Nostradamus en Sint Malachias zouden best eens gelijk kunnen krijgen.   54 comments

Aan het weer zou je niet zeggen dat de lente al dichtbij is, en ook de wereld ziet er niet bepaald zonnig uit. Er staan weer landen in brand er wordt gemoord, uit wiens naam dan ook, presidenten verdwijnen, de monarchie van Bahrein wankelt en in Libië is het een waar bloedbad aan het worden, ook in Egypte, Tunesië, Jemen en Iran neemt de onrust toe maar toch even wat lichtpuntjes in het duister, hier en daar steken de eerste krokusjes hun hoofdjes boven de grond en de sneeuwklokjes bloeien, onderstaande foto is van vorig jaar maar ik zie echt uit naar de lente met al z’n prachtige lichtgroene tinten en bloemen, laten we wat er ook gaat gebeuren moed houden en het mooie blijven zien al is er veel kwaad op deze aardkloot.

Prachtige crocussen in de zon, 8 maart 2009

Wat dit allemaal met Nostradamus te maken heeft is een van zijn voorspellingen nl.:

2005 – 2015 “Eerste Globale Oorlog” zal Europeanen en Islamieten zwaar treffen. Volgens Nostradamus is de eerste grote gebeurtenis die ons te wachten staat de vorming van een nieuw soort Verenigde Naties, waarin de Islamitische landen de handen in elkaar zullen slaan. De vorming van een Islamitische Statenbond, versus een statenbond van alle niet Islamitische staten.

Sceptici zullen dit wegwuiven als prietpraat en toch zit er veel in deze voorspelling als we kijken naar bovengenoemde landen, de ayatollahs staan achter de betogers en de Noord-Afrikaanse tak van Al-Qa’ida steunt de demonstranten en noemen de strijd die gaande is een “Islamitisch ontwaken” presidenten verdwijnen en Muammar Khaddafi/Kaddafi of hoe ze de man ook noemen zal geen stand kunnen houden, dat deze moordende onverlaat van het toneel verdwijnt na zo’n 42 jaar lang de macht in handen te hebben gehad is een goede zaak, maar wat komt er voor terug een streng Islamitische leider? Als dat in de andere onrustige landen ook gaat gebeuren dan is het begin van een Islamitische Statenbond zeker geen sprookje dat verder geen aandacht behoeft. Nostradamus is een zeer omstreden figuur die zowel heel veel aanhangers heeft als mensen die hem afdoen als een charlatan, en toch heeft Nostradamus in zijn Kwatrijnen veel voorspeld dat is uitgekomen en daar kan niemand omheen.

Nostradamus_by_Cesar                              nostradamus1

Nostradamus geschilderd door zijn zoon Cesar                                 Nostradamus, ten tijde van Catharina de Medici

Nostradamus, Latijn voor Michel de Nostredame werd geboren op 14 december 1503 in Saint-Rémy-de-Provence en is overleden op 2 juli 1566 te Salon-de-Povence. Hij is apotheker geweest en hoewel hij uit de Faculteit der Geneeskunde van Montpellier is gezet beoefende hij de artsenij, ook beoefende hij de astrologie zoals velen van zijn collega’s uit de renaissancetijd, maar Nostradamus is vooral bekend geworden als ziener en auteur van Les Prophéties. Zijn kwatrijnen zijn volgens velen voor meerdere uitleg vatbaar en daar zal ik niet tegenin gaan, wel heeft hij Napoleon, Hitler, het terrorisme in Europa en vele andere zaken voorspeld terwijl hij toch in de 16e eeuw leefde, nogmaals alles neem ik ook niet strikt aan maar dat hij een ziener was wel. In 1531 werd Nostradamus uitgenodigd door een vooraanstaand geleerde, Julius Caesar Scaliger (de vader van de grote taalkundige Josephus Justus Scaliger, die hoogleraar in Leiden zou worden), om naar Agen te komen, hij trouwde hier met (waarschijnlijk) Henriëtte d’Encausse, zij kregen samen twee kinderen. In 1534 overleden zowel zijn vrouw als zijn kinderen aan de pest en Nostradamus ging opnieuw aan het reizen door Frankrijk en naar Italië. Bij zijn terugkeer in 1545 staat hij de prominente genezer Louis Serre bij in diens gevecht tegen de grote pestuitbraak in Marseille, Salon-de-Provence en de regionale hoofdstad Aixen-Provence. In 1547 vestigde Nostradamus zich in Salon-de-Provence en trouwde de rijke weduwe Anne Ponsarde met wie hij zes kinderen kreeg, drie dochters en drie zonen. Eind juni 1566 maakte hij een uitgebreid testament op, hij leed aan jicht die zich ontwikkelde tot oedeem in die tijd waterzucht genoemd en dat was pijnlijk en maakte het bewegen hem nagenoeg onmogelijk. Op de avond van 1 juli vertelde hij zijn secretaris Jean de Chavigny dat hij bij zonsopkomst niet meer in leven zou zijn, de volgende morgen trof men hem dood aan. Hij werd begraven in de lokale Franciscaanse kapel en werd herbegraven in de Collégiale St-Laurent tijdens de Franse Revolutie, zijn graf bevindt zich daar nu nog.

Catharina en Hendrik II

De graftomde van Hendrik II van Frankrijk en Catharina de’ Medici, na de dood pas samen, Hendrik had tijdens hun hele huwelijk een maitresse, Diana de Poitiers, die mede de kinderen van Hendrik en Catharina opvoedde, Catharina was alleen goed voor het baren van de kinderen.

Catharina de’ Medici gemalin van Koning Hendrik II van Frankrijk was een groot bewonderaar van Nostradamus, zij ontbood hem om naar Parijs te komen om horoscopen te maken voor haar en haar kinderen, ze benoemde hem tot Raadgever en Buitengewoon Geneesheer van de Koning, en daar was het dat hij één van zijn voorspellingen deed die ook daadwerkelijk is uitgekomen en bepaald niet wazig was.

Centurie 1, Kwatrijn 35

De jonge leeuw zal de oude overwinnen – Op het krijgsveld van een enkelvoudig duel. – In een kooi van goud worden zijn ogen doorboord. – Twee klassen; één zal erna een wrede dood sterven.

Er werd een toernooi georganiseerd waar ook de oudere Koning Hendrik II aan deel zou nemen. Een jonge Kapitein van zijn Schotse garde, Montgomery, kende de voorspelling van Centurie 1, Kwatrijn 35 en stond erop dat het duel tussen hem en de koning afgelast zou worden. Hendrik wilde er niets van weten en bij de eerste twee aanlopen kregen geen van de twee tegenstanders de ander uit het zadel. Bij de derde aanloop kwam de lans van Montgomery tegen de helm (de gouden kooi) van het gouden harnas van Hendrik en diens oog werd uitgestoken. Na 10 dagen van folterende pijn stierf Hendrik en beide heren hadden een leeuw in hun wapen.

Sint Malachias: Werkelijke naam Máel Máedóc

Ook deze van Ierland afkomstige katholieke priester was een ziener, geboren in Armagh in 1094 en overleden in Clairvaux op 2 november 1148, hij kreeg visioenen en voorspelde alle pausen vanaf Innocentius II die paus was toen Malachias zijn visioenen kreeg en bij wie hij op bezoek was geweest. In trance werden hem alle pausen onthuld die zouden komen tot aan het einde van de wereld (dit is in mijn inziens het eind van het Vaticaan met al zijn pracht en praal en een gewone man die zichzelf als plaatsvervanger van god ziet, dus eigenlijk het einde van het Rooms Katholieke geloof zoals het eeuwenlang is geweest) Volgens de Pausen profetiën van Malachias die 112 pausen omschreef, soms naar wapens, familienamen, of plaatsen waar ze vandaan kwamen, zijn we aangekomen bij paus 111 Benedictus XVI, Malachias beschreef hem als De Gloria Olivae (De Glorie van de Olijf) de Benedictijner orde waaraan de paus zijn naam ontleent, voert een olijftak in zijn wapen. De laatste paus die hij omschreef die het einde van de wereld (of het einde van het grote Rooms Katholieke geloof) zou meemaken zou Petrus Romanus heten en Malachias beschreef het als volgt:

“Tijdens de laatste vervolging van de Heilige Roomse Kerk zal de stoel bezet worden door Petrus de Romein, die zijn schapen zal hoeden in woelige tijden: en wanneer hieraan een einde komt, zal de stad op de zeven heuvelen verwoest worden, en de Grote Rechter zal zijn volk oordelen”.

Misschien en hopelijk zal het doemdenken zijn dat er ooit een Islamitische Statenbond  zal komen, maar zieners hebben het lang niet altijd mis gehad, onderstaand figuur, moordenaar van velen is op zijn retour en al zegt zijn zoon dat alles normaal is we zullen het moeten afwachten, maar Khaddafi heeft zijn glorietijd gehad en er sterven mensen voor een ideaal.

Kaddafi II

En als Malachias gelijk krijgt heeft Vaticaanstad ook zijn langste tijd gehad, het kan nog jaren duren en ook ik ben niet zo om alles blindelings te geloven, maar dat Vaticaanstad zijn macht en miljarden kwijt zou raken daar zou ik echt niet mee zitten, de tijd zal het leren en waarschijnlijk maak ik het niet meer mee, in ieder geval is het een heel eind lezen geworden en ieder mag voor zich eruit opmaken wij hij/zij wil.

Vaticaanstad

Vaticaanstad een eigen staat binnen een land met een eigen koning die zich ver boven alles verheven voelt.

In het Vaticaans museum

Een klein gedeelte van de schatten in het Vaticaan museum.

De foto’s zijn uiteraard van internet.

Posted 24 februari 2011 by Ann McDunn in Bijzondere mensen

54 responses to “Nostradamus en Sint Malachias zouden best eens gelijk kunnen krijgen.

Subscribe to comments with RSS.

  1. En hier zijn we dan, januari 2015, de Islamitische Staat is n feit en met de recente aanslagen in Parijs is de oorlog begonnen… Toch hoop ik nog steeds dat deze voorspelde 3e WO aan ons voorbij zal gaan, hoop ik van harte dat al die voorspellers en zieners vreselijk ongelijk hebben… Aan de andere kant, als dat ons daarna 100 jaar vrede brengt.. Mmm…

    • Beste Es, ook ik hoop dat de voorspelling niet uit zal komen, maar 2015 is raar begonnen, de eeuw duurt nog lang en wij maken het misschien wel niet mee, toch begint het er aardig op te lijken. Zelf heb ik dit blogje al in 2013 op Word Press gezet en had ook niet vermoed dat de Islamitische Staat er zou komen, het is nu nog maar een begin, en ook ik hoop dat het niet zover zal komen. Bedankt voor je reactie, groetjes, Ann.

    • Ik voel me al dagen zeer onrustig en angstig , na het lezen van deze berichten is het er alleen nog erger op geworden.😦 . Het zit er ons zeker aan te komen , je ziet het zo escaleren……..;

      • Niet angstig worden Benjamin, dat is de bedoeling dat de angst gaat regeren, doe gewoon wat je ander ook zou doen, escaleren doet het, maar nog niet in die mate dat het overal oorlog is. Dit blog is al van 2011 maar schijnbaar nog steeds actueel, niet te veel van aantrekken hoor, dat was niet de bedoeling, groetjes, Ann.😉

  2. Erg interessant om te lezen Ann.Maar laat het voor de rest aan mij voorbij gaan.Wat ik wel geloof is dat de geschiedenis zich telkens zal herhalen maar op een andere plaats.Ik geniet van de natuur en de kleine dingen en voel me zo een gelukkig mens.Meer goed nieuws zou de mensen opgewekter maken maar het is steeds het slechte nieuws dat men brengt.Hoe dikwijls heeft men nu al verkondigd dat de wereld zal vergaan.We zullen wel zien wat er gebeurt en aan voorspellingen hecht ik geen geloof.
    Boeiend stukje dat je schreef.Proficiat.

  3. Hallo Ann,
    Fijn hoor dat je er ook weer bent!
    Wàt een blog zeg en wat heb je er een werk aan gedaan!
    Ik ben meer iemand die graag foto’s bekijkt en die zijn erg mooi, ook al zijn ze van internet, dan mag het nog wel gezegd worden vind ik.
    Groetjes van Liza en een goed weekend gewenst.

    • Liza als iets mij interesseert dan geeft het niet of er tijd in gaat zitten en ik schrijf op het ogenblik niet veel maar was er wel hoor😉 De bovenste foto van de krokussen is overigens van mezelf en inmiddels heb ik er alweer een stel kunnen maken, een heel goed weekend gewenst,
      lieve groet, Ann.

  4. Waarom kan je hier je eigen domme fouten niet even veranderen?
    De link is:

    http://niek1928.wordpress.com/2011/03/23/rumspringen-op-mijn-oude-dag/

  5. Niek heeft een interessant blog geplaatst op zijn site en voor iedereen die mijn blog heeft gelezen en er op gereageerd heeft zet ik de link hier neer. Of meningen nu tegen of voor zijn maakt niets uit, iedereen mag zijn/haar eigen mening hier neer zetten, morgen allemaal nog een fijne zonnige lentedag gewenst!

    http://niek1928.wordpress.com/2011/03/23/rumspringen-op-mijn-oude-dag/#comment-508

  6. Hi Ann, het fantastische voorspellingsverhaal noopte (leuk woord hè) me tot een groot omstandig verhaal, in het begin dacht ik nog dat te maken als Reactie hier. Maar nu is het zo groot geworden dat ik het maar met een kleine inleiding op mijn eigen plek heb gezet. Vind je het toch de moeite om het hier te plaatsen dan komt het snelstens.

    Het zal wel te linken zijn, maar ik snap niet hoe dat werkt en of je dat wel zou aanvaarden. Jij mag het gerust hier doen; het zou best passen – jij bent de baas.

    Naam is: Rumspringen op mijn oude dag. (Plakte ik jouw naam…. bijna zo verstuurd ook hah hah) – Warme groet – Niek

  7. Een ontzettend mooi blog Ann en weer iets wijzer, hoewel ik wel al het 1 en ander wist, kijk graag docu’s over dit soort dingen.
    De zieners deze tijds, ik weet het niet, in Roemenië mogen ze nu dan eindelijk belasting gaan betalen na al die jaren op voetstukken geplaatst te zijn, alleen hadden ze dat niet gezien in hun glazen bol😉

    Hoe’st met Mandy? In ieder geval een knuff voor haar en jou, geniet lekker, de lente komt er nu toch echt wel aan!
    Liefs, San

  8. Hey hey meiss..wens je een fijne avond..liefs Caro.

  9. Nou Bea, wie nog niet van Nostradamus heeft gehoord, moet volgens mij nog geboren worden maar ik ben het met je eens dat niet veel mensen precies weten wie hij was en wat hij zei. Verder heeft Piet het over waarheden. Vraag blijft altijd wat dan de echte waarheid is? Dat wat jezelf 100% gelooft cq hebt ervaren, wat de wetenschap aangeeft of datgene wat door religieuze boeken als waarheid wordt gebracht. Ik denk dat de waarheid altijd ergens in het midden ligt, behalve wanneer en als de gehele mensheid het 101% eens is over een bepaald onderwerp en dat komt nooit voor dus zijn we weer bij af. Het blijft allemaal denk- en giswerk, natte vingerwerk en klets-maar-raak werk en niet te vergeten het charlatan-werk dat een slaatje slaat uit het niet zelf kunnen denken en/of nadenken van sommige mensen.
    Je ziet het alleen al aan de reacties hier: het zijn er veel en dat is altijd zo bij een item dat eigenlijk behoort in de catergorie ‘kan zijn of niet zijn, that’s the question’.

    • Ilona, je zal de mensen de kost moeten geven die nog nooit van Nostradamus hebben gehoord dan ben je toch wel héél duur uit aan eten😉 Zoals ik al eerder heb geschreven is lang niet alles uitgekomen en hebben ze de kwatrijnen ook lang niet allemaal goed uitgedokterd, en toch zijn er veel dingen uitgekomen, Nostradamus had een code in zijn kwatrijnen en het is dan ook heel moeilijk om die helemaal goed te duiden, ik geloof niet in alles maar dat weet je maar als 6 volkomen nuchtere (en dan niet zonder drank) iets meemaken dat totaal onverklaarbaar is en ook niet van deze wereld dan hoef je nog niet te geloven maar kan wel aannemen dat het waar is. Dat is net zoals nu in Japan, de berichten spreken elkaar tegen maar ik denk toch dat het met dat lek in de kerncentrale veel en veel erger is voor de mensen daar dan dat de Japanse berichtgeving ons wil laten weten, laten we dan maar niet zeggen “ik geloof” maar “ik neem aan” en zo kunnen mensen met verschillende opvattingen over het wel of niet bestaan van èchte helderzienden, heldervoelenden en andere paranormale gaven er totaal anders over denken of misschien bepaalde gebeurtenissen wegduwen wat ook heel vaak gebeurt, wat voor de één een zekerheid is vindt de ander onzin dus het is en blijft een moeilijk onderwerp, maar wel een onderwerp waar over gepraat wordt en dat is toch altijd nog beter dan alles onder de dekmantel houden en zwijgen, ik blijf je toch lief vinden hoor😉
      Kisss.

  10. Waarheid is pas waarheid als de waarheid ervan bewezen is . Wat onze hersenspinsels willen annemen als waarheid , bewijst nog niet de einige waarheid te zijn .
    Je kunt de waarheid wel afdwingen door deze te manipuleren met je geest en door het woord. Hoe meer mensen er in ‘een’waarheid geloven hoe meer deze wordt geloofd. Geloven op zich is nou niet de manier om achter de waarheid te komen. Geloven dat iets waarheid is brengt ons niet dichter bij de echte waarheid omdat dat waarheid niet de universeel is en ieders waarheid alfwijkt van een werkelijkheid die ook alleen jouw werkelijkheid kan zijn .
    Nostradamus en Maliachias haalde ‘hun’waarheid ook uit de tijdgeest die toen als waarheid werd gezien en uit de hersenspinsels die hun geesten beheersten. Als Nostradamus over een vuurbol spreekt bedoelde hij mischien een vulkaan en geen atoombom of een smeltende kerncentrale in Japan. En Maliachias heeft waarschijnlijk de ‘tegenpausen’vergeten mee te tellen. Je weet het niet en mischien is deze denkbare waarheid ook maar een van mijn hersenspinsels. Wat zeker is in het leven is onzeker in de dood .Leven na de dood is dan ook geen absolute waarheid tenzij het een waarheid is die jij geloofd.

    • Hallo Piet,
      bedankt voor je reactie, de enige absolute waarheid is dat we allemaal dood gaan, maar tussen het geboren worden en het overlijden maakt iedereen weleens dingen mee die niet verklaarbaar zijn, noem het hersenspinsels maar als er bepaalde dingen zijn die wèl uitkomen en door meerdere mensen zijn voorspeld die totaal los van elkaar staan dan is dat niet wetenschappelijk te bewijzen maar hoeven geen onwaarheden te zijn. Voor de Titanic hebben vele paragnosten gewaarschuwd en degene die er naar hebben geluisterd zijn blijven leven, het is maar hoe je het bekijkt, wat de smeltende kerncentrale in Japan betreft vind ik op het ogenblik erg zorgelijk, hoeveel mensen er al besmet zijn zullen we nooit weten, Japan is nogal terughoudend wat de berichtgeving betreft. De pausprofetiën zijn wel te vinden en dan kan je nagaan of de tegenpausen bij de 111 staan vermeld, de waarheid zoals Nostradamus die zag was niet in zijn tijd maar soms eeuwen later, ik geloof beslist niet alles zomaar en toch zijn er zaken die niet te bewijzen zijn maar die wel gebeuren en hoe onverklaarbaar ook, ik heb het eerder vermeld, er zijn meer dingen tussen hemel en aarde dan yochurt met banaan😉
      Groetjes, Ann.

  11. Hey hey lieverd..bedankt dat jij altijd reageert op mijn blogjes..waardeer dat zéér!!!..nog een fijne avond meiss..liefs Caro.

    • Dat vind ik heel gewoon Caro en daar hoef je niet voor te bedanken, het is logisch al wordt het tegenwoordig niet zo vaak gedaan, maar oude vriendinnen daar blijf je toch heengaan? Jullie ook nog een heel goede avond en het liefst een fijne avond gewenst, hug, Ann.

      • Nou ik ben het met Caro eens hoor Ann een bedankje is best wel eens op zijn plaats.Jij bent een van de Spacevriendinnen die heel erg trouw is in bezoekjes ,van een enkeling hoor ik heel zelden iets en van de rest dus gewoon nooit meer wat .Jammer dat mensen zo gemakkelijk vergeten.
        Liefs voor jou en een aai voor Mandy

  12. Mooi blog. Alles schijnt samen te hangen met het jaar 2012

    • Bedankt voor je reactie en we zullen het dan wel zien, ik maak me niet zo snel zorgen maar de toestand in de wereld wordt er niet beter op, in dit geval geef ik Geert Wilders gelijk dat Beatrix beter niet kan gaan dineren met de sultan van Oman, het is daar ook al een zooitje.
      Groeten, Ann.

  13. Bij jou ook zo bewolkt meiss???…zon zon zon werd er gezegd..nah..tis hier stervens koud met die no wind..fijn weekend lieverd..kuzzzzz,Caro.

    • Vanmorgen bewolkt en vanmiddag zonnig Caro, maar de noordoostenwind is venijnig koud, jullie ook een heel fijn weekend gewenst, het is in ieder geval droog😉
      Kuzzzzz terug van mij voor jou ♥

  14. Hoi Ann

    Ik was benieuwd hoe het eigenlijk met jouw gaat, ik had op filmtotaal in de klaagmuur een bericht geplaatst of iemand nog contact heeft met jouw en wist hoe het met jouw zou gaan.
    Daarbij kwam El Chivo met deze pagina op de proppen en zo heb ik jouw dus weer gevonden, en ik moet zeggen een erg mooie blog/site heb je, het ziet er allemaal erg goed uit. Mijn complimenten.

    • Hé André wat leuk dat je hier terecht bent gekomen, dank voor je compliment je kunt nu zien wat ik allemaal heb uitgespookt, maar ik kom ook nog regelmatig even kijken op FilmTotaal hoor, ik zal eerdaags weer eens bij het café de Lemming kijken of er ook bekenden zijn. Ik kijk nog steeds heel erg veel films en heb er hier een paar neergezet, misschien komen er nog wel een paar. Bedank El Chivo dat hij mij heeft gevonden, ik vind het echt leuk dat ik bekende namen zie!
      Liefs, Ann.

  15. ja wel an hier benik dan even bij jou op de spacee sorrie dat ik een tijdje niets van mij heb laten horen maar ja het is wel wat druk op het werk maar dat is gewoon nu even over jou block ik ken het boek en heb het erg vaak gelezen en ja ze haden en heben gelijk gekregen is bekent dat ze kwa rekenen er wel wat naast zatten maar dat doet nu even niet te zaken de euro die haden hun al lang gezien het geld dat zal niets meer waard worden en zie ze heben gelijk de onrust zou uit de landen komen waar het nu allen maal af speelt weer gelijk en ziektens die nu hun ko op steken ook weer gelijk en ja zienders die zijn er voelders praters ieder heeft wel een verhaal en aan elke verhaal daar zit weer een vorm van waarheid in wie zijn wij nou in deze donkeren helal zijn we dan zo op ons ik gericht nou dan zou het wel niet al te lang meer duuren dan is het einden gauw gemaakt maar ook dat is achter haald na 7 zwaren jaren komt er vreden over de gehelen wereld maar is nog even die zwaren tijden door of wij dat nog zien dat is aan onse …. diken kus lieven an en bedankt dat je mijn vriendin wilt zijn diken kus van mij voor jou en een lik voor mady

    • Lieve vriend,
      dat je het druk hebt weet ik en dan is het ook geen punt als je geen reactie plaatst, maar ik vind het wel leuk😉 In dit blog heb ik lang niet alles aangegeven wat zieners, al hadden ze het ook vaak mis, wel hebben gezien/gevoeld en voorspeld wat is uitgekomen, die tijdsruimte is eigenlijk wel logisch als het over eeuwen gaat, het weer voorspellen kunnen ze vaak nog niet eens voor één dag laat staan dat ze het voor 14 dagen kunnen. Dat we zware tijden tegemoet gaan is wel zeker René, maar ik denk dat het de eerste jaren nog wel mee zal vallen voor ons hier al is het voor de mensen in die landen dan een verschrikking, velen willen ook niet anders dan oorlog, over het geheel genomen heeft Nostradamus flink veel dingen voorspeld die zijn uitgekomen en of mensen daar nu in geloven of niet dat maakt niets uit, jij weet ook meer over paranormale zaken en dat wegwuiven gaat bij mij en ik denk bij jou ook niet op. Bedankt voor je reactie en jij bedankt voor jouw vriendschap, een dikke kus terug en Mandy zal ik kriebeltjes geven, ze is net gewassen maar likken doe ik toch maar niet.

  16. Beste Ann,

    Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik raad je aan om niet al te veel waarde te hechten aan ‘zieners’ en ‘paragnosten’ (tussen aanhalingstekens, want in mijn ogen bestaan zulke mensen niet). Breng eens een bezoekje aan de Blog ter Bevordering van Het Logisch Redeneren (http://logates.com/index-van-alle-artikelen/). Vind je misschien wel interessant.

    • Hallo Radomir,
      al te veel waarde hecht ik ook niet aan allerlei zieners en paragnosten, alleen zijn er dingen geweest die zijn uitgekomen en niet één keer maar herhaaldelijk, ook weet ik dat er meer tussen hemel en aarde is dan yochurt met banaan, zelf heb ik veel meegemaakt en ik wuif dan ook lang niet alles weg, ik zal kijken naar de link want ook ik bekijk het vaak heel nuchter en probeer zoveel mogelijk zaken terug te brengen door logisch te redeneren, als dat niet het geval is dan weet ik voor mezelf dat er iets is en ook dat is heel vaak uitgekomen, ik ga daar nu verder niet op in want bij heel veel mensen is het nu eenmaal zo dat als het niet wetenschappelijk bewezen kan worden het ook niet bestaat. Bedankt voor je reactie en de link.
      Groetjes, Ann.

  17. Een pittig log dit Ann.Nostradamus en anderen daar geloof ik absoluut niet in ,zoals al eerder gezegd zijn er in deze tijd veel mensen die zich helaas laten bedotten door die ”geweldige zieners” die nu hoogtij vieren op TV ,echt walgelijk!! Waar het heen zal gaan met deze wereld weet ik niet maar het is een verschrikking .Dictators worden verjaagd maar wat komt er terug ,hoe gaat dit verder .Een nare angstige wereld is dit aan het worden!
    Liefs Elisabeth

    • Lieve Elisabeth, die z.g. zieners op TV is ook allemaal onzin en daar geef ik je helemaal gelijk in, maar dit zijn mensen die dingen voorspelde honderden jaren van te voren, ze zijn opgetekend en wij kunnen ermee doen wat we willen, niet geloven of wel geloven maakt niet uit, maar je kunt ze niet vergelijken met lui die voor de TV maar wat uit hun nek kletsen om er veel geld mee te verdienen, het is inderdaad een wereld die knap eng wordt er komen landen bij en je zou haast denken dat er een grote organisatie achter zit dat het zo snel achter elkaar overal mis is, maar we wachten het maar af eraan doen kunnen we niets en wat dat betreft zijn wij hier nog heel goed af.
      Liefs, Ann.

  18. Interressant blog meiss..Nostradamus..Croiset..voor mij zijn en blijven het zieners..er was ook een Italiaan..(kan niet op zijn naam komen….uhm..Da Vinci??)..zag ook veel in de toekomst..wat er nu in het Mid Oost. aan de gang is heeft een sneeuwbal effect..joost mag weten hoe dit allemaal een plek gaat krijgen..dat tirannen weg moeten..yep..maar wat komt er voor in de plaats??..extremisten die hun kans ruiken??..liefs Caro.

    • Leonardo da Vinci was een genie Caro, hij was een groot schilder, schrijver, beeldhouwer, architect, wetenschapper, filosoof, uitvinder en nog meer en hij heeft bepaalde uitvindingen gedaan die later in de moderne tijd gebruikt zijn en natuurlijk verbeterd, Jules Verne was schrijver en al deed men zijn boeken af als fantasie in zeg maar de helft van de 19e eeuw, hij was ook een voorspeller want hij schreef al over een reis naar de maan, onderzeeërs en reizen per luchtballon toen dat er allemaal nog niet was, bekende boeken van hem zijn o.a. “20.000 Duizend mijlen onder zee” en “De reis om de wereld in 80 dagen”, hij was dus niet alleen schrijver maar ook voorspeller, de boeken ken je vast wel en het is toch wel uitgekomen. Dat het raar gaat op het ogenblik is zeker, zelfs in Oman is het onrustig en zoals je als schrijft, wat zal er in de plaats komen? Waarschijnlijk toch andere tirannen van dit soort landen kan je weinig anders verwachten.
      Liefs, hug, Ann.

  19. Ilona raakt daar een gevoelig punt wat betreft de evolutie van het Christelijk en Islamitisch geloof; maak dat de verschillende partijen maar eens wijs.
    In een serie die, geloof ik, ook op de Nederlandse televisie te volgen is (de weg naar het avondland van Jan Leyers), wordt duidelijk gesteld dat de westerse (lees Christelijke) wereld vrouwelijk is ingesteld (al zullen vele vrouwen het daarmee niet eens zijn, gezien de blijvende ongelijkheid tussen de seksen) en de Islamitische wereld zeer mannelijk. Vanuit het mannelijk Islamietische standpunt is er natuurlijk geen enkele noodzaak om daarin verandering te brengen. Misschien kan de roep naar meer democratie de vervrouwelijking van het Islamitische gedachtengoed inluiden. Elk geloof kent zo zijn noodzakelijke evolutie die blijkbaar, naar voorbeeld van de voorgaande Christelijke evolutie, niet geforceerd kan worden.
    Wat een mogelijke werledbrand betreft zijn er reeds velen die het einde van de beschaving hebben voorspeld. In tijden van groeiende onzekerheid,van politieke instabiliteit is de noodzaak blijkbaar groter om een hoger doel na te streven en er geloof aan te hechten. Of de Inca’s, Nostradamus, de Islamieten of de Christenen nu gelijk hebben zal de toekomst uitwijzen. Eén ding is zeker, en dat is eigenlijk meer een persoonlijke overweging, is geloof, zoals Marx het bondig samenvatte, opium voor het volk, of dit nu een bij- of een eeuwenoud en bijgevolg hardnekkig ingebakken geloof is, speelt hierin helemaal geen rol. Hoe mooi de wereld ook is, hoe mooi wij die maken door onze perceptie, niets is ooit zo slecht geweest voor de evolutie van de aarde als het ontstaan van de mens. Dat inzicht maakt elk geloof overbodig en dwingt je in eigen boezem te kijken. Ik kan alleen maar vaststellen dat we, ondanks ons verstandelijke vermogens vasthangen aan het ingebakken gegeven van ‘survival of the fittest’. De moreel ethische vraagstukken, die de oudste filosofen al bezighielden, worden mijns inziens overschaduwd door onze ware aard. Door het intellect te laten primeren trachten wij die ethische vragen te vrijwaren van die ware aard en creëren we stellingen die onecht zijn.
    Een beetje afgeweken van het onderwerp, doch, dit neemt niet weg dat er een onrustwekkende evolutie opgang is gekomen. Of die het einde van de wereld betekent weet ik zo nog niet.

    Groeten,

    Mark

    • Bedankt voor je interessante reactie Mark, of het einde van de wereld (of een wereld van geloof) opium voor het volk is dat lijkt me geen goede uitspraak want opium voor het volk is juist het mooie beloven al is de waarheid vaak veel slechter. Dat de mens een handvat nodig heeft, tenminste heel veel mensen, lijkt me eerder waar. Een god, allah of wie dan ook is een houvast voor mensen die iets nodig hebben om op terug te vallen als het slecht gaat, vaak ook nog als het goed gaat want je kunt heel veel dingen ophangen aan het geloof ik zou het geen gemakzucht willen noemen maar het komt er dichtbij omdat alles wat er zal gebeuren is voorbeschikt kan eigenlijk niemand het helpen als er fouten worden gemaakt, zoals de Amerikaanse presidenten die alle ellende over volken laten komen uit de naam van god. Dat er niets is wat slechter is geweest voor deze toch kleine planeet dan de evolutie van de mens daarin ben ik het helemaal met je eens. Het is niet meer terug te draaien dus we zullen er mee moeten leven en hoe sneller de evolutie van de mens gaat hoe sneller de aarde het gaat opgeven, voorspellingen of niet dat de aarde het op deze manier niet kan bolwerken is een feit. Ik heb met dit blogje ook min of meer het einde van de Rooms Katholieke Kerk bedoeld en dat zal jij wel begrepen hebben. Dat je een beetje afwijkt is prima, iedereen mag hier zijn/haar eigen mening verkondigen en of de wereld vergaat dat maken wij waarschijnlijk niet meer mee, tenzij er meerdere gekken/misdadigers een atoomoorlog beginnen waardoor de aarde uit zijn baan raakt en dat zie ik nog niet gebeuren want ook de machthebbers willen zelf toch wel blijven leven en zijn wel zo slim dat ze het op een andere manier zullen proberen om de macht in handen te houden.
      Groeten, Ann.

      • De Rooms Katholieke kerk kondigt haar eigen ondergang aan door haar ‘horen-zien-zwijgen’ principe en in de doofpot steken van allerlei schandalen.
        Ik veroordeel niet de filosofie geloof als kapstok te gebruiken of omgekeerd als leidraad voor een beter leven, maar wel als drukkingsmiddel of als voeder van een globaal schuldgevoel over van alles en nog wat. Fijn beschouwd is de Rooms Katholieke kerk gestoeld op het kweken van schuldgevoel om het volk koest te houden (zo bedoeld Marx allicht ook zijn beroemde uitspraak) en dus niet alleen het goede te beloven.
        Het is jammer dat de natuur zich daartegen niet kan wapenen. Want in een alles verslindende strijd elkaar te overtuigen, en in ons streven naar geld en macht in een niets ontziende vernietigende kracht, wordt de natuur het enige slachtoffer (alhoewel ook veel onschuldige menselijke slachtoffers vallen) in dit verhaal. Je kan alleen maar hopen dat we (lees:machthebbers, dictators ea.) tot de juiste inzichten komen voordat het te laat is en de natuur de enige dictator blijkt te zijn. Als het nu dan al niet te laat is.Trouwens: fantastisch blogonderwerp.

        Groeten,

        Mark

        • Dat de Rooms Katholieke kerk haar eigen ondergang bewerktstelligd door alle schandalen door de eeuwen heen in enorme doofpotten te stoppen ben ik helemaal met je eens, ook is er natuurlijk het een en ander veranderd in de loop der jaren, maar als kind wordt je bij deze kerk al angst in geboezemd voor hel en verdoemenis, het biechten van weleer is niet meer zo streng of hoeft niet meer, maar voor veel lui is het toch fijn geweest om zo makkelijk van hun zonde of misdragingen af te komen, en toch zijn er ontzettend veel mensen die het geloof (wat voor geloof dan ook) wel als steun gebruiken, kijk maar wat mensen roepen in nood, vaak roepen ze onbewust god aan of hun moeder en ik denk dan ook dat het geloof voor velen een soort veilige baarmoeder is want hun gedrag is vaak niet in overeenstemming met wat de kerk ze leert en dan is het mooi te kunnen zeggen “niets menselijks is mij vreemd”, de bijbel is voor mij een groot sprookjesboek wat geschreven is ver na de dood van jezus en dan komen er vanzelf verhalen van die totaal niet meer kloppen. Met de uitspraken van Marx ben ik helaas niet zo op de hoogte, daar moet ik toch eens wat aan doen Mark. De strijd die nu gaande is in alle landen waarbij inmiddels ook Oman betrokken is kost heel veel vooral in Libië aan onschuldige slachtoffers en de olie is hier weer het grote goed, de beurzen schommelen heen en weer en de olieprijs is enorm hoog. Maar ook de olie die gewonnen wordt doet een vreselijk grote aanslag op de natuur, zodat we maar blijven aannemen dat het een prachtige leefbare aarde was geweest als er maar minder mensen op hadden rondgelopen, de machthebbers/dictators geven het zomaar niet op en hun inzicht is alleen juist als dat voor hen belangrijk is, jammer maar het is niet anders, fijn dat je het blogonderwerp interessant vindt en jij bedankt voor je fijne reacties.
          Groetjes, Ann.

          • Je kan wel stellen dat elke vorm van overdrijven (lees:fanatisme) de vrijheid van de mens in de weg staat. In die zin ben ik er van overtuigd dat bvb. de bijbel een prachtig boek is, helaas, zoals je zelf al aangeeft soms achterhaald, maar zeker belangrijk voor vele mensen. Wie ben ik om er over te oordelen dat zij dit niet mogen zien als een steun en toeverlaat. Wat ik wel jammer vind is, dat sommigen er in slagen zo een soort tunnelvisie te creëren, waardoor gezond verstand niet meer blijkt te primeren.
            Wat die machthebbers betreft:macht moet iets geweldigs zijn, want er zijn er zovelen die er naar streven en doen zo vele mensen onrecht aan en respecteren zo, zoals je zelf schreef niet de o zo kwetsbare natuur. Zelf probeer ik zoveel mogelijk de natuur te sparen door bio- en ecologische producten te gebruiken, zuinig te zijn met water en de verwarming wat lager te zetten omdat ik me er van bewust ben dat het zo echt niet meer verder kan.
            Zo te zien hebben we dezeflde visie, maar hebben we een andere weg bewandeld om daar te raken.
            Groetjes, Mark

  20. ‘Nostra de mus’ is mij welbekend Ann🙂 Was waarschijnlijk een man met een heldere vooruitziende blik, zo iemand die het tegenwoordig als beursmakelaar niet slecht zou doen maar om de man nou als ziener te bestempelen gaat mij straten te ver om over astrologie maar helemaal niet te spreken. Ik heb in m’n leven al zoveel (Char)latans en Jomanda’s voorbij zien komen dat ik er m’n buik van vol heb.

    Dat er momenteel heel wat gaande is is mij niet voorbijgegaan. De één na de andere dictator legt ’t loodje en ook ik heb m’n twijfels of dit zich allemaal ten goede keert. Ka(Daffie) staat er trouwens heel netjes op met z’n pokdalige rotkop🙂 Je zou die vent maar tegenkomen in een donker steegje, crimineel van de bovenste plank.

    Leuk dat je weer eens schrijft maar natuurlijk ook leuk om hier weer eens wat ouwe spacemaatjes te zien, ze leven nog🙂

    Wens voor jou een fijn weekend

    • Voor beursmakelaar hoef je niet bepaald een ziener te zijn Henk, dan is een beetje voorkennis, geen last van je geweten en slimheid al voldoende. Ook ik heb heel wat charlatans voorbij zien komen en er over gelezen en gehoord, maar ik zou Jomanda er toch maar buiten laten want dat is iemand die over lijken gaat en niet een zieneres al ziet ze ze vliegen (de engeltjes dan😉 ) We hebben hier in Nederland een heel bekende paragnost gehad, misschien heb je er van gehoord maar misschien ook wel niet. De man heette Gerard Croiset en heeft de politie veel geholpen met het vinden van vermiste personen waarbij veel kinderen, ook hij had het lang niet altijd goed maar het is een vaststaand feit dat hij inderdaad veel kinderen en volwassen mensen heeft teruggevonden door zijn helderziendheid, dus helemaal weggooien kan je het niet. Inmiddels rommelt het ook al in Irak wat demonstraties betreft en is er een aanslag op de paus verijdeld die was gepland door 6 extremistische moslims. Hou jij je maar bij je eigen Daffie die is wel zo goed voor het baasje😉 Zo iemand zou ik ook niet graag tegenkomen in een donker laantje want het is echt een crimineel van de bovenste plank maar ook hij zal het niet opredden om leider te blijven van een volk, dat is misschien een lichtpuntje als er tenminste een betere leider zal komen. Veel spacemaatjes zijn er niet over Henk en dat is echt jammer, maar zo zie je alweer het waren spaceVRIENDEN en dat is snel vergeten. Jij ook een heel fijn weekend en we zien elkaar op WP,
      lieve groet, Ann.

  21. Een heel actueel blog Ann, iedereen moet maar van Nostradamus denken wat hij/zij wil, maar het stemt wel tot nadenken. Waar de huidige gebeurtenissen toe gaan leiden weet ik niet, maar dat het allemaal goede ontwikkelingen zijn, trek ik toch in twijfel. De belangen voor de rest van de wereld zijn enorm, dat zal ook wel de reden zijn waarom Amerika zich tot nu toe afzijdig houd, en een afwachtende houding aanneemt.
    Een dikke kus van je broertje.

    • Dat staat uiteraard iedereen vrij Edward om van zieners te denken wat ze willen, maar het stemt inderdaad tot nadenken, ik heb heel veel over Nostradamus gelezen en ook films gezien maar heel veel komt overeen en niet bepaald van domme mensen, het is in ieder geval raar aan het rommelen in alle landen waar de Islam de boventoon voert en dat de belangen zwaar meewegen is in ieder geval zeker!
      Een dikke kus terug van zus Ann.

  22. Mooie blog en heel leerzaam over een stuk geschiedenis.
    Waren onze ouders niet bang voor het rode gevaar. Daar had men het wel altijd over. Maar nu is het gevaar van de Islamitische landen die nu van zich laten horen. Ik hoop maar dat het allemaal in de hand is te houden. En er geen wereld oorlog komt, tussen de westerse wereld en de Islamitische wereld.
    Lieve Ann fijne dag en bedankt voor je blog

    • Dank je wel Anna, het is altijd prettig als er reacties komen van mensen die mijn blogjes ook écht lezen en niet alleen naar de plaatjes kijken. Het rode gevaar is er inderdaad geweest en het is meegevallen, ook ik hoop dat het in de hand te houden is, maar veel bloed is er al gevloeid en de jongeren zullen blijven strijden voor hun landen om het tij te laten keren, zolang in dat soort landen de mannen baas zijn en de vrouwen min of meer slavinnen kan dat nog heel lang duren, ik vrees niet direct voor een W.O.III maar dat de Islam alleen nog maar groeit is een feit, zelfs heel veel westerlingen bekeren zich tot de Islam, vraag me niet waarom want voor mij is dat een groot raadsel, in principe is er voor alle gelovigen maar één god en de naam doet er niet toe, wel hoe alle gelovigen deze god zien en er naar leven op hun eigen manier.
      Ik wens je een heel fijn weekend toe Anna, liefs van mij voor jou!

  23. Zo, dat was zwaar leesvoer voor de ochtend! Maar ik heb me er doorheen geworsteld en mijn gedachten erover laten gaan. Ik ben niet zo van het zienerige alhoewel er dingen gebeuren waarvan je achteraf zegt: hm, tja, zou kunnen.
    Soms is het namelijk helemaal niet moeilijk om iets te voorspellen omdat je gewoon kunt ‘zien’ waarop het zal uitdraaien. Dat de jongeren van nu in het islamitische gebied van de wereld protesteren tegen alle knechting, onrecht en armoede, is een logisch gevolg van eeuwenlange onderdrukking door kerk en/of staat. Hier in het westen is het in feite niet anders gegaan. De kerk had het voor het zeggen en de staatsleiders bepaalden wat er met je gebeurde op financieel-economisch gebied. Wij hebben de inquisitie gekend: een ongekend wrede afrekening met andersdenkenden. Dat is voor ons een gepasseerd station maar voor de islamieten is een soort inquisitie nu nog steeds gaande. Mensen worden opgehangen omdat ze homofiel (zouden) zijn. Verkrachte meisjes worden vermoord omdat ze hoeren zouden zijn en schande brengen over hun families. Mensen worden doodgestenigd omdat ze een – al dan niet- buitenechtelijke affaire (zouden) hebben en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dat men de knechting en knoet niet meer accepteert en dat nu de vlam in de pan slaat, ligt aan het gegeven dat de profeet Mohammed ruim 600 jaar na Christus leefde. Ergo: de islamieten lopen in dat hele religieuze en maatschappelijke gedoe zo’n 600 jaar achter op de christenen. Daarmee bedoel ik niet dat islamieten achterlopen bij christenen, begrijp me goed. Het gaat slechts om het verwerken van processen. Mede een rol gespeeld heeft dat alle jongeren in het islamitische werelddeel ook voorzien zijn van moderne communicatiemiddelen en kunnen zien met eigen ogen dat het anders kan. Dat westerse mensen veel meer rechten hebben dan zij en vooral meer vrijheden. Ook dat democratisch denken in het westen meer mogelijkheden biedt op politiek niveau dan een dictator de voeten en kont te moeten kussen.
    Het zou zomaar kunnen dat de vrijheidstrijders van nu, zich niet laten hijsen in een streng islamitische dwangbuis want dan vallen ze van de regen in de drup. Ze zullen zich bewust worden van het feit dat je kunt geloven in wat in de koran staat, zoals religieuze westerlingen geloven wat in de bijbel staat, zonder dat de knoet van de geestelijk leiders hen geselt. Dat heeft allemaal zijn tijd nodig maar ik denk dat de geest uit de fles is en zoals het in Europa is gegaan, navolging zal vinden in het islamitische werelddeel. Hier zijn nog genoeg godsgekken die hel en verdoemenis prediken en sommmige mensen slikken het (nog) voor zoete koek. Dat zal ook daar het geval blijven. Maar hier heeft de kerk zijn aanzienlijke macht verloren en met een paus die wereldvreemd is, wordt het alleen maar erger. Andere christenen dan katholieken, zijn meestal nog wat strenger in de leer, maar ook daar lopen de kerken leeg, op enkele christelijke bastions na. Het is hartverscheurend om te zien hoe tirannen hun eigen volk behandelen en zelfs doden maar ik heb ondanks de vreselijke beelden en het bloedvergieten, het gevoel dat er iets goeds kan uitkomen voor de hele mensheid: namelijk respect en begrip voor elkaar. Wat zou dat toch mooi zijn!

    • Zo zwaar was het leesvoer nu ook weer niet Ilona, ik heb me ingehouden😉 Dat jij niets met zieners en andere paranormale zaken hebt weet ik, maar ik weet dat er veel meer is tussen hemel en aarde (en dan bedoel ik niet de hemel waar de engelen bezig zijn met het zitten op wolken en het eten van lammetjespap) dan de mens kan bevroeden, velen maken nu eenmaal dingen mee of kunnen dingen die onverklaarbaar zijn en zolang iets niet wetenschappelijk is bewezen bestaat het dus voor anderen niet, je weet dat ik geen zweefster ben maar ik heb genoeg meegemaakt ook samen met mensen die er hetzelfde over denken als jij die nu eenmaal niet verklaarbaar waren maar toch gebeurde. Dit even terzijde, je hebt inderdaad een punt, het is ook voornamelijk de jongere generatie die zich nu keert tegen de oude machthebbers en deze vrijheidsstrijders hebben dan ook een lange en bloedige strijd te gaan om hun idealen erin te krijgen, het kost nu al heel veel slachtoffers en er zullen er voordat er veranderingen komen in al die landen waar dictators de dienst uitmaken nog veel en veel meer slachtoffers komen. Wat het geloof betreft staan we op dezelfde lijn en dan krijgt Malachius misschien toch nog wel gelijk dat deze paus de één na laatste is en dat daarna de hele poppenkast zal verdwijnen. Het is een utopie dat de hele mensheid respect en begrip voor elkaar zullen krijgen want wat is er vreemder dan de mens? Vrienden van vandaag kunnen morgen vijanden zijn. In de landen die ik heb genoemd is er n.l. nog een heel groot goed voor Amerika en andere landen en ze zullen zich er dan ook niet snel mee bemoeien het grote goed is OLIE en olie is geld, geld is macht dus laat ze elkaar maar afslachten, ik hoop dat je gelijk zult krijgen dat uit al deze ellende iets goeds komt maar ook dat zullen wij waarschijnlijk niet meer meemaken, jammer want als dat goede er zou komen ben jij vandaag toch even een zieneres geweest!
      Liefs, Ann ♥

      • Als je net je bed uitkomt, is dit zware kost Ann😉 Dus eerst koffie gezet en daarna gaan lezen. Ja, we verschillen van inzicht of mening als het gaat om niet direct verklaarbare zaken maar dat neemt niet weg dat ik sommige mensen niet op hun woord zou geloven als zij zeggen bepaalde eigenschappen op dat gebied te hebben. Zelf heb ik ook wel eens iets meegemaakt waarbij mijn verstand stilstond: het was niet te verklaren en dat ergert me altijd een beetje maar leg me er wel bij neer. Alleen van de Jomanda’s en Chars en al die andere prutsers van deze wereld word ik misselijk en dan vallen ze onder de categorie ‘teiltjeswerk’.

        Tja…. olie, het vloeibare goud. Alle financieel-economische belangen van de wereld liet ik even achterwege omdat ik het de mensen die nu vechten voor hun rechten en vrijheden zo gun om een beter leven te krijgen. En dan mag het een utopische gedachte zijn door de gebeurtenissen in het Arabische werelddeel, werd ik toch tot denken en nadenken gezet. Uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde: een ‘normaal’ leven. Dan zou het toch ook wel eens tijd worden dat we elkaar de hand reiken in plaats van altijd maar over elkaar tekeergaan en elkaar zelfs haten.
        Ik praat nu misschien wel als een geitenwollensokkenmuts maar diep in mijn hart hoop ik dat het ervan komt!

        • De Jomanda’s en Chars zijn dus ook voor mij echte charlatans die het alleen om het geld te doen is en ook nog om de publiciteit, het pure lef alleen al om mensen te beloven weer te kunnen lopen als ze lam zijn is om te kotsen, ik heb op TV mensen gezien die al jaren dezelfde belofte krijgen en ze blijven er heen gaan ongelooflijk! Elkaar de hand reiken is in ieder geval een optie maar of die hand ook aangenomen zal worden is een tweede. Zelfs in Irak, waar het toch nog steeds behoorlijk mis is, wordt nu ook gedemonstreerd het vuur is overgeslagen en aangewakkerd, in Libië zal heel snel een voedseltekort zijn en lieve meid waar mensen in nood zijn zal er van elkaar de hand reiken weinig overblijven, je praat helemaal niet als een geitenwollensok, maar die hoop kan je wel laten varen, vanaf het begin van de mensheid is er geen vrede geweest en die zal er ook nooit komen, hopen is het enige wat je kunt doen maar ik ben bang dat het ijdele hoop zal blijken te zijn, als twee families, buren, kennissen enz. enz. enz. al niet in vrede met elkaar kunnen leven hoe zou het dan ooit mogelijk zijn dat de hele wereldbevolking respect en genegenheid voor elkaar zal hebben? Het zou inderdaad mooi zijn, maar zolang de wapenindustrie bestaat is zoiets een utopie en dat zal het blijven ook.

  24. Geen woord noch commentaar aan toe te voegen Ann. Behalve dat mijn oma, dingen zag, zei dat in 2023 de werelde vergaat…….\

    @Bea komt kangzaam terug en Nostradamus was mijn vriend niet. De kalender van de Inca”s ook niet, En teveel is geen toeval meer. De wereld brandt. Ook dit is voorspeld.Rationeel nadekend kon het niet uitblijven.
    Hugs en knufs ♥ voor jullie

    • Hé meis lang niets van je gehoord of gelezen, maar leuk dat je een reactie plaatst. Nostradamus zal ook niet alles goed gehad hebben en de Inca’s is weer een ander verhaal en toch hebben heel veel zieners deze eeuw als rampzalig voorspeld, natuurlijk is er geen jaartal of datum aan verbonden het kan nog jaren voortsukkelen of het is in één klap gebeurd en gelukkig dat we dat maar niet weten. Volgens velen bestaat toeval niet eens😉 Wel wijst zowat alles erop dat dit niet door kan gaan, zelfs het klimaat veranderd in een ras tempo en dat de aarde al het geweld aankan is nog een wonder, we komen als het zo doorgaat zelfs met voedsel en schoon water problemen te zitten en wat hebben al die landen voor wapens in de kast, ook dat weten we niet er hoeft maar één gek te zijn om de wereld echt in de brand te zetten. Overigens zijn er ook niet bekende zieners en daar was je oma er misschien wel eentje van, we wachten het maar af en waarschijnlijk dient het onze tijd wel uit, bang maken doe ik me niet maar dat het niet goed gaat met de aloude moeder aarde is zeker.
      Hugs en knufs terug laiverd ♥

      • Veel te veel mensen zien niet wat er gebeurd. De contineten zijn op drift. Het klimaat op hol. Deze eeuw is al een ramp en de 3de wereldoorlog is al een paar jaar een feit.
        Bang ben ik ook niet maar aloude moeder aarde en Frya redden zichzelf. We zijn slechts miertjes in het grote orgaan van moeder aarde en het universum. Hugs en knufs en hoe is het met Mandy ?
        Jules is 1 kg afgevallen wat heel veel moeite heeft gekost.
        Hier is alles min of meer OK.

  25. Dank je wel Bea, ergens geloof ik dat ik heel veel heb gelezen en eigenlijk weet ik dat wel zeker, ik ga zeker weer vaker bloggen het is er de laatste tijd wat bij gebleven en veel oude spacers zijn er niet meer over, ik vind het echt leuk dat je dit blogje kunt waarderen en daar doe ik het dan ook voor en voor mensen waarvan ik weet dat ze regelmatig alles lezen, want dat blijft er vaak bij. Een heel prettig weekend samen met Diesel,
    liefs, Ann.

  26. Nou, het heeft even geduurd Ann, maar je bent terug met een mooi en leerzaam blog. Ik denk dat niet veel van je lezers dit allemaal wisten. Velen zullen wel van Nostradamus gehoord hebben, maar verder ……
    Wat mij betreft mag je wel weer wat vaker bloggen hoor. Ik mag je stukken graag lezen en je hebt er ook altijd zulke mooie foto’s bij.
    xxBea

Geef een reactie

