Kerst 2012 en we zien weer een nieuw jaar tegemoet.   23 comments

kerstplaatje 2012

En alweer is er bijna een jaar voorbij de tijd gaat snel en aangezien de aarde niet is vergaan (wat ik ook niet had verwacht) draaien de postbodes overuren met het bezorgen van de kerstkaarten, hebben de winkels het ondanks de recessie weer enorm druk met het verkopen van allerlei kerstartikelen en vooral veel eten en drinken, wordt er al hier en daar vuurwerk afgestoken en draait moeder aarde rustig door. Omdat er uit zo ontzettend veel bezoekers zijn geweest uit heel veel landen eerst een kerstwens in veel talen. Iedereen bedankt voor de reacties en de Likes Knipogende emoticon

PRETTIGE KERSTDAGEN EN EEN GELUKKIG NIEUWJAAR Noflike Krystdagen en in protte Lok en Seine yn it Nije Jier! Felices Pasquas Y felices ano Nuevo! Boas Festas e Feliz Ano Novo! Vesela Koleda i chestita nova godina! Sing Dan Fae Lok Gung Hai Fat Choi! Shen Dan Kuai Le Xin Nian Yu Kuai, Shen tan jie kuai le. Hsin Nien Kuaile! Sretan Bozic, Stastne a vesele vanoce a stastny novy rok! Glaedelig Jul og glaedelig nytar! Merry Christmas and a Happy New Year! Jutdlime pivdluarit ukiortame pivdluaritlo! Felican Krisnaskon kaj Bonan Novjaron! Haeid joulupuehi j a head uut aastat! Maligayang Pasko ! Hauskaa Joulua ja onnellista uuttaa vuotta! Joyeux Noel et Bonne Année ! Nollaig chridheil agus Bliadhna mhath ùr ! Frohe Weihnachten und ein glückliches Neues Jahr! Hronia polla kai eytyhismenos o kainourios hronos! Mele Kalikimaka ame Hauoli Makahiki Hou! Kellemes karacsonyi uennepeket es boldog ujevet! Gledhileg jól og farsælt komandi ar! Selamat Hari Natal dan Selamat Tahun Baru! Idah Saidan Wa Sanah Jadidah! Nollaig Shona duit! Buon Natale e Felice Anno Nuovo! Meri Kurisumasu soshite Akemashite Omedeto ! Linksmu Kaledu ! God Jul Og Godt Nytt Aar ! Vesowe Boze Narodzenie! Boas Festas! Craciun Fericit si Un An Nou Fericit! S nastupaiushchim Novym godom i s Rozhdestvom Khristovym ! Hristos se rodi ! Sretan Bozic or Vesele vianoce! Feliz Navidad y Prospero ano nuevo! God Jul Och Ett Gott Nytt Ar! Neekiriisimas annim oo iyer seefe feyiyeech! Nadolig Llawen a Blwyddyn Newydd Da!

Deze keer geen gewone kerstfoto’s maar bewerkingen van foto’s en dat heeft ook wel wat.

Kerstbal 2012

Kersttijd, wintertijd

kerstbal

Een kerstbal met een heel klein beetje kleur.

Wat 2013 ons gaat brengen is uiteraard voor iedereen een raadsel of in ieder geval een puzzel, dat we er allemaal minder op gaan worden, op de rijken na die zoals gewoonlijk worden gespaard, weten we al en dat is al goed te merken. 2012 was weer een jaar met heel veel ellende op de wereld en ook hier in Nederland is weer heel wat gebeurd, moord, doodslag, schietpartijen, overvallen en diefstallen waren aan de orde van de dag evenals zelfmoorden, faillissementen en armoede (die er niet minder op wordt met het kabinet Rutte II), maar ook de berichten uit het buitenland waren niet om blij van te worden, oorlogen waar nooit een eind aan komt, hongersnood, geweld en pas geleden weer een bloedbad op een school in Amerika en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Toch waren er in 2012 natuurlijk ook mooie dagen en gebeurtenissen en laten we ons daar aan vasthouden!

Winterboom 2012

“Boom des levens” Nu nog kaal afstekend tegen een prachtige winterlucht, maar in de lente heeft deze boom beloofd weer zijn bladerpracht te tonen. De donkerste dag hebben we al gehad en vanaf nu zal het iedere dag weer een paar minuten langer licht zijn en dat kan niemand ons afpakken. Hieronder een gedicht van Willem Wilmink (25 oktober 1936 – 2 augustus 2003) wat ik zelf heel mooi vind. De titel is “ALS DE LICHTJES DOVEN”

Op een slagveld klonk een stem,
was van ver te horen,
zong dat er in Bethlehem
een kindje was geboren.
In die nacht zo stil en groot
zwegen de kanonnen,
die zijn bij het morgenrood
toch opnieuw begonnen.

Kerstmis lijkt ons keer op keer
vrede te beloven,
maar kanonnen dreunen weer,
als de lichtjes doven.

Donkere Zuidafrikaan,
honger moet je lijden,
mag niet naar je vader gaan,
bent van hem gescheiden.
Wie dit hebben uitgedacht,
komen allen samen,
zingen plechtig Stille Nacht,
zonder zich te schamen.

Kerstmis lijkt ons keer op keer
vriendschap te beloven,
maar dan gaan ze altijd weer
alle lichtjes doven.

Turk en Griek en Marokkaan,
mogen die hier blijven?
Mogen die hier ook bestaan
of zal men ze verdrijven?

Kerstmis doet ons telkens weer
beterschap beloven,
laat dan deze ene keer
het lichtje niet weer doven.

Glas in lood

Laten we allemaal de lichtjes in ons zelf brandend houden, Hoop houden, Vrienden niet vergeten, ons ver houden van geweld tegenover anderen, Blij zijn met de kleine dingen, Liefde geven aan degenen waar we van houden en niet teveel terug verwachten, Troost geven aan hen die het nodig hebben, Hulp bieden waar het nodig is en leven bij de dag, de volgende dag zorgt voor zichzelf!

Glas in lood, veelkleurig

HET IS NOG NOOIT ZO DONKER GEWEEST OF HET IS WEER LICHT GEWORDEN!

Maak er prettige, gezellige en liefdevolle Kerstdagen van en de allerbeste wensen voor 2013! (Sterkte voor degenen die het nodig hebben).

ANN EN MANDY.

kerstplaatje 2012

23 responses to “Kerst 2012 en we zien weer een nieuw jaar tegemoet.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hoi Ann weer even op je blog gekeken .. joh de kerstballen geweldig mooi . ik ben ook eindelijk ook met blog bezig
    dat stond helemaal niet goed . maar doordat mijn zoon dat even in orden heeft gemaakt is het nu te zien . en hoe gaat het met je .
    ik ben in de ruststand gezet van daag,kan even weinig doen geinjecteerd. darmen . maar gelukkig veel te doen op de pc,veel opruimen vandaag. ann het beste lieve groetjes van marry en cees

    • Hoe het ook met me is Cees, ik zeg altijd “goed” of “best”, jammer dat jij in de russtand stond maar een geluk dat er internet is! Fijn dat je een zoon hebt die verstand heeft van computers en het weer heeft gefikst. Liefs voor jullie beiden, Ann.

  2. Heel mooi die landschappen in kerstbalvorm. Leuk gedaan.

  3. Stunning pictures!

  4. Zo lieven An ik kom toch nog even op jou block en En wat ieder al gezegd heeft ziet het perfect uit hoor
    Ik hoop dat de kerst met zoon en schoondochter en kleindochter gezellig hebt gegeten en dat ze jou weer veilig thuis hebben af gezet wij zijn ook gewoon rustig door de kerstdagen gefietst nee niet over eten krijg je maar last van ik hoop dat nieuwen jaar voor jou toch leuken dingen brengt en dat we me maar gauw weer gaan zien dikken kus van mij voor jullie twee

    • Alles is hier een beetje in de soep gelopen René. Geert werd heel erg ziek en heeft bij mij op de bank gelegen terwijl Iris, Sanne en ik toch maar zijn gaan eten, echt rustig zit je dan niet, maar afijn de Kerstdagen zijn weer om, Geert is inmiddels weer wat opgeknapt en dat is een goed ding, nog even en dan is het jaar om, een dikke kus van mij voor jullie en een heel goede jaarwisseling, van Mandy likjes (die vond het helemaal niet erg dat Geert hier op de bank lag)😉

  5. Dear Ann,wat heb je weer een mooi blog gemaakt, bijzondere foto’s, en zoals gewoonlijk Mandy spant de kroon🙂. Wat een prachtig hondje blijft het! Gaat het goed met je, een aardige Kerst gehad? Zelf een dag thuis, en een dag uit, prima zo. Wens je een goede jaarwisseling, en een gezond 2013. Houd je goed, en ik zal me wat meer laten zien op wordpress. Lieve groet, Belia.

    • Lieve Belia, wat leuk dat je hier even bent geweest, lang niets van elkaar gehoord en dat is toch jammer. Fijn dat je een goede kerst hebt gehad, een dag eruit is echt fijn! Jij uiteraard ook een heel goede jaarwisseling (ik zit dan met een bibberende Mandy op schoot)😉 en de allerbeste wensen voor 2013, liefs, Ann.

  6. Fantastisch mooie bewerkingen aan een een sfeervolle kerst
    Marylou

  7. Je hebt er echt een eindejaars knaller van gemaakt met dit blog ! Geweldige foto’s, met Mandy als de uitsmijter. Net wat Henk zegt, om bij weg te smelten. Ook weer met een mooi leerzaam verhaal er bij ! Nogmaals een prettige kerst toegewenst met de familie en Mandy !

  8. Hallo lieve Ann en mandy,
    Dus dat was hetgene wat je te zien kreeg.?? Nu dan weet je dit nu ook, en daar is niets mis mee. dus de volgende keer gewoon klikken op “File downloaden” en daarna op OPENEN, dan komt het niet op je computer, maar je kunt hem gewoon zien. Met deze site word meer en meer gewerkt. Voorheen werd er veel met 4 Shared gewerkt, maar dat is een stuk moeilijker geworden, dus veel mensen die met deze dingen (ppsjes) werken, doen het tegenwoordig op deze Duitse site.
    Fijne namiddag en prttige avond.

  9. Lieve Zuster,
    In de eerste plaats, mijn complimenten voor dit prachtige blog,het is echt heel mooi, en het zal de nodige tijd gekost hebben om dit te maken.De eerste afbeelding vind ik persoonlijk de mooiste hoor. De foto van Mandy is een plaatje, maar dat kan ook niet anders met zo’n fotogenieke woef he? Tja….de wereld bestaat nog steeds, en dat is voor degenen die dachten dat het afgelopen was, wel even balen, zij moeten nu als de bliksem nog alle boodschappen voor de feestdagen in huis halen….gna,gna. Wat 2013 ons zal brengen, wacht ik maar rustig af, als je wat ouder wordt, ga je je om een hoop dingen niet druk meer maken……we zien wel. Ik wens jou en Mandy ook hier fijne dagen, en een goed begin van het nieuwe jaar.
    Liefs en een dikke kus voor jou, en veel kriebeltjes voor Mandy van je broertje.

    • Lieve broer,
      bedankt voor je compliment, het is even knutselen maar het is leuk werk om van je eigen foto’s iets bijzonders te maken. Natuurlijk ook nog veel dank voor het bewerken van de foto van Mandy (wat ben ik toch een eerlijk mens😉 ) Er zijn beslist heel wat mensen die echt balen dat ze wéér voor niets op een berg of in een grot zijn gekropen en zeker voor die lui die er duizenden euros schuilkelders hebben laten bouwen, whoehahaha, die waren er nog niet achter dat als de wereld zou vergaan die schuilkelders ook weg waren. Ik maak me ook niet druk over 2013 maar het wordt wel krapper in de toch al vrij platte portemonnee, maar we zitten nog droog, hebben een goed bed om in te slapen en eten blijven we wel. Voor dit jaar om is spreken we elkaar nog wel via de kabels van de telefoon laiverd, veel liefs en een dikke kus, van Mandy uiteraard likjes, al had ze liever dat je “beertje” kwam gooien😉

  10. Hallo lieve Ann en Mandy,
    Ja zoals ik vorige maand al had gezegt, ik ben weer terug.!!! Maar zoals je wwet, begin dec. moet ik nog steeds even iets wegslikken en een traantje laten. Ook ben ik de hele dag bezig gewqeest met die pps, en daar heb ik ook al lang niets aan gedaan, dus moet het een en ander weer zoeken waar het zit. Zo zit er op de dia waar die lampjes rondom zitten : boven en onder elk 8 strengentjes en aan de zijkanten elk 6. maar dat is zo niet te zien, maar ze moeten gelijk lopen, en elk strengetje moet apart aangemaakt worden zodat het llopt, maar de volgende moet gelijk lopen, enz. Nu eerst over jou blog : Prachtig gedaan meis, ik zou niet weten hoe dat dat moest, zo heeft ieder zijn eigen ding, waar hij / zij beter in is. De bovenste 3 zijn heel speciaal, en heel mooi, die in glas en llod, zijn echt prachtig, daar hou ik ook van. En wat een lief lekker koppie heeft mandy. je schreef dat Edward dat gedaan heeft, nou een tien met een griffel daarvoor.!!!! Maar het blijf Mandy. ze zal best de kuren hebben, maar ze blijft een prachtig koppie houden.
    Nu nog even wat over m’n huisje. Nee het schiet niet erg op. Ik had gehoopt dat het wel wat aan kant had geweest, met elkel wat dozen en andere dingen in een hoek, maar wel leefbaar. Maa daar ik niet alles alleen kan vanwege het kraakbeen wat in alle gewrichten (ook mijn rug) weg is, mag en kan ik niet zwaar tillen, ook al ga ik vaak over de streef, en ook de onhandige dingen kan je niet alleen. Mijn vriend was 14 dagen geleden toen heb bij jullie aardig gesneeuwd had, en hier een beetje niet gekomen, en vorige week wel, maar heeft alleen zitten kletsen als een oud wijf (zo oud kan jij nooit worden – hihihi) en vrijdag j.l. idem dito. Daar heb ik niets aan, en hij houd mij dan ook nog van m’n werk, wat ik wel zou kunnen doen. Het was de bedoeling om deze kerst mijn kerststal voor de dag te halen, die staat diep achter in de schuur, maar het heeft geen nut, met wat er nu nog in de woonkamer staat. Zo nu nog even bij edward schrijven, want ik hed wel het mailtje gezien van zijn blog, maar had me overwerkt, dus weer teveel op m’n bed moeten liggen. Maar het moet er nu toch van komen. Ik hoop deze week nog een blogje te zetten voor de werkelijke kerst, ook een ppsje.??!!!!!
    IN ieder geval als ik je niet meer ziet fijne feestdagen, en maak er wat van.!!!
    Veel liefs van mij en een likje, nee 2 likjes voor mandy.

    • Lieve Rinus, wat jammer dat je niet wat meer hulp hebt met het inrichten van je huis, kan je niet bij je huisarts vragen of die een brief schrijft voor de gemeente? Jij kunt het echt niet allemaal alleen en ze zijn verplicht om je te helpen. Goed dat je toch weer wat aan WP doet, lastig lijkt me dat om alles zo voor elkaar te krijgen maar het verbreekt wel mooi de eenzaamheid. Zelf doe ik ook niets aan kerstversiering hoor, alles is weggegeven want als je alleen bent is er ook niet veel aan, een paar bloeiende hyacinten en dan vind ik het wel goed. 1e Kerstdag krijg ik ’s avonds bezoek en gaan we uit eten dus dat is natuurlijk erg leuk en voor de rest zijn het gewone dagen. Maak er maar wat van Rinus en ik wens je veel sterkte met alles! Liefs, Ann en likjes van Mandy.

      • Lieve Ann en Many, Nee hulp van de gemeente hoef je hier niet te verwachten in het westen des lands, niet in Maassluis en niet in Rozenburg. Alleen een maatschappelijk werker, met zijn handen in zijn zakken, die wat andere dingen voor je regelt, maar dan ook nog stomme fouten maakt. Hij had mijn huurtoeslag aangevaagt, maar toen het weg was zag hij dat hij het op 2012 had gezet inplaats van 2013, omdat ik per 1 febriari van de W.A.O. naar de A.O.W. gaat. want ik word aan het einde (26) februari 65 jaar, en dan kelder je een stuk naar beneden. Maar hulp voor het inrichten hoef je niet te verwachten, zonder daar een flinke prijs voor neer te leggen. Als het wat meer opgeruimt was, zodat het er al aardig op een woonkamer zou gaan lijken, dan had ik ALLEEN mijn prachtige stal neer gezet, verder heb ik ook al jaren geleden de rest allemaal weggegeven. Maar zoals de woonkamer er nu (nog) uitziet, heb ik er geen zin in, om de hele schuur leeg te halen voor die stal, want hij staat zeker heel diep weg, en zal mijn schuur practies helemaal leeg oeten halen, en alles even buiten neerzetten, op de natte tegels, en dan zijn de dozen van onderen weer nat. Nee, laat het dit jaar maar, net als de vorige jaren. Dus het zijn gewone dagen en gewoon normaal eten net als iedere andere dag, maar dat weet jij net zo goed als ik. Ik kom nog terug, voor de kerst, dus de wensen komen dan.
        Heel veel liefs voor jou, en kriebeltjes en likjes voor Mandy. kussss

  11. Eigenlijk is het ook ieder jaar hetzelfde Henk en ik blijf positief, als je dat niet bent is het leven helemaal niet belangrijk meer, bedankt voor je compliment, zelf vind het glas in lood ook heel mooi en dan lenen daar de eigen foto’s mooi voor, het is wat prutsen maar dan heb je ook wat😉 Verder wil ik wel eerlijk blijven, de laatste foto die ik van Mandy had gemaakt was dusdanig scherp dat Edward daar het koppetje voor me heeft uitgehaald, ik was hem daar erg dankbaar voor want het is een kleine soms brutale rakker maar als ze zo kijkt dan smelt ik ook! (en dat weet ze bliksems goed).

  12. Een eindejaar relaas zoals je die voor 2013 ook wel weer kan gebruiken Ann. Laat de ellende maar gewoon aan je voorbij gaan. Ik ben wel blij dat je zo positief eindigt. Na donker komt er weer licht en na diepe dalen komen weer hoge bergen🙂 Ik vindt het leuk dat je de laatste tijd zo creatief bezig bent met je bewerkingen. De bolbewerkingen zijn mooi maar de glas in lood structuurtjes zijn prachtig, en verder is de foto van je trouwe viervoetertje om bij weg te smelten.

Geef een reactie

