STEM, NIET GESCHOTEN ALTIJD MIS!   20 comments

Vriendin Ilona had een item op haar space gezet over stemmen, en ik mocht dat overnemen. Bedankt Ilona hieraan doe ik graag mee!

VANDAAG STEMMEN, MAAR WAAROP?

Iedereen vindt dat Nederland niet meer sociaal is, dat er slecht wordt omgegaan met ouderen en dat de zorg wordt uitgehold. Onderwijs is een ondergeschoven kind geworden. Hypotheekrente-aftrek is verworden tot een extra inkomen voor de steenrijken en daarvoor is het niet bedoeld. Zo kan ik nog even doorgaan maar de kern van de zaak is: als je wilt dat Nederland weer een land wordt voor iedereen, stem dan op de SP. Maak die partij groot zodat ze kunnen regeren of meeregeren. Kleine partijen zoals D66, CU, SGP etcetera zijn te klein om iets te worden maar om een coalitie te vormen, kunnen ze wel meetellen en dan zitten we (weer) met de gebakken peren.

Een socialer Nederland begint bij het kiezen van een sociale partij:

stem SP !!!

000 tomaat

Posted 9 juni 2010 by Ann McDunn in Nieuws en politiek

20 responses to “STEM, NIET GESCHOTEN ALTIJD MIS!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Edward en Lukas ik snap er ook helemaal niets van dat ongeveer 25% van de stemgerechtigden niet hebben gestemd, dan was de uitslag waarschijnlijk heel anders geworden. Maar gunstig is het voor de mensen met de kleine portemonnee zeker niet!

  2. er zal dus weer weinig veranderen na deze stemdag,even afwachten wat de coalitie word maar heb niet veel vertrouwen in deze uitslag,vind overigens dat er weinig mensen gestemd hebben en dat na zoveel geklaag.

  3. Voor de gewone man is het zeker niet gunstig dat de VVD de grootste partij is geworden, ik begrijp alleen niet dat een kwart van de stemgerechtigden die ook wel zullen klagen over de huidige situatie klagen is thuisgebleven.

  4. Hoi Liesje, zoals je weet zijn rozen mijn lievelingsbloemen, maar ik lust ook erg graag tomaten ;-))) Nu de VVD de grootste is geworden komen we er niet genadig af met de bezuinigingen en vooral de mensen met een kleine portemonnee gaan dat merken * zucht*, nu nog een coalitie waarbij de VVD ook flink tegengas krijgt. Het is nu gewoon afwachten, liefs, hug, Ann ♥

  5. Heey Ann, ik heb toch liever een rode roos als een rode tomaat hoor….hihi. Je zal er maar een tegen je hoofd krijgen. Maar ja, de stekels van een roos kunnen wel weer zeer doen…ach, ik ben wel wezen stemmen. Of het de goede keus was is nog afwachten.Fijne dag!lfs en een hug van mij xxx

  6. René één stem meer of minder maakt ook al niets meer uit, de opkomst is erg laag iedereen heeft tabak van de politiek maar laten ze dan wel gaan stemmen, bij jullie ligt het anders dat is een heel gedoe maar nu kunnen de mensen wat laten merken en nu doen ze het niet! @ Caro, vroeger was ik ook lid van de P.v.d.A. totdat het allemaal anders werd, maar iedereen heeft recht op zijn/haar eigen mening. @ Petra, goedzo dat zijn er toch al weer wat en ik gun het ze zo. Liefs, Ann.

  7. Ik stem al jaren op de SP en heb dat dus vandaag weer gedaan.

  8. Mijn stem gaat niet naar de SP..ben al jaren lid van de PVDA..ook al zijn er punten waar ik het niet helemaal mee eens ben..liefs Caro.

  9. sorrie An kan niet stemmen ben hem vergeten ach ik denk dat de man waar ieder wel op gaat stemmen me het wel vergeeft zo niet dan is het niet de goeden kanidaat diken kus van mij

  10. Ik hoop dat Wilders dat door heeft, maar er zijn er meer die al met elkaar flirten, de show is voor ons en de waarheid komen wij niet te weten, de uitslag daar ben ik echt benieuwd naar, want de opkomst is niet hoog. Maar alles beter dan dat we hadden of misschien zeggen we dat over een half jaar wel weer.

  11. De PVV zit op een aantal punten op dezelfde lijn als de SP maar Wilders is een mogelijke optant voor een coalitie met de VVD en dat zie ik helemaal niet zitten. Ik denk dat die mogelijkheid Wilders stemmen gaat kosten.

    • Ilona •
  12. @ Ingeborg, mijn stem is in de daarvoor bestemde bak gedeponeerd en om dik half drie waren er nog maar 500 mensen geweest, stil hoor de meeste stemmen hier op christelijke partijen, maar de klos blijven we toch. @ Henk, als Geert Wilders een wat gematigder toon had aangeslagen had hij nog veel meer stemmen gekregen. Overtuigen kon niemand mij maar ik geef de SP het voordeel van de twijfel.

  13. Ben nog steeds niet overtuigd Ann. Ga dus niet stemmen. De enige partij die er niet omheen draait is de PVV en ik denk dat Wilders de enige isdie doet wat ie zegt………….Jammer Geert, maar ook jij krijgt m’n stem niet.

  14. Als men de verkiezingsdebatten heeft gevolgd stem je maar nog op een en dat is de SP. De rest draait ons de nek om. De VVD staat aan de kant van de rijkere, wat moet dat worden. De gewone man is altijd de klos en zal het altijd blijven.

  15. Typfout, volgens mij staat er geen typfout in ;-))) Het is minder leuk dat we geen lange reacties meer kunnen plaatsen, maar het kan altijd nog in twee of drie keer. De gouden handdrukken moeten sowieso ophouden, als je alle maatregelen die de andere partijen ons door ons strot willen duwen hoor krijg je kippevel en wie gaat betalen, natuurlijk degene die het minst te besteden hebben.

  16. Zelfs hier worden we aan banden gelegd want er is nog nauwelijks ruimte voor een reactie……arrrrgggghhhhhh :-(((

    • Ilona •
  17. Zelfs de typfout is overgenomen ;-)))) maar het gaat om de boodschap! Nederland moet weer leefbaar worden, terug naar de tijd waarin we niet zo eng moralistisch waren (met dank aan de christelijke partijen) en alles wat onder NUTS viel nog niet was geprivatiseerd. Nu maken snelle jongens in Armani-pakken en een dikke BMW onder hun achterste de dienst uit en dat is zo fout want dat kost de burger veel geld. Tja, die maatpakken en dikke bolides moeten wel door ons worden betaald, he?

    • Ilona •
  18. Hoera, zegt het voort, hoe meer stemmen hoe beter en wie de verkiezingsdebatten heeft gevolgd gaat toch niet meer naar de VVD?

  19. Als de VVD het voor het zeggen zou krijgen, is de gewone man de kloos Ann, dat is een partij voor de middenstand en beter gesitueerden. Daarom gaat mijn stem naar de SP.Een kus van je broertje.

  20. zoals ik al bij Ilona zei, zelfs de groene kieswijzer kwam bij mij op SP uit en wil ik mijn baan behouden en misschien zelfs weer een beetje inhoud krijgen aan mijn baan , dan wordt het Sp. Geloof niet dat ik meer keus heb.

Geef een reactie

