Lauwersoog tijdens de 15e CAM-race, 17 juli 2010   42 comments

00 ABCD

Wie niet weet wat de CAM-race is en dat toch wel graag wil weten kan dat uitgebreid vinden op de space van Edward McDunn voorzien van heel mooie foto’s DIT IS DE LINK NAAR EDWARD MCDUNN het schijnt nog familie van me te zijn, er zijn zelfs mensen die het zeker weten ;-)))

Lauwersoog, 17 juli 2010, Evert in gesprek met een garnalenvisser

Edward luistert aandachtig naar het levensverhaal van een garnalenvisser voor wie het ineens over en uit was, hij mag dan niet meer vissen hij eet nog wel garnalen.

De eerste zeilboten zouden om kwart over elf vertrekken dus moesten we er om een uur of 10 toch wel zijn, aldus vanwege het mooie weer in ietwat luchtige kleding in de auto gestapt waarna ik het toch nog heb geleverd om een stukje te gaan spookrijden, dat we ongedeerd zijn gebleven komt omdat aan de andere kant het stoplicht op rood stond, een beetje mazzel hoort erbij. Goed 10 uur waren we in de haven van Lauwersoog waar het nog heel erg stilletjes was, ook waren er geen zeilboten te bekennen. Na gevraagd te hebben aan een standhouder van de braderie bleek de start om 2 uur te zijn we hadden dus alle tijd om rondom de haven te lopen en foto’s te nemen.

Lauwersoog, 17 juli 2010, Wolkenlucht boven de haven 

Als er foto’s bij zijn die erg veel op die van broer lijken dan komt dat omdat ik minder had te sjouwen met de camera dan Edward, het heeft zo zijn voordelen een compactcamera.

Lauwersoog, 17 juli 2010, aangemeerde boot

De prachtige wolkenlucht was een extra tot ze toch wel erg donker werden en omstreeks kwart voor elf braken de wolken en kwam er een enorme lading water naar beneden waarvoor toch wel geschuild diende te worden, hebben we eerst een Turkse kledingtent bezocht en uitvoerig de kleding bekeken zonder wat te kopen, daarna zijn we naar de overkant gerend waar nog veel meer mensen stonden te wachten tot het droog werd. Hoe het met de statistieken ooit kan kloppen weet ik niet, maar het aantal nietrokers was in de minderheid en zelfs de politie vond het even niet nodig om op te letten.

Lauwersoog, 17 juli 2010, Het blijft maar plensen

De dames van het Abel Tasman Koor moesten nog zingen, maar zagen en voelden de bui al hangen, het werd op deze manier niets meer, wat overigens later weer dik is meegevallen. Na een dik uur werd het dan toch weer droog en brak de zon door, wel was het dusdanig koud dat Edward nog om een zeiljack is gegaan, bijgestaan door zus en Mandy is het gelukt en wat staat dat jack hem mooi! Voor de zeilers was het natuurlijk geweldig dat er zoveel wind stond en er werd druk geoefend voor de komende beproeving.

Lauwersoog, 17 juli 2010, 15e camrage, deelnemers

Er werd met man en macht aan gewerkt dat alles vlekkeloos zou verlopen en ook dat was een mooi gezicht.

Lauwersoog, 17 juli 2010, Kustwacht e.a. boten

En laat nu de zeilboot die ik het mooist vond niet mee doen, het waren allemaal haast eenmasters en ik vind twee- en driemasters nog steeds mooier.

Lauwersoog, 17 juli 2010, Zeilboot, tweemaster, Tara

De Tara ging net wat te snel zodat ik gehandicapt door een hondje dat het water in wilde net een klein stukje miste, maar het meeste staat op de foto ;-))) Nadat alle zeilers waren vertrokken zouden we even naar de auto gaan en kijk inmiddels was het dus wel ontzettend druk geworden en die Opel Corsa van Ann was niet meer te vinden. Na enkele kilometers lopen hebben we het auto’tje toch weer gevonden en we konden het nu onthouden, tussen de witte en de blauwe loods en dan in het midden tussen alle andere auto’s van allerlei nationaliteiten stond het vehikel rustig te wachten en dat heeft ook nog wel een poos geduurd.

Lauwersoog, 17 juli 2010, Garnalenboot 

De Friese vlag in top heeft toch wel wat my die moaie pompeblêdden.

Lauwersoog, 17 juli 2010, de Schiermonnikoog, veerboot

Ook de Schiermonnikoog mag niet missen bij de foto’s en dat de Chinese krabbenvanger ook vrolijk keek is hieronder te zien, het is echt een prima idee voor een goedkope doch voedzame maaltijd, een oude stok met een touw, daaraan een vissenkop, die in het water laten zakken en hup weer een stel krabben voor de avondmaaltijd, krab is lekker en op deze manier beslist betaalbaar.

Lauwersoog, 17 juli 2010, Chinees, krabben en garnalen vangen

Mossels heb ik niet gezien, maar kokkels wel en het was toch een aardige gewaarwording een Chinese Molly Malone te zien, ze was dik tevreden met haar buit.

Lauwersoog, 17 juli 2010, Chinese Molly Malone, kokkels zoeken

Na bij Sterkenburg, volgens vriend Jerry de tent met de beste vis, heerlijk te hebben gegeten zijn we weer naar de auto gelopen die ineens weer volkomen zichtbaar was, de terugweg was iets langer dan gepland, verkeerde afslag, maar dan hadden ze de Lauwersmeerweg er ook maar niet voor een gedeelte uit moeten halen, in ieder geval was het een mooie alternatieve route door kleine Friese dorpjes en moe maar voldaan zijn we veilig thuis gekomen, wel moet ik zeggen dat Mandy zo moe was dat ze de hele verdere avond heeft geslapen en het poppie gooien hoefde toen ook niet meer zo nodig dat werd pas een uur of één.

Posted 13 augustus 2010 by Ann McDunn in Festiviteiten

42 responses to “Lauwersoog tijdens de 15e CAM-race, 17 juli 2010

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtige foto’s en een mooi verslag Ann, ik had ze nog niet gezien.Xsje van San

    °○°Alexandra
  2. @ Jurrie, fris was het zeker, maar ook heerlijk met de zon, wind en water, toen het stil was had je alle ruimte om stil te zijn al is dat nog steeds moeilijk voor mij ;-))) Mensen kijken vind ik geweldig, ermee omgaan lijkt wel al moeilijker te gaan, zolang je nuttig bent voor iedereen gaat het prima en anders zijn ze je snel vergeten. Edward is prima te pruimen, kan ook niet anders het zit in de familie! Liefs, Ann.

  3. mooie fotoos Ann, dit weblog met de zee en de boten- ik voel het frisse, ruime-, maar ook het vorige met al de opnames van mensen.ook al kan ik er niet mee omgaan, ik vind ze prachtig om te bekijken.die ene die je edward noemt lijkt me wel te pruimen 😉

  4. @ René, dank je wel voor je reactie, veel familie hebben we ook niet hoor, zelfs bitter weinig maar dan kan je ook geen echte familieruzies krijgen. Jij nog sterkte met het slechte weer en de vandalen voor de rest van de week, dikke kus voor jullie beiden.

  5. dat ziet er weer erg mooi uit an en de uit leg die was weer erg goed mooi dat je nog een fam lid hebt die net zo heet als jij hahah iki wens je een fijnen week toe diken kus van ons

  6. @ Joke, het is echt vervelend dat niemand meer een lang bericht kan schrijven, maar je mailtje heb ik evengoed prima begrepen hoor meis en je er ook een antwoord op gegeven, dat zal je wel ontvangen hebben. Bedankt voor je reactie en liefs terug van mij voor jou!

  7. hallo ann je hebt leuke foto,s er weer opgezet ik heb alles gelezen gisteren heb ik een heel stuk geschreven naar jou maar het ging niet ik had te veel geschreven mooi balen is dat maar je log is weer heel mooi hoor liefs joke

  8. Hallo lieve Caro, die bloemenzaak is in een oude verbouwde boerderij in Exloo en dat is natuurlijk een prachtig gezicht, Mandy is echt een buitenhondje maar die dag is ze toch op een terrasje op schoot in slaap gevallen van vermoeidheid, leuk te lezen dat je dit log kon waarderen, jullie ook een fijne zondag meis, hug, Ann.

  9. @ Rinus, wat toch een ellende, alleen zijn en dan van de wereld raken zonder dat iemand het merkt. Ik maak me niet ongerust maar wat zijn er toch veel eenzame mensen die dit kunnen krijgen zelfs mensen met kinderen zijn vaak weken alleen, bedankt voor je lieve reactie, sterkte maar weer en natuurlijk liefs van mij voor jou!

  10. Allereerst..wat een dot van een foto..de bovenste..met al die bloemen en planten!!..jullie hebben dus ondanks de regen toch een heel fijne dag gehad meiss..Mandy is een flinkerd om zo,n hele dag maar mee te sjokken..heb weer genoten van je verhaal en uitleg en de foto,s zijn weer erg plezierig om te zien!! fijne Zondag meiss..liefs Caro.

  11. Maar weer hele leuke foto’s met een goede en interessante uitleg erbij. Goede een prettige leesstof, waar je je niet bij verveelt. Ook hartelijk bedankt voor de mooie roos in mijn gastenboek, met de benaming erbij, anders was het voor mij een gewone roos geweest. Ik wens je nog een fijne zondag, liefs voor jouen Mandy en beide een knuf.Rinus.xxx

  12. Lieve Ann, weer een paar daagjes te bed geweest, en ook op de grond gelegen, weet niet hoelang, maar ben weer bij gekomen. Gistermiddag ging het wel weer. en dus iedereen een gerichtje gestuurt, wie een gastenboek had, daarin, en de andere een mailtje.het gaat weer niet in één keer, dus 2 berichtjes van maken.

  13. @ Bea, dank je wel de foto vind ik zelf ook wel mooi en het is natuurlijk altijd fijn het ook van anderen te horen, het boevinnetje is er al wat aan gewend en staat geduldig even stil maar als er een kat is of wat anders dan is het soms een toer, vooral met instellen, maar de Coolpix is niet groot en Mandy geen Deense Dog ;-))) Jij ook een heel fijne zondag, ik hoop dat het droog blijft zodat je met Diesel fijn een wandeling kunt maken, xxx Ann.

  14. Ooooooow Ann, die foto onder die van de rokende dames … schitterend!!! Ik snap trouwens nog steeds niet hoe jij zulke prachtige en scherpe foto’s kunt maken met zo’n boevinnetje aan de lijn.Het verslag is natuurlijk zoals altijd ook weer boeiend en beeldend. Fijne zondag maar alvast. xxBea

  15. @ Tanja bedankt en leuk dat je even langs komt nu je het zo druk hebt, veel succes en liefs, Ann.

  16. Super om dit verhaal te lezen je hebt er weer iets moois van gemaakt Ann

  17. @ John, bedankt en ja Edward is mijn broer al heel lang trouwens ;-))) Jammer dat jullie vakantie er alweer op zit, maar voor morgen in ieder geval nog een fijne dag gewenst.

  18. @ Liesje, het is vandaag best mooi weer geweest maar de wind was koud en morgen weer regen, augustus doet het heel wat minder dan juli, maar we houden hoop we zitten nog maar op de helft van de maand, zo af en toe een dag weg gaan blijft heerlijk, liefs, Ann.

  19. Een mooie reportage van dit evenement ! Dus Edward is een broer van jou ? Hij treft het dan maar dat jij en Mandy ook toevallig in de buurt waren toen hij een jack moest aanschaffen ! Afgelopen tijd niet zoveel gereageerd omdat we op vakantie waren. Het internet ging vooral de 2e week wat moeizaam op de camping . Nog een prettige zondag toegewenst !

  20. Mooi hoor die boten, en zeilboten helemaal! jammer dat er geregeld grijze wolken zijn de laatste tijd, maar toch ook wel veel zon.Dus nog zeker maar genieten door er dagjes op uit te gaan net zoals deze.Liefs Liesje x

  21. Allemaal liefs, respectievelijk kus, hug en zomeer en natuurlijk een dikke zoen voor Edward die er ’s morgens voor zorgde dat de koffie bruin was als zus naar beneden kwam en zich ontzettend geliefd heeft gemaakt bij nichtje Mandy.

  22. @ Els, wat we samen hebben gedaan en beleefd vertellen we ook samen maar wel ieder op ons eigen manier, genoten hebben we en we gaan het vast nog eens overdoen. Van jou vakantiefoto’s geniet ik dan weer wat is het daar mooi!@ Melda, ook jij bedankt voor het compliment over de foto’s en de dagen zijn ook onvergetelijk, doe vakanties zijn altijd fijner dan 14 dagen aan het strand liggen.

  23. ik stuur je die wel kan je zien hoe goed ze is in dijkbewaking! Tijdens de vakantie zijn we erachter gekomen dat Mandy kan zwemmen maar dat komt een andere keer wel.@ Lukas, leuk te lezen dat je de logjes heb gevolgd en de foto’s mooi vind, het is bij jullie prachtig maar dit is toch echt Nederland met water, wind en boten. Pootje terug van Mandy voor jou en je vrouw.

  24. @ Loontje, bedankt voor je lovende woorden maar de ingezonden foto is absoluut geen zeilboot dus winnen lukt niet, maar dat geeft niets ik ben altijd blij met een tweede, derde of vierde plaats die 10 punten zitten er echt niet in! De bovenste foto heb ik gemaakt in Exloo, daar is een boerderij omgebouwd tot bloemenzaak en het ziet er echt leuk uit daar. Je petekind heeft overigens bijzonder genoten ze liep constant op de dijk met haar haartjes in de wind, die foto is natuurlijk wazig geworden,

  25. Lieve Elisabeth, het was ontzettend gezellig maar we zagen elkaar soms ook tijden niet hoor, mensen die foto’s nemen raken meestal een heel eind achterop en dan is het weleens even zoeken, zoals b.v. bij dat Chinese meisje, niet weg te krijgen die broer van me, zelf had ik toch echt meer met de Chinese krabvanger ;-)))

  26. @ Henk, natuurlijk schuilen bij een Turkse kledingtent, die zijn groot, droog en er staan heel erg veel rekken met bonte kleding, dan valt het niet zo op dat je rondloopt om droog te blijven. Het is ontzettend makkelijk een TOMTOM, maar wat heb ik een hekel aan die dingen, "Na 500 meter direct rechts afslaan" zit je op een ventweg en dat niet alleen, als er toch iemand het laatste woord moet hebben dan doe ik dat zelf wel ;-)))

  27. Wil je de volgende keer wel komen met jack, schipperspet en pijp dan sta je nog mooier op de foto’s, ook leuk voor de dames.@ Sjerrie, dat zou ook helemaal niet opgevallen zijn natuurlijk dat die foto van mij of van Edward was na zijn log, kijk zo’n oen ben ik nu ook weer niet maar verwacht niet al te veel van de spacefoto van de maand hoor, Edward overdrijft weleens whoehahaha, ek ’n tige nôflik wykein leave!

  28. heel raar gaat doen en veel lawaai maakt midden in niemandsland, gelukkig bleek het makkelijk op te lossen door de auto te stoppen en opnieuw te starten, automaten hebben toch eigenaardige dingen, zoals het niet in de smiezen te hebben dat je het ding toch echt in de vooruit had gezet maar net niet genoeg. Aanmonsteren kan nog best hoor, begin samen met de garnalenvisser een vishandeltje ik zal de kas wel bijhouden want aan garnalenpellen begin ik liever niet ik heb als kind al zo geleden ;-)))

  29. Allemaal weer bedankt voor de leuke en lieve reacties. @ Murwarita zouden vrouwen dan toch anders zien dan mannen dat was mij ook al eerder opgevallen maar nu jij het schrijft geloof ik erin, anders denken doen we zeker ;-)))@ Broer, jij bedankt dat je niet hebt geschreven hoeveel angst je hebt uitgestaan tijdens de autorit, vooral als de auto op de terugweg

  30. Wat zijn het mooie foto’s ,prachtig die boten.Ik denk dat het onvergetelijke dagen voor jullie waren.Fijn weekend !Melda

  31. wat een prachtig verhaal en wat mooi om te lezen door zo te schrijven lijkt het net of ik er bij was en de fotos ann vind ze echt heel mooi hoop zo dat jullie dit vaker gaan doen zo lees je alles en krijg je toch weer anderen informatie ik geniet hier van ann ook nog een goed weekend

  32. heel leuk verslag met hele mooie fotos,ook je vorige blog,jullie zullen wel echt genoten hebbenwens je een goed wekend en ook mandy een pootje.

  33. Het blog bij Edward heb ik natuurlijk ook gelgezen en Rita heeft gelijk: vrouwen kijken anders tegen dingen aan dus komt er een heel ander verhaal hier dan bij Edward. Alleen het zeewater is hetzelfde. Overigens vind ik de foto van de bovenste foto ook een juweeltje. Leuk idee voor de tuin. Is het een winkel of heeft iemand zo zijn tuin ingericht? Het ziet er zeer gelikt uit! Fijn weekeinde zusje! Liefs, I xx

  34. Sjerrie heeft gelijk, het is een fantastische foto!!!! Als je er eentje instuurt die er een beetje op lijkt, krijg jij 10 punten van me. Als iedereen dat nou doet, word je de glansrijke winnares van ‘spacefoto van de maand’ Whahahaha.

  35. Lieve AnnLeuk om te zien en lezen in twee weblogs hoe jullie beiden de dag hebben ervaren ,en dat het heel gezellig was hoeven we geen seconde aan te twijfelen [doen we ook niet hoor]Ik vind het in elk geval heel erg leuk jullie verslagen.Liefs en een fijn weekend .Elisabeth

  36. Nóg mooier? Dat kan bijna niet…………………

  37. @Sjerrie: Jij weet niet wat Ann in petto heeft voor "Spacefoto van de maand", maar ik wel, en dat is een topper!

  38. Ook mooi om jou kant van het verhaal te lezen en jou foto’s te bekijken. Hahaaa schuilen in een turkse kledingtent ? Gelukkig is je hele dag niet verregend en duurde het maar een uurtje. Het is dus toch nog een lange dag geworden voor jullie, al is het alleen al door het missen van een afslag. Toch maar eens een TOMTOM aanschaffen ? Handig hoor

  39. Wéér te lang…grrrrrrr!Wij hebben het tijdens de hele vankantie wel getroffen met het weer, daarna is het jack geen overbodige luxe gebleken. Ik heb er nog een schipperspet bijgekocht, en een pijp had ik nog liggen. Ik wens je een heel goed weekend, en probeer nog iets leuks te doen hoor!Liefs en een dikke kus voor jou, en véél kriebeltjes voor mijn lieve Mandy, van je broertje.

  40. Oéf Ann!!! Wat zijn die witte zeilen op die zwarte zee móói! Oen! Waster eentje voor de spacefoto van de maand geweest!Zó, dat zijn een heleboel uitroeptekens! ha.Nôflik wykein!xsjerrie

  41. Bedankt voor het leuke begin van dit prachtige verslag. Dat wij familie zijn, daar kan niemand meer aan twijfelen hoor. Jou foto’s zijn ook heel mooi, en toch weer nét even anders,dat maakt het extra leuk. Ik had nog willen aanmonsteren, op die boot, want met het pellen van garnalen, heb ik de nodige ervaring…hahaha!

  42. Prachtig blog Ann. En mooie foto’s ! Wat is het toch leuk om de verhalen van twee kanten te horen / lezen. Hetzelfde en toch heel anders. Wij vrouwen, zien echt andere dingen. Fijn weekend en niet te veel werken he. xxxx

Geef een reactie

