Gevangenen die zich nooit vervelen.   17 comments

In Nederland zijn de klachten uit de gevangenissen niet van de lucht, terwijl het hier hotels zijn vergeleken met de gevangenissen in veel andere landen. De oplossing is echt heel eenvoudig, er is genoeg mis op de Filipijnen maar ik moet toegeven dat ze het in de Filipijnse Cebu Provincial Detention and Rehabilitation Center knap voor elkaar hebben. Dat zouden ze hier ook moeten invoeren, geen TBS klinieken en gevangenissen meer met allerlei toestanden om de dames en heren zoet te houden maar drillen en met een verbluffend resultaat, wie dit filmpje heeft gezien zal het met me eens zijn dat dit toch een geweldig iets is, have fun na hun al of niet lange verblijf in dit Centrum kunnen ze regelrecht door naar Afghanistan deze lieden hebben dan de wind er wel onder. Frisse lucht genoeg en wat ze ook krijgen aan eten er zullen geen klachten zijn want deze mannen hebben trek!

Posted 19 mei 2010 by Ann McDunn in Geen categorie

17 responses to “Gevangenen die zich nooit vervelen.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hallo lieve Ann, Ja dat drillen is veel beter dan die TBS hier, ben ik het helemaal mee eens. Ik hou het kort, want heb nog een hoop te doen, vannacht. Sorry dat ik je vergeten hebt, met je verjaardag, maar vind het vreemd dat ik daar geen bericht in m’n mailbox van krijg, want je verjaardagsdatum staat er wel degelijk in. Ik stuur je zo nog even een verjaardags mailtje, ook al ben ik dan een dagje te laat, hoop dat je het toch waardeer. Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad, en misschien ook nog het weekend. Gelijk even, er staat een nieuw blog op m’n space, mer de foto’s van de schade, bij het LAATSTE blog.Een prettig pinksterweekend, en een hele fine week.Liefs en hugs van Rinus

  2. Het is 12 uur geweest René dus ben ik ………… de pineut en behoor nu toch echt bij de vergrijzing, gek eigenlijk want zelf merk ik er niets van en met een rollator wacht ik nog even. Was er maar een minister die eindelijk eens wat gaat doen aan het vertroetel gevangenisstysteem maar bekeuringen aan de lopende band en kleine vergrijpen worden snel aangepakt en de echte misdadigers worden in de watten gelegd. Een dikke kus terug.

  3. ja AN dat is het goed plan maar nu nog een minister vinden die dit ook wel door voeren in dit land ,diken kus van mij voor jou en an nog 1 nachtje slaapen en dan is AN ………………

  4. @ Lukas, heropvoeden is ook ontzettend moeilijk en hoe het bij jullie is weet ik niet maar prettig zal het bepaald niet zijn en er zullen best mensen opgesloten worden die niets hebben gedaan dat gebeurt in veel landen, hier zijn het in ieder geval voor mensen die hier niet vandaan komen hotels en verzinnen ze vaak al dingen die ze na hun vrijlating zullen gaan doen, ze leren dus helemaal niets en ik ben het volkomen met je eens dat TBS er nooit had moeten komen.@ Caro, ook ik twijfel eraan of ze als ze eenmaal vrij zijn niet in de fout gaan, maar discipline en hard werken daar leren ze meer van dan van rondhangen. Liefs en jij ook een heel fijne zonnige dag.@ Ilona, in de meeste gevallen zal dat ook zeker zo zijn maar zoals je al aangeeft moet de goede wil er wel zijn, ik vind dit ook positief, voor de lui die na een paar jaar vrij komen maar ook voor hen die levenslang hebben, het geklaag en dwarsliggen is algemeen bekend en tegenwoordig is het voor de gevangenisbewakers zelfs een gevaarlijk beroep geworden en dat zou zeker niet zo mogen zijn. Nederland is ook op dit gebied een troetelland en met geld kan je zelfs je eten van buiten de gevangenis laten bezorgen en ook drugs etc. Wie een zware misdaad heeft gepleegd zou echt moeten boeten, maar daar merk ik in Nederland echt niet veel van. Jammer genoeg zal het hier niet veranderen maar je hebt gelijk idioten mogen niet vrij rondlopen ook niet met proefverloven er is veel te veel ellende door ontstaan.

  5. Het is over het algemeen zo dat als je ‘gezond’ bezig bent met je lichaam, de geest niet achterblijft; het is bijna niet losmakelijk van elkaar vooral als er goede wil aanwezig is. Door lamlendigheid, luiheid, niksdoen enzovoort wordt het in ieder geval nooit wat met bajesklanten. Dus beoordeel ik deze manier van ‘drillen’ als positief. Ze moeten trouwens niet eens de kans krijgen om te luilakken.In Maastricht zitten veel langgestraften en die verrotten het om iets te doen. Liggen dwars, hebben een grote smoel en proberen de ‘baas’ te worden over een groep inmates. Die kans moeten ze gewoon helemaal niet krijgen. Net zo lang drillen tot ze ‘breken’. En zo niet? Eenzame opsluiting tot ze stapel worden. Het is een gevangenis waar je je straf uitziet voor vreselijke misdaden die je begaan hebt. Gevangenissen moeten in de verste verte niet lijken op een hotel met privileges. Tijdens de detentie moet in die koppen de gedachte gaan postvatten dat ze daar nooooooit meer terug willen komen! En recidivisten zouden moeten weten dat ze na 3 maal te zijn veroordeeld voor halszaken, zonder meer levenslang worden opgesloten. Zo’n wet zou er moeten komen. Idioten kun je niet vrij laten rondlopen, te gevaarlijk voor de argeloze burgers.

    • Ilona •
  6. Ziet er absoluut gelikt uit..en nu maar hopen dat ze ook buiten de lik zo gedisciplineerd blijven..en daar heb ik zo mijn twijfels over..fijne en zonnige dag verder meiss..liefs Caro.

  7. volgens mij is heropvoeden erg moeilijk,als ik zie hoe men hier in een gevangenis zit hou ik me er maar buitenmaar zit toch altijd te vol,terecht of onterecht dat is wel eens de vraag hier,in Nederland is het een hotel ja en worden de volgende plannen gemaakt voordat ze buiten zijndat is niet goed,zinnig bezich zijn zoals op dit filmpje is inderdaad veel beter.klagen als je in de bak zit;vind het walgelijk je hebt een straf en die moet je ondergaan,tbs is een belachelijke regelzo ik heb mijn mening gedeeld.

  8. @ Bea, daar moet nog wat op gevonden worden, want het worden natuurlijk evengoed geen lieverdjes, misschien kunnen er een aantal bodyguard worden, op de Filipijnen zijn vast een groot aantal lieden die zelf niet zo fris zijn die zulke lui kunnen gebruiken.

  9. Fraai staaltje van choreografie. Daar hebben ze zo te zien een stuk of wat Amerikaanse drill-sergeants voor ingehuurd. En idd. lijkt me dit heel wat beter voor de "inmates" dan af en toe een poosje "luchten" (rondhangen op de binnenplaats van het cachot). Echter, ik ben zo vrij te betwijfelen of in al die gezonde lichamen wel weer een gezonde geest zal gaan huizen.

  10. @ Nicky, als je niet wist dat het om vaak grote schurken gaat is het ook geweldig om te zien, de spirit is er en misschien komen deze lui beter uit de gevangenis dan ze er in kwamen.

  11. Henk, ik begrijp donders goed wat je bedoelt hoor, maar eens komen ze weer in de maatschappij terug en dan is het te hopen dat ze weer een gezonde geest hebben in een gezond lichaam. Dat zal ze weerhouden opnieuw iets vreselijks te doen. Overigens zit ook niet iedereen voor moord in de bajes.

    • Ilona •
  12. Allemaal leuk en aardig hoor maar je zou je ook kunnen afvragen hoe slachtoffers van deze daders tegen het filmpje aankijken.Als zo iemand mij of één van m’n dierbaren iets verschrikkelijks had aangedaan hoef ik de dader niet te zien als een goed getrainde commando maar zag ik ‘m liever levenlang wegrotten in een Marokkaans celletje van 4 bij 4 meter samengepropt met nog een stuk of 20 andere boefjes.

  13. O wat jammer. Ik kan het filmpje niet zien want ik zie alleen maar een kruisje.Groetjes.

  14. Dit is echt fantastisch Ann, dat is heel wat beter dan het TBS systeem wat wij hier hebben. Deze mannen komen klagen er denk ik niet over dat ze nog geen breedbeeld TV in hun cel hebben. Een dikke kus van je broertje.

  15. In één woord GEWELDIG! en nog gezellig ook:-)wat een spirit!groetjessssss Nicky

  16. Oh yesss, ik ken het filmpje maar ik vind het opnieuw geweldig om te zien. De pret spat er van af. En inderdaad, zo moet het. Zinvol bezig zijn in de tijd die je moet uitzitten en vooral ervan overtuigd raken dat je er nooit meer naartoe wilt. Lukt niet met lamlendigheid maar hiermee hopelijk wel.

    • Ilona •

Geef een reactie

