De herfst in met een rechts kabinet, als het nu maar geen koude winter wordt.   21 comments

De plannen zijn gemaakt voor het regeer-en gedoogakkoord en gepresenteerd na maar liefst 112 dagen, natuurlijk krijgen we eerst te horen wat sommige mensen graag willen horen, een algemeen boerkaverbod, het gedogen van het roken in kleine café’s en een strenger asielbeleid, minder politici in de tweede kamer en minder geld voor de ontwikkelingslanden, als je dat allemaal leest en niet verder dan lijkt het alsof we er genadig afkomen wat betreft de bezuinigingen voor de mensen met de kleine portemonnee met dit rechtse kabinet dat het motto “Veiligheid en verantwoordelijkheid” in het vaandel heeft. Niets is echter minder waar, de kloof tussen arm en rijk wordt alleen maar groter, wie hier interesse voor heeft kan kijken naar onderstaand filmpje waar heel vaag wordt verkondigd dat iedereen er wat van zal merken als dit kabinet na goedkeuring van het CDA congres dat vandaag wordt gehouden kan aantreden.

 

Als we de woorden willen geloven dan gaan de uitkeringsgerechtigden er een half procent op achteruit maar wat is een half procent als de zorgpremie fors omhoog gaat, de eigen bijdrage hoger wordt en het basispakket wordt uitgekleed, kunnen de heren buiten heel veel praten ook rekenen? Ook zullen de huren fors stijgen en dat zijn dan nog maar de eerste punten die we horen, de drie duizend extra agenten die worden beloofd is een lachertje want de politiekorpsen hebben nu al een gezamelijk tekort van 300 miljoen, ergo helemaal geen veiliger Nederland door meer agenten op straat, wel mag je eerdaags een inbreker weer zelf te lijf gaan en de deur uit zien te krijgen al of niet gepaard gaande met flinke tikken, maar tegen een revolver doe je niet zoveel. De bonussen blijven overigens wel in tact en daar hebben dan ook weer flink wat lui voor gestemd. Als dit kabinet Rutte er komt dan zullen de rijken er een borrel op nemen, maar ik denk dat de minder rijk bedeelde Nederlanders een gure winter tegemoet gaan.

Posted 2 oktober 2010 by Ann McDunn in Nieuws en politiek

21 responses to “De herfst in met een rechts kabinet, als het nu maar geen koude winter wordt.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hoi Ann, ik ben weer terug en het eerste dat ik lees is dat we moeten verhuizen. Koude douche na een warme vakantie. Niet leuk maar ja….. ik zal wel moeten. Je hoort werl weer van me, moet nu nog even andere dingen doen. Dikke kus, I ♥

    • Het is even puzzelen meis, maar je bent goed met Engels en dat scheelt een stuk, het was vast even schrikken dat je verhuizen moest, doe maar even rustig aan eerst even bijkomen van de reis maar ik ben blij dat je er weer bent! Zeg lieve meid dat dikke koppie heb jij toch niet gekregen hè van het zitten in de zon en het eten van de boom der kennis van goed en kwaad? Dikke kus terug ♥

  2. Hoi Ann.

    Ben een beetje aan het experimenteren en aan het prutsen geweest, paddestoellogje 2x geplaatst en heb er eentje verwijdert met jou reactie. Ik zet jou reaktie hier even onder misschien wil je even opnieuw plaatsen ?

    “Dit is heel bijzonder om te zien Henk, ik vind die bovenste foto geweldig het is net mijn leven in een notendop, maar je hoef niet te kloppen hoor ik heb een echte bel en als ik niet weg ben ben ik altijd thuis Mooi gezicht is dat de onderkant van een paddestoel, had die ook al een ongelukje gehad? Zo eentje kwam ik van de week ook tegen en anders zijn je kleren nu behoorlijk smerig.”

    • Henk de updates zijn zo eenvoudig te zien via Read my Subscriptions dat ik alweer een andere reactie heb gegeven, niet te veel prutsen hoor voor je het weet werkt WordPress dan ook niet en dan is het echt niet de schuld van Bill ;-)))

  3. Ja Ann, het is toch allemaal in hun eigen voordeel, wie denkt er nu aan de armen? Het kabinet Rutte is er alleen maar voor de rijken en geloof maar niet dat er aan de minder bedeelden word gedacht. De zorgpremie gaat weer stijgen en de huren gaan fors omhoog, hoe moet het verder gaan. Het is droevig voor diegene met een uitkering,, hoe moeten ze nog rond komen? Dat is bijna niet meer te halen.
    De rijken worden steeds rijker en de armen steeds armer. Ben bang dat we steeds verder afzakken. Maar wat doen we er aan…….

    • Volgens mij zouden de mensen die oplaatst in de schulden terecht komen omdat ze het ècht niet meer kunnen betalen toch eens in actie moeten komen Ingeborg, hulp van de rijken hoeft niemand te verwachten die zijn allang blij met dit drietal, de heren vergissen zich schromelijk als ze denken dat het allemaal wel meevalt, weten zij ook veel hoe het is om van een uitkering of een A.O.W. zonder pensioen rond te komen. Een echt goede actie zou het zijn om dit jaar eens geen vuurwerk te kopen en sinterklaas af te doen met cadeautjes die lang voor 5 december gekocht zijn, als de middenstand gaat klagen worden ze in Den Haag misschien wakker, het is maar een ideetje maar het kan wel werken.

  4. Lieve Ann,

    Ik heb het niet op politiek en heb het er meestal liever ook niet over, want dat is niet goed voor m’n bloeddruk. Ditmaal wil ik toch wel even zeggen dat ik het klutsend met je eens ben. Als half Nederland gaat doen wat Mazza zegt, krijgen we straks ook noggus een keer een bevolkingsexplosie en wordt het allemaal nòg nijpender.

    • Ja dat vroege naar bed gaan is niet zo goed Bea ;-))) zelf hou ik ook niet van de politiek op zich, maar ik blijf wel graag bij en soms als mijn bloeddruk een beetje stijgt ga ik wel even wandelen om af te koelen. Mijn bloeddruk stijgt pas ècht als ze het weer eens over de vergrijzing hebben, verdorie na de oorlog was het onze generatie die heeft gewerkt om het land er weer bovenop te krijgen, heel weinig loon en hard werken, laten we het er maar op houden dat we al die werkzame jaren voor ons zelf hebben betaald, als je op of na je dertigste eens een keer ga werken mag je ook wel doorwerken tot 66 jaar, wij hebben genoeg uren gedraaid!

  5. Ann zou je mij willen helpen met deze site? dat hij net zo breed wordt als die van jou en dat de letters worden gekleurd ik heb bij geavanceerd gekeken maar ik kan het niet vinden waar ik de achtergr moet kleuren en de letters
    plasce ik geef mijn ww en gebruikernaam
    liefs Jolinda

    poedelvrouwtje
    • Jolinda je kan kiezen uit verschillende opties die worden aangegeven, je moet dan kijken naar een indeling met twee kolommen, de achtergrondkleur kan je dan zelf instellen via een kleurschema, voor verdere thema’s ga je dan ook naar WEERGAVE en vandaar kan je alles instellen, succes.

      • ann bij mij staat het op 2 colomen maar opities kan ik niet aan klikken het staat er wel maar het gaat niet met aan klikken hoe kan dat dan liefs Jolinda

        poedelvrouwtje
  6. Maak je niet druk Ann.

    Die half procent moet je inleveren maar voor de rest betaal je toch gewoon niet meer voor je ziektekosten ? Doen er al zoveel. Ennuhhhhhh……..ze laten je echt niet zomaar doodgaan hoor.

    Maar even zonder gekheid kan ik me voorstellen dat de minder bedeelde Nederlander hier niet blij van wordt

    • Henk, voor mezelf zal het zijn tijd wel uitdienen en ik zie overigens wel waar het schip strandt, maar je hebt het toch niet goed begrepen want de zorgpremies gaan fors omhoog, het basispakket wordt uitgekleed en de zorgtoeslag wordt minder dus al met al een flinke aderlating voor mensen die het nu al krap hebben. Ze zullen en mogen je niet doodgaan laten, maar als je alles zelf moet betalen kan je beter uit het ziekenfonds stappen, mijn portie zonnestralen heb ik vandaag weer gehad en voor de rest is het afwachten.

  7. Hoi ANN wij zijn weer de dupe van alles ik heb ’n waijong uitkering dat is voor gehandicapten dus veel ziekte kosten.
    maar met balkenende was het ook prut.
    Groetjes Jolin

    poedelvrouwtje
    • Jolinda, ik hoop echt van harte dat het niet al te veel minder wordt voor jullie, eerst zouden de maatregelen voor de zorg naar het inkomen gaan, maar dat hebben ze al snel veranderd. Met Bakellende waren we er al minder op geworden maar poets dit olijke drietal ook niet uit.
      Liefs, Ann.

  8. zo an nu kan ik ook weer op jou spacee antworden moet nog wel even zoeken maar ik kom er denk ik wel weer uit en ja de polietiek is een en al mafieja maar dat weten we nu wel toch en als er iemand echt meend en zegt hoe het nu echt moet dan zal die mijn stuun echt krijgen zo dat niet de rijken allen maar rijker worden maar dat ze ook is gaan denken er zijn ook nog nederlanders in dit land maar zo als je weet hebben wij al voor ons zelf gedacht dat we dit land gauw de rug zullen toe keren want het is niet ons land meer ik wens je een fijnen zondag toe diken kus van mij voor jou en natuurlijk kus aan mandy

    • Fijn je hier te zien René, wie zoekt zal vinden en de site van John staat al bij mijn subscriptions dus kwijtraken doe ik jullie niet. Het was al een grote bende maar het kan altijd nog erger, jullie hebben groot gelijk om zo snel mogelijk te verkassen want Nederland is allang het land niet meer waar op de erg rijken er buiten gelaten we toch allemaal een goed bestaan hadden. Nog een fijne namiddag en avond, dikke kus van mij en natuurlijk een likje van Mandy.

  9. Bedankt voor jullie reactie en ik vraag me af hoelang het Nederlandse volk dit nog gaat nemen, oké de rijken worden vanzelf rijker en die geven niet om een paar duizend euro of meer maar wanneer gaan de mensen die het ècht niet meer kunnen ophoesten eens een vuist ballen inplaats van mopperen, ik ben de jongste niet meer maar als het zou gebeuren dat uitkeringsgerechtigden, zieken, bejaarden en zelfs mensen met een gewoon loontje niets meer kunnen doen dan betalen en misschien ook nog in de schulden komen, dan moet er toch eens iemand opstaan die zegt STOP het is genoeg geweest, die man of vrouw daar sta ik dan pal achter en ik hoop dat al degene die dan in de armoede terecht zijn gekomen hun stemmen zullen laten horen de mijne laat ik dan zeker horen, de minderdraagkrachtigen zijn genoeg uitgekleed en hebben al moeite om rond te komen, “Nederland” ooit ben ik trots op ons land geweest maar er blijft niets over van onze z.g. democratie, terug naar het feodale tijdperk en de vermogende lieden gaan rustig door en helpen op deze manier het land naar de afgrond. Misschien denken sommigen dat ik een doemdenker ben maar dat is niet zo want ik heb echt de langste tijd wel geleefd, kijk, lees en luister, dit land heeft overal geld voor behalve voor de eigen burgers die al zuinig moeten leven. Liefs voor jullie, Ann.

  10. Hier worden we echt niet blij van ,zij met een borrel bij de open haard en wij komen steeds meer in de kou te staan BAH en we kunnen er niets tegen doen helaas !
    Liefs Elisabeth

  11. Je wordt echt niet blij van alle plannen die Rutte en konsorten hebben bedacht Ann, uiteraard zullen de hardste klappen vallen bij de mensen die het toch al niet breed hebben. Met een inkomen van een ton of meer per jaar lig je er niet wakker van.
    Een dikke kus van je broertje.

  12. ik ben bang dat we allemaal koude voeten zullen krijgen, kunnen nu al nauwelijks de eindjes aan elkaar knopen als de zordpremie weer omhoog gaat en dat is bij ons keer 3 dan weet ik niet meer hoe we het moeten redden , verwarming uit en vroeg in bed dus.

Geef een reactie

