Begrotingsakkoord, Kunduzakkoord 2012 en akkoord met de lente!   19 comments

Na een slechte start van de lente met grijze luchten en flink wat regenwater besloten de partijen D66, Christenunie, Groenlinks, VVD en CDA het maar op een akkoordje te gooien, het gaat de burgers van Nederland natuurlijk wel heel veel kosten maar daar kunnen de heren in Den Haag echt niet mee zitten, die verdienen genoeg om het met wat minder te moeten doen, alhoewel ik nog niet veel heb gelezen over bezuinigingen van de echt rijken en die daar net onder zitten. Nu moeten we nog stemmen in september en er zal nog wel flink worden gesproken over een aantal punten, maar ach wie op het pluche wil zitten doet wel water bij de toch al waterige wijn. Mochten jullie niet weten wat nu eigenlijk het Kunduz-akkoord of Kunduz-coalitie nu weer betekent, wel Geert Wilders heeft dit helemaal zelf verzonnen, na hier en daar gekeken te hebben op het wereldwijdweb kom je tegenwoordig overal achter, dezelfde bovengenoemde partijen zijn eerder met elkaar een akkoord aangegaan over een Kunduz missie (provincie en rivier in Afghanistan) Wilders noemde toen de gezamelijke partijen FC Kunduz, nu vind ik het nog steeds niet nodig dat er geld weggesmeten wordt in Afghanistan maar van FC Knudde heb ik wel gehoord en dat lijkt me een beter woord voor deze onzalige plannen.

Begrotingsakkoord

Foto van internet.

Hoera we zijn er uit en wat zullen die brave burgers er van schrikken smiley ziet sterretjes

Even een stukje uit een artikel van hogerhand; Het akkoord versterkt de economische groei (??????) en verbetert de werking van de woning- en arbeidsmarkt (wederom ?????). Er wordt een aantal grote hervormingen in gang gezet die de economische structuur versterken en de overheidsfinanciën verbeteren (dat de economie bij het doorzetten van deze maatregelen naar de knoppen gaat hebben ze nog niet door). Het gaat daarbij om de modernisering van de arbeidsmarkt (hervorming van WW en ontslagrecht), het versneld verhogen van de pensioenleeftijd (geleidelijk vanaf 2013), de hervorming van de woningmarkt (annuïtair aflossen in 30 jaar voor nieuwe hypotheken – (Brussel wil wat anders en als ze daar wat willen hollen de politici er hier wel achteraan, het aflossen wil Brussel ook invoeren voor mensen die al jaren alleen de hypotheek aflossen), -structureel lagere overdrachtsbelasting, verhuurdersbelasting) en efficiëntere zorgverlening (hervorming AWBZ, verhoging eigen risico) – d.w.z. van 170 euro in 2011, 220 euro in 2012 naar 350 euro in 2013, kijk en dat is dus efficiënte zorg vooraf, vakantie schijnt heel goed te zijn voor de gezondheid maar een gezin kan dus niet meer een weekje weg als het eigen risico is betaald. Aan het eind van het verhaal staat dat het ingrijpende maatregelen zijn (12.4 miljard in 2013) en dat dit pakket iedereen in Nederland zal raken, de koopkrachteffecten zijn stevig, maar evenwichtig over huishoudens verdeeld. Nu vraag ik me af wat voor huishoudens ze bedoelen, ik lees b.v. niet dat de BTW van 19% naar 21% gaat en volgens mijn bescheiden mening vallen het gas en de elektriciteit daar ook onder, dat wordt dus een heet hoofd en erg koude voeten. Mensen die hun hele arbeidsleven hebben betaald voor hun pensioen gaan er maandelijks fors op achteruit en dat noem ik geen bezuiniging maar regelrechte diefstal!

Begrotingsakkoord 2

De minister van financiën!

Er zijn nog veel meer punten maar dan wordt het wel erg somber op de site van Ann Knipogende emoticon Vandaag regent het de hele dag, maar niet getreurd want de tuintjes hebben wel water nodig. Vanf 20 mei tot gister was het zomers en wat was dat heerlijk, langer licht en zonder jas naar buiten tot in de avond. Overal bloeien de bloemen en het geurt naar gemaaid gras, meidoorn en seringen terwijl de vogels hun hoogste lied zingen, bezuinigingsakkoord of niet het was genieten en de zomer moet nog beginnen!

Groot hoefblad - Petasites Hybridus  2012

De vrouwelijke plant van het groot hoefblad had ik zelf nog nooit zien bloeien, ze noemen deze plant ook wel allemansverdriet omdat het behoorlijk woekert maar het is prachtig om te zien die witte wollen bloempjes, dit is ook een geneeskruid.

Sering achter huis,  mei 2012

Het is altijd weer een wonder als de eerste seringen verschijnen.

Gele lis, Roukespaadsje - 23 mei 2012

Bij het nemen van deze foto heb ik wel natte voeten gekregen, want deze mooie lisdodde stond natuurlijk in een sloot, die natte voeten had ik er graag voor over en zelfs dat ik mijn kleine hond moest ontdoen van het klitkruid was niet erg, maar ik stond wel heel verbaasd te kijken toen ik in Orvelte de lisdodde gewoon in een tuin zag staan, het leven van een fotograaf is vaak erg verwarrend Knipogende emoticon

papaver in de zon, mei 2012

Papavers in de zon vind ik geweldig, nog even en ik heb weer een wintervoorraadje opium ehhhh grapje!

Ook de Tuin en Culinair Fair in Orvelte op 19 en 20 mei j.l. was weer erg mooi, gezellig en druk en het weer werkte volop mee!

Fair Orvelte, 20 mei 2012, harpspel

Lieflijke harpklanken en daar sta je toch even te luisteren.

Fair Orvelte, 20 mei 2012, winnaar tafeldekwedstrijd

Wedstrijd tafeldekken 1e prijs.

Fair Orvelte, 20 mei 2012, hoekje v.d. tafeldekwedstrijd

Geen prijs maar wel een heel mooi gedekte tafel!

Van het begrotingsakkoord heb ik nog even geen last omdat ik toch niet veel uitgeef, maar het is wel te merken dat de mensen minder besteden en dat zal volgend jaar nog wel minder worden, de kleine middenstanders die het van dit soort evenementen moeten hebben krijgen het zwaar te verduren en dat kan toch niet de bedoeling zijn, als iedereen niets extra’s meer heeft om uit te geven dan is dat niet bepaald goed voor de economie.

Begrotingsakkoord 1

Foto van internet.

Geef nog maar wat uit voordat het niet meer kan, met het begrotingsakkoord lijkt het niet goed te komen voor de gewone burger, maar ik ga wel AKKOORD MET DE LENTE!

Vandaag klettert de regen tegen de ramen, maar geniet allemaal volop als het weer zonnig en droog is het kan nu nog!

Posted 31 mei 2012 by Ann McDunn in Foto's, Jaargetijden, Nieuws en politiek

19 responses to “Begrotingsakkoord, Kunduzakkoord 2012 en akkoord met de lente!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat een verhaal An, zoals je ziet ben inkook weer actief op mijn spaces. Maar je hebt gelijk de politiek geeft een schuldgevoel aan de burger, “wij moeten met z’n allen…..” maar als wij met z’n allen nee zeggen dan gaan zij toch hun gang. Dus wanneer zij zoiets roepen weten wij al dat zij veroorzaker van het probleem zijn en er nietbuitkomen.

    • Even op je naam geklikt maar dan kom ik niet op je site, ik zal nog even zien hoe dat zit. De politiek geeft mij overigens geen schuldgevoel want zij zijn de ware schuldigen, ze kunnen wel op andere zaken bezuinigen maar dat vertikken ze. Als gewone burgers heb je in dit kleine pestlandje niets te vertellen, je mag niets en moet alles en dat maken dan een stel lui uit die zelf genoeg hebben en zullen houden, straks maar even kijken wat de miljonairs op het voetbalveld nog presteren, tegen zo’n salaris mogen ze toch wel een keertje winnen😉 Big kiss, Ann.

  2. Hoi Ann. We wachten de verkiezingen maar af. En ik ben benieuwd wat er dan van die plannen overblijft. Waar ik wel erg boos op ben, zijn de mensen die nu moeten betalen om op het werk te komen. De regering heeft eerst zelf de slaap steden gecreëerd. Maar boos worden helpt niet zoveel. Ik heb zoiets ik zie wel waar het schip strand.En geniet nog van de dingen die we nog kunnen doen voor zo lang het gaat. Ja we zitten op dit moment van een samenleving van stelen en roven. En vooral van de mensen die elk dubbeltje al om moeten keren.Ik kijk liever naar je prachtige foto’s. En moet lachen, en je er zelfs voor over hebt om natte voeten te halen.
    Fijne zondag Groetjes Anna

    • Anna ook ik wacht het allemaal maar af, ik ben haast blij zijn dat ik tot de grijze golf behoor😉, niet dat we dan ook niet alle dubbeltjes om moeten keren maar voor de mensen die werken, kinderen hebben (die veel meer gewend zijn als wij) en de kleine zelfstandigen wordt het hier klein Griekenland maar dan met minder zon en zonder Sirtaki. Wat ik intussen allemaal over de zorg hoor is nog veel erger en ik maak me niet boos maar word daar wel soms moedeloos van. Ook nog een heel fijne zondag, groetjes uit een donker Buitenpost.

  3. Ha Ann, ik mag straks werken tot ik hoogbejaard ben, dokken om op mijn werk te komen en Luka heeft een kuur omdat ie allergiesch voor katten blijkt te zijn, rib uit mijn lijf! En de lente? Net mijn stoelen uit mijn perken gevist, + een zooi manden met planten. Kruiwagen halfvol water leegeggoid en intussen heeft mijn zomerjas het daglicht nog niet gezien, hahaaaaaaaaa.
    xSjer

    • Hé Sjer, dat klinkt allemaal nogal beroerd meis, af en toe mogen we heel even van de zon genieten maar het regenwater geef ik maar aan de kamerplanten doet het toch nog wat goeds😉 Wat echt goed groeit is het onkruid, dus bij droge perioden direct er maar achteraan. Dat is ook wat dat Luka allergisch is voor katten, is dat nu pas zo? Waar het geld allemaal vandaan moet komen voor mensen die werken daar wordt dan wel geen rekening mee gehouden maar je zou het bijltje erbij neer gooien als al die ellendige plannen doorgaan en dan niet te vergeten dat àls je eenmaal kunt stoppen met werken dat ze dan nog van je pensioen gaan jatten ook, in september na het stemmen zullen we het zien, maar water bij de wijn doen alle partijen, haal je zomerjas toch maar uit de kast hoor, het gaat goed komen! Liefs, Ann. ♥

  4. zo lieven an ook weer even bij jou op bezoek en ja wel de bezuinigen gaan hard worden voor ieder een maar toch zie je hier in de stad en voor al langs de stranden dan de mensen echt wel veel euro s uit geven aan drank lekker eten en rommel die je veel te duur moet betalen aan de kust 2 kilo meter verder heb je al een zonen bril voor 20 euro goed koper maar die aan het strand is veel beter denken ze het betalen van een parkeer auto maat daar zijn de mensen ook best wel gemaklijk in 27 euro voor een dan gaat er wel met gemak in hoor en dan nog even hun mobiel op de meter achter laten is ook geen probleem ach dan kopen we toch gewoon een nieuwen dag je naar madurodam is ook erg hod staan in de rij okee ieder mens moet zelf weten waar die zijn geld heen brengt maar zo lang de mensen hier in het land elk jaar voor een maar miljoen aan vuurwerk de licht in schieten en voor een paar duizend euro hun straat versieren voor een potje voetbal en dan nog maar de drank er niet bij op geteld dan gaat het wel slecht hier maar niet met die lui die elke dag maar om uurtje of 10 a 11 uit hun bed komen je moet is kijken hoe veel er lekker met een ww op een campng zitten nou ik kan daar wel over mee praten en dan is kijken wat ze daar zo al hebben staan en dan nog even geen zieken fons en geen wegen belasting en geen verzekering want et ons kan er toch niks mis gaan natuurlijk de ouder onder ons die gaan betalen die zwijgen als het graf weten niet beter ze hebben het al is mee gemaakt wat het is om van zeer weinig te moeten leven maar de jongeren die denken heel anders dan de ouderen we kunnen ons druk maken maar ik denk dat dat we dat niet moeten doen want dan gaan we er aan kapot wij hebben zelf een rot tijd gehad maar we zijn er wel zeer wijs van geworden en bezefen ons dat het niet van zelf gaat en dat je best wel met heel wat minder kan we hebben in dit land nog echt niet slecht wordt ook niet beter met die lui de graai kultuur daar moet echt een hald toe geroepen worden en werken is echt niet slecht de ewigen studend met zijn groten mond die moet ook maar is wat gaan mee betalen aan hun studie wij betalen jaren voor hun en nu zegen ze dat ze de ouder niet willen betalen om dat ze het al zo zwaar hebbne met het af betalen van hun studie burs hahaha als ze van de universetijd af komen zijn ze grijs en arm en heben ze weer een instancie nogdig om van hun drank probleem af te komen en moeten ze een curcis volgen hoe kom ik uit mijn bed nee an ik hou er maar mee op we weten hoe en wat het wordt blij worden we er niet van maar we stemmen dit keer weer en lopen niet weg voor iest
    ik wens je een fijnen zondag nog een weekje en dan zien we me kaar gauw diken kus van mij

    • Soms begrijp ik ook echt niet waar de mensen het geld vandaan halen voor al die dure pretparken e.d. René, maar ik denk dat het of tweeverdieners zijn of mensen die er een zwart baantje bij hebben in een andermans portemonnee kan ik niet kijken, maar wel weet ik dat er heel veel mensen zijn die haast niets meer besteden aan entrees en comsumpties en ook veel minder geneigd zijn om andere luxe dingen te doen, ik zie en hoor dat van veel kennissen met zaken en ook in de supers zie ik hier niet meer van die enorm volle karren en dat zal heus nog wel minder worden. De eeuwige studenten ken ik ook en die maken er soms echt een potje van, maar dat ze de ouderen gaan pakken de gezinnen met kinderen die geen hoog loon hebben en de kleine middenstanders dat is fout! Het is allemaal begonnen met de EU, we zitten er nu aan vast en in Brussel wordt de dienst uitgemaakt hoe wij moeten leven, de politici van Nederland zouden eens wat flinker moeten worden en NEE zeggen tegen bepaalde dingen, maar die draven mooi mee, zelf verdienen ze genoeg en daar hoor je ze natuurlijk niet over. Er wordt m.i. ook veel te veel gekeken naar de kinderen en de kleinkinderen en wij zijn van een generatie die ons zelf hebben moeten redden en dat moet de jeugd en die van de toekomst dan ook maar doen. Zelf klaag ik niet we hebben het immers nog wel minder meegemaakt, maar alles moet natuurlijk wel betaalbaar blijven, wij ouderen (jij nog niet hoor) kunnen ook nog wel een stapje achteruit maar vakanties zitten er al jaren niet meer in en dat is geen ramp, maar als je in een maand met je hondje of ander dier naar de dierenarts moet en je wilt eindelijk eens naar de kapper omdat je haar er echt niet meer uitziet dan hou je verrekte weinig over om de maand rond te komen. Het gat tussen rijk en arm wordt te groot en als het zo door gaat dan mogen we weer knielen voor een broodbon. Ontwikkelingshulp moet er blijven maar het moet anders, geen grote bedragen meer naar de landen maar mensen die in echt arme landen de mensen leren om zelf in leven te kunnen blijven door landbouw, veeteelt, waterputten graven e.d. Dat hoeft lang niet zoveel te kosten en dat is pas echt helpen, ik ga toch wel stemmen hoor René, als je dat niet doet mag je ook niets zeggen. Een heel fijne week gewenst en tot snel ziens! Dikke kus, Ann.

  5. Lieve Zuster,
    Met de plannen die ze nu voor ogen hebben, helpen ze de hele economie om zeep. Als mensen minder in de knip hebben, moeten ze egens op bezuinigen, en dus wordt er gewoon veel minder uitgegeven, en dat is funest voor de economie en werkgelegenheid. Het ABP, waar ik mijn pensioentje ook van heb, heeft aangekondigt, dat als de situtie niet snel beter wordt, zij genoodzaakt zijn 13% te gaan korten op de uitkeringen, en het kan oplopen tot 20%. Dat wordt voor een hoop ouderen een ramp, die hebben toch hun leventje ingericht op basis van het pensioen, en hebben misschien verplichtingen aangegaan, waaraan zijn dan niet meer kunnen voldoen. de afbeelding van Dagobert de Jager, is heel leuk gevonden….hahahaha! Je hebt hier weer een aantal fraaie foto’s neergezet hoor. De foto van de mooi gedekte tafel, die net geen prijs had gewonnen, is prachtig van kleur en scherpte…..knap gedaan hoor!
    Een dikke kus van je broertje.

    • Lieve Edward,
      het is natuurlijk echt diefstal om de pensioentjes waar mensen vaak 40 jaar voor hebben betaald te gaan korten, wanbeleid is daar de oorzaak van en degenen die altijd keurig heeft betaald om een prettige en onbezorgde oude dag te krijgen zijn de dupe. Zelf heb ik geen pensioen en daar ben ik eigenlijk wel blij om want er wordt al rekening gehouden met de zorg- en huurtoeslag als er wel een pensioen is al is dat soms ook maar een paar honderd euro. En dan maar roepen dat de ouderen gespaard zullen blijven, mag ik daar even ernstig aan twijfelen? gas, licht, waterleiding, huur, fondsen, verzekeringen, waterschapsbelasting, gemeentelijke belasting, alles wordt duurder dus hoe ze ons willen sparen is mij een raadsel, volgens sommige politici gaan de mensen met A.O.W. zonder pensioen er zelfs op vooruit en daar moet ik als leek in de politiek het hartgrondig mee oneens zijn, maar daar komen we wel achter na september! Hou je haaks broer op de barricade zie ik ons nog niet staan met een spanbord maar het wordt wel tijd, laten ze eerst maar eens gaan berekenen wat de echt rijken kunnen missen en een stop op de hoge salarissen in Nederland heel misschien worden de ouderen dan wel een “beetje” gespaard. Bedankt voor je compliment over de foto’s, ik doe mijn best😉 Een heel dikke kus terug, zus Ann.

  6. Lieve Ann, je hebt hier volgens mij prachtig verwoord wat wij gewone mensen vinden van het begrotingsakkoord. En dan heb je het nog redelijk netjes gehouden. Om mij heen hoor ik het nog veel krachtiger uitgedrukt. Zèlf zeg ik: breek me de bek niet open en laat me alsjeblieft ook maar genieten van lente/zomer en heerlijke wandelingen in de natuur. Zo lang ik het me nog kan veroorloven ga ik er nog lekker op uit met Diesel. Daar heb ik meer voor over dan voor allerlei flauwekul-dingen waar de mensen tegenwoordig al helemaal aan gewend zijn. En jij hebt me hier weer een glimlach bezorgd met je mooie foto’s.🙂

    • Dear Bea, wat ik hier neerzet is niet wat ik zeg hoor😉 Als ik alles lees mopper is best wel stevig, de boodschappen worden ook al duurder en dat zit niet in de 6% BTW, zelfs de brokjes voor Mandy waren ineens voor 3 kg. een euro duurder geworden en dan nog maar te zwijgen over de wormenkuren en anti vlooien en teken tubetjes, maar onze hondenkinderen gaan voor dan zelf maar wat minder. Geniet vooral van je tochtjes met Diesel want dan hebben we totaal geen behoefte aan allerlei dure apparaatjes, de natuur geeft alles nog steeds gratis, bedankt voor je leuke reactie, liefs, Ann.

  7. Met mijn sobere leefstijl zullen de hardste klappen wel aan mij voorbij gaan Ann. Zoals je misschien al weet hou ik me nog nauwelijks bezig met het leugenachtige spelletje dat “politiek” heet, ik ga liever recht door zee🙂 Stemmen doe ik ook niet meer, alleen nog bij de gemeeenteraadsverkiezingen omdat m’n stem anders naar de SGP gaat. Ik kijk liever naar je bloemekes dan naar Dagobert Duck. De gele lis http://knakkie30.wordpress.com/2011/05/19/gele-lis/ is me wel bekend en ga ‘m je nog eens aanbieden🙂

    • En toch krijg jij ook klappen Henk, als het gas, licht, ziekenfonds, eigen bijdrage en het woonwerk verkeer wordt belast heb jij toch ook minder in de maand, gelukkig dat je al sober omgaat met de euro’tjes dan merk je het iets minder, maar of er wel veel van je opgebouwde pensioen overblijft is nog de vraag. Wat de prachtige foto van de lis betreft, die staat nog steeds op m’n helse machine, keurig in een mapje ik was er blij mee en doe zoiets niet weg natuurlijk! Wat de politici betreft die liegen allemaal of het gedrukt staat maar bijblijven doe ik toch maar, deze keer twijfel ik echt of ik wel ga stemmen het geeft toch geen moer!

  8. John het wordt een puinhoop en dat allemaal omdat we zo nodig de EU moesten hebben, maar afijn we moeten maar rustig adem blijven halen er zit toch niets anders op. De vakbonden zijn al heel lang zakkenvullers en in Amerika zijn helemaal gek geworden die vinden dat wij niet genoeg ons best doen voor asielzoekers, volgens mij hebben ze het hier heel erg goed!

  9. De gewone man wordt steeds verder uitgeknepen. En waar blijven de vakbonden nu je ze nodig hebt ?? We gaan hier amerikaanse toestanden krijgen. Straks mag Jan met de pet zijn hoed weer afnemen voor de meneer de directeur, want een contract voor onbepaalde tijd stelt straks ook niets meer voor..

    Overigens heb je weer een aantal fraaie, kleurrijke en zonnige foto’s in je blog geplaatst !

    Dit geeft toch weer een glimlach in deze sombere tijd !

Geef een reactie

