PAASDAGEN 2016, viering en verguizing.   24 comments

PAAS 2

Happy Easter
Frohe Ostern
Joyeuses Pâques

Vandaag is het Stille Zaterdag en morgen wordt gevierd dat Jezus na drie dagen is opgestaan uit de dood na zijn
kruisiging. Het vieren wordt lang niet door iedereen gedaan, want er zijn meerdere geloven, eigenlijk zou ik zeggen
teveel geloven. 2016 Zal alweer een jaar worden waarin we geschokt en verbijsterd het nieuws zien en horen over
de afschuwelijke aanslagen van IS, Taliban, Al-Shabaab en Boko-Haram. Vers in het geheugen zijn de aanslagen in
Brussel op 22 maart j.l. Voor alle slachtoffers en hun nabestaanden is het Paasfeest geen feest en ik wil hier iedereen
die in verdriet of pijn leeft veel sterkte toewensen. Het zal een ijdele hoop zijn, en toch hoop ik dat alle terroristen tot
bezinning zullen komen en de haat en wraak zullen vergeten. Laten alle mensen van goede wil de handen in elkaar
slaan en het goede voorbeeld geven, als iedereen elke dag een heel klein beetje liefde of aandacht kan geven wordt
de wereld zoveel beter. Het is symboliek, maar op deze manier wordt Jezus iedere dag opnieuw gekruisigd. Mijn
boodschap voor de paasdagen zijn dan ook moed houden, liefde en aandacht schenken aan hen die het nodig hebben,
en vooral niet in angst gaan leven, daar is het leven te kort voor. Daar hoef je niet gelovig voor te zijn, het goede en
het kwade zit in ieder mens, maar laat nooit het kwade overwinnen.

Herfstanemoon - Anemone hybride

De wereld en de natuur zijn zo mooi, geniet er van nu de lente weer is aangebroken met alle mooie bloemen, de vogels
die hun nesten bouwen en dus aan de toekomst werken. Laten we dat voor ogen houden, naast de jaarlijkse paasontbijtjes,
de bezoeken aan de woningboulevards en tuincentra of andere mooie evenementen. Het leven gaat door, laten we er met
zijn allen toch mooie dagen van maken. Laten we zijn als de sneeuwklokjes, die dapper hun bloempjes tonen ook al is het
nog winter, en hun rokjes laten dansen in de wind.

sneeuwklokjes 2

MAKE PEACE NOT WAR, WE CAN MAKE THIS WORLD A BETTER PLACE IF WE TRY!

Paasboeket 1

Een lieve Paasgroet voor iedereen.

Posted 26 maart 2016 by Ann McDunn in Foto's, Herdenkingsdagen, Wensen

Tagged with , , ,

24 responses to “PAASDAGEN 2016, viering en verguizing.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nice and warm, spring greetings.

  2. Prachtig blogje Ann. Jammer dat ik dat niet eerder gezien heb. Dan had ik je zeker ook fijne dagen gewenst. Prachtige foto van de Helleboris. Wij hebben er ook div staan in ons tuintje. Waarom ik geen bericht krijg als je een nieuw blogje plaats is mij nog steeds een raadsel. Ik heb nu het vinkje aan geklikt onder dit berichtje. Lieve groetjes Anna

    • Hallo Anna, de Paasdagen waren mooi, naar Westerbork Borkerboekendagen van zoon) en naar Orvelte geweest, daar heeft schoondochter een dierentuintje “Zoo-Bizar”, erg leuk allemaal en veel oude vrienden en kennissen gezien en gesproken. Veel blog ik niet hoor meis, maar nu zie je het wel op facebook😉 Nog een heel fijne zondag en een lieve groet terug.

  3. Ik sluit me aan bij al je mooie wensen Ann. Oo k ik blijf hopen, tegen beter weten in ,op een een vrediger wereld.Prachtige foto’s Ann.

    • Dank je wel Marylou, als de wereld niet beter wordt, dan kunnen we zelf gelukkig nog heel wat doen, al is het maar een luisterend oor bieden, of ergens mee helpen, als iedereen dat zou doen, kwam het best wel goed. Groetjes, Ann.

  4. Hallo Ann, ook voor jou mijn beste paaswensen al zijn ze een beetje laat. Jouw wensen voor een meer vreedzame wereld zijn voor mij ook prioritair. Wij zijn hier vorige week opgeschrikt geworden door een laffe daad tegenover vooral onschuldige burgers. Mensen die met deze strijd (die overbodig is) niks te maken hebben. Ik hoop met jou dat we ooit in een wereld mogen leven waarin iedereen verdraagzaam is tegenover elkeen. Dromen mag toch of niet ?

    • Lieve Mieke, de Paasdagen zijn weer om, maar ik hoop dat jouw dagen net zo mooi zijn geweest dan de mijne. Het blijft telkens weer schrikken van de aanslagen en mijn hart gaat uit naar alle slachtoffers, hun familie en vrienden. Onze dromen pakken ze ons niet af Mieke, wij blijven hoop houden op een betere tijd. Maken wij het niet meer mee, dan voor ons nageslacht en de mensen die dan leven. Hartelijke groet, Ann.

  5. Lieve Ann
    Een mooi blog weer.Triest dat haat het geloof zo kan verzieken en zoveel verdriet veroorzaakt .Ik ben zelf niet gelovig dus Pasen vieren is ook hier niet aan de orde .Wel heb ik respect voor mensen die gelovig zijn en daar [ zo goed mogelijk ] naar leven want niemand is perfect tenslotte.Of het ooit een betere wereld zal worden betwijfel ik heel erg en nee ik ga me niet constant bang maken ,angst is een slechte raadgever .Maar natuurlijk denk ik er wel over na wat er nog allemaal kan gaan gebeuren .Nu geniet ik zoveel mogelijk van alles om me heen ,de bloemen die weer gaan bloeien en hoe voorzichtig alles weer groen gaat worden .
    Liefs voor jou en een knuffel voor de kleine dame Mandy ,Elisabeth

    gewoonzoalsikben
    • Lieve Elisabeth, het is ook triest dat juist door het geloof er zoveel ellende op de wereld is geweest, nog is en ook zal blijven. Ook ik respecteer ieders geloof, als ze er dan ook naar leven, gelukkig is dat vaak zo, maar ook velen kunnen elkaars geloof niet eens uitstaan en daar komt dan weer ellende van. Angst is zeker een slechte raadgever, en ook ik laat me niet bang maken. Geniet maar van alle mooie dingen om je heen Elisabeth, en laat je groene vingers helpen, dat kan je zo goed.
      Liefs voor jou terug en een pootje van het kleine mormel.

  6. Je hebt een mooi blogje gemaakt Ann, het valt niet mee om in deze tijd positief te blijven denken hoor. Ik wens jou hele fijne dagen lieverd. Dikke zoenen van je broertje.

    • Lieve broer, we moeten maar positief blijven al is het soms moeilijk, anders wordt het leven zo zwaar. Jij nog van harte beterschap lieverd, denk aan je, dikke zoenen terug uit Buitenpost en een pootje van Mandy.

  7. Eigenlijk is er nu maar een woord wat hier past en dat is ‘amen’ wat heb je dit mooi omschreven. Wens jou en je familie heel fijne, warme en liefdevolle Paasdagen

    • Dank je wel Hillechien voor je mooie reactie, soms heb je van die dagen dat je even gaat filosoferen, het leven is niet altijd mooi. Maar vandaag vieren we pasen op wat voor manier dan ook. Ik wens jullie ook heel warme, liefdevolle en vredige Paasdagen toe.

  8. Mooi gezegd laiverd……….. ik denk dat elk geloof moord en misdaad afkeurt maar toch blijft het doorgaan in en uit naam van welke god van ook en al zolang de mens bestaat. Ik zie dat als misbruik. Gelukkig hoor ik nergens bij als het om religie gaat maar toch wordt ieder mens er mee geconfronteerd. Misschien wordt men ooit wijzer en laat ieder elkaar in zijn waarde en waardigheid.Er komen ongetwijfeld andere tijden, dat is inherent aan tijd maar of het er snel beter op wordt? Kweenie maar ik voel er niets voor om bij de pakken neer te zitten, ik blijf doen wat ik altijd doe. Bang zijn voor iets dat misschien nooit plaatsvindt, is zo’n zonde van de korte tijd die ik nog heb…….. ze kunnen me wat!

    • Zolang mensen boeken van het geloof verkeerd gaan uitleggen uit naam van hun goden, zullen er oorlogen en terrorisme blijven bestaan Loontje. Altijd weer worden bepaalde passages uit de bijbel, koran en meer van dit soort boeken aangehaald om er misdaden goed mee te praten, en uit naam van de goden worden ze gepleegd. De koran heb ik niet gelezen, maar ook daar zullen best wel teksten instaan die wel over liefde en vrede gaan. Ook ik ga niet bij de pakken neer zitten, en bang ben ik niet, maar ik kan me heel best begrijpen dat er na de aanslagen toch angst is ontstaan bij velen. Het beste zou zijn dat alle gelovigen, van welk geloof dan ook, elkaar toch in de gaten gaat houden en zouden ingrijpen als er iets mis is. Verder ga ook ik ook gewoon door met mijn leventje en kan alleen hopen dat het rustig zal blijven, ik kan me n.l. geen god voorstellen die het goed vindt dat mensen elkaar zoveel leed aan doen, maar ingrijpen doen de goden nooit!

  9. Prachtig gezegd Ann ! Tegen alles in blijven we op betere tijden hopen dat zou toch eens vruchten af moeten werpen !
    Jij hebt er een prachtig blog van gemaakt met schitterende foto.s.
    Fijne dagen en Mandy een knuffel.

    • Dank je wel Sary, was het maar waar dat onze hoop die van allen was, net weer gelezen dat er een bloedige aanslag in Irak was in een voetbalstadion, het houdt niet op! Iedereen moet maar geloven in zijn of haar god, maar laten ze dan ook de andere mensen respecteren in hun geloof. Op onze leeftijd is het tijd om af en toe wel stil te staan bij alle ellende op de wereld, maar zonder hoop geen toekomst meis, jij ook heel fijne dagen, een big hug en een pootje van Mandy, die gelukkig heel tevreden is met haar leventje.

  10. Een prachtig Paasblog Ann. Oorlogen zijn van alle tijd en altijd is er geloof in het spel … en al duizende jaren vieren we toch Pasen…en hopen we op betere tijden van bezinning. Was de wereld maar zo fleurig als je blogje…dan zaten we goed hè….ik wens jou samen met Mandy een fijne Pasen toe…en denk er om…Mandy mag geen paaseitjes hè. 🙂 🙂

    • Bedankt voor je mooie reactie Leo, ik weet het oorlogen zijn er vanaf het begin van de mensheid, en het zal wel nooit stoppen, maar hoop houden moeten we anders wordt het leven zo zwaar. Nee hoor Leo, Mandy krijgt geen chocolade, dat is vergif voor onze hondenkinderen.

      • Eigenlijk ben ik het helemaal eens met Leo. Die betere tijden kunnen we wel op onze buik schrijven Ann. Eigenlijk ben ik wel klaar met al die gristelijke feestdagen. Alleen goede vrijdag is een goede vrijdag als je die dag niet hoeft te werken🙂 Fijn dagen voor jou en je viervoetige vriendje Ann

        • Beste Henk mijn buik is niet groot genoeg, ook ik zie het niet zitten dat er betere tijden komen, maar ik verlies de hoop en de moed nog niet, we kunnen ook ons eigen leven leiden zonder de christelijke feestdagen, maar die extra dag vrij is toch wel lekker zo af en toe😉 Fijne dagen Henk, en met het vooruitzicht op het paardenfestijn zal dat zeker lukken.

Geef een reactie

