Winter is voor veel dieren helemaal niet zo leuk!   41 comments

Voor de vogels kunnen we allemaal ons best doen om die bij onze huizen komen flink te voeren, maar voor de rest is het veel te lang winter en ook andere dieren hebben er onder te lijden. Daarom en natuurlijk ook voor mezelf en alle anderen die het nu wel hebben hebben wil ik zeggen LENTE KOM SNEL!

00 AD

Het was even groen, en toen begon het alweer te sneeuwen, deze jongen heeft het gelukkig goed!

00 AD 2

Of jullie nu wel of niet aan Valentijn doen, een mooie roos is nooit weg.

00 AD 3

Foto van iemand van de dierenambulance.

Dit vind ik dus weer een echt zielig berichtje, dus hondeneigenaars pas op je huisdier!

Hondje vastgevroren aan brug clip_image002
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010 11:03
Gewijzigd: vrijdag 12 februari 2010 18:53
clip_image004
STADSKANAAL – Een Jack Russel-terriër is vrijdag op de brug van de Stationsstraat in Stadskanaal vastgevroren toen hij zijn behoefte deed.
Politieagenten troffen het zielige rood-wit gekleurde hondje aan op de gele klap. Ze hebben hem voorzichtig losgehaald. Hij bleek gewond te zijn aan zijn pootjes. Omdat er in de buurt geen eigenaar van de hond te bekennen was, hebben medewerkers van de dierenambulance zich over het rillende beestje ontfermd met dekens en kruiken.
De hond werd ondergebracht bij het dierenasiel in Stadskanaal. Hij is door een dierenarts gecontroleerd en maakt het goed. De eigenaar van het beestje zou zich inmiddels hebben gemeld.

Verder heb ik eigenlijk geen nieuws, er is natuurlijk altijd wel nieuws maar nooit leuk en om daar nu weer mee aan te komen daar heb ik eigenlijk geen zin in. Vanmiddag maar weer eens naar Kollum geweest, camera mee in de hoop dat ik daar uitbottende bloembollen zou zien, maar het was nog steeds overal sneeuw en ijs. In de warme kamer nog steeds een mooi gezicht, maar het houdt niet op met winteren en al die kou is niet alleen erg naar maar het kost ook nog heel veel, ik denk dat er ontzettend veel mensen zijn die zich het apenzuur schrikken van de eindafrekening van het gas. Bakellende zei vorig jaar dat alle Nederlanders er op vooruit zouden gaan omdat de olie goedkoper werd, wie de brave borst heeft geloofd is van een zeer koude kermis thuisgekomen, ik heb er tenminste niets van gemerkt.

30 jan. 2010, Roukespaadsje, Buitenpost

Dit is het Roukespaadsje in Buitenpost, zomers is het er heerlijk zo aan de rand van de weilanden, nu was het ook mooi maar wel erg koud!

26 jan. 2010, zwanen, niet zwemmen maar zitten

De zwanen hebben het ook gehad, het wak is nu zelfs dicht gevroren, maar ze zien er nog gezond uit.

Kersttaart voor vogels gemaakt door Cecil

Een prachtige vogeltaart gekregen van Iris en Cecil uit Exloo, maar het karton is nog over dus er kan weer een nieuwe op ;-)))

Een eenzame dubbele narcis, 23 april 2009

Nog even geduld, en als de narcissen weer bloeien komt het helemaal goed!

Posted 12 februari 2010 by Ann McDunn in Natuur

41 responses to “Winter is voor veel dieren helemaal niet zo leuk!

Subscribe to comments with RSS.

  1. CDA en ChristenUnie zijn laaiend, en nu maar hopen dat Bos niet weer mee gaat draaien ;-))) En dat vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen het kabinet dreigt nu echt om te duvelen!

  2. Inmiddels heeft de PvdA gezegd de steun voor Afghanistan definitief niet meer te steunen dus er zijn weer mogelijkheden Ann. Het kan haast niet meer anders dan dat het Kabinet gaat vallen! Ik hou ook hoop ;-))

  3. Dear Nicky zeg nooit ONZE Bakellende, die geeft echt nooit wat toe maar draait net zo lang tot hij gelijk krijgt, het beroerde is dat hij dat nog krijgt ook, die jongens houden elkaar de hand wel boven het hoofd.@ Loonje en wederom is het zwaar weer en het kabinet wankelt over de besluitvorming van het al of niet blijven in Afghanistan, niet dat dit kabinet zal vallen hoor, maar ik hou hoop ;-)))

  4. Daar zegt Nicky iets……. die premier van ons moet nu echt opstappen hoor. We kunnen kort en bondig zijn: Amerika zei dat er chemische wapens in Irak waren. Die gingen ze zoeken maar ze waren er niet dus hadden ze er niets te zoeken. In plaats van weg te wezen, bleven ze en zijn er nu nog. Het is een vuile rotoorlog geworden. Nederland had er helemaal niets te zoeken maar aangezien Balkenende graag in de kont van Amerikaanse presidenten kruipt, moesten wij ook zo nodig meedoen aan dat vuile spel. En nu speelt JPB de vermoorde onschuld en hij blijft maar volhouden dat met de kennis van toen…blablabla. Die man is een drama voor dit land geworden. Motie van wantrouwen indienen en de meerderheid geeft er steun aan. Nieuwe verkiezingen en vooral NIET op het CDA stemmen anders komt die bijgoochem misschien weer terug. Ik word al misselijk bij de gedachte. Liefs, I.

  5. Jij kunt een fout tenminste toegeven Ann:-)) onze Balkende niet:-))liefssss NIcky

  6. @ Ange, zelf woon ik niet bij het water waar de zwanen zijn en eerste was er ook een groot wak maar nu is dat dichtgevroren, ik denk wel dat de mensen daar voerden, maar de zwanen, eenden en meerkoeten zijn inmiddels vertrokken, misschien naar een plaats waar ze wel in het water kunnen. Er was laatst ook een aalscholver, maar die wachtte niet totdat ik een foto nam, ik zal hier en daar vragen om appels die toch weg moeten, maar jammer genoeg gooien ze tegenwoordig liever alles weg dan dat ze het meegeven voor vogels en andere dieren, zeker bij de Aldi en de Lidle want daar heb ik het al gevraagd. Fijn dat je ook zo goed bent voor de watervogels altijd mooi om te lezen.

  7. Oh ik loop me ook rot om de zwanen te redden in het park, en alle hongerige eendjes, heb zelfs al op het einde van de markt bij de viskraam om resten vis gebedeld voor de reigers. Kweetniet od de reiger er van gegeten heeft, hij stond er maar, maar er kwamen wel aalscholvers op af !Je kunt af en toe een wak slaan zodat de zwanen wel wat water hebben om te drinken.

  8. Liesje, voorstellen kan ik het me wel maar dan moet ik diep onder het dekbed liggen, hier is ook weer een laagje sneeuw gevallen en het houdt inderdaad maar niet op, zwanen hebben tenminste nog veren en een vetlaagje dus dat valt mee, het staat vreselijk maar Mandy krijgt als we weer gaan wandelen met al dat ijs een soort paardendekentje om haar lijfje speciaal voor Yorkies, het zal je maar gebeuren. Hier in huis staan de hyacinten al in bloei en voor Valentijn kreeg ik vandaag een prachtig boeket bloemen, rode gerbera’s, rode tulpen en kleine blauwe disteltjes van schoondochter, zoon en kleindochter, dit was de eerste keer dat ik toch echt een heel leuke Valentijnsmiddag heb gehad! En nu nog een dikke Valentijnskus van jou maakt de hele dag goed, jij nog een dikke Valentijnskus terug het kan nog nèt!

  9. Hallo Ann, je kan het je nu nog niet voorstellen dat we straks weer buiten kunnen zitten en van van de bloemetjes kunnen genieten. Vanmorgen stonden we weer op met een nieuw laagje sneeuw :-(( Het houdt maar niet op.Wel zielig van dat hondje hoor, maar als je die foto ziet van die zwanen dan zou je je afvragen blijven zij niet vastplakken op het bevroren ijs….? :-))Maar goed dat er dierenambulance is.Ik wens je nog een fijne avond.A BIG Valentine kiss for YOU!Liesje x

  10. Een hele fraaie vogeltaart, heeft de vogels vast goed gesmaakt ! Van mij mag die kou ook wel gauw vertrekken. De energierekening zal ons straks wel zwaar op de maag komen te liggen, maar ja, we kunnen ook niet in de kou gaan zitten. Misschien is de optie van een warmer wordende aarde toch niet zo’n gek idee voor de minder daadkrachtigen onder ons ! Hopenlijk kunnen we straks weer veel van die fraaie narcissen verwelkomen !

  11. Hahaaaa zie jou al zitten op je rose wolk, genietend van de spelende ijsberen.Blijf nog maar even Ann

  12. Als het te bar wordt kom je maar naar zeeland. Hier is het wat warmer. Vind die optie die voorstelt maar nix !

  13. Hier ook sneeuw, niet teveel, heb er wat op verzonnen, wollen truien buiten hangen zolang het niet vriest, zijn ze fris en gewassen………… Een mens moet wat. Strijken Ann helpt tegen de kou, maar ik er de pee in en zeer van in schouder. Hier willen vogeltjes ook nestelen, de dagen worden langer…. Ze kunnen toch niet gaan broeden nu ???? Dan zijn het uilskuiken, wat be ik die winter beu zoals ieder ander

  14. Voor de arme dieren die het nu niet best hebben is te hopen dat het weer snel omslaat. Die prachtige vogeltaart die je kreeg kwam duidelijk goed van pas. Ik zou er idd nog maar eentje tegenaan gooien. Onze eigen hondjes hebben het dan toch maar goed als je kijkt naar dat arme vastgevroren beessie. Dom is het vriendelijkste predikaat dat op het baasje daarvan van toepassing is. xxBea

  15. @ Sibylle, ik had ook nog nooit zo’n prachtige vogeltaart gezien en het bericht van het hondje was echt zielig, maar er zijn deze winter duizenden oudere die gebroken botten hebben door de gladheid en eigenlijk hoor je daar niemand over *snik*, ik heb de eindafrekening al omdat ik in 2007 in oktober ben overgestapt, maar al is de gasprijs hetzelfde gebleven ik moet wel bijbetalen en de voorschotten zijn fors omhoog gegaan, en hoe we dat moeten betalen daar vraagt niemand naar, degene die daar wat aan hadden kunnen doen zitten in Vancouver en slapen in een heerlijk warm hotel!@ Ingeborg, vanmorgen deed ik de slaapkamergordijnen open en had ze haast weer dicht gedaan, alweer grote vlokken sneeuw en ik ben het nu echt spuugzat! De musjes zijn trouwens druk aan het nestelen, dappere diertjes! Liefs, Ann.@ Henk, ja ik ben een zielig Annetje want deze winter is al niet om door te komen, dus als het nog erger wordt zit er niets anders op dan "Uit Vrije Wil" dit aardse tranendal te verlaten om glimlachend op een grote rose wolk naar beneden te kijken naar de vrolijk spelende ijsberen ;-))) Dieren hebben genoeg aan één zo’n ervaring en het hondje zal ook beslist niet meer alleen met ijskoud weer naar buiten gaan. Kinderen en dieren zijn wat dat betreft heel wat slimmer dan volwassen mensen. Fijn dat je de bloemenfoto’s mooi vind, ik ga gewoon door met proberen.

  16. Arm Annetje toch. Je gaat het nog moeilijk krijgen hoor, zit een echte ijstijd aan te komen, en let maar op m’n woorden…… volgende winter wordt minstens zo koud. De aarde koelt dus flink af en de ijsberen zijn er hartstikke in hun sas mee.Dus wat zeuren we nou ? De één z’n brood is de ander z’n dood, vraag maar aan de ijsberen.De lotgevallen van het hondje zijn niet leuk, die bewaart in het vervolg wel wat afstand.Maar ook mensen komen soms in benarde situaties terecht als men eventjes de mond aan een bevroren slot zet om de vorst eruit te blazen. Je zou toch verwachten dat wij slimmer zijnDe foto’s van de bloemen vindt ik vooral errug mooi Ann, Je bewijst wederom dat je het kan.

  17. Voor mij mag het ook vlug voorjaar worden Ann, ik heb er echt genoeg van. Van dat vastgevroren hondje heb ik ook gezien bij de nieuwsberichten, verschrikkelijk. Wat de vogels betreft denk ik dat ze het echt moeilijk hebben en geloof dat zij zich ook verheugen als het voorjaar er aan komt. Overigens, leuk de vogeltaart en weer mooie foto`s.Liefs Ingeborg.

  18. Ooh wat leuk zo’n vogeltaart, dat heb ik nog nooit gezien. Dat zal dat vogeltje deugd doen. Hoe kan je nou je hondje laten vastvriezen? Wat zielig dat dit weer kan gebeuren.Ik heb al zo vaak gezegd dat ik blij ben dat ik in zeeland woon wij hebben vergeleken met jullie weinig sneeuw gehad! En inderdaad die energierekening. Ik doe het zelfde als jouw, 19 graden overdag, en ’s nacht 16. Ik hou mijn hart vast en krijg de afrekening eind mei volle mep in 1 keer. Hoe gaan we dat weer doen?

  19. @ Gerrit, ook ik vind het toppers de mensen van de dierenambulance, ze maken heel wat mee en je moet dan ook flink in je schoenen staan om dit werk te doen, ik moet de vogels ook nog voeren want het blijft maar vriezen en een paar kilo voer is zomaar op. Uitkijken doe ik wel hoor, beter 5 minuten later dan op tijd in het ziekenhuis, groetjes ook voor Ellie.@ Caro, het zal wel weer goed gaan met het hondje hoor, maar bij zulke dingen denk je natuurlijk aan Moosje. Hier is nog heel veel sneeuw en ijs dus voeren moet wel, morgen volgens de berichten weer sneeuw brrrrrr. Ook nog een heel goed weekend meis, hou je taai, liefs, Ann.

  20. Wij zagen het gisteravond in Hart van Nederland..had het er best wel moeilijk mee ivm onze Moosje..hoop op een goede afloop..hier is alles weer groen..maar het schijnt voorlopig te blijven winteren..buurtjes aan de overkant hebben grote wakken gemaakt in het ijs en voeren alles wat voorbijkomt,pffff..laat de Lente maar komen!!!..fijn weekend Ann..liefs Caro.

  21. Een kennis van ons werkt op de dierenambulans,je wilt niet weten wat een ellende die mensen meemaken,petje af voor deze mensen,ook met sneeuw en ijs moeten ze er op uit om de dieren te helpen.Ann ik wens je een warm weekend ik ga de vogels maar een keer voeren. Je hebt toch nog even een wandelingetje gemaakt zie ik,maar kijk uit hoor.Ann de groetjes.

  22. @ Leave, zelf ik kreeg de kriebels vandaag, ben in de auto gestapt met Mandy en naar Kollum gegaan daar een paar uur winkel in winkel uit, ik moest nog wat kop en schotels hebben, en daar waren de Blokkerbonnen goed voor ;-))) Liefs ♥@ Rinus, het hondje zal inmiddels zich wel weer een stuk beter voelen, je mag overigens van mij best wat van dat witte spul hebben hoor, er ligt nog genoeg, carnaval is hier niet en Valentijn loop hard door als ie Buitenpost ziet, jij ook nog een heel goede week en een prettig weekend heb ik je al gewenst, liefs, hug, Ann.

  23. Hallo Ann, ah wat zielig voor het hondje, heb er echt medelijden mee, dus hondjes hou je baas aan het lijntje, andersom dus. Je hebt weer prachtige foto’s Ann, vooral die met dat veel WIT, hier is het meeste zwart, astfalt, en straten. Hier ligt er niet veel meer. Ik wens jullie )jou en Mandy) een heel fijn weekend, en een prettige valantijn samen, Carnaval zal wel niets voor jullie zijn, dus sla ik maar over, maar verder wel een fijne week. )staat ook op het blogje bij mij.Liefs van Rinus

  24. I rest my case zou ik zo zeggen, ha. Ik heb er genoeg over gezegd. Prachtige zwanenfoto weer Ann. Vandaag eindelijk lekker (af en toe) zon. Dan krijg ik alweer de kriebels.Fijn weekend.xsjerrie

  25. Die lui van de dierenambulance zijn echt toppers, ik heb ze hier toen gehad met de aalscholver maar petje af voor de medewerkers en medewerksters. Een beetje kleur kunnen we wel gebruiken Nicky en ik zal doorgeven dat er nog een taart moet komen ;-))) Liefs, Ann.

  26. Wat zielig voor dat hondje, goed dat de dierenambulance hem heeft gevonden en verzorgd! Zeker mooi hoor die sneeuw, maar de lente mag van mij nu wel komen. Heb zin in bloemen en zon!Mooie foto van het Roukespaadje en de zwanen en die narcis, dat fleurt alles weer lekker op.Prachtig gemaakt die vogeltaart Ann. Dat wordt weer een nieuwe maken, de kou is nog lang niet voorbij.Heel fijn weekend!groetjes, Nicky

  27. Dank je wel C.e. liefs, hug.

  28. @ Ilona, als het kabinet valt is dat helemaal niet beroerd maar wat krijgen we dan? Bakellende heeft een prachtig leven, geen commentaar en weg is ie weer het lijkt de vorige paus wel ;-))) Hij zal wel niet inzitten over de eindafrekening, ik moest € 39,85 toe betalen, maar daar zaten deze maanden november, december en januari niet bij die komen volgend jaar als verrassing en februari zal ook wel het nodige kosten. Mijn aanbetaling hebben ze nu op € 140,89 gezet, maar ik heb er maar een tientje bij gedaan want dat red ik lang niet, en dat met overdag 19 en ’s nachts 16 graden en boven niet één radiator aan. Gas kost goud, er komen weer veel mensen in de problemen met de betalingen. Cecil de moeder van Iris maakt deze vogeltaarten en ik kreeg deze van Iris. Echt wel een zielig snuitje, maar z’n pootjes zullen wel pijn doen, het hondje kan ook weggelopen zijn natuurlijk, rashondjes laten ze meestal niet alleen en aangezien de eigenaar zich al heeft gemeld had Fikkie zelf de kuierlatten genomen denk ik. Een zielig likje terug van je petekind, loops zijn is voor hondjes even erg als voor ons de maandelijkse periode, buikje kriebelen is dan ook erg fijn ;-)))@ Tanja, alvast van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie zoon, het zit wel tegen met de bouw op deze manier echt jammer want uitstel kost toch geld. @ Joke, nee hoor als het te koud is blijf ik mooi thuis met Mandy, die tippelt rustig op het ijs maar dat vind ik te gevaarlijk voor die kleine kussentjes. Carnaval wordt hier niet gehouden en op zondag zou het al helemaal niet doorgaan, zondag rust en kerkdag ;-))) Er mag zelfs niet één winkel open op zondag en op zaterdagavond om 5 voor 12 is zelfs de kermis dicht, Buitenpost is dichtgeplakt met oude kranten, maar dat is wel goed tegen de kou ;-))) Ik heb mezelf voor Valentijn maar wat hyacintenbollen in een pot cadeau gegeven, ik ben mijn eigen Valentijntje…… grinnn……@ Lourens, de vogeltaart hebben ze haast op en ik had die zo diep in een struik gezet dat alleen de kool- en pimpelmeesjes erbij konden, spreeuwen hebben zo’n taart hier in een dag op. Ik heb het ook gehad met de kou hoor, in de warme kamer foto’s kijken is nog steeds mooi, maar het blijft een heel werk dat sneeuwruimen en ramen ontdooien. In het Lauwersmeergebied is het nog een hele heisa geweest om de Schotse Hooglanders en Konikpaarden bij te voeren, er waren lieden die dat niet wilden omdat die dieren zich moeten redden, maar nu krijgen ze geloof ik toch bijvoer onzinnig natuurlijk, deze winter duurt echt te lang en die dieren hebben er niet om gevraagd om hier te lopen.@ Broer, als is het de laatste cent, maar ik wil warm blijven, de narcis heb ik vorig jaar genomen in een stukje dichtbij huis, die was daar in z’n eentje aan het bloeien en het was nog een mooie ook, de bloem stond tussen het onkruid en toen was het al een heerlijk gezicht, nog even doorzetten en alles sal reg kom! Mandy vroeg wanneer oom Edward weer kwam om met het poppie te gooien ;-)))@ Melda, dat is toch een goed systeem dan komen er tenminste geen onverwachte rekeningen, geen dank voor de roos, graag gedaan, een beetje kleur mag er wel bij. Maar het is bij jullie nu wel gezellig met al die drukte en muziek, en zondagavond is het dan echt feest. Wat zal dat naar geweest zijn dat jullie kat haar staartje kwijt was geraakt door de vorst, dat dieren dat ook niet voelen en thuis blijven. ALAAF meisz.@ Elisabeth, dat is heerlijk als je zo goed tegen de kou kunt en het is ook fijn dat de vogeltjes je weer hebben gevonden, die komen dan ander jaar vast en zeker weer terug.@ Belia, november was het op een enkele dag na telkens grijs en regenachtig op 13 december viel de winter in en nu is het alweer 13 februari, ik kan me haast niet heugen dat het zolang heeft geduurd als dit jaar. Rozen zijn altijd mooi, of het nu Valentijn is of niet jammer dat ik jullie geen echte kan geven!Allemaal liefs, Ann.

  29. mooie foto´s !

  30. Ja, helemaal mee eens de winter duurt veel te lang!! Ik las vanmorgen het stukje over het hondje, ach arm diertje, maar het gaat weer goed met hem, gelukkig. Dankjewel voor de prachtige roos! En de laatste mooie foto is hoopgevend!!Wens je een fijn weekend, liefs, en knuffel voor jou en Mandy.

  31. Ik moet zeggen dat ik niet veel moeite heb met de winter ,wat zielig voor dat arme hondje maar gelukkig maakt hij het goed .Wat een prachtige vogeltaart ,hier zie ik nu regelmatig vogels bezig met de kattenbrokjes ,,wel leuk weer wat leven hier achter want er waren eerst bijna geen vogels meer in de achtertuin. Ik wens je een fijn weekendLiefs Elisabeth

  32. Hier is niet veel sneeuw meer ,wel koud maar daar kan je je op kleden.De stookkosten zijn overal een stuk hoger dit jaar.Wij stoken met stookolie,of mazout zoals ze dat hier noemen.Geen rekening achteraf maar betalen als je de ketel laat vullen.Bedankt voor de mooie roos en in de winkel zag ik al narcissen maar die wil ik liever in de tuin zien staan en dat komt wel weer als we maar geduld hebben.Arme hond,hij doet mij denken aan mijn kat die eens haar staartje verloor .Die vogeltaart is mooi om te zien.Hier is het carnavaldruk ,als je buiten staat hoor je muziek,zo krijgen ze de winter ook om met wagens bouwen in schuren.Pas is er nog een hierlangs gekomen met een hele meute erachter .Start van drie dagen karnaval.Alaaf of euh….fijne avond Ann

  33. Wat een prachtige vogeltaart is dat Ann, en wat lief van Iris en Cecil! Gelukkig gaat het weer goed met dat arme hondje,ik vraag mij wel af hoe het kan dat het dier in z’n uppie buiten zwierf. Die mooie narcis geeft mij toch weer een beetje hoop hoor, je zou bijne vegeten dat het ook weer zomer wordt, voor de komende week verwachten ze alweer een hoop narigheid met het weer…"SNIK" Ik wens jou een heel warm weekend, dan moet het maar een paar centen kosten…..weer "SNIK"Liefs en een dikke kus voor jou, en kriebeltjes voor onze "Volwassen" Mandy van Edward.

  34. Hallo Ann, Ja, de vogels / dieren hebben het zeker zwaar in deze lange winter, hopen voor ze dat het snel weer wat warmer wordt…(voor ons ook trouwens, veel mensen hebben het helemaal gehad met de kou….)Mooie foto’s op je log, die vogeltaart is wel erg leuk zeg, kunnen ze naar hartelust snoepen..Groetjes en fijn weekend, lourens

  35. Wat is (was inmiddels) de vogeltaart mooi. Goed idee om het zo te doen, kende ik niet. Zo te koop of heeft Iris het zelf gemaakt? En dan het hondje….. gompie, heb je ooit zo’n zielig bekkie gezien? Gelukkig gaat het weer beter met hem. Hij heeft wel een dom baasje, maar misschien heeft ie het nu wel begrepen! Ik wens je een warm weekeinde met, als het effe kan, een beetje zon. Liefs en hug en een aai over het bolletje van mijn petekind. I ♥

  36. hallo Ann je hoord heel veel mensen op dit moment klagen dat het allemaal zo lang duurt met dit weer .je moet je zelf maar vermaken de hele dag valt altijd niet mee . volgens mij hebben ze het nu allemaal moeilijk . voor de vogels zal ik morgen eens wat lekkers halen want er licht niet veel meer in de tuin.zo,n vogeltaart daar zullen ze van smullen denk ik .je kunt zelfs de dieren alleen er niet uit doen dan komen ze nog bevroren vast te zitten zielig voor dat liefe beest gelukkig weer goed afgelopen .een leer weer voor de eigenaar. dat overkomt mandy niet daar zorg jij wel goed voor. jij ook nog een mooie valentijns dag zondag en zondag carnavalsoptocht kijken als we maar geen bevroren tenen krijgen . liefs joke

  37. Ja Ann laat het voorjaar komen .Van ons mag de temperatuur gaan stijgen ,ze zouden deze week beginnen te metselen maar helaas te koud en kan het dus niet doorgaan .Ook andere dieren hebben het moeilijk alleen onze kamer hondjes niet ,wel een zielige foto van de kleine jack heb je op je bloggie .De vogels komen nog masaal aangevlogen hier in de tuin Ann en mandy een heel fijn weekend wij gaan morgen verjaardag vieren van onze oudeste zoon .24 jaar wordt hij alweer.Hij is voor een paar dagen thuis uit Belgie .liefs Tanja

  38. Hier nog een die het beu is en niet te weinig. maar ja, mopperen helpt toch niet dus doe ik het ook maar niet meer en gek he…hoe langer het duurt, hoe meer ik er aan gewend raak. Ach, alles went (behalve een vent…. volgens Yvonne Kroonenberg). Dat de gasprijs aan de olieprijs is gekoppeld is alleen maar prettig voor de staatskas. Er is geen enkele reden meer te bedenken waarom dat zou moeten want heel Nederland,op een paar huishoudens na die in in een van god en de wereld verlaten uithoek zitten, is al decennia lang aan het gas. We kunnen beter zeggen dat we aan het gas liggen want er is geen keuze en als je het van monopolisten moet hebben, trek je altijd aan het kortste eind. OVerigens is onze premier in Vancouver. Hij is er wéér niet terwijl er een crisis is over ‘de brief’. Hij is altijd pleiten als er stront aan de knikker is in Nederland. Wat een flapdrol is die man toch. Dit kabinet moet zo snel mogelijk de nek worden omgedraaid. Nieuwe verkiezingen en nooit meer Bakellende aan het roer.

  39. Die laatste periode redden we het ook nog wel op meis, mijn scherm is gejat dus als ik weg wil is het eerst ijs en sneeuw verwijderen, laat ze er gelukkig mee zijn ;-))) De vogeltjes fluiten dat het een lieve lust is, ze zitten zeker goed in het vet, fijn dat je niet hoeft te werken lekker wat in huis studderen. Liefs, hug.

  40. Nog even doorbijten Ann, er komt schot in de zaak. Volgende week zou het tij keren. Dit mag ook wel. Ik doe al 3 maanden de was in de bijkeuken waar het gemiddeld 14 graden is. Vergeet ik weer die lap over de auto te trekken en sta 15 minuten te bevriezen. Het is goed geweest. Maar het keert want als de zon maar even schijnt, fluiten de vogeltjes aarzelend hun eerste lied. Ik ben het ook zo beu. Hartstikke beu. In ieder geval fijn weekend. En ik hoef niet te werken.

Geef een reactie

