Keltisch Midzomer Festival 3 en 4 juli 2010, Bad Nieuweschans   31 comments

J.l. zondag was een voorproefje van de vakantie en wat een geweldige happening is het toch altijd, geen dronken lui, geen geharrewar of vechten, alleen maar een heerlijke ontspannen sfeer, een hapje en een drankje en luisteren, dansen en meezingen met Rapalje, e.a. bands, zwerven over de velden waar het festival wordt gehouden en gewoon genieten! Bedankt Iris, Geert, Job, Cecil en Wim voor de gezelligheid!

00 AAIII

Zondag 4 juli met de kleine pitbull op de trein in Buitenpost gestapt waar ik werd afgehaald door schoondochter Iris om samen naar Bad Nieuweschans te gaan voor mij de tweede keer dat ik het Keltisch Midzomer Festival ging meevieren. Na daar eerst een heerlijk pannekoekje met verse aardbeien, kwark en poedersuiker te hebben genuttigd (Iris ging voor de pizzapunten) zijn we gaan wandelen en alle leuke kramen gaan bekijken.

4 juli 2010, Een bootje als kraam

Aangezien de Kelten dronken uit hoorns waren die dan ook te kust en te keur te koop. Het veld met de kramen was rustig, het was warm maar er stond een heerlijk briesje en dan is het heerlijk buiten.

4 juli 2010, er moet af en toe gegeten worden 

Een eenvoudige doch voedzame maaltijd.

4 juli 2010, Stoere oude Schot 

Waarschijnlijk een veteraan uit het Schotse leger die er genoeg van had om altijd op de grond te zitten. Op het tweede veld waar de enorme barbeque al was voorbereid voor het leger dat er kwam om een hapje te eten was het aanzienlijk drukker, daar waren de hele dag de bands muziek aan het spelen en uiteraard Irish!

4 juli 2010, Programma Keltisch Midzomer Festival

Naast natuurlijk Rapalje die de festivals altijd organiseren waren er o.a. Noel Shannon, de Cobblestones en de Myles Brothers, heerlijke muziek om mee te zingen of op te dansen wat er dan ook druk werd gedaan, ehhh ja ik heb ook gedanst, maar daarna was het wel heel moeilijk om op te staan als ik op de grond had gezeten het was overigens heerlijk om even lekker uit m’n dak te gaan. De foto’s daarvan zal ik jullie besparen ;-)))

4 juli 2010, Tovenaar en leerling of gewoon mesjokke

Natuurlijk was er een tovenaar op het veld met zijn jonge leerling, die zo te zien nog nooit een fototoestel van dichtbij had gezien, weer een ervaring rijker. Het was echt moeilijk om dichtbij de bands te komen om een foto te maken, want overal was ik net een beetje te kort om over de hoofden heen foto’s te nemen.

4 juli 2010, Eva, William en Noel Shannon, Ierse ballade

William van Rapalje, Eva en in het midden Noel Shannon een mooie Ierse ballade werd ten gehore gebracht. Terug naar het eerste veld, er moest geschoten worden met pijl en boog en ook Geert, Iris, Wim en Job zouden hun schietvaardigheid laten zien.

4 juli 2010, Wim schiet een kalkoen

Resultaat, Wim schoot een kalkoen, voor de dierenliefhebbers het dier was van plastic!

4 juli 2010, Geert aan het boogschieten, Job kijkt toe

Ook zoon Geert schoot maar géén kalkoen! Het schijnt nog niet mee te vallen om met pijl en boog te schieten, en er was dan ook een instructeur bij die aan één stuk door stond te praten, hier heb ik het laten zitten.

4 juli 2010, Ann v.d. McDunn clan was er met haar jachthond

Hier niet natuurlijk, Iris heeft toch maar een stel foto’s gemaakt omdat ik terug was in de tijd en moest bijpraten met een middeleeuwse familie, Mandy had het behoorlijk warm maar werd goed verzorgd, af en toe nat gemaakt en drinken genoeg, toen ze op een gegeven moment een speklap had gejat heb ik haar die toch maar afhandig gemaakt.

4 juli 2010, Iris met Mandy, een lief plaatje

Bij Iris is Mandy in goede handen, ze was overigens de enige van ons die verkleed was, het Schotse strikje werd alom bewonderd.

4 juli 2010, Geert, Iris en Job, There's whisky in the

Geert, Iris en Job aan het dansen, de rest van de foto’s van het festival zet ik eerdaags in een album. Iedereen kan in ieder geval zien dat het een bijzonder leuk en sfeervol festival is, als het bij jullie in de buurt gehouden wordt zou ik zeggen DOEN! Hieronder nog het slotlied van Rapalje, niet van deze keer maar dat is overal en iedere keer zo en er wordt dan ook altijd door iedereen meegezongen. ALLEMAAL EEN HEEL FIJN WEEKEND AND KEEP IT COOL!

Nog een laatste foto van een festivalganger die het wel had gehad, maandagmorgen was de aftersunbalsem niet aan te slepen!

4 juli 2010, Zonnebrandolie was wel nodig geweest

Posted 9 juli 2010 by Ann McDunn in Feest

31 responses to “Keltisch Midzomer Festival 3 en 4 juli 2010, Bad Nieuweschans

Subscribe to comments with RSS.

  1. Zulke festivals zijn echt een verrijking.Geen oorverdovende muziek en een leuke sfeer.

  2. Eigenlijk zou iedereen dit festival eens mee moeten maken Janny, de sfeer is zo heel anders dan alle andere spektakels waar vaak teveel wordt gedronken en ruzie is, leuk dat jullie het in Duitsland hebben meegemaakt! Liefs, Ann.

  3. Schitterend Ann wat zullen jullie hebben genoten van dit spektakel, prachtige foto’swe hebben dit in Duitsland een keer mee gemaakt heerlijk die zweerliefs Janny

  4. Dank je wel Lukas, we moeten space maar weer onveilig maken het is veel te stil de laatste tijd ;-)))

  5. welkom weer terug.

  6. DE MCDUNN’S ZIJN WEER AANWEZIG OP SPACE, HET WAREN BIJZONDER FIJNE, SOMS ERG WARME EN HECTISCHE DAGEN MAAR WE HEBBEN ONS ER DAPPER DOORHEEN GESLAGEN ZELFS MET 33 GRADEN IN DE SCHADUW. ALLEMAAL ALVAST NOG WAT KOELERE EN FIJNE DAGEN GEWENST IN DEZE WEEK, LIEFS ANN.

  7. jee dat ziet er erg gezellig uit en weer van die prachtige fotos en heel mooi verslag er bij beetje laat dat ik dit lees nog eenfijne week ann

  8. Wat een gezellig festival. Jullie troffen het ook met het weer.Ik heb genoten van je verhaal en de foto’s.Groetjes

  9. Gaaf gaaf gaaf!!!!!!!!!!..lekker uit je bol gaan..héérlijk!!..en machtig leuke foto,s weer meiss!!..zoiets zou ook he-le-maal in mijn straatje passen!!..fijn dat jullie het zo fijn hebben gehad en knap van Mandy!! liefs Caro.

  10. hallo Ann wat heb je weer leuke foto,s er op gezet je zult wel heelijk genoten hebben maar met dat dansen zal het wel zeer gedaan hebben met bloote voeten omdat het gras helemaal verdroogd is . je staat er zelf ook mooi op met mandy .ik moest me eerst aanmelden om een reaktie te geven hier maar het is gelukt dat nummer van rapalje ken ik wel wat zullen we drinken nou dat doe je nu de hele dag met dat weerik maak het niet te lang liefs joke

  11. Het ziet er allemaal prachtig uit.Voor zoiets is het idiaal weer al zal een briesje deugd gedaan hebben.Ik weet maar vaag wat het betekend Keltische feesten,lijkt mij iets schots.Het is fijn te lezen dat je goed hebt genoten van die dag.Zet er die dansende kabouter ook maar op hoor? Waarom niet eigenlijk.Liefs Melda

  12. Hallo lieve Ann, Mandy en beste Edward, zo maar gelijk even alle 3. Ik wens jullie een fijne rest zondag en de berichtjes komen wat later voor de week. Leuke foto’s, maar verder geen reactie erover. Ik laat je nog wel even weten wat er aan de hand is vanwege het ziekenhuis.Liefs en hugs voor jou en Mandy, en groeten voor Edward.

  13. Zo’n roofvogelshow vind ik ook magnifiek al heb ik er ook wel gemengde gevoelens bij . ligt er maar aan waar de vogels vandaan komen .oke ,Mandy , dan maar niet lady-like, dan lekker excentriek. zo heet dat toch als je een naam van adel hebt en lekker alles doet waar je zin in hebt.

  14. Als je dit leest en ziet wordt je er zelf ook helemaal vrolijk van. Super dat je al zo genoten hebt! en zelfs gedanst…Heerlijk Ann. SUMMERTIME! dat doet een mens goed. IK had je graag dansend op de foto zien staan.Ik wens je dan ook nog heel veel plezier met je broertje. Maar dat zal vast wel lukken.Lfs Liesje xxx

  15. Zo zusje, jij hebt je lekker uitgeleefd en Mandy jat speklappen whahahaha, kleine duvel. Fijn dat jullie zo genoten hebben en dat het weer meezat; het is dan wel warm maar als het regent, ben je in de aap gelogeerd. Het blijft een apart volk die Kelten. Onze moeder heeft er toch maar mooie verhalen over verteld, nietwaar? Veel plezier met Edward, zal ongetwijfeld lukken! Ik kan niet slapen van de hitte, het was vandaag 38° en mijn bed is snikheet. Pffff. Dikke kus, I x

    • Ilona •
  16. heel mooi verslag en mooie fotos,zo te lezen heb je je best vermaakt,en zo hoort het eigenlijk ookal die dronken en ruzie makende kudes heb je niets aan,zelf mocht ik ook graag naar country festivals gaan dat ging meestal ook wel gezellig afwens je verder een prettige vakantie toe met je broer.

  17. Wat een fraai verslag Ann, en evenzo mooie foto’s! Is je broertje er al?Fijn weekend!xsjerriePS: Oef er hangt wat aan me broek………….. wil op schoot………….

  18. Wat een geweldig leuk verslag heb je gemaakt Ann, en mooi geillustreerd met je foto’s. Jezelf ook heerlijk kunnen laten gaanen zo af en toe heeft een mens dat nodig, toch ? Dergelijke festiviteit past natuurlijk ook helemaal in jou straatje.Ik neem aan dat Edward inmiddels bij je is aangekomen. De arme drommel heeft natuurlijk het boemeltreintje genomen inplaatsvan een snelle intersitie. Ik wens jullie alvast een geweldige vakantie toe. Liefs van Henk

  19. Wat een geweldig leuk verslag heb je gemaakt Ann, en mooi geillustreerd met je foto’s. Jezelf ook heerlijk kunnen laten gaanen zo af en toe heeft een mens dat nodig, toch ? Dergelijke festiviteit past natuurlijk ook helemaal in jou straatje.Ik neem aan dat Edward inmiddels bij je is aangekomen. De arme drommel heeft natuurlijk het boemeltreintje genomen inplaatsvan een snelle intersitie. Ik wens jullie alvast een geweldige vakantie toe. Liefs van Henk

  20. DE REIS NAAR HET NOORDEN VAN HET LAND IS NIET BEPAALD EEN PRETJE, EDWARD ZOU HIER TUSSEN 8 EN 9 UUR ZIJN, MAAR STAAT NU IN GRONINGEN OP HET PERRON, ARME BROER DE KOFFIE IS GELUKKIG KLAAR MAAR HIJ HEEFT EEN WERELDREIS MOETEN MAKEN.

  21. @ Mazza, het is echt iets voor iedereen, de roofvogelshow heb ik gemist maar die was er ook nog, net wat voor jou! Mandy zal nooit een lady worden, slechte opvoeding ;-))) @ Ingeborg, de sfeer is altijd prima, mensen met veel fantasie maken geen ruzie, het weer was heerlijk vandaag iets te warm pfff. Liefs, Ann.

  22. Heel bijzonder Ann. Heerlijk zulkje ontspannen sfeer. Is weer eens heel wat anders dit Keltisch zomer spektakel. Hele mooie foto`s en het weer was toppie. Je staat er ook leuk op met Mandy. Wens je een fijn weekend toe. Groetjes.

  23. lijkt me een hele leuke ervaring , lekker zonnetje lekker windje , perfekt eigenlijk .hihi Mandy met een speklap, weet ze wel dat dat niet erg lady-like is.

  24. Dank je wel René, ik hoop dat jullie een goed weekend voor de boeg hebben in Drenthe, een dikke kus terug!

  25. fijn dat je zon mooien ag hebt gehad AN geniet er maar lekker van en je foto zijn echt mooi diken kus van mij voor jou

  26. De foto van de verbrande man mag dan hilarisch zijn Murwarita, maar ik sta er ook op als dansende dwerg en die laat ik natuurlijk niet zien, over hilarisch gesproken, dit soort festivals zijn echt geweldig!

  27. Gossie Ann dit is echt een happening waar ik zou lopen likkebaarden. Heel sfeervol en gezellig. Alle foto’s zijn heel mooi maar de laatste hilarisch. Kan wasvoorschrift lezen en zou niet gaag in zijn vel zitten.

  28. @ John, Mandy is een echt Keltisch hondje nergens last van ;-))) Af en toe laten rusten en nat maken en dan ging ze weer. Dat dansen gaat vanzelf, af en toe kwam het waterkanon er aan te pas.@ Elisabeth, het was oergezellig ik ben wel blij dat ik de volgende dag die man niet was, jij ook een heel fijn weekend, liefs, Ann.

  29. Wat ziet het er allemaal gezellig uit ,het is lang geleden dat wij hier zo’n festival hebben gehad.Leuk om binnenkort meer foto’s te zien.De man op de onderste foto zal het flink hebben moeten bezuren!!.Ik wens jullie een fijn weekendLiefs Elisabeth

  30. Zo te lezen heb je er wel van genoten ! De foto’s geven goed de sfeer van het festival weer. Ik moet er niet aan denken om met die hitte te dansen ! Had Mandy geen last van die hitte met haar dikke vacht ? Gelukkig kan ze niet zo verbranden als die persoon op de onderste foto !

Geef een reactie

