16 Januari 2010.   38 comments

Het nieuwe jaar is alweer bijna 16 dagen oud, de tijd raast voorbij en wij hollen er achteraan of blijven even stil staan in het verleden en het heden, de toekomst daar weten we allemaal gelukkig nog niets van. Vanmorgen was ik erg blij te zien dat de sneeuw verdwijnt en dan niet als sneeuw voor de zon want het is grijs en grauw, maar dooien doet het wel!

00 AM

Twee dagen geleden was Mandy nog happy in de sneeuw! Ik niet want zo kwam ze telkens binnen. Dit is echt geen mooie foto, genomen vanachter het raam op ongeveer 8 meter afstand, maar het is wel een leuk gezicht.

Is 2010 anders dan 2009, welnee kommer en kwel gaan gewoon door. Het kabinet was bijna geveld maar door een handige samenwerking tussen Balkenende en Bos is alles met een sisser afgelopen, de ramp in Haïti is vreselijk maar voor vele mensen is dit de ver van mijn bed show, geef een paar euro en je hebt geholpen (?) Geld helpt overigens niet zoals space vriend Lukas die woont in de Dominicaanse Republiek al heeft gemeld er is leiding nodig en die ontbreekt totaal. Nederlandse reddingwerkers zijn al een poosje gestopt omdat er geschoten werd, plunderingen zijn begonnen en er lopen groepjes met machetes gewapende lieden rond die stelen wat er te stelen is. Het is een waar horrorscenario in dit toch al zo onrustige land en ik denk niet dat het ooit nog goed zal komen.

6 jan. 2010, spreeuwengevecht

Zelfs de spreeuwen vechten terwijl er genoeg is voor alle vogels. Eigenlijk een mislukte foto, maar ik vind het wel wat hebben.

Eigenlijk is er maar weinig verschil tussen mensen en dieren, wij hebben inderdaad veel meer hersens, maar of we die altijd wel zo goed gebruiken is een tweede. Dieren mopperen ook alleen wij kunnen het niet verstaan, ze maken elkaar af, hebben ruzies, stelen van elkaar en als alles goed is genieten ze van de kleine dingen net als wij. Geld en geloof zijn de grootste verschillen tussen mens en dier, de dieren hebben genoeg aan eten, drinken en een voor hen aangename temperatuur, wij niet meer al is dat ooit zo geweest. Geluk is een heel groot woord en ik zelf vind tevreden zijn gelijk aan gelukkig zijn, tevredenheid met alles wat je hebt en niet kijken naar anderen die meer hebben, meer kunnen, meer zijn, want ook die mensen zijn vaak niet tevreden. Er staat in het boek Spreuken: ”Ga tot de mier, gij luiaard, zie haar wegen en word wijs.” En: ”De mieren zijn een volk zonder kracht, toch bereiden zij hun spijs in de zomer. Soms zijn er spreuken die je aanspreken en dan maakt het niet uit waaruit of van wie het komt.

8 jan. 2010, sprookjesberk

Een berk nog volop in wintertooi, nog een paar maanden en dan komt het prille groen.

Ook het verschil tussen arm en rijk is altijd hetzelfde geweest en zal altijd zo blijven,  dus laten we maar rustig doorgaan, het is vandaag 16 januari van het nieuwe jaar, we hebben elkaar een gelukkig nieuwjaar gewenst, maar wensen komen meestal niet uit, mocht het voor menig een een zwaar jaar worden wat geld en goed betreft, hieronder een liedje uit 1929 toen ik er zelf nog lang niet was de jaartallen veranderen maar de wereld draait door en laten wij maar meedraaien zonder al teveel verwachtingen en gewoon tevreden zijn met wie en wat we zijn. Mopperen mag zo af en toe best, want daar zijn we mensen voor en als we eens erg ontevreden zijn laten we dan kijken naar de natuur en alles wat daar bloeit, groeit en leeft, dat maakt een dag van ellende soms bijzonder goed.

10 jan. 2010, bevroren roosje gevonden in de sneeuw

Dit bevroren roosje in de sneeuw is voor alle vrienden, vriendinnen en bezoekers, na de winter komt de lente!

Geplaatst16 januari 2010 doorAnn McDunn inGeen categorie

38 Reacties op “16 Januari 2010.

Schrijf je in op reacties met RSS.

  1. Hier heeft het de hele dag 6 graden gevroren Nicky brrrrrr en sneeuw komt er ook nog!

  2. Weer sneeuw Ann! In Lelystad is alles weer behoorlijk wit…..!

  3. Hé lieverd, ja hoor mopperen mag en soms zelfs klagen ook al zijn er die nog veel meer ellende op zijn bordje krijgt, iedereen voelt zijn eigen leed het meest. Van mij had Bakellende met al zijn echte of niet echte vriendjes mogen verdwijnen, maar ja wat dan? Gerd Leers van Maastricht is een zondebok geworden en dat is niet eerlijk, vorig jaar is er nog gepubliceerd hoeveel burgemeesters, wethouders enz. in de fout zijn gegaan en deze man moet opstappen, dat klopt ook voor geen meter. De boom was echt prachtig ook om te zien en we krijgen heus nog wel vorst hoor meis, eerst maar eens even de sneeuw weg zodat alles weer even schoon is en dan krijg je de kans om nog veel meer mooie foto’s te maken, de winter heeft het op de heupen en laat ons echt nog niet in de steek. Veel liefs en een dikke smok, Ann.

  4. Dag lieve Ann, bedankt voor het roosje… En ja, af en toe mopperen, mag het, kan het…. je vraagt het je soms af als je om je heen kijkt. Maar mopperen mag wel af en toe… het lucht ook wel eens op. Van mij had Balkenbende mogen gaan…. als ik dan kijk naar een burgemeester Leers van Maastricht die moet gaan vanwege een villa, één fout en z’n kop kan eraf. Terwijl hij zich de afgelopen 8 jaar de pootjes plat heeft gerend voor die stad en de omgeving. Het klopt ergens niet…Ik vind je foto’s heel erg mooi, wat nou slecht?! Mandy staat er wel heel geinig op, de spreeuwen laten zien waar ze goed in zijn (druktemaken) en dat is goed getroffen…. en de boom, zucht….. Ben benieuwd wat voor winterweer we nog gaan krijgen trouwens….Heel veel liefs ♥ San

    °○°Alexandra
  5. @ Edward, Nederland is maar heel klein maar wat scheelt dat een stuk met de temperaturen, zomers en winters! De zon heb ik al dagen niet gezien, het was hier knap mistig maar het sneeuwt nog! Mandy blij, ik niet *snik* het is nu 1 graad boven nul, dus eigenlijk moet de sneeuw dooien maar het wil nog niet erg. Leg die korte broek maar weer in de kast er komt nog vorst aan hoor. Dikke kus terug.@ Caro, Toch wel weer lekker meis dat het gras is te zien, vorst is prima maar dan wel graag met de zon erbij en niet al te veel sneeuw, oké dan maar een elfstedentocht ;-))) Normaal gesproken zou ik ook helemaal niet klagen hoor, maar ik voel me zo opgesloten in huis dus laat het hier dan ook maar even flink dooien zodat er weer wat kleuren zijn te zien. Het CDA heeft in de peilingen nu wel een zetelverlies, maar het zooitje gaat gewoon verder ook met blunders maken, ze houden elkaar de hand wel boven het hoofd en veel keus is er ook eigenlijk niet, verkiezingsbeloften ken ik al heel lang daar komt nooit wat van terecht, ik weet nog best dat Bakellende begin vorig jaar zei dat alle huishoudens erop vooruit zouden gaan omdat de benzine, gas en electra goedkoper zouden worden, mooi niet dus! Haïti is met geld niet te redden, bij spacevriend Lukas staat nu dat zelfs de hulpverleners niet veilig zijn, hij woont in de Dominicaanse Republiek en zelfs daar wordt geroofd, het is niet te hopen dat ze massaal de grens over gaan want dan wordt het echt anarchie. Jullie ook nog een fijne zondag gewenst, liefs, hug, Ann.

  6. Dank voor het roosje meiss!!..de berkfoto is prachtig!!..en idd..de speeuwenfoto heeft absoluut iets!!..Van mij had de regering mogen uiteenvallen..wat een blunders worden er toch gemaakt..en Haïti..net wat jij zegt..totaal geen leiding..structuur of wat dan ook..ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurd is daar,maar ben niet van plan om te storten..het geld van de tsunami is op veel plaatsen niet eens aangekomen!!..het liedje mag dan van 1929 zijn..ietsje veranderen aan de tekst en het is hartstikke actueel!!..Wij nederlanders zijn een klaagvolkje geworden..we hebben het gewoon te goed..het is te koud..te nat..te warm..te droog..noem maar op..op dit moment dooit het hier héél erg..zon schijnt..goten lopen zowat over..gras is weer te zien gheh gheh..nah..hierna aub een flinke vorstperiode zonder sneeeuw…ELFSTEDENTOCHT!!!!!..fijne Zondag verder meiss..liefs Caro.

  7. Onvoorstelbaar dat het in Buitenpost sneeuwt,hier schijnt de zon volop,en het is 8 graden boven nul. Zojuist heb ik mijn korte broek weer uit de kast gehaald,niet dat ik hem aantrek,maar hij kan maar klaar liggen…hihi.Een dikke kus van je broertje.

  8. @ Sjerrie het sneeuwt hier dikke vlokken en het blijft nog liggen ook!@ Lukas, ik haal mezelf niet onderuit hoor, deze foto’s zijn de Ann-manier ;-))) Ik heb de voor mijn idee mislukte foto’s ook niet weggedaan, maar ben zelf niet altijd tevreden (;-))) over het resultaat wat me voor ogen staat, Mandy op 8 meter afstand door het raam op de foto zetten is haast niet te doen dus de foto is gewoon onscherp, dat is niet mezelf onderuit halen maar een feit. Telkens regen valt ook niet mee en waarschijnlijk is het dan bij jullie ook nog benauwd. Ik blijf het wonderlijk vinden dat we zo makkelijk met elkaar kunnen communiceren over zulke grote afstanden, als mijn grootvader nu ineens terug zou komen in deze tijd dan kreeg hij een hartverlamming van schrik of hij zou het absoluut niet geloven.@ Ange, ik heb altijd een vreselijke hekel gehad aan de winter, ook als kind al en ik weet dat ook een kwakkelwinter niet bepaald prettig is, dat alles nu ineens niet meer kan komt mede door het vervoer, treinen die niet meer rijden heb ik vroeger nooit meegemaakt en toen was er veel meer saamhorigheid, met een heel stel buren met de slee boodschappen halen, even kijken bij de buren die al oud waren en daar de sneeuw ruimen, het waren maar kleine dingen maar die mis ik nu. Over de uitspraak van Phil Bosmans ben ik het niet eens, tevreden zijn is prima we zijn maar mensen en natuurlijk zijn er dingen die ons raken, waar we een hekel aan hebben, waar we een al of niet goede mening over hebben, maar als je tevreden bent met wat je hebt, is dat een heel goed ding. Echt gelukkig zijn (heb ik ervaren) komt maar een paar keer voor in het leven en dat heeft dan niets te maken met het eerste kind, je huwelijksdag en andere grote gebeurtenissen, dat is een kort tijdje waarin je zelfs helemaal alleen een onbeschrijfelijk gevoel van geluk ervaart, daarom vind ik geluk zo’n groot woord. Niemand kan altijd gelukkig zijn zelfs niet voor een week maar tevreden zijn kan ook blij maken en blijdschap om de kleine dingen in het leven is o zo belangrijk. Ook oordelen is menselijk, als we zien dat er groepjes mannen met machetes en soms met andere wapens zien die overlevenden het kleine beetje wat ze hebben kunnen redden met geweld ontnemen dan weet ik uiteraard niet hoe die mensen zo zijn geworden, maar ik veroordeel het wel als mensen die geen geweten meer hebben. De spreuk van Loesje is me uit het hart gegrepen, want dan zou er nooit meer oorlog zijn en dat is een utopie die nooit bereikt zal worden, ik heb ook eens gelezen "om de 40 jaar moet er een oorlog komen, anders raakt de wereld overbevolkt" het is maar hoe je het bekijkt, de wapenindustrie is vast blij met veel oorlogen en ook degene die in oorlogen mogen doen wat anders verboden is zijn er blij mee, dat is de mens. In de natuur is het eten en gegeten worden, mensen hebben een laagje beschaving en in nood is dat snel verdwenen en dan is het ook eten of gegeten worden. Ook ik ben blij dat de wereld hulp biedt aan Haïti, maar geld helpt niet, er moet samengewerkt worden en hulp worden gegeven door middel van eten, drinken, onderdak, puin ruimen e.a. zaken als je niets kunt kopen heb je n.l. niets aan geld. Wat ik er van zie en over lees denk ik echt niet dat Haïti ooit weer een land wordt waar goed valt te leven.@ Rinus, als de updates of foutjes over zijn stel ik de space wel weer anders in, ik begreep je wel hoor dat Mandy ontdooit moest worden, maar dat doet ze wel bij de radiator het sneeuwt hier behoorlijk en ze vindt het prachtig!@ Jurrie, het is ook een langzaam proces en het lukt ook niet altijd het is ook vaak een stukje opgeven waar je nog graag naar wilt streven, maar als iets echt niet meer lukt hetzij door de omstandigheden hetzij door lichamelijke beperkingen dan is het enige dat erop zit tevreden zijn met wat wel kan en wel mogelijk is, lieve Jurrie fijn te lezen dat jij je over het algemeen tevreden voelt al zal het niet altijd lukken, mij ook niet hoor! Bedankt voor je compliment, de spreeuwenfoto heeft gewoon iets voor mij en dus ook voor meerderen en dat is altijd leuk om te lezen (het zal wel aan onze fantasie liggen).Allemaal liefs, Ann.

  9. goh, wat ben ik het met je eens Ann. Ik ben mezelf die levenshouding aan het aanmeten. Ik heb er wel veel moeite mee gehad en er lang over gedaan maar ik geloof dat die levenshouding me eindelijk goed begint te passen en lekker zit. ik moet nog geen te gekke bewegingen maken want dan scheur ik eruit….maar door het dragen wordt het wel soepeler, het gaan steeds meer naar je zitten he….ik voel me er over jet algemeen al redelijk comfortabel en dat is tevreden en dat is gelukkig in.niet eens ben ik het wat die spreeuwenfoto betreft, die valt mij juist op omdat ik hem gewoon prachtig vind. echt opvallend prachtig!!!!!!!!!!!!!!!hugs voor jou lieve vriendin,

  10. Lieve Ann, ja ik zag het,stond even verbaast, maar ja dan maar schrijven he. Het is jou space, en jij stel hem zo in zo als jij wilt.Maar het ligt niet aan JOU space hoor, ik hoor van ale kanten dat het weer een zooitje is. ook met hotmail. Mijn mailbox werkt gelukkig weer optimaal, na veel schrijven met Microsoft. Ach was een foutje in het systeem.nou even over Mandy, ik heb niet gezegt dat je de warmte stand moest gebruiken he. Ach het beestje,NEE, de ONTDOOI stand. Pas er op he. Hier is alle sneeuw intussen weg geregend, dus hier is het weer schoon.Liefs van Rinus

  11. Eigenlijk mag het pas dooien als het lente wordt.Beter sneeuw en ijs dan een natte koude kwakkelwinter, bah !We zijn niks meer gewend, beetje sneeuw en alles ligt plat.Maar ik heb toch ook veel mensen zien genieten, samen met de kids van de sneeuw !Tevreden zijn ?Ik heb ooit een citaat gelezen, van Phil Bosmans : Alles waar "te" voor staat is verkeerd, zelfs voor "tevreden" .Daar ben ik nog steeds niet over uit.Arm Haïti, letterlijk, figuurlijk en heel direct.Typisch een (ei)land dat nooit over de voormalige kolonisatie is gekomen, als je de geschiedenis bekijkt, Wikipedia is erg gedetaillieerd wat dat betreft. De oorspronkelijk bewoners zijn al lang lang geleden uitgestorven, uitgebuit, zelfs na de onafhankelijkheid. Ik wil niet met het vingertje zwaaien, maar de boze stiefouders hebben hun kinderen niet goed opgevoed, en geen goed voorbeeld gegeven. Het is een land van gedesoriënteerden, zonder echte roots, van goeden en onmenselijken, van rijken en van wanhopigen. En het kon nog erger : een totaal anarchisme nu.En wie zijn wij om te oordelen over "goed en kwaad". Ik ben toch blij dat de wereld zich het lot aantrekt van de door zo’n ramp getroffen mensen.Dat men ook daadwerkelijk gaat helpen al lijkt het uitzichtloos.Doet me denken aan een spreuk van Loesje : Stel het wordt oorlog en niemand gaat er heen ? Met een foto van een bang klein kind er bij.

  12. dank voor het roosje,ook de andere fotos zijn leuk,je moet jezelf niet altijd zo onderuit halenlaatste keer 2de straks eerste bij Edward………dus……..wat je schrijft over de wereld ben ik het met je eens , het is zo het was zo, het blijft zo. mee leren leven dus.het dooit las ik.. wel hier regent het al drie dagen,soms is het even droog.

  13. Durf niet naar buiten, dan krijg ik een klets sneeuw in mijn nek, want het dondert van het dak.

  14. Het zwanenmeer leave maar dan met protters of Hitchcock natuurlijk, hier regent het al de hele avond dus ik heb het niet gewaagd om buiten te lopen het zal wel een ijsbaan zijn. Jij ook een heel fijne zondag en dat dooien zal nog een paar dagen duren, daarna mag het rustig een paar graden vriezen, maar dan zonder sneeuw! XXX Ann.

  15. De protters staan er fraai op. Lijkt wel symbolisch. De berk is prachtig. Sneeuwt het bij jou ook weer?Fijne zondag en hopelijk dooiweekje…………….xsjerrie

  16. Lieve Rinus, bedankt voor je berichtje in het gastenboek zoals je hebt gezien heb ik tijdelijk de afbeeldingen uitgezet, het is erg leuk maar de space werd zo langzaam dat het wel even moest. Twee minuten in de magnetron was wel een erg halfgaar hondje geworden, nee hoor sneeuw eraf borstelen en dan ging ze wel bij de radiator liggen op een fleeceplaid. je hebt overigens helemaal gelijk als je ouder wordt lijkt het of de tijd sneller gaat en tegenhouden hoeft niet, we zien het vanzelf. Veel liefs, hug, Ann.@ Murwarita, ik hoorde in de avond wat tikken en dat was ik niet meer gewend, het heeft hier ook gegoten dus het zal wel glad zijn, maar morgen dooit het weer en de auto wordt lekker schoon, vogels voeren doe ik ieder jaar en uit dankbaarheid sch…. ze wel je auto en je ramen onder. Ik heb vanavond ook lekker op de bank gelegen met Mandy op m’n benen, A Touch of Frost en Trial & Retribution gekeken, beide al gezien maar vooral Frost heeft me weer behoorlijk laten lachen "Close Encounters" blijft één van de leukste afleveringen, knugs en hufs voor jou en natuurlijk likjes van Mandy voor Jules (ik heb haar maar gezegd dat het een hond was ;-)))Hallo lieve Joke, ook jij bedankt voor het berichtje in m’n gastenboek, het was geen wonder dat het plaatje er niet stond hoor, ik heb die instelling tijdelijk uitgeschakeld, februari is inderdaad sprokkelmaand, schrikkelmaand, kortemaand, slijkmaand, regenmaand, februari heeft 28 dagen in gewone jaren, en 29 dagen in schrikkeljaren. 30 februari is in de geschiedenis drie keer voorgekomen. Februari is genoemd naar de Romeinse god Februus, de god van de purificatie/onderwereld. Bij de oude Romeinen was februari de maand van de grote reiniging en boetedoening (de februa). In de oudste Romeinse kalender, die tien maanden telde, kwam februari niet voor. Toen het jaar werd verdeeld in twaalf maanden (onder koning Numa Pompilius), werd de laatste maand februaris gedoopt. Het jaar begon dus met maart. Dat is heel wat over de volgende maand. Er zal heus nog wel kou komen, als het maar niet meer zo erg gaan sneeuwen nu zal het wel spekglad zijn maar morgen dooit het weer en vanavond kan iedereen beter thuis blijven. Dat er geld over was van de tsunami is heel erg vreemd Joke, want veel mensen zijn niet eens geholpen, de strijkstokken worden opgepoetst want eerdaags is iedereen weer aan het graaien en grote bedrijven ook in Nederland die veel geven kunnen er ook aan verdienen want daar worden de goederen gekocht die naar Haïti worden gestuurd, aan iedere ramp wordt verdiend. Als je toch nagaat dat het liedje van Louis Davids door hem werd gezongen in 1929 is er eigenlijk weinig of niets veranderd, dag kleine burgervrouw liefs van je lotgenote.@ John, dank je wel de foto van de vechtende spreeuwen deed me erg aan de film The Birds van Hitchcock denken en later ook wel aan ballet, vergeven hoefde ik Mandy niet hoor ik ben niet zo lastig als het dieren betreft en zelfs mensen mogen hun schoenen aanhouden ;-)))

  17. Mandy staat er erg leuk op ! Maar met zo’n vertederend koppie zul je het haar gauw vergeven dat ze al die sneeuwtroep mee naar binnen neemt ! Heel apart die foto van die vechtende vogels, erg mooi !

  18. hallo Ann, ik heb je logje gelezen,januari is al weer half voorbij ,nu krijg je de sprokkelmaand februari als ik het goed heb.ik ben ook blij dat de sneeuw weer weg is, maar je weet maar nooit wat er nog allemaal komt. het begint hier te ijzelen je kun haast niet goed op de stoep lopen .de foto van mandy is toch mooi gelukt en dan wel achter het raam op 8 m.afstand en met de vogels moet je erg snel zijn als je ze er goed op wil hebben .wat een ellende in haiti en het gebeurd vaak in een arm land waar ze toch al niet zo veel hebben .gelukkig is er al heel wat geld opgehaald en ik hoop dat er niets an de strijkstok blijft hangen. ik snap het ook niet nu hebben ze geld gestort 730.000 € wat nog voor 5 jaar geleden is gestort voor de tsunami dat nog overgebleven is dus het is niet goed verdeeld. ik heb veel respect voor mensen die daar nu helpen .laten we hopen dat het geld nu goed terecht komt en dat er niets aan de strijkstok blijft hangen maar daar geloof ik ook niet aan . je kunt het allemaal op tv volgen de plundering heb ik ook gezien wat een ga os allemaal bah .ik heb het filmpje beken en dat liedje heb ik wel eens gehoord van de kleine burgerman klopt wel wat hij zingt ik wens je nog een fijne zondag en de groetjes van de kleineburgervrouw die tevreden is met alles wat ze heeft. liefs joke

  19. Vergeet de hugs en knufs en likjes van Jules voor Mandy

  20. Ik heb weinig toe te voegen. De reacties spreken voor zich. Het is diep triest wat in Haiti gebeurd is en wat er nu allemaal plaatsvindt. Morgen kom ik alle lappen lezen. Ik zie alles dubbel en ga bank hangen. Fijn weekend voor wat er nog van rest. En inderdaad op wat plukjes na is de sneeuw weg alleen giet het hier water. Is meteen de auto schoon.

  21. Lieve Ann en Mndy,eerst nog even een fijne rest weekend, Maar een berichtje staat al in je gastenboek. Weer hele leuke foto’s en zeker die van Mandy.Je heb ze toch wel even in de magnetron gezet, om te ontdooien. Ja de tijd gaat snel, en hoe ouder dat je word, gaat het steeds sneller. Maar tegen houden kunnen we het niet.Liefs en een knuffel voor beide van Rinus.

  22. @ Belia, zeg dat wel meestal zeg ik als ik de winter overleef heb ik weer een jaar ;-))) Mandy afborstelen is niet zo’n groot karwei en een beetje gesmolten sneeuw op de vloer is prima in een droge kamer. Haïti is echt een achtergebleven land op alle gebied en jij hebt het zelf gezien dus dan weet je echt hoe het daar is. Weet je wat me trouwens wel opvalt en dat telkens weer, je ziet daar geen mensen die extreem mager zijn of er slecht uit zien wat je eigenlijk toch wel verwacht in zo’n arm land. Wel heb ik een paar keer lui gezien met een heel grote mond! Ook ik vind het vreselijk voor de goede burgers, maar er is ook veel tuig en dat zal het opruimen en helpen zeker bemoeilijken. Een dikke kus lieverd en een likje van Mandy.

  23. @ Nicky, aan Giro 555 geef ik niets het geld komt in verkeerde handen terecht en wat hebben de slachtoffers daar aan, helemaal niets, ze moeten eten, drinken en onderdak hebben en de doden moeten met voorrang weg anders komen er epidemieën wat de zaak nog veel erger maakt, het is afschuwelijk maar geld lost nu niets op. De loverboy zal als ze het tenminste doen in Turkije berecht worden maar het is echt idioot dat er geen uitleveringsverdrag is die gast gaat gewoon door. De berk in de ijzel was ook heel mooi om te zien, maar wat ben ik blij dat het dooit! Het bevroren roosje was van m’n rozenstruik afgevallen die had het lang uitgehouden ;-))) Liefs, Ann.@ Henk, dikke kluiten sneeuw telkens weer en die moest ik eruit borstelen anders liep de dame niet meer, maar voor een klein hondje is het wel dapper! De beweging in de foto vond ik ook leuk daarom heb ik die niet weggedaan, het is net een ballet. Die zon wil ik ook heel graag zien het is akelig grijs en grauw en je sneeuwduinen zijn ook al niets geworden. Dat je eens lekker hebt uitgeslapen is best wel een keertje goed, moed houden de zon zal toch in vredesnaam nog wel een keer op komen?@ Janny, een likje van Mandy, ze ligt te slapen de dooi vindt zij helemaal niet leuk! Liefs, Ann.@ Petra, ook ik heb echt genoeg sneeuw gezien en geruimd hoor, het gaat nu echt snel en daar ben ik blij om.

  24. Hier is de meeste sneeuw weg, dus deze ronde hebben we weer overleefd ;-)). Leuk voor Mandy, maar voor het vrouwtje iets minder heb ik zo het idee.Haïti verschrikkelijk, maar er zit ook geen enkele vooruitgang in dat land. 50 jaar geleden liep ik door de straten van Port au Prince, een verschrikkelijk armoedig en onbetrouwbare toestand, 50 jaar later was er nog nauwelijks iets veranderd!! Tja en nu, een nog grotere ravage. Heb wel te doen met de goeden onder de bevolking, en de hulpverleners, ik zou niet graag in hun schoenen staan, ze zijn echt hun leven niet zeker.Lieve Ann, ik wens je een goed weekend, dikke kus en een aaitje voor Mandy.Belia.

  25. Mooie foto’s Ann. Vooral van die spreeuwen is een echte actiefoto. De sneeuw gaat inderdaad in een raptempo weg, mag van mij ook wel, we hebben wel even genoeg sneeuw gezien. Ik wens je een fijn weekend!!

  26. Jij ook een heel fijn weekend, en een knuffel voor Mandy Hij staat er weer schitterend op Liefs Janny

  27. Toch laat die bovenste foto wel leuk zien wat voor werk je met dat dametje hebt als ze weer in huis wil. Bij de spreeuwen ga ik even niet zeuren over fototechniek maar de beweging in de foto maakt het kijken wel plezierig, alsof ze een dansje voor je doen.Verder wil ik de politiek even de politiek laten. Één grote zwendelbende.Ik lees dat je blij bent met het verdwijnen van de sneeuw Ann. Ik zou nu ook wel eens een zonnetje willen zien. Vanmorgen vol goede moed op tijd uit bed gesprongen voor een fotoshoot maar een blik uit het raam zei me al genoeg. Één troosteloze grauwe bende, dus snel maar weer onder de dekens. Heb me daar bijna tot halfelf in bed liggen rotten. Bahhhhhhhhhhhhhh.

  28. Zo mooi die berk met daarachter de blauwe lucht, laat die lucht maar lekker blauw blijven en het zonnetje gauw tevoorschijn gaan komen. Maar dat zal nog wel even duren, ik heb zo’n zin in voorjaar!Zo erg van Tahiti, die mensen die niks hebben en de doden, verschrikkelijk. Ik heb altijd de neiging om gelijk geld over te maken, maar dan hoor je naderhand weer van die verhalen dat er zoveel aan de strijkstok blijft hangen, dus nu twijfel ik heel erg of ik dat wel moet doen.Mooie roos in de sneeuw:-)))Hoor nu ook op het nieuws dat een Loverboy, die door een procedurefout was vrijgelaten, gewoon in Turkije weer een club is begonnen, en die club heet De Escape. Gewoon niks aan te doen, wordt niet uitgeleverd door Turkije.Die spreeuwen zijn hartstikke goed op de foto gezet! Fijn weekend!liefs, Nicky

  29. Gerd Leers had van mij ook mogen blijven hij is nu een soort zondebok voor alle foute burgemeesters, wethouders en andere grootgraaiers die nu weer rustig even kunnen doorgaan.

  30. Over Gerd Leers gesproken….. ik vind dat hij wel erg hard is aangepakt en ik denk ook dat zijn tegenstanders, want ook een goede burgemeester heeft tenslotte tegenstanders, eindelijk iets hebben gevonden om hem te eruit te kieperen. Of dat zou zo verstandig is, vraag ik me af, maar sommige mensen genieten er zo enorm van als iemand diep door het stof kruipt……. vooral personen die zelf geen hol presteren, stinkend jaloers zijn op een ander en verdomde betweters zijn. Leers had van mij mogen blijven en het is precies zoals je zegt Ann, als alle burgemeesters waar een luchtje aan zit nu zouden vertrekken, zou er een enorme stank over Nederland trekken!

  31. @ Dear Ilona, er is notabene nog flink wat geld over van het bij elkaar gesprokkelde geld voor de tsunami slachtoffers en dat gaan ze nu aan Haïti geven, waar zijn ze nu eigenlijk mee bezig? Hoe kan er nu geld over zijn als lang iedereen niet is geholpen, waanzin die geldklopperij, ook ik geef echt niets aan Giro 555, overal lees je dat het hier in eerste instantie niet om geld gaat en als het daarheen wordt gestuurd krijgen waarschijnlijk de verkeerden het in handen. De goeden van de kwaden scheiden zal niet eens lukken en Baby Doc zou inderdaad alles tot op het laatste euro dubbeltje afgepakt moeten worden, dat geld is niet van hem maar van het land waar hij het heeft gestolen en dat moet daar weer heen! Voor hulpverleners die notabene dit onmenselijke werk moeten doen is het levensgevaarlijk en ik ben erg bang dat het geweld zal escaleren er is totaal geen beleid meer, misschien alle soldaten uit Afghanistan maar overvliegen naar Haïti, dan kunnen ze een echte vredesmissie steunen en de bandieten oppakken. Het is weer een zooitje overal en landen geven geld, heel veel geld ze kunnen beter geen geld geven maar het besteden aan nuttige zaken die de slachtoffers daar nodig hebben, de doden hoeven niets meer, maar de gewonden zijn talloos en die hebben direct hulp nodig. Liefs ♥ Ann.

  32. @ Mazza, eigenlijk begrijp ik die ophef over Gerd Leers ook niet zo goed, belangenverstrellingen mag niet, maar als nu alle burgermeesters moesten opstappen die fraude hebben gepleegd dan hadden we nagenoeg geen burgemeesters meer, om dan over de ministers maar niet te spreken. Balkenende is er weer prima vanaf gekomen maar smerige oorlogen zijn helemaal niet in strijd met deze hoeksteen van de samenleving.@ Broertje, de kerstbestanden waren echt erg ik heb er weleens documentaires over gezien, maar ik vind het nog steeds onbegrijpelijk. Altijd positief zijn zoals ik dan weleens lees is niet mogelijk er gebeurt veel en veel te veel of je moet ziende blind en horende doof zijn, dan zal het best lukken maar zo egoïstisch ben ik niet en jij ook niet het blijft toch wel op de achtergrond om je bezig te houden tot het volgende journaal. Beter zal het niet worden op moeder aarde en aan haar ligt het niet, de wereld is prima er zouden alleen niet zoveel mensen op moeten leven :-))) Hou je haaks lieverd en we maken er maar weer wat van, dikke kus van mij en een likje voor oom Edward van Mandy.@ Elisabeth, het valt mij ook op dat januari ineens zo snel gaat, misschien heb ik er teveel tegen op gezien, mooi om te zien is dat echte winterweer zeker maar ik ben toch blij dat we richting lente gaan. Mandy is ook een echt lieverdje en ik ben heel erg blij met haar. Liefs, hug, Ann.@ C.e. de foto van de berk is ook de enige die gelukt was van bovenstaande foto’s, maar de vechtende spreeuwen vind ik wel wat kunstigs hebben, zo zou jij ze kunnen tekenen, liefs, Ann.

  33. Weet je wat me ook stoort? Dat een land als Frankrijk asiel verleent aan dictators die moesten vluchten maar wel de gehele goudvoorraad en alle geld in hun tas hadden zitten. De voormalige dictators en rovers van Haiti, Papa Doc (reeds overleden) en zijn zoon Baby Doc leven als god in Frankrijk, letterlijk dus, in een kasteel en bulken van de poen, dat veilig staat op een Zwitserse bank. Iedereen weet het maar niemand doet er wat aan. Schande dat aan zulke proleten asiel wordt verleend in de EU. Al hun geld zou terug moeten naar Haiti want daar hoort het!

  34. Tja, wat moet ik nog toevoegen aan wat ik al als reactie heb achtergelaten bij Lukas heb en wat jij hier vertelt? Haiti is altijd een ongeordende, anarchistische bende geweest en dat zal het altijd wel blijven ook. Somalië is ook zo’n land, ze zijn reddeloos, redeloos, radeloos. Voor de mensen in Haiti is het vreselijk maar wie zijn de goeden en wie de slechten? Natuurlijk moeten ze geholpen worden maar als de hulpverleners zelf het leven moeten laten omdat idioten met guns en machetes rondlopen en die ook gebruiken, dan vind ik dat ze zo snel mogelijk moeten terugvliegen naar hun vaderland. Dan zoeken ze het daar zelf maar uit. Geld sturen naar Giro 555 doe ik ook niet meer. Het grootste deel van het geld van de Tsunami is spoorloos en heel veel mensen die daar destijds getroffen zijn, hebben nog nooit een dubbeltje gezien. Waar is dat geld dan? Zolang niet tot op de bodem wordt uitgezocht waar dat geld is gebleven, geef ik noppes niets nada meer aan een goed doel. Liefs, I. ♥

  35. mooie foto´s ! vooral die van de berk vind ik erg mooi !x, c.e

  36. En zo is het lieve Ann ,de wereld draait gewoon door ,alleen lijkt het wel steeds sneller te gaan want vaak vind ik de maand Januari zooooo lang duren en nu zijn we al over de helft .En geluk is een zeepbel die vaak in seconden uit elkaar spat dus ook ik ben heel blij als ik een tevreden gevoel heb zonder grote verwachtingen .De foto van Mandy is wel heel erg leuk hoor tis echt een droepie met dat eigenwijze smoeltje .Ik vind de winter echt geweldig mooi als er sneeuw ligt en de vorst is ook prima maar ik verlang toch ook al een beetje naar het voorjaar .Ik wens je een fijn weekend .Liefs en een knuf voor jou en een aai voor Mandy.Elisabeth

  37. Dear Ann,1 Januari is maar een datum, bijna iedereen wenst elkaar het beste, en als de laatste oliebol naar binnen is gewerkt,gaat alles weer gewoon door. In de eerste wereldoorlog vierden de vijanden tijdens een staakt het vuren samen Kerst, en daarna schoten ze elkaar weer dood. En ook nu sneuvelen de soldaten weer in Afghanistan en Irak, zijn mensen onverdraagzaam en proberen elkaar het leven zuur te maken. Vreselijke rampen zoals nu in Haïti blijven de mensheid ook na 1 januari niet bespaard,en zelfs in zo’n situatie laat de mens zich van zijn slechtste kant zien. In de straten van bijna totaal verwoeste steden lopen onmensen met kapmessen te plunderen, en beroven totaal ontredderde medemensen van het weinige dat ze hebben kunnen redden. Het valt in deze wereld echt niet mee om een beetje positief te blijven denken, en te hopen dat het ooit allemaal eens beter zal worden,ik heb er een hard hoofd in. "De kleine man" van Louis Davids is een liedje van alle tijden, en het mooie roosje in de sneeuw wat jij aan iedereen geeft is een lief gebaar, zo kunnen mensen ook met elkaar omgaan. Ik wens jou verder nog een zo fijn mogelijk weekend!Liefs en een kus voor jou, en uiteraard weekendkriebeltjes voor Mandy van je broertje.

  38. je hebt gelijk nieuw jaar of niet leven gaat gewoon door. Balkende maakt er een potje van een oorlogje meer of minder bij ons wil Leers een vakantiehuisje en moet opstappen inderdaad volgens Fokke en Sukke, schijnbaa is een vakantiehuisje kopen erger dan een oorlogje beginnen.

Plaats een reactie