Kerst 2014 en wat zal 2015 ons brengen.   26 comments

De wolken jagen langs de lucht of ze haast hebben, en de storm rukt aan de kale takken van de bomen, af en toe klettert de hagel tegen de ramen, het is onstuimig weer en goed in huis te blijven. Het is vandaag zaterdag 20 december 2014 en over 5 dagen is het Kerstmis, het feest van de Vrede en in de mensen een welbehagen. Allereerst wil ik dan ook iedereen prettige feestdagen toewensen.

Kerstwens

Nog even de Afsluitdijk over en we zijn in 2015 aangekomen. Het was geen goed jaar, overal op de wereld was oorlog, de misdaad tiert welig, moord en doodslag zijn aan de orde van de dag, de zorg in Nederland wordt totaal uitgekleed, het was het jaar van de vliegtuigramp met de MH17 in de Oekraïne, de ebola uitbraak in vele landen, de opkomst van de Islamitische Staat, de vele faillissementen, ontzettend veel werkelozen, meer dan 60.000 daklozen, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Geen vrolijke berichten? Ja zeker wel, als ze er niet zijn moet je ze maken nietwaar.

6 Augustus was het Natuurmarkt in en om de Kruidhof in Buitenpost, altijd een gezellige en drukke markt met natuurlijk even wandelen in de Kruidhof zelf.

Natuurmarkt Buitenpost, 6 aug. 2014, gratis dus druk

Het was heerlijk warm weer en de zomer was lang en mooi.

Natuurmarkt Buitenpost, 6 aug. 2014, helen in de piramide

Als je daar behoeft aan had kon je je zelf opladen in een piramide, daar had ik dus zelf geen behoefte aan maar het was leuk om te zien.

Natuurmarkt Buitenpost, 6 aug. 2014, De Kruidhof

Al is de tuin nu nog zo vol, er is altijd wel een plantje dat zo nodig mee moet naar huis.

Natuurmarkt Buitenpost, 6 aug. 2014, wichters

Het verse fruit, de honing, de verschillende kaassoorten, de biologische producten, alles ging snel over de toonbank.

Natuurmarkt Buitenpost, 6 aug. 2014, zie jij de vrouwen ik wil weg

De jeugd vermaakte zich uitstekend in de mooie speeltuin van de Kruidhof, al dachten deze vaders waarschijnlijk “wij willen nu om een kostelijke gouden pilsje met een mooie schuimkraag”.  Knipogende emoticon Het was een mooie middag en helemaal met lege handen ben ik dan ook niet thuisgekomen.

Even een sprong in de tijd, in Groningen, Oude Boteringestraat 11 komt een mooie nieuwe boekenzaak “De Gekroonde Mandril”, waar ook kunst en diverse andere zaken te koop zijn. Inmiddels wordt er al gedraaid en voor de prijzen hoeft niemand het te laten. Vanaf 2 euro zijn er heel veel mooie boeken te koop. Na sluitingstijd bleven zoon Geert, Arnold (superchef) en ik nog wat napraten en toen kwam de straatzanger en gitarist Rod Niangandouma er gezellig bij. Arnold had voor wat hapjes en drankjes gezorgd en het werd een klein maar super mooi feestje. Rod heeft prachtig gezongen en gespeeld en wij zongen mee, zodat het voor mij een onvergetelijke middag is geworden.

6 december 2014, Rod Niangandouma, Oude Boteringestr. 11, Groningen.

Rod stemt de gitaar.

Rod zong vol overgave een mooi Frans chanson.

6 december 2014, Arnold, De Gekroonde Mandril, Oude Boteringestr. 11, Groningen

Voor mensen die “De Gekroonde Mandril” gaan bezoeken zal deze mijnheer voor velen geen onbekende zijn en met zijn hulp krijgt u wat u zoekt. Met mooie boeken, DVD’s en na een liefdevol afscheid van elkaar heb ik ‘s avonds nog lang nagenoten. Rest mij nog om iedereen prettige feestdagen en een gezond en voorspoedig 2015 te wensen. Voor alle bezoekers uit het buitenland ook deze wens!

Kerstmis 2014

Wat er in 2015 ook gebeuren zal, moed houden want achter de wolken schijnt de zon, allen die het moeilijk hebben, eenzaam zijn of verdriet hebben veel sterkte gewenst. Een lieve groet uit Buitenpost.

Buitenpost, de zon achter de wolken

Ann en Mandy.

26 responses to “Kerst 2014 en wat zal 2015 ons brengen.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ann Marry en Ik wensen je fijne feestdagen toe en gezond 2015 liefs

    http|://ceesvandepanne.wordpress.com
  2. Ha Ann
    .
    Dankzij boodschapje van Hotmail kom ik weer eens bij jou. Wij weten (te) weinig van elkaar. Alleen onze dwarsheid verbindt ons, geloof ik. Een prachtige samenvatting heb je gemaakt: De Lichtpuntjes. Gouden greep.

    Sta je er ook bij stil dat de grootste partij (oeh, peilingen) onze nieuwe minister-president moet leveren? Na een half jaartje onderhandelen weet hij vast wel genoeg pluche-minnaars te vinden en zal hij onze nieuwe regering leiden. Bbbrrrrrr. Het gaat dan echt op 1933 lijken. Is mijn gal zwart? Welnee (lekker tegenstrijdig woord), welnee, ik speel maar wat met fantasietjes.

    Mét jou, ben ik blij dat de zon tóch weer terugkomt. Dit is het enige dat vast staat. – Blijf foto’s maken Ann. Ik geniet er van. Liefs van huis tot huis – Niek

    • Hey Niek, dit kabinet brengt de Nederlanders met een flink tempo naar de afgrond, Rutte is een schat van een lachebekje met zijn “koop toch een auto enz.”, maar hij is heel erg verkeerd bezig, en natuurlijk weet hij best wat hij doet samen met zijn pluchegenoten. Als hij nu al plannen maakt om via slinkse omwegen wetten er doorheen te jassen begint het hier aardig op een dictatuur te lijken. Jouw gal is niet zwart hoor Niek, en wij zijn de enige niet die er zo over denken. Ik maak me zorgen over de zorg (lekkere foute zin, maar dat vind ik leuk) en was echt blij met Ben Oude Nijhuis die zo geweldig zei waar het op stond met de bejaardenzorg, hij is de Held van het jaar 2014 geworden en dat verdiende hij ook, alleen heel erg jammer dat hij het niet meer kon meemaken. Met het salaris van Martin van Rijn had hij zijn moeder ook thuis kunnen laten en een verpleegster in dienst nemen om zijn ouders te helpen, maar hij kletste zich er lekker uit, tenminste dat dacht hij! Als het weer en mijn gezondheid het toelaten blijf ik foto’s nemen Niek, bedankt voor je mooie reactie en we zien elkaar vast weer op het net😉 Liefs van mij voor jou, Ann.

  3. Inderdaad Ann 2014 was geen super jaar ,zoveel miserie voor veel mensen en vrede zo tastbaar afwezig op de wereld daarom zou ieder in zijn eigen omgeving 1 mens moeten helpen en dat is wat ik doe.Zien dat ze door jouw hulp weer wat hebben om naar uit te kijken..wat kan er mooier zijn.Heel de wereld kunnen we toch niet helpen. Als ieder mens iemand vooruit helpt in zijn omgeving wordt dit een grote koek die ieder jaar groter en groter wordt..Je bent een fijn mens .Mag ik je alle goed dingen toewensen en dat je mag omringd worden door mensen die van je houden Sfeervolle kerst en en een fijn eindejaar..Bedankt dat ik je leerde kennen.
    Marylou

    • Als dat maar waar was Marylou, iedereen op zijn of haar gebied een ander helpen en de wereld zou enorm veel beter zijn. Ook jou mag ik heel graag Marylou en ben ook blij je te kennen, voor zover dat gaat natuurlijk, maar dat merk je snel. Alle goeds gewenst en heel mooi dat jij hulp biedt waar het nodig is. Lieve groet, Ann.

  4. Dag lieve Ann
    Nee het is geen echt fijne wereld waarin we nu leven en of dat in 2015 beter word betwijfel ik .Zelf ben ik dik tevreden over het afgelopen jaar ,en heb ik zo genoten .Er is zoveel rust gekomen hier sinds de treiterende buurman weg moest en we nu een heel gezellige buuf hebben .Ja we hebben het heel fijn met de mensen die om ons heen wonen , zonder de deur bij elkaar plat te lopen want dat is niet ons ding Ook heb ik aardig wat inzicht gekregen wat mezelf betreft en het een en ander ”bij kunnen sturen” al kan een mens zijn karakter niet echt veranderen en sta ik best nog wel eens een keer op mijn kop ! En wat een heerlijk weer hebben we dit jaar gehad ,het mag van mij in 2015 weer zo worden ,echt eindeloos genieten was het .Nu eerst nog de Winter door en afwachten wat die brengt .Gezellig zo’n markt en daar zou ik me ook best kunnen vermaken .Ik wens jou mooie kerstdagen en alle goeds voor 2015
    Liefs en een aai voor Mandy,Elisabeth

    gewoonzoalsikben
    • Wat leuk Elisabeth om van jou weer eens wat te lezen. Nee, ik denk niet dat 2015 zo’n goed jaar wordt, maar gelukkig dat jij het afgelopen jaar zo hebt genoten. Ook heel prettig dat je nu een gezellige buurvrouw hebt en dat de andere mensen ook aardig zijn, dat woont heel wat prettiger. Geen punt dat je af en toe nog eens op je kop staat hoor, er zal dan heus wel een goede reden voor zijn. De zomer was lang en heel mooi, daar teken ik ook voor, nog een paar maanden en dan hebben we de winter gehad, hopelijk niet echt veel sneeuw en ijs in januari en februari. Liefs van mij voor jou en ik zal Mandy een aaitje geven.❤

  5. Bedankt voor je mooie Blog Ann. Knap verwoord. Voor jou ook fijne dagen en een goed 2015.
    Groetjes Anna

  6. Zelfs deze rasoptimist krabt zich af en toe achter het oortje bij de hedendaagse berichtgeving Ann. Voor het naar bed gaan kan je beter even het knopje omdraaien anders lig je er nog wakker van. Buitenpost heeft een Kruithof, en daar heb je al veel moois van laten zien, en ook nog eens gratis toegankelijk. Je hebt er toch niet weer van die Wonderbedonderbollen gekocht hé ? 🙂

    Je afsluiter van dit blog is een gave landschapsfoto. Een zonsondergang met allure.
    Verder wens ik je nog 365 fijne dagen …… en dan zien we volgend jaar wel verder 🙂

    • Het knopje omdraaien doe ik altijd voordat ik naar bed ga Henk, lekker in bed even lezen en dan val ik als een blok in slaap, ’s nachts kan je toch niets doen, overigens overdag ook niet😉 Nee, ik koop nooit meer wonderbedonderbollen, Ann stoot zich in ’t gemeen maar zelden aan dezelfde steen. We zien elkaar hier vast en zeker nog veel dagen in het nieuwe jaar en zelfs in het oude, maar we gaan voor die 365 Henk. Leuk dat je de “Achter de wolken schijnt de zon” goed vond, altijd blij met een complimentje, lieve groet!

  7. je hebt het jaar 2014 in krachtige en oh zo waar verwoord…. ik hoop dat het jaar 2015 ons iets wat beter gezind is , dikke knuffel

    • Dat hoop ik ook Gerteke, ik had nog een kleine hoop dat dit kabinet om zou kieperen, maar nee hoor ze houden zich krampachtig vast aan het pluche, een dikke knuffel terug en ook eentje voor Yvon, dat mag jij doen!

  8. Je begon je blog in teneur, maar het werd toch zonnig. Nu maar hopen dat we een gezond 2015 mogen hebben, en dan zien we wel waar het schip strand. Voor jou en mamdy een heel mooie kerst en een goed uiteinden.

    • Tsja, ik kan het ook niet helpen Leo dat het in 2014 niet allemaal rozengeur en maneschijn was, maar we hebben een prachtige zomer gehad en er zijn altijd lichtpuntjes, we wachten het gewoon af, bedankt voor je wens en dit jaar redden we het nog wel😉

  9. Ook voor jou een prettig eindejaar en gelukkige Kerst gewenst, Ann.

  10. Tja…..wat 2015 ons zal brengen?, willen we dat eigenlijk nu al weten, misschien beter van niet. Je hebt hier een blog geplaatst met heerlijke zomerse foto’s, daar worden wij vrolijk van hoor. Rod zal wel mooi kerstliederen kunnen zingen, en op de gitaar spelen. De eerste foto vind ik erg goed gedaan, daar is over nagedacht Ann. Ook hier wens ik jou, fijne en vooral rustige feestdagen, en laten we hopen op een goed 2015. Veel liefs en dikke zoenen voor jou, en kerstkriebeltjes voor de kleine meid van je broertje.

    • Vrezen doe ik niet snel broerlief, maar ik denk dat 2015 toch niet zo’n goed jaar wordt, de plannen in de zorg zijn nog lang niet klaar en dat lijkt niet goed, de gemeenten kunnen alles nooit op tijd klaar krijgen dus vallen er heel veel mensen uit de boot. Als Rutte II echt besluiten gaat nemen zonder de toestemming van de eerste en tweede kamer dan wordt het hier een dictatuur met Rutte als dictator, moet er even niet aan denken. Maar we blijven de moed er in houden hoor, wij zitten in de winter van ons leven en hebben genoeg achter de rug, nu de toekomst oftewel de jeugd maar! Veel liefs en dikke zoenen terug en Mandy heb ik je kerstkriebeltjes gegeven😉

  11. Mooi An en je zit al zo lang op en zo heb ik je ook leren kennen wat gaat de tijd toch snel voor bij
    Inderdaad zie niet veel mensen meer hier op vind dat zelf wel jammer maar Fb is voor de meeste toch wel leuker hoor dat het toch er af gaat maar dan zal er wel weer wat nieuws komen
    In ierder geval wens ik jou een fijnen zaterdag zondag en een gezond nieuwen week
    Dikken kus van mij en van John

    • Hallo lieve René, facebook gaat er niet af hoor, alleen alle regels gaan veranderen, zo worden foto’s en berichten eigendom van facebook, ze mogen die dan ook gebruiken voor eigen doeleinden en dat vind ik minder leuk. Een dikke kus terug voor jullie beiden, liefs, Ann.

  12. Op zoek naar aanvullende informatie over mijn nieuw Keltisch tarotdeck, kwam ik op je blog terecht.
    Een leuke ontdekking, dus vanaf nu volg ik je blog!

Geef een reactie

