HONDJES zijn vaak erg zielig en Koninginnedag.   34 comments

Mandy wil zelf haar klachten op space zetten en vooruit dan maar ik zal wel typen dan mag zij een keertje klagen, nu eerst Koninginnedag, hier in het geweldige Buitenpost was het groot feest, er hebben wel 5 wagens gereden in de optocht en er was ook een kindermarkt, helaas niet meer om half 2 in de middag, er was één dappere strijder die het heeft volgehouden, hulde voor hem maar het was hier diep en diep triest, als de koninklijke familie ooit zou besluiten het feest in dit dorp te houden dan denk ik dat het de laatste keer is dat Koninginnedag gehouden zal worden, maar dat scheelt wel een enorm kapitaal aan beveiliging ;-))) Op het terrasje van ‘t Twaspan stonden wat mannen bier te drinken en de vrouwen zaten met lichtelijk zure gezichten te wachten tot ze naar huis konden, er waren wat kinderspelletjes die overigens niet echt druk bezocht werden zodat ik me over de jeugd helemaal niet druk meer maak en voor de rest was het dorp totaal uitgestorven, je kon midden op straat gaan staan om foto’s te nemen dan werd je nog niet aangereden, na een half uur (inclusief wandeling) had ik het bekeken, het programma in de regiokrantjes waren uitgebreider dan het z.g. feest.

Buitenpost, Koninginnedag 2010, de hele Kindermarkt, triest

Deze dappere handelaar zal inmiddels wel uitgeput in slaap zijn gevallen.

00 AAAAA

Toen Mandy nog een klein bolletje haar was zag ze het leven al ernstig in, dat is te zien op de onderstaande foto die zo bijzonder leuk is bewerkt door Betty, waarvoor hartelijk dank! Mandy vindt het balletje zo te zien erg interessant, maar spelen doet ze er niet mee, ze had toen al zwaardere werkzaamheden.

mandy3

BETTY BEDANKT HET IS BIJZONDER LEUK OM TE ZIEN.

Lieve allemaal, ik wil nu eindelijk wel eens vertellen wat me allemaal dwars zit en dat is niet zo weinig, Waarom moet ik nu altijd vragen als ik wat wil, nooit zal mijn moeder zomaar eens een bord lekker eten neerzetten, nee Mandy krijgt gezonde brokjes, maar wat mensen eten is veel en veel lekkerder en als ik zeur krijg ik niks zegt moeder, maar ik moet wel zeuren want anders eet ze alles alleen op, als ik wil wandelen moet ik eerst een heel lief hoofd laten zien en dan doet ze pas wat ik wil en dan nog niet eens echt uren maar meestal maar een uurtje waarin ze ook nog foto’s gaat nemen, dom gedoe allemaal want dan moet ik weer wachten want in de tuinen van andere mensen mag ik ook al niet komen en plantjes uitgraven doe ik allang niet meer dus dat snap ik dan weer niet. Ze zal me nooit eens helpen om een leuk dikke eend of een duif te vangen, nee hoor en ik kan niet vliegen dus dat lukt zo nooit! Als ik eens effe trek dan is haar foto mislukt en dan doet ze het weer opnieuw, dan duurt de wandeling wel langer maar daar is voor mij toch niks aan?

26 april 2010, Mandy, gaan we wandelen

Zo vraag ik of we wandelen gaan en dan doet ze het ook wel, ik moest wel even op m’n baard bijten dat lijkt zieliger.

Gister wilde ze eindelijk eens heel goed voor me zijn en ik mocht mee naar Groningen, nou dat lijkt leuker dan het is! Eerst moet je in de auto naar het station en als ik ergens een hekel aan heb dan is het aan die blikken doos op wielen met dat nare gebrom. Het was ook nog heel erg warm in die auto en ook op dat station waar je moet wachten op een nog grotere blikken doos die heel hard gaat en waar je bij moeder op schoot moet zitten omdat je geen papiertje heb.

29 april 2010, Mandy, dat noemen ze nou leuk

Dat noemen ze nou een leuk uitje, maar ik had het meteen al gehad.

In die grote stad Groningen moet je heel goed uitkijken voor fietsen en auto’s, maar dat moet moeder maar doen want ik ben in Buitenpost gewend om overal 5 meter vooruit te lopen en als er iemand bijna struikelt over mijn looplijn dan is dat hun eigen schuld, dan moeten ze zelf maar uitkijken. Ik was al moe toen we bij mijn broertje in de winkel waren en gelukkig kreeg ik direct water want dorst had ik ook al. Gelukkig had ik thuis al lekkere Cesar gekregen dus honger had ik niet, dat was maar goed ook want daar waait je ook niks in je hals, armoei troef alleen boeken en films, een broertje dat geen tijd voor je heeft en je moeder die al die boeken wil zien en ook die doosjes met die ronde dingen waar films uitkomen. Achter die winkel is een heel mooie grote plaats met allemaal boompjes en daar ging moeder een sigaretje roken, ik vond het daar echt fijn maar toen liet ze me daar achter en deed de deur dicht! Ik heb heel hard gegild en toen mocht ik pas weer naar binnen maar dat was omdat ze niet tegen dat lawaai konden, anders had ik daar nu nog rondgelopen. Terug naar huis was ook zo’n lange reis en wat was ik blij dat we er waren, ik heb een beetje gedronken en ben op de bank gesprongen en van half 8 tot half 1 in de nacht heb ik niets meer gehoord, nou als dat een uitje is dan ga ik niet meer mee!

29 april 2010, Mandy, ik kom niet meer overeind

Ik was helemaal kapot van dat Groningen en ga voortaan toch maar liever naar het Roukespaadsje. Hondjes hebben het echt niet zo makkelijk als hun baasjes denken want wat zij leuk vinden is voor ons diertjes soms echt lijden, ik ben zelfs nog een hoge trap opgegaan omdat daar weer een man woonde met allemaal rare schilderijen die nog van die euro’s kosten ook, ik ben beleefd gebleven bij iedereen ook in een restaurant maar van mij hoeft het allemaal niet zo nodig, ik graaf liever kuilen en m’n moeder zegt als we thuis komen van een wandeling dat ze net een Amerikaan in Vietnam is omdat ze me dan moet ontbladeren! Zo ik heb het even uitgepraat maar morgen gaan we weer naar het Roukespaadsje en daar vind ik het nog het allermooist en met Oom Harm naar De Mieden is ook erg fijn misschien zondag wel, zo ik ga nu weer effe achter buiten spelen.

2 april 2010, Buitenpost, Roukespaadsje

Roukespaadsje, Buitenpost.

Posted 30 april 2010 by Ann McDunn in Yorkshire Terriër, Mandy

34 responses to “HONDJES zijn vaak erg zielig en Koninginnedag.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dank je wel Liza, het wildemanskruid is er in diverse kleuren maar de bloempjes zijn het mooist als ze nèt zijn uitgekomen, ze zijn wel giftig hoor al wordt het dan ook gebruikt in de homeopathie (Pulsatilla vulgaris). Liefs, Ann.

  2. Leuke serie over Mandy, Ann!En jij ook gefeliciteerd met je 5de plaats hoor.Het wildemanskruid bloeide ook in mijn tuin, alleen is de kleur hier lila met een geel hartje.Lieve groet, Liz@

  3. @ Joke, die dappere handelaar zal best wel wat hebben verkocht want hij had haast niets meer dus die had een goede dag. Mandy loopt nooit los want dan gaat ze er vandoor, de opvoeding is een beetje mislukt al komt ze nu wel wat eerder terug als ik roep, ze is helemaal uitgeteld van een dag stad maar ik ook hoor! Jammer dat de paardenmarkt in het water is gevallen, ik heb er heel wat meegemaakt en nachten doorgedraaid, maar wij gingen dan naar de grotere paardenmarkten en hadden meestal zelf ook paarden en/of pony’s mee, het was ook wel heel apart dat het nu net op 30 april zulk slecht weer was, jullie hebben je in ieder geval toch nog wel vermaakt, het is hier wel droog maar aan de koude kant met een akelig koude wind, jullie ook nog een fijne middag en avond gewenst, Mandy en ik zijn naar zwager Harm geweest en dat was gezellig, liefs, Ann.@ Lieve tante San, me moeder houdt wel heel erg veel van me hoor, ik was het toen even helemaal zat maar nu ben ik wel weer een blij hondje, misschien stelde ik me wel een beetje aan en vandaag ben ik alweer in de blikken doos geweest kweet niet of ik eraan wen maar ik hoop het wel. Ik hou me wel haaks hoor en u ook een likje van mij ook voor Ypke en Spot, maar die pingvogel doe ik maar niet, ik moet maar afwachten of die me niet in m’n neusje zal bijten, van me moeder ook liefs moet ik zeggen, ♥ Mandy.

  4. Ach goss Mandy, arm druifje…. en toch weet ik zeker dat je mams het helemaal goed met je voorheeft hoor. Maar af en toe moet jij inderdaad even je ei kwijt en je mams en de deur uit. En dan zijn die blikken dozen toch wel verrekte handig hoor, ach wie weet…. over een tijdje vind je het misschien helemaal niet erg meer. Nou muppelvutje, een dikke knuff van mij, hou je haaks, en geef je mams een lik van me.♥ San

    °○°Alexandra
  5. volgens mij heeft die dappere handelaar wel veel verkocht want er staat niet veel meer tenminste rechts van hem . en mandy heeft zijn beklag ook al gedaan , ik kan me goed voorstellen dat ze het liefst naar het roukespaadsje . aar is het echt mooi om te wandelenen misschien nog los ook voor haar . ze staat weer mooi op de foto,s ,en wat is ze toch moe van een dagje uit . maar dat zijn we zelf ook naar een dag uit .maar hier was met het feest ook niet zo veel te doen want het viel in het water paardemarkt maar dat begon smorgens om 8 uur al ik heb e nog net 3 zien staan aan de overkant was ringsteken met 4 paarden en z,n span daarna na het feestgebouw dar was het smartlappenkoor die zongen een uur . .het kinderdisco kwam nog maar wij zijn een kroeg je ingegaan waar ook weer aan de overkant kinderspelen waren ,de terrasjes waren nu leeg jammer van al die regen ik vond heb s morgens nog wel even naar de tv gekeken er niet veel aan ,de hele week mooi weer en dan net 30 april regen en nog eens regen .en nu straks tv kijken of twente kampioen is geworden ann je heb er weer een leuk log je van gemaakt je kunt leuk vetellen over mandy hoe zei er over denkt . toch nog een fijne zondag met dit rot weer , dat houd nog een paar dagen en dan word het mooier liefs joke

  6. @ Lieve tante Janny, ja ik kan het best wel goed vertellen maar voor moederdag heb ik nog niets gekocht want ik ben nog te klein voor zakgeld en mijn vrouwtje schrijft toch alles zelf al op. Het Roukespaadsje en De Mieden zijn heel mooi en er lopen nu ook beesten van wol maar die willen niet met me spelen en lopen hard weg, die lik krijgt m’n vrouwtje wel en u ook eentje, Mandy.@ Janny, met dieren maak je zoveel mee dat het echt leuk is om het op te schrijven als er weer eens wat gebeurt, leuk dat jij dat ook hebt gedaan en later is het zo’n leuke herinnering, nog een heel fijne zondag, liefs, Ann.@ Ingeborg, dat balletje heeft Betty erbij gemaakt en ik vind het zelf echt bijzonder leuk, foto’s maken van haar valt heel erg tegen maar ze heeft wel telkens andere uitdrukkingen en dat vind ik dan zelf ook leuk al zijn het geen echt goede foto’s. Dat knulletje vond ik echt een kei om het zo lang vol te houden want warm was het lang niet, overigens waren er in Groningerland wel heel veel rommelmarktjes enz., en in Surhuisterveen zo’n 10 km. hier vandaan ook, maar dat hoorde ik later pas. Koopzondagen zijn ook leuk vooral als er wat te doen is voor kinderen, ik hoop dat het maar af en toe een bui is want anders is het echt sneu zowel voor de kinderen als voor de winkeliers. Een heel fijne zondag en ik hoop echt dat jullie het ook niet te nat krijgen, liefs, Ann.

  7. Ach, wat een leuke foto van Mandy met dat balletje. Ook de rest van de foto`s van Mandy zijn enig.En dan het verhaal van Mandy, is toch heerlijk om zowat te lezen.Wat de handelaar op de markt betreft, nou dat is een echt volhouder. Vaak is in kleine dorpen niet veel te beleven Ann, ook niet met koniginnedag. Morgen is bij ons koopzondag met veel aktiviteiten ( vooral voor de kinderen ) in het centrum, jammer want ze hebben niets anders dan regen gemeld.Wens je voor morgen een fijne zondag toe, en hopelijk niet te nat.

  8. Wat heb je het prachtig aan je baasje verteld Mandy, Heb je al wat voor moederdag gekocht? Een dagboekje lijkt mij wel leukDie ondersre foto lijkt mij ook de leukste ervaring om daar te wandelengeef je groot gelijkDoe de groeten aan je baasje en geef ze maar een dikke lik op haar wangNu effe serieus :-) dit is ook eens geschreven over mijn hondjes die een week weg waren toen wij op vakantie warenEen heel dagboek, Nog een fine zondagliefs Janny

  9. @ Els, leuk dat je het verhaal van Mandy met plezier hebt gelezen, bij jullie was het dus beter met de feestdag het is altijd leuk om op een rommelmarkt rond te kijken en voor een paar euro heb je soms echt leuke dingen. Ik hoop dat jullie goed weer krijgen als er gevaren gaat worden, veel plezier op het water en we zien vast wel mooie foto’s van je. Liefs, Ann.

  10. ann jij ook een goed weekend heelijk om het verhaal te lezen zit hier erg van te genieten hier was het erg gezelige de koningen dag erg druk op de markt heb nog leuke dingen gekocht voor een paaar euros het weer knapte in de middag op vandaag was het weer minder moest werken en naar het bootje geweest die ligt in het water nu maar was nog niet in oorde dus moet nog weer wat gemaakt wordennu maar hopen dat het dan klaar is en dat we zaterdag er op uit kunnen nog een fijne zaterdag avond ann

  11. @ Petra, als huisdieren konden praten zouden we heel wat horen, ik heb overigens niets gemist hoor met koninginnedag, thuis was er genoeg te doen en volgend jaar als het mooi weer is maar eens ergens anders heen. Jullie ook nog een heel fijn weekend verder, liefs, Ann.

  12. Leuk om ook het verhaal van Mandy eens te lezen, zij kijkt toch wel heel anders tegen de zaken aan. Jammer dat het koninginnedagfeest zo tegen is gevallen. Vooral sneu voor de jongen die daar in z’n eentje zit om zijn waar te verkopen.Ik wens je nog een fijn weekend verder!

  13. @ Hallo Brutus en Boris, wat fijn dat jullie nooit in een blik met wielen hoeven, maar ja jullie kunnen samen spelen, soms zou ik ook wel twee hondjes willen zijn dan bleef ik ook thuis, vrouwtje heeft mijn verhaal gelezen omdat ze het voor mij moest typen, maar ze trekt zich er helemaal niets van aan, ze houdt van me en ik van haar dus het komt allemaal wel goed. Likjes van mij en voor jullie van m’n vrouwtje een knuffel en liefs voor jullie vrouwtje Tanja.@ Melda, duiven vangen zal ik toch eens proberen, jammer dat ze vliegen want dat lukt me niet, Mandy is ook mooi maar vooral lief en daar gaat het maar om. Rustig is nog een mooi woord voor uitgestorven, het was, is en wordt nooit wat in Bûtenpost, het is toch niet normaal dat er bij een kindermarkt maar één knulletje zit de rest van de kinderen krijgen teveel denk ik, maar rommel was er in ieder geval niet ;-))) Jullie ook een heel fijn weekend Melda, hier giet het en wandelen wordt zo niets, liefs, Ann.@ Tante Caro, ja hè dat is toch wel heel erg naar zo’n grote stad waar het zo heel erg druk is, maar ja ik zie dan wel mijn grote broer Geert even en die vind ik errug lief tenminste als hij even tijd heeft……… Caro wel heel erg stil op een feestdag, dat kanon wil ik toch eens afschieten je raakt echt niemand en als je midden op een doorgaande weg foto’s kan nemen dan zegt dat genoeg, ook nog een heel fijn weekend lieverd, Ann.@ Liesje, de foto’s zijn nooit echt scherp maar Mandy ziet de camera en draait zich meestal direct om ze wil gewoon niet op de foto, het lijkt haar vrouwtje wel ;-))) Die mooie animatie heeft Betty gemaakt en die vind ik zelf ook zo leuk! Ik hoop dat jullie mooi weer krijgen want hier regent het behoorlijk, een heel fijne tijd meis, liefs Ann.

  14. Wat een leuke foto’s van Mandy! vooral met dat balletje. Schattig!Ik wens jou een heel fijn weekend!Ik ga nu gauw de caravan inpakken en hopen op mooi weer!Liefs Liesje xxx

  15. Oh oh oh…wat heb jij het toch slecht Mandy…word je van hot naar her gesleept waar jij he-le-maal niet op zit te wachten..goed van jou..dat piepen..gheh gheh..Wel héél erg stil bij jou in het dorp Ann!!!..gosallemachtig..als je er een kanon afschiet raak je nog niks!!!..jammer hoor..fijn weekend lieve Ann..liefs Caro.

  16. Mandy heeft het goed bij jou Ann dat klinkt door al haar klachten heen.Maar ze heeft gelijk ,je mag haar best eens helpen duiven vangen haha ik zie het zo voor mij.En wat is ze mooi !Het is rustig in Buitenpost en ook mooi om te wandelen.Een beetje zielig die eenzame marktkramer ,concurentie heeft hij in elk geval niet.Ik wens jullie nog veel plezier samen dit weekend.Liefs Melda

  17. Goedemorgen Mandy wij Brutus en Boris zijn het helemaal met je eens hoor ,wat een ellende in de stad .Gelukkig gaan wij nooit naar de grote stad ,wij mogen gewoon thuis blijven en ravotten samen .Ook in het stalen blikje gaan we nooit .Hopelijk heeft jou vrouwtje jou verhaal gelezen .Mandy een fijn weekend en groetjes aan je vrouwtje

  18. @ Dag lieve Luka, wat leuk dat jij ook even komt babbelen, goed hè die truc van piepen dat werkt nog beter dan een trein, ik doe dat ook wel eens als ik ergens ben en dan gaan we snel een stukje wandelen ;-))) Ik hoop dat je in dat verre Frankrijk heel veel plezier hebt, ga maar lekker hard lopen en dat die Fransmannen en vrouwen honden leuk vinden is mooi meegenomen, een heel fijne vakantie met je baas en vrouwtje, pootje van Mandy.

  19. @ Dddag lieve Pluto, waar gaan ze zich nou allemaal mee bemoeien heb ik nou de hele space van me moeder verknoedeld, nou dat wordt water en brood morgen, als jij een hut ga bouwen aan het Roukespaadsje dan weet ik zelf de weg wel naar het grote huis waar moeder woont, maar ik ga nog lang niet bij haar weg hoor want ze is ook heel vaak erg lief natuurlijk, misschien had ik wel een Buitenposterkoninginnedagdip want nou is het wel weer goed allemaal, ik zit best wel snor want mijn snor is heel lang en m’n baard ook, ik was wel heel erg blij met je mooie kaart maar dat waren allemaal mensen van je planeet in de verte denk ik want die heb ik nog nooit gezien, daar ga ik ook niet heen dat is veel te ver. Mijn moeder mag niet weglopen en dat doet ze toch wel eens hoor, maar ze komt wel altijd terug en dan krijg ik veel knuffels en soms iets heel lekkers, ik blijf maar gewoon bij haar en ik hou heel in de verte heus wel van je. mensen zijn vaak heel raar, ik weet het niet meer soms vinden ze me lief en dan aaien ze me maar er zijn ook veel mensen die bang van me zijn en ik wil alleen maar aardig tegen ze doen, misschien zijn alle mensen wel politiekers, een heel goeie reis Pluto, likjes van Mandy ♥ @ Lieve Jules, je hoeft helemaal niet jaloers te zijn hoor, ik hou ook van jou en eigenlijk hou ik van iedereen die aardig voor me is. Wat akelig dat het bij jou in huis regent Jules dat zou ik heel erg vinden want ik vind regen helemaal niet leuk en hier kan ik niet onder de bank en het bed komen dus dan zou ik nat worden brrrrrr dat Murwarimens van jou moet het laten maken hoor door die Ed(itor) en anders vraag ik het wel aan Oom Harm dan komt die wel want ik wil niet dat je nat wordt en ook niet dat je het zo warm hebt, ik weet eigenlijk niet wat een dakgotenreparateurverver is maar het zal wel een engerd zijn, pas maar goed op. Krab Pluto maar niet, dan gaat ie bloeden en dat is toch zielig voor hem, dank je wel voor je grote poot, jij een klein pootje terug ik heb geen grote poten en voor Murwarimens likjes, ook hugs en knufs voor haar van m’n moeder moet ik zeggen.@ Elisabeth, ach ja hier mag de hond ook haar zegje doen ;-))) We praten wat af met z’n tweetjes en laten andere mensen raar kijken, het wordt een afwijking om tegen Mandy te praten en als je altijd samen bent dan ken je elkaar ook wel goed. Je zult wel niets gemist hebben in de stad maar in Buitenpost kan je beter niet komen met feestdagen, de notaris is ook al vertrokken, de enige juwelier is in Zweden gaan wonen en het politiebureau is gesloten die zitten met een meldpost op het gemeentehuis, nog even zo door gaan dan zijn er alleen supers en kappers, maar het is wel een mooi dorp met een mooie omgeving. Ook een heel fijn weekend meis, liefs, Ann.Lieve Max, jij maakt ook heel wat mee met je baasjes en ze zijn echt lief voor je want je hoeft niet naar een bejaardenasiel, maar helemaal naar Duitsland is wel erg ver, gelukkig dat je kan slapen onderweg, wat gek hè dat mensen onder een straal water gaan staan en dat leuk vinden, ik moet altijd in de aanrechtbak en dat vind ik al heel erg al is het water warm en word ik in een hele grote handdoek gerold, je baasjes moeten maar op de grond gaan wonen want al die trappen is veel te veel moeite voor je en dan ook nog verplicht een plas doen nou dat doe ik als ik het zelf wil ik weet waar ik heen moet. Je hebt helemaal niet een leuke jeugd gehad en wees dus maar blij met pappa John en pappa René en ik krijg ook twee dagen een half biefstukje tartaar wat is dat lekker hè Max en wat fijn dat je ook vrienden hebt in het buitenland met een grote tuin dan kan je fijn rondlopen en net doen of je een grote boze wolf bent. Jij gaat over een paar weken lekker naar een camping ik weet niet wat dat is maar je pappa René heeft er veel over verteld en het lijkt me daar echt leuk! We hebben het ook heel best getroffen hoor, ik zal niet meer klagen, veel likjes voor jou MAX en veel liefs voor je pappa’s, Mandy.@ Henk, het is echt niet te filmen hier, ik kwam nog een kennisje tegen die zei "ze moesten zich schamen" een heel programma in de krant en daar zal je dan intrappen als je ergens verder weg vandaan moet komen. Gezellig stappen met een vriend en moe gaat met slapen weer over. En Mandy zeurt niet hoor, ze heeft geleden dat kan je ook wel op de foto zien, oogjes dicht en tongetje eruit, in de bench ligt ze overdag nooit alleen ’s nachts en dat vindt ze prettig en goed voor haar gezorgd wordt er natuurlijk! Liefs, Ann.@ Ilona, dat is een goeie maar ik wil geen huis vol konten daar past Ann voor ;-)))

  20. Loon, ik weet van niets. Hij lijkt goed opgevoed maar soms is hij een tikkeltje vreemd. Maar is jaloers op Pluto weet ik. Hij vindt hem een engerd en veel te koud voor Mandy. Trouwens kontjes maken kan hij niet meer hoor, alleen maar van dromen :-)

  21. Mandy, morgen mag ik weer mee naar Frankrijk met mijn bazen. Heerlijk. Onderweg stoppen ze speciaal voor mij! Tip voor jou….. Ik weet nu dat ze denken dat ik moet pissen als ik ff piep, best wel handig….. , En dan ik krijg ook meer lekkers. Autorijden vink leuk. Alleen motorrijders vind ik raar, daar blaf ik ook tegen! Ga toch ook op vier wielen rijen en laat je gezicht zien, ja? Eenmaal daar, mag ik veel los en spelen en héél lang en ver uit! De meeste Fransen zijn gek op honden, da’s ook mooi meegenomen.Poot, Luka

  22. Rita, breng Jules eens wat manieren bij want hij zit te stoken in een goed bijna tot stand gekomen huwelijk. Die zwarte schicht is jaloers…. maar wat krijg je als je een hond met een kat kruist? Juist, een kont. Zeg nou zelf, je zou toch niet willen dat er allemaal kleine blotebillengezichtjes bij Ann gaan rondlopen? Dus spreek Jules eens vermanend toe!

  23. @Henkie : ? @Ann : zal even 30 april updaten ………………………………..

  24. Een ontzettende dooie boel daar in buitenpost Ann. Zelfs in Staphorst valt nog meer te beleven. Vanmiddag even naar Meppel geweest met een vriend van me. Biertjes en muziek in de stadt. Ben er erg moe van geworden blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah.Ik vindt wel dat Mandy niet zo moet zeuren Ann. volgens mij wordt er heel goed voor haar gezorgd.Geef mij maar de trein………..liever dan een hele dag in de bench

  25. zo dat is mee een verhaal mandy en ja mijn baasje die vind dat ik me te veel op dring aan anderen mensen en dat ik te veel blaf maar dat was vandaag ook wel het geval hoor mijn baasen die waren dan is vrij en dan staan ze om 6 uur op en dan moet ik er ook uit om dat die twee in eens naar duits,land willen rijden nou ja ik vind auto rijden erg leuk hoor laat ik je dat wel gelijk even zegen inder geval vanmorgen vroeg uit mijn band gehaald had best wel nog een uurtje willen slaapen om mijn leeftijd zo vroeg uit bed en dan gaan ze met dat raren apparaat koffie zetten en dat maakt me toch een herie heb ik jou daar dan gaat baas 1 weer naar boven en duikt dan onder een straal water dat uit de muur komt vallen dan is die klaar komt weer naar beneden en weer dat ding aan en weer een bak warm water dan moet ik verplicht naar buiten heb hele maal nog geen zin maar ja als het ouden lijf dan op gang is dangaat het wel hoor mandy maar op gang komen dat is al heel wat kom je terug weer al die trapen op en als je dan boven bent moet je weer naar beneden toe want ze gaan dan ook net als jou moeder in dat blik zitten en rijden maar ik vind dat altijd wel lekker hoor dat gebrom val dan meestal gauw n slaap heerlijk vind ik dat na een tijdje stopen ze dan en ik mag dan weer met mijn ouden lijf uit dat blik springen en dan laat pa john mij even lekker een wandeling maaken zo ik even een plas doen en hup weer in dat blik maar dan denken ze dat ik niet weet waar we heen gaan maar ik doe net of ik het niet gehoord heb maar ik weet dat ze dan even naar de campng gaan waar we zijn geweest en daar heb ik het altijd wel naar mijn zin lekker even in het gras liggen even heerlijk dat gevoel van vrij heid heben want ja wij als honden die zijn toch wel erg gebonden aan onse baasjes maar ja ik klaag niet hoor mijn baasjes die doen alles voor mij als pa john de boodschapen doet dan neemt die altijd wel een stukje beefstuk mee en daar smul ik dan zo van mmmmm wat zijn die lekker maar ja jij mag ook niet klaagen op jou leeftijd kreeg ik geen heerlijk brokjes hoor nee toen kreeg ik werk broken want ja mijn ouden baas die wou dat ik heel veel werk ging doen voor hem maar ja ik was toen niet erg in goeden gezond heid en toen moets ik weg bij hem en kwam toen in een hotel terecht waar ik bij na dood ging van ellenden gewoon geheel allen was ik daar tot dat deze jongens mij daar op kwamen halen en ja ik mag wel zegen dat ik erg veel van ze hou hoor maar ja even terug naar vandaag en nu ik zo jou verhaal lees was ik eigelijk niet zo ver van jou vandaag haha maar ja dat komtnog wel op een dag dat we mekaar gaan zien hoop ik na dat we op de camping waren geweest moeten mijn pa s nog even langs een winkel daar in het dorp gingen ze van die dingen koopen waar ze dan water of zo in doen maar ik krijg dat nooit hoor wordt je niet goed van in je hooft zegen ze dan na dat ze die doosen in het blik haden gedaan weer op weg even naar mijn duitse honden vrienden want ja ik heb in mijn honden leefen al heel wat af gereist en heb daar om ook best wel veel buitelanse vrienden gemaakt en die woonen dan heerlijk buiten met een ruimen tuin waar je zo heerlijk kunt rond loopen en dat is echt een droon van mijn vaders om daar ook te gaan woonen of ik die droom nog ga mee maken nou ik weet het net zo niet ben ook geen 20 meer maar mandy ik weet wel dat er veel handen zijn die het niet al te best heben hoor wij mogen echt dankbaar zijn dat we zo te recht zijn gekomen inder geval zijn we weer thuis ga nog een keer die langen trap af om even de pootjes te streken en een plas te doen en ja mischien dat ik nog even iemand kan laten schriken met en echten duitse herders baf brbrbbr ik wens jou en je liefen moeder een fijnen zaterdag en een lik van mij voor jou dag de groetjes van MAX

  26. Ze is is er niet en ze ziet het het niet. grote klauw naar dat Plutoding. Niet intrappen Mandy, wordt een LAT relatie verder dan van Delfzijl naar Cadzand……….. Niet intrappen hoor in die pluto is een womenizer. Grote poot van Jules. Oef moet gaan … ze komt eraan zoeef, een enter

  27. Wat een leuk verhaal om te lezen ,goed om Mandy eens te laten vertellen over haar leven en ik vind eigenlijk dat ze morgen wel een extra ”ongezond” hapje menseneten verdient na deze ervaringen .Ik kan me voorstellen Ann dat jij je hond door en door kent als je elke dag zo saampjes bent .Ik ben de stad niet in geweest vandaag dus weet niet hoe het hier was maar bij jou in Buitenpost is het toch wel heel erg saai ,Ik wens jou en Mandy een heel gezellig weekendLiefs Elisabeth

  28. Mandy, ik heb mededelijden met je , maar sorry, lig even dubbel met je verhaal maar dat ijzeren ding met soms stoomoren is fijner dan zo een blik op 4 wielen vind ik zo, eigenlijk. Dat mens van me haalt de laatste tijd allerlij rare figuren in huis. Zitten ze met z’n 2’en over te steunen en te kreunen, moet maar want anders zou het niet goed gaan, het regent in huis. Mandy, ik zit een hele dag onder een bank of onder een bed…………. En ’t was zo warm. Vandaag niet, ook niet gezien die dakgaotenreparateurenverver. Grrrrr haat hem Likje en hugs en knufs moet ik zeggen van dat murwarimens ♥Jules ♥

  29. Ach mijn lieve meisje toch, wat een zielig verslag lees ik hier. Moest je helemaal naar Groningen? Ik heb even op de atlas gekeken waar dat ligt maar dat is maar een piepklein stukje vergeleken met de reizen die ik maak naar mijn eigen planeet. Ik zal je dus maar niet vragen mee te gaan naar Pluto als we getrouwd zijn want dat wordt niks. We blijven gewoon hier saampies. Zullen we een hut bouwen langs het Roukespaadsje? Wonen we lekker dichtbij moeder Ann maar toch met zijn tweetjes samen allenig, je weet wel wat ik bedoel, denk ik. Ik heb het weer razend druk gehad de laatste tijd dus je bent er een beetje bij ingeschoten maar ik weet dat het wel snor zit tussen ons. Ik snap eigenlijk niets van die uitdrukking… snor zitten…. mensen bedenken soms rare dingen, dat zie je maar weer aan jouw treinreis terwijl jij veel blijer bent als je even met oom Harm weg mag of graven in de tuin van de buren. Dat je dat niet mag van moeder Ann is toch wel jammer. Mag moeder Ann eigenlijk dingen niet van jou? En luistert ze dan naar je of doet ze dan toch waar ze zelf zin in heeft? Zal wel, want zo zijn mensen. Dat heb ik intussen wel gemerkt in de tijd dat ik op deze planeet ben. Mensen zijn een beetje eigenaardig he, vind je ook niet. Wij honden zijn gewoon recht door zee en simpel. Mensen zijn zo gecompliceerd! Maar moeder Ann is wel heel lief en houdt veel van je dus je bent toch ook wel een bofkontje. Niet iedere hond heeft het zo goed als jij, dat moet je je altijd maar realiseren als je iets niet mag. Gekke mensen die in de politiek zitten bedenken altijd dingen die mensen niet mogen maar ook voor honden hebben ze achterlijke regels bedacht. Als jij je er niet aan houdt, moet moeder Ann een boete betalen en dat zou heel erg zielig voor haar zijn. Daar moet je dan maar altijd aan denken als ze jou iets verbiedt. Nou meisje, we zien elkaar binnenkort wel weer, ik stuur je wel een berichtje als ik weer in de buurt ben. Heel veel lieve likjes van je eigenste Pluto!

  30. @ lieve tante, gelukkig begrijp jij me wel, treinen zijn echt eng hoor maar auto’s ook er zitten rare dingen aan het raam die heen en weer gaan als het regent en dan kruip ik helemaal weg, maar het zal wel wennen (denk ik) mijn moeder heeft geen heilige koe hoor het is een Opel ding, kom maar eens wandelen met me dan wijs ik u de weg wel,groetjes terug van moeder Ann en u heel veel likjes, je pleegkind Mandy.@ Edward, het wordt wat moeilijk om een vertaler te vinden voor al die soorten blafjes maar anders was het een goed idee, als het een 0900 nummer is dan wordt er ook nog goed aan gewonnen, jochie zal toch wel meer hebben dan een kauwgombal want er waren mensen die uit louter medelijden wat kochten als ze toevallig langskwamen, misschien heeft hij het later wel weer gevonden een paar passen verderop ;-))) Regen komt er nog wel, maar dan heb ik alweer een flinke was dus vervelen is er niet bij, een dikke kus van mij en van Mandy likjes.

  31. @ John, ik heb de tijd om me in Mandy te verplaatsen en als ik dan soms dat snoetje zie bedenk ik er zelf wel bij wat ze wil zeggen wij denken ook heel vaak dat we ergens goed doen met dieren maar weten eigenlijk helemaal niet of ze dat zelf zo vinden. Bedankt voor je leuke reactie, het was inderdaad triest voor dat jochie helemaal alleen en het was nog vrij koud ook, Hemelsvaartsdag hoop ik voor de kinderen op beter weer want dan is er een heel grote rommelmarkt.

  32. Hahahaha…een prachtig verhaal hoor Ann, het werd ook wel eens tijd Mandy haar beklag kon doen, je hoort het altijd maar van één kant hè? Ik snap ook eigenlijk niet dat er voor husdieren geen dierentelefoon is, net als voor de jeugd, en dan hebben ze het over de wet op gelijke behandeling…SCHANDE! Dat jochie mag blij zijn als hij van de opbrengst van vandaag 1 kauwgombal kan kopen, wat een triest gezicht. Meestal zit één van de ouders erbij, maar Pa zal wel bij de bierdrinkers hebben gestaan, en Moeders bij de zuurkijkende vrouwen. Ik wens je een goed weekend, en voorlopig hoef je de planten geen water te geven hoor, dat komt de eerstkomende dagen wel uit de lucht…..haha!Liefs en een dikke kus voor jou, en uiteraard weekendkriebeltjes voor Mandy van Edward.

  33. Mandy laiverd, je hebt moeder een mooi verhaal laten vertellen. Ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor! Treinen vind ik ook enge dingen, ik ga er liever niet in maar auto’s… daar moet je toch aan gaan wennen hoor want mensen hebben nou eenmaal wat met auto’s, die worden ook wel heilige koe genoemd dus je begrijpt het dan wel he, anders legt moeder het wel uit. Toch vind ik het Roukespaadsje ook veel mooierderder dan een stalen ros op wielen. Ik snap jou heel goed en ik zou daar best eens met jou willen wandelen! Dag Mupke van me, doe moeder Ann de groetjes! Je peettante.

  34. Een geweldig verhaal !! Heel leuk om me eens in een hondje te verplaatsen. Als je het vanuit Mandy bekijkt, ziet de wereld er inderdaad heel anders uit ! Je hebt er een erg mooi verhaal van gemaakt ! Ik vind het overigens wel tirest voor dat jongetje dat daar in zijn uppie op dat marktplein zit !!

Geef een reactie

