Herfst, weekend en werkzaamheden.   27 comments

Vuurdoornbessen

De laatste dagen hebben we mooi herfstweer en er komen nog een aantal mooie dagen, dat wordt dus op pad gaan met hondje en camera. Morgen is er in de Kruidhof de oogstdag en dat is altijd leuk om zoveel soorten fruit enz. te zien zijn, kinderen die pompoenen snijden en het is ook weer eens wat anders dan onkruid wieden in mijn postzegeltuin die het toch nog voor elkaar krijgt om twee containers te vullen met overbodige luxe. Was ik dol enthousiast over de tegels en de borders achter huis dan is dat inmiddels iets minder geworden, hoezo dan ben je van het onkruid af, vogels voeren is iedere winter erg leuk maar wat krijg je er wat voor terug. Vanmiddag heb ik ongelogen worteltjes uit bloembakken en de borders gehaald en daar kijk je toch even raar tegenaan. Alweer bijna weekend en tijd is maar een woord, soms duurt een dag een maand en de weken vliegen voorbij. Het nare met weekenden als je alleen bent is dat ze net zo zijn als de doordeweekse dagen dus als iemand “prettig weekend” zegt, geef ik beleefd antwoord maar als je zondags een kanon af kan schieten zonder iemand te raken dan heb ik toch liever een doordeweekse dag dan zijn in ieder geval de supers open waar je soms nog een bekende tegenkom om even mee te praten. Afijn morgen in ieder geval wat te doen in Buitenpost en met mooi weer is het dan toch een beetje weekend.

De Kruidhof, 22 sept. 2010, Zonnebloem in de zon

Deze zonnige zonnebloem heb ik in de Kruidhof gemaakt en het leek toen nog helemaal niet op herfst al wemelde het overal van de padde(n)stoelen, het is nu meer tijd voor de herfstasters en de vallende bladeren, maar ook voor het achter het oor krabbelen als de gemeente weer eens wat heeft. Het is inmiddels wel bekend dat alle gemeenten miljoenen moeten inleveren maar hier in Achtkarspelen en met name in Buitenpost komt dat voor veel mensen hard aan. De bibliotheek krijgt minder geld en de muziekvereniging ook, het zwembad gaat verdwijnen dus ergo het wordt nog minder en het was al niet veel😉

De Kruidhof, 22 sept. 2010, Kwee-appels

Ook deze kweeappels zullen morgen wel te koop zijn maar geef mij maar een gewone appel.

Verder over het gemeentebeleid want gewerkt wordt er, je kunt als je even naar het dorp moet niet meer de gewone route rijden want overal liggen de wegen open en dat zal nog wel een poos duren. Dertien jaar lang hadden we voor huis een stoep die we zelf hadden laten plaatsen, dat lijkt normaal een stoep maar dat is het in Buitenpost beslist niet wij hadden een rand gras zodat je telkens door de modder moest. Ongeveer drie jaar geleden kregen we een brief van de gemeente waarin vermeld stond dat wij onterecht een stukje grond van de gemeente in beslag hadden genomen en dat de stoep er binnen de zoveel tijd uit moest want de bestemming was rozenbedden, welke oen dat heeft bedacht weet ik niet maar het is 3 jaar lang nog erger geweest dan met de grasrand. Ik heb heel veel rozen gezien maar dit was onkruid met hier en daar een stekelige plant met miezerige bloempjes en aangezien het onderhoud duur is was het onkruid meestal hoger dan de rozenstruikjes en met regenachtig weer was het een modderpoel, laatst kregen we weer bericht van de gemeente en wat gaat er gebeuren jawel, er komen stoepen in de plaats van de rozenbedden, iemand heeft het licht gezien, hulde voor die man of vrouw of het moet zijn dat hij/zij zelf in de modder heeft gestaan bij het uitstappen en het toen eindelijk heeft begrepen.

Paddestoel, grapje v.d. natuur, sept.2010

Een grapje van moeder natuur, het is in ieder geval een mooi herfstplaatje en deze paddestoel zal wel een siamese tweeling zijn en een operatie om ze te scheiden zit er natuurlijk niet in.

Bij ons is het dus nu breken, struikjes vernietigen, graven enz. enz., soms kunnen we niet wegkomen met de auto en dat kan knap lastig zijn, maar ik heb daar niet zoveel moeite mee want eindelijk komt de felbegeerde stoep terug zodat de containers niet meer in de tuin hoeven te staan. Wel heb ik moeite met het beleid van de gemeente, de bezuinigingen op de bibliotheek en de muziekvereniging waren niet nodig geweest als er wat beter met het geld was omgegaan, een parkeerhaven die hier nu ongeveer een jaar geleden is aangelegd wordt gesloopt want die wordt veranderd, kijk en dat is dus weggegooid geld en dat is met veel zaken zo. Waar nu met de wegen wordt gewerkt waren eerst de stoepen vernieuwd en nu gaan ze de rioleringen opnieuw aanleggen dus de stoepen er maar weer uit, ik weet wel dat als wij zo met ons huishoudgeld om zouden gaan er werd ingegrepen. Voor jaren geleden was het politiebureau te klein, dus werd er een mooi nieuw gebouw neergezet en laat dat nu te groot zijn. De politie heeft nu op werkdagen zitting in het gemeentehuis en het mooie grote gebouw staat leeg. Aan het vergroten van het al grote nieuwe gemeentehuis wordt nog druk gewerkt en daar is wel geld voor, ik hoorde dat ze er ook culturele avonden willen houden, dat is dan heel dubbel de muziekvereniging krijgt minder te besteden en volgens mij is dat toch ook cultureel bezig zijn. Alle gemeenten in Nederland krijgen miljoenen minder te besteden en dat gaat de burger ook goed voelen inplaats van het bezuinigen op muziekverenigingen en bibliotheken zouden de gemeenten eens wat minder moeten gaan besteden aan hun vorstelijke gemeentehuizen en eens beter op gaan letten voordat er weer dubbele kosten worden gemaakt, maar ja wie ben ik waarschijnlijk toch van de commode afgevallen toen ik een baby was.

De Barrage 7 okt.2010, toch nog een stoep voor huis

Dag roosjes, welkom stoepen!

Boerenwormkruid

Tegen het beleid van veel gemeenten is geen boerenwormkruid gewassen😉

Nogmaals een prettig weekend en voor de mensen die het minder prettig hebben, de dagen komen wel om!

Posted 8 oktober 2010 by Ann McDunn in Allerlei wetenswaardigheden

27 responses to “Herfst, weekend en werkzaamheden.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Die gemeentes kunnen er wat van. Komen ze geld tekort, dan verhogen ze gewoon de belastingen. Alsof de burgers een geldboompje in de tuin hebben staan. Maar voor de meeste geldboompjes is het herfstseizoen ook aangebroken, de geldbriefjes waaien weg als verdorde blaadjes in de herfst !

  2. Oeps, deze blog is alweer van bijna een week geleden. Had hem wel gezien, maar nog geen tijd gehad om hem te lezen en bekijken.
    Toch wel weer mooi hoor Ann, de herfstkleuren in de natuur.
    Jammer is dat altijd maar even en gaan de kleuren rotten en valt alles op de grond.
    Maar het zij zo. Maken we het binnen gezelliger.
    fijne dag!
    lfs van mij x

    • De herfst kan erg mooi zijn Liesje, en op foto’s zeker maar dan moet het wel droog en zonnig zijn dan houdt alles veel langer stand. Wijzelf hebben ook vier seizoenen en aan het eind van de herfst zien we er ook niet bepaald meer uit als aan het begin van de zomer, gelukkig dat jij daar wat aan kunt doen😉 Ook nog een fijne dag gewenst,
      liefs, Ann.

  3. Hey meiss..ben ik weer eens..prachtige foto,s heb je weer gemaakt!!!..bij ons is de gemeente al net zo gek bezig..bomen en struiken die weggehaald worden..wijken die kaalgeplukt zijn..allemaal onnodig..blijkt nu..

    Zoals je ziet heb ook ik een ander blogadres..hoop dat jij me daar ook opzoekt..liefs Caro.

    • Dat is fijn we zijn elkaar dus niet kwijt Caro, ik zal direct even naar je toe komen en natuurlijk zoek ik je op met de updates via Read my Subscriptions mis ik niets ik zal je erbij zetten. Liefs, Ann.

  4. Hoi Ann,
    Zo, ik ben hier en daar weer even wat aan het rondkijken op WP en wat een mooie foto’s heb je weer geplaatst. Die bovenste en die zonnebloem.. prachtig! Ik hoop voor je dat die werkzaamheden maar snel voorbij mogen gaan, want aangenaam is dat niet. Een prettig weekend kan ik je niet meer wensen, maar wel een fijne week. Groetjes van mij.

    • Bedankt voor je bezoek meis en de complimenten over de foto’s altijd leuk als een ander ze ook mooi vindt. De werkzaamheden duren tot eind november en twee huizen verderop is iemand al weken aan het boren en timmeren maar ’s nachts is het hier heerlijk stil😉 Ook nog fijne dagen in deze week gewenst en natuurlijk veel meer dagen, liefs, Ann.

  5. En dan nog even dit: ik heb zelden zo’n mooie uitvergroting van een zonnebloem gezien. Ik krijg er een spontane glimlach van op mijn gezicht. Prachtig issie!!!

  6. Whoops!
    There was a small systems error. Please try refreshing the page and if the error is still there drop us a note and let us know.
    —————
    En daar begint het gez**k op WP ook al. Dit krijg ik vele malen te lezen als ik bij iemand op bezoek ga. Fijn begin, het zit me toch al zo tegen want ik kan hier helemaal NIETS.
    Het lijkt erop dat mijn site is bevroren. Nou ja, ik kan hier uiteindelijk toch reageren maar van updates begrijp ik nog de ballen want ik zie ze niet.

    Gemeeentehuizen: de gemeente Weert heeft in haar oneindige wijsheid besloten dat het stadhuis te klein is en gaat naar een andere locatie. De kosten zijn het budget al ruim overstegen en er is nauwelijks een spade in de grond gezet. Er zijn geen gratis parkeerplaatsen meer voor de burgers die op bezoek komen, voorheen wel. Het oude gebouw werd toch nog even hier en daar gemoderniseerd en vooral gedigitaliseerd waardoor de oudere burger er helemaal niets meer van begrijpt. Hij moet geen nummertje meer trekken maar 6 handelingen op een touchscreen uitvoeren……. lukt natuurlijk prima als je de 80 bent gepasseerd en niet eens weet wat een touchscreen is. Zo zielig voor die mensen, ze worden er doodnerveus van. Waar is een stadhuis nou voor? Toch voor de burgerij? Oh, zit ik daar fout mee??? Is het voor het college van B&W en de ambtenaren??? Tja, als je eigen belangrijheid numero uno staat dan doet de burger er niet toe.
    En wat geldverspilling betreft, weet onze gemeente er ook raad mee hoor. Tot 3x toe is de binnenstad opnieuw bestraat en de 4e keer was het nog steeds knudde, er valt niet te lopen op die kleine in elkaar geperste kiezelsteentjes dus zal het weer opnieuw bestraat moeten worden, alleen is al het geld op, dat zit nu in de nieuwbouw van het stadhuis. De overdekte winkelpromenade, de Muntpassage, is bevloerd met marmer. Prachtig hoor, maar op leren zolen valt er niet te lopen want je ligt door de gladheid meteen op je achterste. Dus een laagje eraf gehaald en geruwd maar helaas is het nog steeds spekglad, vooral als het heeft geregend. Toch is de slogan van de overdekte passage: De Munt is méér! Meer valpartijen, bedoelen ze wellicht. En zo kan ik nog een hele tijd doorgaan. Wat ik ermee wil zeggen is dat het overal hetzelfde is: de burger betaalt zich blauw aan allerlei belastingen en leges maar de gemeente heeft de burgers niet hoog in het vaandel staan. Behalve als de verkiezingen eraan komen, dan zijn we zó belangrijk!
    Voor het weekeinde was ik te laat maar ik wens je een mooie, drukke (qua aanloop) en gezellige week. Liefs voor Mandy en jou. Ilona xx

    • Wat jammer dat WP bij jou niet goed werkt, heb je alle instellingen al aangepast? Zelf ben ik het meeste alweer vergeten hoe ik het heb gehad maar het lukte wel en je kunt tenminste weer hele einden typen zonder dat er staat “kan niet worden toegevoegd enz. enz. enz.” Eerst had ik zoiets van dat wordt helemaal niets maar ik heb maar geklikt en geklikt en aldoende wijzer geworden, als dat tenminste nog mogelijk is😉 Bij jullie in Weert is het dus ook al zo’n zooitje en nu ze de subsidies gaan korten wordt er dus ook niets meer afgemaakt tenzij het natuurlijk gaat om zaken die de ambtenaren en de burgervader aangaan, hoezo burgervader de mijne heb ik niet gekend maar dat heb ik nog liever dan een burgervader die op alles beknibbeld behalve op het uitgeven aan een bijzonder lux gemeentehuis. Stemmen op de gemeenteraad heb ik niet gedaan de partij waar ik op stem heeft hier geen stem in het kapittel en dan houdt het bij mij op. Wat een waanzin om met een touchscreen te komen, absoluut maf als er echt oude mensen zijn die er nu al niets van snappen, ze staan al te stumperen bij het station om een kaartje uit de automaat te krijgen maar zoals je al zegt gemeenten houden totaal geen rekening met hun inwoners, als ik eens echt wat heb ga ik maar naar onze burgervader zelf toe en zeg PAPPIE HELP WANT IK WEET HET NIET MEER, het zal niet helpen maar lachen kan ik dan wel. Jij ook nog een fijne week meis, ik mail je nog wel ik moet nu nog even achter buiten aan het werk, met tegels heb je geen onkruid meer, whaaaaa wel mos, gras, worteltjes en andere ongerechtigdheden. Liefs van mij een een likje van Mandy (die overigens dol is op enorme bulten zand en dus waarschijnlijk de gemeente zeer dankbaar is).

  7. ja an dat zijn van die dingen waar allen jij weet van hebt alleen zijn en dan nog op een weekeind nou ik denk af en toe wel is wat is er toch aan de hand met de mensen hebnze dan geentijd zin of wat dan ook om is even bij iemand op bezoek te gaan ja ik weet het geen tijd geen zin noem het maar op maar toch liefen van ik wens jou een zeer fijnen zondag toe en echt we denken aan jou en als het even kan dan komen we weer een kopje koffie drinken diken kus van mij voor jou een en diken kus voor de kleinen mandy

    • Lieve René we leven in het IK tijdperk en dat zal nog wel erger worden, we hadden altijd mensen op bezoek maar dat slijt en natuurlijk druk, druk, druk. De tijden veranderen maar ten goede jammer genoeg. Vandaag heb ik me trouwens prima vermaakt samen met Mandy, kon die maar praten dat zou een heel stuk schelen. Jullie zijn echte vrienden en we zien elkaar vast weer, een dikke kus voor jullie beiden en een likje van die kleine druktemaakster.

  8. Hoi Ann

    Fijn hé, je eigen plekkie waar jij je onvrede over de gemeente naar hartelust kan spuien. Het zal in de meeste gemeenten niet anders zijn dan bij jou. Het wekt bij de burger een flinke portie irritatie op.

    De misvormde paddo mag dan wel siamees zijn maar toch zie ik duidelijk één oog in dit gedrocht. Kweeappels zijn mij volslagen onbekend maar op je foto hebben ze wel leuke vormen.

    Dat was als baby zijnde een flinke val van de commode Ann.
    Dat laat z’n sporen wel achter. Zelf ben ik ter wereld gekomen met de navelstreng 3x om m’n nek gewikkelt. Veel hersenbeschadiging opgelopen dus hahaaaaaa.

    Voor jou geen fijn weekend maar gewoon 7 fijne dagen toegewenst.

    Liefs
    Knakke

    • Af en toe je onvrede uiten op wat voor manier dan ook lucht op Henk en als je al een deuk in je hersenpan heb moet het er zeker uit anders krijg je verstoppingen😉 Als jij een vreemde opmerking maak dan is dat dus heel gewoon je kunt het niet helpen, wat denkt Knakke van een krakie? Beiden worden we vast heel goed behandeld mochten ze ons toch oppakken we hebben als kind erg geleden en daar wordt rekening mee gehouden en binnen de muren eens wat foto’s maken is ook wel leuk. Van de commode gevallen of een navelstreng drie keer om je nekje jij weet in ieder geval dat 7 fijne dagen een betere wens is😉 Jij een heel fijn weekend, het is heerlijk weer om mooie plekjes op te zoeken en prachtige foto’s te maken.
      Liefs, Ann.

  9. Nou Ann, dan ben ik zeker ook van de commode gevallen toen ik klein was.🙂
    En ik heb elk jaar worteltjes in de tuin van het gemorste vogelvoer. Het is geen bed vol en ze zijn ook niet groot, maar ze zijn heerlijk zoet.
    Fijn weekend,
    xxBea

    • En ik maar denken dat ik de enige was die wortels had zonder ze gezaaid te hebben😉 En toch heb ik dat nog nooit eerder gehad en wel ieder jaar volop de vogels gevoerd. Volgens mij zijn heel veel mensen van de commode gestuiterd maar hun ouders hebben het verzwegen Bea, jij ook een fijn weekend,
      liefs, Ann.

  10. Dank je wel Elisabeth,
    dus jij hebt ook al eens wortels in de tuin gehad, ik stond echt stom verbaasd te kijken want dat heb ik nog nooit eerder gehad. Prettig weekend zeggen is inderdaad zo’n standaard uitdrukking en ja ik denk weleens laat maar! Ik ben bang dat een schop onder de diverse konten niet veel zal uithalen meis, ze doen toch wat ze in hun hoofd hebben gehaald en wat wij dus nooit zouden doen. Jij ook een fijne dag morgen en zondag zien we wel weer,
    liefs, Ann.

    • Het verbaasd me Ann dat jij nog nooit wortels in je tuin gevonden hebt ,vooral omdat je altijd de vogels voert ,echt ik heb vaak super grote in mijn vorige tuin gevonden en ja dat was echt lachen hoor ! Ik heb ze maar niet opgegeten!!. Wat de gemeente betreft krijgen we hier weer een heel mooi nieuw project ,jaja speciaal voor de Allochtone heren ,een ruimte waar ze kunnen leren koken breien en naaien !! Ik had het zelf kunnen bedenken ,zoiets is nu echt nodig!!!! en ach geld hebben we toch genoeg ,dus gaan met het project .Zo en nu ga ik naar mijn mandje .
      Liefs voor jou en een aai voor Mandy,Elisabeth

  11. Dear Ann,
    Je bent niiet te benijden met die werkzaamheden voor je deur hoor, daar heb je een hoop troep en overlast van. Het loopt weer tegen het eind van het jaar, en dan moet het potje van civiele werken bij de gemeente leeg zijn, anders krijgen ze volgend jaar minder. Je foto’s zijn weer mooi hoor,wat een kanjer van een zonnebloem! Ik wens je een heel fijn weekend,en veel fotoplezier in de Kruidhof. Liefs en een dikke kus voor jou, en voor Mandy weer heel veel kriebeltjes van Edward.

    • Dear brother,
      de troep voor de deur is niet zo erg maar het inlopen wel😉 Ik weet dat de pot leeg moet omdat ze anders minder subsidie krijgen, maar met de vooruitzichten dat ze toch veel minder krijgen zou je denken dat ze eerst even na zouden denken, maar ja denken is vermoeiend voor ambtenaren, ze kunnen het denken nog beter aan een paard overlaten die heeft een veel groter hoofd. Ik hoop dat jou weekend ook prettig verloopt laiverd, een dikke kus terug en van Mandy een likje.

  12. hallo ann,weer mooie fotos geplaatst hoor en weer even lekker op de gemeente gekat,ze moesten het eigenlijk lezen
    want voor mij heb je helemaal gelijk,er word inderdaad met geld gesmeten of het niets is en de burger maar inleveren
    maar dat heet politiek de gemeentes krijgen bij verbeteringen subsidie van het rijk,geen verbeteringen geen subsidie,ondanks alles een goed wekend en een pootje aan mandy.

    • Lukas, er zijn wel ambtenaren die het lezen maar misschien begrijpen ze de onvrede van de bevolking wel helemaal niet, met geld strooien schijnt toch wel leuk werk te zijn maar het wordt minder met de inkomsten en dat verhalen ze heus wel op ons, jij ook een heel goed weekend gewenst, liefs van mij en een pootje terug van Mandy.

  13. Lieve Ann
    Je het weer prachtige foto’s gemaakt .Ja het is wel leuk in de winter vogeltjes voeren maar je krijgt er idd veel voor terug haha ,ik heb me wel eens rot gelachen om de grote wortels die ik uit mijn tuin haalde .Het weekend wensen is eigenlijk zo’n standaard iets en ik kan me voorstellen dat je wel eens denkt laat maar!Wat de uitgaven van gemeente’s betreft denk ik weleens ,ze zouden eens een flinke schop onder hun kont moeten hebben .Fijne dag morgen
    Liefs Elisabeth

Geef een reactie

