April 2012 de koudste aprilmaand sinds 15 jaar.   16 comments

Lammetjes in de Mieden, 8 april 2012

Lammetjes genoeg, maar het is nu toch minder prettig om in het gras te liggen.

Kleindochter Sanne was hier begin april een paar dagen en gelukkig hadden we toen even droog weer, in de Mieden was het koud maar onderweg zijn we toch wel aardig wat bloeiende struiken tegen gekomen en ook in de tuintjes kwamen de dappere bloemen uit, dat geeft de burger moed. Helaas april is bijna om en het is niet bepaald prettig buiten. De magnolia’s zijn al bijna uitgebloeid maar begin april waren ze er toch weer bij.

Magnolia, 7 april 2012

Altijd weer een heerlijk gezicht met hoop op veel zon en warmte.

Anemoontjes houden niet van regen

De anemoontjes blijven met slecht weer dicht.

7 april 2012, een stukje lente

Een vrolijk gezicht en daar word ik altijd blij van.

Morgen is het koninginnedag en er wordt geen echt mooi weer voorspeld, hier in het werelddorp Buitenpost is weinig te beleven dus vertrek ik morgen naar Drenthe, schoondochter Iris heeft op de eerste paasdag haar Zoo Bizar geopend en ik ben daar nog niet geweest het is daar gelukkig verwarmd en met alle vreemde diertjes moet dat ook wel, maar ik ben er blij om! Uiteraard gaat de Nikon Coolpix mee en ik zal me weer in het gevaar storten om slangen en andere dieren in mijn handen te nemen, er zijn zelfs eieren van een slang die nu worden uitgebroed, spinnen (en niet van die kleine gewone spinnetjes, al zullen die zich er ook wel thuisvoelen). Hieronder een filmpje van Zoo Bizar tijdens de verbouwing en later volgt er uiteraard meer over de dieren en hun omgeving.

Zoo Bizar, jazeker, heel bizar!

April mag dan veel te koud zijn geweest, binnen was het gezellig met kleindochter en het liefste hondje van de hele wereld en omstreken Knipogende emoticon Sanne had een spel mee en moest nog wat huiswerk maken en laat oma daar nu net een beetje van weten. Hoe het weer in april ook is geweest de dagen met Sanne waren echt fijn en zeker voor herhaling vatbaar maar dan toch liever met wat warmer weer.

Sanne en Mandy, 11 en 3 jaar, 8 april 2012

Even een foto maken van Sanne en Mandy lijkt makkelijk, maar deze foto is overgebleven van zo’n 9 foto’s, want of kleindochter bewoog en Mandy worstelde om te ontkomen. Ik wens iedereen een prettige koninginnedag toe en vooral mooi weer!

Neeeee niet het beeldje van de buurvrouw! 17 april 2012

Het lijkt wel een 1 april grap, maar er moest bij onze huizen een asbestplaatje worden verwijderd, het was koud dus het maanmannetje was gelukkig goed aangekleed, dit was bij buurvrouw Corrie die bij mij koffie aan het drinken was, we zijn toch maar even gaan kijken, de man heeft zich toen bedacht want kijk met een moker op een onschuldig beeldje inslaan wordt hier niet getolereerd Knipogende emoticon

MAAK ER NOG WAT VAN WANT VOLGEND JAAR ALS DE BEZUINIGINGEN KOMEN WORDT HET VOOR ONS ALLEMAAL EEN STUK MINDER!

Posted 28 april 2012 by Ann McDunn in Jaargetijden

16 responses to “April 2012 de koudste aprilmaand sinds 15 jaar.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Gelukkig heeft de Boeddha het overleeft ! Mandy kijkt vrolijk uit haar oogjes en je schoondochter ziet er ook blij uit met Mandy aan haar zijde ! Gisteren regende het en nu is het bewolkt. Morgen is het Koninginnedag en ik hoop dat het droog is. Morgenavond hebben ze wel regen voorspelt en dan is hier vuurwerk in het park. Dat zou dan niet zo goed uitkomen ! Ik hoop dat je een paar leuke dagen hebt bij je zoon en schoondochter !

    • De boeddha staat er nog steeds onverstoorbaar bij en is bezig met de dagelijkse meditatie😉 Ehhh John het is mijn kleindochter hoor, schoondochters zijn meestal wat ouder dan elf jaar😉 Maar het is echt een vrolijk kind en dol op haar hondenzusje. Gister was het in Drenthe al heerlijk weer en vandaag is het nog beter dus het vuurwerk zal wel lukken, ik hoop dat je mooie foto’s kunt maken. Een heel fijne dag!

  2. Lieve Zuster,
    Ja…..het wordt nu toch echt tijd dat de Jansen&Tielanus de kast in kan hoor. Wat leuk om het filmpje van Zoo bizar te zien,ze hebben het er maar druk mee hoor. Je hebt ook weer fraaie foto’s gemaakt, die van Sanne en Mandy helemaal, het zijn leuke meiden! Voor het verwijderen van zo’n plaatje asbest, komt heel wat kijken, moest de brave borst na afloop niet onder de douche?
    Een dikke kus van je broertje.

    • Dear Edward, ook vandaag is het heerlijk weer en wat zal je genieten in Lisse, alleen de kleuren en geuren al! Dat worden heel veel prachtige foto’s. De witte pakken hier die de mannen dragen worden na één dag weggegooid toch wel sneu voor het geld, douchen kan ook maar misschien zijn ze daar hier nog niet achter😉 Een heel fijne dag gewenst en een dikke kus van mij voor jou ♥

  3. leuk om weer wat van je te lezen lieven an en je gaat lekker op bezoek in het dieren rijk bij je schoon dochter wij zijn daat verleden jaar langs gereden maar we waren toen in september en het zag er verlaten uit dus we dachten dat het dich was dus zijn we door gereden leuk de foto s van de schaapjes en ja an het is veel ste koud voor de tijd van het jaar en veel regen ook hier hoor niks aan ik kijk uit naar het volgeden bloc k van je beleving en de foto s ik wens je een fijnen dag toe en laten we hopen dat het weer wat mee werkt zo dat je exsta warmte krijgt van moeder natuur diken kus van mij
    ps wil je aan john even je malli adres door sturen zo dat we contact kunnen blijfen houden ik maak voorlopig geen nieuwen block mee aan maar daar vertel ik dan wel wat en waar om ik het niet meer zo veel doe dus lieven an diknen kus van mij voor jou vergeten doe ik je echt niet

    • Gelukkig René dat je niet helemaal bent verdwenen uit WordPress land, het is nu droog en ik hoop dat we het zo houden, in Drenthe is het in ieder geval altijd een paar graden warmer dan hier dus het gaat helemaal goed komen. In september is alles nog wel open in Orvelte hoor, jammer dat jullie zijn doorgereden want er is best veel te zien. M’n e-mail adres stuur ik naar John want we moeten natuurlijk wel contact houden. Vergeten doe ik jou en John ook niet en ik mis je wel! Een heel dikke kus terug en ook eentje voor John.

  4. Heel leuk verslag en schitterende foto’s.Fijn weekend en mooie koninginnendag Ann

  5. Een leuke post uit Buitenpost🙂
    Kan me herinneren dat ik foto’s zag van een hand waar een enorme spin op zat. Meeste schoondochters zitten meteen tegen het plafond bij het zien van een spinnetje …….. met uitzondering van de jouwe. Verder natuurlijk leuk om te horen dat je het gezellig hebt gehad met kleindochter Sanne die inmiddels al aardig groot begint te worden, prachtige en vrolijke foto van je beide meiden. Asbest verwijderen doe je nog steeds met een ruimtevaartpak om je lijf Ann🙂
    Ik denk dat boeda het even spaans benauwd had en van “ZEN” was eventjes geen sprake🙂

    Veel plezier tijdens koninginnedag bij schoondochter Iris
    en haar bizarre dierentuintje

    • Het groter worden van kleindochters gaat heel snel Henk en daar kom je nog wel achter😉 Ik weet dat asbest nog steeds verwijderd wordt met ruimtevaartpakken, maar meestal wordt het asbest meteen op een stortplaats in de grond begraven, dat schijnt geen kwaad te kennen, ik mocht niet achter de gele verbodslinten komen maar ja, je kent me zo langzamerhand wel, wetten zijn er om overtreden te worden, boeda zit er nog steeds heel rustig bij en aangezien één van zijn wijsheden is “leven is lijden”, laat ik hem maar rustig zitten. Zelf ken ik ook geen schoondochters die de engste beestjes pakt en ermee omgaat maar dat betekend wel dat ik bijna een volgelinge van boeda wordt! Fijn weekend Henk, ik moet nog steeds via mijn profiel naar je toe en ik hoop dat het tijdelijk is.

  6. De dieren en ik vinden het harstikke leuk dat je morgen komt kijken. Kun je het eindresultaat zien. Liefs! Iris

    • Wat leuk Iris dat je even hier een reactie neerzet, na morgen komt er natuurlijk een uitgebreid verslag met foto’s, hou de slangen en spinnen maar klaar😉 Veel liefs vanuit een koud Buitenpost.

  7. P.S. Het lijkt wel of je “Like” button het ook niet doet.😦

  8. Ann, wat een leuke post heb je er hier weer van gemaakt. En interessant, want wat je schoondochter daar doet is natuurlijk ook niet iets wat je elke dag overal tegenkomt. Je kleindochter is een plaatje en het plaatje van de twee mooiste en liefste meisjes van de hele wereld en omstreken is schitterend. Zeker de moeite waard geweest, die 9 foto’s.

    • Morgen zal ik het beestenspul goed bekijken Bea, Mandy is wel mee dus het is wel even uitkijken, niet dat ze dieren wat doet maar ze wil altijd spelen en dat is niet echt goed, bedankt voor je compliment voor kleindochter en pitbull!

Geef een reactie

