België, dinsdag 13 maart 2012 een vreselijke dag voor héél veel mensen.   16 comments

De dag waarop een bus met kinderen en volwassenen is verongelukt zal nooit meer vergeten worden door ouders, familie en kennissen. 28 kinderen, leerkrachten en chauffeurs zijn omgekomen en 24 kinderen zijn gewond na een heerlijke vakantie in Zwitserland. Iedereen die kinderen heeft of kent zal getroffen zijn door dit vreselijke nieuws. Niet meer de verhalen van de mooie week kunnen horen, niet meer de kinderen, vrouwen en mannen in je armen kunnen sluiten, alleen nog de herinneringen blijven over, het immense verdriet en de leegte die allen achterlaten. Ik wil er stil bij staan, al dat verdriet is haast niet te bevatten, niet alleen het Vlaamse Lommel is in diepe rouw maar heel België rouwt mee met hen die achterblijven. Het medeleven komt vanuit de hele wereld maar we zijn allemaal machteloos en kunnen alleen zeggen “Wat hier is gebeurd is te erg voor woorden”.

kaarsen-14579

Mijn oprechte condoleances aan alle getroffen gezinnen in België en Nederland en heel veel sterkte gewenst in deze zware tijd die eigenlijk nu pas begint.

Mes sincères condoléances et beaucoup de force.

Dahlia, wit, nog een mooie tussen de uitgebloeide bloemen, 27 oktober 2011

Bloemen in de knop gebroken, zoveel onschuldige kinderen op de wereld die omkomen door oorlogen, honger en ongelukken, kinderen die misbruikt worden of mishandeld, zoveel onschuldige kleine mensjes die alleen vragen om liefde, geborgenheid en voeding , laten we allemaal stil staan bij het leed dat kinderen op de hele wereld wordt aangedaan en iedere dag daar een minuut stilte voor houden, niet alleen één keer in het jaar want het kinderleed gaat ook iedere dag door!

Posted 17 maart 2012 by Ann McDunn in Geen categorie, Nieuws en politiek

16 responses to “België, dinsdag 13 maart 2012 een vreselijke dag voor héél veel mensen.

Subscribe to comments with RSS.

  1. inderdaad een vreselijk ongeval,voor nabestaande erg triest zullen het nog moeilijk krijgen.

  2. Het leed is idd niet te bevatten. Ik kon er geen woorden voor vinden en kan dat nog steeds niet.

  3. Lieve Zuster,
    Dit vreselijke ongeluk is haast niet te bevatten, wat een verdriet. Het overkomt mij niet gauw, maar ik ben toch een paar dagen van slag geweest, en blijf er maar aan denken. De gelovigen onder ons, zullen misschien zeggen, daar heeft God een bedoeling mee gehad, dat gaat er bij mij écht niet in hoor. Wat kunnen deze stakkers van kinderen voor kwaad hebben gedaan? Ook mijn gedachten gaan uit naar de nabestaanden, het is een haast niet te dragen leed. Mooi dat je er hier bij stil hebt gestaan hoor.
    Een dikke kus van je broertje.

    • Als je aan je eigen kleinkinderen denkt lieve broer dan wordt het je koud om je hart, wie wil geloven en er steun aan heeft respecteer ik, maar zelf denk ik heel anders en dat weet je. Van alles wat er de laatste tijd en in vroeger tijden is gebeurd met kinderen van 0 tot 14 of zelfs nog wat ouder kan ik niet rijmen met de liefde van een god.
      Een dikke kus terug.

  4. Toen ik dat verhaal over die Belgische kinderen hoorde en de beelden van al die verdrietige mensen zag, kreeg ik ook wel een brok in de keel !
    Zoiets raakt je dan wel !

  5. Hallo Ann en Mandy,
    Ook ik leef erg mee met de nabestaande van deze kinderen, en die er mee te maken hebbn.
    Ook ik doe mijn oprechte condoleances hier bij jou op je site.
    Ik weet wat het missen van een of meerdere kinderen is, ook al zijn de mijne niet dood, maar………
    Voor velen zal er elke keer weer vraagtekens komen.????!!!!!!!
    Het leed is hard.!!!!!
    Ik ben zelf juist mijn bed uit, zodoende dat de reactie wat laat is.
    Veel liefs en groetjes voor jou en een likje voor Mandy.

  6. Dit is inderdaad een groot drama. Het verlies van een kind is het ergste dat je als ouder kan overkomen. Wij hebben 2 dochters van ongeveer dezelfde leeftijd ( 10 en 13 jaar), dus dan grijpt je het ook meer aan.

    Ondanks alle ellende om ons heen, wil ik je hierbij toch een heel fijn weekend toewensen !

  7. “Bloemen in de knop gebroken” Treffende symboliek ……….

    Een vreselijk drama voor familie, klasgenoten, naasten en noem maar op.

  8. De pijn wordt niet minder,
    ik moet er alleen mee leren leven,
    Het gemis wordt niet minder,
    ik wil alleen proberen,
    de leegte die jij achter liet
    op te vullen,
    Het verdriet wordt niet minder,
    ik doe alleen mijn best
    om het minder te tonen,
    De vraag “waarom” blijf ik stellen, ik moet alleen accepteren dat
    ik het antwoord nooit zal krijgen,
    Gelukkig zijn zal ik nooit meer,
    ik moet alleen proberen tevreden
    te zijn met hetgeen ik nog wel heb,

Geef een reactie

