Sneeuw in het hoge noorden maar dan van Nederland   55 comments

Toen ik vanmorgen uit mijn warme bed was gekomen stond ik even verbluft te kijken naar een totaal andere wereld, een wereld uit het verleden alles was wit en wat was het een prachtig gezicht. Hondenkind Mandy stormde meteen naar buiten en jawel hoor weg was ze, tot halverwege zakte ze in de sneeuw, het is de eerste keer dat ze sneeuw meemaakt en het is voor mij ook alweer lang geleden dat ik zoveel sneeuw heb gezien. Het eerste wat ik eigenlijk dacht was "hoezo opwarming van de aarde". Omdat het nog steeds vriest was Mandy een sneeuwpopje geworden en ik moest haar binnen eerst ontsneeuwen, dat is weer eens wat anders dan het woord van 2009 "ontvrienden". De foto’s geven een indruk van de hevige sneeuwval dus kijk niet naar de kwaliteit, ze zijn n.l. veilig van achter het raam gemaakt Knipoogje
 
 
Als we ieder een kant op kijken zien we alles!
 
 
M’n kleurenrolletje was op.
 
 
Waar is de weg nu eigenlijk?
 
Inmiddels is er al een laag bijgekomen, eerst kon ik met geen mogelijkheid de sneeuwschuiver vinden en toen ik dat ding eindelijk had heb ik flink wat sneeuw kunnen verwijderen, maar veel gegeven heeft het niet want eigenlijk zou ik nu weer moeten en daar heb ik eventjes geen zin meer in. Het is n.l. hard gaan waaien en het sneeuwt nog steeds dus stuifsneeuw en dan geeft het weghalen geen zier. Hier ligt nu zo’n 20 centimeter sneeuw en ik kan me haast niet meer herinneren wanneer ik dat voor het laatst heb gezien. Zwager Harm heeft het nu zwaar, de paardenstallen zijn een stuk van zijn huisje en om dat allemaal sneeuwvrij te houden is een toer vooral als het op hopen waait tegen de stallen aan. Een buurman zou weg met de auto, geen schijn van kans om bij het huis weg te komen dus is hij maar weer naar binnen gegaan.
 
 
Even later zag ik buurman vertrekken op een ouderwetse en veilige manier.
 
 
Voor de komende 24 uur wordt er geen ander weer verwacht, mochten jullie niets meer van me horen of zien dan ben ik ingesneeuwd en is de stroom uitgevallen. Wat een geluk dat ik zaklampen en kaarsen in huis heb, voor de mensen die nu nog naar huis moeten met de auto hoop ik dat ze op een redelijke tijd thuis komen en geen ongelukken krijgen, de laatste keer dat ik zoveel sneeuw heb meegemaakt reden de treinen nog maar die krijgen nu veel last van de sneeuw (toch maar weer diesel?) en ook de bussen rijden haast niet. En toch vind ik het een geweldig gezicht en er komen nu veel herinneringen boven aan vroeger toen we altijd echte winters hadden. Met de kerst zal volgens de berichten alle sneeuw zijn verdwenen, het weer is gewoon een beetje in de war met de dagen. Ik krijg ineens enorme zin in een hete kop chocolademelk en die ga ik nemen ook! Sterkte en toch ook plezier gewenst dit is echt weer even ouderwets winterweer. Ik wil even de groeten doen aan een kennis die ook op de vlakte woont, Henk weet je nog wel hoe het was in de Mieden als het zo sneeuwde en Geert zo hoog nodig met nuchtere kalveren naar de boer moest gaan? Hou je haaks een mooi gezicht is het en ik hoef niet meer mee om de auto uit te graven!
 
 
Posted 17 december 2009 by Ann McDunn in Natuur

55 responses to “Sneeuw in het hoge noorden maar dan van Nederland

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ja Liesje, ik kan er nu echt niet meer uit, alleen om huis proberen het wat sneeuwvrij te houden, maar niemand kan nu autorijden en voorraad gelukkig genoeg. Sterkte morgen meisz, doe voorzichtig!

  2. Lieve Ann, veel sterkte daar in het hoge noorden. Want zoals ik begrijp zit je behoorlijk opgesloten daar midden in de sneeuw. Hopelijk heb je genoeg voorraad om jezelf te voorzien van eten en drinken :-)) Hier ligt trouwens ook een flink pak sneeuw, gelukkig hoef ik vandaag niet naar mijn werk, maar morgen weer wel :-((

  3. @ Noon, ook ik had eigenlijk niet zoveel zin om een wandeling te maken met Mandy, maar ik ben heelhuids thuisgekomen en het was inderdaad heel erg koud, het heeft nog wel even geduurd voordat ik kon typen, oei wat kan dat een poosje zeer doen. Kijk goed de dienstregelingen na, want alle treinen rijden voorlopig nog lang niet in Groningen is het ook bar en boos. Maxx zal het zeker geweldig vinden, maar Mandy vindt het ook erg leuk! @ John, hier is ook alles ijs geworden, fietsen is helemaal niet te doen dus jij ook voorzichtig aan hoor, ik ben kort dus ik val niet van zo’n grote hoogte ;-)))@ Lieve Murwarita aan mij zal de gipskamer echt geen geld verdienen als ik val gebeurt er helemaal niets, een enorme laag kleren kan tegen een stootje en in de sneeuw ben ik één keer blijven liggen, als zwager Harm me toen niet overeind had gesleurd was ik blijven liggen het voelde even heel erg lekker aan ;-)))

  4. Ann, Voorzichtig zijn please. De gipskamer draait overuren hier. En is een schijntje vergeleken bij jullie, ofschoon als er een meter sneeuw ligt val je zacht :-)

  5. Hier in het oosten ligt ook een flinke laag, maar inmiddels is alles bevroren en ijs geworden. Ben vandaag ook maar te voet boodschappen wezen doen. De fiets kreeg een paar dagen rust.Wees voorzichtig Ann.John

  6. Ja Annypenny het blijft maar doorgaan daar bij jullie in het Noorden ,,, hier in het westen is het wel giga koud brrrrr maar het sneeuwt niet meer wel nog wit! Maxx vindt het helemaal geweldig en springt als een klein puppie die sneeuwmassa in:-))) Ik vind het wat minder en neem zeker geen duik in dat witte dekentje. Ben binnekort in het noorden hopelijk is het dan wat minder winters, alhoewel de treinreis wel bijzonder mooi zal zijn.Je hebt er als gewoonlijk weer een mooi log van gemaakt ,,, ennuh nog ontzettend bedankt voor je lieve e-card was weer leuk om naar te kijken ,,, Geniet van de warmte in je huisje, ik moet nu met Maxx uit en echt géén zin in, maar die brave lobbes zit me zo aan te kijken en tja dan smelt ik ,,, met dikke jas beenwarmers en handschoenen is het als je eenmaal wandelt ook erg lekker!Fijne week en liefs, Noon

  7. Eigenlijk best wel laf om niet te durven, maandag toch maar proberen, ik waag het er maar op Els, anders zit ik helemaal vast. Lopen gaat best trouwens ;-))) Fijn dat je vrij bent tot woensdag lekker bij de kachel blijven.@ Henk, dat zou ook niet goed zijn voor je oldtimer, die pekel is niet best voor auto’s. Ik heb het weerbericht gezien en het wordt alleen maar erger, lief dan je aan me denkt en als het internet uit valt dan heb ik dat toch nog liever dan dat de verwarming het niet meer doet, dat zou pas echt een ramp zijn zonder ouderwetse allesbrander.@ C.e., echt wel heel erg mooi, maar genoeg is genoeg!@ Murwarita, je had me vanmiddag moeten zien nadat ik me had ingepakt voor een wandeling, met geen mes te besteken ik ben niemand tegen gekomen met een mes, maar daar gaat het nu even niet om. Leggings heb ik ergens in een kast, dus ga ik op zoek alhoewel ik dikke maillots nu ook wel lekker vind. Als het zo doorgaat dan hoeven we ons echt geen zorgen te maken om de Co 2 uitstoot, die kleine ijstijd komt eerder! In Nederland gaat het vannacht van -5 tot -10 graden vriezen, lang leve de electrische deken! XXX

  8. Het is hier ook enorm glad in de wijk. je slipt alle kanten op bij 2 km uur. Grote wegen zijn schoon en wit van het zout. Je ziet geen strepen van het zout. Het is wel koud, – 7 momenteel. Wordt een koude nacht. Tja er gaan 2 theorieen over het opwarmen van de aarde : een ervan is dat we best snel in een kleine ijstijd terecht kunnen komen. Vorig jaar duurde de winter toch ook zo lang…………. Lange onderbroeken Ann, mag nu, is in heet legging :-) draag ze onder al mijn broeken. En het zit lekkerder dan een dikke maillot. xxx

  9. Ookal is het glad, het is wel een mooi gezicht…

  10. Henk WIL helemaal niet rijden Ann. Zo’n oldtimertje moet je niet door de pekel sleuren.Het ziet er morgen dramatisch voor je uit lieverd, Sneeuw en wind in het barre Friesland. Hopen maar dat internet niet uitvalt.Ga aan je denken.

  11. Ja friesland heeft het zwaar .Ik durf ook niet te rijdn hoor Ann ,afgelopen donderdag heft Jan me gebracht naar het werk en Romke de zoon heeft me weer gehaald .De grote wegen zijn nu wel schoon ,maar hier bij ons ook een glijbaan .Nu ben ik vrij tot woendag gelukkig dan maar weer zien hoe de wegen zijn.

  12. We krijgen het wel voor onze kiezen hier in Friesland Tanja, het ergste is dat ik niet in de auto durf te rijden het is zo akelig glad hier in de wijk, gewandeld heb ik wel met Mandy, die moet haar rijbewijs maar halen dan kan ik mee rijden ;-)))

  13. Ann het wordt nog minder met het weer de wind gaat aanhalen en het gaat sneeuwen dat beloofd weer sneeuwduinen .

  14. Hahaha Ann super opmerking

  15. Ja Tanja, ik volg de weerberichten met argusogen, maar het blijft voorlopig sneeuw en vorst, afijn ze hebben wel eens gezegd "laat haar maar schuiven" en dat doe ik dan maar ;-)))

  16. Dat lauwe water Ann blijft nog even uit de eerste dagen .Je zal nog even moeten blijven schuiven .

  17. @ Sandra, dat had ik de eerste morgen toen Mandy de sneeuw in dook, weg Mandy en haar kopje was een grote sneeuwbal, nu is ze wat voorzichtiger maar duikt er nog steeds in. Het sneeuwt nog steeds en nu mag het van mij even lauw water gaan regenen, ik blijf schuiven ;-)))

  18. jullie zijn daar mooi gezegend met zo’n berg sneeuw…dat valt hier reuze mee. Straks is Mandy nog spoorloos hihi…heb je opeens een hele originele sneeuwpop in je tuin.

  19. @ Ange, verrast was ik zeker, maar eigenlijk mag het van mij nu wel weer stoppen met sneeuwen en vriezen het is hier nu – 7 graden en als het zo nog een paar dagen door gaat dan wordt het een witte kerst, het was al voor sinterklaas kerst in de winkels maar buiten nog niet, de opwarming van de aarde daar zit ik voorlopig niet over in ;-)))

  20. Wat zul je verrast zijn geweest die ochtend en helemaal ingesneeuwd !Tja , geen wittte kerst, maar als je de winkels mag geloven is het al kerst sinds sinterklaas, haha.

  21. Oei Elisabeth geen platte zolen is echt niet te doen hier, het vriest hier alweer knap en de wegen en stoepen zijn behoorlijk glad, het is inderdaad een prachtig gezicht maar het heeft natuurlijk wel nadelen voor degene die erin moeten werken of moeten rijden. Ook ik geniet best wel van deze witte wereld, maar ik heb geen zin om te vallen gelukkig zijn de winkels morgen wel open dus ik zou zeggen, maar een paar stevige laarsjes meisz. Ook een fijn weekend gewenst en liefs voor jou van mij.

  22. Lieve AnnWat is het toch prachtig zo’n pak sneeuw !!!hier achter alleen een spoor van kattenppotjes en toen da kat binnen was de vogeltjes die kattenbrokjes komen eten .Maar dan in de middag boodschappen doen en ja lopen natuurlijk ,argghhh deze meid heeft te goed opgeruimd tijdens de verhuizing dus geen platte schoenen of laarsjes ,nee hoor hoge hakken en dat op de sneeuw die inmiddels door alle scholieren en winkelend publiek wel heel erg plat getrapt was dus heel erg glad en jammer genoeg hier op dit winkelcentrum geen schoenenwinkel dus vandaag maar aan de arm van mijn mannetje gelopen ,maar ondanks wat ongemak geniet ik best wel van al dat wit .Een fijn weekend en liefs Elisabeth

  23. @ Petra,Wat ontzettend leuk een wedstrijd sneeuwpoppen maken en het dan thuis ook nog doen, hier heb ik vanmiddag even een paar kinderen gezien die met een slee bezig waren, maar sneeuwpoppen worden er niet gemaakt, toch jammer! Vandaag zal het wel weer redelijk gaan met de begaanbaarheid van de wegen maar gister was het niet te doen.@ Rinus, lief van je zo’n lange reactie, jij hebt wel veel meegemaakt op de wegen met sneeuw en gladheid en dan ben je niet zo snel met het laten staan van een auto. Vroeger was er ook weinig te kiezen zoals je al schrijft, je moest wel. Toch maar goed oppassen met de scootmobiel, dapper van je dat je toch de deur uitgaat, hier is het nog erg glad alleen de grote wegen zijn weer goed bereidbaar, ik wacht nog heel even het sneeuwt nog steeds en hier ligt wel 30 cm. Dat was ook mijn eerste gedachte Rinus, hoezo opwarming van de aarde!@ Joke, die tijd herinner ik me nog best dat we lopend naar het dorp moesten met een slee voor de boodschappen, maar het was inderdaad reuze gezellig en iedereen hielp elkaar, dus eigenlijk is het niet alleen muziek die verbroedert maar moeilijkheden ook! Vandaag is het er nog niet van gekomen omdat ze hier erg laks zijn met strooien in deze wijken maar morgen ga ik toch echt de deur uit en vallen doe ik niet snel hoor, ik schuifel ;-)))@ Aggie, met de constante sneeuw kon ik ook geen foto’s maken omdat de lens nat werd, maar bedankt voor je reactie en het sneeuwt nog steeds!@ Corry, helemaal geen dank, als ik de e-mailadressen maar heb en van sommige heb ik die niet. Leuk hè Joepie in de sneeuw, Mandy gaat ook nog steeds af en toe naar buiten en kijkt stomverbaasd naar die witte vlokken, ze snapt er niets van maar ze is er wel achter dat ze sneeuw kan happen ;-))) Ik vind het prima dat het nu is en niet met kerst, want er zouden heel veel afspraken niet doorgegaan zijn en dat is altijd jammer. Mandy krijg ik weer niet op de foto, maar ooit zal het lukken! Gister had ik overigens maar een halve Mandy met een sneeuwbalhoofdje op de foto gekregen het was dan in ieder geval een zwart/wit foto geworden.Allemaal liefs, Ann.

  24. Lieve Ann,Allereerst wil ik het Kerstvrouwtje uit Buitenpost Hartelijk Bedanken voor het Kerstengeltje met de mooie Kerstwens(kerstkaart)!!!Hier is lang niet zoveel sneeuw gevallen als bij jou hoor.De sneeuwfoto’s zijn toch goed gelukt van achter het raam.Dit is Joep’s 2de of 3de keer in de sneeuw,hij vind het schitterend,happend en rennend door de sneeuw,echt lachen met Joep!Hier schijnt het zonnetje nu,ze zeggen dat we nog meer sneeuw krijgen maar eigenlijk is het ’n week te vroeg en was het misschien niet zo’n chaos op de weg geweest omdat vele dan vakantie hebben maar ja,het weer dat hebben wij niet in de hand en dat is maar goed ook denk ik zo.Nou Ann,ik hoop dat het lukt om ook Mandy,in de sneeuw,op de foto te zetten,altijd leuk voor later want zovaak komt het niet voor,ben benieuwd naar het resultaat,hihi.Liefs Corry en doggy Joep!!

  25. Ook vanuit je raam is duidelijk te zien dat (veel) sneeuw in het Noorden is gevallen :-)

  26. hier heeft het gisteren gesneeuwd ,maar alles is al weer weg alles is schoon op de weg niets meer te zien . het is een mooi gezicht . maar als je er door moet is het minder leuk. voor de kinderen is het dolle pret .lang geleden kon je er ook niet door je moest lopen boodschappen doen ,maar wat waren de mensen aardig tegen elkaar en behulpzaam .mooi foto,s achter het raam . Ann oppassen dat je niet valt liefs joke

  27. nog even wat.!!!!ben ik glad vergeten.!!!noemen ze dit nu het opwarmen van de aarde.???? hihihihihiliefs van Rinus.

  28. Hallo lieve Ann,en ook de andere natuurlijk. Je weet dat ik op het moment niet veel reageer, maar dit kon ik toch even niet laten. Ja hoor je foto’s zijn best mooi, van achter het raam vandaan. Niets over te klagen, het laat goed zien hoe het daar gesneeuwd hebt, en nog zal komen. Hier is het lang niet zoveel. wat zal ik zeggen (5 tot 7 cm.??) Ja het zal best leuk zijn voor Mandy, dat geloof ik graag. Ook is het toch al weer wat jaartjes geleden dat het zo erg was. Ik ben zelf in 1962/63 gaan werken, en dat was een strenge winter, daar word nog regelmatig over gepraat. Maar ik heb ook veel sneeuw (op de weg gehad) in Oostenrijk en Zwitserland toen ik nog werkte. Maar wachten tot het gesmolten was, was er niet bij.!! RIJDEN moest je.!!!! Ook 16 jaar geleden voor het eerst naar Polen, op 24 december. Geen vuiltje aan de lucht. ‘s-avonds naar bed, en op EERSTE kerstdag, dat was schrikken. Er lag minjumaal 50 cm. sneeuw, als dat geen WITTE kerst heet, dan weet ik het niet meer. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar ik moest toevallig vandaag ook even de griepprik halen, omdat ik het zaterdag vergeten was, Maar me wel goed aangekleed, en even met de driewieler, scootmobiel, omdat het niet zo ver is. Maar ik stap net zo makkelijk in de auto, of dat de zon schijnt, dat maakt me niet uit.allemaal groetjes en Ann voor jou veel liefs van Rinus.P.S. heel hartelijk bedankt voor de hele mooie kaart, dat weet jij altijd wel weer op de goede manier te brengen.!!!!!!!!!!!!!!!!!

  29. Zijn mooie foto’s geworden Ann! Het is wel een mooi gezicht maar als je er doorheen moet is het minder plezierig. Onze kinderen hebben vanmiddag op school een wedstrijd gehouden welke klas de mooiste sneeuwpop kon maken. Hun klassen hadden niet gewonnen maar dat mocht de pret niet drukken. Vanmiddag hebben ze er ook nog eentje achterin de tuin gemaakt. Bedankt voor je mooie kerstkaart!Liefs,

  30. @ Caro, zoveel scheelt het niet eens wat afstand betreft maar het sneeuwjaagt hier nog steeds, de natte troep zie ik vanzelf wel maar nu is het prachtig om te zien en ongerept want er is geen mens buiten, ook de kinderen niet wat ik dan weer vreemd vind. Moos zal je dan zeker missen als die er zo’n plezier van had, mijn stofzuigertje doet het nu ook en gaat er telkens opnieuw weer in, het is haar eerste keer maar ze vindt het allemaal geweldig! Jij ook een fijn weekend lieverd, hug, Ann.

  31. Bij jullie is er véél en véél meer gevallen dan hier in Noord Holland meiss..prachtig is het!!..ik weet ook wel dat we erna veel gedonder hebben met vieze troep,maar voorlopig geniet ik er even héérlijk van!!..mis nu ook Moos heel erg..zij was stapeldol op sneeuw..snuit omlaag en kont omhoog..om dan als een soort stofzuiger door de sneeuw te rennen gheh gheh..fijn weekend meiss!! liefs Caro.

  32. @ René, lief van je dat je even hebt gekeken of ik ook ingesneeuwd was, maar dat valt mee hoor ik ben wat gewend. Na maandag wordt het inderdaad weer zachter en voor de kerstdrukte is de sneeuw weg en kan iedereen weer rijden. Morgen uitkijken hoor, dan is het nog wel glad en de auto’s die proberen hier weg te komen zijn raar aan het glibberen, ik stap nu niet in de auto, daar zie ik overigens alleen nog maar de antenne van ;-))) Een dikke kus en hou je warm!@ Tanja, na zo’n barre tocht moet er eerst flink warm gegeten worden, het lijkt mij geen pretje om nu aan het verkeer deel te nemen, eet smakelijk en voorzichtig aan.@ Els, Mandy duikt nog steeds in de sneeuw, klein raar ding ze moet nu toch weten dat het koud is en dat ze binnen meteen kletsnat is. Fijn dat Joop de heeft gebracht, morgen ook uitkijken hoor!

  33. ja ann wat een sneeuw hadden we he leuk verhaal en weer mooie fotos dus heerlijk met mandy genooten van de sneeuw ik moest werken de wegen waren echt verschrikelijk om vijf uur gelukig heeft joop mijn gebracht

  34. Ik ben net thuis uit het werk ,wat een grote chaos op de snelwegen en de binnenwegen .Er is geen schuiven aan .Maar nu eerst eten .

  35. zo an dat heb je vast binnen winter in je achter tuin mooi hoor die foto s altijd mooi gezicht en ja het zou best wel even aan houden maar na maandag wordt het weer warm water regen hier lag er ook een kleinbeetje toe ik om half 6 de deur uit ging en toen ik de stad uit reed ja toen was het echt veel en het was nog glad ook maar alles is weer goed gegaan veilig thuis en dan maar morgen weer een dag je sneeuw rijden hahah ik wens je een fijnen avond morgen dan maak ik weer een spacee maar ik wou even kijken of jiij niet was in gesneeuwd en dat is dus niet het geval diken kus van mij voor jou doeiiiiii

  36. @ Murwarita, hier is het echt heftig, vooral omdat de wind erbij is gekomen het stuift als een gek, rijden doet er niets meer, dus bij jullie veel breuken, pffff wel uitkijken meisz vanavond. De berichten zijn dat met de kerstdagen alle sneeuw weer weg is, even een oprisping van moeder natuur, misschien wordt het nog wel warm in januari je weet het langer niet meer! Voorzichting vanavond hoor! ♥

  37. Allemachtig Ann, het moet enorm heftig zijn bij jullie (& Sjerrie). Ik hoor dat er geen bussen meer rijden. Je hebt prachtige sfeerbeelden gemaakt. Hier lag ook een pak maar het heeft geen vergelijk. De gipskamer draait overuren door botbreuken in de sneeuw / ijs. Ik moet er nog door vanavond, het is glad in onze straat maar de rest van de wegen zijn goed berijdbaar. Zou het dan toch waar zijn dat er een lange koude winter voor de deur staat ?

  38. Dank je wel Nicky, en ik loop niet erg hard hoor alleen vind ik het moeilijk binnen te blijven het is zo mooi!!! Hier is behoorlijk wat gevallen, en er komt nog meer echt winter hoor. Liefs, Ann.@ John, op dat moment dat ze echt half weg was had ik jammer genoeg de camera niet in m’n handen, haar snoetje was ook helemaal wit en dat was best erg leuk geweest voor een foto, ze zat helemaal verbouwereerd even stil ;-))) Voor achter het raam zijn ze nog niet eens zo beroerd, maar ik ga morgen toch even een stukje lopen, als het nog kan tenminste, voor jou hoop ik dat je kunt autorijden want dan worden het vast prachtige foto’s!@ Lukas, Mauritius is eigenlijk de Republiek Mauritius en is een eiland in de Indische oceaan, het behoort tot de Afrikaanse landen en is zo’n 855 km. ten oosten van Madagaskar, echt een tropisch Bounty eiland, ik had er wel even willen kijken maar het is 15 uur vliegen.

  39. waar licht Mauritius Ann?

  40. Ik had wel eens foto’s van Mandy willen zien, lekker spelend in de sneeuw. De meeste honden vinden dat erg leuk. Ondanks het feit dat je de foto’s van achter het raam hebt gemaakt, zijn ze toch goed gelukt !Vandaag en morgen ben ik vrij, gelukkig wel, want normaal zit ik als servicetechnicus bij de weg ! Hele dag gesneeuwd, toch maar even naar buiten gegaan om wat foto’s te maken ! Niet met de auto weggeweest. Misschien morgen een tochtje maken om te kijken of ik nog wat foto’s kan maken.

  41. Wat een pracht plaatjes Ann! Hier in de Flevopolder is alles lekker wit.In het Noorden is veel meer gevallen, zag het bij het journaal, filevorming, minder leuk voor de automobilisten, maar voor ons een plaatje om te zien. Wel leuk hoor, lekker winter, maar wel oppassen met naar buiten gaan Ann, geen botbreuken oplopen!Ik vind je foto’s prachtig!groetjesssss

  42. @ Liny, ik kan wel lopen want de sneeuw is vast en ik ben zelfs al op pantoffels buiten geweest, maar door het bang zijn val je meestal en ik kan het weten vroeger met fietsen ging het prima, totdat iemand riep "het is glad hoor" en dan lag ik ook. Nu je je prik hebt kan je binnen blijven. Liefs, Ann.@ Lukas, dat je het een beetje mist kan ik me voorstellen want mooi is het, bedankt dat je de foto’s goed genoeg vindt, het laat wel zien hoe het nu is en als alles weg is heb ik de foto’s nog ;-))) Die zoon van mij zit met schoondochter op Mauritius en daar is het ook erg warm, ze missen dus de sneeuw maar ik denk dat ze het helemaal niet erg vinden.

  43. schitterend Nederland wit van de sneeuw,pret voor de sneeuwliefhebber,voor de ouderen en faliede wat mindermaar het is een mooi gezicht,hier mis ik het een beetje,dank voor het delenen wat de kwaliteit van de fotos betreft;het is voor mij mooi genoeg hoor. succes.

  44. Nostalgie ten top Vroeger was het prachtig ,nu vindt ik het minder Ik blijf lekker binnen .Alhoewel ik toch nog een griep prik moest halenMet een wandelstok als steun ging het ,maar ben o zo bang voor uitglijden gr Liny

  45. Hier fietst niemand meer Henk, en auto’s rijden ook niet het is net of het hier uitgestorven is, alleen maffe Annetje loopt af en toe naar buiten zonder jas ;-)))@ Janny, dank je wel de foto’s zijn niet echt goed hoor, maar het gaat om de sfeer. Liefs, Ann.

  46. Dit is echt genieten Ann, Hele mooie foto’s van de wondere witte wereldLiefs Janny

  47. Leuk logje Ann. Ook hier ligt nu een hele dikke laag sneeuw. Ik hou er wel van om met m’n fiets doorheen te ploeteren. Handschoenen, muts op de kale kop en een puntlasbril voor de prikkende sneeuw in de ogen. Als je de auto nog in moet ben je wel doodongelukkig want het is echt drama hier. Blijf maar gewoon lekker thuis, zolang de kachel het maar doet

  48. @ Lieve broer, laat ik er nu plezier in hebben! Mandy is een dapper diertje, die duikt nog steeds de sneeuw in en begint in de kamer te smelten ;-))) Ik geloof ook niet dat de jeugd dit eerder heeft meegemaakt en eigenlijk is het na al die jaren voor ons ook wel weer nieuw. Dikke kus.@Sjerrie, dat stuiven is minder aangenaam en hoeveel cm er inmiddels ligt heb ik niet meer gemeten, nu maar hopen dat de file oplost ;-))) X Ann.

  49. Ik heb hier inmiddels een file voor de deur staan, wanat er is er eentje tegen de vangrail geschoven. Er ligt inmiddels minstens 25 cm en het stuift lekker.xsjerrie

  50. Allemensen Ann, dat is een flink pak sneeuw en er komt vast en zeker nog meer bij! Mandy heeft toch wel een ijsmutsje en vier warme sokjes hè? Dit doet inderdaad denken aan de winters van vroeger, een hoop jonge lui zullen dit nog niet eerder hebben meegemaakt, voor ons oudjes is dit eigenlijk niets bijzonders….maar het hoeft voor mij niet hoor!Een dikke kus van Edward.

  51. @ Liesje, Annetje blijft wel lekker thuis hoor, alhoewel het begint te kriebelen om toch foto’s te gaan maken, morgen maar zien wat ik kan doen, ik geef het niet zo snel op hoor. Ik hoop wel dat je man veilig en wel thuis komt en dan samen maar lekker aan de gluhwijn! Liefs.

  52. @ Mazza, hier sneeuwt het nog steeds en voor de kinderen is het zeker leuk, hier heb ik geen kind buiten gezien en zelf had ik best zin om een enorme sneeuwpop te gaan maken!@ Melda, jullie zullen ook best nog wel flink wat sneeuw krijgen maar in een grote stad merk je van het mooie jammer genoeg niet zoveel.

  53. Als het sneeuwt ziet het er altijd heel mooi uit. Leuk is het als je nergens naar toe hoeft. Maar ja, er zijn toch verplichtingen waar je niet onderuit kan. En zo ook moet je eten halen.Meestal vinden honden sneeuw lekker. Mijn hondje dartelde ook aardig rond in de sneeuw.De foto’s zijn leuk Ann, vooral door die slee en die glijbaan die alleen kleur hebben.Nou maar hopen dat mijn mannetje veilig thuis komt. Ik heb maar een fles gluhwein gehaald, haha want hij had ook nog eens een spannende dag op het werk.Als je niet weg hoeft blijf je nog maar lekker warm thuis zitten Ann-tje.Liefs Liesje

  54. wow ,winterwonderland!Hier ligt een filterdun laagje meer niet.Maar de lucht is grijs en ik hoor op de radio dat het ook heeft gesneeuwd vlakbij dus zal het nog wel komen.

  55. zo zeg, ook bij jullie een flink pak sneeuw. Hier is niet veel gevallen. volgens mij ligt er bij jullie nog meer dan bij Tanja, Br als dat nog deze kant op moet komen brrrr. Ik vind het wel ontzettend leuk voor de kinderen, die kunnen heerlijk naar buiten met de kerstvakantie.

Geef een reactie

