Hulp te laat voor zwaar verwaarloosde hond Diesel.   49 comments

Bron en foto: RTVNoord.nl

Soms denk ik dat alles went, dagelijks lezen we in de kranten en op internet en zien we op de TV vreselijke toestanden, maar toen ik vanavond onderstaand bericht las was ik behoorlijk aangedaan, hoe ongelooflijk is dit en hoe kon dit gebeuren zonder dat iemand het merkte. Veel van ons hebben meegeleefd met de verwonding van de hond Diesel van spacevriendin Bea en hebben we gelezen hoeveel zij voor haar hondenkind over heeft, het is schokkend dat ook deze hond de naam Diesel had. Ik ben er stil van heb mijn eigen kleine lieveling in m’n armen genomen en kan alleen maar zeggen mijn respect voor de mensen van de dierenambulance en R.I.P. Diesel.

00 Diesel

clip_image002
HOOGEZAND – De Landelijke Inspectiedienst onderzoekt de dood van een hond in Hoogezand. Medewerkers van Dierenambulance Stadskanaal troffen de broodmagere, zwaar verwaarloosde Diesel op sterven na dood aan. Bijna direct daarna overleed de Staffordshire.
De medewerkers van de dierenambulance reageren geschokt op het incident.
Volgens woordvoerder Paulien Huiting hebben de medewerkers al heel wat meegemaakt, maar dit slaat werkelijk alles. De eigenaar van Diesel nam zelf contact op met de hulpverleners, omdat zijn hond niet goed was geworden. De man scheen geen idee te hebben waar het gedrag van het dier vandaan kwam; hij claimde hem ook elke dag te eten te geven.
Diesel is inmiddels gecremeerd. Binnenkort wordt z’n as in aanwezigheid van de medewerkers verstrooid. "Het is onze manier om ons verdriet te verwerken," zegt Paulien Huiting.

In een opgenomen uitzending laat Paulien Huiting weten dat de man totaal geen spijt toonde en het wat lacherig afdeed. Onbeschrijfelijk en zo iemand kan later gewoon weer een huisdier aanschaffen.

Posted 24 februari 2010 by Ann McDunn in Dieren

49 responses to “Hulp te laat voor zwaar verwaarloosde hond Diesel.

Subscribe to comments with RSS.

  1. De man ( Ik wil het geen baasje noemen ) moet zelf ook zonder eten gezet worden en een hele pijnlijke dood sterven van mijn apart

  2. Bedankt voor je reactie Nic!Lieve groet, Ann.

  3. Ik hoef niet gauw naar woorden te zoeken. . . . . .Maar hier. . . . . . . .zijn geen woorden voor.

  4. Bedankt allemaal, door omstandigheden is het weekendlogje erbij gebleven en ik zal z.s.m. wat anders plaatsen, het is ook een afschuwelijk gezicht en wat is het mooi te lezen hoeveel mensen wel van dieren houden en dit onmens verafschuwen. We zullen wel nooit te weten komen hoe de schoft heet maar ik had hier graag zijn naam in heel grote letters neergezet, we weten al waar hij woont en al heb ik er niets mee te maken iedereen moet eigenlijk weten wie dit is! Dayenne je hoeft geen sorry te zeggen hoor, jij en Hilda bedankt voor jullie reactie en John ik lees zo vaak over Max en ik weet dat die bij jullie nummer 1 is, een dier kan zich niet verdedigen dus moeten dierenliefhebbers het maar doen als er weer eens alleen een boete van komt, misschien lezen mensen uit zijn buurt dit ook, ik hoop toch echt dat deze vent eens heel hard wordt aangepakt. Liefs voor alle mensen die goed zijn voor dieren!

  5. Krijg een knoop in mijn maag als ik dit zie. Welk beest doet dit nou? Afschuwelijk! Ik had een paar dagen geleden je stukje al gezien maar ik wist gewoon niet wat ik moest zeggen… Liefs van cybsibIk wens je een fijne zondag!!

  6. Deze soort lui (mensen wil ik ze niet noemen) zijn het doodschoppen nog niet eens waard. Wat bij ons als eerste voorgaat is onze Max dan komt Rene en wat over is is voor mij en niet anders. Trouwer en eerlijker dan een hond is er niet op de aarde. Ik moet zoiets niet zien gebeuren want dan ga ik door het lint. Wat voor karakter moet je hebben om een dier zo te bahandelen.

  7. Hoi Ann,Ik zag bij John de titel staan "Hulp te laat voor zwaar verwaarloosde hond Diesel" dus dacht ff kijken.Dit is zoiets vreselijks…hier zijn geen woorden voor…nou ja die heb ik wel, maar schrijf ik maar niet neer.Dierenleed kan ik echt niet tegen…gadver dat er zulke mensen hier omlopen die zo een dier leed aan doen..BAH!!!!Heb zelf ook een tijdje bij een dierenambulance gewerkt..maar zoiets gelukkig nog nooit meegemaakt…ben ermee gestopt omdat ik bij alles stond te huilen..kon er niet tegen. Zul je zoiets mee moeten maken…had die persoon geloof ik weet ik wat aan gedaan dan. Jammer dat er geen mensen zijn geweest die de dierenbescherming hebben gebeld…dit moet toch wel door iemand zijn gezien..zou je denken (????)Groetjes Hilda

  8. Sorry Ann dat ik hier wat schrijfben er kapot vantranen staan in mijn ogen jeetje nog aan toe ben zelf stapel op diertjesen als ze wat hebben voel ik mij erg naarLaat het hier bij af schuwelijk te veel.Lieve Groet Snik Snik

    ҈♥ܓ✿ܓDS ܓ✿ܓ ҈♥
  9. Oooooohhhh Ann, Sorry, maar je weet dat ik het van de week erg druk heb gehad, dus ben totaal niet op space geweest. Maar wat is dit afschuwelijk. Ik kan hiervoor geen woorden vinden, en heb eerst een poosje zitten huilen, bij het zien van deze foto. Dat de mensen van de dierenambulance daar ook moeite mee hebben, kan ik me 100 % voorstellen. Je zal toch zoiets op je werk aantreffen. Dit is ONGELOOFLIJK, maar doet vele mensen pijn, dat weet ik zeker.Bij deze voor jou en MANDY een heel fijn weekend en een prettige week toegewenst.Ook mijn dank voor de felicitatie van mijn verjaardag.Liefs van Rinus.

  10. Het is jammer dat de eigenaar van deze hond niet zwaar gestrafd wordt. Het zal wel weer uitdraaien op een boete. Ze moesten deze eigenaar zelf eens een tijdje op water en brood zetten ! Voor bepaalde "mensen" (lees "gevoelloze mensen") is het leven van een dier niets waard. Helaas komen dit soort zaken met zekere regelmaat voor. Wat dat betrefd heeft Mandy een lot uit de loterij getrokken !! Nog een fijn weekend toegewenst, John.

  11. Ann het geeft ook niet dat jij via en blog ons de ogen hebt geopend dat dit kan gebeuren .Maar ik zelf als grote dierenvriend kan er gewoon niet tegen dit hoopje dierenleed te zien.Onze hondjes zijn mijn knuffels en ook de poezen die we hebben gehad en Loekie die er nog is .

  12. @ Tanja, het was echt niet de bedoeling dat jullie zo geschokt zijn maar ook dit is iets dat gebeurt, ik heb echt heel veel respect voor de mensen van de dierenambulance ik zou het niet kunnen, heel vreemd met mensen die enorme wonden hebben of wat dan ook kan ik heel veel maar met dieren raak ik echt de kluts kwijt en kan er niet tegen, met Mandy knuffel ik heel wat af en als je zo’n warm hoopje hond in je armen hebt begrijp je het niet! Liefs.@ René, altijd geweldig om te lezen hoe jullie met Max omgaan en hoeveel die lieverd voor jullie betekend, dit soort lui hebben geen geweten en zijn van elk gevoel ontdaan anders is het niet mogelijk. Jullie ook een fijn weekend, een dikke kus en een ferme knuffel voor Max.

  13. ja an ik las het gister ook en ik was er ook kapot van zo ga je niet met dieren om maar deze persoon denkt daar niet zo over en als ik dan naar onse max kijk dan ben ik erg blij dat hij een goed tehuis heeft en als ik deze hond had tegen gekomen dan was die met liefden op genomen nee ik kan er echt niet met me pet bij dat er mensen zijn die dit op hun geweten willen heben .maar als nog wil ik je een fijnen vrijdag en weekeind toe wensen diken kus van mij voor jou

  14. Gisteren zag ik deze foto in sbs ,zei tegen Jan die wil ikniet zien Ann heeft hem op haar space ,De mensen van de dierenambulance hebben hun buik er behoorlijk van vol van wat voor dierenleed ze allemaal tegen komen .Meis een fijn weekend samen met Mandy .liefs Tanja

  15. Als ik zelf kijk schrik ik ook telkens weer dus ik zal zo snel mogelijk er wat anders boven plaatsen. Die ellendeling uit Costa Rica ben ik ook nog niet vergeten Loontje, als ik achter de naam van die hufter kom zet ik het hier heel groot neer maar meestal hoor je er niets meer van, in dit geval heel erg jammer want zo’n onmens moet maar eens weten wat hij heeft gedaan! Geen boete, dat helpt niet ik ben helemaal niet voor het achterna lopen van Amerika maar in dat opzicht zou ik wel willen dat ze dat hier deden, naar het programma Animal Planet ga ik maar niet kijken dan maak ik me te druk, ik kan niet tegen dierenleed laten ze hier maar een dierenpolitie instellen of liever nog dierenveldwachters met ouderwetse knuppels, maar zo’n beweging als Rescue Ink zou ik ook toejuichen, ik heb best heel veel randcriminelen meegemaakt maar die waren altijd ontzettend goed voor dieren, alles liever dan een z.g. gestoorde maar voor de rest lieve huisvader, aardige rustige man o.i.d. In dit soort gevallen kan ik er totaal geen medelijden voor opbrengen want ze weten drommels goed wat ze doen, het is geen vlaag van verstandsverbijstering, midden op een voetbalveld tot aan zijn kin ingraven en dan een bal over z’n kop, laat dan de elftallen maar komen. Klinkt heel erg hard maar ik meen het ook nog! Bedankt allemaal, vandaag een beetje een nare dag maar morgen zal het wel weer beter gaan, allemaal een fijn weekend gewenst en liefs van mij voor jullie.

  16. Sorry Huang Hui-jie. Long Xiang (JI Chang) Jack.H maar je links kan ik niet lezen, bedankt voor je reactie maar ik zal deze moeten verwijderen.Groet, Ann.

  17. Zulke beelden zullen nooit wennen Ann, En vraag me steeds waarom mensen zo harteloos kunnen zijn met dieren. Denk dat Diesel in zijn dood er beter vanaf is. Mensen van de dierenambulance zullen vaker vreselijke dingen aantreffen, dit werk zou voor mij niets zijn want daar zou ik niet tegen kunnen. Het doet gewoon pijn om zo`n verschrikkelijke foto te zien.Geef Mandy maar een knuffel want ik weet zeker dat zij de hemel op aarde heeft bij jou.Liefs Ingeborg.

  18. In een woord afschuwelijkLiefs Janny

  19. @loon : Ja gaan ervoor@iedereen anders : vreselijk, kijk naar Jules aai hem, hij kijkt terug en vraagt met oogjes,………….. gaan we slapen ??? Ja knuff. Gaan we doen Jules-Pules. Telefoons waren leeg Ann.Trusten

  20. Afgrijselijk. Ik kan er niet naar kijken.

  21. Nee Ann, ik kan het niet aanzien. Dit is een zelfde geval als die nepkunstenaar uit Costa Rica, Habacuc. Weet je nog? Ik kan er gwoon niet naar kijken want ik word er kotsmisselijk van. Ik word ook zo vreselijk kwaad dat mijn hart ervan gaat bonken. Aanpakken die schoften, dit kan en mag niet afgedaan worden met een boete. Dieren zijn levende wezens en daarvoor zouden dezelfde wetten moeten gelden als wanneer je mensen zo martelt en mishandeld. Wat voor een laf, hufterig en totaal asociaal mens heeft dit op zijn geweten? Kan hij niet met naam en toenaam genoemd worden? Of wordt dan zijn privacy teveel aangetast? Die Litouwse hufter die een hondje van de brug gooide is met naam en adres op het internet gezet en dat heeft ie geweten!!!! Kan dat hier misschien ook? Liefs, I ♥

  22. dit is toch onbegrijpelijk moet toch flink bestraft worden, het gedrag van hem moeten ze eens goed aanpakken

  23. Ik scroll naar beneden want ik kan de foto niet meer aankijken. Het mag stom klinken maar raakt me net zo erg als een uitgehongerd kind. Het kind zijn ouders willen dit niet, geen ouder doet dit, wil dit , behalve de zwaar gestoorden en daar valt de eigenaar van de hond ook in. De 3de keer dat ik tranen in mijn ogen krijg vandaag, misselijk en tamelijk agressief………………. En das mijn gewoonte niet. Met dingetjes aan een touwtje ophangen de Tantalus kwelling for ever…………………………………………………………. Oef zoveel puntjes. Sorry

  24. Ik had het gisteren al gezien maar werd te woedend om te reageren. Afschuwelijk gewoon. Eer dat je het zo ver hebt laten komen, misdadig gewoon…Er gaan stemmen op om in NL ook een dierenpolitie op touw te zetten, mijn stem hebben ze. En ben dan ook meteen benieuwd hoe ze dit willen gaan doen.Ik weet niet of je het programma Rescue Ink, volgens mij op Discovery, wel eens hebt gezien….brede kerels met een hart van goud die dierenmishandeling tegen gaan in Amerika, maar dan ff een tikkie anders.♥ San

    °○°Alexandra
  25. Het is net zoals Annelies zegt in Amerika worden mensen vervolgd voor zoiets ,ook ik kijk regelmatig naar Animal Planet en wat een ellende zie je daar ,gruwelijk vaak .Ik liet even Wim de foto zien en ook hij draaide direct zijn gezicht af ,het houd me wel even bezig als ik zoiets zie !!

  26. Bah, wat vreselijk! ik kijk weleens naar Animal planet en daar zie je hoe dierenambulance in Amerika te werk gaan. En ook daar zie je veel verwaarloosde honden. Altijd eng om te zien. Gelukkig zijn ze nog in staat om opgeknapt te worden, maar soms ook niet…In Amerika worden mensen vervolgd voor zulke misdaden.Maar niet te lang naar deze beelden kijken.Lfs Liesje

  27. Ik zag het vanmorgen in alle vroegte en schrok me te pletter. Nog steeds. Dat dit mogelijk is, ik begrijp het niet. Het is afschuwelijk. Ik kook ook. Gedsie dat er zulke mensen bestaan.

  28. Zelf heb ik ook de tranen in m’n ogen gekregen en ben ik echt heel erg geschrokken van de foto, Els je hoeft bij mij nooit sorry te zeggen, ik denk hetzelfde maar ook dat mag niet toch maar een beetje honger laten lijden een week of 8?

  29. ooooooooooo ann wat verschrikelijk meer kan ik even niet zeggen even van schril nekomen bij het zien van de foto wil deze maan wel met touw achtermijn auto hebben op treken heel hard weg rijden dan doet hij het nooit weer jee wat een vrellijke rot kerel sorry voor het word maar mijn bloed kookt bij dit

  30. Ohh wat vreselijk hier krijg ik echt tranen van in mijn ogen ,hoe kan iemand een dier zoiets aandoen ,ongelooflijk !!

  31. Vreselijk,niet normaal dat die nog een huisdier zou mogen hebben.

  32. Bedankt allemaal, het voelt zo goed om te lezen dat jullie dit allemaal zo vreselijk vinden en dat ook uiten, ik kan dit nog steeds niet begrijpen meestal zijn dit soort wantoestanden in andere landen op TV te zien, maar hier zo dichtbij is hartverscheurend, zoals Henk al zegt gevangenisstraf want dit is ook moord! Dierenmishandeling wordt meestal snel afgedaan met véél te lage straffen en daar verandert nog maar steeds niets aan. Er zijn zo ontzettend veel wetten en regels maar hier moet toch een wet voor komen die dit soort ploerten eens ècht hard kan aanpakken. In 44 jaar heb ik heel veel gezien wat dierenleed betreft maar dit heb ik nog nooit gezien, in Nederland zijn de veehandelaren en transporteurs die wreed waren met dieren gelukkig aangepakt en dit kan gewoon doorgaan, was er maar een meldpunt en dan ook nog anoniem want de meeste mensen zijn tegenwoordig bang om iets aan te geven m.i. mag zo iemand nooit en nooit meer een dier hebben!@ Miempie het programma waar jij vaak naar kijkt ken ik niet, maar zoiets zou allang hier in Nederland moeten zijn, ik hoop dat het in Capelle a/d IJssel gaat lukken en dat de dierenpolitie overal in Nederland komt, gelukkig zie ik hier totaal geen dierenmishandeling maar als ze hier komen zal ik me er zeker voor inzetten.Liefs allemaal, I love Animals!

  33. arme hond…

  34. Ik heb tranen in mijn ogen, wat is dit verschrikkelijk! Hoe kan zoiets gebeuren, was deze eigenaar alleen op de wereld, of hoe kan zoiets, dit begrijp ik niet.Wens je een mooie dag, samen met je kleine vriendje. liefs en knuffel, Belia.

  35. Wat is dit een vreselijk akelig gezicht Ann, daar wordt je echt beroerd van. Ik kan werkelijk niet begrijpen hoe iemand het over zijn hart kan krijgen om een dier zoiets aan te doen, dat zijn gewoon onmensen.Een dikke kus van je broertje.

  36. Jesus !! Schrok me echt even te pletter toen ik de foto zag! Dat arme diertje is niet eens meer te herkennen als staffordshire bull….. Zulke mensen zouden ze meteen moeten afmaken, ploerten zijn het !! Hoop zo dat Karma werkelijk bestaat !!!Kijk zelf heel veel naar programma’s zoals Animal rescue, animal presinct, Rescue ink, r.s.p.c.a. ect. Dus zou wel iets gewend moeten zijn. Ondanks dat blijft het echt verschrikkelijk en zit ik nog altijd te grienen als ik het zie. Vooral rescue ink is een geweldig programma, weet niet of je het weleens gezien hebt, maar dat zijn een soort Hells Angels achtige body-builders die verder gaan dan al die andere organisaties samen. Waar die het opgeven gaat rescue ink verder! Prachtig en ontroerend om te zien, zo’n zooitje motorrijdende getatoeëerde spierbundels die zo liefdevol met dieren omgaan. In Capelle a/d IJssel is ook een proef gestart met dierenpolitie. Ze zien het een jaar aan en als het goed gaat wordt het landelijk. Je begrijpt wel wie er zich dan als eerste opgeeft in de Zaanstreek hè! XXX Miem

  37. De ellende is dat dit soort grove mishandeling niet veel harder word aangepakt.Wat mij betreft een flinke boet en gevangenisstraf. Zo hoor je een dier niet te behandelen

  38. Pffffffff…intèns triest dit!!!!..woont die man nu zó afgezonderd dat niemand dit heeft gezien????…hier zijn maaaaaaanden mee gemoeid…bah bah bah…wat een ellende voor het arme beest….

  39. In en in triest.

  40. Ik wordt er naar van als ik deze foto zie .Arme stumper ,.Ik ga nu ook zo snel mogelijk van je blogje af Ann .

  41. Ongelooflijk triest dat zoiets kan gebeuren! Een beest doet zoiets niet, alleen een mens kan dit kennelijk doen!

  42. Intriest meer kan ik niet zeggen. Een beest is de baas

  43. Nee Sjerrie, maar de stumper zal toch eerst wel hebben geblaft en gejankt van de honger neem ik aan tenminste, je weet niet wat zo’n vent heeft gedaan, hij moet maar eens goed onderhanden genomen worden.

  44. Die hond is in iedere geval lange tijd niet meer buiten geweest. Dat kon ie niet.

  45. Het is mij langer te makkelijk om iedereen die iets vreselijks doet als niet sporen te betitelen leave, de hufter zal er wel weer eens niets aan kunnen doen, maar iemand moet het toch gezien hebben? Iedereen is toch niet gek of is het dan toch zo dat er meer gekken buiten de inrichtingen lopen dan erin zitten? Denk het wel!

  46. klopt, die eigenaar spoort ook niet……………..

  47. Wat deze hond heeft meegemaakt gun je je ergste vijand niet Sjerrie!

  48. Triest. Zó triest dit. Het arme beest.

Geef een reactie

