2013 – 2014   22 comments

2014 10 minuten oud

Het oude jaar heeft afgedaan en het nieuwe is begonnen, het was niet allemaal leuk tijdens de jaarwisseling:

Oud en Nieuw: één dode, honderden arrestaties en autobranden

In de nacht van dinsdag op woensdag gingen alleen al in de regio Den Haag tientallen auto’s in vlammen op.

Vuurwerk

In de Noord-Hollandse plaats Medemblik stak een 51-jarige man vuurwerk af dat in zijn gezicht ontplofte. Hij overleed enige tijd later. Een eerste rondgang langs ziekenhuizen wees uit dat 380 gewonden, onder wie 125 vuurwerkslachtoffers, zijn behandeld.

In Rotterdam keerden relschoppers zich tegen de brandweer die juist op dat moment bezig was een brand te blussen. Daarop moest de Mobiele Eenheid worden ingezet om ervoor te zorgen dat de brandweer het blussen voort kon zetten.

In Rotterdam was het sowieso goed raak: onder de vuurwerkslachtoffers in de regio was een 47-jarige Rotterdammer die vermoedelijk zijn hand kwijtraakte nadat hij illegaal vuurwerk had afgestoken.

Een man in Vlaardingen raakte een gedeelte van zijn hand kwijt toen een betonnen vuilniscontainer waar hij vuurwerk in gooide, ontplofte. Een vader en zoon in Spijkenisse raakten gewond aan hun hoofd.

Belaagd

Ook in andere grote steden werden vannacht brandweer en politie belaagd tijdens het werk. Jongeren gooiden met vuurwerk en glas, de politie verrichtte tientallen aanhoudingen. Bij het Flevoziekenhuis in Almere moest iemand worden verwijderd wegens het bedreigen van hulpverleners.

De politie spreekt al met al over ‘kleine incidenten’: ‘ernstige calamiteiten’ zijn vannacht niet gemeld volgens een woordvoerder.

Bron: Elsevier.

Het is maar wat je relatief rustig vindt en dan niet te vergeten de dieren die zo bang waren voor al die harde knallen en de dieren die zijn vermoord door onverlaten, maar ik wil de pret niet bederven dus voor iedereen die er niet genoeg van kan krijgen onderstaand filmpje en wat zou ik graag willen dat voortaan steden en dorpen één groot vuurwerk zouden houden op een groot veld waar iedereen alleen het mooie ziet, ijdele wens maar toch eentje die ik heb voor 2014. Morgen gaan we allemaal weer gewoon door met het leven dat we in 2013 ook hadden. Voor velen was het een feest voor anderen ging de ellende gewoon door, maar iedereen wens ik vanuit het noorden van Nederland, veel gezondheid, vrede en levensvreugde.

Zo mooi kan het zijn!

Posted 1 januari 2014 by Ann McDunn in Feest, Nieuws en politiek

Tagged with ,

22 responses to “2013 – 2014

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik heb uw mooie blog genomineerd voor een Liebster Award. Als u de nominatie accepteert, volg dan onderstaande link en volg de instructies.

    http://peterbouchier.wordpress.com/2014/05/26/liebster-award/

  2. Mag het nog?..gezond 2014.
    Ik steun je idee om het vuurwek centraal te laten verzorgen, wordt de jaarwisseling nog kalmer, zonder slachtoffers en gestrestte dieren.🙂

    • Goede wensen zijn nooit te laat Leo, ook jij een gezond en heel goed 2014, In de grote steden zijn ze er al over bezig om het vuurwerk aan banden te leggen, nu het platteland nog😉 Hier wordt nog steeds vuurwerk afgestoken met resultaat dat ik dan een totaal angstig hondje heb, het houdt dit jaar gewoon niet op! Politie zie je hier niet dus ze kunnen hun gang gaan. Bedankt voor je reactie, groetjes, Ann.

  3. Goede avond lieve Ann en Mandy,
    Sorry voor deze late reactie, maar je hebt het kunnen lezen in de mail die ik heb gestuurd.
    Ik hoop dat jou begin van het nieuwe jaar beter is begonnen als de mijne.??
    Kan het nog.?? Ik wens je alle goeds toe wat dit jaar kan mogen brengen.
    De foto is erg mooi en het filmpje ook prachtig. Ik ga snel mijn rondje verder doen, anders komt er weer niets van.
    Heel veel liefs voor jou, met een dikke knuffel, en een likje voor Mandy.

    • Het nieuwe jaar is met donderend geweld begonnen Rinus maar toen het geknal over was ben ik lekker naar bed gegaan, je mail heb ik gelezen maar ik weet niet wat ik er op moet antwoorden, niet leuk allemaal maar Ce’st la vie zullen we maar zeggen, overal is wel wat. Liefs Ann, likje van Mandy.

  4. Lieve Ann, hierbij wens ik jou en Mandy een gezond en goed 2014.
    Groetjes.

  5. All the best for 2014, Ann!

  6. Lieve Ann mijn allerbeste wensen voor dit nieuwe jaar voor jou en Mandy. Is ze ondertussen al weer een beetje bijgekomen van die vuurwerknarigheid? Geef haar maar een lekkere knuffel voor mij. Trouwens van Diesel krijgen jullie ook allebei een knuffel.

    • Dank je wel Bea, Mandy is weer helemaal blij en loopt gelukkig weer te kwispelen, als ik een staart had deed ik het ook😉 Een dikke knuffel voor Diesel van Mandy en mij en liefs voor jou!

  7. ben blij dat deze dagen weer achter ons liggen, hier in Lent was het rustig… gezellig zeg maar… gisteren kreeg ik het wel even benauwd toen er een rotje voor mijn voorwiel van scooty werd gegooid… kon op tijd uitwijken …was even helemaal van de kaart , en die 4 gozertjes lagen in een deuk…wat ze precies zeiden weet ik niet meer…voor mij mag dat hele vuurwerk gedoe geschaft worden… of dat de gemeentes het organiseren ..

    • Ook ik ben blij dat het circus weer is afgelopen Gerteke, geen wonder dat je even van de kaart was, misschien hadden die gozertjes wel niet in de gaten wat er event. kon gebeuren maar schrikken was het wel voor je! Om ongelukken en vandalisme te voorkomen zou het ook veel beter zijn om in iedere gemeente gewoon een mooi groot vuurwerk af te steken waar iedereen heen kon gaan en geen verkoop meer van al die rotzooi, zeker niet die zware troep, van tegen half negen tot 4 uur in de nacht was me net even teveel van het goede. Als iedere inwoner van een stad of dorp een paar euro geeft kan daar een heel mooi vuurwerk van afgestoken worden en de gemeenten kunnen best wat missen want dit kost veel meer.

  8. HA……je hebt toch nog een knappe vuurwerkfoto weten te maken Ann! Kijk…..iemand die een vinger, hand of oog kwijtraakt door vuurwerk, daar heb ik geen medelijden mee hoor, in de meeste gevallen is het gewoon eigen schuld. Veel erger vind ik, dat dieren op een gruwelijke manier zijn verminkt….arme stakkers! Ook de agressie en het geweld tegen hulpverleners, is schandalig en onbegrijpelijk, dat is wéér toegenomen. Die mensen doen potver…me, hun werk ten dienste van iedereen die hulp nodig heeft, ook dezelfde hufters waardoor ze worden belaagt met stenen en vuurwerk. Natuurlijk wens ik je hier ook nog even een heel goed 2014.
    Een dikke kus van je broertje.

    • Ook ik heb totaal geen medelijden met gekken die met vuurwerk iets uit elkaar willen laten springen daarbij gewond raken, gek is niet gek genoeg tegenwoordig, dieren laten ontploffen door middel van vuurwerk vind ik misdadig en zou heel zwaar gestraft moeten worden die beestjes kunnen niets terug doen. Het wordt al erger met het geweld tegen de hulpverleners die zelfs met de feestdagen in touw zijn om mensen te helpen, ik begrijp het echt niet meer, is de mensheid dolgedraaid of ben ik achter (niet achterlijk), elkaar alles gewenst wat er maar te wensen is toch nog maar een heel goed 2014 en een heel dikke kus van je zusje😉

  9. De beste wensen, Ann, voor 2014…veel voorspoed en een goede gezondheid. Groeten Geert

  10. Dat weet ik Henk natuurlijk hebben de meeste mensen oud en nieuw feestelijk doorgebracht en dat is dan ook maar een geluk, maar als er doden vallen bij mens en vooral dieren dan hoeft het voor mij niet meer. Bedankt voor je wens, die heb ik je al gegeven maar doe het nog eens een heel goed 2014!

  11. Verreweg de meeste mensen hebben oud en nieuw gewoon feestelijk doorgebracht Ann.
    De beelden op het journaal doen bijna denken dat half Nederland aan het rellen geslagen is maar ik snap ook dat één relschopper meer kan vernielen dan 100 feestgangers goed kunnen maken.

    Mooi 2014 toegewenst voor jou en Mandy …… en natuurlijk iedereen die je lief is

Geef een reactie

