Muziek verbroedert!   25 comments

Vriendin Ilona had gister een weblog geplaatst op haar space die ik al een aantal malen heb bekeken, de eerste keer dat ik het zag rolde er spontaan een paar tranen over mijn wangen. Ben ik zo sentimenteel, of had ik een slechte dag, helemaal niet maar ik ben er van overtuigd dat iedereen die operamuziek kan beleven in een supermercado in Spanje of populaire muziek en dans kan zien op stations in Nederland een goede dag zullen hebben. Plotseling zijn alle mensen even één en heeft niemand het druk, druk, druk! Zo makkelijk kan het zijn om een lach op ieders gezicht te toveren, ik hoop van harte dat dit een hype wordt en dat iedereen hier in Nederland het een keer kan beleven in iedere stad en elk dorp. Als verbazing, vreugde en ontroering de mensen aanraakt door muziek dan is dat dus wat de mensen verbroedert! Bedankt Ilona dit is een levensles, muziek kan heel veel doen met mensen en het is beter dan mopperen, voor liefhebbers luidsprekers op luid en genieten.
 
 http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=7726069&server=vimeo.com&show_title=1&show_byline=1&show_portrait=0&color=&fullscreen=1

Opera en el Mercado from esoqueseconocecomolaopera on Vimeo.

Dit deed het met het winkelend publiek in Valencia, heerlijk om te zien! (Foto van internet)

Posted 16 december 2009 by Ann McDunn in Muziek

25 responses to “Muziek verbroedert!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ilona dat heb ik aan jou te danken, het ontroerd me nog steeds vooral de eenheid die er plotseling ontstaat. Ook ik hou erg veel van klassieke muziek dus dan is het dubbel mooi, maar met andere muziek werkt het ook. Overigens verbroedert zelfs sneeuwoverlast, dan zijn de mensen ineens een stuk vriendelijker en behulpzamer voor elkaar. Eigenlijk moet er iedere dag iets zijn waardoor de mensen elkaar weer gaan zien! Liefs xxx.

  2. Wat mooi dat je het hebt overgenomen, het is dan ook zeer de moeite waard. Ik heb het opnieuw gezien en gehoord en ondanks de niet beste geluiskwaliteit zat ik te genieten. Klassieke muziek is echt mijn ding, al mijn leven lang, zo heerlijk om naar te luisteren. En je ziet, ook met classic kun je los gaan! Salud, I xx

  3. @ Gerd je bent dan misschien niet emotioneel maar wel sensitief en dat is gevoelig ;-))) Dikke kus terug!@ Lukas, het kan belastbaar zijn door de Buma-Stemra, maar dan ik even helemaal niet mee zitten, de supermarkten betalen daar al voor! Al is de vreugde van korte duur, het blijft wel lang hangen en zelfs van dit filmpje is mijn dag dan al goed.

  4. DANKJEWEL..Ann….een heeeel gezellig onderwerp deze keer (als de nederlandse staat het maar niet gaat belasten )muziek verbroederd inderdaad,hier is in bijna elke supermarkt muziek te horen,en op straat ook best wel veel.maar helaas de vreugde is vaak van korte duur. veel dans cq muziek plezier.

  5. Inderdaad lieve Ann, muziek kan het een en ander met je doen…ben zelf niet zo emotioneel, maar wel gevoelig…of is dat het zelfde?p.s.wij houden jou ook in gedachten lieverd!!!Dikke kus van ons!

  6. Eerst de verbazing van het onverwachte Sjerrie en dan het genieten om al die vrolijke mensen om je heen, de zang en de dans, ook ik wens het nog eens mee te maken. Zelfs ellende kan verbroederen, we hebben hier een paar maal ruzie op de buurt gehad die uit de hand liep, en dan ineens kom je buren tegen die je nog nooit hebt gezien en iedereen is met elkaar aan het praten, als alles over is kan iedereen ineens met elkaar lachen, jammer dat het nooit lang duurt.

  7. Het is de verbazing en het onverwachte. Een heel aangename verrassing. Ik blijf het ook leuk vinden net als de meute in Chicago die swingt en de groepen op de stations. Ik wens nog steeds dat het mij eens overkomt zo’n zang/danspartij die ergens plaatsvindt.

  8. @ Zie je wel Liesje dat ook jij aan het dansen zou gaan? Wij hebben hier geen AH, maar bij de Aldi is het soms heel lang wachten, 4 kassa’s en maar eentje bemand, of bevrouwd kan ook nog ;-)))@ Caro, ook ik ben dol op opera naar Nederland 2 heb ik nog nooit gekeken maar Aïda en Don Carlos van Verdi zijn erg mooi, ik heb een paar opera’s op DVD, je hebt helemaal gelijk ook bij de volkskerstzang is er meteen een verbroedering, de oorlogen weg uit de wereld door muziek, zang en dans, dat zou wat zijn meisz! Liefs, warme hug, Ann.

  9. Nah lieverd..ik hield het ook niet droog hoor!!..wat een verrukkelijk gehoor èn gezicht..al die blijde mensen!!..ik ben dol op Opera..kijk jij Zondagmiddag,s weleens naar Nederland 2??afgelopen 2x….Aida..en Don Carlo..begint om 13.30 uur tot 16.30 uur..is èg wel genieten meiss!!..ik weet ook zeker dat muziek verbroedert..kijk maar eens naar de Volkskerstzang uitvoering..puur genieten ook..ik heb hier even bar genoten!!! liefs Caro.

  10. Hihihi Anoukie, ja dat zou het een stuk swingender maken. Zou met mijn karretje wel een rondedans doen. Bij ons hoef ik trouwens niet in de rij te staan….bij onze AH zijn er scan-apparaatjes waar je alles zelf mee kan scannen en betalen.

  11. Liesje als Anouk achter een fruitkraam zou staan in een superwinkel keek je vast ook heel blij, boodschappen doen is niet altijd leuk maar ik maak er meestal maar wat van en probeer als ik in een lange rij sta de humor er toch wel in te houden, soms lukt het ook nog, kan je nagaan wat een dolle boel het zou zijn als er plotseling gezang en dans zou zijn, heerlijk toch!

  12. Haha, dat is grappig! dat is nog eens wat anders als een schreeuwende groente man op de markt die zijn bloemkolen wil verkopen. Deze man verkoopt vast en zeker veel meer fruit en groenten, al is het maar als dank voor de mooie zang.Zelf kijk ik ook weleens chaggie in de supermarkt hoor…..alweer die boodschappen…..

  13. @Murwarita, een borrel komt er in al zal ik het zelf stoken moeten, Dat het Noorden op z’n kop staat daar merk ik hier helemaal niets van, Buitenpost is behoorlijk achter(lijk), zo ik kan het voorlopig schudden hier in dit machtig mooie dorp ;-))) Mandy krijgt geen botjes, maar wel 2 dagen een half biefstukje tartaar met vitamine en Drucal, misschien mag ik een stukje maar ik vrees van niet, de ijsmeesters zullen de beerenburg wel aan het keuren zijn, de eenden zwemmen nog dus hier kunnen ze nog niet schaatsen en de ijsbaan ligt een mooi eind hier vandaan. Broodje aap verhalen over strenge winters die ken ik, er klopt helemaal niets van, helje de redens mar út it fet en als je deze kant op komt kan je hier chocolademelk krijgen maar er moet nog wel wat anders komen dan een paar graden vorst voordat het zover is. Het is hier op het ogenblik nul graden maar de wind is ijzig koud, uwes diepvries Ann.@ René, al zijn ze al bij de kassa langs geweest dan kijken ze nog zuur en ook als ze er nog langs moeten, zelfs als ze nog niet eens naar binnen zijn, ik weet het niet hoor maar de mensen zijn wel erg ontevreden, laten ze blij zijn dat ze het allemaal nog kunnen doen. Weggooien daar doe ik ook niet aan, alles wordt 3e kerstdag opgegeten en veel zal er heus niet overblijven. Muziek is altijd heerlijk, ik hou van de meeste muzieksoorten alleen niet van heavy metal en dat soort ongein, alleen ritme maar geen muziek, dan hoor ik liever een stukje drummen, Enya is prachtig, alle volksmuziek vind ik heerlijk maar ik hou ook van opera, dus laat ze maar komen bij Super de Boer, ik dans wel mee. Vandaag is er al wat sneeuw gevallen maar het bleef gelukkig niet, weg met die troep, mijn grootmoeder zij altijd "je hebt er drie keer last van, als het komt, als het er is en als het weggaat", en daar zit wel wat in. Het is een heel mooi gezicht (vanachter de ruiten), sterkte met je werk en een warme kus terug.

  14. weet je an waar om de mensen zo zuur keken om dat ze nog noet langs de kasa waten geweest en in de weten schap dat ze weer veel te veel gekocht heben en net wat henk zeg gewoon het verstand op nel koop koop koop en aan het eind hup hup in de vuilnis emmer want ze kopen weer veel ste veel nou an dan maar een lekker glas water en een stuk brood is net zo gezelig hoor wij doen gewoon wat we elke weekeind doen en of het nu kerst is nieuwe jaar nee we doen daar echt niet aan mee zo veel er weg gegooid wordt is niet met een pen te beschrijven en als de feestdagen straks weer voor bij zijn ja dan hoor je ieder weer klaagen van hoe moet ik nu de rekening weer betalen en wat is het toch duur geworden ach ja kerst nieuwjaar elk jaar weer het zelfden nou ik laat het gewoon maar een dag in het jaar zijn en gewoon eten en drinken lijkt wel niet zo gezelig maar klaagen nee hoor daar doe ik niet aan mee en een goed stukje muziek ja muziek enya en zo daar kan ik uuren naar luisteren zo an ik ga weer even aan het werk ik zou zegen geniet van de sneeuw vlokjes een warmen kus van mij doeii

  15. Ann, het is geen vastendag voor zover ik weet dus mag je misschien een borreltje en je kunt ook een botje delen met Mandy, grin grin. Het Noorden staat al op zijn kop hoor ik, schaatstochten worden al georganiseerd en de schaatsen zijn al het vet. De ijsmeesters aan het keuren en nog even en we komen eraan. Iemand, uit het Noordenn een bekende schaatser, heeft exceem en dat is de voorbode van een lange winter. Vries je brood maar in dan is het vers als het nodig is. Hoe koud is het er al ? Hier max -4. Vandaag overdag 0.0

  16. Mmmmm dat klinkt goed Murwarita, meer hoeft ook niet. Bij mij wordt het oud brood zonder boter en een glas water erbij ;-)))Waarom juist mensen die heel veel kopen nu zo chagrijnig kijken snap ik helemaal niet, we kunnen het proberen met een draagbare radio natuurlijk en met z’n allen genieten en dansen lijkt me nog veel leuker!

  17. Fantastisch filmpje, dacht krek hetzelfde. Wat zou het een heerlijkheid zijn als iedereen lachend door de supermarkt walste ipv chagrijnig rond te lopen. Zie er tegen op tegen de kerstdrukte. Alsof mensen bang zijn te verhongeren. Een voorgerecht met geitenkaas Kip in wijnsaus en met puree, peren en erwten en wortelen that’s it, al jaren. Maar een zak chips en een blokje kaas is net zo fijn.xxx Rita

  18. Als er dan een band waar jij van houdt had gespeeld was iedereen toch gaan kijken en luisteren Henk en dan was die kale kerel ook veilig geweest ;-))) De ware kerstgedachten zijn weer ver te zoeken het gaat niet om eten en drinken en ook niet om de geboorte van jezus, maar een paar dagen waarin mensen elkaar weer eens zien en tijd hebben om bij te praten. Het blijft natuurlijk vreemd dat het juist met zulke dagen moet, maar het is wel erg prettig! Liefs, Ann.

  19. Het ligt er maar net aan van wat voor muziek je houdt Ann, maar ik weet zeker dat muziek kan verbroederen.Eventjes onthaasten.De levensgevaarlijke kerstdrukte in de winkels zit er weer aan te komen. Gewoon vermakelijk hoe sommige mensen voor een half jaar aan boodschappen in hun kar flikkeren, rennen naar de kassa, hup in de auto, zonder links of rechts te kijken van de parkeerplaats afvliegen op jacht naar de volgende winkel. Oeps…….. bijna een kale kerel van z’n fiets gejakkerd die de dame luidkeels uit begint te vloeken………enz…………enz.Liefs van Henk

  20. Elisabeth, Melda en Belia, ik hoop toch zo dat dit nu eens een hype wordt, als het ons al ontroerd met een filmpje dan moet het goed komen als heel veel mensen dit meemaken. Gegarandeerd als een politiek partij dit zou gaan gebruiken inplaats van alle prietpraat en "geen commentaar" dat het veel harder zou aantikken.

  21. Prachtige muziek, en laat het alsjeblieft een hype worden, lijkt me geweldig! Muziek kan je treffen tot in het diepst van je ziel.xxBelia

  22. Geweldig en heel ontroerend.De 23ste ga ik naar André Rieu kijken ,dat moet ook fantastisch zijn ,ben benieuwd.Ik hou van muziek je ziet wat het kan doen bij de mensen.Lieve groetjes Melda

  23. Jeetje Ann wat prachtig ,streepjes op mijn rug en ik bler gewoon nog even door ,het zou idd fijn zijn als mensen eens wat blijer en vriendelijker zouden zijn ,dank je voor het delen van dit moois ,doet me goed !!!Liefs Elisabeth

  24. Daarom zal ik ook wel tranen hebben geplengd broertje, dit zie je gewoon nooit meer zelfs niet een vrolijk gezicht in de supermarkten als ze karren vol met kersteten hebben ingeslagen, iedereen kijkt zuur en is ontevreden. Dit is inderdaad hoopgevend en ik zou heel graag willen dat we dat allemaal een keertje konden beleven.Dikke kus lieverd.

  25. Dear Ann,Ook ik heb het bij het zien en horen hiervan niet droog kunnen houden hoor, je zou in deze tijd bijna vergeten dat het zo ook nog kan,en dat geeft een sprankje hoop!Een dikke kus van je broertje.

Geef een reactie

