Moord op klaarlichte dag!   56 comments

00 AAA

De Mieden zijn prachtig en in lente, zomer en herfst is het er heerlijk, maar nadat de echte winter op 13 december 2009 inviel met heel veel sneeuw en ijs werden de vogels die daar normaal zijn hongerig, zo hongerig dat ze de bebouwde kom opzochten om te kijken of daar wat viel te eten, daar is niets mis mee er is genoeg voor iedereen. Toen ik even achter in de keuken was hoorde ik Mandy heel hard blaffen en omdat de buren nog steeds last hebben van m’n kleintje zou ik haar even tot de orde roepen, het hielp niet dus maar naar de kamer, ze stond op de leuning van de bank naar buiten te kijken en ik met zoiets van “er is niets Mandy, af” keek ik ook door het raam en daar zag ik een moord gebeuren, Mandy heb ik laten blaffen en ben met een vaart naar achter gelopen om m’n camera te pakken en ja hoor de moordenares bleef zitten en keek me brutaal aan. Ik was te laat om het slachtoffer te redden dus maar foto’s gaan knippen voor als de politie getuigen zocht ;-)))

6 jan. 2010, torenvalk, vrouwtje, prooi net gegrepen 2

Kip ik heb je, en wat dat mens doet weet ik niet maar mijn prooi krijgt ze niet!

De eerste foto’s van de misdaad heb ik achter het raam genomen, en eerst dacht ik dat het een buizerd was, maar Henk Jongsma een groot vogelkenner heeft me later uit de droom geholpen (nogmaals dank Henk) het was een torenvalk en die komen toch minder voor in De Mieden dan buizerds, na in de boeken gekeken te hebben bleek het een vrouwtje te zijn en het was een geringde vogel, de spreeuw die mevrouw had uitgezocht had zich hier klem gegeten dus het was een heerlijke hap, klinkt niet lief maar zo is de natuur, eten en gegeten worden.

6 jan. 2010, torenvalk, mooi maar niet lief

Kom maar als je durft, ik blijf!

Het was een brutale tante, want ze keek me recht aan en ging verder met haar werk, ik ben ook voorzichtig naar buiten gelopen en zelfs toen bleef ze zitten. Toen ik te dicht bij kwam vloog ze weg maar bleef in een boom zitten wachten tot ik weer weg was. De buren kwamen net thuis en begrepen er weinig van dat ik riep dat ik foto’s moest maken, ze zagen alleen de spreeuw en buurvrouw zei “ach een dood vogeltje”, toen ze binnen waren kwam de torenvalk weer terug.

6 jan. Torenvalk vrouwtje in de voortuin

Dit heb ik vaker gedaan, m’n prooi is nu nog te zwaar dus eerst plukken!

Wat zijn roofvogels slim, ze had al geprobeerd om de spreeuw mee te nemen maar die was te zwaar. Eerst zijn er een paar flinke happen genomen en toen begon valkie de spreeuw te plukken, al met al werd die wel lichter en dat was de bedoeling, misschien had ze thuis nog een hongerige echtgenoot en die moest mee eten natuurlijk.

6 jan. 2010, torenvalk, vrouwtje, eerst plukken

Blijf maar mooi achter dat raam mensenvrouw niet storen s.v.p.

De foto’s zijn dus genomen vanuit huis achter het raam en sommige buiten, dat scheelt toch een stuk maar voor mij was het toch een hele belevenis, dit had ik nooit eerder gezien laat staan dat ik er foto’s van kon maken, gelukkig was het zo stil op de weg dat niemand kwam storen en er reden ook geen auto’s langs, misschien lijkt het wreed maar ik weet zeker dat de torenvalk er weer even tegen kon, oplaatst heeft ze de spreeuw in haar klauwen gegrepen en is er vandoor gegaan

6 jan. 2010, winter is spreeuwenleed - bijgeknipt

Een uur later zaten de spreeuwen en andere vogels weer lekker te eten, van rouw was geen sprake en de torenvalk is niet meer terug geweest, ik wens haar een lang leven zonder honger en met veel kinderen toe. Ik heb geen aangifte gedaan bij de politie dus als er ooit een getuige wordt gevraagd ik ben haast altijd thuis 😉

23 jan. 2010, roodborstje, hallo

Het is me uiteindelijk toch nog gelukt het mooie roodborstje op de foto te zetten, de natuur is prachtig, wreed maar rechtvaardig en nooit saai! Mandy dapper Yorkie bedankt voor het waarschuwen.

Posted 5 februari 2010 by Ann McDunn in Natuur

56 responses to “Moord op klaarlichte dag!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Daar heb ik ook echt even aan gedacht, niet alleen aan Edward en Henk maar ook aan jou, wat had je dit geweldig gevonden de rauwe natuur, wreed maar toch mooi om te zien. De valk bleef gewoon zitten maar ik moest niet dichterbij komen dan een meter of drie, ik denk dat de honger heel wat doet ook bij vogels. Geef Yp en Spot kriebeltjes van mij, jij van Mandy een likje en voor jou liefs en een warme hug, Ann ♥

  2. Ben jaloers Ann, zoiets zie je niet vaak onder je neus gebeuren. Niet dat het schouwspel zo vermakelijk is maar het is de natuur zoals het werkt. Dat de valk is blijven zitten terwijl hij of zij je in de smiezen had is toch ook heel erg bijzonder. De vogels hier vluchten al als je de camera aanzet, ja de natuur is dan wreed en nooit saai ;))))Je hebt de spreeuw ook erg mooi gekiekt trouwens.Ann, geef je Mandy een knuff van me? Dan ga ik even een bosje voorjaarsbloemen zoeken voor je.♥ San

    °○°Alexandra
  3. Van het woord moord schrik ik al niet meer Liesje, dat lees je dagelijks in de krant en zie het op het journaal, de foto deed inderdaad mee aan de wedstrijd, maar deze keer had ik het niet gedaan om punten te krijgen, en ik dacht eigenlijk niet één punt te krijgen, maar dat viel nog reuze mee ook, 13 punten en echt een winterwonderland gebeuren was het bepaald niet, wel reuze interessant en spannend om mee te maken, als pleister op de wonde heb ik hier er het roodborstje maar neergezet, altijd lief om te zien. Jij ook nog een fijne dag, liefs x Ann.

  4. Ik schrok al…een moord?? maar het was dus een hongerige vogel en nog wel een valk! hihi Volgens mij had jij de 3e foto van de torenvalk bij Edje in de wedstrijd staan. Ik vond het toen al meteen zo’n mooi valkje. De roodborstjes zijn ook altijd heel mooi.Een fijne dag,Lfs Liesje x

  5. @ Murwarita, nee lieverd dat meen ik natuurlijk niet alle katten van de buurt kwamen dan hier eten en die zijn er nu al genoeg maar Mandy blaft ze wel weg, als er vlees in de struikjes hing hielp blaffen niet meer ;-)))@ Sjerrie, het is inderdaad zoals je zegt ach wat lief gaat eigenlijk helemaal niet op bij vogels, ze knokken elkaar de tent/tuin uit, een dominant mannetje merel jaagt alle vrouwtjes weg, spreeuwen zijn ook altijd aan het vechten, roodborstjes zijn niet lief en koolmezen dulden ook geen ander in de buurt van het voer, roofvogels zijn prachtig maar beslist niet lief ook die grootogen van uilen niet, "lief hè" is ook maar een uitdrukking, ik heb overigens al met arendsogen naar de weerberichten gekeken, ik snap je helemaal %$#$% hier vriest het nog steeds een graad al is de zon erbij en die ijstroep is niet weg te branden aaarrrrggghhh, X Ann.

  6. Je hebt aaseters en je hebt jagers. Een buizerd is in principe geloof ik een aaseter. Een uil is een jager. Maar je hoort mensen er nooit over, een uil is lief hè, met die grote ogen en een valk niet……………… Dus als je lapjes gaat ophangen……………. Roodborstjes zijn solitair. Heb je er eentje in je tuin, dan blijven alle vogeltjes weg in het voorjaar. Zo lief istie niet, een enorm ego op territorium gebied. Op het agressieve af. Hij knokt ze er allemaal uit. En baizewee, weer vorst vlg wek en ze zeggen ook weer sneeuw *&^%$#@, najáá jij snapt me wel.Fijne zondagxsjerrie

  7. @ann : meen je het van braadlapes ? Ok ik kan afval aan de slager vragen. Maar wat haal ik dan in de tuin ?????

  8. Slangen hebben elkaar door Belia, het roodborstje was inderdaad een goedmakertje ;-))) Sprookjes beginnen altijd beroerd, maar ook dit is goed afgelopen…….. grinnn…… Loop je daar met het zweet op je voorhoofd van de spanning en dan zegt buurvrouw zoiets dat is ook lachen hoor! Liefs, Ann.

  9. Wat een geweldige foto’s Ann. Tjeempie wat een groot beest is die torenvalk, en wat kijkt hij brutaal! Geen wonder dat Mandy blafte, dit zie je als Yorkie ook niet iedere dag toch! Om de reactie van een buurvrouw schoot ik in de lach, zie en hoor dat helemaal voor me haha.De laatste foto, het ‘goedmakertje’ grinnik, een o zo lief en schattig roodborstje, het sprookje heeft toch een goed eind.Fijne avond, liefs Belia.

  10. Dank je wel Caro, en je hebt gelijk de een z’n dood is de ander z’n (in dit geval) smakelijke hap! Als ze niet zo duur waren hing ik iedere dag een verse braadlap in de struikjes, dan kwamen er vast veel meer roofvogels ;-))) Roodborstjes zijn en blijven toch een favoriet vogeltje, maar in grote groepen heb ik ze nog nooit gezien, ze zijn solitair en het is al heel wat dat ik er achterbuiten en voorbuiten eentje had. Misschien zijn dat de roodborstjes die hier niet blijven en zich nu verzamelen gaan al lijkt het me nog bepaald een leuk reisje met dit weer. Ik hoop dat je weer wat bent opgeknapt meis, liefs, hug, Ann.

  11. Wat een prachtfoto,s Ann!!!..ach ja..zo is de natuur..de één zun dood is de ander zun leven..Roodborstje is ook prachtig om te zien..hier zijn ze op dit moment ook in grote groepen aanwezig..ik geniet ervan..fijn weekend meisss..liefs Caro.

  12. Lieve broer, je had het nieuws ook wel direct, toen de valk weg vloog heb ik je gebeld en toen kwam ze weer terug, ik heb toen de telefoon neergekwakt en ben naar buiten gegaan, toen alles achter de rug was had jij nog rustig gewacht en kon ik meteen mijn verhaal kwijt! Het weer is akelig grijs en grauw maar ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ga strak een stuk met Mandy wandelen anders krijgt het kind geen beweging genoeg. Heel veel liefs en het weekend komt ook wel weer om, een dikke kus van mij voor jou en likjes van Mandy de super dog!

  13. Dear Ann,Dat was een hele belevenis met de jagende Torenvalk hoor, gelukkig dat je er foto’s van hebt kunnen maken, want dat is toch wel bijzonder. Je hebt het Roodborstje toch maar even mooi op de kiek gezet hoor, wat zij het een mooie vogeltjes hè? Lieverd ik wens jou verder nog een goed weekend, en probeer het maar warm te houden,want het weer werkt nog steeds niet echt mee.Liefs en een dikke kus voor jou, en weekend kriebeltjes voor die dappere Mandy van Edward.

  14. Ja hoor Ingeborg de winter heeft best wel heel mooie kanten, maar nu wil ik eigenlijk geen sneeuw en ijs meer en ik denk dat jij het ook wel een paar graden warmer wil hebben. Bedankt voor je leuke reactie, keep it warm!

  15. Wat een prachtige foto`s Ann, ook je verhaal erbij is mooi. De winter heeft ook weer zijn mooie kanten!!!!!Nog een fijn weekend gewenst.

  16. @ Gerrit, deze pingvogel bleef gewoon zitten toen ik op een meter of drie afstand was, jammer dat je alleen foto’s kon maken door het raam, maar als het weer slecht blijft komt er vast nog wel eens een roofvogel in je tuinen ze zijn nog steeds hongerig. Die politie van tegenwoordig is niets waard, een ouderwetse veldwachter had er meer werk van gemaakt ;-)))@ Murwarita, vogels die nagenoeg dood zijn kunnen ook alleen nog maar fladderen, ik heb heel vaak gezien hoe boeren met een zeer snelle beweging de kop van een kip draaide en dan liep de kip zelfs nog een stukje zonder kop, alles went maar als stadsmens was het eerst heel erg wennen aan al die toestanden. In China vinden ze het heel gewoon om hond te eten, je moet er toch even niet aan denken, maar lammetjes zijn ook lief en toch zijn lamskarbonaadjes heel erg lekker, als je bij alles zou nadenken at je overigens haast niets meer, hier is het ook mistig en kil en het gaat ook weer vriezen. We moeten nog even doorzetten meis, beterschap gewenst en doe rustig aan!@ cruella deVill bedankt voor de reactie.

  17. Prachtige foto’s!!!

  18. Instincten zijn niet in te tomen. Dat zwart gevaar van me ving ook een vogel. Ik erop af, hij leefde nog, opgepakt en in de lucht gegooid, hij fladderde. Zal laatste stuk instict van hem zijn, een uur later gilde de buurvrouw ARG ligt een dode vogel in plantenbak met zijn kop er half af…….. Bij oma waren de katten er ook om muizen te vangen. En nog op ieder boerenerf. Vroeger moesten onze mannen ook jagen om eten in de pot te krijgen. Trouwens gaan we maar niet door bomen over hoe dieren momenteel behandeld worden door mensen om heden ten dage in de pot te komen……… Het is mistig in Zeeland, waterkou, kwam als een 100 jarige naar beneden gesukkeld. Maar gaat alweer. Er zitten weer allerlei vogeltjes te eten maar ze zijn camera schuw.

  19. Je weet dat ik ook hetzelfde heb meegemaakt in onze tuin,het is een hele unieke natuurbelevenis,Ik heb alle foto’s ook door het raam gemaakt,toen ik naar buiten ging om daar nog wat opnamen te maken ,was de vogel gevlogen en de merel die hij had gevangen ook.Ook van deze moord heeft de politie nog geen getuigen gevraagd,maar ook ik ben bijna altijd thuis HiHi.Groetjes Ann,tot de volgende Natuurbeleving.

  20. Verhaal konijn is ook zielig en de meeste mensen zullen dat wel vinden of er boos om worden, maar de katten kan je het niet kwalijk nemen, overigens is iedere boer erg blij dat zijn katten muizen en ratten vangen, ik heb ook weleens veldmuisjes gered maar het jachtinstinct hoort bij katten, slaap lekker meis, jij ook veel hufs en knugs ♥

  21. Verhaal konijn is zielig, ik heb het ervaren, en ben er nog wat boos over. Maar in barre tijden jaagt de jager het wild… Mijn kat jaagt niet van de honger maar is instict. En als ik als eerste de muis vangt ……….. heeft ie dikke pech. Wordt muis uitgezet (geen details midden in de nacht, muis en kat doen het goed). Het is de jacht….. Ieder levend wezen probeert te overleven. Ieder op zijn manier. De ene makkelijk, de andere met moeite.hufs en knugs xxx

  22. Hé Lourens, nog bedankt voor je punt 😉 Ik denk niet dat ik dat ooit weer tref maar wie weet er heeft ook al eens een buizerd in de forsythia vastgezeten, die had verkeerd gegokt met duiken op een vogel, Geert en ik hebben daar met verwondering naar staan kijken, dat was ook een brutaal heerschap maar toen had ik deze camera nog niet. Ik hoop dat jij dit ook eens treft je hebt best wel de tijd voor foto’s want hun prooi laten ze niet zo snel in de steek. De kou zou weer terugkomen, maar vogelvoer nog genoeg in huis! Liefs, Ann.

  23. @ C.e., bedankt voor je compliment en als je ooit ga schilderen dan is deze vogel de moeite waard, maar een schets is ook mooi!@ Henk, het was zeker geweldig leuk roofvogels komen wel eens vaker naar tuintjes waar gevoerd wordt en hier waren dan ook massa’s vogels de slimmerd had het vast eerst eens goed bekeken, het is wel een klein voortuintje maar zomers is het allemaal bloemen en vooral rozen en ’s winters is het de voliëre ;-))) In de natuur verbaas ik me nergens over Henk, heel veel meegemaakt, zelfs wilde katten die tam werden genoeg kregen te eten maar toch niet anders deden dan kikkers eten waar ze hartstikke mager van werden, Geert heeft een hele tijd een enorme haan gehad die los liep en een groot konijn en als hij met zijn rug tegen de stal zat kwamen de haan en het konijn ieder aan een kant zitten, ik denk dat hij meer heeft uitgegeven aan voer voor alle dieren tam en wild dan dat wij hebben opgegeten, maar het was altijd bijzonder leuk! Jammer eigenlijk dat we toen nog niet zoveel van elkaar wisten, je was van harte welkom geweest en Geert had je overal wel mee naar toe genomen om foto’s te maken, graag zelfs! Geert en De Mieden waren één en hij wist ook heel veel van dieren.@ Rinus, wat er 30 jaar geleden gebeurd is moet je kunnen afsluiten en het is jammer dat je dat niet kunt, de flats zijn mooi en waar je ook wat zou vinden je neemt jezelf overal mee naar toe. Ik wens je een zo goed mogelijk weekend toe. Liefs, hug, Ann.

  24. Hallo Ann, net terug van m’n avonddienst nog even een berichtje tikken… Heel mooi en bijzonder dat je de torenvalk zo hebt weten vast te leggen. Echt spectaculair… Zag al een foto van je hiervan in de foto wedstrijd staan en dacht toen al hetzelfde… heel mooi, de kans om roofvogels vast te leggen doet zich niet vaak voor…. (als het uberhaupt al lukt om deze snel te fotograferen). Ik wens je een fijn weekend (gelukkig is het niet erg koud meer)groetjes, Lourensps, leuke foto van je zag ik voorbij komen…

  25. Zo te lezen een heel avontuur Ann. Het is zeker doodslag maar ook een roofvogel moet eten. Inderdaad gewoon de natuur, eten en gegeten worden. Wat geweldig leuk dat je dit hebt kunnen vastleggen met je camera, en dat nog wel in je achtertuin. Net als Ilona verbaas ik me wel weer over katten. Ook de mijne krijgt genoeg te vreten en het ziet er dan ook uit alof ie voor z’n plezier doodt. Ik heb ‘m eens eindeloos bezig gezien met een muis, bijzonder wreed spelletje

  26. de titel is een cruel ! 😉 maar de foto´s zijn er niet minder spannend om ! Het is weer eens wat anders ! En ik vind dat erg mooi om te zien. (Als ik ooit ga schilderen, komt dit vast op mijn lijstje.) x, c.e

  27. Lieve Ann en Mandy, Ik kom je hier (inplaats van je gastenboek een fijn weekend wensen. Ik dacht ook dat het een Buizerd zou zijn, maar oke, ik weet er niet zoveel van. Alleen dat ik één flat verder gewoont hebt dan Edward, misschien zeg je dat wat.?? Dat was de Buizerdstraat (30 jaar geleden). Nee, ik kan me nooit meer prettig voelen hier in Maassuis. Dus blijven zoeken voor ergens anders.Liefs van Rinus

  28. Torenvalken leven meestal van kleine zoogdieren, zoals veldmuizen maar ook torren ook vechten ze wel met andere grote vogels, maar dit was echt uit honger en het is niet de gewoonte van roofvogels, ze eten wat ze te pakken kunnen krijgen en als er genoeg normaal voer voor ze is dan zullen ze geen vogels aanvallen om te doden en op te eten. Ergens is het natuurlijk wel zielig voor de spreeuw, maar deze was heel snel dood en heeft niet geleden. Katten zijn wat dat betreft natuurlijk veel erger, die zoeken naar alles wat leeft en spelen er eerst mee voor het te doden, het is hun instinct al krijgen ze nog zoveel voer, als ze een vogel of ander diertje te pakken kunnen krijgen zullen ze het over het algemeen niet laten. Een kat kan zich ook veel eerder redden in de natuur als een hond, natuurlijk is de natuur wreed, maar in de meeste gevallen wel rechtvaardig Loontje. In de natuur kunnen ze rustig een kadaver van b.v. een koe of lam laten liggen het wordt schoon opgegeten eerst door de vleeseters en de insecten enz. zorgen voor de rest. Van vogels blijven ook alleen de botjes en de veren over, wat jij hebt gehad met het konijn was wel zielig, maar toch kunnen katten het niet helpen het zit gewoon in hun natuur en daar doe je niets aan. Er zijn overigens heel veel vogeltjes die wij prachtig vinden die eigenlijk helemaal niet zo lief zijn, ze loeren op pas uitgekomen jonge vogels, pikken de schedeltjes open en eten de hersens op en wij maar roepen wat een mooi en lief diertje! Jouw petekind is ook geweldig ze waakt goed maar of ze een inbreker aanvalt dat denk ik toch echt niet, waarschijnlijk brengt ze die het garantiebewijs nog mee ;-)))

  29. Valt een torenvalk (of welke andere roofvogel dan ook) alleen een zwakke vogel aan en alleen omdat hij zelf honger heeft of doet hij dat altijd, soortgenoten aanvallen en opvreten? Ik ben zo’n watje dat ik dat zielig vind, maar ik begrijp best dat elk dier honger heeft, zeker als alles bevroeren is en dan geldt de recht van de sterkste. Ik werd op een nacht wakker van een ijselijk gegil in de tuin. Na 2 minuten ging ik toch maar eens met een duffe kop kijken om drie uur in de nacht en wat zie ik…….. mijn katten hebben een konijn gevangen en zijn hem aan het martelen met de bedoeling te doden. Ik kan dat niet aanzien!!!!!! Dus heb ik de katten verjaagd en wilde het konijn redden maar die zag ik niet meer. Weer naar bed. Na een half uur hoor ik weer dat ijselijke gegil, weer naar buiten maar toen was het konijn bijna dood. Toen ik me bedacht dat ik ‘m beter uit zijn lijden kon verlossen, gaf hij zelf de geest. Oh, wat vind ik dat naar om te zien. Omdat hij echt dood was ben ik weer naar bed gegaan. De volgende ochtend zag ik alleen de endeldarm liggen en wat bot. Ze vreten echt alles op en ik vraag me af waarom? Mijn katten krijgen sowieso meer dan genoeg te eten, hebben echt geen honger dus waarom dan toch een konijn opjagen, doden en opvreten? Is de natuur niet ook gewoon wreed? Toevallig had ik jouw torenvalk punten gegeven bij Edward: vond het een echte winterfoto vanwege de honger. Het roodborstje is prachtig, dat rode kleurtje maakt ‘m een gewild fotomodel! En mijn petekind is toch een geweldige hond; blaft als er iets aan de hand is en blaft als vrouwtje haar camera moet pakken. Goed he?Liefs, I ♥

  30. Mandy zal wel blaffen tegen oom agent Joke, de sporen waren heel lang te zien, het was nogal bloederig de spreeuw was goed gevoed hier, dat was zeker smullen voor tante valk, maar ik gunde het haar wel wie weet wat wij zouden doen als we ècht honger hadden daar denk ik wel eens aan. Liefs ♥

  31. laat de politie maar komen getuigen heb je genoeg.zelfs mandy die kan ook nog een reactie geven slim van haar anders had je niets gezien. de vogel laat wel sporen achter op de sneeuw en op zijn bek wat zou ij lekker gesmuld hebben hier in de tuin zie je bijna niets en al helemaal niet zo,n grote wat jij laat zien . je hebt er een leuke tekst bij ik wens je nog een fijn weekend liefs joke

  32. René, ik ben nu geheim agent en die mogen niet alles vertellen whoehahaha. Er zit nu vast een vogel in De Mieden die zich best wel goed voelt, misschien is ze ook nog wel bij anderen geweest, als ik de smaak van het detective spelen te pakken krijg zie ik er vast nog wel eens eentje, maar eerst was dit wel genoeg. Tot morgen laiverd, dikke kus voor jou.

  33. zo agent an dat heb je dan weer mooi voor mekaar zeg een moord op gelost en de dader laten vliegen dat zijn nog is op gelosten zaaken mooi gedaan an en nee ik heb het ook nooit gezien tot aan vandaag inderdaad is het een freedgezicht maar de een ne zijn dood de ander zijn brood en daar draaid het toch om he en goed dat mandy zo op geled heeft zo dat je de dader goed in de camera hebt vast gelegt ik hoop dat je na vandaag niet de smaak te pakken krijgt want dan ga je mischien het land wel door hahah om de zaak is beter te onder zoeken ik wens je een fijnen vrijdag avond en tot morgen diken kus van mij voor jou doeii

  34. Noem dat maar een slecht voorbeeld ;-))) Dat is bij Mandy dan weer een voordeel, die moet afwachten of ze wat krijgt, maar dat doet ze niet altijd rustig, echt zeuren dat kleine ding……. grinnn…….

  35. Hij heeft een slecht voorbeeld hè: Toetje

  36. Owww Sjerrie, dat kan een ramp worden alles wat op het aanrecht klaargemaakt wordt is natuurlijk lekker voor Guust, wat zijn ze toch goochem!

  37. Nou Ann……………… over katten gesproken…………….. Guust heeft het aanrecht gevonden en de vensterbank erboven……….. Alarm! Prrrrrrrrrrt.

  38. @ Bea een mooie titel voor een thriller volgens mij is die titel er nog niet een beetje zoals Elizabeth George haar thrillers schrijft zou best leuk zijn, maar ik ben te oud voor zoiets ;-)@ Sjerrie, het was zeker een tref en als de torenvalk gewoon even was komen kijken had ik het ook niet gered, wat is dat toch altijd een camera bij de hand behalve als het echt even moet 😉 Jammer dat de poezen niet aanslaan leave!

  39. Ha, honden zijn gewoontedieren, dus vandaar dat Mandy aansloeg. Het spul gedroeg zich niet zoals het hoorde in haar ogen. Wat een evenement hè. Dat was even mooi treffen. En fraai op tijd op de kiek gezet. Ikke was van de week te laat. Valkje pal voor raam bij de voedertafel. Altijd toestel op tafel liggen, maar nu niet. Dus ik ga voorzichtig staan om het te halen………….. de rest laat zich raden. Vogel gevlogen…………………………… haha.Fijn weekend leave.xsjerrie

  40. Moord onder de vlinderstruik zou je het ook kunnen noemen. Iets voor een essay? Beetje uitbouwen et voilà.

  41. Dank je Bea, ik vond het ook echt een gelukje wegjagen had ik evengoed niet gedaan al had ik er de spreeuw mee kunnen redden, de torenvalk had honger! Als je de natuur haar gang laat gaan is dat voor alles beter en het roodborstje was een extra’tje, ik had er al wel tientallen keren met de camera op gewacht, en nu was het er ineens. X Ann.

  42. @ Murwarita, het is zwaar voor alle dieren en zeker voor de fladderaars, bedankt voor het bericht dat het weer opnieuw snerpend koud wordt brrrrrr. ;-)@ Petra, het was in het voortuintje ter grootte van een flinke postzegel, bedankt!

  43. Schitterend Ann! Wat een geluk dat je dit kon fotograferen. Hier zien we moeder natuur zoals ze is: wreed, maar rechtvaardig. Eten of gegeten worden. Laten we ons er vooral niet teveel mee bemoeien. De eeuwige kringloop moet in stand gehouden worden. Het roodborstje lijkt wel de beloning voor het uitsluitend registreren en geen bemoeienis.Fijn weekend alvast.xxBea

  44. @ Elisabeth, wat maken nu een paar schrijffoutjes uit helemaal niets hoor! Toen ik de foto van de torenvalk liet meedoen met de wedstrijd had ik echt zoiets van ik hoef geen punten maar wil het wel laten zien, toen dacht ik echt van daar wil niemand naar kijken.@ Nicky, ja dat was de mijne en ik heb toch nog wat punten gekregen al had ik er totaal niets van verwacht, voor heel veel mensen is vogeltjes kijken prachtig, maar in de natuur gebeurt veel meer dan alleen mooie dingen en het roodborstje heeft er lang over gedaan om dichtbij te komen.@ Els, dank je wel wat zou jij er mooie foto’s van hebben genomen, ik ben wel wat gewend wat de wreedheid van de natuur betreft en dat scheelt een stuk.@ Gerd, het nieuwe is er al aardig af hoor Gerd na enige valpartijen van de knoppendrukster, bedankt voor je compliment dikke kus terug.@ Sandra, dit was ook echt wat voor jou geweest, zo schat ik je in tenminste! Ik was ook best zenuwachtig hoor maar het is gelukt, veel foto’s weg moeten gooien in het beruchte prullenmandje en jij had er vast ook heel mooie foto’s van gemaakt, bij zoiets moet er eigenlijk iemand bij zijn met een spiegelreflex camera die kan verderaf blijven, Mandy wilde waarschijnlijk de spreeuw redden maar ik heb haar maar niet naar buiten laten gaan ;-)))

  45. Zo beleef je nog eens wat en dat zomaar in je achtertuin. Je hebt het mooi vastgelegd. Ik wens je een fijn weekend!

  46. Een torenvalk in je tuin, niet te geloven. Ze komen van de honger steeds dichterbij. De natuur, ze eten om te overleven. En het zijn barre tijden van de vleugelklappers. Volgende week weer snerpend koud. Prettige weekend. Hugs en Knufs Murwarita

  47. Een hele belevenis….ik zou van de opwinding niet zo’n mooie kiekjes produceren denk ik..Wauw……en wat leuk dat Mandy dit tafereeltje ook zo opwindend vond hihihi….Prettig weekend

  48. Hoi Ann,je nieuwe camera zorgt voor mooie foto’s…maar jij bent de gene die op het goede moment op het knopje drukt en even later de juiste toetsen op het t-bord raakt…en zo keer op keer een mooie logje presenteert!!!Fijn weekend lieverd,dikke kus

  49. een pracht verhaal achter deze foto ann wat zou je ondanks het vreede gebeuren genoten hebben wens jouw ook een goed weekend toe

  50. Oh dus het was jouw foto en een torenvalk! Had geen idee wat voor vogel het was.Ik vond het wel een bijzondere foto en nu nog meer van die foto’s. Heel apart dat dat in jouw tuin gebeurde, zielig voor die spreeuw, maar de natuur is hard.Wat een mooi roodborstje, zo dichtbij op de foto gezet!Fijn weekend!liefs, Nicky

  51. oeps veel schrijffouten Sorry

  52. Lieve AnnPrachtig verteld en ook laten zien met je foto’s .Het is nu eenmaal overleven in de natuur en ik vind het best wel moeilijk om naar te kijken maar het hoort er ne eenmaal ook bij ook bij .Al met al toch ook voor jou een hele ervaring lijkt me om dit vast te leggen ,en lief hoor dat roodborstje .Liefs voor jou en een aai voor waakzame Mandy Elisabeth

  53. Mandy was gewend aan veel vogeltjes in de tuin, maar ze had wel door dat het niet normaal was, de roofvogels hebben het zeker nog moeilijk, maar in De Mieden blijven in het natuurgebied wel dode dieren liggen dus daar hebben ze dan geluk mee. Ik vond het ook een hele belevenis hoor Mazza.

  54. mandy’s instinct is nog goed ontwikkeld dus. prachtig hoor om dat te kunnen meemaken. echt een prachtige ervaring, ja roofvogels hebben het nog zeer moeilijk nu. wat heb jij een geluk gehad. heerlijk

  55. Dank je Tanja, de mensenwereld is veel harder en wreder dan de dierenwereld mensen denken vaak goed na wat ze doen en dieren volgen hun instinct, ga jij maar lekker uitrusten wat een lange en vermoeiende dag!

  56. Ann wat een prachtig verhaal net zoals altijd .De mensen wereld is hard ,maar zo ook de dieren wereld .Je hebt er prachtige foto,s opgezet en het roodborstje spant de kroon super hoor .Ik ben uitgeput en ga zo eten maken en dan een heerlijke warme douche en de voetjes op tafel en relaxen .Geen wonder deze dag was weer erg druk 5 uur op ,toen gewerkt en daarna alle boodschappen gehaald samen met Jan .O ja de was moet ook nog ,maar dan …………………………….niks meer .Jij ook een fijn weekend samen met Mandy ,Liefs Tanja

Geef een reactie

