Wat ritselt daar in het struikgewas……..   25 comments

Braambloesem en knopjes

Woensdag 1 juli 2015, het begin van voor Nederlandse begrippen zeer warme, tropische dagen, zelf hou je je dan wel een
beetje rustig en ga niet teveel in de zon zitten, maar Mandy m’n dappere kleine York dacht daar heel anders over, hoezo
warm, niet aanstellen moeder, gewoon samen gaan wandelen. De wandeling is niet ver geweest, ongeveer 50 meter van
huis is een grasveldje dat is omzoomd met bomen, struiken en wilde bloemetjes. Ik had de trouwe Coolpix toch maar mee-
genomen om de braambloesem en de Jasmijn op de foto te zetten, en Mandy rolde heerlijk door het gras, wel voorzien van
een pipetje advantix, tegen event. vlooien en teken. De jasmijn staat in de schaduw en ik was bezig een foto te maken, dat
viel nog niet mee, er stonden ook veel brandnetels Knipogende emoticon

Boerenjasmijn - Philadelphus

Boerenjasmijn – Philadelphus

Ineens begon Mandy als een dolle te rennen, kwam dicht bij mij, stak haar neusje in het hoge gras, piepte en rende weer
weg, toen ze ook nog begon te blaffen op een voor haar vreemde manier, dacht ik dat ze gestoken was door een insect en
keek eens naar beneden, vreemd alleen gras! Het gras opzij gedaan en ja hoor, verrassing! Vlak naast m’n (gelukkig maat
36) lag een bal met stekels.

Egel, het is rond en het prikt

Egel – Erinaceus europaeus

Nu zijn er heel veel egels, maar ik had er nog nooit eentje zo dichtbij gezien, goede raad was in dit geval zeker duur, Mandy
wilde met alle geweld deze prikkende bal hebben, en ik wilde de egel op de foto zetten, maar dat lukt niet zo best met een
erg druk hondje en een camera in één hand. Gelukkig werd Mandy na een poosje rustig en bleef zitten kijken wat ik zou doen.
Languit in het gras lag ik te wachten tot het egeltje iets meer liet zien dan stekels, en mijn geduld werd beloond, niet zoals
ik het graag had willen zien, maar het egeltje werd toch ook nieuwsgierig en heel voorzichtig kwam het snuitje te voorschijn.

Egel gespot

Inmiddels waren we 20 minuten verder, snel Mandy naar huis gebracht en terug gelopen, juist, van Egelstijn had het bekeken
en was er snel vandoor gegaan. Jammer, maar ik was toch blij met het snuitje en de twee handjes. De grasvlekken en de
zweetdruppels waren het voor mij waard.

Wilde roos - Rosa gallica officinalis

Na nog een foto te hebben genomen van de wilde rozen (Rosa gallica officinalis), ben ik maar snel naar Mandy gegaan
ze heeft een snoepje gekregen voor het vinden van de egel, en ik heb een ijsje genomen, zo komen de warme dagen wel
om, vandaag 32 graden, dus de wandeling moet nog even wachten tot een uur of 5. Iedereen die moet werken, veel sterkte
gewenst en alle andere zonaanbidders heel fijne dagen.

Posted 2 juli 2015 by Ann McDunn in Bloemen, Dieren, Foto's, Natuur

Tagged with , ,

25 responses to “Wat ritselt daar in het struikgewas……..

Subscribe to comments with RSS.

  1. beautiful, beautiful photos…!

  2. Nou Ann, de camera doet het nog goed hoor. Heb je wel Mandy goed nagekeken toen ze thuis kwam, egels zitten meestal vol vlooien, maar je had las ik ook Advantix gebruikt. Het egeltje heb je toch mooi gefotografeerd hoor, en die jasmijn, die ruikt altijd zo lekker. Alles zit me op het ogenblik wat tegen, de computer die vandeweek niet op wou starten en en een zwart scherm bleef houden. Maandagmorgen foto’s wezen maken en met veel pijn en moeite een paar foto’s van de Zonnedauw overgehouden. De rest kon in de prullenbak. En nu bij jou blog weer een paar dagen overtijd….Groetjes uit Bakel.🙂

    • Mandy heeft geen teken en nooit vlooien gehad Leo, daar ben ik heel alert op. Toch heeft de camera kuren hoor, wat het precies is weet ik niet, en met een al oude camera voor reparatie gaan is voor mij geen optie, ik doe er wel wat langer over😉 Wat een pech heb je, computers zijn leuk, maar ze moeten het wel doen natuurlijk, de foto’s van de zonnedauw zijn echt heel mooi geworden. Hopelijk houdt het nu op met de pech, groetjes uit Buitenpost.

  3. Zo, het was even zoeken, maar ik heb je teruggevonden. Mooie foto’s weer en een leuke onverwachte ontmoeting is ook nooit weg.🙂
    En nu gauw m’n mandje in.

    • Zo was ik dan even spoorloos verdwenen Bea, maar wie zoekt zal vinden. Dank je wel voor je reactie, en hoe leuk onverwachte ontmoetingen zijn weet jij als geen ander. Slaap lekker en droom mooi.

  4. Dat was een fijne verrassing Ann die je niet gauw zal vergeten.Prachtige foto’s van de bramen ende heerlijk geurende jasmijn

  5. Ann Mc Dunn met Jan Wiertz . we zijn en zullen je niet vergeten alles staat er nog

    Wat een mooie website met foto’s heb je toch

    • Ach wat lief Jan, ook jullie ben ik niet vergeten en ik denk nog vaak terug aan de leuke tijden en de nachten waarin we zulke lange gesprekken hadden. Ik wilde af en toe wel naar het forum, maar ze hadden mijn wachtwoord gewijzigd en ik kon er niet meer op komen, toen alles maar verwijderd. Doe iedereen de hartelijke groeten van mij en jij liefs vanuit een heel warm Buitenpost.❤

  6. Zo zie je maar Ann, dat je geduld beloond wordt. Zo super lief, dat “egelsmoeltje”, het komt precies recht uit een sprookjesboek.
    Prettig weekend

  7. Och jee, wat leuk zo’n snoetje van zo dichtbij. Kan me voorstellen dat Mandy dat speldenkussen mee naar huis wou nemen. Beter van niet, het doet zo’n zeer en van Egelsteyn had het ook minder aangenaam gevonden. Leuke foto’s Ann. X

    • Dat snoetje en die handjes vond ik ook zo’n lief gezicht San, Mandy piepte wel telkens als ze aan de stekels snuffelde, kleine domme hond. Van Egelsteyn zal nu wel ergens in het kreupelhout schuilen en Mandy ligt op schoot te rillen, de dappere egeljager is spookbenauwd voor onweer, en het gaat hier behoorlijk te keer. XXX

  8. prachtige foto,s Ann en ik kan me voorstellen da Mandy geschrokken is van die egel, want dat en is maar goed dat je geen teenslippers aan had want dat kan lekker zeer doen.

    • Mandy was niet erg geschrokken hoor Joke, ze wilde de egel hebben, maar telkens als ze met haar neusje aan dat diertje kwam prikte het natuurlijk, Mandy was erg gefrustreerd whoehahaha, teenslippers draag ik nooit, ik verlies die dingen. Bedankt voor je leuke reactie en ik wens je nog een heel fijne avond.

  9. Je moeite ( ook al lag je languit in het gras🙂 ) haha, mooi beloond! Leuke foto,

  10. Goed idee om je camera toch maar meer te nemen Ann. Het egeltje is natuurlijk en leuke vondst, mede dankzij de scherpe neus van Mandy🙂 Verder maar gewoon een beetje rustig aan doen met deze warmte. zelf kruip ik een paar keer per dag onder de kouwe pomp ……. en je voelt je weer als herboren🙂

    • Henk, als ik de camera een keer niet mee heb, is er altijd wat leuks te zien, Als Mandy niet zo raar had gedaan had ik de egel nooit gezien. Ik doe rustig aan, maar het lukt niet telkens, ik heb geen zitvlees😉

  11. Wat een prachtig verhaal Ann, dit was toch wel een spannende gebeurtenis hoor. Jou geduld is zeker beloond, de 2e foto van “stekeltje”is echt super mooi en leuk, ik kan mij voorstellen dat het je dag goed heeft gemaakt. De jasmijn staat er ook deftig op hoor, ik kan het het hier bijna ruiken….heerlijk! De bloesem is er al, maar op de bramen moeten we nog even wachten. Hoewel die hier aankomen, niet erg lekker zijn, geef mij de bramen maar uit de duinen van Egmond en Bergen….”klein snikje “. Dikke zoenen van je broertje.

    • Kan je nagaan wat je op je oude dag nog spannend vind broerlief😉 De jasmijn geurt heerlijk, maar ook de rozen en alle andere bloemen, ’s avonds als het wat afkoelt geurt het gras zelfs heerlijk. De bramen hier zijn echt lekker, ik heb vorig jaar iedere dag wel een onsje opgegeten, maar er gaat natuurlijk niets boven de bramen in de duinen van Egmond, al mag je nu nergens meer buiten de paden komen. Wij hebben het toen ook wel heel mooi gehad in de natuur. Er mocht zoveel meer en nu is alles gebonden aan regels en wetten. Dikke kus terug!❤

Geef een reactie

