Edward McDunn is jarig en daar sta ik even bij stil   33 comments

Lieve broer, allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ik wens je nog heel veel gezonde en goede jaren toe, het is alweer heel lang geleden dat je nog een heel klein verlegen ventje was die toch wel heel erg onder de indruk was van het zwarte kastje toen je met Opie en ik zij de gek voor het eerst op de foto kwam, de oorlog was nog maar nauwelijks afgelopen, maar dat kastje ben je nooit vergeten want nu zie je jou altijd met je camera en het is al een wonder als iemand je kan betrappen zonder, even een kijkje in het verleden.

00 Edward jarig

Van deze tijd zal je zelf wel niet veel meer weten, maar ik weet nog heel goed dat de bevrijding kwam, we woonden toen op het Wolfspad in Alkmaar en alles was versierd met dennengroen, onze opa van vaderskant de oude Dries McDunn was er ook en ik weet nog heel goed dat ik pauwenveren van hem kreeg, die door moeders onmiddellijk in de kachel werden gegooid omdat ze ongeluk zouden brengen. Jij was in die tijd jammer genoeg heel vaak ziek, maar opie was niets te veel om je te verzorgen, je mooie blonde krullen mochten er niet af maar mijn haar werd model bloempot geknipt en ik kreeg altijd van die ellendige smalle haarlintjes, brede waren te duur want rijk waren we allerminst, toch was dat toen geen probleem want niemand was bij ons in de buurt welgesteld. We zijn nu zo’n 65 jaar later en waar is de tijd gebleven, soms kan een dag een week duren maar als je achterom kijkt dan zijn de jaren verdwenen als zandkorrels in een zandloper. Toch blijven er heel veel herinneringen over en gelukkig zijn de menselijke hersenen er op gebouwd de nare af te zwakken en de mooie te versterken. Door de jaren heen zijn we elkaar vaak wat uit het oog verloren, maar nu zal dat nooit meer gebeuren, de omstandigheden zijn heel anders geworden en dat is alleen maar heel erg mooi! Lieve broer ik hou van je en dat mag iedereen weten, zelf jij ;-))) Ik hoop dat je een mooie dag zult hebben met dochter, schoonzoon en kleinkinderen, het is jammer genoeg te ver om even aan te wippen en daarom doe ik het op deze manier.

00 Edward jarig 67

Toch nog een recente foto van de tijd dat je hier was, je blonde krullen ben je kwijt en echt verlegen ben je ook niet meer, maar je blijft toch mijn kleine broertje al ben je langer dan ik, nog heel even terug gaan in de tijd zou toch bijzonder fijn zijn, met een dubbeltje naar Ootje de Boer en daar een uur lang aarzelen wat je daar wel allemaal niet voor kon kopen. Met Appie naar Heiloo wandelen of naar de Alkmaarse kermis waar we een zuurstok kregen waar we een punt aan konden zuigen volgens Appie, soms mis ik de kaaskorstjes die op de kachel werden gelegd als Opie ze niet wilde raspen, of de sterappeltjes die Appie zo vakkundig gesneden had. Het recept van zijn boterballetjes heb ik nooit gekregen maar wat waren ze lekker! Ook de vakantie die we samen hebben gehad is opgeslagen bij de mooie herinneringen en we doen dat vast en zeker nog eens over. Heel veel liefs en een dikke kus van zus Ann en heel veel likjes van Mandy voor haar speelgenoot oom Edward.

Wie Edward zelf wil feliciteren kan dat doen op zijn space Dit is de link naar het gastenboek van Edward Bij voorbaat dank voor jullie moeite, Ann.

Posted 1 augustus 2010 by Ann McDunn in Feest

33 responses to “Edward McDunn is jarig en daar sta ik even bij stil

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat mijn haar betreft, ook dat is veranderd permanenten gaat nu toch beter dan de eerste keer, pfffff dat was een ramp met allemaal klemmen en stekkers maar ehhhh hij had toen mooier haar en ik nu ;-))) liefs, hug, Ann.

  2. Dat je de foto van Edward had gebruikt weet ik nog heel goed, zelfs ik trapte erin daarna kreeg ik deze foto van Edward ik had die nooit gezien, echt wel erg dat je daar zelf oud voor moet zijn om zo’n dierbare foto te krijgen. Ik ben overigens behoorlijk veranderd hoor, ik had toen een klein neusje ;-))) Mij hoefde je ook niet te feliciteren, leuk dat je Edward zelf nog hebt gefeliciteerd, hij was jarig en ik een klein beetje!

  3. @ René, maakt niets uit hoor ik weet dat je het heel erg druk hebt en dan mis je uiteraard weleens wat, dikke kus.@ Ilona, Mijn computer maakt nogal wat lawaai en is aan een grote schoonmaakbeurt toe, maar jou updates krijg ik over het algemeen wel, ik heb bovenaan "Spaces – Windows" staan en daar komen de blogs altijd, als je een andere pagina hebt worden de blogs ondergesneeuwd door de foto’s.

  4. Ik zag diverse updates…. nee niet die van jou helaas…. waarin Edward werd gefeliciteerd. Ik ben naar Photobucket gevlogen en heb een kaart in elkaar geflanst voor hem en om een uur of 11 geplaatst. Hij was tenslotte nog jarig.. Anders had ik compleet in mijn hemd gestaan. Toedeloe

  5. Ik lees net wat reacties en ook die van Rita. Ik ben dan wel geen Vlaamse maar ook ik vergat je te feliciteren met je broer. Waarom? Omdat ik dat eigenlijk ook nooit doe. Vind het altijd zo maf om iemand te feliciteren die niet jarig is ;-))) dus ik begrijp Rita heel goed. Nog veel erger is dat ik niet wist dat Edward op 2 augustis jarig is en goddank toch nog laat in de avond een kaart heb achtergelaten in zijn gb. !

  6. Ik lees net wat reacties en ook die van Rita. Ik ben dan wel geen Vlaamse maar ook ik vergat je te feliciteren met je broer. Waarom? Omdat ik dat eigenlijk ook nooit doe. Vind het altijd zo maf om iemand te feliciteren die niet jarig is ;-))) dus ik begrijp Rita heel goed. Nog veel erger is dat ik niet wist dat Edward op 2 augustis jarig is en goddank toch nog laat in de avond een kaart heb achtergelaten in zijn gb. !

  7. Ik vind dit heel leuk en lief om te lezen en ik ben zo blij voor jullie dat uiteindelijk alles is uitgepraat en goedgekomen. De foto van Edward had ik al eens gebruikt voor ‘wie is dit’, weet je nog. Wat was het een schattig ventje met die mooie krullen. Nu nog hoor, een lieverd is het. Jij bent veel minder veranderd dan Edward, je bent nog goed herkenbaar. Fijn dat je die foto nog hebt, een mooie herinnering aan hoe het ooit was. Liefs, I xx

  8. Djeezzzz, deze ook al gemist. Het werkt dus nog niet. Het lijkt wel of de duvel er mee speelt want van Rita krijg ik ook geen updates. Is dat een drieling-kwaal of zo 😉 heksenpesten wellicht? Ik dacht ik ga eens bij Ann kijken en zie dit prachtige log over jou en Edward.

  9. sorrie lieven an dat ik zo erg laat kom maar zo als je weet is het nog al druk en vergeet ik dingen na te kijken maar en die foto s wat als nog vanharte met de verjaardag van je broer

  10. @ Ingeborg het blijft rommelen in spaceland, maar bedankt voor je reactie en feliciteren mag nog een week na de verjaardag ;-))) Deze oude foto is wel heel erg dierbaar en ik vind hem zelf nog steeds mooi, liefs en hugs terug.

  11. Met het werken in ons nieuwe stekkie mis ik vanalles in spaceland. Dit is een mooi logje Ann, prachtig die foto van jullie samen. Oude foto`s hebben altijd wat vind ik. JIj nog gefeliciteerd met je broertje. Heb Edward nog vlug een berichtje gestuurdLiefs en hugs.

  12. Bedankt Jurrie en San, mooi te lezen dat je het log kon waarderen Jurrie. Ach ja, mannen hebben ook (meestal) mooier haar dan vrouwen *snik* Liefs, hug, Ann.

  13. Een beetje laat maar alsnog gefeliciteerd met Edje Ann. Heel leuk blog!!! Die oude foto is echt enig, wat een krullen….Liefs, San

    °○°Alexandra
  14. wat een geweldig weblog om te lezen,gefeliciteerd Ann, dit is genieten!

  15. @ Rinus, space was vanmiddag weer hopeloos ze blijven maar knoeien, bedankt voor je felicitatie, de foto is zeker een mooie herinnering, Liefs, Ann.@ Joke, ook bedankt en de tijd gaat zeker snel dat er 65 jaar verschil tussen de beiden foto’s zit is haast niet te geloven en nog 65 jaar komen er vast niet bij. Liefs, Ann.

  16. van hartegefeliciteerd met je broer je hebt er een leuk verhaal van gemaakt wat gaat de tijd snel als je dat zo leest mooie foto van vroeger fijn dat je zoiets nog hebt en dat je goed met je broer overweg kunt .leuk verhaal hoor liefs joke

  17. Oei het kan nog net. Van harte gefeliciteerd Edward, en jij Ann natuurlijk ook met je broer. Vind het vreemd dat ik daar geen bericht van hebt gehad. Maar ook m’n scpace werkt vandaag hopeloos. Een mooie oude foto van jullie, is een mooie herinnering.Edward Groetjes op de blog van mij,En Ann en mandy Liefs van Rinus

  18. Whoehahaha Ritalief, bedankt maar het hoeft niet beslist hoor, hier doen ze dat nu eenmaal en het is maar net wat je gewend ben en je hebt er al werk genoeg van gemaakt, HUG ♥ (5 x geprobeerd maar de reactie wordt niet toegevoegd, ik ben het spuugzat dat geknoei) ☻

  19. Ik hem aan alsof ik water zag branden en vroeg waarom feliciteer je mij ? Omdat mijn moeder je schoonzus is. En nog, steeds weer vergeet ik. het. Dus alsnog gefeliciteerd met je kleine broertje.

  20. Mijn excuses om je niet te feliciteren met je broer, dom, maar dit zal ik denk ik nooit leren want is in Vlaanderen totaal ongebruikelijk. Zo feliciteerde me een zoon van mijn schoonzus op haar verjaardag.

  21. Dank jullie wel Corry en Nicky, herinneringen genoeg en de mooie blijf je toch koesteren, liefs, Ann.

  22. Van harte gefeliciteer Ann met de verjaardag van je lieve broer! Wat een mooi en lief log heb je gemaakt, zulke leuke lieve jeugdherinneringen!Ik ga Edward ook even feliciteren!liefs, Nicky

  23. Lieve Ann,Leuk en lief logje…ook jij van harte gefeliciteerd met je broer Edward!Liefs Corry en doggy Joep!!

  24. Allemaal hartelijk dank voor de felicitaties, ik voel me nu zelf ook een klein beetje jarig! Om Henk en Elisabeth even uit de droom te helpen, ik heb het logje vier keer weg moeten halen omdat de link niet werkte aaarrrrggghhh, space is nu wel goed maar sommige dingen zijn veranderd, alles went dus ook dat.

  25. Van Harte Gefeliciteerd Ann ,je hebt er een heel lief log van gemaakt voor Edward .Ik heb gister al geprobeerd te reageren maar reactie kon niet toegevoegd worden ,daarna was zelfs je hele log verdwenen.Spoken op space? haha .fijne dag Liefs Elisabeth

  26. Een raadselachtige verdwijning van mijn reactie van gisteravond.Dan feliciteer ik je alsnog een keer met de verjaardag van je broertje Ann

  27. ooh wat lief , Ann proficiat met je kleine broertje .

  28. Het haar is inmiddels grijs, hij heeft een sikje en een brilletje, maar verder …….. ik zou hem zo herkend hebben. Lieve Ann jij ook nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je broer.xxBea

  29. schieten tranen in mijn ogen Ann, Vaker doen

  30. GefeliciteerdEdward, Ann met je broer(tje) xxxx

  31. Ann, gefeliciteerd met de verjaardag van je broer!xsjerrie

  32. helemaal geen dank, natuurlijk was je vroeger liever en maar een beetje knapper maar met de jaren komt ook het verstand, tenminste als het langzamerhand ook maar niet weer weg gaat, die vakantie staat! Dikke kus.

  33. Lieve Zuster,Bedankt voor je felicitatie in dit leuke blogje. Wat was ik vroeger toch een lief en knap ventje, eigenlijk ben ik wat dat betreft nog niets veranderd…hahaha! De afgelopen vakantie doen we bij leven en gezondheid zeker nog een keer over hoor. Liefs en een kus voor jou,en veel kriebeltjes voor mijn lieve Mandy, van je jarige broertje.

Geef een reactie

