Yorkies vakantie (?) en waterplanten.   53 comments

00 AAB

Yorkshire terriërs en alle andere honden hebben altijd vakantie hoor ik jullie zeggen, niets is minder waar een hondenleven valt soms echt niet mee, vooral niet als het baasje of het vrouwtje foto’s willen maken in die vakantie. In dit geval gaat het (natuurlijk) over m’n eigenste 3 kilohond Mandy, die niet alleen genoten heeft van extreme hitte, zat te rillen van de kou in Lauwersoog, maar ook nog eens constant met gevaar voor eigen leven mee moest doen aan allerlei hachelijke avonturen van het vrouwtje en haar broer. Bij een wandeling door het park in Buitenpost, moesten Edward en Ann zo nodig een foto maken van een waterlelieknop, zoals velen van jullie weten maak ik de foto’s met één hand en in de andere hand heb ik dat onding waar de looplijn uitkomt, terwijl broer en zus op hun knietjes lagen en Mandy wat in het gras aan het dollen was hoorden het duo ineens een plons en daarna plats, plets, plets, we zagen tot onze verbijstering dat Mandy maar in het water was gesprongen en daar vrolijk rondzwom tussen allerlei viezigheid. Gezamelijk hebben we het dierbare kind uit het water getakeld, maar wat er op de kant stond daar werd ik bepaald niet vrolijk van, Edward wel natuurlijk en Mandy zelf vond het totaal geen probleem op haar paardenstaartje en baardje na was haar koppetje droog. Nu is een stilstaande vijver in de zomer een bron van viezigheid en daar stond dus een vreselijk smerige, blubberige en stinkende York met het kroos en andere blaadjes overal in haar vachtje.

Mandy gezwommen in de vijver v.h. park 16 juli 2010  Deze niet al te scherpe foto is door mij gemaakt en de volgende foto’s zijn van Edward.

Het was nog een aardig stukje lopen naar huis, en overal waar Mandy door het gras liep kleefden de blaadjes aan haar vast ook dat vond dit vieze ding helemaal niet erg en ze huppelde vrolijk verder. Als ze had geweten wat het resultaat van haar zwempartij was had ze overigens geen pootje meer verzet. Thuis ben ik eerst een half uur aan het spoelen geweest om de modder uit haar vacht te krijgen, daarna twee keer in de shampoo, toen in de glansconditioner, kammen en toen was het weer een heerlijk geurend hondje wat toen wèl de pest in had!

Mandy de waterrat, 16 juli 2010

Mandy, handen vol vieze troep in haar vachtje, 16 juli 2010

Mijn lol is eraf, het was net zo leuk dat zwemmen!

Mandy, vluchten kan niet meer

En die oom Edward maar lachen, je zou hem toch als je een grotere hond was maar ja ik kan hem niet hebben!

Tijdens een andere wandeling langs het Roukespaadsje zagen broer en zus heel veel naaktslakken, dus die moesten ook op de foto, Mandy scharrelde wel wat rond en had 5 meter lijn dus dat zat wel goed alhoewel ik goed uitkeek of ze niet weer in het water zou duiken want genoeg had ze er niet van. Ineens zei broerlief, Ann kijk ‘s naar je hondje! Ik draaide me om en nee hè ze zat helemaal omwikkeld met kliskruid en ook dat heeft ze geweten, ik heb daar jammer genoeg geen foto van, maar ze zat van top tot teen onder de kleine kleverige balletjes en moest wel een dik uur het kammen ondergaan wat ze toch al niet leuk vindt. Aangezien de vakantie voortduurde nadat Edward weer huiswaarts was gekeerd hebben we vele wandelingen gemaakt en toen was ik de pineut, eindelijk zag ik in het echt Snoekkruid (Pontederia cordata) staan in een slootje gewoon in het wild en wat was ik enthousiast, Mandy uit voorzorg aan boom gebonden en even later had ik foto’s van dit prachtige waterplantje, maar ook twee vieze natte en stinkende voeten, volgens mij heeft Mandy toen heel erg gelachen al liet ze het niet merken.

13 augustus 2010, Snoekkruid - Pondeteria cordata, dichtbij

Een stukje verderop stond er nog eentje en als je toch al natte voeten hebt maakt het niets meer uit ;-))) Toen ik ook nog het bloeiende Kikkerbeet (Hydrocharis morsus-ranae) zag kon mijn dag niet meer stuk, die van Mandy wel want die zat wéér onder het kliskruid! Het was een moeizame terugtocht maar wel de moeite waard.

Kikkerbeet - Hydrocharis morsus-ranae augustus 2010

Mandy, mijn schoenen, sokken en voeten zijn gereinigd en ontsmet, maar wat mensen vakantie noemen is vaak niet zo bijzonder leuk voor hondjes.

Posted 20 augustus 2010 by Ann McDunn in Natuur

53 responses to “Yorkies vakantie (?) en waterplanten.

Subscribe to comments with RSS.

  1. ik heb ook ’n yorkie ze is 5 jaar en heet shifra

  2. Rinus bedankt voor je reactie en Mandy zag er dan ook bepaald niet uit als een mooie York, maar nu wel weer hoor. Nog bedankt voor je mail, ik heb weer een nieuwe computer dus ik zal snel weer een logje plaatsen alles moet nog even op z’n plaats maar dat gaat snel! Liefs, Ann.

  3. Whoehahaha, Belia berouw komt na de zonde en ze keek echt sip maar niet toen ze dweilnat en ontzettend smerig was het is een kleine heks ;-))) Liefs, Ann.

  4. Hoi Ann, Ach, ik moet elke keer weer kijken naar Mandy, met het kroos om haar heen. ziet er zo slordig uit. hahahaha. Oke, ik heb mijn reactie al gezet, en kon op alle 3 de dames het zelfde antwoord geven. dus één bericht voor 3 dames. Fijne restavond, en een goed begin van de nieuwe week, met een knuffel voor beide, van Rinus

  5. Ach gossie wat een beteuterd koppie, OM TE STELEN!!liefs, Belia

  6. Leave, leave, de computer is mij ontvallen en overleden, volgende week komt er een nieuwe dus dan kan ik weer een log plaatsen. Voorlopig ben ik alles kwijt en het is afwachten of de data te redden is maar erg lief van je dat je een berichtje stuurt, terugkomen doe ik zeker maar dit oude ding waar ik nu wat mee knutsel slaat telkens uit, te weinig virtueel geheugen en waarschijnlijk nog dement ook ;-))) Liefs en tot snel, Ann.

  7. Hé muts, hoest nou met je pceetje?Mis je wekelijkse logs, oefffffffffffffEen kwestie van: " I’ll be back?"xsjer

  8. Uit angst ga je al korte reacties typen ;-))) @ Murwari, dat is zeker een mirakel, van de week heb ik een dik uur gedaan over 4 reacties en dat is wel heel erg lang. Bill wil wel graag dat we stoppen dus hou ik er niet mee op omdat die bijgoochems aan het knoeien zijn, wat is dat toch een fijn welkom meis als je kat of hond zo blij zijn. Geef Jules een heleboel kriebeltjes achter zijn oor! Liefs voor Rinus en hugs en knufs voor jou!

  9. nog dat het ding regelmatig uitslaat omdat het te weinig virtueel geheugen heeft, aan een weblog waag ik me dan ook maar niet misschien dat ik vrijdag probeer maar op deze PC staat niets dus foto’s e.d. komen er niet bij.

  10. @ Rinus, mij is verteld dat het een ontmoedigingsbeleid is, er schijnt geknoeid te worden door andere bedrijven in de hoop dat ze overgaan naar Apple, Microsoft zal op de duur wel komen met het bericht dat space contributie gaat kosten en dat vertik ik. Op dat oude PC’tje kan ik alleen wat spelletjes spelen en dan ook

  11. In een keer geplaatst ! Mirakels bestaan !

  12. Hijg, hijg, het is me gelukt Leave, ik zit op je space, een hele fijne zondag, probeer je al van vrijdag een fijn weekend te wensen. Bill kan naar de maan vliegen wat mij betreft, wat een ergernis………………. knufs en hugs en likje voor Mandy van Jules die zo blij is dat we thuis zijn ♥

  13. ………………..Heb dat al bij 3 personen gehad. Maar ik moest nu eerst rerug naar je space en dan weer terug naar dit blog. voor hetzelfde geld had het er al 20 keer ingestaan. hahahahaha. Maar dat was dus in dit gevan niet waar.Ik zal je de rest maar schrijven per e-mail, anders word het zoveel.Liefs van mij voor jou en een dikke knuf voor Mandy.Fijne (rest) avond en een pretige zondag.

  14. ……… inderdaad is het helemaal HOPELOOS.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zoals Loes dus ook al zei. ben nu 25 minuten bezig, om een berichtje te plaatsen, en wilde niet toevoegen. Wel 20 keer geklikt.!!! Maar je moet tegenwoordig even terug gaan kijken, want het kan er toch al instaan. dus daqn dubbel. ………..

  15. Hoi Ann, als eerste zie ik nu je antwoord pas, ja dat het best lekker (warm) water/blubber geweest zal zijn, kan ik me hele maal voorstellen. En inderdaad dat een hond, groot of klein dat niet erg vind, is bekend he.Ik zag geen up-date’s van je maar je heb ook geen nieuw blog kunnen maken met dat oude ding, kan ik me helemaal voor stellen. we zetten tegenwoordig maar de reactie op elkaar blog, onplaats van @. Dan is het sneller te zien. ………..

  16. ik niet want slim zijn ze ook nog. Diesel’s vacht is heerlijk dat vind ik bij stabij’s ook ze geweldig ze worden vanzelf schoon, het voordeel is dat Yorkies niet verharen. Geef Diesel maar een stevige knuffel en jij een likje van haar, XXX Ann (het was weer eens te lang aaarrrggghhh)

  17. @ Bea, wat lief van Diesel maar ik denk dat hij er zijn neus voor toch had opgetrokken, overigens zijn Yorkshire terriërs jachthondjes en als ze ergens een mollenberg tegenkomt dan moet ik ook even trekken want anders gaat ze graven. In het graafschap York is er een reutje geweest die 90 ratten in een uur ving en Geert kreeg ook weleens een muis van Mandy I,

  18. @ Rinus, ja hoor Mandy mag van mij best zwemmen maar niet in een vijver na erg warme dagen het water/blubber zal overigens wel een lekker temperatuurtje hebben gehad ze vond het tenminste helemaal niet erg.

  19. Allemaal weer van harte dank voor de leuke reacties, @ John, het is zeker een geluk dat foto’s geurloos zijn het was echt bar en boos! @ Janny, als Mandy nat is lijkt ze nog het meest op een rat ;-))

  20. Dat Mandy dan zelfs tot 2x toe met shampoo gewassen moest worden vond hij echt vreselijk voor haar. Zo zielig! Hij zou haar zelf met liefde schoongelikt hebben.xxBea

  21. Maar ja, hij is dan ook een viespeuk eerst klas en wordt nooit gewassen, want hij heeft ten 1e een zelfreinigende vacht en ten tweede moet hij zomer en winter zwemmen en mag zijn "onderhempie" met vetlaag niet beschadigd worden.

  22. Zit hier met een grote grijns op m’n gezicht. Arme Mandy, ik voel helemaal met haar mee hoor. En je mag haar van Diesel zeggen dat hij haar u nog liever vindt dan eerder al het geval was. Ze begint volgens hem nu een echt hondje te worden.

  23. beter als moeders thuis aan het werrk is, dan kunnen ze meestal rustig slapen, of zeker liggen. Maar dan is ze in het water en moet ze er uit, (worden getakelt) en daarna verplicht weer in het water. Nee, dat zou ik ook niet leuk vinden.Nog een fjine week verder, en liefs voor jou en een likje met een extra knuffel voor Mandy, rinus

  24. Ach mag Mandy niet eens haar kunstjes laten zien dat ze kan zwemmen.?? Dit moemen ze nu haast aangekleed zwemmen, Ann. En indardaad, als de mensen vakantie hebben, dan hebben de honden(tjes) geen rust.

  25. je bent echt druk geweest met deze lachwekkende foto.s .mandy houd je wel aan het werk zo makkelijk in de afwasbak en dat je ween sproeier aan de kraan hebt .beetje antieklit over de haren en schoon is ze weer leuke foto,s ann liefs joke

  26. Heerlijk een badje voor mandy, Behalve er blijft niet zo veel van over als ze nat zijn.schitterende foto’sliefs Janny

  27. Heerlijk een badje voor mandy, Behalve er blijft niet zo veel van over als ze nat zijn.schitterende foto’sliefs Janny

  28. Ik zie het al helemaal voor me ! Gelukkig zijn de foto’s reukloos ! Haha!! Zo maak je nog eens wat mee !

  29. Ik zie het al helemaal voor me ! Gelukkig zijn de foto’s reukloos ! Haha!! Zo maak je nog eens wat mee !

  30. Nee hoor San, het was te komisch om er niet om te lachen, alleen dat beteuterde bekkie van Mandy al, die begreept echt niet waarom ze gewassen moest worden ze was toch al nat, whoehahaha. Liefs ♥ Ann.

  31. Whahaha, ja jammer voor Mandy na die duik, maar wassen mot dan ff en op de kiek ook, zit me helemaal voor te stellen hoe Edward en jij dit zonder grimas hebben volbracht, niet dus. Zo leuk!X San

    °○°Alexandra
  32. Niet alleen mijn hondenkind maar ook nog je petekind was echt zoals Sjerrie al schreef een Kroosyorkie, mooie naam voor hondjes die mooi moeten zijn maar het niet willen. Het had natuurlijk geweldig geweest om alles van een afstandje te zien ;-))) Nog een fijne avond, liefs, Ann ♥

  33. Nou weer deze update gemist…… ik word er misselijk van Ann, maar ik heb hard gelachen om je blog! Dat hondekind van je zag er echt niet meer uit, maar het geeft komische foto’s!!! Kroosyorkie is wel een mooie naam voor een nieuw ras whahaha. Ik moet eerlijk zeggen dat als ik bij al die strapatzen van jullie was geweest, ik waarschijnlijk niet meer was bijgekomen van het lachen. Nog een fijne zondag! Liefs, I xx

  34. @ Sjerrie, al had je liggen rollen, lachen is heerlijk dus toegestaan ;-))) Mijn keuken is overigens te smal voor 2 lachende mensen met een camera hoor!

  35. Allemaal nog een fijne avond en zondag, mooi Murwarita dat je toch kon bewijzen dat je een kat hebt, geef Jules maar een knuffel!

  36. Gister was ze echt zielig, ik nam nog een paar foto’s van bramen en toen piepte ze, ik keek naar beneden en toen had ze haar koppetje in de braamstekels, heel voorzichtig haar verlost het is heel erg mooi om te zien lang haar en kort geknipt blijft er niets over, maar voor de Yorkies zelf is het best wel lastig al dat haar, afijn ze weet gewoon dat ik haar wel help en wassen is ze gewend alleen niet zo lang ;-)))

  37. Hé allemaal bedankt voor de leuke reacties, nu moet ik er zelf ook erg om lachen en Edward deed dat natuurlijk meteen al, het blijft uitkijken met deze kleine dame, ze probeert nog steeds in sloten te springen, wat dat betreft zijn Yorkies echte doorzetters en natuurlijk jachthondjes.

  38. Fijn weekend, dacht eigenlijk dat de reactie weer te lang was !

  39. Weer update gemist, maar ik lig te rollen. Mandy ziet er echt niet uit en wat kijkt ze vreselijk boos tijdens de douche. Dat ze het toelaat vind ik een mysterie. Jules heeft tot gisterenavond laat op zolder gezeten en is toen gecapituleerd. Ik heb bewijs een kat te hebben -:)

  40. ha ha ann moet er erg om lachen weet nog dat wij ook hond hadden die was bang voor water maar had niet in degaaten dat kroost water was oo wat stonk die hond heel mooi verslag en prachtige fotos wens je nog een goed weekend toe

  41. Oooo Ann dit is lachen ,ja je zult weten dat je een kleine dondersteen hebt .Heb hier zitten lachen ik zie jou en Edward al voor.Pracht foto,s heb je van Mandy .Het was een fijne vakantie voor jullie hahaaFijn weekend .liefs Tanja

  42. Hahahahaaaaaaaaa!!!!..wat een héérlijk gezicht..Mandy onder het kroos..tis maar goed dat foto,s niet ruiken gheh gheh..héérlijk verhaal meiss..en pràchtige foto,s..jij ook een fijn weekend Ann..liefs Caro.

  43. ach kan het wel tegen zo klein hondje twee groten mensen is maar goed dat mandy goed kan zwemmen ander haden jullie met zijn twee haar achter na moeten springen en wat had mandy dan gelachen ahha ik wens je een zeer fijn weekeind toe diken kus van ons

  44. Mijn hondje houdt niet van water, en ik hem dan ook nog nooit uit de drek hoeven halen.Dit keer kan ik me goed voorstellen dat je jou Mandy aan de boom vast bindt. hihiJe neemt haar immers even later toch weer mee….GELUKKIG!Een fijn weekend! knufff Liesje xxx

  45. Hihihi, ik zit hier met een big smile je verhaal te lezen en de foto’s te bekijken! superleuk, haha Heerlijk he? die smurrie, hondjes vinden het maar al te lekker om zich vies te maken.Het kan niet vies genoeg. Het liefste rollen ze zich nog eens in de paardenstrond of ze nemen er zelfs een hap van. Gatver….En dan in bad, en als ze klaar zijn lekker SCHUDDEN!!

  46. Natuurlijk geef je hier ook niet het goede voorbeeld door zelf ook nog eens een sloot in te duiken Ann. Zit hier wel breed te lachen. Zo maak je nog eens wat mee onderweg

  47. Mwaaaah wat ontzettend goor, zo’n langmanig hondje van top tot teen bedekt met kroos, en natuurlijk stinken die sloten ontzettend.Dat heeft je werk gekost om haar weer schoon te krijgen. De pekinees van m’n dochter ook wel eens in bad gedaan, dus ik kan me er iets bij voorstellen

  48. Whaháá een kroosyorkie. ’t Is maar goe dat ik er niet bij was, want bijgekomen was ik niet. Sorry: Grappig!Klitkruid is een stuk minder grappig!xsjerrie

  49. Wat is het Snoekkruid mooi hè? Toch wel bijzonder dat je het gevonden hebt, en er zo’n mooie foto van hebt gemaakt. Ik wens je een heel goed weekend, ga er nog meer even opuit, want vanaf maandag is het mooie weer op.Liefs en een dikke kus voor jou, en veel weekend kriebeltjes voor Mandy, van Edward.

  50. Hahahaha…net of ik het allemaal weer opnieuw mee maak Ann, en zit dan ook weer smakelijk te lachen, arme Mandy stonk écht als een bunzing! Op de eerste foto onder de kraan, kijkt ze op aan manier van….is dit nu nodig?, zó vies ben ik nu ook weer niet.

  51. Lieve AnnIk kan er niets aan doen maar ik lach me rot als ik de foto’s zie van Mandy na haar zwempartij,en dan dat bedremmelde koppie als ze gewassen moet worden.Wel akelig spul dat kleefkruid dus dat was minder voor haar .En dan jij met vieze stinkende voeten,ik kan me voorstellen wat Mandy gedacht moet hebben!!.Een leuk log met heel leuke foto’s.Een fijn weekend.Liefs Elisabeth

  52. heel leuk verslag met mooie fotosmoest wel lachen om je hondje hoor,een prettig weekend,en een pootje voor mandy……de rat..Ha,ha

Geef een reactie

