EK 2012 is voor Nederland over en uit!   27 comments

Vanavond is het doek gevallen voor Nederland en de leeuw staat in z’n hempie, de hele meute kan weer naar huis, drie keer verliezen achter elkaar is in 20 jaar niet voorgekomen en verliezen van Denemarken, Duitsland en Portugal is behoorlijk zuur! Voor buitenstaanders is het altijd makkelijk om kritiek te hebben maar die hoeven dan ook niet te voetballen en die maffe bal is nu eenmaal rond. De Nederlandse ploeg was gewoon slecht en het hoe en waarom maakt mij niets uit. Wel vind ik dat Bert van Marwijk er niet alleen op aangekeken moet worden, de man heeft een slechte vaderdag en dat terwijl zijn schoonzoon min of meer aan het knikkeren was, voor de vele fans is het natuurlijk heel erg sneu, die hebben in ieder geval hun best gedaan, de verf kan weer van de gezichten worden geboend en de slingers, bellen en toeters opgeborgen voor later, maar het bier en de drank waren ongetwijfeld goed dus de èchte kater komt morgen pas.

EK 2012

Foto van internet.

Nederland zou het wel even maken, maar daar is niets meer van over de droom is een nachtmerrie geworden, en dan te bedenken dat er zoveel miljonairs rondliepen die gewoon hun werk niet goed deden, de afscheidslunch in het Hilton Hotel was overbodige luxe en héél misschien komt het wel door het vele geld en de naijver dat er zo slecht gespeeld werd, maar ja wie ben ik Knipogende emoticon Oké het is niets geworden maar ze hebben in ieder geval nog de foto’s!

Ned. elftal

Foto van internet.

Misschien ben ik wel de grootste schuldige, ik heb nooit wat om voetballen gegeven en nu heb ik braaf in m’n eentje de wedstrijden gevolgd en heb hardop zitten juichen toen Engeland doelpunten maakte (sorry oranjefans), ik had beter moeten weten en me er niet mee moeten bemoeien! Echt verstand van voetballen heb ik totaal niet en toch vond ik het soms wel spannend. Als ik dinsdag boodschappen gaan doen krijg ik vast handenvol oranjebuddies gratis bij de Coop, het zijn ondingen maar kinderen zijn er dol op.

oranjebuddies

Bij de eerste keer dat ik in zo’n monstertje kneep schrok ik me het apezuur!

Mocht van Marwijk het bijltje erbij neer gooien dan toch nog maar een herinnering aan deze prima bondscoach.

Van mij mag van Marwijk blijven.

 

Na alle toestanden, de oranjegekte, de rellen na diverse wedstrijden, de tijd die ik heb besteed aan het me ergeren aan de wedstrijden van Nederland hou ik het maar op Louis Davids, toen was voetballen nog een echte sport zonder enorme rellen en zonder idiote bedragen die worden betaald voor lui die beter tegen een bal kan schoppen dan vele anderen, zou het niet veel beter zijn als ze voortaan een gewoon goed salaris kunnen verdienen, dan werken ze misschien wat harder!

Uit 1933 en nog steeds actueel

Nog een paar maanden en dan begint het WK, maar ik denk niet dat ik er dan nog zoveel tijd aan zal besteden Knipogende emoticon

Posted 18 juni 2012 by Ann McDunn in Nieuws en politiek

27 responses to “EK 2012 is voor Nederland over en uit!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ann mooi gedaan hoor al die mooie rozen .staan die in jou tuin ,
    ik vind het erg belangrijk al die mooie kleuren , toppie gr cees

    • Hallo Cees, de meeste van de rozen bloeiden in mijn postzegeltuin en achter en een paar foto’s heb ik gemaakt bij perkjes en in andere tuinen, leuk dat je een reactie geeft, ik moest wel lachen hoor, je reactie staat bij het EK 2012 maar gelukkig geeft WordPress dat prima aan😉 de hartelijke groeten voor jou en Mary.

  2. is wel wat laat met mijn reactie maar toch even wat neer zetten voet bal is en blijft een spel en de besten die winen en ja gister avond kwam dan duitsland aan de buurt en die speelde portugal naar huis en als je op let gaat dat ook zo in de polick hahaha duitsland dan zal europa wel wat leren kan er niks aan doen maar ze zijn de besten
    diken kus van mij

    • Beter laat dan nooit laiverd, Duitsland heeft op de lange duur de oorlog toch nog gewonnen😉 Natuurlijk is voetbal een spel, maar voor die knapen die miljoenen verdienen is het hun werk en dan moeten ze niet zeiken onderling, het is wat ik er van lees een zooitje geweest van de spelers onderling en zo zie je maar weer dat ze naast hun voetbalschoenen gaan lopen als ze miljonair zijn, als je je best niet wilt doen stop dan, geld genoeg! Een heel fijn weekend gewenst voor jou en John en een dikke kus van mij voor jou, likjes van de pitbull!

  3. Anoniem dat was ik john

  4. Nou An je hebt wel gelijk, ik heb 47 jaar mijn best gedaan voor wat minder dan wat die voetballers verdienen? En nooit heeft iemand voor mij staan juichen. Dus zal ik zeker nooit voor een voetballer doen.

    • John ik denk dat de gemiddelde werkende Nederlander toch echt heel wat harder moet werken voor een schijntje van wat de oranjemiljonairs verdienen, maar ik zal wel even voor jou juichen hoor, doet toch iemand dat😉

  5. Een echte voetbalfanaat ben ik niet Ann, maar toch heb ik na het eerste doelpunt van Nederland eventjes gekeken naar een oprukkend Portugal ….. en met resultaat🙂 Ik heb er geen moment om getreurd hoor

    • Gelukkig maar Henk, treuren doe ik er ook beslist niet om, maar vanavond zag ik het laatste stukje van Engeland – Kroatïe en Engeland gaat door, toch leuk voor die jongens en hun fans! Stiekem ben ik altijd voor Engeland geweest *bloos*😉

  6. Ik had ook niet verwacht dat ze ver zouden komen, gezien de tegenstanders. Maar laten we wel wezen, Nederland is ook maar een klein landje, dus op zich is het al knap dat we geplaatst zijn.Nu staan we weer met beide benen op de grond ! En gelukkig zijn we nu ook weer van die commercie af.

    • Mwa John, ze hebben genoeg gekost en kosten nog steeds heel erg veel en aangezien het hun werk is en ze over het algemeen veel ervaring hebben hadden ze meer moeten doen, daar zijn ze het trouwens zelf ook mee eens, van de commercie zijn we nog lang niet af, d.w.z. de winkels liggen nog steeds vol met oranjetoestanden😉 Sneijder had gewoon Lipton Ice Tea moeten uitdelen dan was het vast wat geworden. Wesley Sneijder verdient 12 miljoen euro per jaar dus dan mag je daar ook heel veel van verwachten. Ik vind het sneu voor de fans maar als het niet goed zit onderling dan had dat eerst uitgepraat moeten worden.

  7. heel leuk blogje ook al geef je ,net als ik,weinig om voetbal ik heb toevallig,zat te eten en deed de tv aan,en zag de eerste wedstrijd was er eigenlijk meteen klaar mee.
    gelukkig genoeg werk maar erg warm hier.
    hopelijk gaat het je goed en succes.

    • Bedankt Lukas, hier is het nog steeds geen zomer al is het vandaag ineens lekker weer met wat zon erbij, bij jou is het dan weer veel te warm en delen kan jammer genoeg niet. Wat voetballen betreft heb ik het helemaal gehad met die oranjeclub en ik ben al zoals geschreven niet zo’n voetbalfanaat, maar nu is het helemaal over! Groetjes en hou je hoofd koel!

  8. Voetbal zegt me niks en die oranje-gekte helemaal niets..Ieder doet maar wat hij denkt te moeten doen

  9. Ann wat ik leuk vind ,, al die voetbal plaatjes wel leuk,,maar ik voetbal niet.
    wel vind ik het erg gaaf die oude grammafoon geweldig ,vergeleken met nu ann ,,is het een heel ander geluid.
    maar men was blij als je dit kon aan schaften toch . toen die tijd,tevens die doorgedraaide muziek .inderdaad.
    je hoord het soms nog wel zondags,,tv west,,die heeft zoon plaatjes programm de oude joekels,, lieve gr ceesen marry..

    • Hallo Cees, die oude grammofoons waren toen toch heel bijzonder en dat zijn ze nu weer en ik mag het nog steeds graag horen, een klein stukje verleden. Dat jij niet zult voetballen geloof ik direkt, maar ik ook niet hoor en na deze belabberde wedstrijden van Nederland hoeft het van mij ook niet meer, ik weet niet of ik TV West kan zien maar zo’n programma met oude platen is echt leuk om naar te luisteren. Liefs voor jullie beiden, Ann.

  10. Lieve Zuster,
    Ik heb er vannacht geen minuut om wakker gelegen hoor, “onze jongens” hebben het gewoon verprutst, het zij zo. En wat Bert van Marwijk betreft. hij kan zich wezenloos coachen, maar het zijn uiteindelijk de knapen op het veld die het moeten doen. Het is voor de cafe houders, wel een regelrechte ramp, reken maar dat het scheelt in de omzet, het wordt dus geen vakantie naar een tropisch eiland, maar gewoon naar Ameland…..och, dat is ook leuk hoor.Je krijgt vandaag bij aankoop van een kilo suiker, handen vol wuppies, grobbeltjes,petjes, toetertjes en lachertjes. De voetbalmatch van Louis Davids, blijft geweldig om naar te luisteren, leuk dat je het hier bij hebt gezet.
    Een dikke kus van je broertje.

    • Dear broer, ook ik heb prima geslapen en inmiddels is het Oranjekamp opgebroken en gaan de fans weer naar huis, het heeft wat gekost maar gisteravond kregen ze twee drankjes voor de prijs van één en dat heeft natuurlijk heel goed gedaan dat heet nog steeds “je verdriet verdrinken”😉 Wat jij over Bert van Marwijk schrijft daar ben ik het helemaal mee eens, eerst was het de beste coach die er bestond maar ik geloof wel dat de spelers achter hem staan en dat mag dan ook wel! Wat ik wel heel kwalijk vind is dat Ronaldo (hoe je over de man denkt is een tweede) nu ontzettend veel doodsbedreigingen krijgt via Twitter van Nederlandse fans, dat slaat natuurlijk al helemaal nergens op, er komen zo langzamerhand al meer idioten op de wereld en jammer genoeg hoort daar het toch eens zo tolerante Nederland daar ook bij. Zo, en nu ga ik om een pak suikerklontjes want die handenvol hebbedingetjes komen ooit weer eens van pas, whoehahahaha, dikke kus terug laiverd.

  11. Leuke post heb je weer geschreven. Je weet hoe ik erover denk Ann. De voetbalmatch van Louis Davids is het enige wat er door mij mbt voetbal werkelijk genieten is.😉

  12. Goede morgen Ann. Voor een niet geïnteresseerde van voetballen , toch een behoorlijk verslag. Ik ben blij dat de rust weer keert in Nederland. Maar de voetbal liefhebbers krijgen het nog druk, om hun oranje geverfde huizen weer schoon te maken. Hier worden ze al een handje geholpen. Het regent en onweert hier behoorlijk. En volgens mij is de bliksem ergens ingeslagen. Hoor veel sirenes. Het drijft naar het noorden dus jou kant op. Dus zet je schrap. Fijne dag Groetjes Anna

    • Een heel goede middag Anna, bedankt hoor voor al dat onweer en de plensregen, het is inderdaad deze kant opgekomen maar ik heb er weinig last van gehad, gewoon binnen blijven. Toch raar dat er mensen zijn die hun huizen oranje hebben geverfd, anders krijg je mannen met geen stok aan de verfkwast😉 Wel een kans om nu maar even het achterstallige onderhoud te plegen, ze zijn toch bezig! Groetjes, Ann.

  13. Leuk Ann – hou er rekening mee dat ze bij de Coöp wel een personeelslid hebben dat WordPress ook leest – De voetbalmars, hilarisch, ik ken het lied nog van de tijd dat radio erg blikkerig klonk, beluister ik morgen. Het is nu stil in huis en dat moeten we nog een paar uurtjes volhouden. – Warm gegroet – Niek

    • Hé Niek, leuk je weer eens te zien en ik weet nagenoeg wel zeker dat er bij de Coop iemand is die WordPress leest😉, het is echt oud maar Louis Davids blijft goed, nu maar lekker proberen te slapen, liefs, Ann.

Geef een reactie

