann, ik heb ook een Yorkie gehad, Lola heette ze en geestig dat ze was en voor de duvel en zijn malle moer niet bang. Trouw en scherpzinnig zijn deze hondjes. Ik prikte er altijd een stok in en dan gingen we samen dansend de kamer zwabberen, heel gezellig! Heb je al een naam in gedachten? Wil je een meisje of een jochie? Wat dacht je van Vikki ;-)))))) als het een meisje wordt? Fijn weekend, het mijne is al verpest want ik heb 39 gr. koorts en voel me sinds vanochtend als een ouwe lappenpop. Het gaat weer over maar wanneer is alleen de vraag. Dikke kus (op afstand is dat veilig) van moi!!!

  11. SUPERFORMIWELDIGEINDEFANTAKOLOSACHTIG Annetje !!!! Gefeliciteerd mop !Helemaal te gek dat je er weer helemaal voor gaat! en dan nog wel een terriër! Wij hadden vroeger thuis (en mijn moeder nu nog steeds ) foxterriërs! Lekkere eigenwijze dreumessen maar oh zo lief !!Heerlijk dat je weer mooie toekomstplannen zit uit te broeden meissie.Begrijp dat het best een hele stap moet zijn geweest om tot dit besluit te komen en ik ben dan ook trots op je en natuurlijk ontzettend blij dat je er weer een maatje bij krijgt van het voorjaar. Ennuh, voor je het weet is het alweer zo ver hoor ! De tijd gaat snel ! Hihi, heb net het gevoel alsof ik een puppie krijg ! (misschien is dat ook wel een beetje zo, want we kunnen straks natuurlijk hier allemaal heerlijk meegenieten van je verhalen over je lieve droppie !)Nou Annetje, een heel fijn weekend en geniet maar lekker op je roze wolkie !!Liefs en een dikke pakkert, Miem

  12. heel erg leuk ! 😉

  13. Geweldig Ann,zo’n klein hondje!Je krijgt er zoveel voor terug! En mocht je ooit oppas nodig hebben!?!Dan mag je altijd een beroep op mij doen hoor!Als je straks thuis komt met een hondje in huis, dan komt tie je altijd blij tegemoet en moet je een keertje huilen, dan komt tie lekker tegen je aan liggen…..Srerkte en veel liefs, Liz@

  14. wat dapper van je , haha je hebt het zo lang uitgestelt,, heel vaak je nuchtere geest laten spreken dan je hart . heerlijk toch en ja het is een leed als je afscheid moet nemen of als je naar de dieren arts moet maar je krijgt er toch ook zo veel voor terug. Goed gedaan hoor. ik kijk uit naar de logs van wat die dadelijk allemaal gaat uitspoken . heerlijk. en kijk dat koppie toch, dat is toch om op te vreten , petje af dat je het zo lang hebt tegen weten te houden maar heerlijk dat je nu toch gezwicht bent. haha

  15. Wat een goed besluit Ann. Zo’n klein schoffie als gezelschap zal je beslist goed doen. Heerlijk om uit te kunnen kijken naar de komst van een puppie. Yorkies mogen dan wel formaat dekzwabber zijn maar het zijn en blijven terriërs en kunnen dus eigenwijze opdonders zijn en dat brengt wel leven in de brouwerij. Groetjes, Charlotte

  16. Inderdaad een heel verstandig besluit Ann. Zo’n trouwe metgezel om je heen is vast een bron van levensvreugd. Ik heb wel eens gehoord dat je zo’n hondje in een kattebak kan leren poepen & piesen. Dan hoef je er met slecht weer zelfs niet op uit. Ik kan me jou logje over showdieren nog herinneren en toen ik als eerste die bovenste foto zag wist ik even niet wat ik er van moest denken, maar gelukkig werd na het lezen van je logje duidelijk dat je niet op zoek bent naar zo’n opgefokte dekzwabber.Je gaat nog genieten Ann, en ik gun het je van harte

  17. Lieve Ann,de kolom ellende sla ik over…..maar dan lees ik verder en zie, dat je de knoop doorgehakt hebt, dat is goed nieuws voor jou, maar ook voor je trouwe vrienden, want je zult wel het een en ander over je nieuwe huisgenot te vertellen hebben.Dan nu nog even de " feestdagen " verwerken en laten we die dan maar snel achter ons laten en vol goeden moed aan 2009 beginnen, het jaar dat ook voor jou net zoveel vreugde zal brengen, als dat je in 2008 verdriet hebt gehad….dat zijn mijn wensen voor jou voor het nieuwe jaar…en je weet, dat ik het meen..en, lieve Ann, geen sorry…wees blij, dat je er vol van bent, en ik denk, dat iedereen jou wel kan begrijpen…want wat is nou leuker dan te horen dat jij de toekomst weer zeer blij tegemoet ziet….voor het heden wens ik jou noch een fijne avond lieverd.kuff..Gerd

  18. Lieve Ann, Ik ben zo blij voor je dat je er toch voorgekozen heb. Nee die pup gaat Geert niet vervangen. Maar hij zal alles in het werkstellen om je grote vriendje (? kleintje dan hihi) te worden. Het brengt leven in je huisje, moet gevoerd worden heeft aandacht nodig spreekt tegen, kwipelstaart en fungeert tevens als voetenwarmer dienen. En als je je eht verveelt kun zijn haar in krulspelden leggen. Nee maak grapje, een langharige past niet bij je. Krijgt vast boefjeskapsel. Nogmaals ben echt blij dat je het gaat doen. Je zal er geen spijt van krijgen, een diertje om van te houden tegen te mopperen uiteraard en als het een diertje, het zal je altijd gezelschap houden. Ik hoop dat het een beetje door mijn welgemeende Kerstwens komt die ik je zond wat ik dacht waarom neemt ze toch niet een pupje. Misschien is mijn gedachte in space terechgekomen. Er gebeuren zoveel vreemde dingen, kan er vast wel bij. Echt ik ben zo blij voor je !!!!xxx Prettig weekend

  19. wat leuk voor je heb je weer iets om naar uit te kijken ,en ik denk dat je hem wel erg zult verwennen en zo kom je er zelfs ook de deur uit , en zindelijk maken is denk ik ook nog een karwij heb jeal een naam bedacht ? liefs joke

  20. hiep hiep hora ja wel liefen An je hebt gelijk hoor dat je er weer aan begind er gaat niks boven de liefden die je krijgt en geeft aan een hond hoe groot of hoe klein het zijn echt net je kinderen en een ding is waar je moet weer er op uit naar buiten in de natuur ik hoop dat je er veel liefde van krijgt en ik weet wel zeker dat dat hondje een beter baasje zich niet kan wensen dus liefen An laat het maar gauw voor jaar mag worden diken kus van mij je spacee vriend rene

  21. Jaaaaa doen ,leuk zo’n kleine opdonder om je heen ,en wat zullen we leuke verhalen te lezen krijgen !! Je hebt gelijk hoor lieverd het zal heel leuk zijn zo’n klein Hondebeest om voor te zorgen .Liefs en een dikke kus van mij Elisabeth

  22. Lieve Ann, Ik kom net thuis van een heerlijk etentje met lieve mensen, dacht even kijken of er iets aardigs op space is, en jawel Ann gaat een hondje kopen, geweldig!! Wat leuk Ann, zou er haast zelf weer aan beginnen (ook de woorden van Nicky), altijd honden gehad dus dan weet je het wel, het blijft trekken. Ben benieuwd wanneer de pup komt, maar dat zullen we ongetwijfeld horen. Wens je een fijne avond en prettige zondag, Liefs, Belia.

  23. IK VINDT HET FIJN VOOR JE DAT JE DE KNOOP HEBT DOORGEHAKT ANN,HET IS INDERDAAD OOK HARSTIKKE LEUK OM VOOR TE ZORGEN EN TEGENAAN TE PRATEN,EN SOMS KRIJG JE ANTWOORD TERUG.JE HEBT EEN LOPIE NAAR BUITEN,DUS NIET ZOMAAR ECHTEROPUIT.HET ZIJN WEL SNOEPIES HOOR.HEERLIJK OM NAAR UIT TE KIJKEN. WIJ BELEVEN ELKE DAG WEER WAT ANDERS MET DE KATTEN EN DE HOND.DE HOND EN DE POES GAAN ALTIJD MEE DE TUIN IN. DE POES ZIT AAN EEN SOORT ELASTIEK<ZO LIJKT DAT,GA IK VAN DE ENE BORDER NAAR DE ANDERE BORDER GAAT DE POES MEE,DE WAAKHOND KELLY LOOP DAN SNEL OM DE BORDER HEEN EN WACHT DE POES OP,ZO GAAT DAT SPELLETJE UREN DOOR.NOU ,DAAR KAN JE NAAR UITKIJKEN,EN JE ZEGT ALTIJD WEL, DE TIJD GAAT SNEL,DUS VOOR JE HET WEET IS HET PUPPIE BIJ JE IN HUIS.DAT WAS EEN FIJN BERICHT NA DE VOGELGRIEPVIRES,IK HOOP DAT HET ONZE DEUR VOORBIJ GAAT,IK MOET ER NIET AAN DENKEN DAT WE DE VOGELS MOETEN RUIMEN.NOU ANN EEN HEEL FIJN WEEKEND,JIJ BENT NU AL IN DE STEMMING. GROETJES VAN GERRIT EN ELLY.

  24. Lieve Zuster,Wat een leuk nieuwtje!,je hebt groot gelijk hoor,neem maar weer zo’n lief Yorkie, daar heb je toch een beetje aanspraak aan.Weet je al of het een teefje of reu gaat worden?Fijn weekend hoor!Een kus van Edward.

  25. Leuk dat jij er zo vol van bent. Ik zou haast weer aan een hond beginnen, ik heb een Friese stabij en een Wetherhound gehad.Allebei ontzettend lief, maar het houdt me toch tegen om er weer aan te beginnen.Maar je kunt echt je gevoel aan die beestjes kwijt.Nog even in de wachtkamer en dan is het zover.Fijn weekend!liefs Nicky

Geef een reactie

