Lente en de zomertijd…….   57 comments

Hoera…… eindelijk is de lente gekomen en razend snel bot alles uit, bloeit, kruipt, vliegt, nestelt en dan is die ellendige lange winter weer snel vergeten. De madeliefjes waren er in één nacht en de hommels brommen ook al weer rond, ronduit heerlijk! De zwanen die eerst met grote groepen bij elkaar waren zijn allemaal weer met z’n tweetjes en gaan op zoek naar een gepaste woning. Vandaag scheelde het wel een jas bij gister maar het was in ieder geval droog en niet koud en dat is al om blij van te worden. Een echte winter mag dan heel mooi zijn geef mij de lente maar, gister was het zelfs hier 20 graden met een zwak zonnetje dus zonder jas heerlijk wandelen en natuurlijk het voorjaar vastleggen, iedere dag wandelen maakt toch dat je de lente heel intens aan het beleven bent en Mandy vaart er wel bij al moet ze soms wel veel geduld hebben met een moeder die ineens ter aarde stort omdat ze weer eens een bloemetje ziet waar ze dan net weer niet goed genoeg bij kan. Maar dan vermaakt Mandy zich ook uitstekend al is het maar om toch even ergens een klein kuiltje te graven of om met vier pootjes in het water te gaan staan om nog dichter bij de watervogels te kunnen komen al zijn die dan natuurlijk wel vertrokken als er zo’n monster dichtbij komt.

00 AAI

De schapen met hun lammeren zijn weer buiten en dan is De Mieden meteen weer een stuk mooier.

Morgennacht om twee uur gaat de zomertijd in en ook dat is iets waar ik dan blij mee ben, weer een uur langer licht. Een uurtje langer of korter slapen daar geef ik niets om ik ben toch een nachtmens, niet meer zo laat als een jaar geleden maar nog zie ik vast van de zomer eerder de zon opkomen dan menigeen die er voor uit zijn/haar bed moet komen. De natuur was 2 of 3 weken later met het beginnen van groei en bloei maar die weken zijn ingehaald, hieronder een paar foto’s van het voorjaar.

25 maart 2010, narcissen net open

Deze stonden pas gister in bloei en er zijn er nog massa’s die nog niet zijn uitgekomen. Het noorden van het land is toch wat later maar ook hier komt het helemaal goed.

20 maart 2010, eend dichtbij

Deze jongen kan tenminste weer lekker zwemmen, hij heeft al een vrouwtje en nu dus een nest maken.

25 maart 2010, dubbele sneeuwklokjes

Gister had ik hier al naar staan kijken het leken sneeuwklokjes maar toch ook weer niet, vandaag waren de eigenaars van de tuin aan het werk met snoeien en ik heb het maar even gevraagd, het zijn wettelijk beschermde klokjes die vooral in Oost Europa voorkomen, even opgezocht en het zijn Lenteklokjes (Leucojum vernum) Jammer dat de foto niet wat scherper is geworden maar het is toch goed te zien dat het geen gewone sneeuwklokjes zijn.

25 maart 2010, wilde hyacintjes

De wilde hyacinth met zijn kleine blauwe bloempjes blijft ook een pracht gezicht.

26 maart 2010, zwaan, niet dichterbij komen

Oeps, ik kreeg toch even een vermanende blik, dichterbij komen mocht echt niet ;-))) Mandy kwam vanmiddag thuis met vier natte pootjes en ik met één natte voet, je moet er wat voor over hebben om heel dichtbij zwanen en andere watervogels te komen. Maar aangezien ik ontzettend blij ben dat het eindelijk lente is heb ik er graag een paar natte voeten voor over al zou een telelens toch wel prettig zijn, ik doe het met wat ik heb en probeer toch om zo dicht mogelijk bij deze mooie dieren te komen.

Posted 26 maart 2010 by Ann McDunn in Geen categorie

57 responses to “Lente en de zomertijd…….

Subscribe to comments with RSS.

  1. I do not understand anything, but you take beautiful and natural photos!🌸🌻🌺

  2. Hé hartstikke bedankt meis, ik heb net een logje geplaatst voor haar verjaardag en een dame zal het niet worden, het is een echte robbedoes maar wel héél erg lief!XXX

  3. Ha, eindelijk kan ik je feliciteren met Mandy’s eerste jierdei! Van Harte. Ze wordt een hele dame!xsjerrie

  4. Mijn droogtrommel is ongelogen 25 jaar oud er zitten helemaal geen programma’s op maar het apparaat houdt stand, het ding kan zelfs nog wel ouder zijn want ik heb die gekregen toen iemand ging verhuizen, het is trouwens wel een goede tip en die van Margriet weet raad of Lieve Lita daar heb ik nooit wat aan. ;))) Wat toch jammer dat het bij jullie nog steeds akelig weer is, de paasdagen zie ik nog niet zitten het blijft maar buien voorspellen, maar het was hier toch vandaag 12 graden en hier in het hoge noorden bloeit en groeit alles, alle wat te laat was is toch nog gekomen en bij jou dus de schoenlappersplant (Bergenia) die bloeit hier ook en de Afrikaanse roos ken ik niet tenminste niet onder deze naam, mee zitten mag het ook weleens lief tegen zitten doet het vaak genoeg. Ik hoop echt dat jullie nu eindelijk eens zon en een aangename temperatuur krijgen want het is niet de bedoeling om in de tuin aan de gang te gaan en bevroren binnen te komen, ik doe er nu ook niets meer aan en wacht op echt tuinweer, graadje of 20 met een zonnetje ;-))) Liefs, hug, Ann ♥

  5. Het weer is hier nog steeds behoorlijk knudde met een rietje. Het is nat en kil. In de tuin werken is niet prettig wat je krijgt ijsvingers. Toch komen de bollen allemaal uit. Als de zon maar even schijnt, doen ze echt hun best. De hyacinten en narcissen zijn echt lekker bezig en de tulpen ook maar daar zijn nog geen bloemen te zien. Als het nou een beetje lekker weer wordt met de Pasen, kunnen we buiten koffie drinken en genieten van alle kleurtjes in de tuin. Zou toch heerlijk zijn??? Overigens heb ik nu de schoenlappersplant en de Afrikaanse roos mooi in de bloemen staan. Beetje laat eigenlijk maar nu heb ik er eigenlijk meer aan. Mooi meegenomen, zit het ook eens mee ;-)))Ennuh… mijn strijkvrije wasprogramma werkt ook voor geen meter hoor dus alleen Melda heeft mazzel. Wat wel helpt om minder te hoeven strijken, is een klein aantal stuks wasgoed in de droogtrommel te doen en dan op kastdroog te zetten. Even gladtrekken en het is alsof het gestreken is. Maar niet teveel goed tegelijk erin want dan krijg je juist heel veel kreukels. Djeezzz. ik lijk "Margriet weet raad" wel. Liefs, I ♥

  6. Dan zijn jullie echt achter Melda, de krokussen hebben hier hun mooiste tijd al gehad en er bloeit al heel veel, zelfs sommige bomen hebben al kleine blaadjes. Wat heerlijk dat het een echt strijkvrij programma is, alles wat ik was al is het strijkvrij en al staat het programma op de wasmachine moet toch gestreken worden. Ook een heel fijne avond gewenst en dat zal wel lukken met mooie schone gordijnen ;-)))

  7. Hier heeft het ook geregend maar nu schijnt de zon.De paasbloemen zijn nog niet open ,nog niets eigenlijk alleen de krokussen de rest staat nauwelijks in de knop ,we lopen achter denk ik.Ik heb mijn gordijnen gewassen .Nu heb ik een programma strijkvrij wassenen het was goed gelukt,vroeger moest ik ze altijd strijken anders was het een frommel.Fijne avond !

  8. Whoehahaha Belia, ik dacht dat het droog zou blijven dus ben naar Kollum gegaan met Mandy, het was een heerlijke temperatuur en wel veel bewolking maar dat geeft niet, we zijn echt klets- en kletsnat thuis gekomen, het zou hier pas tegen de avond gaan regenen nou nee dus! Een fijne avond meis, liefs, Ann.

  9. Prachtige voorjaarsfoto’s Ann, en ook ik ben blij dat de winter voorbij is, maar ietsje meer zon is van harte welkom. Het ziet er hier een beetje somber uit, denk dat het gaat, nee niet gaat, het regent al!Fijne dag verder, toedeloe…

  10. @ Betty, ze zijn wettelijk beschermd maar er zijn tuincentra die de bollen verkopen heb ik gelezen, ik heb er nog niet naar gezocht maar het lijkt me heel mooi om ze in de tuin te hebben. Het weer is heerlijk en af en toe wat regen is alleen maar prima voor alles wat groeit en bloeit, het is echt een pracht seizoen. Jij ook nog een heel fijne week, liefs, Ann.

  11. Die klokjes zijn erg mooi.Zouden ze echt niet te koop zijn.Heel apart.Lekker hè dat het mooie weer er aan komt.Alles weer fris groen en zo veel kleurtjes.Mijn favoriete seizoen.Fijne week verder

  12. Lieve Bea, ook jij een heel goede en fijne week gewenst, met je tuin zal het allemaal wel goed komen, afwachten tot anderen wat doen is minder plezierig, maar je hebt geduld met Diesel dus zal het met de rest ook wel goed zitten. Het is Mandy’s eerste lente en het is een reuze goede hulp, Yorkies zijn ook eigenlijk jachthondjes maar dan op ratten enz., Ze snuffelt wat af en als ik iets mis dan trekt ze mij wel mee als het watervogels o.i.d. zijn, vogeltjes pesten vindt ze ook heel erg leuk en van mijn gemopper trekt ze zich dan niets aan maar met z’n tweetjes genieten we wel van de lente.Liefs, Ann.

  13. Lieve Ann, kom je even een fijne week wensen. Mijn tuintje is nog lang niet zoals het wezen moet, maar dat komt wel. Wat ik zelf kan doen doe ik en verder zal ik mijn ziel in lijdzaamheid moeten bezitten. Het wachten is nu op 17-planks schutting-delen. Ze hadden nog wel 15-planks, maar daar kijk je zo door de kieren heen en dat wil ik niet. Mandy is vast heel blij dat ze nu met jou lekker buiten kan wandelen i.p.v. alleen maar popje gooien, halen en brengen. Ze ziet nu veel meer van de voor haar zo grote wereld denk ik. En wel in een prachtig jaargetijde.Liefs, Bea.

  14. @ Broertje je wordt bedankt, je kunt wel gaan!!! 3 Keer 25 maal popje gooien is knap vervelend whoehahaha, dan maar een stuk wandelen, cameraatje mee en dan ben je al snel een eind weg en het is nog goed voor de lijn ook!@ Ingeborg, bedankt ik leef helemaal weer op na die eindeloze winter, ook ik zit er niet mee wat ik moet doorstaan voor het nemen van sommige foto’s overigens is het geen hobby maar maar een kwaal! Mandy geniet met volle teugen maar ik ook hoor, jullie ook nog een fijne dag, liefs, Ann.

  15. Bij het zien van deze foto`s krijg je echte zin in de lente. En dat je voor mooie foto`s iets over moet hebben is me wel bekend, daar zit ik ook niet mee, en wat zal Mandy lol gehad hebben.Wens je nog een fijne zondag toe.Liefs Ingeborg.

  16. Ja jij moet kiezen tussen met de Pitbull op stap, of eindeloos popje gooien hè? Dat Zuster Anna na een hele dag turen of zij iets ziet komen, daar ‘s-nachts geen behoefte meer aan heeft kan ik mij voorstellen….hahaha!

  17. Hoi lieverd,aantrekkelijk of niet, als je een Mandy hebt moet je lopen en dat is hier waarschijnlijk toch prettiger dan daar bij jou, altijd weer wat nieuws te zien van de lente en dan voel je het niet zo erg als het een paar graden minder zacht is, gewoon de lange onderbroek aanhouden als het te warm wordt je bovenbroek uittrekken ;-)))Dikke kus van zuster Anna, die niets ziet komen en ’s nachts om 12 uur hoeft het niet meer, whoehahaha.

  18. Het is hier ook niet erg aantrekkelijk weer om de deur uit te gaan Ann, maar het is (nog) wel droog. Ik heb al twee keer de lange onderbroek opgeborgen, en weer te voorschijn gehaald…je wéét het niet meer hè?Een dikke kus van je broertje.

  19. @ Sjerrie, dit is van het weer dat je echt niet meer weet wat je aan moet, de ene dag loop je zonder jas een heel eind en de volgende dag heb je weer een jas nodig, maar als het maar droog is. Op Skylge zal de wind ook wel een stuk schelen maar haren in de wind heeft ook wel wat.@ Lukas, dank je wel zoals je overal op spaces ziet is de lente hier toch echt begonnen en het gaat heel snel zelfs de Forsythia’s bloeien al, pootje baden is best lekker maar dan het liefst in een beetje schoon water ;-)))@ Liesje, bedankt voor het compliment hier zijn heel erg veel zwanen in de omgeving en als ze allemaal een nest hebben worden het er al meer, hier zijn ook reeën maar dat moet even treffen en het is een geweldig gezicht alleen wat ver voor mijn camera, maar zonder foto’s vind ik het ook prachtig om te zien. Hier is het overwegend bewolkt maar wel droog dus er kan gewandeld worden met de pitbull ;-)))Liefs uit Buitenpost.

  20. Hè Ann, het zijn hele mooie foto’s hoor!’k Wou dat hier ook zwanen waren, maar reeën zijn natuurlijk ook leuk.Gelukkig schijnt het zonnetje hier ook.Een groet uit Drenthe!

  21. ook een prettig wekeind,zondag dan,ben wat latermooie lente fotos heb je geplaatst,hoop voor je dat het weer aangenaam blijft,kan je lekker pootje baden,ha,ha

  22. Het wordt weer van dat rare weer hè en dan kiezen………….. Op Skylge: Jas uit op terras……….. Jas aan op wandeling voor de wind, dus open en los. Trug: Jas tot op de kin weer dichtgeritst. En ik had gewoon mijn winter slaapzakjas aan…………. Blij toe hoor. Pfffffffffff

  23. @ Elisabeth, een jas had ik vandaag ook aan hoor maar volgens de berichten zal het morgen droog zijn en een beetje in de tuin scharrelen daar blijf je wel warm bij, wat leuk dat je alweer mooie rozen hebt uitgezocht en clematis is ook altijd erg mooi, je hebt groene vingers dus het wordt vast weer een plaatje van een tuin, groot of klein maakt niet uit aan een tuin kan je zien wat voor mensen er wonen! Wil je wat geduld van mij hebben meis, ik heb zat dat heb ik wel geleerd door de jaren heen als iemand mij wat belooft ben ik al blij als het na een maand gebeurt ;-)))Au, ╠╣enk je hersens werken nog prima met schaamte heb ik de wonderbedonderbollen oplaatst weggekieperd, maar de knoflook staat buiten dus kan ik altijd het weer de schuld nog geven ;-)))@ San, wat een ellende telkens op spaces vanmiddag kon ik nergens komen foutmelding na foutmelding dat zit vast in die popups die geven altijd ellende, maar nu doet ie het weer, lente is heerlijk en morgenavond is het om half 8 nog licht!!! Eigenlijk weet ik niet welke knoflook het is dat stond er niet bij maar rooie is het niet, ik zal daar eens een paar bolletjes van halen, maar van de knoflooklucht heeft niemand last bij mij en Mandy merkt het niet eens, overigens een flinke pluk peterselie eten en de lucht is weg. Poot is allang weer droog whoehahaha, het is alleen altijd even schrikken maar ik ben ook al eens bij het ramenlappen in de emmer met sop terecht gekomen en dan sta je echt voor paal en weet niet wat je moet doen, foto’s maken blijft leuk San het is geen hobby maar een kwaal! ♥ liefs ♥@ Murwarita, je mag niet typen luister dan toch eens naar moeder overste ;-))) Sterkte lieverd ♥@ Miem, dat is geen ongelukje maar een ongeluk en doe echt rustig aan, zwanen zijn niet zo gevaarlijk hoor weet je wat gevaarlijk is Miem, hakjes! Als ze jongen hebben kom ik er ook niet zo dicht bij hoor, maar ze waarschuwen best wel heel goed dus dan ben ik wel op m’n hoede, ik heb eens een tik gekregen van de vleugeltip en toen had ik al een blauwe arm. Als het morgen droog is ga ik toch weer aan de wandel ik moet wel want Mandy wil zo graag en ja wat doe je dan als goede moeder zijnde, wandelen natuurlijk. Dikke kus en veel sterkte lieverd.@ Nicky, bedankt voor het compliment, ook jij nog steeds grieperig dus er zijn er nog al wat die wat mankeren, goed uitgriepen hoor, nu is het echt te koud voor je, slaap lekker and have sweet dreams, liefs, Ann.@ John, dank je en hier zit er een die weer zingt van blijdschap dat die ellendige winter voorbij is en ik denk dat iedereen er schoon genoeg van had.

  24. Mooie voorjaarsfoto’s ! Ik ben blij dat die winter weer achter de rug is !

  25. Wat een heerlijke lentefoto’s Ann. Heb jammer genoeg nog niet van de lente kunnen genieten, misschien volgende week, dan wordt de temperatuur weer wat hoger volgens de weerman.Fijn weekend!liefs Nicky

  26. heerlijk he, dat lenteweer! Jij hebt er weer prachtige plaatjes van geschoten. Ik durf bijna te zweren dat ik die woerd in zijn vuistje zie lachen…….. Kan er zelf iets minder van genieten. Heb een ongelukje gehad en moet dus nog even wachten met mijn polderwandelingen. Ennuh,……… doe maar voorzichtig hoor, niet te dicht bij zwanen, prachtige dieren maar ik blijf toch altijd op mijn hoede sinds ik gehoord heb dat ze een arm met een vleugelslag kunnen breken…….fijn weekend lieverd, geniet maar lekker van de blommetjes en de bijtjes. Dikke kus Miem

  27. @san : zal aan aan ed vragen ze mee te brengen zit in bij van der valk in heerlen op zoon te wachten die nog uit Frankfurt moet vertrekken. Je kent de de familie en je weet hoe ongeorganiseerd ze zijn slaat weer alles. Is blog waard maar kan niet typen. Prettig weekend aan allemaal, baal als een stekker maat enmag niet. ♥♥♥♥♥ voor iedereen

  28. Ik dacht ff dat Ann aan de beurt was na een middag onbereikbaarheid op sommige spaces maar het valt mee gelukkig, kreeg maar twee meldingen dat het geen date werd. Lekker he, Lente….ondanks een natte poot.Welke knoflook heb je in de grond gezet? De rooie?Op dit moment is de verse rouge knoflook weer verkrijgbaar, zo lekker en zacht en geeeeeen knoflookkegel als je hem eet. Gewoon opsnijden in een gerecht zoals je een ui gebruikt, en echt, je stinkt niet!!! Hele mooie foto’s van jouw lentebelevenis…. ♥

    °○°Alexandra
  29. Knoflook telen Ann ? Als het maar niet net zo afloopt als met de wonderbedonderbollen van vorig jaar hahaaaaaa

  30. Idd Ann ,na alle kou is 8 of 9 graden best lekker ,ik moet zeggen dat ik wel de warme jas aanhad vandaag .Lijkt me leuk om zelf je knoflook te telen en we horen wel of het gelukt is .Hier staan nu inmiddels 4 rozenstruiken en 4 clematisen klaar om geplant te worden plus nog wat klein spul ,ook is de pergola bijna klaar maar er moeten nog wat ijzeren rekken gezaagd worden maar daar moet nog een apparaat voor gekocht worden bij de Lidil en dat kan maandag pas dus ik moet nog ff geduld hebben en uhhh geduld hebben is niet mijn sterkste kant haha .Ik wens je nog een fijne avond Liefs Elisabeth

  31. Voor morgen voorspellen ze mooi weer Elisabeth, en na die lange koude winter vind ik 8 of 9 graden ineens best wel goed, ha ik heb knoflookbollen in de grond gezet dat leek me zo leuk om je eigen knoflook te telen, het bloeit mooi en je houdt er als het goed gaat ook nog wat van over.Liefs, Ann.

  32. Jammer dat het regent bij jou ,hier was het best heel lekker met regelmatig de zon .Hopelijk morgen weer beter Liefs Elisabeth

  33. Ook jij nog een heel fijn weekend Petra, echt koud was het niet maar het regende telkens toch nog wel een wandeling kunnen maken tussen de buien door en dat was best lekker.

  34. Het was hier vandaag heerlijk weer, het zonnetje ook nog gezien. Wel een koude wind, maar ach je jas goed dicht en dan was het ook wel uit te houden. Wens je een fijn weekend verder.

  35. @ Toch jammer dat het nu telkens regent Els, maar bij jullie is het dan toch nog langs gegaan. Bedankt voor het compliment voor de foto’s, wat is het toch leuk werk! Liefs, Ann.

  36. jij ook een heel goed weekend nog hier hadde we vandaag bewolkt en oooook nog zon in de middag wat een prachtige fotos ann

  37. Bedankt allemaal, jammer dat het niet overal zulk mooi weer was maar één troost het regent hier nu en het is maar 8 graden, dat scheelt een jas. Het was gewoon een cadeau die paar dagen en cadeautjes krijg je ook niet iedere dag. @ Murwarita, pas je wel een beetje op met typen? Toch leuk van je baas dat ie met blommen kwam en zeker als je daar helemaal niet op rekent. Hommels doen niets hoor meis, ze zijn alleen maar mooi en lezen is altijd fijn!@ Joke, meteen een overhemd met korte mouwen zat er ook niet in natuurlijk, nu heb ik ook weer een lekkere warme fleecetrui aan, maar het was echt genieten en er komen nog veel meer dagen het is ook nog maar eind maart.@ Sjerrie, gelukkig dat je de foto’s nog kon zien en dat er geen lang verhaal stond, bedankt voor het compliment al heb ik nu wel 30 zwanenfoto’s…… grinnn………@ Ilona, wat een ellende een lekkend dak, als het nu maar gevonden wordt waar het lekt want meestal is dat nog een hele toer. Een telelens heb ik voor de zwanen niet nodig, maar wel voor die akelige waterhoentjes als die me zien zitten ze alweer onder het dode riet, het wordt volgende week wel weer mooi weer en dan hopelijk bij jullie ook, de tuin komt ook wel ik begon meestal in april en ben nu voor de eerste keer wat vroeg, je petekind geeft je veel likjes en kijkt wel wat zuur want we gaan in de regen echt geen lange wandeling maken.@ Gerrit, bedankt voor je compliment en als het mooi weer is dan genieten we met volle teugen.@ Caro, daar wordt een mens ook echt blij van zonder jas de deur uit en lekker zwerven, de zwanen zullen wel niet meer zo makkelijk zijn als er jongen zijn, maar nu kan je heel dichtbij komen.Allemaal liefs, resp. hugs.

  38. Prachtige foto,s weer Ann!!!!..het voorjaar is voor mij nog steeds de vreugdegevoel brenger gheh gheh..net als jij geniet ook ik er enorm van..die foto van die zwaan vind ik superrrrr..fijn weekend meisss..liefs Caro.

  39. Geweldige mooie foto’s Ann,echt voorjaar,Heerlijk om daar daar zo van te genieten,wat een heerlijke tijd,dat voorjaar.Hier bloeien de Narcissen nog net niet.Ann ga lekker verder met genieten ,groetjes van Gerrit en Elly.

  40. Het is hier ook warm of koud maar de verwarming staat als 3 dagen uit overdag. We zijn gewoon idioot want als her vriest moethet binnen 21degC zijn en nu staan alle deuren open en is het 18degC ?????? prettig weekend nogmaals moet er echt vandoor. xxx

  41. Je hebt weer hele fraaie foto’s gemaakt Ann… maar laiverd, waarom zou je een telelens aanschaffen??? …… groter krijg je de zwaan er toch niet op ;-)) Een eerbiedwaardige afstand van de mens stellen deze prachtige dieren sowieso op prijs. Het is lente, maar er is hier niet veel van te merken, het is nat en kil en mijn dak lekt ook nog eens. De tuin ziet er niet slecht uit maar de bestrating is smerig, zwart en groen, het is een zooitje. Maar als het zo nat is, ga ik toch zeker niet ‘lekker’ buiten werken? Ik kijk wel uit. Het zal toch nog wel eens 3 dagen achter elkaar droog zijn dit jaar…grinnnnn. En wat Joke zegt, geldt ook voor mij: ik zit ook met een wollen vest aan achter de pc, het is hartstikke koud. Ik wens je hoe dan ook een warm, zonnig en gezellig weekeinde en geef Mandy een aai over haar lieve bolletje van haar peettante. En voor jou een dikke kus! Liefs, I ♥

  42. Die zie ik nog wel…………………… grinnnnnnnnn

  43. Ow ja, dan hebben we de foto’s nog. Ze worden steeds mooier Ann!

  44. Mijn ooggies staan op half zeven. Zie niks, wil alleen maar slapen…………… I am complete and utterly bushed.Fijn weekend!xsjerrie

  45. wat was het toch mooi weer gisteren mijn man trok meteen een overhemd met korte mouw aan en nu heeft hij weer een overhemd met langemouw aan en nog een vest erover want het was vandaag toch weer een stuk kouder.je ziet de mensen weer in de tuin alles moet weer opgeknapt worden .wij hebben het bistro setje weer geolied kan hij weer een jaar mee. je krijgt de lente kriebels weer .jou camera doet het nog heel goed hoor je hebt mooie foto,s gemaakt hoor heerlijk weer met mandy erop uit samen genieten van het mooie weer ,maar wat het weekend brengt weet ik niet we zullen wel zien ann ik wens je nog een fijn weekend liefs joke

  46. ow dikke hommel in huis, rolluiken dicht en floep weer naar buiten en inderdaad een enkele vlinder. Het blad ven de bomen knalt open, een symfonie. hugs en knufs moet naar bed :-(

  47. Leave, alles staat er perfect op. 20 graden ? dat hebben we hier nog niet gehad. Wel baas op bezoek met een bos blommen, das helemaal een unicum. ga weer want t’gaat niet om te typen. lees mooii boel de tweeling van Highgate (audry nigggenegger) Prettig weekend

  48. @ Henk, dat is fijn om te lezen als jij en Edward zeggen dat de klokjes er wel goed op staan ben ik helemaal tevreden, ik ben lekker voor met het tuinwerk maar het is iedere keer weer een heel werk, sterkte met jouw tuin en niet alles achter elkaar doen, er is heel veel te fotograferen en dat is toch prettiger. Liefs, Ann.

  49. Ik zie dat je geniet van ’t voorjaar Ann, je foto’s laten het zien. De sneeuwklokjes staan er juist prachtig op en ook de eend heb je mooi vastgelegd. Jammer dat het dit weekend wat minder lijkt met het weer maar als het een paar uurtjes droog blijft moet ik nodig in de tuin aan het werk, het is één grote bende.Liefs van Henk

  50. @ Mazza, dank je wel dat wist ik niet en vond het eigenlijk te vroeg, de struiken zijn gesnoeid dus ze kunnen maar eitjes leggen de drie budlea’s zijn voor alle vlinders.@ Elisabeth, dagpauwogen en citroenvlinders heb ik nog niet gezien maar die zullen dan ook wel snel komen, fijn hè meis!

  51. Ja lieve Ann ,ik zag woensdag verscheidene Dagpauwogen hier rond vliegen ,had er zelfs twee in een mand viooltjes en die hadden het erg gezellig samen ook zag ik een mooie gele citroenvlinder in mijn voortuin ,nou toen heb ik echt even met mijn ogen geknipperd ,het is echt genieten Liefs Elisabeth

  52. de vlindertjes die je nu ziet zijn overwinterd als pop, zo gauw de omstandigheden er naar zijn komen ze uit . en zorgen liefst meteen voor nageslacht. hopelijk kunnen ze veel eitjes leggen zodat we van veel vlinders kunnen genieten.

  53. @ Elisabeth, ook ik heb een vlindertje gezien en kon haast niet geloven dat die er al waren, maar dan heb ik het toch goed gezien ondanks een brilletje dat nodig sterker moet ;-))) Uit de wind was het heerlijk maar dan is het geen tijd om te zitten er moet genoeg gebeuren, het zitten komt nog wel! Liefs, Ann.@ Mazza, dat is echt pech hebben dat het bij jullie regende en het weekend ziet er ook niet al te best uit, maar moed houden het wordt weer mooi en ik hoop dat je dan vrij bent, is ook geen ramp hoor een paar natte voeten die zal jij bij je wandelingen ook wel eens krijgen. Maar het is heerlijk buiten, het is hier erg stil en ik begin al wat vogelgeluiden te herkennen.@ Dear Brother, bedankt voor het compliment voor de foto’s, het lukt lang niet altijd maar met iedere aardige foto ben ik dik tevreden. Die Lenteklokjes had ik ook nog nooit gezien, dat het een paar dagen wat regenachtig is kan bij mij de pret niet drukken hoor broertje, even wat achterstallig onderhoud wegwerken en wat zaaien in huis alvast voor de tuin is ook leuk, Mandy heb ik de kriebeltjes gegeven en dat vindt ze heerlijk! Jij een heel dikke kus.

  54. Lieve Zuster,Aan je mooie foto’s te zien heb je met volle teugen genoten van het mooie weer, jammer dat het nu weer even voorbij is hoor. Het is inderdaad onvoorstelbaar hoe snel de natuur bezig is de achterstand weg te werken. Die lenteklokjes zijn echt prachtig, ik heb ze hier nog nooit gezien. Met de scherpte van de foto is niets mis hoor, bij een macro-opname heb je altijd een beperkte scherpte diepte, als dat gene wat je wilt laten zien maar scherp is, dan is het prima. Je andere foto’s zijn ook mooi gelukt, fijn dat je coolpix nu weer doet wat hij moet doen. Ik wens je ondanks het mindere weer toch een fijn weekend.Liefs en een dikke kus voor jou, en natúúúúrlijk weekend kriebeltjes voor Mandy van je broertje.

  55. ach een nat voetje halen is nog niet zo’n ramp. heerlijk die bloemetjes weer hè.hier heeft het bijna de hele dag geregend.

  56. Lieve AnnJa het is zeker genieten nu het lente is en idd er vliegt en kruipt al heel wat rond ,deze week heb ik al heel wat vlinders gezien en idd heel veel grote dikke hommels ook het groen is niet te stuiten ,het is zeker genieten om zelfs al weer buiten te kunnen zitten uit de wind .Je foto’s zijn mooi hoor vooral die lente klokjes vind ik prachtig .Ik wens je een heel fijn weekend Liefs Elisabeth

Geef een reactie

