7 en 8 Maart 2015, de eerste twee echte lentedagen.   24 comments

Nee, 2015 is niet goed van start gegaan, aanslagen van radicale moslims hebben angst gezaaid, er zijn verdacht veel grote branden, moord en doodslag gaan maar door, de politiek maakt het de gewone burger die van een klein inkomen moet rondkomen heel erg moeilijk, voornamelijk de ouderen in dit land moeten boeten en WAAROM is nog steeds het meest gebruikte woord waarop zelden een antwoord is.

Ik weet dat het teveel gevraagd is, maar ik plaats toch mijn wens hier en hoop dat het ooit beter zal worden.

JE SUIS ANN I

Wat niemand ons af kan nemen zijn de laatste twee dagen, echte lentedagen met een heerlijke temperatuur voor deze tijd van het jaar. 7 Maart heb ik met verwondering naar de lucht staan kijken en ben toch maar naar binnen gegaan om de trouwe Coolpix op te halen, die heeft wel veel kuren, maar deze keer lukte het toch om de prachtige kleuren van de ondergaande zon op de foto te krijgen.

7 maart 2015 de ondergaande zon, prachtige kleuren

7 maart 2015 zonsondergang

Het leek wel de Apocalypse oftewel het einde van de wereld, maar gelukkig scheen de volgende dag de zon gewoon alsof hij niet bloedrood was ondergegaan, prachtig om te zien, maar ook wel wat onheilspellend.

Tijd voor een wandelingetje met hondenkind Mandy, die dat geweldig vond, zij haar liefhebberijen en ik verrukt over de voorjaarsbloemetjes, de sneeuwklokjes waren er al een poos, maar hier in het noorden bleven de krokusjes nog voorzichtig en bleven gesloten.

8 maart 2015, met zoveel zon doen de sneeuwklokjes hun rokjes open

Sneeuwklokjes (Galanthus nivalis) als kleine ballerina’s stonden ze te pronken in de zon. De bloem lijkt wit maar is feitelijk kleurloos. Een fijngeknepen bloemblad blijkt glashelder te zijn, doordat de luchtbelletjes tussen de bladcellen dan weggeperst zijn. Het is deze lucht die het invallende licht in alle richtingen weerkaatst, waardoor de mens het als wit waarneemt. Voor mij zijn het altijd de eerste lenteboden, en dit jaar hoefden ze niet in de sneeuw te staan kleumen.

8 maart 2015, twee krokusjes

Twee prachtige krokusjes tussen de dorre bladeren maakten me blij.

8 maart 2015, krokussen en een dronken hommel

Ineens zag ik ze overal in volle glorie bloeien, een hommel op zoek naar stuifmeel liet zich net vallen toen ik de foto nam, het arme insect ziet er dus niet uit, maar even later ging hij geel van de stuifmeel een eindje verder op. Het was hem/haar van harte gegund en dat er een dronken hommel op de foto is gekomen kan ik dus niet helpen Knipogende emoticon

Met Mandy nog even een eindje verder gelopen, en jawel hoor de eerste visser zat al bij het water, ik denk niet dat hij wat heeft gevangen, maar hij vermaakte zich uitstekend en daar gaat het om.

8 maart 2015, de eerste lentedag wordt goed besteed, het loze vissertje

Dit lente blogje wil ik afsluiten met een song van Playing for Change, de muziek die mij door vele uurtjes heeft heen geholpen in de wintertijd.

http://youtu.be/Us-TVg40ExM

Wie het niet ziet kan even op de link klikken. Het zal niet direct echt lente blijven, maar deze dagen waren cadeautjes van moeder natuur, het geeft de burger moed en het maakt velen blij, dus op naar betere tijden, en genieten van de kleine dingen in het leven.

Posted 9 maart 2015 by Ann McDunn in Bloemen, Foto's, Jaargetijden

Tagged with , ,

24 responses to “7 en 8 Maart 2015, de eerste twee echte lentedagen.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hele fraaie foto’s van de gekleurde wolken, een lust voor het oog! Je brengt het ontluikende voorjaar heel dichtbij.

    • Dank je wel Ep, laat het voorjaar maar komen, vandaag de auto ontdaan van een laag sneeuw en ijs voordat ik boodschappen kon gaan halen, maar de lucht was helderblauw dus gewoon maar doen!

  2. Mooi Ann de natuur prachtig om dit Z o mooi op de foto te zetten en goed scherp ook nog lieve gr van ons beiden

    http|://ceesvandepanne.wordpress.com
  3. So nice spring in your photos Ann!

  4. Hallo Ann wat een prachtfoto’s die vullen mijn hart met zo’n warm gevoel dat het blijft na zinderen.Eindelijk is de lente er en die doet ons alle miserie toch heel even vergeten .

  5. Dag An, je hebt die prachtige lucht heel mooi weten op de gevoelige plaat te zetten. Eindelijk is de lente in het land. Ik verlang er zo naar om terug de natuur in te kunnen trekken om macrootjes te maken van al die mooie insecten en wat de muziek betreft…ik sta helemaal achter je keuze.Prettige dag nog.

    • Hallo Geert, bedankt voor je compliment, ik ben maar een amateurtje, maar doe m’n best. Ook ik ben zo blij dat de winter achter de rug is, de macro’s van je insecten foto’s zijn altijd schitterend, ik kijk er nog steeds met verwondering naar, zoveel details en kleuren die wij met het menselijk oog niet kunnen zien. Ook jij nog een heel fijne dag gewenst, groetjes, Ann.

  6. Dag lieve Ann
    Ook weer even een teken van leven van mij .Ja wat een wereld leven we nu in ,bah bah wat doen mensen elkaar toch aan vraag ik me zo vaak af .Zou het ooit beter worden ? ik vrees het ergste ! En dan over naar de Lente .Ook ik word zo blij van mijn 2 polletjes Sneeuwklokjes en de paar Crocusjes in mijn postzegeltuintjes en natuurlijk van het heerlijke zonnetje .In elk geval heb je weer heel mooie foto’s gemaakt ondanks dat de Coolpix kuren heeft Ik ben het met Edward een ,laten we maar genieten van de kleine dingen .En genoten heb ik van de muziek ,ik kende het filmpje al maar heb nog even rustig zitten kijken en luisteren .
    Liefs voor jou en een dikke knuffel voor de kleine Mandy.
    Elisabeth

    gewoonzoalsikben
    • Dag lieve Elisabeth, fijn je weer eens te zien op het scherm. We leven in een heel nare tijd, en mensen doen elkaar veel verkeerds aan, juist omdat het mensen zijn! Bij de toekomst sta ik maar niet verder stil meis, dat lijkt mij ook niet geweldig. Fijn dat je geniet van je tuintje, we moeten het van de kleine dingen hebben en dat is niet erg, grote dingen hebben we toch nooit gehad en zullen we ook niet krijgen. Lange vakanties, tweede huizen, een enorme slee van een auto, we kunnen het missen en zijn tevreden met wat we hebben. De Coolpix heb ik liefdevol aangesproken, en zie daar het ding heeft geluisterd😉 Liefs voor jou en Mandy zal ik een knuffel geven en zeggen dat die van jou komt.❤

  7. Ach kijk….post uit Buitenpost…wat leuk. De lente is ook bij jou begonnen zie ik. Nou….die Coolpix van jou is nog best “cool”, heel mooie foto’s van de lucht en niet minder de opkomende bloempjes. Jammer dat je hem niet meer gebruikt, hij kan het nog best hoor. Laten we nu over het geloof maar niet hebben , daar wordt al te veel over gezegd, geschreven en gevochten. Ik zie lever dan toch zulke mooie blogjes uit Friesland.
    Groetjes Leo.

    • Hier is de lente ook echt begonnen Leo, de zon schijnt volop, die Coolpix gebruik ik nog steeds hoor, ik heb geen andere camera. Bedankt voor je reactie en een lieve groet van mij voor jou.

  8. Af en toe komt er iets goeds uit een een saai en uitgestorven Buitenpost …… een voorjaarsblog van Ann die met haar coole Coolpix de zonsondergang prachtig heeft vast weten te leggen🙂 En ook in buitenpost bloeien krokussen en klokjes. Vroeger waren het radicale gristenen met hun kruistochten, en tegenwoordig zijn het radicale moslims die te vuur en te zwaard het evangelie verkondigen. Oorlog is van alle tijden en ook vroeger waren ouderen veelal de vijanden van de samenleving. Een schrale troost is dat iedere jongere uiteindelijk een vijand van zichzelf wordt, als je maar lang genoeg leeft.

    Groetjes van Henk

    • Fijn te lezen dat er toch nog iets goeds uit Buitenpost komt Henk en van jou echt een compliment over de zonsondergang is natuurlijk helemaal top! Tsja, natuurlijk zijn er de kruistochten geweest en ook het christendom heeft ontzettend veel uitgevreten wat nooit goed te praten is, maar er zijn inmiddels wel heel veel radicale moslims, nu Boko Haram zich heeft verbonden met IS wordt het wel heel erg gevaarlijk, Onze landen zijn het koppensnellen wel te boven gekomen en kunnen ons slecht verdedigen. Ook zijn de wapens tegenwoordig wel wat anders dan in de oude tijden toen de oorlogen eigenlijk werden gevoerd door de mannen. Nu worden kleine kinderen opgeleid om te moorden en dat is heel erg kwalijk. Ik heb al aardig wat jaren op deze aardkloot rondgelopen, en gelukkig ben ik nog geen vijand van mezelf geworden, en ik weet haast wel zeker dat er hier nog heel veel zijn die geen vijand van zichzelf worden. Laten we het goede maar behouden en god, allah en alle andere goden uit wiens naam zoveel slechts gebeurd maar even vergeten, ons zelf afvragen of we het goed of redelijk goed hebben gedaan is genoeg, groetjes terug lieve Henk.

  9. je hebt mooie foto,s gemaakt en wat scherp ,met die luchten zijn mooi, vliegtuig straal kun je goed zien. en die bloemen daar wordt je vrolijk van

    • Dank je wel Joke, de vliegtuigstreep zag ik ook pas toen de foto op de computer stond, maar die kleurt er mooi bij😉 Mijn camera heeft kuren en gelukkig ging het deze keer goed, een lieve groet van mij voor jou!

  10. Prachtige opname, s Ann dit weekend was voor velen genieten , alhoewel de wind hier wel vrij krachtig was vertelde Riny .
    Helaas heb ik de uurtjes op mijn werk doorgebracht , maar hoop dat er toch nog vele mooie dagen zullen komen waar ik ook van kan genieten 😊

  11. wat een fantastisch Blog Ann,.net als jij en je kleine trouwe 4 voetertje hebben wij genoten van deze mooie warme dagen… ik hoop dat het licht, dit licht, het donker uit alle harten der mensheid mag verdrijven zodat rust vrede wederkeert . lieve warme groetjes uit Lent.

    • Dank je wel Gerteke, ik hoop het mede met je, dit licht wat er nu aan komt met alles wat bloeit en groeit moet toch invloed hebben op al die gestoorde en slechte mensen, een beetje rust en vrede moet kunnen, Liefs voor jou en Yvon.

  12. Nee lieve zuster, tot nu toe, heeft 2015 ons nog niets gebracht, waar we dolblij van hebben kunnen worden. Maar deze laatste dagen, maken een hoop goed, dat is genieten hoor. Jou Coolpix heeft je niet in de steek gelaten, je hebt er fraaie foto’s mee gemaakt. De opnamen van de ondergaande zon, zijn echt prachtig, dat blijft altijd weer mooi om te zien. Dit is een hele mooie uitvoering van Stand by me. En inderdaad. laten we proberen te genieten van de kleine leuke dingen, die ons nog gegeven zijn. Een dikke kus van je broertje.

    • Ach, ik spreek de Coolpix vriendelijk aan, en vriendelijk zijn helpt vaak😉 We houden stand lieve broer, doen geen kwaad en proberen er zeker nog wat van te maken, een heel dikke kus terug❤

Geef een reactie

