Lente en zomer, dicht bij huis   47 comments

Het is alweer een poos geleden dat ik een blogje heb geplaatst en nu gaat het dan ook even nergens over of over alles? De lente heeft ons maar een paar mooie dagen opgeleverd maar als het prachtig weer was ging ik met mijn kleine hondenkind en gewapend met de coolpix op stap en wat was het dan heerlijk om de vogels te horen zingen, de geuren op te snuiven van de bloemen o.a. de Laurierkers die heerlijk zoetgeurend is en later de lindebloesem waar ik nooit genoeg van kan krijgen en alle insecten die haastig bezig waren om in te halen waar ze met het slechte weer niet aan toe waren gekomen. Deze keer dus wat foto’s die ik heb genomen dicht bij huis en zelfs in mijn eigen postzegeltuin waar de natuur gewoon haar gang ging en gaat.

Knop van de witte papaver Alpinum, 18 mei 2013

De vorig jaar gekochte witte papaver – Alpinum had goed aangeslagen en op 18 mei waren de eerste knoppen er

Papaver alpinum - voortuin, 7 juni 2013

In juni bloeide deze prachtige papaver nog steeds en waren een lust voor het oog.

sering - Syringa vulgaris, mijn boompje, 18 mei 2013

Ook mijn kleine sering – Syringa vulgaris had de winter overleefd en bloeide prachtig

Look - Allium

Look – Allium bijna in bloei is altijd prachtig om te zien

Roos Abraham Darby, Engels geurend begin juli 2013

Begin juni had de Abraham Darby veel prachtige bloemen maar jammer genoeg viel er teveel regen zodat de meeste knoppen niet uitkwamen, deze wel en wat een beauty!

Braambloesem 2, juli 2013

Begin juli was de eerste braambloesem er en het belooft een prima bramenjaar te worden

Bramen nog groen, eind juli 2013

Overal nu heel veel bramen aan de struiken en als de zon ze gaat rijpen ga ik ze plukken Knipogende emoticon

Dagpauwoog - Aglais io, begin augustus 2013

Begin augustus wemelt het van de vlinders op de budlea’s en andere bloemen en al heb ik dan wel veel foto’s gemaakt van deze prachtige vlinder de Dagpauwoog – Aglais io,  ik kan het niet laten, volgens de geleerden gaat de vlinderstand erg achteruit maar hier zijn er heel erg veel en de natuur zal er zelf wel voor zorgen dat dat zo blijft.

Smaragdgroene zomervlinder - chlorissa viridata op de Roomse kamille, eind juli 2013

Dit jaar zijn er ook heel veel nachtvlinders te zien, vooral het gamma-uiltje is overal te vinden maar dit was een verrassing, het in Nederland zeldzaam voorkomende nachtvlindertje van de Spanner familie de Smaragdgroene zomervlinder – Chlorissa viridata op de Roomse kamille – Chamaemelum nobile – voor een echte macrofoto moet je toch een spiegelreflexcamera hebben maar ik was hier al heel erg blij mee.

Salvia en andere bloemen, zomerweelde, juli 2013

Tijdens een wandeling zag ik de Salvia nemorosa staan omringd door andere prchtige bloemen en wie ben ik dan om door te lopen?

Hertshooi - Hypericum androsaemum

Hertshooi – Hypericum androsaemum blijft een wondertje van moeder natuur

Lammeren, wollen jasjes maar geen last van de warmte, 19 juli 2013

Zelfs met de meest warme dagen hebben de lammeren met hun bontjasjes er totaal geen last van maar genieten lekker grazend in de weide.

Mandy, 28 mei 2013 moe van het wandelen

Als we moe en voldaan terug kwamen van een wandeling lag Mandy nog te peinzen over alles wat ze had gezien en viel daarna als een blok in slaap!

Eendagsbloem - Tradescantia virginiana

Eendagsbloem – Tradescantia virginiana

Allemaal een zomerse groet van Mandy en Ann. 

Posted 7 augustus 2013 by Ann McDunn in Bloemen, Dieren, Jaargetijden, Natuur

Tagged with , ,

47 responses to “Lente en zomer, dicht bij huis

Subscribe to comments with RSS.

  1. Another series of beautiful pictures. My favourite is the first one of the flower buds. The textures are just lovely.

  2. Mooie foto’s om te zien. Je hond is een lieverd om te zien. Prachtig schapen is dit. Mooie omgeving daar.
    Heerlijk om te wandelen.

    Fijne woensdag gewenst.

  3. Hoi Ann weer eens op je Site gekeken . leuk fotootje van de hond Mandy
    en gaan alles naar wens Groetjes van ons,

    ceesvandepanne@hotmail.com
    • Hallo Cees, ja die drie kilo hond is meestal wel moe als we thuis komen van een wandeling maar dat komt ook omdat ze telkens moet wachten omdat ik weer iets zie wat op de foto moet😉 Lieve groetjes voor jullie terug!

  4. Zo, ik ben even voor m’n computertje gaan zitten om op mijn beurt nu eindelijk weer eens bij jou op bezoek komen i.p.v. altijd andersom. Dank voor al je trouwe bezoekjes. Je was steeds erg welkom. En nòg natuurlijk.

  5. Freundliche Grüße, Wolfgang

  6. Hallo lieve Ann, hartelijk dank voor je leuke reactie. Ja ik mag het zelfs zonder te vragen, van Jeffy en Marina plaatsen, maar hou de eer aan mijzelf, en vraag het gewoon eerst, maar het is altijd goed.!!! En inderdaad wat je zegt over Belgen, ben ik helemaal met je eens.!!!!! Liefs voor jou en een likje voor Mandy.

    P.S. ik zal je ook de mail doorsturen, (die ik nog moet maken) over vrijdag en zaterdag. de vloer van het kleine schuurtje was niet goed meer en op plaatsen verrot. schuurtje dus leegegmaakt (vrijdag) en op zaterdag een nieuwe vloer erin gelegt. ben nog steeds het ventje niet. pppfff

  7. Hoi Ann
    Ja weer een blog naar mijn hart met veel mooie foto’s .Natuurlijk ben ik weg van de mooie roos Abraham Darby.Vlinders hebben we weinig gezien de laatste tijd maar gelukkig worden het er steeds meer nu de vlinderstuik en de sedums in bloei zijn .Mandy is echt een schatje .We genieten hier van het prachtige weer ,ik hoop jij ook
    Lieve groetjes Elisabeth

    gewoonzoalsikben
    • Hallo Elisabeth,
      bedankt voor je reactie, jammer dat je weinig vlinders hebt gezien hier wemelt het nog van die kleine fladderaars maar op de budlea en de sedum komen ze wel af. Ik heb geprobeerd bij jou te reageren maar dat werkt niet Elisabeth, ik moest mijn wachtwoord intypen maar ook dat wilde niet lukken, ik heb je wel toegevoegd als volger, dus maar eens kijken of dat lukt. Het mooie weer blijft nog een poosje en wie is daar nu niet blij om, voor nu een lieve groet van mij voor jou!

      • Hoi Ann
        Het klopt dat je niet in kunt loggen ,mijn blog is Prive en er zijn maar een paar mensen die het wachtwoord hebben .En ach wat ik daar schrijf is niet zo gezellig !Op mijn blogger staan de leuke dingen die er gelukkig ook genoeg zijn .Ik zal de link erbij doen.en ja wat is het genieten van dit mooie weer .
        Een lieve groet voor jou en een aai voor Mandy

        http://elisabethjustwhoiam.blogspot.nl/

        gewoonzoalsikben
  8. Hallo Ann en werkt dit nu wat ik geplaats hebt over Westerschouwen Laat je het me weten heel fijn weekend liefs van ons,

  9. Een smaragdgroene zomervlinder. Wow, die kende ik nog niet. Hier zitten sowieso maar héél weinig vlinders dit jaar. Fraaie foto’s Ann. Laat de zomer nog maar even duren!😉

    • Alleen al de naam Sjerrie is zo mooi het is geen grote vlinder maar wel bijzonder, jammer dat er bij jullie zo weinig vlinders zijn hier fladdert van alles op de budlea’s en andere vlinder en bijenbloemen, van mij mag het altijd zomer blijven de herfst en lente zijn ook heel mooi maar dit weer bevalt me prima! ♥

  10. Liep een beetje raar Ann, Anoniem van een paar minuten is van mij, ik ben ook niek1928. Dahag.

    Date: Wed, 7 Aug 2013 20:01:44 +0000
    To: niekmooijaart@hotmail.com

  11. Prachtig Ann, ik heb genoten.

    (Heb je de witte papaver nog gemolken?)

    • Hé wat leuk Niek dat je weer hebt gereageerd, sommige mensen mis je en daar ben jij er eentje van. Zal eens kijken bij niek1928 en je hoort van me, de papaver heb ik niet gemolken dat laat ik maar aan de Afghanen over😉 groetjes, Ann.

  12. Hoe kan dat dan Ann. Ik wil dat graag weten . foto’s zijn erg mooi.. Het werkt wel goed. Als je naast het plaatje klikt ?? Gr Cees

  13. beautiful photos! my favorite is the first with a butterfly and pic with sheeps. Great work!

  14. Leuk Ann Deze vlinder op de vlinderbloem en al de verdere foto;;s gaaf om te zien Gr cees

  15. Fantastic, new pictures. Well done, Ann.

  16. Dag Ann, blij dat je ook nog eens foto’s op je blog plaats en ons laat meegenieten. Heel mooie foto’s, scherp, kleurig…kortom, top.
    groeten Geert

  17. Het is zeker een hele tijd geleden dat je actief was op je eigen blog Ann. Je fotografeert dus nog wel en je weet jezelf prima te redden met je toestel. De scherpte is dik in orde en als je graag bloemen fotografeert dan wil je dat de kleuren goed tot z’n recht komen. Weet je trouwens wel zeker dat je niets met macro kan ? Als er voorop de lens schroefdraad zit heb je de mogelijkheid er een voorzetlensje op te zetten die je camera geschikt maakt voor echte macro.
    Die lensjes kosten heel weinig en als je dat leuk lijkt gaat er een wereld voor je open. De grote dagpauwoog krijg je nu in ieder geval groot genoeg om deze in al z’n details te laten zien.

  18. Het zijn stuk voor stuk fleurige foto’s ! Ik vind de informatie er bij ook erg leerzaam. Een braam en een roos herken ik nog wel, maar verder ben ik op bloemengebied een grote leek !

    • Hallo John, laten we het maar zo zeggen, ik weet veel maar ik weet nog veel meer niet😉 Als je voor thuis een bloemetje wilt meenemen dan maakt het ook niet uit of je er verstand van hebt, als ze er maar blij mee zijn.

  19. Hallo lieve Ann en schattige Mandy,
    Wat een prachtige foto’s, maar wat het allemaal is zou ik niet weten, daar ben ik niet van op de hoogte, maar dat je foto;s mooi zijn is een ding wat zeker is, en wat een lieve foto van die kleine pitbull.🙂 Ik wens je een fijne dag en een rest week, mat veel liefs voor jou, en een likje voor Mandy

    • Hallo lieve Rinus,
      Bedankt voor je lovende woorden, soms weet ik het ook weleens niet hoor maar ik heb wel kennissen die het wel weten en die vertellen het me graag, ook jij nog een goede rest van de week en Rinus wij hebben de hele week werkdagen of iedere dag weekend😉 Liefs, Ann en een likje van Mandy

      • Hallo lieve Ann,
        Hoe je aan de benaminging komt doet er toch helemaal niet toe.? Van je zelf, van kennissen, van internet of via boeken, maakt niet uit. We kunnen er wat van leren. Wat zijn werkdagen en wat is weekend.?? toen ik nog werkte ging ik zondag vaak in de ochtend al van huis, en kwam er zaterdags namiddag weer in, en toen ik op England reed, was het 2 weken achter elkaar doorwerken, ook op de zondag lossen, en heel snel gaan ans de brandweer, en als er een ziek was, dan zelfs 3 weken aan één stuk, en dan had je anderhalve dag (of korter) vrij. Nu die (werk) ik wat wanneer ik het kan en hoe het uitkomt, en of die dag dan met een Z of een andere letter begint, maak me niets uit. je heb net zoveel weekend als je wilt, en ook de werkdagen, zijn altijd verschillend. Ik wens je een heel fijn weekend met heerlijke (niet te warme) zon.
        Liefs van Rinus voor jou en een likje voor Mandy.

        • Dat was keihard werken Rinus en toen had je dus ook al niet een echt weekend, nu maakt het inderdaad niets meer uit maar of dat wel zo prettig is? Ik heb altijd met plezier mijn werk gedaan en vrijdag om 6 uur was je echt lekker vrij. Jij ook een heel goed weekend gewenst en echt warm zal het niet worden, liefs, Ann.

  20. Wat een super mooie reeks ann.Ik heb er echt van genoten en bloemen en vlinders boeien me echt altijd.

    • Bedankt voor je reactie Marylou ook ik kijk altijd heel graag naar jouw mooie foto’s en ik weet dus dat je ook, net als ik, blij kan zijn met ieder bloemetje, vlindertje en wat er verder te zien en te beleven valt in de natuur.

  21. Bedankt lieve broer, echt fijn om te lezen dat een kenner wat foto’s goed vindt, zelf was ik best wel blij met dat kleine smaragdgroene zomervlindertje ik had het zelf nog nooit gezien en de dagpauwogen kan ik gewoon niet laten ieder jaar weer een foto die iets beter is😉 De witte papaver heeft echt prachtig gebloeid dus die redt het volgend jaar ook wel weer. Een dikke kus terug van je zusje ♥

  22. Potjandorie Ann, je hebt flink uitgepakt met een serie schitterende foto’s hoor! De Dagpauwoog, staat er helemaal scherp op, knap gedaan hoor. Toch wel bijzonder dat je de Smaragdgroene zomervlinder hebt aangetroffen,heel mooi gefotografeerd, op die bloem. Ik heb hem tot nu toe nog maar 1 keer gezien. De foto van de bloeiende Witte papaver, is een plaatje hoor….ik ben trots op je! Een heel fraai blog lieve Zuster.
    Een dikke kus van je broertje.

Geef een reactie

