De zomer is begonnen, en als het mogelijk was samen een rondje om.   32 comments

Mandy, alweer regen 1 juli 2016

Van louter verveling had Mandy haar pas gekamde haar maar in de war gemaakt, je moet toch wat als het telkens regent. Een
rondje om zit er dan niet in, en dat is voor een robbedoes balen als een stekker.

Mandy, ik zie je wel

Door haar paardenstaart hield het kleine ding mij goed in de gaten, je wist het immers maar nooit. Eindelijk was het dan zover
het werd droog! Hoera, dat werd samen een rondje om. Als het vrouwtje haar camera pakt weet ik het zeker.

Roos, Graham Thomas met spinnetje

In de voortuin had de Graham Thomas stand gehouden, een klein spinnetje bleef nog wel onder de bloembladen en gelijk had
het diertje. De zomer is slecht begonnen, vorig jaar op 1 en 2 juli was het zelfs hier in het noorden 32 graden en de mensen
waren aan het mopperen omdat het zo warm was, nu mopperen ze ook, het is toch ook echt Nederlands, maar mij zal je niet
horen over de warmte, en ook Mandy houdt van de zon.

Samen een rondje om.

Hier moeten we altijd even heen, Mandy is niet meer te zien, die rolt en holt door het hoge gras en de wilde bloemen, of zit een
hommel achterna, maar ze blijft wel dicht bij, want zoals eerder gezegd, je weet het maar nooit.

Klokjesbloem - Campanula II

Op de weg terug zag ik de klokjesbloem -  Campanula staan, en daar moest natuurlijk een foto van gemaakt worden. Inmiddels
zijn ze totaal verregend.

Goudsbloemen in de zon

De zon kwam er even bij en de Goudsbloemen – Calendula officinalis stonden te stralen alsof ze zelf kleine zonnetjes waren.
De blaadjes kunnen worden gegeten, ze kunnen in salades of soepen. Verder is de goudsbloem een bijzonder goed geneesmiddel
voor allerlei soorten wonden, insectenbeten, zonnebrand en lichte brandwonden. Zelf gebruik ik Calendula crème als dag en nacht
crème, goedkoop en het is beter dan heel wat dure merken.

Na onze niet al te lange wandeling heb ik thuis nog wat foto’s genomen van wat er nu bloeit in mijn tuin en achter buiten en na-
tuurlijk bleef Mandy trouw bij me.

Hommel op de lavendel

Op de lavendel waren de hommels en bijen druk aan het werk, ze hadden dan ook een behoorlijke achterstand in te halen.

Bloempje van kleine vetplant - Sempervivum

In een mandje dat al jaren achter buiten staat bloeide het kleine vetplantje – Sempervivum (Huislook) klein maar fijn.

Jacobsladder - Polemonium caeruleum

Ook de Jacobsladder – Polemonium caeruleum staat in bloei, al zijn die ook al verregend, gelukkig hebben we de foto’s nog.

Petunia

De Petunia mag dan een eenjarige plant zijn, ze bloeit geweldig als de dode bloemen er telkens worden uitgehaald. Achter huis is
een doorgangspad, dat ook nog maar even gelopen en wat een verrassing, aan het einde van het pad stond daar zomaar een paarse
papaver, ook hier was de boosdoener de regen van de afgelopen dagen en helemaal fris was de bloem niet meer. Het was overigens
weer gaan regenen, Mandy hield het voor bekeken en is in huis gegaan, maar dit moest ik toch even op de foto zetten Knipogende emoticon

Paarse papaver verregend

Inmiddels bloeien overal de Hortensia’s – Hydrangea macrophylia, en die kunnen gelukkig tegen regen.

Hortensia - Hydrangea macrophylia

Op een enkele plensbui na is het vandaag gelukkig droog met wat zon, en de berichten zijn gunstig, dat mag dan ook wel want
de zomer heeft niet veel gedaan. In het zuiden is het bar en boos geweest wat stormen, windvlagen en enorme hagelstenen be-
treft, hier gelukkig alleen maar regen, maar wel heel veel regen. Laten we de moed er maar in houden, de zon is er nog en schijnt
hier nu. Tot ziens en een heel prettig weekend voor iedereen.

32 responses to “De zomer is begonnen, en als het mogelijk was samen een rondje om.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Heel mooie reeks hoor, kom hier terecht via je broerlief en kom zeker terug
    groetjes Geert

  2. Prachtig al die bloemen wens je mooie dagen en heerlijke wandelingen toe

    • Dank je wel, ik wens jou het zelfde, en natuurlijk veel leesplezier, zonder boeken zou het leven heel anders voor me zijn, ik moet iedere dag lezen. Maar mijn smaak is erg wisselend, Een tijd lang was het fantasy, en historie, maar ook detectives vind ik prettig tussendoor. Net In de naam van de roos van Umberto Eco uit, en die auteur weet je te verrassen.

  3. Hoi Ann erg mooi gedaan al deze bloemen ..en kleurrijk… lieve gr en fijne zomer dag .van Marry en Cees..

    http:ceesvandepanne.wordpress.com
  4. Mooie foto’s en Mandy kan zich er op verheugen met de straatjes om. Want ze zomer komt er eindelijk aan.

    • Dank je wel Anna, maar niet alleen Mandy kan zich verheugen, dat doe ik ook hoor, niet alleen straatjes om, maar ook Mandy los voor huis en ik met een boek buiten zitten, heerlijk!

  5. Goohh..wat een bloemen pracht…een heel mooi plekje daar bij het water. Ik geloof het goed dat Mandy blij is dat het droog is…wie niet. Hier in het zuiden heeft het inderdaad heel hard tekeer gegaan, vanmorgen nog een foto in de krant van de afgeknakte bomen op de Strabrechtse Heide.

    • Vandaag waren Mandy en ik minder blij, na een heel mooie middag gister was het vandaag weer regen, maar afijn, ze voorspellen mooi weer voor de komende dagen. Ik hoop voor het zuiden dat het dan daar ook eens echt mooi weer wordt, we zijn er aan toe Leo.

  6. Nájá zeg. Als dit is wat je met je nieuwe camera kiekt…… Mijn complimenten hoor!

  7. Een prachtige serie van de kleine pitbull en kleurige bloemen. Hier fleur ik helemaal van op. Dankjewel.❤

  8. Je hebt je flink uitgeleefd op de bloemen Ann. Erg mooi maar de foto van de Jacobsladder is echt super. Een foto van een Mandy die achter de bijtjes aanzit zou fraai zijn maar je mag al blij zijn als ze even wil poseren. Het is even zoeken op foto 2 maar heb het oogje toch gevonden. Zo grappig🙂

    Je bent goed bezig met je camera Ann

    • Veel dank voor je mooie compliment Henk, natuurlijk is er menig woordje naar boven gegaan wat ik hier maar niet verkondig, het is wel wennen met al die knopjes, lens en voorzetlens, maar ik geef niet op! Als het weer mooier wordt probeer ik Mandy zeker op de foto te zetten als ze achter een hommel aan zit, met de Coolpix kon ik zelfs geen echt goede foto van haar nemen, ze is zo ontzettend beweeglijk, dat is meestal 10 foto’s en eentje redelijk. Op de een of andere manier heeft ze nu niet in de gaten dat ik foto’s van haar neem, raar diertje😉 Lieve groet, Ann.

  9. Wat een fleurige wandeling door jouw dorp en tuin. Mooie kleuren vooral. Ik vind het reuze meevallen met de stand van jouw bloemen.Het ziet er puik uit, meis. Je moet de mijne eens zien. Mijn borders waren dan ook veranderd in tijdelijke meren en nog steeds regent het hier elke dag. Er waren onlangs dagen van 33 graden maar toch viel er regen. Alsof je een in warm water gedrenkte wollen deken om je heen hebt gewikkeld; zo voelt dat aan. En het miezert zelfs nu terwijl ik dit typ. Het wordt tijd dat de Indianen een droogtedans gaan instuderen! Ik zou stukken vrolijker worden als het nu eens onafgebroken 3 maanden droog en tussen de 23 en 29 graden blijft……zou dat niet heerlijk zijn? Geef de 3-kilo-wegende waakzaamheid een dikke knuffel van zijn peettante en neem er zelf ook maar een🙂

    • Wat naar dat het maar blijft regenen bij jullie Ilona, hier was het vandaag op één plensbui droog en in de middag aardig de zon erbij. Gistermiddag kon ik ook pootjebaden in de voortuin, maar het droogt weer snel. Volgende week volgens Piet Paulusma droger weer met zon, ik hoop dat het ook voor jullie dan eindelijk eens mooi weer wordt. Het zuiden heeft wel heel erg veel slecht en bizar slecht weer gehad, dan mogen we hier nog niet klagen. 33 graden hebben we hier ook niet gehad en dat scheelt natuurlijk wel, ook dat het Lauwersmeer hemelsbreed niet ver is, het onweer trekt daar wel heen. Maar de overgebleven Indianen mogen van mij ook een serie droogtedansen gaan houden, 3 maanden droog weer lijkt me heerlijk. Mezelf een knuffel gegeven en de drie kilo hond op haar buikje gekriebeld😉 Jij liefs van ons beiden meis.

  10. Was weer een gezellige wandeling tussen de kleurige bloemen en je grappige hondje, wat een knuffel. Wat heb je veel bloemen in je tuin, bij mij zijn bijna alle plantjes en bloemen opgevroten door de vele slakken😦

    • Dank je wel Benona, leuk dat je bent komen kijken, Mandy is echt een knuffel, ‘s-avonds TV kijken met mij erbij, niet dat ze kijkt hoor, het maft😉 Wat jammer dat de slakken zoveel schade hebben verricht, slakken en veel te veel regen, het is te hopen dat er nu eindelijk eens wat zon en warmte komt.

    • Daar zijn middeltjes tegen. Slakken vreten niet alleen alles kaal maar laten ook vieze slijmsporen achter….. jakkes.

  11. Mandy loert mooi door de haren heen om te kijken wat je doet.Dat spinnetje kan zich mooi verschuilen ,je zegt de bloemen zijn veregent maar ik zie er niets van ik zie dat je ze er allemaal mooi hebt opstaan. De petunia heeft een mooie kleur bij ons naast hangt hij er ook slapjes bij door de regen echt jammer. De hortensia’s zijn ook mooi vol en mooi van kleur .Ann ik wens jou ondanks het slechte weer toch een fijn weekend

    • Lieve Joke, ik neem ook geen foto’s van alles dat wel verregend is😉 En dat is echt zo hoor, de Hortensia’s bloeien overal heel erg mooi, die zijn wat sterker dan de Engelse rozen. Inmiddels is de petunia hier ook slap, maar er komt beter weer. Ook jij een heel fijn weekend gewenst en bedankt voor je bezoek.

  12. lEKKERE OPTIMIST, geniet van je bloemetjes-oase. Groetjes van Niek.

  13. Wat een bloemenpracht op je blog Ann en Mandy ziet er lieflijk uit.

    • Dank je wel Marylou, Mandy is heel erg lief en eigenlijk te lief voor een Yorkie, maar dat vind ik heel erg prettig, ze hoeft niet te waken, zo’n 3 kilo hond kan toch niets beginnen.

  14. Mooie serie Ann leuk he dat zo.n kleine kruimel gewoon je lichaamstaal leest en precies weet hoe het er voor staat. Willemien en ik hadden dat ook met elkaar dat is een geschenk uit de hemel Ann. Geniet maar lekker met die kleine schat.

    • Dat doe ik zeker Sary, maar ze weet precies wat ze doen moet om haar zin te krijgen hoor😉 Ze kan hier lekker los lopen, dus als het mooi weer is gaan we samen weer op stap, een lieve groet voor jou❤

  15. Dit zijn toch echt hele mooie foto’s Ann, zelfs een heuse hommel! Mandy staat er prima op, de 2e foto van haar is hartstikke leuk gewerden. De pronkstukken van deze serie, vind ik 8 en 9 prachtig met die achtergrond, zo wordt fotograferen toch een stuk leuker hè?
    Een dikke kus van je broertje.

    • Dank je wel broertje, het is inderdaad een heel stuk leuker om van alles te proberen, zonder camera de deur niet meer uit😉 Jouw niveau hoef ik niet te halen, maar ik ben hier al best tevreden mee, ik zal doorgaan lieverd, een dikke kus van je ijverige zus terug.

Geef een reactie

