Nog maar een paar dagen voor 2014   30 comments

2013 is bijna verleden tijd en het was voor talloze mensen geen goed jaar, oorlogen, moorden, vandalisme, natuurrampen, faillissementen en nog veel meer ellende. Wel hebben we een lange en mooie zomer gehad en dat was vaak een reden om even alles te vergeten. De natuur heeft zijn uiterste best gedaan het leed wat te verzachten door een overvloed aan vruchten, bloemen, vlinders insecten enz. tevoorschijn te toveren waar iedereen met oog daarvoor zich kon koesteren in de weelde daarvan. Verwacht van mij geen winterse foto om een gelukkig nieuwjaar te wensen, ik heb genoten van de zon, de geuren en alles wat dartelde en fladderde vandaar is mijn wens voor iedereen

Nieuwjaarswens

Distelvlinder – Vanessa cordui

Nieuwjaarswens II

Houtpantserjuffer – Lestes viridus

De regering is voor 2014 “voorzichtig optimistisch” waarbij vooral het voorzichtig niet uit het oog verloren mag gaan, de werkeloosheid neemt nog steeds toe en overal zie je winkels sluiten, Rutte II is een kabinet waar ik niet blij mee ben en ik denk dat er heel veel Nederlanders dat ook niet zijn. De eens zo goede zorg gaat verloren door de vele bezuinigingen en vooral voor de mensen die chronisch ziek zijn wordt het heel moeilijk. Bejaardenhuizen worden verzorgingshuizen en zijn dan alleen nog maar voor mensen die zich totaal niet meer kunnen redden op wat voor manier dan ook, triest dat juist die bevolkingsgroep die nu tot de vervloekte grijze golf is bestempeld daar het meeste last van zullen krijgen, wie hersens heeft en ze dan natuurlijk ook nog gebruikt weet dat het niet aan de vergrijzing ligt maar aan heel veel andere zaken die mis zijn gegaan onder Rutte en vorige kabinetten, maar het is wel makkelijk om de ouderen de schuld te geven, zij kunnen zich niet verdedigen.

Economie krimpt

Foto van internet

VVD - PvdA Rutte en Samson

Foto van internet. Bedankt heren Rutte en Samsom jullie zullen er niet veel last van hebben!

Het is allerminst mijn bedoeling om zwartgallig te zijn tijdens het eten van een appelflap maar ik wilde dit gewoon even kwijt want op 31 december om 12 uur wordt het dan wel 2014 maar dat scheelt een paar tellen met 2013. Een dag kan soms heel lang duren maar de maanden vliegen voorbij, om nog even terug te gaan naar de prachtige zomer die we hebben gehad wat foto’s van die mooie tijd en hopelijk krijgen we in 2014 weer zoveel mooie dingen te zien als afgelopen jaar.

Ik wil alle bezoekers van deze site van harte bedanken voor hun reacties en de like’s, het is altijd leuk om te lezen hoe anderen er over denken als je wat hebt geplaatst, Word Press bedankt voor de altijd correcte en mooie wijze van plaatsen. Voor ik de foto’s plaats nog even een ontroerend filmpje na het overlijden van Nelson Mandela wat mij het meest heeft getroffen omdat de man al zo oud was dat hij nu gelukkig rust heeft.

De mooiste ode aan Nelson Mandela (18 juli 1918–5 december 2013)

Bramen - Rubus fruticosus, volop dit jaar, 17 aug. 2013

Nog niet rijp of zoet genoeg

Bramen - Rubus fruticosus, rijp 29 aug. 2013

Iedere dag een onsje van overheerlijke bramen

Atalanta - Vanessa atalanta, 18 aug. 2013

Atalanta – Vanessa atalanta

bloedrode heidelibel - Sympetrum sanguineum

Bloedrode heidelibel – Sympetrum sanquineum

Het heeft wel talloze mislukte foto’s opgeleverd want wat zijn ze snel Knipogende emoticon

Kleine Vos (Aglais urticae) 16 aug. 2013

Kleine Vos – Aglais urticae

Tot slot mijn kleine hondenkind dat altijd mee was en zich prima heeft vermaakt en nieuwsgierig? Jawel!

Nieuwjaarswens III

30 responses to “Nog maar een paar dagen voor 2014

Subscribe to comments with RSS.

  1. Beautiful photos! 🙂

  2. Such excellent photos. I really love the photo of the dragonfly – the third to last picture. But they are all beautiful.

  3. lang geleden maar ik ben er nog,hier altijd zomer dus geen klagen,
    ook hier word alles duurder en duurder ,1 verschil de regering pakt minder
    wens je een gezond 2014 toe ook voor mandy.

    • Hé Lukas, leuk dat je weer eens langs komt, heerlijk dat het daar altijd zomer is en dat scheelt ook een stuk in de onkosten al wordt ook daar alles duurder. Een gezond, vredig en vreugdevol 2014 gewenst, ook voor je vrouw!

  4. Lieve Ann
    Na de mooie zomer waarvan we gelukkig hebben genoten komt de herfst .Maar ook de herfst in vele gezinnen ,jeetje wat zijn ze bezig en ik gruwel als ik die twee grijnzende koppen zie .Ze zouden eens in de schoenen moeten staan van heel veel mensen die het zo slecht hebben en voor wie het nog erger word! Ik ben nog steeds dankbaar dat wij het hier nog steeds redelijk goed hebben ,maar hoe lang nog ? Voor mij geen heel goed jaar dat 2013 maar gelukkig de laatste 3 maanden is de rust helemaal terug gekeerd en ga ik hoopvol het nieuwe jaar in.Ik wens jou en Mandy alle goeds voor 2014
    Lieve groetjes Elisabeth

    • Lieve Elisabeth,
      overal is wel wat moet je denken en sommige jaren wil ik niet graag over doen, die twee koppen moesten er even bij zodat we vooral niet vergeten dat ze alles wat ze hadden beloofd terug hebben getrokken, pure horrorfiguren😉 Jammer dat jouw jaar ook niet zo goed was maar wel fijn dat jullie het nog redelijk goed hebben, ik hoop echt dat dat zo zal blijven, hoop doet leven zeggen ze en ik laat het allemaal maar op me af komen en zie dan wel wat er nog wel en wat er niet kan. De allerbeste wensen voor 2014 en liefs voor jou van mij!

  5. Ik teken voor weer zo’n mooie zomer in 2014 Ann! Jij ook dank voor al je reacties. Of ik volgend jaar nog een baan heb? De eerste helft denk ik wel, daarna……. ik zie wel. Ik ben in ieder geval aan het experimenteren met afdrukken van mijn fractals op perspex.Dat ziet er veelbelovend uit. Nadeel…………. ze worden prijzig, hihi……….. ♥♥♥ Een gezond en veelbelovend 2014 Ann, ik zie je!

    • Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid leave, wel hoop ik dat je je baan zult houden, dat prijzige wordt natuurlijk wel een beetje moeilijk maar wie zoiets moois wil hebben heeft het er voor over, zie je snel!

  6. My best wishes for a Happy New Year, Ann!

  7. Zo is het maar net An gewoon gezond blijven en heeeeeel oud worden zo dat je er nog wat aan kan verdien aan al die lui diken kus van ons en we komen snel langs in idee geval een gezond 2014

    • Heel oud worden is niet erg als je tenminste gezond kunt blijven anders mag het wel een paar jaar minder van mij hoor René😉 Leuk dat je weer eens even aan kwam, jullie natuurlijk ook een heel gezond en voorspoedig 2014 en over de gezelligheid hoeven we het niet te hebben dat lukt bij jullie vast, dikke kus terug!

  8. Wunderschöne Bilder wünsche dir ein schönes Wochenende.Lieber Gruß Gislinde

  9. Hallo lieve Ann en Mandy,
    Als eerste heb je me blij gemaakt met de mooie zomer foto’s.!!! Moet ik me uiten over de regerig, welke dan ook.??? Bankenende of Rutte.??
    Zalk het in het kort schrijven, en wil je meer duidelijkheid, dan even een mailtje naar me.
    Ik had in 1999 mijn hartinfarct, maar ook mijn A.D.R. diploma (gevaarlijke stoffen diploma) maar die zou verlopen, in November, zou toen kosten 250 GULDEN, maar geen antwoord van het U.W.V. (dat is gewoon de regering) Enkle maanden later mocht ik weer gaan werken, en de vraag was gelijk heb je A.D.R.?? Nee verlopen, dus kreeg tehoren kom maar terug als je het wel hebt. Nu dan maar kleine baasjes waar je niet niet noodzakelijk nodig hebt. Ja hoor, van de ene baas snel naar een andere en dat in 3 jaar tijd 10 bazen gehad, die allemaal heel slecht betaalde, en dus ook 10 rechtzaken, en ze wel gewonnen. En toen was ik het zat (met enkle andere dingen erbij) dus ziektewet in en van de ziektewet de W. W. in, en weer over dat A.D.R. gesproken, en koste toen )gulden was intussen Euro geworden) € 570,00 (waar ze alles van terug krijgen, als ik het haalt), maar weer 0 op rekest. Oké jullie tegen werken dan ik ook, en weer de ziektewet in, en zo ben ik in de W.A.O. gekomen. 10 jaar lang een W.A.O uitkerig gehad (inclusief overwerk geld) Ik had daarmee haast de hele staatskast kunnen vullen b.w.v.s. Maar ook veel tranen gehad, dat ik niet meer mocht / kon werken, wat ik graag tot mijn 65ste. zelf tot mijn 67ste, en had het gegaan tot mijn 70ste had willen doen, zo fijn was mijn werk. Het is moeilijk een klein beetje van het ene potje in het andere te duwen en iemand in zijn werk te laten. Daarbij ook alle andere kosten, zoals een scootmobiet, enz.
    Zijn wij nu gek of daar in den Haag.???? Gezondheid is bij mij niet meer van toepssing, zowel lichamelijk als geestelijk. Ik hou het hierbij.
    Van jou heel mooi geschreven, en recht voor zijn raap.
    Voor jou en Mandy een dikke knuffel en een likje, jij mag kiezen wat je wil hebben, en het andere voor Mandy. ens jullie een hopelijk wat beter 2014, met liefs voor jou en de kleine viervoeter, van Rinus

    • Hallo lieve Rinus, dat is een heel verhaal en het is je niet bepaald voor de wind gegaan, Nederland is regelland alleen zijn de regels zo onbegrijpelijk geworden dat zelfs degene die er over gaan het niet meer snappen en maar wat doen. Hier ken ik ook mensen die in de ambtelijke molen terecht zijn gekomen met vaak heel veel problemen. Vooral wat werk betreft is het huilen in Nederland, niemand die meer een echte baan krijgt waar je je hele verdere toekomst tot je A.O.W. kunt werken Rinus. Wij Nederlanders zijn niet gek maar worden geregeerd door warhoofden die het zelf overigens bijzonder goed hebben en wel zeggen dat ze begrijpen wat wij mee moeten maken maar het rustig in een enorme doofpot duwen of er zelfs niet eens meer aan te denken. Balkenende was niets en Rutte II is nog erger, we zien wel waar het schip zal stranden wat dat gaat zeker gebeuren. Hou je haaks Rinus, toch een heel goed uiteinde gewenst en gewoon rustig 2014 tegemoet gaan. Een knuffel terug voor jou en een likje van Mandy!

  10. Gezondheid Ann!

  11. Dag Ann, ook ik heb het niet zo begrepen op al die politici….de rijken worden rijker en de minder rijken krijgen het steeds moeilijker. Maar of we willen of niet…we moeten verder. Optimist en positief blijven is de boodschap.
    Je sluit het jaar af met enkele mooie zomerse beelden.
    Ik wens jou en je familie een heel prettig eindejaar en een voorspoedig nieuwjaar toe. Gezondheid is het allerbelangrijkste, de rest is bijzaak. Bedankt voor de vele mooie commentaren die ik van je op m’n blogje mocht ontvagen. Groeten Geert.

    • Nee Geert de politici kunnen mij gestolen worden, veel beloven en alle verkiezingsbeloften zijn na een paar maanden al verbroken, het is een circus en de clowns draaien hun rondjes maar ook jij hebt gelijk Gezondheid gaat boven alles, geen dank voor de commentaren, wat ik schrijf meen ik Geert. Ook voor jou en je familie een heel goed uiteinde en een voorspoedig nieuwjaar, groetje terug, Ann.

  12. Van deze mooie zomerse foto’s , kan ik toch wel weer blij worden Ann, een herinnering aan de afgelopen, toch wel fraaie zomer. Economisch gezien, is 2013 zeker geen florissant jaar geweest, en 2014 zal voor de meeste mensen, niet veel beter worden vrees ik. De kerstdagen, zijn alweer voorbij, nu nog even de oliebollen en appelflappen wegwerken. Eerlijk gezegd, vind ik het helemaal niet erg, dat alle feestdagen dan weer voorbij zijn hoor. Gezondheid is toch wel het belangrijkste in je leven, daarom is dat wat ik je alvast voor het nieuwe jaar wens.
    Een dikke kus van je broertje.

    • Dag lieve broer, een oliebol en een appelflap kunnen er nog af dus eigenlijk hoeven we nog niet te klagen, uiteraard komen die dingen bij de Aldi en de Lidle vandaan maar die zijn prima! Gezondheid is een groot goed en zeker het belangrijkste wat er is, we blijven ademhalen broerlief een heel dikke kus terug van je zus.

  13. De sneeuw dwarrelt op deze blog vrolijk tussen de zomerse foto’s Ann🙂
    De foto van de gerimpelde hand die een beurs met wat kleingeld erin vasthoud is een foto die eigenlijk meer zegt dan een heel verhaal over de huidige crisis.
    vooral de oudere word er flink door geraakt. Wie zijn baan niet verliest kan zich meestal wel redden maar ook ik ben er allerminst zeker van dat ik deze behoud tot aan mijn pensioen. Toch ben ik een optimist die gelooft dat er wel weer betere tijden komen al zal dat volgend jaar nog niet gaan gebeuren.

    Het filmpje is gewoonweg prachtig. Ik versta geen woord van het Swahili waarin word gezongen maar de gevoelstaal is helemaal duidelijk.

    En natuurlijk leuk dat je weer eens van je laat horen op WordPress Ann
    Een aai voor jou en een knuffel voor mandy ………. of was het nou net andersom ?🙂
    Wens jou en je trouwe viervoeter alvast alle goeds toe in 2014

    • Ja Henk laten we alles maar een beetje van de optimistische kant bekijken al zijn de berichten niet zo goed, ik hoop dat jij je baan kunt houden en dat hoeft niet tot je 67ste een paar jaar minder mag ook😉 Dat 2014 je mag geven wat je graag zou willen en je prachtige foto’s zullen gemaakt worden hoe dan ook! Ik heb Mandy die aai maar gegeven en die knuffel daar ben ik zelf blij mee, een knuffel terug we moeten het met z’n allen doen en dan is wat medemenselijkheid en een beetje warmte van elkaar nooit weg!

  14. Lieve Ann
    Bedankt voor de mooie herinneringen en wensen .Ook voor u en je lieve hondje prettige feestdagen en een zorgeloos en gezond 2014dje

Geef een reactie

