Herfst en een nieuw begin.   38 comments

Dat de herfst in het land is heeft iedereen al gemerkt, dagen lang regen, regen en nog eens regen met een enkele mooie dag. Van die mooie dagen geniet ik met volle teugen, de herfst geurt heerlijk en overal zijn toch nog bloemen te zien. Vorige week dinsdag was het heerlijk weer en dus met Mandy (mijn kleine York) gaan wandelen. Het is net of het mooie weer ineens de mensen een stuk vrolijker en socialer maakt, ik wandelde langs een tuin waar veel Sedum stond en maakte een foto, de dame die daar woont kwam naar me toe en vroeg of ik Sedum mooi vond en dat is zo, zonder aarzelen knipte ze een prachtige boeket voor me af en we hebben een poosje heel gezellig staan praten, toen ik daarna mijn wandeling voortzette zag ik overal prachtige vliegenzwammen, maar daar heb ik het in het vorige log al over gehad. Zulke dagen zijn cadeautjes van moeder natuur, maar als het droog is trek ik er op uit, camera mee en Mandy aan de looplijn en dan zijn er toch weer iedere keer mooie dingen te zien.

Herfstanemoon, 24 sept. 2010

Door de vele regen zijn de Herfstanemonen (Anemone hybrida) niet allemaal gaaf maar deze stond er fraai bij.

Vogelwikke - bermbloempje

Af en toe kom je nog een moedig bloempje van de Vogelwikke (Vicia cracca) tegen en ook dat is een heel mooi gezicht zo’n teer bloempje dat weer en wind doorstaat.

6 augustus 2010, Echinacea purpurea

De Echinacea purpurea ook wel zonnehoed genoemd bloeit volop en kan wat het weer betreft ook wel wat hebben.

Mandy, aug. 2010, eau de reu heerlijk

En terwijl ik kijk naar alles wat bloeit en groeit zoekt Mandy naar heel andere zaken, er zou weleens een mol kunnen zitten en dan kan je dat als rechtgeaarde terriër natuurlijk niet aan je voorbij laten gaan.

Dit is het eerste blogje op WordPress en alles moet even wennen, maar niet geschoten altijd mis. Na bijna drie jaar Windows Space is daar ook voor mij een einde aan gekomen en daardoor mede aan de meeste contacten, iedereen gaat of hierheen of ze proberen het bij Hyves, my space en elders, het is jammer dat er op zo’n manier een abrupt einde wordt gemaakt aan lange virtuele vriendschappen, maar aan de andere kant is het ook weer een nieuw begin en een nieuwe uitdaging. Ook ik moet natuurlijk nog veel uitzoeken maar dit logje is het begin van hopelijk nog veel logjes op WorldPress en zoals in de titel al staat aangegeven gaat het overal en nergens over en bepaald niet alleen over bloemetjes en bijtjes. Vrienden, vriendinnen en bezoekers ik ben niet weg en dat wilde ik even laten weten.

Posted 29 september 2010 by Ann McDunn in Natuur

38 responses to “Herfst en een nieuw begin.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hoi ann,,ik zie weer wat anders,,maar wel mooi om te bekijken hoor ik ben net even op….en kijkt natuurlijk naar onze vrienden Leuke site ann

  2. doe het even zo ann ik snap er nog niet veel van maar een goed weekend vast krijg geen updats meer maar kom direkt in mijn eigen site teregt zou wat fouts gedaan hebben denk ik gr v els

  3. Yess gevonden , en de updates ook :

    ik heb de up-dates gevonden : via read my subscriptions krijg je de up-dates van de blogs waarop je subcriped bent

    • Leuk alweer een bekende erbij, ik kom direct even naar je toe en zal je adres meteen toevoegen, het lijkt allemaal moeilijker dan het is maar een beetje kennis van Engels is wel erg makkelijk.

  4. hoi Ann heb jij deze site Twenty Ten

    poedelvrouwtje
  5. Dag Ann, ik wens je een prachtig weekeinde toe, en niet teveel worldpressen grinnik.
    Liefs Belia

  6. Ja en daar ben ik weer .Ben aan het BlogHoppen !!.Rondkijkend hoe het jullie vergaat op de nieuwe stek .Mijn twijfel word groter om toch ook maar WP erbij te nemen en eens te kijken wat ik daar mee kan ,en gaat het niet of vind ik het niets is er altijd mijn Blogger nog .Eigenlijk hebben we best nog wel keuzes genoeg !
    Liefs Elisabeth

    • Voor je mooie bloemenfoto’s en een mooie stijl van site vind ik WordPress heel goed Elisabeth, met de andere sites heb ik geen ervaring maar naar Hyves of MySpace ga ik in ieder geval niet, het moet allemaal even wennen maar het bevalt me hier uitstekend dus ik blijf😉 Bedankt voor het rondhoppen meis, liefs, Ann.

  7. Hoi leave, dus tóch over! En met succes!♥
    Ik ga ff oogsten en ploegen…………. haha.
    xsjerrie

  8. Dit item was gisteren te zien op de live updatepagina Ann.
    Nu niet meer. Heb je iets verandert aan instellingen ?

    Wat het weer betreft lijkt het voorlopig gebeurt met de mooie dagen. Afgelopen zondag ben ik nog op paddestoelensafari geweest. Ergonomisch gezien niet de meest gezonde fotocategorie. ’s avonds schoot m’n nek vast en de volgende dag m’n rug. aiiiiii……….!!!

    De zonnehoed staat er mooi op en komt mooi uit de donkere achtergrond. Wat een benaming trouwens voor dat ding met deze weersvooruitzichten hahaaaa

    • Oeffffff😦 kijk je wel uit? Met rugpijn én nekpijn kun je niet veel hoor………….

      • Aan de instellingen heb ik zelf niets veranderd Henk, maar ik denk dat ze nog druk aan het overzetten zijn, het weer is vreselijk de mooie vliegenzwammen staan er triest bij en om nu in de regen foto’s te gaan maken daar doe ik niet aan. Heb je wel Perskindol in huis? Het middel tegen spierpijn en het helpt zelfs de pijn van reumabotjes te verlichten, het is er in sprayvorm en trekt direct in de huid dus geen vette toestanden. Zonnebloemen en zonnehoeden zijn zeker met dit weer vreemde namen maar we hebben de foto’s Henk, als het weer wat droog wordt gaan we weer op stap maar dat kan volgens de berichten nog wel even duren *snik*.

        @ Sjerrie, de Zyngaspelen zijn leuk maar mij begint het alweer te vervelen, oplaatst is er niets meer te wensen en het moet geen echte verslaving worden. Ik heb je site gevonden en het ziet er mooi uit, we gaan gewoon door alsof er niets is veranderd, ik vind het trouwens een verandering ten goede…..

  9. Hallo Ann, wat heb je mooie foto`s geplaatst, de herfst heeft buiten de regen natuurlijk ook zijn mooie kanten.
    Groetjes en een aai voor kleine Mandy.
    Liefs Ingeborg.

    • Echt leuk Ingeborg dat je me hier komt bezoeken, zo te zien ben je ook overgestapt op WordPress, ik ga direct even kijken, met droog weer en de zon erbij is de herfst prachtig, maar er val mij veel te veel regen *snik* liefs, Ann.

  10. hoi ann las net dat je er niet op kan maar hij staat open baar hoor wel of je nu wel er op kan

  11. zo ann wat prachtig
    ik kom niet verder dan een foto per keer maar zo mooi als bij jouw kan het dus ook geweldig
    ga eens kijken of ik je bij mijn kan plaatsen als vriend

  12. mooi ann maar ik heb het nog niet door
    Gr Jolinda

  13. Hallo Ann,
    Ziet er allemaal prachtig uit hier hoor, ik vind dit wel zo mooi; hou niet zo van al die gadgets. Ik ben ook maar weer eens opnieuw begonnen en ik doe je de groetjes van een oude space-vriendin.

  14. Hallo Ann,
    wat ziet het er bij jou al mooi uit!
    Veel succes op je nieuwe site hoor.
    Groetjes, Liz@.

    • Dank je wel Liesje, eens even kijken waar jij bent want iedereen is een kant opgegaan en lang niet allemaal naar WordPress, het werkt overigens bijzonder snel en went al wat. lieve groet, Ann.

  15. Hallo Ann,
    wat ziet het er bij jou al mooi uit!!!
    Ik doe nog eventjes rustig aan, de stap is gemaakt en de rest komt wel.
    Lieve groet, Liz@.

  16. Lieve Elisabeth, hier was het vandaag wel droog maar behoorlijk koud door de wind, zelf was ik ook helemaal verbaasd dat die dame mij dat boeket gaf, zoiets ben ik helemaal niet gewend. Elkaar kwijt raken hoeft zeker niet, elkaar opzoeken is overigens helemaal niet moeilijk, knip mijn adres ga naar je profiel en onderaan kan je dan dat adres toevoegen, mijn naam eronder typen en dan kan je heel snel heen en weer, druk maken doe ik me er ook niet over maar dit kon weleens heel leuk worden.
    Liefs, Ann.

  17. Nou Ann, ik vind het er hier anders al héél aardig uitzien hoor. En volgens mij voelt Mandy zich hier ook al helemaal thuis. De foto ziet er tenminste prachtig uit. Ook Diesel en ik zijn er vanmiddag op uitgetrokken en hebben genoten van het prachtige weer. En ik had zowaar m’n camera mee. Heb aardige foto’s geschoten. Die heb ik alvast ge-upload naar m’n web-albums. De link daarvoor zal ik je wel via de mail sturen als je belangstelling hebt. Het zijn er nl. geloof ik wel 73!
    xxBea

    • Wat mij betreft vind ik het hier wel zo mooi zonder al die gadgets en Mandy voelt zich overal thuis😉 Fijn dat je vanmiddag lekker met Diesel hebt gewandeld, hoe ik hier foto’s in een album moet krijgen weet ik nog niet, maar aldoende leer ik nog steeds, als je daarover iets weet hou ik me aanbevolen en jou foto’s wil ik graag zien,
      Liefs, Ann.

  18. Dear Edward, maak je maar klaar ze voorspellen vanaf morgen voor minstens een dikke week regen en het is ook niet bepaald warm met die koude wind, het bevalt me hier prima eigenlijk en naar al die andere toestanden ga ik ook niet. Als het hier goed werkt dan doen we hetzelfde als op space alleen wel een heel eind sneller, dikke kus terug.

  19. Ja Ann, die regen wordt je wel goed zat, maar op zo’n enkele redelijke dag tussendoor, is er gelukkig nog hoop te zien, dat bewijzen jou mooie foto’s maar weer. Tja,…het ziet er naar uit, dat de hele vriendenkring uitelkaar valt, maar ik heb totaal geen behoefte om naar My Space, of iets anders toe te gaan.
    Een dikke kus van Edward.

  20. Ja lieve Ann het is wat al die regen ,gelukkig was het vandaag hier ook lekker zonnig .Wat ontzettend leuk dat de dame een boeket voor je plukte ,dat gebeurd niet vaak zo’n spontaan gebaar .Je hebt er weer een gezellig log van gemaakt ,en je ziet dat we elkaar niet kwijt hoeven raken ,misschien alleen iets meer moeite doen om elkaar op te zoeken .Moet eerlijk zeggen dat ik al het gedoe even spuugzat ben ,ik ga me er even niet meer druk over maken of in discussie
    Liefs Elisabeth

Geef een reactie

