Slangen in Exloo, Yorkshire pups in Alkmaar en lente in Buitenpost.   64 comments

Woensdag 1 april j.l. was geen grapjesdag maar een bijzonder leuke dag, ik ben naar Exloo gegaan om er een gezellige dag door te brengen bij zoon Geert, schoondochter Iris en kleindochter Sanne. Wat natuurlijk ook leuk was, die dag begon de slangententoonstelling in Kabouterland van 1 april tot 30 september zijn daar zo’n 35 soorten slangen en andere vreemdsoortige diertjes mèt poten te zien, de accu van mijn camera’tje was dus opgeladen voor alles wat daar weer was te beleven. Na gezellig te hebben koffie gedronken op het terras van Kabouterland en een portie poffertjes te hebben genuttigd zijn Geert en ik allereerst naar de slangen gegaan, nu weet iedereen dat het behoorlijk lastig is om foto’s te nemen van dieren achter glas met overal lichtbakken, dus niet te streng zijn gewoon even een paar dieren bekijken, het zijn allemaal wurgslangen en dus niet giftig maar bijten kunnen ze wel dus eerst moest het zo maar even. De namen van de dames en heren ben ik vergeten maar hieronder ligt geloof ik een Python.

Mooi getekende wurgslang, 1 april 2009 Kabouterland, Exloo  Pseudo Koraalslang, jammer v.d. lichtvlek - 1 april 2009 Kabouterland, Exloo

Dit is een Pseudo Koraalslang, jammer van de lichtvlek maar ik heb mijn best gedaan!

Wurgslang, 1 april 2009 Kabouterland, Exloo

De naam van deze tante of oom weet ik niet, maar het zag er indrukwekkend uit.

De een of andere varaan, 1 april 2009 Kabouterland, Exloo

Deze varaan (of ander soort viervoeter) zie ik persoonlijk toch liever!

Toen Geert en ik de slangen en andere dieren hadden bekeken zijn we weer naar het terras gegaan om met z’n allen koffie te gaan drinken. Sanne en het dochtertje (Vera) van de zus van Iris voorzien van snoepgoed wat er prima in ging en dat ook héél erg mmmmmm was volgens de dames, ach ja soms heb je in Buitenpost toch nog dingen die ze in Exloo niet hebben en zo vaak kom ik nu ook weer niet in Exloo en met lege handen aankomen is overigens niet mijn pakkie An(n). Geert en Iris hadden het nog even druk met werkzaamheden, waaronder het vangen van een pisnijdige Kookaburra ook wel lachvogel genoemd, de vogel is de grootste soort ijsvogel en leeft in Australië en natuurlijk ook in Kabouterland waar het lachen niet van de lucht is, tenzij er een verhuizing aankomt dat lukt niet zonder theedoeken want bijten en pikken kunnen ze heel goed.

De Kookaburra wilde niet verhuizen, hij beet, 1 april 2009 Kabouterland, Exloo

Soms ben ik toch wel verstandig, ik heb het vangen maar aan Geert en Iris overgelaten

Na de verhuizing ben ik zelf maar lekker Kabouterland ingegaan, de kikkers zongen allemaal een liefdeslied, de Kookaburra zat weer te lachen en overal bloeide de bloemetjes en dat is toch genieten met het zonnetje er af en toe goed bij. Wat ik toch wel heb gemerkt is dat ook dood riet verradelijk glad kan zijn, ik kon me nog net aan een tak vastgrijpen anders had ik tussen de kikkers gelegen en dat was nog geen ramp geweest maar dat had mijn camera vast niet overleefd dus voortaan niet meer op dood riet proberen de kwakers op de foto te zetten of lieslaarzen aantrekken dat is natuurlijk ook een optie.

Nieuw riet met een kikker, 1 april 2009 Kabouterland, Exloo

De kikker zag het wel zitten een vriendin erbij.

Het worden op deze manier wel erg veel foto’s, dus houden jullie er een paar tegoed nog wel even een foto van kleindochter Sanne links en Vera rechts boven op de bank, oma is rechtvaardig en best wel lief maar ze heeft de tijd dus als kleine meisjes rare gezichten gaan trekken wacht ze gewoon een poosje en dan komen ze ook niet weg!

Sanne en Vera, 1 april 2009, boerderij, Exloo

Sanne                                                                                                                 Vera

Toen ik thuis kwam na een heerlijke dag had ik een mailtje van Hennie v.d. Sluis uit Alkmaar dat de pups waren geboren, dat is nog eens leuk thuiskomen. Een paar dagen later kreeg ik al foto’s van haar en op onderstaande foto’s waren de pups nèt allemaal geboren ergens hiertussen ligt dus Mandy McDunn van Zikiri.

1ste dag nest (1)

Nog een foto van de pups toen ze vijf dagen oud waren. Moedertje Quinta heeft wel wat, maar het gaat allemaal prima!

5de dag nest (1)

5de dag teef 5

Een teefje van 5 dagen oud en inmiddels zullen de oogjes al wel open zijn.

Omdat het bijna morgen de eerste paasdag is, toch nog maar even een foto van een Passiflora die ik gister gemaakt heb bij een bloemist in Buitenpost, arme man de plantjes koop ik bij de Aldi.

Passiflora 10 april 2009

En omdat het er nu eenmaal bovenstaat nog twee lentefoto’s uit Buitenpost.

Een stukje lente in het park, Buitenpost - 10 april 2009

Manolia in het park, Buitenpost - 10 april 2009

Hoezo effe achter z'n kop grijpen 1 april 2009   Hoezo gewoon laten glijden, ik hypnotiseer die gast wel. 1 april 2009

Uitgelachen? Laat ik jullie dan wel vertellen dat het niet meevalt om zo’n knaap over te nemen als mijnheer/mevrouw bijten wil! Deze foto’s zijn gemaakt door Iris. Prettige paas of vrije dagen allemaal!

Geplaatst11 april 2009 doorAnn McDunn inGeen categorie

64 Reacties op “Slangen in Exloo, Yorkshire pups in Alkmaar en lente in Buitenpost.

Schrijf je in op reacties met RSS.

  1. *Bloos*, Jurrie ik vind mezelf altijd vreselijk op foto’s en het was meer uit pure dapperheid dat ik ze geplaatst heb, ik kleur m’n haar nog wel, want ik ben alleen aan de zijkanten en boven een plukje onder de ponnie grijs de rest is nog mijn eigen kleur, als ik grijzer word stop ik met bijkleuren. Maar ook ik doe met werken wel een paardenstaart in hoor en ik zie er echt niet jeugdig uit vind ik zelf dan weer nog een paar jaar en ik ben echt een oud besje! Bedankt voor het compliment meis en nu weet je tenminste hoe Ann eruit ziet.Liefs.

  2. jij bent leuk om te zien! echt leuk(en dat op jouw leeftijd …boeh -eerlijk he?-ik kleur mijn haar niet meer, zit aardig wat grijs in, en ook geen permanentje. gewoon lange steile pieken die ik draag in een paardenstaart of knotje…. of vlecht. de meiden vinden dat erg leuk staan. en ik wil nooit uitgroei meer.dus zo leuk jeugdig als jou zie ik er zeker niet uit, complimenten jij!!! de laatste twee zijn misschien niet de mooiste, beste fotoos maar wat mij betreft de interessantste

  3. Dank je wel Louren en erg leuk dat je weer eens langs komt en zelfs aan! Jij ook een heel prettig en zonnig weekend gewenst,liefs, Ann.

  4. Hoi Ann, net terug van werken nog effies op je space neuzen. Wat een leuke, prachtige en boeiende foto’s heb je gemaakt, heel erg leuk schitterend de pasgeboren puppies, maar ze mogen er allemaal wezen, die van je kleindochters is ook heel mooi en de (een) kikker vind ik altijd zo’n leuk diertje, zeker om te fotograferen. De bloem heb je er ook schitterend op staan (passiebloem) hou zelf ook van deze prachtige bloem /plant.. Heb hier wel herinneringen aan ook.. daarom ook bijzonder, ha, ha..Alvast een heel fijn (zonnig) weekend, groetjes,Lourens

  5. Nicky, dat valt reuze mee hoor die slang vasthouden, het is alleen moeilijk om ze goed over te nemen achter de kop, de tentoonstelling duurt nog een hele poos dus ik ga het vast weer doen! De bloeiende struik is een Magnolia. Jammer dat je passiflora’s bevroren zijn maar misschien komen er nog wel stekken uit de grond. Het ras van de hondjes is de Yorkshire terriër en dat zijn echt ontzettend lieve diertjes, trouw, dapper en intelligent, de 27ste ga ik naar Alkmaar met mijn schoondochter om mijn a.s. dochter te zien en dan nog 4 weken en er hobbelt hier een wolbaaltje door huis.Liefs xxx Ann.

  6. Oww Ann wat eng al die slangen, en dan heb jij er ook nog eentje in je handen, tenminste ik neem aan dat jij dat bent op de foto.Knap dat je dat doet. Mooie foto’s met je kleindochter en vriendinnetje! en dan die mooie beverboom? heet dat zo? of tulpenboom, zo wordt dat ook wel genoemd dacht ik. Prachtig!en dan die passiflora, heb er ook 2 in de tuin, maar die zijn doodgevroren, ik wacht nog op nieuwe stekken die meestal weer boven de grond komen of gewoon een nieuwe kopen. Wat een schattige pups, heb geen idee wat voor soort hond dat is, maar ze zien er erg lief uit.Een beetje laat met het lezen van je log, maar niet minder gezellig!xxliefsxxNicky

  7. Lukas, ik heb ze liever ook niet in de achtertuin hoor en je vrouw heeft dus ook last van herpetofobie die mensen zijn er echt heel veel en het lijkt wel of vrouwen er vaker last van hebben dan mannen, jij ook nog veel plezier van het mooie weer en kijk uit met het onkruid wieden van je achtertuin!Ange, een echte fan van slangen ben ik ook niet en het voeren tsja zo gaat het in de natuur ook, maar even niet kijken als het voedertijd is. We zijn allemaal wel dol op koolmeesjes maar die pikken de schedeltjes van andere vogel jonkies open, ook niet erg lief! De ouders van mijn schoondochter hebben het beheer over Kabouterland en schoondochter zelf is daar dierenverzorgster.Els, de 27ste ga ik naar Alkmaar om de pups te bekijken en dan weet ik wie Mandy wordt, de oogjes zijn inmiddels al wel open, eerst zien ze dan nog wel niets maar dat gaat snel genoeg.Liefs, Ann.

  8. o jee ann wat eng ha ha dat is niks voor mijn hoor maar de fotosssssssssssss zijn prachtig wat een liefies zijn de hondjeskan je er geen kruisje laaten bij zetten welke van jouw is maar ja zo blijft het ook beetje verassing gr v els

  9. Prachtige slangenfoto’s , maar ja, ik ben zelf ook niet zo’n fan.Vooral die slangen in gevangenschap die ze levend voer moeten geven. Heb ooit in een dierentuin zo’n klein trillend muisje gezien in een afgesloten bak, en die slang gewoon wachten tot ie honger kreeg. Brrr had echt medelijden met dat arme muisje. Doet jouw zoon en schoondochter het beheer van kabouterland ?Leuke kleindochter en lief vriendinnetje !

  10. best wel leuk hoor die slangen,ik heb ze hier in de achtertuin maak ze wel dood hoor worden er anders zo heeeeel erg veelen mijn vrouw heeft echt een fobi voor die beesten als ze er ook maar 1 ziet waar dan ook al is het op de t.v. slaapt ze niet of droomd er van.heel mooie fotos groetjes en veel plezier. lukas

  11. Mooi geschreven lieverd ik ga mijn vossenholletje in lekker oogjes toe en alles rust geven … morgen zonnige dag en veel sterretjes en liefs ik teken nog een regenboogje op je rechterwang en nu lachen Annypenny … we zien wel alles zal ooit uitkomen …KEEP ON SMILING … ik kietel je ook nog even huggie truste voor straks ,,,,

  12. Ja dat heb ik ook geprobeerd, maar inmiddels voel ik me vandaag even een beetje nix niet Flower Power achtig, even zin om m’n klauwen te laten zien, al helpt dat ook geen zier, morgen is er weer een dag en misschien ga ik dan weer sterrenstof verzamelen om het te schenken aan anderen, jij bent een snelle leerling en ik een uitgeleerde ouwe nozem of zou het toch die non zijn? Robert Long is echt aan de beurt bij mij: "ik ben verdrietig en boos, ik voel me radeloos, m’n idealen sterven één voor één", maar morgen wordt het beter al wordt het toch nooit goed! Laat Vreeswijk dan ook nog maar mee doen! Nog een scheutje Brel erbij en ze kunnen mij opvegen. Eigenlijk zijn we de nuttelozen van de nacht. klein grijnsje!

  13. iK voel me tegenwoordig ook net een Flower Power Meisje ben heel Lief strooi overal bloemtjes en zonnestraaltjes gehoorzaam hé ben zo’n snelle leerling grijnsss …

  14. Noontje ik peins er ook niet over om die prachtige lieve dieren weg te halen…grinnn…..

  15. Laat ik wel zijn, ik heb volkomen begrip voor mensen met een fobie, maar je bent moedig geweest en met een bloedvaart naar beneden gescrold, er komt snel weer een ander log hoor zonder slangen, varanen mag dat wel? Nee hoor, ik zal zo snel mogelijk weer lieflijke bloemen uitstrooien over deze space, maar ik ben eigenlijk best wel een beetje ernstig dus misschien wordt het geen leuk item, het is evenwel mijn space en soms is het net mijn dagboek.Ga nu ook maar niet in de aanval tegen een sneeuw of andere tijger, want zo lief zijn die ook niet.Toedeloe, xxx Ann.

  16. Ilona dat wil ik wel eens zien .. bravour praat van je!!!! Nee hoor zal je niet uitlokken …

  17. hahahaha lekker laten staan hoor Annypenny !!!!!!!!

  18. Zeg laiverd, kom nou toch alsjeblieft weer met een nieuw item want ik kan niet op je space komen of de griewels lopen me over de grouwels… gadverjakkes ik zit volledig verlamd achter de pc. Je weet dat ik dol op je ben maar ik sla je toch even over hier. Gelukkig lees ik dat Ingeborg ook denkt dat ze dood blijft, dus eindelijk iemand die me begrijpt. Ik ga nog liever frontaal in de aanval met een (sneeuw)tijger. Toedeloe, I. xxx

  19. Ingeborg, dan zal je wel last hebben van herpetofobie daar hebben wel meer mensen last van maar gelukkig hoef je niet persé die dieren te zien als je in Nederland woont.Caro, dat is lollig 4 nog wel, zoon Geert wil er één maar dan wel een grote en ik denk niet dat hij er kindjes bij wil hebben, de meeste slangen leggen toch eieren Caro, of zijn deze gewoon geboren? Het is trouwens wel een heel veilig idee, een bordje op de deur met "pas op voor de hond" werkt al niet meer, maar als er een bordje hang met "Pas op de slangen zijn ’s nachts los" dan denk ik dat geen inbreker dat aandurft…….grinnnn.Liefs, Ann.

  20. Gheh gheh..slangen..Diaan heeft er 4,waarvan 2 behoorlijk groot zijn en ratten eten..de 2 anderen zijn kindjes van die groten..geboren op mijn verjaardag vorig jaar dus 1tje heet er Carolientje hihihi..heb weer zitten smullen van je foto,s..die passieflora is èg wel subliem!! fijne avond meiss..liefs Caro.

  21. Wat mooie foto`s van die pups. Maar wat die slangen betreft, brrrrrrrr ik heb een hekel aan slangen. Als ik zo`n beest al zie krijg ik teveel, wil zwijgen ze vast te pakken. Lieve Ann, het zou mijn dood worden denk ik. Weet niet waar die fobie vandaan komt, in ieder geval mag ik niet eens aan een slang denken.Liefs Ingeborg.

  22. Rita, deze slang was koud en voelde niet zacht aan, heb ik de verkeerde gehad, volgende keer beter! En ja pups lijken natuurlijk de eerste week allemaal op elkaar, maar ik heb heel veel foto’s gekregen en dan zie je toch wel duidelijk verschillen, hou jij het maar bij Jules die is tenminste warm en zacht.Liefs xxx Ann.

  23. slangen, de meeste mensen moeten er niks van hebben. Ik dacth altijd dat de nat waren en glibberig en koud, maar ze zijn zo zacht als fluweel en warm. Maar heb toch liever een Jules in huis. De pubs zijn schattig maar hoe ik ook kijk ze lijken allemaal op elkaar. xxxR

  24. Lieve Joke degene die erbij was is zelf gek op slangen zoon Geert wilde zelfs dat ik die slang liet glijden zodat hij over me heen kroop, dus dat wordt de volgende keer. Het zal wel eind mei worden dat ik het puppie kan ophalen maar iedere dag is dan een verjaardagsdag en alleen Sanne is mijn kleindochter hoor, ik heb er maar eentje en het is een echt lieverdje. Ik kreeg van die twee samen een heel mooi boekje over de Yorkshire terriërs en ze hadden de grootste lol, om het mooi in te pakken waren ze samen aan het papier gaan hangen, dus dat was mislukt maar het gebaar was echt heel erg lief.xxx Ann.

  25. Dank je wel lieve broer en ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad en dan zien we daar zeker de foto’s van! De brave bloemist keek zeer hoopvol toen ik mij nederboog over de prachtig bloeiende Passiflora, helaas ze waren mij een beetje te duur maar een kleine gele kalanchoë meegenomen bij de Aldi vandaan die waren best lekker goedkoop en bloeien lang! Dikke kus.Sjerrie hoeveel foto’s van dieren wil je nog hebben? Edward heeft de foto al en het is géén slang! Het wordt vast "Raad het dier" jij ook nog een heel fijne paasmaandag en niet teveel chocolade eten hoor, ook een stukje voor je maatje bewaren.xxx Ann.

  26. ik was nog wat vergeten je lieve kleinkinderen schattjes hoor

  27. hallo ann wat heb je weer mooie foto,s en een mooi weblog is weer heel wat te lezen en te kijken. ik vind je echt een waaghals met die slang in de hand gelukkig was er iemand bij. ik heb zelf al eens zo,n slang mogen aaien we waren op vakantie en die man liep tussen de mensen die op een terras zaten ik vond het wel een apart gevoel. en wat zijn de puppies mooi krijg je misschien mooi voor je verjaardag dat zou een mooi kado zijn. want ik zag wel dat we de zelfde maand jarig zijn alleen de datum niet ,scheelt niet veel. de bomen magnolia zijn prachtich en de passie bloem goed duidelijk heel mooi morgen nog een fijne paas dag. liefs joke

  28. Lijkt me een hele happening, een slang vasthouden. En dan ook nog puppies kijken…………………..Zeg…………….. heb je wel een foto bewaard voor de foto van de maand bij Edward?Grinnnnnnnnnnn Fijne Paasmaandag.xsjerrie

  29. Lieve Zuster,Een beetje late reactie,maar zoals je weet ben ik vandaag de hort op geweest. je hebt een leuk veslag van je dagje Exloo bij de slangen gemaakt hoor! De opnamen van het addergebroed zijn prachtig,evenals de andere foto’s. De foto van de Passiflora,is werkelijk subliem,zó scherp en prachtig van kleur zie je het niet vaak.Een kus van Edward.

  30. Als ik zo alle reacties lees Liesje begin ik me toch wel aardig moedig te vinden….grinn……. en ja dat zou Mandy kunnen worden, de 27ste zie ik ze en kijk dan wel wie Mandy wordt. Ze zijn trouwens allemaal erg mooi hoor, prachtige vachtjes nu al!!!Liefs, Ann.

  31. Whaaaah, die Ann! zomaar een slang vast houden…Veel leuke en mooie foto’s hoor! een leuke dag zo te zien en te lezen.En die hondjes….wat een scheetjes hee?Vooral die ene foto wat misschien wel jou Mandy is…Liefs Liesje

  32. Dat was dan een goed giftige slang Marc en daar pak ik er ook niet eentje van, deze kunnen alleen proberen iets van je te wurgen en zolang het mijn hals niet is valt het mee, dat heb ik overigens nog nooit gehoord dat ze pups voeren aan slangen, maar deze worden in ieder geval geen slangenvoer dat zou een duur maaltje zijn.

  33. Van slangen heb ik een hemelse schrik, ooit eens goed gebeten geweest en met veel geluk het gehaald van de dood…!Maar verder gescrolt en genoten van de fauna en flora, de schattige puppies… En zeggen dat er fokkers zijn die zulke jonggeborene verkopen als slangenvoer… gruwelijke praktijken… Vreselijk niet waardige zijnde mensen!!!

  34. Rene en John, de eerste keer moet zoiets even wennen maar de volgende keer weet ik nu precies hoe ik zo’n serpent moet vasthouden en dat ga ik dan ook zeker doen! Ik hou het voorlopig toch maar bij een Yorkie, daar kijk ik echt naar uit. Ennuh verkering, moet er even niet aan denken dat ie mee moet naar bed!!!Liefs, Ann.

  35. Nou An, kik zie dat je weer verkering hebt. Ik ben een grote jongen maar dat durf ik echt niet wat jij doet, een slang vasthouden. Ik vind dat bijzonder knap van je.

  36. dat was een fijnen dag liefen An wat een boel foto s heb je gemaakt zeg en het weer was ook best om daar te zijn he niet te warm nee vabn slangen moet ik niks heben hoor ben er niet bang van hoor heb er jaren een gehad maar ja toen we de tuin weg deden was de tuin slang natuurlijk daar bij in begreepen hahaha nee zo als jij hier met die slang staat ik zou het niet durfen leuk die oto s van de pups zeg ja An het duurt nu niet lang meer dus dat wordt nog meer foto s voor het plakboek hahah ik wensje een fijnen avond en een diken kus van mij voor jou doeiii

  37. Liza, was het maar waar dat die slangen stil lagen, ze waren behoorlijk in beweging, de ijsvogel die jij bedoelt zullen ook wel moeilijk zijn om op de foto te krijgen, maar hoop houden eens zal het lukken meisz. Acht weken de deur niet meer uit zou toch gaan vervelen hoor en als Mandy eenmaal hier is gaat ze mee waar dan ook naar toe, helemaal geen dank ik deel altijd graag en nu maak ik tenminste niet alleen foto’s voor mezelf maar ook voor anderen die er naar kijken en dat is een prettig idee al denk ik daar eigenlijk niet eens aan als ik ermee bezig ben. Wel wil ik nog eens een eekhoorntjesparadijs vinden want dat vind ik zelf zulke geweldig mooie diertjes en ook jij deelt dat alles met ons en daar kunnen wij dan weer van mee genieten.Liefs, Ann.

  38. Sjonge, jonge Ann,ik heb er even de tijd voor genomen om je verhaal te lezen en de foto’s te bekijken.Poeh hè, je hebt echt wel je best gedaan, om ons zoveel mogelijk te vertellen!Ooit wil ik ook graag een Ijsvogel fotograferen, maar dan heb ik toch een ander soort voor ogen…..De lente ziet er bij jou ook prachtig uit en die slangen?Daar heb je veel geduld voor gehad, ook al lagen ze waarschijnlijk stil.Het zijn niet echt mijn lievelingsdieren, maar dankzij jou kon ik er toch van genieten!En de hondjes, wat een Snoopies!Geweldig, wat aandoenlijk, als ik ze in huis had, kwam ik de straat niet meer op!Bedankt hoor!Groeten, Liz@

  39. Charlotte, het oog achter de camera doet ook veel en ik ga lekker zo door hoor!Belia, Yorkshire terriërs zijn eerst black and tan en het kan dat ze later zilverkleurig met bruin worden, maar dat zwart met bruin vind ik eerst altijd heel erg mooi, onze eerste Mandy is zwart met bruin gebleven. Kleindochter heeft een lief koppetje, maar ze is ook lief van karakter en dat is toch wel heel belangrijk!Janny bedankt voor je compliment en echt knuffelen doe ik later nog wel eens met zo’n grote slang!John jij ook bedankt voor het compliment, jammer dat ze altijd achter glas zitten, maar ik krijg nog wel een herkansing ik heb al een slangenbezweerdersfluitje aangeschaft ;-)))

  40. Mooie fotoserie. Wij hebben 2 jaar geleden tijdens onze vakantie nog een bezoek aan Serpo in Delft gebracht. Daar vangen ze slangen, krokodillen en andere reptielen op. Daar hebben we ook een slang mogen "aaien". Een apart gevoel. Je foto’s zijn best wel goed gelukt. Daar zaten de slangen ook achter glas en dat was op veel foto’s ook terug te zien. Daar doe je niks aan. Leuk om die foto’s van je toekomstige viervoeter te zien. Ook de passiebloem is erg scherp geworden. Nog een prettige pasen toegewenst, John

  41. Schitterend Ann wat zo met die slang, en wat een snoepie’s nog even wachten en dan heerlijk knuffelen Hele mooie foto’s jij ook een hele fijne pasenLieve groetjes Janny

  42. Wat een prachtige kleindochter heb jij!

  43. Wat een mooi en gezellig blog. Prachtig zoals jij met de lieverds knuffelt hihi. Vind je kleine hondjes zo leuk, nog even volhouden Ann, dan heb je er 1 bij jou in huis. Blijven ze zo donker, daar ben ik benieuwd naar. Lieve Ann, ik wens je fijne dagen, dikke kus, Belia.

  44. Ann, omdat ik een beetje knots ben heb ik een aardig prijzige spiegelreflexcamera met lenzen die nog een stuk duurder zijn dan de camera waardoor ik meer mogelijkheden heb dan jij. Ook wat betreft de bewerking heb ik meer mogelijkheden omdat ik in RAW kan fotograferen en jij naar ik aanneem alleen in JPEG. Wat dat betreft ben ik in het voordeel en zou ik redelijkerwijs mooiere of betere foto’s moeten kunnen maken. Het is en blijf echter altijd wie hanteert de camera. Zo af en toe zie ik het licht weleens branden maar het gebeurt met de regelmaat van de klok dat ik het spoor bijster ben en gewoon een andere belichting had moeten kiezen of weet ik wat voor een andere instelling waardoor er een flinks aantal foto’s ook weer niet echt geweldig zijn.Om nu maar te stellen dat mijn foto’s mooier zijn dan de jouwe vind ik al met al niet zo’n goed idee. Het materiaal wat ik gebruik is beter en laten we het daar maar op houden. Ben de laatste tijd zo gewend aan het gebruik van telelenzen dat ik weer helemaal moet omschakelen naar macro. Een dag of wat geleden nog wat macro foto’s gemaakt, nou ik werd van mijn gepruts niet echt blij en heb alles maar in de prullenbak gemieterd. En nu ga ik lekker slapen.

  45. Charlotte we doen ons best en ook ik moet roeien met de riemen die ik heb, we genieten in ieder geval van het foto’s nemen en dat is toch eigenlijk wel het belangrijkste, maar je moet wel eerlijk blijven die foto’s van jou zijn toch mooier dan de mijne ;-)))

  46. Ann, ik ben ook nooit echt tevreden en wil ook wel altijd betere en mooiere foto’s maken maar ik ken mijn beperkingen en vind dat ik dan ook maar een keer tevreden moet zijn met het resultaat. Door glas foto’s maken is best wel lastig omdat je snel last hebt van weerspiegelingen en je krijgt ook altijd scherpteverlies. Ik heb de laatste tijd aardig wat vogeltjes gekiekt door mijn dubbelglas terrasdeur en er echt een heel stel weg moeten kieperen hoor. Veel mensen gebruiken een polarisatiefilter maar die heb ik niet en moet dus maar roeien met de riemen die ik heb. Liza had pas een hele goeie, ze schreef: kan het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. En zo is dat.

  47. Lieve Benona, bedankt voor je bosjes bloemen ik bewaar ze in mijn hart! De foto van de Kookaburra/lachvogel/lachende Jan krijg je hoor! Wat de kids betrof die waren echt aan het jennen, maar ik heb ze gezegd dat ik net zolang bleef staan tot ze gewoon keken en dat is gelukt! Ik ga volgende week naar Benona het Friese paard, want inmiddels moet het al een mooi paard zijn en als er een mooie foto bij is stuur ik je die ook. Dat portje gaan we vast ooit nog eens samen drinken meisz, en we nemen er minstens twee! Ik stuur je heel veel zonnestralen en sterrenstof dat moet goed komen, liefs, kus, Ann.Nee San, voor het eerst is het een beetje vreemd maar ik durf nu ook wel andere slangen te pakken, jullie wens ik een huisje met een tuin toe al was het alleen maar om de passiflora, de 27ste zie ik Mandy en dan nog vier weken en ze is hier, ze komt in een grote doos naast mijn bed te staan want de eerste nachten zal het wel piepen worden een wekker onder een kussen wil nog wel eens helpen, dan denken pups dat ze nog bij moeder zijn.

  48. Zo Ann, aan de rol met slangen? Als je ze eenmaal eens vast hebt gehad zijn ze niet zo heel erg eng, wel erg krachtig en toch zacht. Ik vond het in ieder geval erg bijzonder om eens een kleine phyton vast te houden bij een kennis thuis. Ze zeggen wel eens don’t try this at home maar het viel allemaal wel mee gelukkig. De passieflora blijft een mooie plant met z’n spectaculaire bloei, als er ooit een huisje met tuintje komt is dat de eerste die de tuin in vliegt.En de pups zijn vertederend, ben wel heel erg benieuwd wie nou Mandy gaat worden.En wanneer je haar mag meenemen.Liefs,San

    °○°Alexandra
  49. Annypenny wil je die Ijsvogel ajb in mijn gastenboek zetten vind hem zo passend leuk de naam al Kookabura …

  50. Heb het niet overgelezen sorry maar denk dat je mij wel begrijpt oefffff wat is er met me????

  51. Zuchttt wat ben ik blij even gezellig bij jou op bezoek te komen echt genoten en ook wel gelachen vooral om die gevaarlijke lieve ijsvogel las het nogal dubbel namelijk … kookabura!!!! Wat een schat van een hondje ga je krijgen Ilona wordt al peettante hé mag ik dan Peetoom worden neem ik mijn sambaballen wel mee afgesproken??? Ann schatten van kids je hebt ze goed op de kiek gekregen gekke bekken trekken is Tess tegenwoordig ook een ster in ze vind het ook helemaal te gek als Oma alleen maar een schoen op de foto krijgt dus springt overal naar toe maar toch het meest geliefd haar tong naar omaatje uit te steken:-))) Stoer van je die slang vasthouden voelt apart hé ooit eens een slangenvriend nee bedoel vriend die slangen thuis hield gehad vind dat maar niets hoor maar daardoor ook die ervaring gehad … keboemkeboem ging mijn hartje …Schattepetatje deed me heel goed hier te zijn alleen mis ik het portje nog en wou dat ik je eens in real-life zag misschien dat de techniek zoooo snel gaat dat wij elkaar via het laptopje kunnen ontmoeten moeten we natuurlijk eerst soort kaboutertjes worden. Dikke HUG kan je niet vertellen hoe goed dit me deed … kisssNoon en stuur je boel bosjes bloemen allerlei kleuren beetje wildboeket … Liefsssss

  52. Mooie foto’s van de slangen achter het glas, en daar moeten ze ook maar mooi blijven. Wel moedig dat je toch nog zo’n grote knaap hebt vast gehouden. Zou niks voor mij zijn. En wat schattig die pups, en moeder Quinta heeft het er maar druk mee.Voor nu welterusten.

  53. Misschien komt er ooit nog een kans voor je Henk, zoon Geert wil een Boa constrictor hebben hij is n.l. gek op slangen altijd al geweest ook, dus als hij er eentje heeft leen ik dat ding wel dan mag je hem komen vasthouden of fotograferen! Ze worden een meter of drie lang, zijn niet giftig maar ook wurgslangen en ze kunnen tot 25 kilo zwaar worden, dan heb je tenminste wat!

  54. Tsja, kijk Charlotte een kunstenaar is haast nooit tevreden over zijn/haar eigen werk en ik was beslist niet tevreden over de foto’s die ik achter het glas moest nemen, misschien wil ik nog wel steeds teveel en had ik eerder moeten beginnen met fotograferen en dan met een spiegelreflex camera, maar ja daar zit mij eigenlijk te veel geld in. Over het algemeen ben ik ook wel tevreden hoor het is maar een hobby maar eigenlijk wil je dan steeds mooier. Ik zal tevreden zijn met de plaatjes die ik schiet oké? Maar de passiflora is geworden wat ik wilde, dus dat is in ieder geval voor mij een mooie foto. Van de ± 40 foto’s die ik maak hoef ik er meestal maar een stuk of 6 echt weg te doen. Maar die slangen krijg ik nog wel!

  55. Schiet me te binnen dat ik vorig jaar toch een slang heb vastgehouden, een adder nog wel. Was niet gevaarlijk meer omdat ie zojuist was overreden door een auto. Beestje voelde aan als fluweel en op zo’n moment ben je boos omdat er auto’s met een noodgang over de bospaden mogen racen. Toch lijkt het me niet te vergelijken met zo’n grote boa.

  56. Henk je begint op Edward te lijken LOL. Jij en je camera hebben toch geen schade opgelopen naar ik hoop??Ann, niet zo bescheiden hoor, wat is er mis met die foto’s van je?? Alles staat er toch mooi en scherp op en verder gaat het er toch ook om dat je plezier hebt gehad in het maken van die foto’s en dat je ons wilt laten zien wat je allemaal hebt beleefd en gezien. Dat is toch waar het om draait. Bij mij in ieder geval wel. Zolang er professionele dierenfotografen zijn die soms maar 5 echt hele goeie foto’s van de 700 shots overhouden vind ik dat wij niet moeten miepen over een paar foutjes. Wij hebben geen opleiding op fotografisch gebied. (dat van die 5 goeie foto’s kwam uit de koker van de fotograaf zelf)

  57. John, waarom dacht je dat ik met mooi weer een leren jas aan had? Onnodige risico’s loop ik niet met dat addergebroed hoor, alleen dat heel dicht bij je gezicht komen met die gevorkte tong dat vond ik niet leuk en als je ze achter de kop vast houdt en niet laat glijden dan knijpen ze behoorlijk, ik was al blij dat er een paar achter het glas weg mochten, maar er waren er ook die behoorlijk agressief waren en die bleven ook wel achter het glas. Ehhh dat magerste meisje is mijn kleindochter hoor, ik heb er maar eentje (nog wel) je weet het maar nooit een ongeluk zit in een klein rubbertje, in België heeft het Kruidvat al die dingen van de schappen laten halen omdat ze niet betrouwbaar waren. Passibloemen vind ik zelf ook erg mooi maar het lukt me nooit om ze in het leven te houden.Henk, ik ben nu net even mijn grootmoeder als ik gevallen was, die zei altijd "als je broek maar heel is", dat ik een gat in m’n knie had was minder belangrijk, dus is er niets met je camera gebeurd? En ja, ik weet zeker dat het hondjes zijn, mollen zijn nog groter n.l. grinnn…. In het begin lijken het net minimini Rottweilertjes maar het haar groeit hard. overigens zou ik het vast eens doen een slang vasthouden het is wel een apart gevoel Henk.

  58. Riet kan erg glad zijn Ann, Dode bladeren trouwens ook zoals ik vrijdag heb gemerkt toen ik halverwege een diepe sloot ging zitten. Daar gleed Henkie over de gladde bladeren inclusief camera de sloot in. Ach ja, die lieslaarzen komen er wel een keer.Weet je wel zeker dat het hondjes zijn ? ze zien er uit als flinke mollen maar dat gaat vast nog veranderen. Nog nooit een wurglang vastgehouden maar lijkt me best wel spannend.

  59. Nou je hebt meer lef dan ik, zo’n knaapje, ook al is tie niet giftig, hoef ik echt niet in handen. Ik ben eens in de belgische zoo geweest en daar waren de slangen vrij in de tuin op een stenen afscheidingkje na.Nou, geef mijn portie maar aan Fikkie. Achter glas ermee, veel leuker. Mooie foto’s verder Ann. Ook van je kleinkinderen en de kleine Fikkies. De passiebloem daar ben ik verzot op, hadden we eerder zelf en deed het erg goed.Dikke slangenzoenJohn van der Linde

  60. Tine en andere laiverds, ik ben niet echt moedig hoor, maar ik wist niet hoe ik dat beest in bedwang kon houden, het kroop zowat m’n jas in en toen heeft Geert van Slangema maar even afgeleid, die beesten voelen koud aan dus niet prettig, maar je moet alles altijd minstens één keer proberen en ik leef nog grinnnn…… C.e. in principe valt het wel mee, ze glijden ook door je hand want als je knijpt achter die kop beginnen ze je arm te wurgen en daar had ik niet veel zin in al met al toch nog wel een poosje met dat beest in mijn handen gestaan, maar het wordt niet mijn hobby! Sanne is nog steeds oma’s pop en het is echt een heel lief kindje, de pups vind ik zelf ook heel erg lief en de 27ste zie ik ze echt, dat lijkt me geweldig dan weet ik tenminste welke pup Mandy is.Charlotte zo mooi zijn de foto’s niet hoor dat had beter gekund, maar er komt nog wel een keer voordat die slangen vertrokken zijn, ik geef het niet zomaar op, de passiflora vind ik wel aardig gelukt.Tanja, lief van je dat je toch nog even hebt gekeken, slaap lekker and have sweet dreams en toch jammer dat je morgen werken moet.

  61. Ik kon het niet laten nu nog even je log te lezen voordat ik mijn bed opzoek .Ja morgen weer vroeg dag voor deze tante .Ann het is weer genieten zo van je mooie foto,s met verhaal .De puppy,s zijn heerlijke knuffeltjes .Kan me voorstellen dat je naar haar uitkijkt .,Ook vind ik je een moedig wijfie hoor met een grote slang in je hand .Ann ik laat het hierbij jij nog fijne dagen meis .Liefs Tanja

  62. Schitterende foto’s Ann en ook weer erg leuk verteld. De puppies zijn enig. Nog even geduld en jouw kleine meisje huppelt vrolijk bij je rond. Moedig hoor op de foto met zo’n grote wurgslang.Groetjes en hopelijk 2 zonnige paasdagen.

  63. Mooie foto’s ! Jakkes ik ga geloof ik nooit van m’n leven met een slang in m’n handen staan ! (maar goed, kan je nooit echt weten, maar ze lijken altijd zo glad waardoor ik dan het gevoel heb dat ze zo door je handen glijden, en je ze niet goed kunt vasthouden… ). Maar dat zijn dus maar mijn ideeën. ;)En ik vindt het leuk dat je er een foto bij tussen hebt gezet van je kleindochter en haar nicht/je(?) de foto’s van de pups zijn gewoon lief, vooral die waar één van de teefjes wordt vastgehouden, vind ik mooi. x, c.e

  64. Dapper hoor Ann doe het je niet na mooie foto’s.Dikke kus Tine

Plaats een reactie