Misselijkmakend voor mensen die de ziektekosten haast niet meer op kunnen brengen!   27 comments

1 Miljoen voor personeelsadviseur ziekenhuis: Afvloeiingsregeling; adviseur kreeg al een afkoopsom van 180.000 euro.

Bron: DePers.nl, Zaterdag 27 augustus 2011.

Ziekenhuis_De_Tjongerschans_Heerenveen

Foto van internet.

Er zijn al heel veel mensen die hun basisextra-pakket van de ziekenfondsen maar hebben opgezegd en ook ik heb dat gedaan, de eigen bijdrage is al opgelopen tot € 170,—per persoon per jaar, de basisverzekering kost bijna € 100,—en die zal in de komende jaren nog wel gaan stijgen. Veel medicijnen, ook die voor chronische patiënten moeten zelf betaald worden en er is al veel wat niet meer wordt vergoed. Ik weet dat er veel onnodige kosten worden gemaakt door vooral de ouderen onder ons, maar dat wordt meestal gedaan als iemand in een verzorgingstehuis of bejaardentehuis terecht komt zodat die kosten makkelijk terug gedrongen kunnen worden door degenen die daar over gaan. Een aangepaste stoel is fijn, maar drie achter elkaar omdat het niet lekker zit is onzinnig. (Ik stond erbij en keek ernaar) Scootmobiels geven aan ouderen die er toch niet op durven rijden is ook niet nodig en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te geven. Totaal niet meer geschokt door allerlei toestanden wat gouden handdrukken etc. betreft zat ik toch wel even verbluft te lezen hoe een directie van een ziekenhuis totaal in de fout kan gaan bij het maken van afspraken inzake het aannemen van adviseurs. De personeelsadviseur waar het hier om gaat zou zich diep moeten schamen, maar dat zal hij zeker niet want zoveel geld voor niets doen is toch wel lekker eten en nu zal hij het slechte weer in Nederland wel ontvlucht zijn.

geld

Het ziekenhuis De Tjongerschans in Heerenveen (Friesland) heeft 1,1 tot 1,3 miljoen euro moeten uittrekken voor een afvloeiingsregeling van een personeelsadviseur. Een woordvoerder van het ziekenhuis zei dat zaterdag na berichtgeving door het vakblad Medisch Contact.

De adviseur moest in 2002 bemiddelen tussen de medische staf en het bestuur. Hij eiste toen een inkomensgarantie en kreeg die ook. Na een uitspraak van de kantonrechter begin juli moet het ziekenhuis hem nog tot eind 2017 elke maand zijn salaris van ruim € 6,400,—uitbetalen. Ook moet hem ruim een kwart miljoen euro betaald worden om schade aan zijn pensioen te compenseren. In 2009 ontsloeg het ziekenhuis hem en betaalde toen de man al een afkoopsom van 180.000 euro. De woordvoerder van het ziekenhuis, dat een omzet van ongeveer 80 miljoen euro per jaar heeft, liet zaterdag weten dat de afspraken met de adviseur gemaakt zijn onder een vorige directie (noot: zit er niemand meer van de oude directie?) “Daar zijn we nu mee geconfronteerd. Het is een lijk in de kast. (noot: vreemde uitdrukking voor een woordvoerder van een ziekenhuis) Maar het is natuurlijk onacceptabel, zo’n groot bedrag en zulke afspraken. Dit is niet uit te leggen, niet aan onze werknemers, niet aan onze financiers, niet aan onze patiënten en niet aan ons zelf”. (Ehhh weet iemand ook wat een woordvoerder van een ziekenhuis verdient en wat de afspraken met hem zijn?) Dergelijke afspraken kunnen nu niet meer gemaakt worden, stelt hij. “Zelfs de hoogste baas kan dat niet op eigen houtje, voor afwijkende afspraken moet schriftelijk toestemming van de raad van toezicht komen.” Volgens de woordvoerder bekijken advocaten nu of er een hoger beroep komt. “Maar laat ik het zo zeggen, ik hoop dat het advies luidt om in beroep te gaan.”

Aldus de woorden van de woordvoerder want hij moet toch wat zeggen nietwaar, hij spreekt van advocaten die alles aan het bekijken zijn en dat kost ook wel een aardig sommetje en dan nog, alles wat zwart op wit staat daar kan je toch echt niet omheen. De economie is licht gestegen want de consument heeft over de afgelopen maanden iets meer uitgegeven, vreemd dat ze er niet bij zetten dat alles duurder is geworden zodat het vrij logisch is dat de consument meer heeft moeten besteden. Kortom de woordvoerder kan me nog meer vertellen Knipogende emoticon 

euro

Ook zo blij dat er nog een paar van die munten overblijven als de maand om is?

Wat me ook helemaal niet verbaasde was de slotzin van DePers.nl De adviseur was zaterdag niet bereikbaar.

libelle op sedum, 20 aug. 2011, geknipt

Iedereen een prettig weekend gewenst, en de libel hierboven die ik dan eindelijk eens redelijk op de foto kreeg op de Sedum is natuurlijk weer een Gewone oeverlibel maar zo’n diertje maakt me toch vrolijk met z’n glanzende gazen vleugeltjes.

Posted 27 augustus 2011 by Ann McDunn in Nieuws en politiek

27 responses to “Misselijkmakend voor mensen die de ziektekosten haast niet meer op kunnen brengen!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Thanks for your great information, the contents are quiet interesting.I will be waiting for your next post.
    zonnepanelen

  2. Je word er ook gewoon ziek van als je dit soort berichten leest, en wij maar dokken. Zelf hebben we ondertussen alleen de basis en het eigen risico omhoog gezet, scheelt iets. En nee, niet alleen in België gebeurd dit en geloof me maar als ik zeg dat het echt nog wel gekker gaat worden. Joechie….not! Ann, geef je die kleine smurf een aai van me en een hug voor jou, fijn weekend alvast!
    X San

    • Lief van je dat je even langs komt San, maar je moet niet ziek worden van dit soort berichten hoor, dat kost tegenwoordig veel te veel! Vandaag las ik in de krant dat er nu al 300.000 mensen zijn die een behoorlijke achterstand hebben met het betalen van de ziekenfondspremie, na 6 maanden neemt dan het College voor Zorgverzekeringen het over (dus er zijn er nog heel wat die b.v. 3 of 4 maanden achterstand hebben en die zijn niet meegeteld), dat College zorgt er voor dat het geld voor de premie wordt ingehouden op loon of uitkering maar dan kost het wel even 30% meer dan normaal, wat is tegenwoordig normaal wat de zorg betreft? Ook willen ze nu de chronische patiënten gaan afschepen met de helft van wat ze nu krijgen aaaaaarrrrggg!!! Gooi nog maar een paar miljard tegen Griekenland aan of aan een zinloze oorlog, eerst het eigen land maar eens San. De smurf een aai gegeven en voor jou een kus van mij, ook een fijn weekend gewenst meisz ♥

  3. AnAnnnnAnnnnn

    • Wit op wit typen, gaat niet. Zie niks, kan niet reageren. Dit doe ik blind maar kan geen 1000 woorden blind typen. Shit, weer een akkefietjes met dat K-WP. Doei!!!

    • Hé Loontje, wit op wit typen heb ik ook al een paar maal gehad maar het komt vanzelf weer goed😉 Jammer dat je het nu net treft dat dit bij jou zo is, maar we hebben ook een paar dagen geen updates gehad en dat is nu ook weer oké, overigens bevalt WP mij nog steeds prima, kiss ♥

  4. hoi ann
    ja ik hoorde het ook volgens mijn sporen ze niet maar ze weten wel hun eigen zakken goed te vullen het is om te huilen
    ook deze zomer is niks he
    elke dag hoop ik weer op mooi weer maar zo zomer hebben we toch nog niet mee gemaakt he
    nu maar hopen op sept
    wens je veel groeten van els

    • Lieve Els, ik heb al heel veel zomers meegemaakt maar dit weer heb ik nog nooit gehad in de zomer, het is al maanden herfst en als die nu maar mooi wordt dan ben ik wel tevreden, dit is echt te gek in augustus de verwarming aan, als het zo doorgaat moeten we flink aan het gas bijbetalen en dan gaan we maar massaal uit het ziekenfonds! Grapje hoor, want dat kan nu eenmaal jammer genoeg niet.
      Lieve groet, Ann.

  5. ha die lieven An ja die zieken fonsen die weten wat hoor je moet alles maar betalen en de premie gaat maar om hoog wij hebben ook geen exstra verzekering meer hoor zins ik al mijn pillen zelf moet betalen ben ik daar maar mee gestopt en An vandaar dat ik dit jaar gauw even een nieuw gebit heb aan geschaft want die betalen ze dit jaar nog wel + het zieken huis volgend jaar is dat ook niet meer dus dit jaar maar even een pootje uit gedraaid voor dat zij het zouden doen ha ha ha in ieder geval An wordt het echt niet beter maar dat weet je zelf ook best wel ik hoop dat je toch geniet van al het moois om je heen hou je zelf gezond geniet van het leven en wij komen me kaar gauw weer even tegen zo draa we vak hebben bellen wij nog 2 dagen en dan is het zo ver diken kus van mij voor jou

    • Heel veel mensen gaan uit de extra verzekeringen maar de premies stijgen wel dus zijn we evengoed de klos, mooi dat jij ze in ieder geval nog net even te pakken had, komt er nog wat terug René! De miljoenen die aan gouden handdrukken worden weggegeven betalen wij wel met z’n allen, laten we maar weer terug gaan naar het ruiltijdperk, schelpen voor eten😉 Veel te genieten is er op het ogenblik niet met dit vreselijk slechte weer maar ademhalen en als het even kan lachen en dan draai ik nog wel een poosje door. Fijn joh bijna vakantie en ik hoop toch echt dat het dan een beetje beter wordt met het weer, want dit is echt geen vakantieweer en de zomer is al haast voorbij, nu maar hopen op een beetje mooie herfst, leuk dat jullie nog even bellen ik ben in blijde verwachting maar niet van een baby hahahaha ik moet er effe niet aan denken!
      Een dikke kus voor jou en voor John ook hoor!

  6. aan het einde toch een hele mooie foto daar wil ik wel schrijven de rest,het is vrezelijk maar het gebeurt in de hele wereld toen en nu.
    pootje aan mandy en gr.

    • Bedankt voor je compliment over de foto Lukas, dat het op de hele wereld een zooitje is weet ik maar daarom is het nog niet minder schandalig, tegenwoordig lezen of horen we er tenminste iets van, zo zie je maar weer alles weten maakt niet gelukkig alhoewel het de gemiddelde burger van een klein landje zoals het onze toch aan het denken moet zetten, nog even en we zitten weer in het feodale tijdperk en mogen we op onze knietjes bedanken voor een pensioentje waar we dan zelf ons hele leven voor hebben betaald, ik heb gelukkig geen pensioen en alleen A.O.W., en kan daar van rondkomen maar dat is dan ook alles.
      Pootje terug van een dweilnatte Mandy en groetjes van mij voor jou!

  7. Het is inderdaad een schande ! Ik las op de site van Geen Stijl dat deze zakkenvuller zelf ooit gezegd heeft dat hij het een schande vind dat er zoveel gouden handdrukken worden uitgedeeld ! Je moet maar durven ! Deze man heeft gewoon een plaat voor zijn kop !! En wij maar betalen. Petra en ik moeten ook allebei de volledige eigen bijdrage betalen boven op de ziekenfondspremie. Je wordt er soms gewoon moedeloos van !

    • Het is ook om moedeloos van te worden John, zeker als het een gezin betreft. Die adviseur durft wel dat is geen plaat voor z’n kop meer maar een blok beton hij kent zeker lui die nog meer kregen dan hijzelf, het beroerde is dat we eigenlijk helemaal niets kunnen doen aan al die wantoestanden, want dat zijn het!

  8. Lieve Zuster,
    Toen ik vanmorgen naar buiten keek, werd ik al een beetje verdrietig, en nu ik dit lees, springen de tranen pas echt in mijn ogen hoor.
    Ook ik heb allang mijn aanvullende verzekering opgezegt, het stelde uiteindelijk ook nog eens niets voor.
    Aan die graai en grijpcultuur zal wel nooit een einde komen, die nooit genoeg.
    Laten we het liever maar over jou mooie foto hebben, leuk voor je dat het eindelijk is gelukt!
    Een dikke kus van je broertje.

    • Toen ik vanmorgen wakker werd heb ik echt in tweestrijd gelegen en later gezeten of ik er wel uit zou komen, de regen kletterde met bakken van de lucht en wat ze in de Hoorn van Afrika zo graag willen hebben wil ik wel kwijt, wat een ellendige zomer hebben we dit jaar. De aanvullende verzekering stelt ook eigenlijk niets voor als je wat ouder bent, kraamzorg heb ik echt niet meer nodig😉 De graai en grijpcultuur lijkt overigens wel al meer in te komen omdat er nu veel soorten banen zijn die vroeger gewoon niet bestonden. Een directeur ging over het personeel en was zelf woordvoerder verder was er dan wel een personeelschef maar die verdiende een gewoon salaris en de boekhouder ging over de salarissen en zo had het voor mij mogen blijven. Overigens vond ik het ook leuk om nu eens een libel op de foto te hebben het is wel eerder gelukt maar niet deze.
      Dikke kus terug ♥

  9. Hou op, schei uit! Zulke berichten kunnen m’n hele dag bederven.
    Gelukkig fleur je dit blogje aan het eind oop met die mooie libel op sedum. Fijn weekend nog verder Ann.

    • Het was totaal niet mijn bedoeling om zelfs maar een uur van je dag te bederven hoor Bea, maar ik vind dat iedereen zoiets moet weten, zoals ik hieronder al bij Marylou zeg het helpt niet, maar niets zeggen of er overheen lezen is ook niet goed. Al die zakkenvullers en witteboordencriminelen zouden zich moeten verantwoorden want dit staat nu wel in de krant, maar er wordt gesproken over een vorige directie en daarvan staat niet hoeveel die hebben ingepikt en hoeveel geld er was gemoeid met de gouden handdrukken. Mijn dag bederven ze er niet mee, ik ben te oud voor die rotzooi maar je zou haast maar op de barricaden klimmen. Om de ellende van anderen kan ik me nog wel druk maken en reken maar dat dat er genoeg is, geniet jij maar van Diesel ik doe dat van Mandy al kwam ze vanmorgen wel als een natte dweil binnen😉 Bedankt voor je reactie over de foto, ik was er zelf best wel blij mee!

  10. Hallo Ann bij ons is het niet veel beter..met de ziekteverzekering en wij zitten ook met het schandaal van de zonnepanelen.
    Die subsidies voor wie er plaatste zijn de pan uitgesprongen en nu moeten diegenen die geen geld hadden om er te plaatsen ,die van de grote firma’s die er rijk van worden en die van al die villa’s die vol zonnepanelen liggen mee betalen en dat bedrag ligt tussen 260 en 180 euro per gezin..gewoon schandalig..
    De libel staat er wel mooi op

    • Marylou, het loopt zo langzamerhand helemaal uit de hand, de rijken worden gewoon rijker en de armen mogen het ophoesten. Als je een gewoon klein inkomen hebt is het langer niet meer te betalen, zeker niet als er nog kinderen in huis zijn. Het is toch niet normaal meer dat jullie moeten betalen voor de zonnepanelen van anderen, maar Nederlanders mopperen alleen maar het wordt tijd dat we hier onze stemmen ook eens laten horen, niet dat het veel zal geven maar niets zeggen of doen is altijd verkeerd. Met de Coolpix maak ik natuurlijk niet zulke mooie foto’s als jij dat doet maar ik ben al blij met één libel😉

  11. Ben inmiddels het internet al een beetje aan het afstruinen op zoek naar een vacature vannnnnn …………………. advizeur🙂
    Ten hemel schreiend Annetje, en je hebt gelijk hoor. De meeste schandalen verdwijnen gewoon in de doofpot of worden bedekt onder de mantel der liefde😦 oww wacht even………dat gaat over geestelijke leiders dun hun heilige pootjes niet van onze kindertjes kunnen houden😦

    Zo zag ik onlangs op het journaal een burgemeester die eervol ontslag kreeg voor wanbeleid en intimidatie (een vrouw nog wel hahaaaa) die blijft nog wel een paar jaartjes veel centjes opstrijken.

    Gewoon gezond blijven Ann
    fijne avond

    • Een beroepskeuze wordt altijd gevraagd aan kinderen op school en verdorie ze kiezen altijd de minst betaalde baantjes uit, als hun ouders ze nu even wijzen op de mogelijkheden, er worden nog steeds veel adviseurs gevraagd😉 Wat ze event. moeten doen is een andere zaak maar echt hard werken zoals een fabrieksarbeider zal het echt niet zijn, het was wel mooi geweest om vanaf 2009 met veel geld foto’s te nemen inplaats van hard te werken al was het voor iets minder geld dan kon het nog. Die ellendelingen van de Rooms Katholieke kerk komen er weer geweldig goed mee weg, ik heb tenminste nog niet gehoord of gelezen dat er eentje de bajes in moet, maar bij jou zou het toch wel even anders gaan denk ik als ze aan die lieve kleindochter van je kwamen. Deze adviseur heeft ook vast eervol ontslag gekregen en dat wil hij graag zo houden, grrrrrr de zakkenvuller! Zelf ben ik al dik 4 jaar niet bij de huisarts geweest en het moet wel heel erg zijn wil ik naar iemand toegaan die het meestal ook niet weet😉
      Jij ook een fijne avond Henk, groetjes!

      • Ik las vanavond over je onderwerp op een teletekstpagina. Toch een moment waarbij je tenen in je schoenen krullen.

        • Yep Henk dat gevoel had ik ook en ik heb niet eens lange tenen😉 Maar het is een grof schandaal en het is dan ook geen wonder dat de zorg onbetaalbaar wordt, het hele management maar eens op de schop er kunnen vast wel een paar héél dure krachten weg zonder al teveel geld, laten de verpleegsters en verplegers maar eens wat meer verdienen, hoezo woordvoerder van het ziekenhuis, de directeur kan toch ook zijn woordje wel doen neem ik aan, je krijgt er toch echt de kriebels van het is directie, managers, adviseurs en woordvoerders en die hebben echt geen handen aan de bedden.

  12. onvoorstelbaar! daar zijn geen woorden voor,
    ik dacht dat soortgelijke schandalen enkel in België gebeurden…

    en inderdaad, mooie foto van een prachtige libel!
    fijn weekend!

    • Dit soort schandalen komen af en toe uit madddox, het meeste weten we niet of het wordt niet gepubliceerd, het zal wel niets uitmaken met België en waarschijnlijk komt het daar eerder uit! Jij ook een heel fijn weekend gewenst, groetjes, Ann.

Geef een reactie

