Politiek en geloof zijn onbegrijpelijk.   50 comments

Zong Wim Kan vroeger “waar we heengaan Jelle zal wel zien” moeten we nu maar afwachten waar we heengaan en met wie, de meest vreselijke scenario’s worden uit de resp. hoge hoeden getoverd, de minima korten met 10%, het eigen risico van de ziekenfondsen langzaam opbouwen tot € 775,—, kijk dan zakt mijn broek af, ja, ja ik draag een spijkerbroek dus het kan want dan sta ik nog in een keurige slip. Kan iemand mij ook even uitleggen dat als de minima langzaam al minder krijgt hoe ze dan zomaar even € 775,—kunnen ophoesten? Welke mafkezen bedenken zulke plannen? De partijen buitelen weer eens over elkaar met schone beloften maar als de Nederlandse bevolking heeft gekozen dan krijgen die zelf de schuld al zijn er voor de zoveelste keer loze beloften geuit, ik hoor Jan Peter nog zeggen dat de Nederlanders er in het vorige jaar op vooruit zouden gaan omdat de olie goedkoop werd, das fijn jongen maar als je eens zou kijken op borden op de weg inplaats van met je laptop te spelen op de achterbank van een auto met chauffeur zou je zien dat de benzine inmiddels € 1.52 is voor ongelood, spekken die kassen jongens en geef het volk brood en spelen, het wordt weer hinkelen en touwtje springen, bonnetjes voor een gratis brood en de voedsel- en kledingbanken krijgen het nog drukker. We hebben nog even de tijd met stemmen, maar zint eer ge….. een rood kruisje zet, lees alle programma’s en stem niet op een partij omdat grootvader en vader dat ook al deden, vergeef het hen want ze wisten niet wat ze deden. Mijn humeur krijgen ze overigens niet stuk met dit heerlijke weer, geniet er allemaal van dat is bijna nog het enige wat we gratis krijgen en alles wat groeit en bloeit, kwettert, nestelt en zingt, laten we maar meezingen zolang het nog kan, mijn kennel had vroeger de naam Luctor et Emergo, geworsteld heb ik wel maar er boven-op nooit!

00 AL

Dat er met pasen duizenden mensen bijeen waren gekomen op het Sint Pietersplein in Rome om in de stromende regen een glimp op te vangen van paus Benedictus XVI, voorheen kardinaal Joseph Aloïs Ratzinger (ik moet hierbij telkens denken aan de Rattenvanger van Hamelen, alleen die floot, dus was hij Ratfluiter) maar hij nam wel heel wat kinderen mee) is voor mij ook onbegrijpelijk, deze man heeft een priester waarvan hij wist dat hij kinderen misbruikte gewoon zijn gang laten gaan en hem niet uit zijn ambt gestoten, laat staan gestraft. Dat heeft Bendedictus dan weer mooi voor elkaar, hij is onschendbaar als hoofd van een staatje binnen een staat en zit veilig en later als wij er niet meer zijn wordt hij heilig verklaard. In zijn jeugd was Ratzinger lid van de Hitlerjugend, maar heeft nooit meegedaan aan de activiteiten (?) Jammer dat kardinaal Simonis zo dom was om juist de verkeerde woorden uit te spreken “Wir haben es nicht gewußt”, Simonis heeft zijn excuses aangeboden, hij had het ook eens niet moeten doen dan was hij overgeplaatst naar Zimbabwe of een ander oord in verweggistan. Politiek en geloof, ik blijf het onbegrijpelijk vinden, Amen. Nog maar even een paar lentefoto’s de schouders recht het hoofd geheven en we zullen doorgaan tot we het eindelijk wel snappen in de hoop dat het dan al niet te laat is ;-)))

7 april 2010, Magnolia bloemen

Vorige week waren het nog donzige knoppen en nu bloeit de magnolia al, we halen de drie verloren weken in.

7 april 2010, Geurende bloesem

Heerlijk geurende bloesem.

7 april 2010, schoenlappersplant, bloemtros

Bloemtros van de Schoenlappersplant.

2 april 2010, Mandy, leuke vent die Diesel

En op 2 april dook Mandy boven op een Frans bulldogje waar ze een mep van kreeg, klein maar dapper!

Posted 9 april 2010 by Ann McDunn in Nieuws en politiek

50 responses to “Politiek en geloof zijn onbegrijpelijk.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Er lopen meer gekken rond buiten een inrichting dan erin hoor Miem en als je ze ziet hebben ze nog best heel veel plezier in hun al of niet goede leven. Opwinden doe ik me niet zo erg, maar ik volg wel alles en dan is het echt jammer dat wij niet gek zijn want dan konden we er ook om lachen.Dikke kus en hug, Ann.

  2. dit zijn nu net de 2 dingen waar ik me de laatste tijd het meest over zit op te winden. Ga het dus ook niet meer doen hier.Zeg alleen …….. In nederland mag je zeggen wat je denkt maar je moet niet denken dat je wat te zeggen hebt.Mensen met macht hebben de middelen zich achter van alles te verschuilen, of het nu de bijbel is of een wetboek…… Veel beloven, weinig geven doet een gek in vreugde leven. En voorlopig zie ik op het journaal alleen nog maar lachende koppen voorbijkomen, of ze nou uit Den Haag komen of de kerk…….. er lopen dus heel wat blije gekken rond.Liefs en een dikke kus, Miem

  3. Lieve Corry, bedankt voor je complimenten over de foto’s, de bloemen van de Schoenlappersplant zijn inderdaad mooi maar het blad is mij ook te groot en als de bloemen uitgebloeid zijn heb je een bos grote en vaak dorre bladeren. Hier is het ook al een gezoem van jewelste en de vogels zitten allemaal het hoogste lied te zingen, prachtig als je aan het wandelen bent om te horen.Liefs voor jou en een knuffel voor Joep.

  4. Lieve Ann,"Politiek en Geloof zijn onbegrijpelijk",je zegt het dus daar begin ik niet over.Je foto’s zijn prachtig!Op 1ste foto knalt het Lieveheersbeestje eruit,de Magnolia is erg mooi,die geurende bloesems zie je hier ook veel en ’n gezoem hoor je als je eronder staat,net ’n orkest :) ,de Schoenlappersplant,weer wat geleerd,ik had hem ook.Het bloemetje vind ik wel mooi maar het blad wat minder en hij kan groot worden…..Grappige foto van Mandy,je ziet het buldogje bijna niet,idd klein maar dapper!Bedankt nog voor de felicitaties en de mooie foto van Mandy voor Joep!Liefs Corry en ’n pootje van Joep voor Mandy!!

  5. Ach ik wil niet opscheppen natuurlijk, maar ik begreep het wel want een schoenmaker is ook een schoenlapper en bij Rita wil die plant voor geen meter, jammer hier staan ze allemaal te bloeien dat het een lieve lust is, alleen als de bloemen zijn uitgebloeid blijf je wel met een kale schoenmaker zitten die heel grote bladeren heeft whoehahaha. Rita gooi jezelf nooit weg dat doen anderen wel voor je, ik heb vanavond wat anders gedaan en morgen reageer ik hier en daar op. Slaap lekker and have sweet dreams, jullie zijn lief ♥

  6. Ik bedoel, sorry de schoenlappersplant, sorry ik typ gedachten zonder na te denken dat het echt onzin is. Komt omdat ik aan 3 dingen gelijk denk. Sla dan op tilt. Sorry, maar goed dat ik niet over de pioenboom begon.

  7. Soms Ritalief, spreek je in raadsels. Snap jij wat ze bedoelt Ann, dan ben je wijzer dan ik whoehahaha!!!!

  8. Ik krijg dat ding maar niet aan de gang. Is en blijft een zielige schoenmaker. Is er een zoals ik whoehaha

  9. Hallo S.B.,bedankt voor je welkomswoord, ik vind het echt interessant om over meer dan bloemen en bijtjes te praten, ik hoop dat er nog velen zullen volgen die het ook leuk vinden om hun mening te geven, veel succes en mij zie je vanzelf weer!Groetjes, Ann.

  10. Dag Ann McDunn. Wat leuk dat je je hebt aangemeld als vriend bij onze stichting. Welkom! Je hebt ook al gereageerd en daar houden wij van, op mensen als jij zitten wij te wachten!Groeten van S.B.

    Stichting Bierkaai
  11. Ze zijn ook echt mooi en absoluut winterhard want hier bloeien ze allemaal, veel succes!

  12. Je hebt dan wel eer van je werk om gewoon even de tuinen in te duiken:-) zo mooi die bloemen, ga denk ik die schoenlappersplant ook mijn tuin zetten, heb nog een aardige hoek over en ik las dat ze ook op halfschaduwplekken kunnen.’t is echt mijn kleur die plant!groetjesssss

  13. Nee hoor Nicky, zelf heb ik geen magnolia en ook geen schoenlappersplanten, die zijn mooi maar de bladen zijn erg groot en dat kan allemaal niet in dat postzegeltuintje van mij, tijdens wandelingen duik ik gewoon tuinen in en inplaats van dat ze me echt gek vinden wuiven ze nu al ;-))) Een nieuw kabinet hebben we voorlopig nog even niet, maar ook ik zou niet weten welke partij nu eens aan de minima denkt, dat we erop achteruit gaan is zeker. Liefs, Ann.

  14. Wat een prachtig die magnolia ! Die schoenlappersplant is ook een beauty, wordt zeker erg groot? heb je die in je tuin staan Ann?Zou echt niet weten waar ik dit keer op moet stemmen, het wordt er niet leuker op met al die bezuinigingen. De gewone man gaat er toch weer lekker op achteruit, diegenen die het al goed hebben, merken er niks van.Ik verheug me al op een warmere week en zon:-) kan ik weer lekker vitaminen opdoen.liefs, Nicky

  15. @ René, de Nederlanders zijn veel te laks, en alleen of met een handje vol medestanders lachen ze ook nog en die lol gun ik ze niet, alle mensen die nu mopperen en tegen de toekomst aanzien moesten nu opstaan, maar de pineut worden we toch! Dikke kus terug en van Mandy likjes voor Max.@ John, natuurlijk doen ze water bij de wijn en niet zo weinig ook en natuurlijk is het hun wijn wij mogen water drinken, maar niet lezen wat de partijen voor programma hebben is ook niet goed want dan kan je ook wel op de SGP stemmen ;-))) We zullen het wel weer zien, maar dat we het allemaal minder krijgen is zeker en vooral de minima, ik zou nu niet eens weten op wie ik moest stemmen.

  16. An, het programma vanm een politieke partij lezen en mee instemmen heeft een zin. Wanneer de winnaars een reggering moeten vormen wijken zij van het gekozen programma af, water bij de wijn doen. Ja hun wijn, niet onze wijn.

  17. zo lang de nederlander alles maar toe laat en niet mazaal de straat op gaan zo als in frankrijk zullen we het gelach moeten en blijfen betalen niemand zegt hier in dit land stop dus ze gaan door met halen zijn net vissers maar ja an ik ben ook maar een gewonen boeren ……… maar ik wens je een fijnen week toe met veel gratis zon diken kus van mij voor jou en mandy krijgt van max een groten lik

  18. Toch vreemd Mazza dat Limburg nu zo achter is, hier heeft het ook erg hard gevroren maar alles komt weer op, of het in Schotland zo’n lange strenge winter is geweest weet ik niet maar echt doodgevroren is alles lang niet, het komt wel goed de natuur regelt dat zelf wel, hier zijn de forsythia’s helemaal van goud en er zijn echt heel veel bloemen. Laten we maar niet praten over een goed voorbeeld geven, want dan zouden we dat nog moeten volgen ook, door de eeuwen heen waren de kerken er de oorzaak van dat er oorlogen en heel veel andere ellende is gebeurd, denk maar eens aan de heksen in Schotland!

  19. Ingeborg, als het zo doorgaat in Nederland gaan we terug naar het feodale tijdperk, petje in de hand en een buiging maken voor een brood! Als het er werkelijk van zou komen dat het eigen risico € 775,– gaat kosten gaan er nog veel meer mensen uit het ziekenfonds, dat bedrag is echt niet op te hoesten door een gezin van 4 man al helemaal niet. Door de witteboorden criminelen zit dit land met een tekort van miljarden laten die lui het dan maar betalen ook. Het mes in alle niet nodige en geldverslindende plannen en ze waren er zomaar uit, zelfs toen ik jong was waren er geen voedsel- en kledingbanken en we waren toen ook niet bepaald welgesteld, maar zo gaan we wel naar de bliksem. Vrouwen moeten nu al heel vaak werken om alle kosten te kunnen betalen hoe dat in de toekomst moet weet ik niet maar het wordt rampzalig. Wie zich schuldgevoelens laat aanpraten door een kardinaal is zelf niet helemaal goed meis, iedereen die uit armoede iets kleins meeneemt is inderdaad een verschil dat niet eens genoemd mag worden. Handen af van kinderen en dieren, strenge straffen en niets goedpraten, nogmaals Jezus was een goede man die liefde predikte en daar merk ik binnen de clerus totaal niets van, hoezo roddels, het is nog maar het topje van de ijsberg en daar hebben ze allemaal zelf aan meegewerkt door het celibaat in te stellen, dan nog blijven het misdaden en die moeten bestraft worden. Al met al een grote bende en wij kunnen alleen wat zeggen er wordt toch niet naar geluisterd. Bedankt voor je compliment over de foto’s en we moeten maar gewoon doorgaan met het genieten van de kleine dingen, jij ook nog een fijne zondag, liefs, Ann.

  20. inderdaad , het valt een beetje tegen in Limburg, misschien wel door die strenge winter, wie weet, in Schotland heb ik meer narcissen gezien dan in Limburg, forsythia beginnen nu oas echt geel te worden, mijn japanse amandel is ook nog niet helemaal roze, en ik heb een tulp. waar de rest is gebleven wie weet. Tja die paus smerig zooitje daar in het Vaticaan en dat moet het goeie voorbeeld geven?

  21. Wat de politiek betreft, ik moet er bijna van overgeven. De mensen met het weinigste inkomen moeten nog gaan inleveren, waarvan? Gaan we terug naar de tijd dat mensen maar liever niet naar de dokter gaan omdat ze straks die 775 euro niet hebben. Allemaal maar ziek worden, en niet kunnen betalen dan gaan ze wat vlugger dood en zijn ze van hun al af, sorry, maar ik word hier zelf ziek van.Ze zijn de mensen naar de bedelstaf aan het jagen en ben bang dat het steeds erger word.Wat de kerk betreft, nou, daar word je nog zieker van. Ik erger me dood. De Paus sprak laats in een preek….wie zonder zonde is gooit de eerste steen, verschuilen ze zich weer achter Jezus. Willen ze de mensen weer schuldgevoelens aanpraten? Het is voor mij een groot verschil of iemand wat honger heeft zich ergens een broodje pikt of dat hun bende zich vergrijpt aan kleine kinderen. En dan nog te zwijgen over die Kardinaal wat zei dat we deze roddels niet allemaal moeten geloven, dat is toch niet meer te geloven. Het is een grote bende daar in Rome. Zo ik hou er nu maar over op, want ik zit me gewoon op te winden hier. Je hebt prachtige foto`s gemaakt Ann en zijn mooi om naar te kijken, vooral nu het voorjaar in de lucht hangt.Wens je nog een fijne zondag toe.Liefs Ingeborg.

  22. Liesje, natuurlijk kom ik even bij je langs, hier bloeit al zoveel en van al die kleurtjes en het lichtgroene waasje wat al te zien is aan veel bomen is ook zo mooi! Bedankt dat jij even bent langs gekomen, liefs, Ann.

  23. Mooi hoor de eerste bloemen die nu in bloei staan. Die vind ik de mooiste. Je hebt ze mooi op foto gezet.Geniet ervan samen met Mandy!Lief dat je even bij me kwam.Liefs Anneliesje

  24. @ Stichting Bierkaai, als de kerken het betalen vind ik het nog niet zo’n punt, geloof moet nu eenmaal betaald worden en goedgelovige katholieken hebben dat wel over voor hun herder ;-))) Eigenlijk zou ik wel willen weten wie van die vracht bloemen eigenlijk de rekening krijgt, dat is me nog nooit duidelijk geworden. We zitten niet ver uit elkaar met onze mening over het vertoon op het Sint Pietersplein, maar ik vind het een circus de artiesten zijn goed in hun act, de toeschouwers roepen ohhh en ahhh en de paus (welke dan ook) is ieder jaar de opperstalmeester.@ Lukas, dank je wel, van de lente geniet ik wel al was het gister en ook vandaag zwaar bewolkt en vrij fris, de rest is inderdaad niet meer te redden, druk maken helpt niet maar er moet toch over gepraat worden anders denken ze dat alles kan en zo ligt het nu ook weer niet.@ Sandra, echt pessimistisch ben je niet eens, het zou me totaal niet verwonderen als er een wandelbelasting kwam in de natuurgebieden zal dat zeker gaan gebeuren en die zijn van jawel Staatsbosbeheer, leuk dat je m’n foto’s mooi vindt ik had echt gedacht dat het in Limburg vroeger zou zijn dan hier in het noorden, hier ook zwaar bewolkt en maar 8 graden goed weer om de papierwinkel weer op orde te brengen want hoeveel papier je in het jaar krijgt is ook al niet te filmen vooral die blauwe enveloppen doen het nog steeds goed voor de TNT.@ Caro, ze zullen het best wel weten hoor, regelmatig zijn er demonstraties en tegenwoordig met de reacties op krantenberichten moeten ze het eigenlijk wel weten, de politici kan het gewoon niet schelen wat er met de minima gaat gebeuren, snijden in de ministeries zou ook heel wat geld opleveren maar daar hoor je niemand over, eigenbelang voor alles. De paus, kardinalen, bisschoppen, priesters e.d. zijn niet gek lieverd, ze zijn gewoon slecht als ze al deze vreselijke toestanden in de doofpot willen stoppen, dat politiek en geloof een stinkende put is met een stevige deksel erop dringt langzaam door, maar voor er echt wat gaat gebeuren aan wantoestanden zullen wij er wel niet meer zijn, de Nederlanders zijn te laks mopperen maar niet vechten, dat is in andere landen toch wel even anders en daar moeten we naartoe.Allemaal nog een fijne zondag, liefs, Ann.

  25. PS:Heb weer genoten van je foto,s en vind Mandy een kanjertje…

  26. Wat de politiek betreft..ze staan gewoon véél te ver van ons af meiss..om ook maar iets te begrijpen van mensen die rond moeten komen met een minimumloon!!..laat ze eerst eens gaan snijden in hun eigen ministeries!!..ik weet van Beer hoe erg er met geld gesmeten wordt bij b.v. Justitie..en van Theo weet ik van andere wantoestanden..hoe dan ook..wij zijn gewoon toch weer de klos..Wat de Katholieke kerk betreft..zo,n paus die gewoon zijn ogen sluit voor alle misstanden is gewoon knettergek!!..en die Kardinaal die zijn preek hield ter ondersteuning van zijn paus is al helemaal van lotje getikt..geloof en politiek..het is gewoon 1 vieze stinkende pot nat…Nog een fijne Zondag verder meiss..liefs Caro.

  27. De verwachtingen zijn allemaal zo negatief….ja, de minima gaan het heel zwaar krijgen. Alweer.Hoelang zullen we het weer nog gratis krijgen? Misschien gaan ze nog wel belastingen bedenken voor als je buiten wilt zijn.Wandelbelasting of zo, moeten we een kastje om onze nek hangen zodat de precies kunnen zien waar en hoelang we van de zon genieten, als het regent misschien een kleine korting om ons weer zoet te houden. hihi, das wel heel pessimistisch gedacht.Wat een mooie foto’s trouwens….ik vind het hier in Limburg nog wel tegenvallen met de bloei…normaal zijn wij hier toch een beetje eerder met alles, in mijn tuin staat alleen pas de Forsitia in bloei en sinds een paar dagen de Magnolia…voor de rest lijkt het erop dat er een hoop is doodgevroren. Hier en daar begint een plant nu pas uit te schieten maar het is nog een dorre aanblik. Oh ja, de spirea’s zullen binnen nu en een week gaan bloeien, die zijn wel heel mooi dan.Zonnig is het vandaag niet…..pc weertjeGroetjes Sandra

  28. hele mooie lente fotos geniet daar maar van de rest kan je toch niet meer reddenwens jou en mandy een prettige zondag en veel lente weer.

  29. Tuurlijk betaalt de belastingbetaler de bloemen, langs de ene weg of langs de andere. Als de veiling bloemen schenkt, wordt de prijs voor de consument verhoogd. Als de staat de bloemen schenkt, wordt de belasting verhoogd en als de RK kerk van NL de bloemen schenkt, wordt de kerkbelasting verhoogd. We zijn hoe dan ook de klos.Ik begrijp goed dat als je in Rome bent, je ook gaat kijken op het Plaza San Pietro en het Vaticaan maar dat je daar in hoger sferen raakt, begrijp ik niet. Het is niets anders dan poppenkast met mannen in vreemde gewaden met in de hoofdrol Zijne Heiligheid Benedictus alias Pias de Eerste!

    Stichting Bierkaai
  30. #$%#$, waarom hebben ze ons dan geen toestemming gegeven Murwarita, van mijn geld geen bloemen voor die jan jurk! Volgend jaar is dat over natuurlijk we moeten bezuinigen en dat kan als eerste!

  31. Aan, het spijt me maar die bloemen komen toch van onze centen voor zover ik kweet.

  32. Het zal best een hele belevenis zijn Janny als je daar op dat Sint Pietsplein bent en dan ben je ook omringd door gelovigen die wel in Benedictus de plaatsvervanger van god op aarde zien, maar ook van de mensen die daar altijd in geloofden zijn er al heel veel afgevallen, ik kan me niet voorstellen dat een god dit allemaal goed vindt, maar het gebeuren zelf is net een circus, strak geregisseerd dan denken we ook even niet aan die arme olifanten die kunstjes moeten doen inplaats van in de vrije natuur rond zwerven. Ik heb niets tegen gelovige mensen maar er naar leven moeten ze wel.

  33. Ik ben niet katholiek maar ik heb daar gestaan 8 jaar terug op het st pietersplein met pasen . het is grandioos om dat mee te maken.

  34. De bloemen zullen wel betaald zijn door de katholieke kerken dus door de mensen die daar heengaan Joke. het lijkt me tenminste stug dat de Nederlandse regering dat zou betalen, hadden ze al die bloemen maar aan de bejaardentehuizen en andere instellingen gegeven, dat was heel wat beter geweest en had ook véél meer bedankjes opgeleverd, Benedictus weet toch niet waar alle bloemen vandaan zijn gekomen, dat hebben ze voor hem op papier gezet zodat hij het kan voorlezen. Ik weet dat het allemaal nog maar voorstellen zijn, maar er is geen partij die nu eens de echt rijken wil aanpakken het zijn allemaal voorstellen die de gewone Nederlandse burger met een krappe portemonnee treffen zullen en daar zal het dan ook wel op uitdraaien. Met mooi weer is het ook heerlijk om te fietsen, ik kan het niet meer maar het is uiteraard ook veel gezonder, die 2 cent maken niet zoveel uit maar het kwartje van Kok hebben we nog nooit terug gekregen en met de rente is dat nu een eurokwartje geworden ;-))) Jij ook nog een heel fijne avond en zondag, liefs, Ann.

  35. dat er flink bezuinigd moet worden is een fijt .we zullen wel zien waar we naar toe gaan maar ik hoop niet naar de verdoemenis. maar wat in de boeken staan over de bezuiniging zijn allemaal nog voorstellingen . ik vind het wel erg voor de mensen die nu net het hoofd boven water kunnen houden straks verzuipen ze nog . en de rijken die merken er toch niets van ze zullen ook wel wat in moeten leveren maar dat is voor hun een pi nuts.ik heb de mooie bloemen van nederland gezien op de tv op het sint pietersplein ,ik vraag me af wie dat allemaal betaald.we krijgen nog wel een bedankje van hem.ann de benzine is hier nog 2cent goed koper met het mooie weer gaan we weer heerlijk op de fiets scheelt alweer benzinegeld.je hebt weer mooie foto,s gemaakt Ann ik wens je nog een fijn weekend. liefs joke

  36. Verschrikkelijk zijn de toestanden van vroeger en nu bij de katholieke kerk en vast en zeker ook bij andere geloven, en wat ze in Den Haag mankeren weet ik niet, last van hersenverweking waarschijnlijk ik hoop toch wel dat ze kunnen rekenen! Bedankt voor het compliment voor de foto’s, morgen een heel gezellig dag bij je moeder, ze vindt je foto’s vast geweldig!

  37. ann ik heb lles zitten lezen het is gewoon te erg voor worden wat er in den haag en bij de paus gebeurt kan het niet zo verworden maar ik vind het verschrikelijk dan maar over jouw mooie fotos wat zijn ze weer mooi dat lieven heer beetje springt er zo wat uit prachtig hoor wens je nog een goed weekend toe morgen ga ik dagje naar mijn moeder even de fotos vab de paaas laaten zien

  38. @ Sjerrie, ikke ben ook al geen echt bleekgezicht meer door de dagelijkse lange wandelingen met Mandy, overigens weet ik wel waar ik op wil bezuinigen, alle gouden handdrukken moeten op 500 euro na of een kleuren TV ingeleverd worden, dat scheelt al een kapitaal, het management moet aangepakt worden, niet meer betalen aan dure vliegtuigen die we toch nooit krijgen, geen geld verspillen aan zinloze oorlogen, volgens mij zitten we dan nog maar met een heel klein tekort, dus mag een krat bier een paar euro omhoog, daar stunten ze toch altijd al mee ;-)))@ San, ook ik zit vaak met m’n hoofd te schudden, maar dat zien ze niet en al zou dat zo zijn dan willen ze het niet zien. Het Vaticaan dient direct ontmanteld te worden, wat een enorm kapitaal zou er dan los komen, de meeste krottenwijken zouden wel opgeknapt kunnen worden, maar ook ik word wel heel erg vrolijk als de zon schijnt en je kan zonder jas de deur uit om te wandelen en foto’s te maken, een heel fijn weekend meis, je hebt het verdiend.@ Loontje en San, God doet inderdaad niets, maar vergissen jullie je niet de echt fanatieke gelovigen zeggen dan prompt dat de duivel de slechte dingen doet, vreemd dat satan sterker is dan god het is maar hoe je het wil bekijken. Ook ik ben er helemaal voor dat de lui die leven voor de rechter moeten verschijnen en dezelfde straffen krijgen als alle andere misdadigers, er is niets erger dan ontucht met kinderen plegen of mishandelen en dierenmishandeling, ze kunnen het niet verwoorden of zijn zo bang dat ze niets durven te zeggen. De misdadigers (in mijn ogen zijn het dat) gaan biechten bij iemand die zelf ook gaat biechten, ze bidden een rozenkrans en hup vergeven zijn de schulden. Een echte serie processen gaat echt niet beginnen, het zou n.l. haast ondoenlijk zijn ook nog, het enige mooie nieuws is dat er heel veel mensen zich laten uitschrijven bij de katholieke kerk, veel meer dan in andere jaren het kalft rustig af en zo moet het, de mensen zelf moeten het gaan inzien misschien komt er dan ooit nog eens echte gerechtigdheid.@ Murwarita, dit is al de 265ste paus en wat is er al ontzettend veel leed geweest door dit soort lieden, ze hebben gewoon veel en veel te veel macht, dat roven van kunstschatten is dan niets vergeleken bij al het andere wat er is gebeurt in de loop van de eeuwen, zelfs in mijn jeugd wilden ze de mensen nog dom houden en nu zijn heel veel mensen nog een beetje dom, maar ze beginnen te leren, ik hoop echt het nog mee te maken dat de clerus in elkaar stort! IJdele hoop waarschijnlijk, want juist de mensen van de leeftijd van je moeder zijn daar nog niet rijp voor. Als het kijk- en luistergeld nu ook nog terug komt is dat gewoon oplichterij want dat betalen we allemaal al. Brrrrrr moet er even niet aan denken, leuk dat je mijn foto’s mooi vindt hoor ik het ook eens van een ander dan van mezelf ;-))) Het zou me niets verbazen als ze net als bij de regenverzekeringen ook polissen zonverzekering gaan afsluiten, maar voorlopig kunnen we daar nog van genieten voor niets! @ John, of het nu Duitse Herders zijn of een ander ras, honden blijven het ;-))) De SGP is ook al zo’n fanatiek clubje, streng leven naar het woord in de bijbel die geschreven is door mensen en telkens wordt herschreven omdat ze heel veel woorden nog steeds niet hebben kunnen vertalen of verkeerd hebben vertaald, uit naam van het geloof gebeuren zo ontzettend veel onrechtvaardigheden dat je daar alleen al een heel dik boek over zou kunnen schrijven. Bij de SGP zijn vrouwen minderwaardig en dat zullen ze met hand en tand verdedigen blijven ook al heeft niemand zich als vrouw zijnde ooit een rib van Adam gevoeld. Vrijheid van meningsuiting is er totaal niet, dat wordt wel gezegd maar het klopt niet, persvrijheid ook niet. Als iemand mij in een vreemde taal maar met een glimlach staat uit te schelden dat versta ik dat immers niet, en glimlach beleefd terug. Maar o wee als wij wat zeggen, dan is "ik niet begrijp" helemaal over en begrijpen ze het drommels goed, ook journalisten die soms te fel zijn worden teruggefloten en hun uitspraken worden veranderd, we moeten er echt voor gaan waken dat angst niet gaat regeren want daar zijn we hard mee bezig.@ Ilona, zo moeder en peettante zo dochter ;-))) Ik dacht even aan jou toen ik de vergeetmenietjes zag!@ Petra, we hebben het gewoon verkeerd begrepen, na het zuur kwam het loog en niet het zoet.@ Ilona, Wilders is te fanatiek en dat is zijn fout hij speculeert op de onvrede in Nederland en daardoor krijgt hij logischerwijze heel veel aanhangers, als hij een gematigder toon zou aanslaan zou hij nog veel meer stemmers krijgen, maar ook hij gaat flink wat water bij de wijn doen, heel veel zetels wil nog lang altijd niet zeggen dat er wordt mee geregeerd, dat hebben we bij de SP wel gezien, het beroerde is dat de lui die dreigen het dan ook daadwerkelijk zullen uitvoeren met weer de onschuldige burger als slachtoffer, zoals ik al eerder zei we moeten echt gaan waken dat de angst niet de overhand krijgt, zou Nostradamus dan toch nog gelijk krijgen? Hij heeft wel voorspeld dat we in deze eeuw bezet zouden worden door een ander geloof en daar begint het in de wereld aardig op te lijken. Wat de vrouwen betreft die zich ten opzichte van mannen minderwaardig voelen, meis die willen niet anders, het is oerdom maar laat maar ze zijn het niet waard om ons druk te maken, als zij zich daar tevreden mee voelen kunnen wij dat toch nooit begrijpen, het zijn geen vrouwen maar verlengstukken van de man en als ze er zelf zo over denken dan krijgt de SGP heus z’n zin wel.@ Broer, waar we op moeten stemmen zou ik echt niet weten iedereen wil voor zichzelf de partij die bij hem/haar past wat situatie betreft, maar als ze allemaal (alleen is de bittere pil bij de een wat meer verguld als bij de ander) de lasten en kosten bij de minima en de laagbetaalden leggen dan krijgen ze hun zin en moeten wij bloeden, hoe dan ook. Iedereen een groot rood kruis over het hele stembiljet? Pontius Pilatus heeft volgens de geschiedschrijvers tenminste nog z’n best gedaan om jezus te redden, maar dat kan je van Benedictus bepaald niet zeggen die heeft een kinderverkrachter zijn gang laten gaan en hem gesteund, ze zijn geen lid van de EU dus geld is er niet te verwachten en ook geen Zwitserse garde in Afghanistan, ze vinden die pofbroeken veel te leuk om uit te trekken al hebben ze dan wel een eigen legertje. Of ik wat leuks ga doen weet ik nog steeds niet, hoop doet leven maar als het mooi weer is vermaken we ons wel. Dikke kus en likjes van Mandy de killerdog.@ Bedankt Janny, jij ook een heel fijn weekend, liefs.@ Henk, gelukkig is er nog zoiets als schuldsanering ;-))) Het verschil tussen arm en rijk zal wel al groter worden en we gaan weer terug naar het feodale tijdperk, maar toen kwamen er wel revoluties, Kojak is een verstandig dier en Mandy heb ik maar niet gevraagd die is nog te jong om te stemmen. Bedankt voor je compliment over de foto’s, ik duik wat af en doe het nog steeds met plezier, op het lieveheersbeestje heb ik wel een poos moeten wachten het kleine ding zat maar niet stil. Mandy is ook niet bang voor grote honden en speelt ook wel met een herder, het bulldogje was ook niet kwaad anders had ik het niet gewaagd hoor. Wat leuk dat het pekineesje niet bang is voor het pitbulletje, klein maar dapper, straks ga ik de bloesem opzoeken, heerlijk om te zien allemaal. Allemaal liefs, Ann.

  39. Ik denk dat ik deze bezuinigingsronde wel ga overleven Ann maar voor mensen die in jou schuitje zitten (en dat zijn er heel wat) vrees ik het ergste. Verschil in arm en rijk zal alleen maar groter worden. Verkiezingsprogramma’s worden door mij niet bekeken om reden die jij hierboven al beschreven hebt. Kojak vroeg me of ik op de partij voor de beesten wilde stemmen, denk dat ik ‘m z’n zin maar geef……..smile.Duik maar een vaker op je kop tussen de struiken Ann, je sleurt er de mooiste foto’s uit. Vooral foto 2 waarbij het wit ook prachtig wit is. En ook foto 1 waarbij het lhb tje, hoe klein ook, er meteen tussen uit springt.Mandy hoeft niet bang te voor zo’n arrogante Franse snotneus. Mijn dochter heeft naast de pekinees nu ook een Pitbulletje en peki is absoluut niet bang.Voor jou wens ik een fijn en bloesemig weekend.Liefs van Henk

  40. Ik wens je een heel fijn weekend zijn weer schitterende foto’s en goed dat Mandy gewonnen heeft :-)verder heb ik hier niks toe te voegen Liefs Janny

  41. Als ik de verkiezingsprogramma’s van de partijen die het tot nu toe bekend hebben gemaakt bekijk, komt het er toch over het algemeen op neer, dat de mensen met de kleine beurs de klos zijn. Als je een inkomen van 150.000 vette euri’s per jaar hebt, merk je van al die bezuinigingen en kortingen niets, maar hoe moet het in vredsenaam met de mensen die nu al moeite hebben om rond te komen met alleen maar AOW? Ik zou eerlijk op dit moment niet weten op welke partij je zou moeten stemmen, want al die beloften zijn niets waard, als er een coalitie gevormd moet worden, zijn alle partijen wel bereid om verkiezings beloften te laten vallen. Ik heb altijd gedacht dat niemand boven de wet stond, maar voor Benedictus wordt een uitzondering gemaakt blijkbaar, net als Pontius Pilatus wast hij zijn handen in onschuld. Als het vaticaan een staat binnen een staat is, wat zou dan hun financiële bijdrage aan Europa zijn, en hoeveel leden van de Pauselijke Zwitserse garde zitten er gewapend met een hellebaard in Afghanistan? Je hebt weer mooie foto’s gemaakt Ann, de bovenste is erg leuk met het Lieveheersbeestje als blikvanger. Ik wens je een heel prettig weekend, en hopelijk ga je nog iets leuks doen met de familie.Liefs en een dikke zoen voor jou, en voor de onverschrokken Mandy veel kriebeltjes van je broertje.

  42. Wat John zegt, snijdt hout. Wilders wordt constant op de vinger getikt door zijn medekamergenoten. Terecht of onterecht laat ik even in het midden. Maar dat fossiel van de SGP nagenoeg nooit terwijl het van de krankzinnige is om vrouwen uit te sluiten van openbare functies. En dan zie en hoor ik gisteren een jonge vrouw die in de Jongeren SPG zit en het daar heel fijn heeft en goed werkt doet, zeggen dat ze het geen probleem vindt om geen functie te kunnen krijgen in de Kamer, sowieso in het openbare leven. Die is dus compleet geindoctrineerd en dat is een slechte zaak.Ze weet al niet beter dan dat ze de minder of ondergeschikt is aan de man. Wat een onzin is dat toch??!!! Dat baseren ze op het gegeven dat God eerst de man heeft geschapen en uit diens rib de vrouw. Kan het eigenlijk nog gekker? Bij Corry staat een leuk gedichtje over Adam en Eva en dat lijkt meer naar waarheid te zijn gebeurd dat het kletsverhaal over de rib. Dat er nog vrouwen zij die deze shit pikken! Zo erg is het in dit land toch nog. Maar de Kamer noch de regering doet er iets aan. Ja nu, na bijna 100 jaar want de SPG zit al sinds 1920 in de politiek. Maar Wilders mag niet zeggen dat er naar zijn mening (en 3/4 van de rest van de Nederlanders) iets teveel moskeeën staan in NL en dat de islamisering van ons land maar eens een halt moet worden toegeroepen. Als bijna 5 jaar wordt de man bestookt met verbale bommen en granaten en wordt hij 24/7 beschermd door kleerkasten. Dat zegt toch in feite al genoeg over een aantal moslims? Politici doen het in hun broek voor die lui. Waarom? Het fraaiste is toch nog wel dat er al gedreigd wordt vanuit islam-gebieden dat er rekening gehouden moet worden met aanslagen als de uitslag van de verkiezingen hier hen niet welgevallig is. Overigens zeggen die lui ook tegen ons westerlingen dat ze maling hebben aan onze vrijheid van meningsuiting. Maar wat doen ze zelf dan als ze met zulke dreigementen komen. Zij uiten hun mening dan toch ook vrijelijk? Maar wij moeten onze mond houden……. yeah right…. nou nog niet misschien, Ann!!!

  43. Het is inderdaad allemaal onbegrijpelijk. Na het zuur zou het zoet komen toch? Nou ik weet het niet hoor, van zuur naar nog zuurder lijkt me beter op zijn plaats. Mandy staat haar mannetje wel tegen het bulldogje. Ik wens je een heel fijn weekend, het is lekker weer dus we gaan naar buiten waar de vogeltjes fluiten.

  44. Ann dear, bloosbloos, ik werd zo kwaad over dat misselijkmakende gedoe over misbruik van kinderen und das sie es nicht gewußt haben, dat ik vergat te reageren op je foto’s. Vergeetmenietjes en een lieveheersbeestje, wat een lieflijke combinatie en Mandy is natuurlijk niet bang voor het bulldogje Diesel. Haar moeder en peettante leren haar wel voor niemand bang te zijn, toch?? Whahahaha. Angst is een slechte raadgever namelijk!Liefs, I.♥

  45. Deze pias met een mijter valt mij toch wel tegen ! Hij was vroeger nogal streng in de leer. Ik had van deze "Duitse Herder" toch wel iets meer verwacht. Ik denk dat als hij er flink de bezem door zou halen, hij een stuk in aanzien zou stijgen. Maar onder het mom van het geloof mag bijna alles. Kijk maar eens naar de SGP. Die zijn nu eindelijk tot de orde geroepen door de hoge raad. Maar met de bijbel in de hand denken ze nog steeds dat ze boven de wet staan ! Als je zegt dat kleurlingen bij jou geen kamerlid mogen worden, breekt de pleuris uit ! Maar zeg je met de bijbel in de hand dat vrouwen geen kamerlid mogen worden, wordt dat gewoon door de vingers gezien. Overigens vind ik Mandy wel erg moedig dat ze de strijd aangaat met zo’n bulldogje ! Hierbij ook nog een fijn weekend toegewenst !

  46. God doet niets dat moge inmiddels een feit zijn. En de onzin "de wil van God geschiedde" is waarlijk om kippenvel te krijgen. De Paus met zijn gevolg is nog veel erger dan alle andere geloven samen. Niet alleen het hersmelten van het goud van het vaticaan en uitdelen aan de armen, alle gestolen schatten van het vaticaan mogen ook een veiling op. Heb je naar de Paus gekeken vraagt mams, hij was zo mooi gekleed, helemaal in het goud. Hij had een jute zak aan moeten trekken en pek en veren op zijn kop. Maar kan mams niet overstuur brengen. Het zal zijn tijd wel duren. Maar eerst daags valt de clerus toch uit elkaar. Bezuinigen. ik word er niet goed van. Kijk en luistergeld komt weer terug en dat betalen we al onrechtstreeks middels de kabel TV. Waar gaat dit land yoch heen ?Je foto’s zijn schtitteren Ann, de lente springt je tegemoet. Fijn weekend, geniet van de zon vooraleer we daar ook op belast worden. De vogels hebben de kolder in de kop en geven gratis concert rond 6 uur.Hugs en Knufs

  47. De kerk zou in wezen nergens boven moeten staan, maar net dat doen ze al tot in het jaar stof… en hoeveel gesodemieter is er al niet van gekomen en ondergeschoffelt… te veel.Het zinnetje, God doet helemaal niets, klopt, als een bus….. maar als het de dienstregeling uitkomt met het gevalletje vervelend naast de lijn, dan weer ff wel en dan moest het zo wezen zo het schijnt.Zouter dan dit vreet je het bijna niet.

    °○°Alexandra
  48. Ik snap niet dat het OM niet ingrijpt want kinderen verkrachten is toch een vreselijk misdrijf? Ik hoor maar niets. De kerk staat niet boven de wet en zeker niet als het om kindermisbruik gaat. De smeerlappen! Zij die reeds zijn overleden, zitten al in de hel maar die nog leven moeten voordat ze daar naartoe gaan, wel eerst de gevangenis in! En de paus??? Ik noem hem al sinds zijn aantreden paus Pias de Eerste en dat is een toepasselijke naam voor hem gebleken. Overigens heb ik nog nooit begrepen dat iemand uit hoofde van zijn beroep onschendbaar kan zijn. Binnen de diplomatieke dienst is het begrijpelijk maar als een diplomaat de wet overtreedt, zou het niet moeten gelden natuurlijk. Zo ook met de clerus. Ze gaan als mens de fout in en moeten dan voor de rechter verschijnen. Dat gezever dat God dat later wel zal doen, is alleen maar om er onderuit te komen. God doet namelijk helemaal niets. En dat weten ze diep in hun hart donders goed. Als hij zou bestaan, had hij die arme kinderen moeten redden uit de klauwen van hen die prediken uit zijn naam. Dat geldt in feite voor elk mens dat onrecht wordt aangedaan maar kinderen hebben nog geen stem en dat is het allerschrijnendst van het hele geval. Bah!!!!!

    • Ilona •
  49. Vrolijk wordt je tegenwoordig van het betere weer en de lente die overal te zien en horen is, vanmorgen betrapte ik mezelf er op dat ik alweer nee schuddend naar het journaal zat te gapen… en dan al die politici die met een big smile overal hun rondje en woordje doen, loze woorden? Geloof jij het nog wat ze allemaal uitkramen?NL zou door moeten bijten om hieruit te komen zeggen ze, tot op het tandvlees waar het waarschijnlijk op neer komt als het eigen risico zo belachelijk hoog komt, dan gaat geen hond meer naar de tandarts.En die Paus…. Misschien is het een idee dat de kerk al hun rijkdom eens gaat omsmelten, goud staat best goed nu. Kan er misschien eens wat gedaan worden aan de puinhoop in Napels bijv. Ik roep maar wat.Heb morgen vrij….. ff geen zorgen voor die dag. Lekker.Wat ga jij doen? Genieten hoop ik toch ;)Liefs, San

    °○°Alexandra
  50. Ann, het komt erop neer dat we gaan kiezen welke bezuinigingen we waarop willen……………………………….. pfffffffffffDe natuur barst uit zijn voegen en ikke wor al bruin, grijnsssssssssFijn weekend!xsjerrie

Geef een reactie

