Opvoeden tegen de kerstdagen???   20 comments

Ongetwijfeld is het niemand ontgaan dat er naast de enorme hoeveelheden pepernoten, speculaasjes en andere Sinterklaas lekkernijen ook al weer de nodige of onnodige Kerstspullen in de schappen van de winkels zijn neergezet. De Vlaamse reclamecampagne van Opvoedingslijn, een advieslijn voor moeilijke kinderen die gebeld kan worden als de ouders het even niet meer zien zitten, is weer een staaltje van echte humor al is het maar om de gezichten van de omstanders te zien. Zelf heb ik er smakelijk om gelachen en wie het niet leuk vindt, ach die leest de ondertiteling gewoon niet Knipogende emoticon

HIER KLIKKEN VOOR DE ALTERNATIEVE KERSTLIEDEREN

Voortaan niet meer mopperen op kinderen, maar meteen België bellen daar weten ze wat humor is en zonder humor geen goede opvoeding.

Treurwilg bij vijver

Het weer is in ieder geval druk bezig om een eind te maken aan de herfst, regen, dichte mist en een koude wind. Ik hoop dat Sinterklaas en de Kerstman niet uit zullen glijden en dat ze nog genoeg geld hebben voor wat cadeautjes, want ook veel speelgoedzaken gaan failliet, er worden veel goederen besteld via internet, wel makkelijk maar lang niet zo leuk als zelf op stap gaan. Ik groet iedereen uit een erg grijs Buitenpost.  

20 responses to “Opvoeden tegen de kerstdagen???

Subscribe to comments with RSS.

  1. Superb omposition.🙂

  2. A nice picture of this elegant tree by the water.

  3. Hallo Ann niet iedereen in België heeft het met humor bekeken hoor..Het heeft hier heel wat stof doen opwaaien maar de hulplijn wilde in de aandacht en nieuws komen en dat is hun dubbel en dik gelukt.Wat een mooie foto van de treurwilg.

    • De Opvoedingslijn heeft dan in ieder geval het doel bereikt Marylou, want ook mensen die geen gevoel voor humor hebben zorgen ook voor aandacht en daar gaat het de hulplijn toch om? Je hebt gelijk het is ze dubbel en dwars gelukt😉 Bedankt voor het compliment over de foto, nog een fijne zondag gewenst.

  4. Ook ik heb smakelijk kunnen lachen om dit alternatieve kerstlied hoor…..dat is toch humor? Van dit weer word ik bijna net zo treurig als die Wilg, het is overigens wél een mooie foto.
    Een dikke kus van je broertje.

    • Aangezien wij wat humor betreft op één lijn zitten had ik niet anders verwacht, de treurwilg was mooi maar die zal nu ook wel in z’n treurdagen staat te zwaaien met deze stormvlagen, een dikke kus terug laiverd ♥

  5. Nee, voor mij hoeft deze liedjes niet. Kom wel niet in de kerk, maar ze mogen zeker wel de opvoedingslijn zelf bellen. Prachtige treurwilg heb je gefotografeerd. Met m’n huisje gaat het zachtjes aan opschieten, ook al is er nog veel te doen, dus je zal me wel weer meer zien, en zelf ook weer een blogje zetten, komt wel. Hier is het ook koud en nat.
    Fijne zondag met een knul en een likje voor Mandy.

    • Rinus, je moet er gewoon de humor van inzien en het clipje is dan ook van de Opvoedingslijn dus die hoeven ze zelf niet te bellen, bedankt voor je compliment voor de foto van de treurwilg. Mooi te lezen dat het nu zo zachtjes aan opschiet met je huis, jij ook een fijne zondag en een knuf, likje terug van Mandy.

  6. Storm morgen…… Brrrrrrrrrrr tot en met windkracht 11. Dat koortje op zich vink niks. De koppen van de toehoorders……….. Láchen! ♥

    • Storm is er al met regen en wilde wolken brrrrr. Je muzieksmaak weet ik inmiddels en om het koortje gaat het ook eigenlijk niet, wel om de teksten en natuurlijk de koppen, ik vind het geweldig dat die moeder oplaatst dat kind meesleept!😉

  7. Erg leuk bedacht en ook mooi gezongen door die kinderen ! Ook heel erg leuk dat je dit “alternatieve” kerstlied op het spoor bent gekomen ! Dit moeten ze in Nederland ook maar eens gaan uitvoeren ! Hier was het vandaag ook een grijze dag. Mooie foto van die treurwilg in herfstkleuren ! Hier liggen de winkels ook al vol met kerstspullen. Maar op dit moment ben ik nog niet in kerstsfeer !

    • John Nederlanders zijn niet zo dol op dit soort humor, natuurlijk zijn er veel mensen die het wel leuk vinden maar ik denk dat er b.v. in dorp net zo raar zou worden gekeken als sommige mensen doen die bij het koor stonden. In de kerstsfeer ben ik ook niet bepaald en zelfs niet in de sfeer van het Sinterklaasfeest, ik hou m’n schoenen aan😉 De treurwilg vind ik een bijzonder mooie boom en nu stond de boom er nog mooi bij.

  8. Er zijn vast legio moraalridders die deze kerstzang met alternatieve tekst verfoeien.
    Henk ligt in een deukje …. ik wil ook op zangles🙂

    Ik groet jou ook vanuit een grijs Staphorst

Geef een reactie

