Automatisering is lang niet altijd een verbetering!   42 comments

Het was een hectisch weekje, niet alleen de verkiezingen, Joran van der Sloot, de kommer en kwel op het journaal maar ook de automatisering begint onrustbare proporties aan te nemen, overlijden is niet genoeg meer want na twee jaar denken ze dat je nog een belastingformulier kunt invullen…….

00 AAAE

Een prettig weekend wensen gaat toch voor! Eindelijk was ik in maart van alle belastingellende af, dacht ik dus, aan het begin van de week lag er echter weer een door mij zo geliefde blauwe envelop, je maakt zoiets langzamerhand met trillende vingers open en jawel hoor, of de heer G. Postma of degene die zijn belangen behartigde maar even het F-biljet over 2008 alsnog wilde invullen en z.s.m. wilde opsturen, zoniet dan volgde een aanmaning. ????? Dat was allang ingevuld door de boekhouder en verstuurd, dus de boekhouder maar bellen die overigens nog wist dat dit gebeurd was, ik moest maar even komen met de brief, ‘s middags er heengereden en inmiddels had de boekhouder het F-biljet alsnog electronisch verzonden, waarna hij de bevestiging had gekregen dat het was ontvangen. Voor alle zekerheid ging hij toch maar even bellen met de belastingdienst, helaas er was geen lieve moederen aan, ze moesten en zouden het opnieuw op papier hebben, dus ik moest maar afwachten tot ik het formulier kreeg toegestuurd * zucht* waarna de boekhouder het weer zou invullen en versturen. De volgende dag belde de boekhouder, hij had telefoon gehad van de belastingdienst en ze hadden het ontvangen (dat wisten we dus al) en zo was het wel goed, als jullie het nu nog begrijpen ik in ieder geval niet meer!

00 belasting

Foto van internet, rekenapparaatje toegevoegd door Ann ;-)))

Lees en huiver, het kan nog erger en de betreffende mevrouw vind ik een moedige vrouw, crematie is toch best wel makkelijk tegenwoordig, bij mij ligt dat even moeilijker want zelfs de Rabobank heeft niet genoeg aan een overlijdingsverklaring om de eo rekening op te heffen en laat ik het nu nog steeds erg akelig vinden om brieven op de mat te zien met de titel De Heer G. Postma!

Weduwe met as overleden man naar huisarts

Geplaatst: vrijdag 11 juni 2010 12:15
Gewijzigd: vrijdag 11 juni 2010 12:15
clip_image002
HOOGEZAND – Een boze vrouw uit Hoogezand is afgelopen week met de as van haar overleden man naar de huisarts gegaan.
De vrouw is boos omdat zij voor de 2e keer een oproepkaart heeft gekregen voor haar man, die zeven maanden geleden al is overleden. De eerste oproepkaart was voor een griepprik en deze week werd de man uitgenodigd voor een onderzoek naar botontkalking.
"Mijn man kwam alleen in aanmerking voor het onderzoek als hij afgelopen tijd meer dan drie centimeter was gekrompen en minder dan zestig kilo woog. Aangezien hij al maanden in een potje zit, voldeed hij aan alle voorwaarden", aldus de boze weduwe. De verpleegkundige die het botonderzoek uit moest voeren kon de actie van de boze weduwe niet waarderen.

Bron: RTVNoord

Afijn het weekend staat weer voor de deur en er wordt beter weer verwacht, inmiddels heb ik natuurlijk nog foto’s genomen van bloemen en dieren, dus om toch nog een vrolijke noot te plaatsen hieronder een paar kiekjes van de laatste tijd.

6 juni 2010, Kopje van een zwaluwjong bij Henk

Bij vriend Henk Jongsma waren de meeste zwaluwen al uitgevlogen, maar deze kleine lag nog mooi in het nestje, het was een schattig gezicht en de foto lukte ook nog, kijk daar word ik nu blij van! Bedankt Henk, volgend jaar kom ik eerder.

6 juni 2010, Kikker, het hoofd boven water houden

Deze kikker is het voorbeeld van de Nederlander met de kleine portemonnee, het water stijgt hem/haar tot de lippen.

De Kruidhof, 2 juni 2010, Eend, ik ben tevreden

Deze mijnheer heeft vast op de VVD gestemd, hij ziet er tenminste zeer tevreden uit.

Rianne en Fiona, 6 juni 2010

Alleenstaande moeder Rianne heeft het nu gelukkig nog goed en haar kind Fiona groeit voorspoedig.

Shirley en Mandy, 6 juni 2010

Shirley is nog maar een pup en het nieuwe hondenkind van zwager Harm, Mandy moest natuurlijk bewegen, maar deze twee zullen nooit te kort eten krijgen want dan wordt de dierenwinkel bezocht door twee inbrekers ;-)))

6 juni 2010, Papaver - Orientale, oranje

Toch nog even een bloemenfoto, de papavers bloeien en ik blijf ze prachtig vinden.

Posted 11 juni 2010 by Ann McDunn in Nieuws en politiek

42 responses to “Automatisering is lang niet altijd een verbetering!

Subscribe to comments with RSS.

  1. De ergernis is al weer vergeten hoor Melda, lief is dat die kleine zwaluwtjes en leuk dat jullie ook 3 nesten hadden, jij ook een heel fijn weekend gewenst, liefs, Ann.

  2. Kan me voorstellen dat je je ergerde aan aan dat gedoe met die belastingbrief.Bovendien ook kwetsend .Hier zitten ook nog jonge zwaluwen in de nesten .Drie nesten dit jaar. Je foto’s zijn weer mooi,lief die hondjes.Ik wens je een mooi weekend.Liefs Melda

  3. En de allergrootste fouten zitten OP de bureaustoel Rinus, soms zeggen foto’s meer dan woorden dus we blijven plaatjes schieten, het meeste is onder contrôle met space, maar de korte reacties blijven vervelend en nog wat eigenaardigheden. Liefs voor jou van mij en een likje van Mandy.

  4. Hallo Ann, Sorry, maar ik weet het even nog helemaal niet, hoe, wat en waar. Maar even een korte reactie anders moet ik hem in 2 en knippen. Ja het zijn fouten waar je niet vrolijk van woord. even een reachtie op de reactie van Edward, DE FOUTEN ZITTEN TUSSEN DE (BUREAU)STOEL EN HET TOETSENBORD. Maar met de rest van de foto’s heb je er weer een leuk einde aan weten te breien.Liefs van Rinus voor jou en Mandy.

  5. @Henk : toetsenbord van tijd tot tijd uitschudden. Ondersteboven houden en wat meppen opgeven LOL

  6. nee ann ik snap er ook niks van misschien even verwijderen mijn en dan weer aan melden misschien helpt dat

  7. Dat is weer raar Els, ik kan gewoon bij jou kijken en je staat nog in mijn vriendenlijst. Het is er op heel veel gebied niet beter op geworden, maar bedankt voor je reactie. Het veulen is van een hengst waar Ankie van Grunsveld altijd op heeft gereden dus de afstamming zit wel goed. Liefs, Ann.

  8. hoi ann ik krijg jouw updats niet door je staat ook niet meer in mijn vrienden lijst maar als ik bij jouw kom zijn we nog wel vrienden zegt hij weet niet hoe k dat kan veranderen hoor vind dit jammer kom gewoon wel bij jouw kijken hoe het er hier voor staat je heb weer prachtige fotos wat een prachtige paarden gr v els

  9. Nicky, papavers zijn prachtig alleen jammer dat ze het met slecht weer zo snel laten zitten, de belasting is nooit makkelijk geweest maar afijn eens hebben we er geen last meer van ;-))) Mandy bewoog dus scherp is de foto niet, jij ook een fijne week meis, liefs, Ann.

  10. Prachtig die papaver Ann, ik heb ze jarenlang in de tuin gehad. Vreselijk die belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken, wel gemakkelijker???Mooie foto van Mandy en de pub Shirley. VVD’ers kunnen weer tevreden zijn, zij merken toch niks in hun portemonnaie.Fijne week!liefs, Nicky

  11. Dat vind ik ook Caro en als ik het had kunnen doen had ik het ook gedaan, ik zeur niet snel maar ben nu een beetje in de mineur, het is hier koud en het regent, zit al de hele dag in m’n uppie en heb nergens zin in, morgen maar weer met frisse moed er tegenaan. Een heel fijne avond meis, liefs, Ann.

  12. Sjees hee..nu nog???..achterlijke toestand hoor Ann..en die mevrouw vind ik héél dapper!!!..ik ga voor de papaver….zooooo mooi..fijne avond lieve Ann..liefs Caro.

  13. @ Sjerrie, leave tige tank, dieren op de foto zetten blijft leuk al staan ze nooit eens stil!Allemaal nog een heel fijne avond en zondag, liefs van mij, likjes van Mandy.

  14. @ Lukas, je hebt helemaal gelijk, de mensen maken de fouten en het smoesje van een foutje van de computer gaat er bij mij dan ook niet in. Door de al verdergaande automatisering is er ook haast geen persoonlijk contact meer en dat is erg jammer! Jij ook nog een heel fijne avond en zondag, ik blijf foto’s nemen dat is geen hobby meer maar een virus.

  15. @ Broertje, net zag ik b.v. dat ik ergens hierboven een typefout had gemaakt, maar door het nieuwe systeem leest het zo vervelend terug! Ik wil nu alleen nog maar blauwe enveloppen hebben waarin staat dat ik eindelijk eens geld krijg ;-))) De foto van de papaver vond ik zelf ook wel goed gelukt, op de een of andere manier blijft rood of fel oranje moeilijk. Je krijgt heel veel likjes van je harige nichtje!

  16. @ Murwarita, jammer dat je dat ding niet in een potje hebt, dan kon je het meenemen, gegarandeerd dat je nooit meer een oproep krijgt. Een brief van het ziekenhuis aan de erven van Editor is natuurlijk ook al zo’n vreselijk domme fout.

  17. @ Petra, dat is ook echt vervelend dat mensen niet even nadenken, ik kreeg het eerste jaar heel veel nieuwjaarskaarten voor Geert en mij, terwijl die mensen notabene op de begrafenis waren geweest, volgens mij laten ze die kaarten dan ook sturen en doen het niet zelf.

  18. @ Janny, het was daar nogal donker en ik was echt blij met deze foto, volgend jaar als er weer zoveel nestjes zijn ga ik eerder dan zie ik ook veel meer echt jonge vogeltjes, maar dit koppetje vond ik echt lief.

  19. @ Liza, in het begin en vooral het eerste jaar was het ook knap pijnlijk maar nu erger ik me er meer aan nog een paar jaar en ik ben er aan gewend al zal dat niet snel lukken. Leuk dat je mijn foto’s mooi vind, ik gooi er nu ook veel sneller een aantal in de prullenmand.

  20. Aaaarrrgghh weer te lang ;-((( Die eend zat dan ook een stuk lager dan ik en om nu in een modderbad te duiken daar moet je Henk voor heten ;-))) Ik maak al rare fratsen genoeg dus die bikini doe ik maar niet al die mannen van streek maken is zielig want ik heb het boek uit! Is je toetsenbord weer gaan werken?

  21. @ Henk, ik ben altijd maar eventjes boos en als het geregeld is ben ik het al haast weer vergeten, geen Alzheimer hoor ;-))) Bij de Rabobank heb ik toen de overlijdingsakte op de balie gesmeten toen die lieve dame zei dat Geert zelf moest komen om de rekening op te zeggen en gevraagd of ze daar genoeg aan had, nee dus!

  22. @ Henk, ik ben altijd maar eventjes boos en als het geregeld is ben ik het al haast weer vergeten, geen Alzheimer hoor ;-))) Bij de Rabobank heb ik toen de overlijdingsakte op de balie gesmeten toen die lieve dame zei dat Geert zelf moest komen om de rekening op te zeggen en gevraagd of ze daar genoeg aan had, nee dus!

  23. @ Ingeborg, nu zal het dan wel eens op houden neem ik maar aan, die mevr. met die urn had groot gelijk ze moeten meer van die mensen op bezoek krijgen daar kunnen ze wat van leren de stommelingen. Bedankt voor je compliment over de foto’s het was jammer dat Mandy weer bewoog.

  24. @ Ilona, de pup is inderdaad een Rottweiler en het wordt een flinke tante, ze gaf Mandy met het spelen een klap voor haar koppetje maar toen begon die kleine op te voeden, poeh dan kan ze knap nijdig doen al bijt ze niet. Het woord belasting kan ik ook niet meer horen of zelfs zien, hebbers zijn het. De vrouw die met de urn naar de huisarts ging heeft volgens mij wel een goed gevoel voor humor.

  25. Bedankt voor de reacties allemaal, het is knap vervelend geworden om lange reacties te schrijven, maar in twee, drie of meer kerem gaat het ook ;-))) Ik ga nu maar van onder naar boven:@ Tanja, mijn ergernis is allang weer over hoor, daar doe ik nooit zo lang aan het verpest je dag en dat laat ik niet toe.

  26. Het is en bliijft heel erg vervelend voor nabestaanden om post te krijgen van hun dierbare .Een collega maakt dit zelfde mee .Ik begrijp dit dus ook niet ,Je foto,s zijn weer prachtig Ann .Ondanks je ergernis wens ik je een heel goed weekend meis .Liefs Tanja

  27. Zoals me wel vaker overkomt als ik ineens in een onderwerp duik, heb ik de neiging de rest te vergeten. Errug he? De foto van Mandy met die jonge Tarzan is wel heel lief hoor. Is dat een Rottweiler? Onze buurman heeft er ook zo een en is een hele lieve hond. De overige foto’s zijn allemaal fraai maar numero uno is toch het zwaluwtje….zo schattig! Toedeloe! ♥

    • Ilona •
  28. Even schrijven over je mooie foto`s. Prachtig die van de honden. Wat het gaat worden met de VVD moeten we maar afwachten. Wens je in ieder geval een fijn weekend toe. Groetjes.

  29. Tja Ann, het is allemaal triest wat ik lees en vind het rot voor jou. .En wat verwachten ze eigenlijk, dat we maar alles pikken? Kan die mevr met de urn geen ongelijk geven.Ze doen de mensen pijn er mee en daar liggen ze niet van wakker.

  30. Volgens mij is m’n toetsenbord naar de kloten

  31. Deze eer ga ik voor de opname van de tevreden eend. Gewoon me je camera op de atomaatstand maar och en prachtige opname en sfeervol belicht. Het standpunt vindt ik nog steeds te hoog maar soms heb je door de situatie echt geen andere keus tenzij je in je bikini te water gaat en met je camera net boven het wateroppervlak de foto maakt.Ach………………..laat Henk maar fantaseren…………….LOL

  32. Ik kan je boosheid bijna voelen Ann. Ontzettend vervelend, dit soort zaken en onafgewikkelde belastingzaken waar maar geen eind aan lijkt te komenProbeer het je stemming niet teveel te laten beheersen Ann, het enige wat je doet is met je kop tegen de muur lopen.Kan me de vrouw die met de urn bij de huisarts komt ook levendig voorstellen. Zou echt iets voor mij zjn .

  33. Goedemorgen Ann,Nu aarzel ik, want wat kan ik zeggen…..Hoe pijnlijk moet dit zijn voor die mensen die in de zelfde omstandigheden zijn als jij.Ik heb je verhaal met stijgende verbazing gelezen!Maar ook genoeten van je mooie foto’s, ze worden steeds mooier!!!Groetjes, Liz@

  34. Heelaas gebeuren die dingen veel te vaak nog. Prachtige foto;s en zeker dat kleine koppie van de zwaluwook een heel fijn weekend gewenstLiefs Janny

  35. Het is toch van de zotte dat mensen, doordat anderen hun administratie niet op orde hebben, met dit soort dingen worden geconfronteerdJe hebt mooie foto’s gemaaktIk wens je een heel fijn weekend!

  36. Overauromatisering, jaren krijg ik al oproepen voor uitstrijkjes, jaren stuur ik terug dat mijn kippenkot verdwenen is. Vorig jaar een brief van het ziekenhuis aan de erven van Editor….. Nee de huisarts wist van niets. Foutje O verleden of O nstlagen. Maar blauwe brieven voor Geert ? Tjeemie zou woest zijn. Mooie foto’s en fijn weekend Lief ! Hufs en knugs ♥

  37. Ik las het verhaal van de vrouw met de urn gisteren….. beetje morbide maar het is toch van de gekke dat een overleden mens allerlei oproepen krijgt. Kwestie van je administratie goed bijhouden, lijkt me. Belasting… ik kan het woord niet meer horen. Laat me dan ook niet de dag verpesten door erop in te gaan 😉 Ik wens je een mooi weekeinde Ann. Liefs van I ♥

    • Ilona •
  38. De kikker die het hoofd maar net boven water kan houden, is leuk gevonden, en de foto van de Papaver is heel mooi. Lieverd,ik wens je voor zover mogelijk een heel fijn weekend. Liefs en een dikke kus voor jou, en weekendkriebeltjes voor Mandy, van Edward.

  39. Dear Ann,Zit ik jandorie te genieten van een bak koffie, lees ik bij jou over de belasting, het bruine vocht schoot meteen mijn neusgaten uit…bedankt hoor! Het is inderdaad iets om hoorndol van te worden, Lukas heeft gelijk, een computer maakt geen fouten, het zijn mensen die gegevens verkeerd invoeren. Je hebt weer een aantal leuke en mooie foto’s met grappige bijschriften geplaats.

  40. allereerst een goed wekend,en de rest………..wie het weet mag het zeggen,het word al erger dat onpersoonlijke gedoeen als ze dan moeten werken zijn de meeste te moe lijkt het wel,computers zijn wel goed hoor maar de mensvergeet het er goed in te zetten.het is overal het zelfde.mooie fotos heb je er weer bijgezet,geniet daar maar van.

  41. Ow ja, dat vergat ik nog: een héél fijn weekend!xsjerrie

  42. Oef, die belasting hè, knudde, maar je swealtsjes, eintsjes hynders en húntsjes zijn fraai! Jammer dat je broer met vakantie is , voor de wedstrijd dan hè……………

Geef een reactie

