Buitenpost, Groningen, Veenklooster, Lauwersoog en Drenthe, dicht bij huis maar een ideale vakantie!   42 comments

De vakantie van Edward en Ann McDunn is niet ver, nou ja Edward moet natuurlijk wel van Maassluis komen, maar eenmaal hier heb ik zoveel in de vakantie gestopt dat het een uitputtingsslag wordt, na de vakantie hebben we dan ook minstens een maand nodig om bij te komen.

00 Engelse roos na plensbui

Allereerst wil ik allen die op het log van vorige week hebben gereageerd nog van harte bedanken, de zon, de tuin, het huiswerk en het boodschappen slepen hebben hun tol geëist van een ouder wordende dame van stand ;-))) Maar de vakantie nadert met rasse schreden. Wie nog niets op het programma heeft vindt het misschien wel leuk dat ik hier een aantal evenementen plaats, zodat iedereen die het niet wist er gebruik van kan maken. 9 Juli in de avond komt Edward aan en de volgende dag gaan we meteen naar Groningen, het is echt treffen maar daar is in het Stadspark iets waar alle fotograferende lieden van smullen een Middeleeuws Ridderspektakel, met o.a. steekspelen waar ook de Razende Reporter aan zal meewerken.

14 Juni was dit spektakel in de Hollandse Biesbosch, hier een filmpje gemaakt op die dag, uiteraard verschijn ik in lang gewaad en getooid met bloemen in het haar (of natuurlijk in spijkerbroek).

  

Ook even een link naar de site van dit evenement waar ook veel is te doen voor kinderen, zelf ga ik voor de roofvogels en natuurlijk voor de ridder op het witte paard! Edward zal wel meedoen aan een toernooi en zoekt zijn dame zelf wel uit, dus dames in het Stadspark let op je tellen en gooi bloemen naar deze held.

http://www.ridderspektakel.nl/index.php

Er wordt nog een dag Groningen besteed en dat is een drukke dag, daar zorgt neefje McDunn wel voor ;-))) Met de trein gaan we er dan heen en moeten over de brug bij het Groninger Museum, maar daar heb ik al een foto van gemaakt!

Groningen, Museum en omgeving, 27 juni 2010

Als we bij de Grote Markt zijn is het nog een minuut of 10 lopen en dan hebben we voor een dag een vakantiebaantje;-)))

Groningen, Grote Markt, zondag en WK voetbal, 27 juni 2010

Zo had ik de Vismarkt (bedankt lieve Jildou) nog nooit gezien, het was voetballen op TV en buiten mij om was er niemand op de duiven na.

Natuurlijk mag een bezoek aan De Kruidhof niet ontbreken, evenmin als een bezoek aan Fogelsangh State in Veenklooster en het Veenkloosterbos.

Fogelsangh State in het Friese dorp Veenklooster is een stins uit 1646.

De State is gebouwd nabij de plaats van een Premonstratenzer klooster, de Olijfberg. In de 18e en 19e eeuw is de State herhaaldelijk verbouwd en is een park aangelegd in Engelse landschapsstijl, ontworpen door de tuinarchitect Lucas Pieters Roodbaard. Zowel de State met haar originele inboedel als het bijbehorende koetshuis met koetsen en het park is opengesteld voor bezoekers. Wie mijn blogs heeft gevolgd heeft uiteraard wel foto’s gezien van Fogelsangh State, maar de Coolpix kan natuurlijk niet op tegen de spiegelreflex van Edward, dus daar kan ook weer heel wat op de foto worden genomen.

De achterkant van Fogelsangh State, 21 okt. 2008

Dit is de achterkant van de State, maar deze keer zal een foto van de voorkant me dan eindelijk ook wel lukken.

17 juli is er weer een groot evenement, ditmaal in Lauwersoog:

CAM Race 2010. Het idee om deze race te organiseren ontstond in het jaar 1980. In 1982 werd de race voor het eerst georganiseerd. Er verschenen toen 7 schepen aan de start en uiteindelijk haalde slechts 1 de finish. In het jaar 2008 kwamen er 120 schepen aan de start en 112 schepen haalden reglementair de finish. De C.A.M.R. wordt om de twee jaar gezeild. De startplaats is Lauwersoog en de finish nabij het Noorse Larvik. De afstand is ongeveer 365 zeemijl. In tijd doet men er in het algemeen 3 tot 5 dagen over om de afstand te overbruggen. Dit afhankelijk van het weer en het schip waarop men vaart. De klassen waarin wordt gezeild zijn: ORC, Multihulls en de vrije klassen, met een minimum romplengte van 7.50 meter in te delen per groep oplopend met 1 meter.

00 Cam race Lauwersoog

Foto van internet.

Ik heb zo het gevoel dat er ook veel foto’s komen van Edward en wat van mij. We moeten overigens ook nog een dag naar het Lauwersmeergebied want ook daar is het prachtig en met wat geluk zijn er heel veel wilde planten, vogels, Schotse Hooglanders en Koninkpaarden te zien. Ook worden we nog een dag opgehaald om mee te gaan naar Exloo of Dwingeloo, het wordt een heftige vakantie! Voor wie ook op stap gaan heel veel plezier en we zullen het zeker zien hier op space! Edward en ik hoeven ons niet te vervelen, maar af en toe even een dag rustig aan lijkt mij wel lekker ;-))) Dat rozen van droogte houden weet ik, maar de Graham Darby een geurende Engelse roos doet het bijzonder goed. Nederland in de halve finale, volgende week iets koeler dus het wordt genieten, liefs, Ann.

2 juli 2010, Graham Darby, Engelse roos, 3 bloemen aan een steeltje

Wat Mandy betreft, die gaat overal mee naar toe ze is nu al aan het rusten, of zou het toch van de warmte komen?

Posted 2 juli 2010 by Ann McDunn in Allerlei wetenswaardigheden

42 responses to “Buitenpost, Groningen, Veenklooster, Lauwersoog en Drenthe, dicht bij huis maar een ideale vakantie!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dat zou ontzettend leuk zijn Sjerrie, maar ik denk niet dat het er in zit, het programma is al behoorlijk uit de hand aan het lopen, mocht het er toch van komen dan stuur ik je een privéberichtje, overigens ben je nog niet eens naar De Kruidhof geweest en ik de koffie maar warm houden ;-)))

  2. Hé Ann, zit er nog een bezoekje Poptaslot in? Zijn jullie vlak bij mij………………………

  3. @ René, het zal best een fijne tijd worden en ik hoop jullie echt te zien in september, dag lieve vrienden, dikke kus, Ann.

  4. @ Ingeborg, leuk dat je ondanks jullie drukte even langs komt, griezelig vind ik het niet die stilte, dat ben ik in Buitenpost wel gewend ;-))) Het weer lijkt op een paar dagen met wat buien prima te worden en zelfs de buien houden ons niet tegen, liefs van mij en een likje van een wederom uitgetelde Mandy.

  5. @ Liza het koelere weer dat voorspeld wordt trekt ons er wel door, rustig aan doen lukt me nooit, vandaag ook weg geweest en zelfs gedanst, later kon ik niet meer overeind komen van de grond maar ik ga gewoon door, ik laat me (nog) niet kisten, oud maar dapper ;-))) Erin go bragh, oftewel Ierland voor altijd was vandaag mijn motto ;-)))

  6. lieven An ik wens jullie een fijnen tijd samen geniet er van en wij spreeken me kaar weer in september diken kus van mij

  7. Ja Ann als er voetballen is, is het altijd griezelig stil op straat. Hoop dat jullie een mooie tijd hebben tijdens vakantie. De hitte mag voor mij wat minder want dat was toch wel te erg. Groetjes en knuf voor Mandy.

  8. Oeps, Ann, ik heb jullie programma gelezen en ik krijg het er warm van!!!Of zou het van iets anders komen, doe je-jullie wel rustig aan???Heel veel plezier alvast van mij gewenst!Doegggggggggggg!

  9. Neuh dear Ilona de baronesse ligt reeds lang in een tombe, haar juwelen zijn mee gegaan en dat is iets wat ik dan weer echt zonde vind! Lachen zullen we zeker en het zou echt heel erg leuk geweest zijn als je erbij was, poor Edward! Dikke kus, likje van je petekind die ineens iets heeft met beefsticks salami, kan ik eerdaags op stap om die dingen te zoeken ;-)))

  10. Woont de deftige joffer met de afkeurende blik nog op Vogelsangh? Zou ze je nog herkennen? En probeer stiekem (telelens van Edward) een foto van haar te maken!

    • Ilona •
  11. Update weer eens gemist maar ik maak me niet meer kwaad, het helpt toch niet. Ben benieuwd wat jullie allemaal te verduren krijgen. Ik bedoel jullie kennende worden er veel grappen gemaakt, streken uitgehaald en gekkigheid gemaakt dus dat wordt regelmatig de hik van het lachen krijgen. Wat zou ik graag meelachen! Ik wens jullie beiden een heerlijke tijd samen! Dikke kus, I ♥

    • Ilona •
  12. Dank je wel Joke, leuke en akelige mensen heb je overal zelf aanpassen is nog altijd het beste en er zijn heel veel leuke Groningers, leuk dat je dat nooit bent vergeten. De afstanden zijn kort en daar heb ik het liever om, Friesland, Groningen en Drenthe zijn sowieso mooi. Liefs, Ann.

  13. wat leuk dat je samen met je broer op vakantie gaat wij hebben vroeger al eens met de kinderen op een camping gestaan in Groningen het zijn lieve mensen moest bij de buren koffie drinken met Groningen koek er bij ik vergeet het nooit meer, wachten voor de koeien die overstaken op de weg .het was daar heel leuk eigenlijk hoef je ook niet zo verweg als het mar mooi weer is en dat heb je in iedergeval ik wens je een hele fijne vakantie liefs joke

  14. @ Els, ik ben er al vaker geweest en vind het daar ook werkelijk prachtig, tijd om dan nog verder te gaan zal er wel niet zijn, ik moet nog uitdokteren hoe ik in Lauwersoog moet komen, hebben ze verdorie net de Lauwersmeerweg eruit, maar genieten zullen we hoor! Liefs, Ann.

  15. heerlijk ann groningen en het lauwers oog gebied geniet er maar heerlijk van het is daar zo prachtig als je bij het lauwers oog gebied ben en je heb de tijd in leens staat het borg verhilversumt dat is ook best een kijkje waard o zie de hele buurt weer voor me we hebben daar met carevan gestaan wat hebben we daar genoten nogmaals geniet er maar van samen ben je broer goed weekend nog gr v els

  16. METEO CONSULT bekeken en de komende veertien dagen is het op een enkele bui na mooi weer en zo’n 23 tot 26 graden, allemaal liefs, Ann.

  17. @ Belia, het komt ook vast en zeker goed hoor, al zouden we een dag thuisblijven dan hebben we nog altijd veel lol met elkaar. Jij ook een heel goed weekend meis, het is al niet zo warm meer dus veel lekkerder om wat te doen.@ Caro, het is vast een Noord-Hollands trekje die doe-vakanties, als ik niet iets heel vreemds of geks meemaak is het voor mij geen vakantie, thuis kan je wel in de zon zitten.

  18. @ Foei Edward, heb je geen oranje beessie om mee te oefenen? Ik herinner me nog een vreselijk geschrokken kanarie toen je neefje eens met een schoen gooide ;-)))@ Melda, er zijn heel wat jaren geweest dat ik in maxi jurken liep met een bloem in m’n haar, tot ik de spijkerbroek uitvond, maar ik heb uiteraard nog wel lange kleding, leuk dat jullie Nederland volgen, de beste club zal winnen en voor de rest maak ik me er totaal niet druk om, ook ik hoop dat het onder de 30 graden blijft!

  19. @ Henk, de voorbereidingen van een vakantie zijn de helft van de pret, het kan mee en tegenvallen maar ik ga voor het eerste, de Grote Markt vond ik een unicum het is er altijd druk, niet al je nagels afbijten hoor, dan kan je je k#$%t niet meer krabben ;-))) Foto’s van Edward worden er zeker gemaakt, in een harnas hangend aan een paard lijkt me ook leuk LOL!

  20. Héérlijk lekker vol programma meiss!!!..wij zijn ook voor de doe-vakanties..hoop voor jullie dat het niet zó snikheet wordt..fijn weekend lieve Ann..liefs Caro.

  21. Dit wordt helemaal goed!!Wens jullie dan ook heel veel plezier, en uiteraard een fijn weekend.Liefs voor jullie allemaal,Belia.

  22. Of je nu als als heks of als jonkvrouwe ten tonele verschijnt op het riddertournooi maakt niet uit………maar wel even wat foto’s hééééé….!!!Edward aan de schandpaal en bekogeld met tomaten is ook zeker de moeite van een foto waard……………LOL

  23. Dit word vast een mooie tijd,samen met je broer .Ik denk dat je er prachtig uit zou zien in een lang gewaad bij die ridders.Ik hoop dat het weer meezit en toch maar best onder de dertig blijft .Wij volgen de hollanders ook met de voetbal.Op naar de wereldbeker!

  24. Ik ben al aan het oefenen voor het popje gooien met de hamster van de buren, daar zou ik op passen nu ze met vakantie zijn….hahahahaha!

  25. Zoooow Ann. je hebt jullie vakantie goed voorbereid. Zo te lezen een lekker druk programma. Ik zo de indruk dat dit een echt leuke vakantie wordt voor jullie beiden.Leuk hé……die uitgestorven taferelen tijdens een wedstrijd. Leuk om dat te zien op de Grote Markt. Zelf kan ik dat niet ervarenwant Henk zit tijdens de wedstrijd nagels te bijten voor de buis.

  26. Lieve Broer, aangezien je weinig tijd krijg om sjekkies te draaien kan je dan beter ’s avonds doen als we thuis komen, ouderwets blikken doosje en je kunt paffen. aangezien Mandy nu eenmaal een vreemd beestje is denk ik dat ze je nog zal kennen, nog een goede week en je kunt op reis, dikke kus terug.Allemaal liefs en een likjes van Mandy!

  27. @ Murwarita, de Axelsestraatfeesten zullen ook best heel erg leuk zijn, het was gewoon toeval dat er nu allerlei dingen in de buurt zijn, als het hier gaat regenen dan ga ik gewoon even buiten staan, met de tuin sproeien word ik ook kletsnat en het zomaar weer droog, binnen is het nog erg warm maar ik slaap prima!

  28. @ Elisabeth, gezellig wordt het vast ook thuis kan je hier heerlijk zitten achter huis dus het gaat helemaal goed komen. De Graham Darbay is ijzersterk, de mijne is al zo’n 25 jaar oud en is van achter naar voor verplant, er komt vast nog wel eens een plekje bij je, maar jij hebt ook prachtige rozen!

  29. @ San, wat leuk dat je ook naar Friesland gaat, hier is het toch net iets koeler dan bij jullie denk ik en zeker bij het Lauwersmeer het Nationaal Park Lauwersmeer is echt heel erg mooi en ligt op de grens van Friesland en Groningen, hier ongeveer 25 km. vandaan, ik hoop overigens ook op afkoeling 22 graden zou ideaal zijn!

  30. @ Sjerrie wij hebben wel een voordeel natuurlijk we houden nog heel veel snipperdagen over om uit te rusten, zelfs vandaag met die hitte ben ik aan het voorwerken geweest dan hoeft dat nadat Edward weer is vertrokken niet meer!

  31. Wat even een zaligheid je hond in coma, die pitbull van mij rent net zo hard in de hitte als in de kou, nooit geweten dat Yorkies zo sterk waren maar ik ben er wel blij om. Een kus terug en ik weet zeker dat Edward je die ook geeft ;-)))

  32. @ Liesje, het lijkt mij ook een supervakantie er is veel te doen, zien en beleven en dan is het samen toch het mooist. Ik hoop toch echt niet dat het 30 graden wordt want ik weet niet of ik dat trek in de auto is het dan wel 50 graden, afijn kunnen we onderweg eitjes bakken ;-))) Arrrggghhh, weer een te lange reactie……

  33. @ Mazza, als ik weer wat had uitgevogeld belde ik Edward dus hij wist wel wat er aan zat te komen, eigenlijk hoop ik op niet meer dan 22 graden maar dat zien we wel weer, ik stopte altijd 3 weken in 14 dagen ;-)))

  34. Lieve Zuster,Nu ik dit programma op een rijtje zie, wordt het een echte doe vakantie, en daar heb ik hartstikke zin in hoor! Ik ben al bezig om de koffer een beetje in te pakken, het belangrijkste zit er al in, de oplader voor de accu van de camera,en een starters pakket shag.Liefs en een dikke kus voor jou, en voor Mandy weekend kriebelteltjes,(volgende week kan ik ze zelf geven) van je broertje.

  35. Ik heb het nu wel gehad met de oranjegekte, Oranje is er door en de beste wint nu. Wil liefst de buitendeurenopengooien maar die rare zwarte heeft besloten benee te blijven. Niet dus. Pfoe smelt nog steeds. Fijn weekend

  36. Ziet er goed uit dat programma. Denk dat ik mijn axelsestraatfeesten beter in de prullenbak gooi. Daar in het noorden leeft het verleden. Schitterend, met open mond zitten kijken.Hier koelt het af en bliksemflitsen en donderderslagen knallen (zelfs een flits, die zindert) om je oren. Ben tussen 2 vlagen door naar huis gerend, pletsnat geworden maar afgekoeld.

  37. Lieve AnnDat word zeker weten een drukke en gezellige vakantie voor jullie ,gezellig hoor met je broertje samen en Mandy zal het vast ook heel gezellig vinden.Een heel mooi optrekje de Fogelsangh State.Je roos is echt prachtig ,ik zag hem deze week staan bij het tuincentrum maar heb er [nog] geen plaats voor .Ik wens jullie een fijn weekendLiefs Elisabeth

  38. Ziet er goed uit dat programma, zeker ook het Lauwersmeergebied. Drie keer raden waar ik in m’n vakantie o.a. heen ga… naar Friesland en een dierbaar mutske daar en wil ook net dat gebied een keer bezoeken. Lijkt me een fantastisch mooi gebeid met al wat daar vliegt, zwemt en loopt. Nou hopen op wat afkoeling please…. geniet ervan Ann samen met Edje, lijkt me beregezellig.Liefs San

    °○°Alexandra
  39. Hoezo vakantie,wanneer jullie uitgeraasd zijn ben je aan vakantie toe, haha.Geniet er maar lekker van!Fijn weekend,xsjerrie

  40. het wordt idd wat koeler, maar woensdag toch weer 28 graden.Maar ja, beter als 35 graden…veel plezier jullie saampjesen een kus voor jullie beideLiesje x

  41. Zo zo, dat wordt een supervakantie voor broer en zus. GEWELDIG! jullie hebben heel wat mooie plannen. Leuk hoor. Mooi weer is fijn maar zo warm als het vandaag is hoeft het ook weer niet. Onze hond was af en toe gewoon in coma, terwijl hij normaal alles hoort.Ik was tijdens het voetbal naar de AH gegaanmaar daar was het toch nog best wel druk.bij de etos kreeg ik te horen dat het 1-1 was gewordeneenmaal thuis was het toch wel spannend.

  42. zo Ann inderdaad volgeboekt zeg , dat is pas een doe vakantie, Heb je er wel goed aan gedaan om hier al te verklappen wat jullie gaan doen? Aan de andere kant kan de razende reporter nu alvast flink gaan uitrusten want hij moet straks hard aan het werk . je hebt wel een mooi programma in elkaar geflanst. ikhoop dat jullie een heerlijke 25 graden krijgen om optimaal van jullie dagen te genieten

Geef een reactie

