Sinterklaas heeft er geen zin meer in.   40 comments

Tsja, Sinterklaas is weer in het land maar heeft de brave man er nog wel zin in, volgens betrouwbare bronnen helemaal niet. Dat is treurig nieuws maar wel begrijpelijk natuurlijk, zo oud, zo onbegrepen, afijn de weerberichten zijn niet gunstig maar binnen is het warm (nog wel) en het heerlijk avondje zit eraan te komen, alhoewel? Eerst maar even een heel prettig weekend wensen…..
 
 
Wie het nieuws heeft gevolgd is niet vrolijker geworden deze week, maar ook Sinterklaas heeft het moeilijk in deze tijd, electrische apparaten geven wordt bedenkelijk als de gas en electra prijzen snel gaan stijgen, krijgt een van de Pieten de Mexicaanse griep dan is het ook al geen lachen geblazen. Als de stumper per kilometer moet gaan betalen dan kost dat zoveel geld dat de lol er wel af gaat om van die lange reizen te maken, het is niet allemaal paard wat de klok slaat natuurlijk, zijn huisbezoeken zullen dan ook aanmerkelijk minder worden en omdat de Sint wel houdt van een neut om warm te blijven dan zit dat er ook al niet zo vaak meer in. Het begint al bij zijn aankomst, na de toespraak van de burgervaders en het begroeten van de enthousiast jeugd is de Sint wel eens verkouden, maar het ziekenfonds wordt al duurder dus de medicijnen zijn niet voor niets en met een schorre stem en een druipneus op bezoek gaan is geen optie voor de goede man. Zo gaat het natuurlijk helemaal mis met 5 december.
 
 
Was het verlanglijstje van de kinderen vroeger maar kort en werd er gevraagd om kleurpotloden, leesboeken en andere kleine leuke dingen dan is dat wel heel erg veranderd en daar wordt de Sint erg verdrietig en boos van. Wie wil er nog pepernoten, kinderen hoeven ze niet meer zodat de Pieten zelf op een dieet zijn gegaan van pepernotenpap, pepernotenstamppot en ’s avonds pepernoten als lekkernij. Nee, de Sint heeft er genoeg van!
 
 
Al die regen is natuurlijk ook niet goed voor zijn prachtige gewaad, en hij zit er over in dat het kruis van zijn mijter moet, al met al kan ik de goede man geen ongelijk geven, of hij nu terug gaat naar Spanje of naar Turkije maakt niets uit, zelf zou ik zeggen "lieve Sinterklaas, neem maar een jaar vrijaf en ga naar je huis in Portugal, misschien dat er volgend jaar minder problemen zijn en dat alle kinderen weer blij zijn met een pop met krullen in het haar, een snoezig jurkje kant en klaar, twee kaatsenballen in een en een taaitaaipop. Ook uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat Sinterklaas een groot liefhebber is van de muziek van de Portugese Fado zangeres Amália Rodrigues en daarom geef ik de Sint eens een cadeutje, misschien dat hij er van op knapt en toch nog weer zin krijgt in zijn goede werken. Sinterklaas ècht we houden van u en we willen geen suikerfeest inplaats van uw geboortedag te vieren. En met Amalia doe ik mezelf ook nog een plezier, dat is twee vliegen in één klap.
 
 
Posted 27 november 2009 by Ann McDunn in Feest

40 responses to “Sinterklaas heeft er geen zin meer in.

Subscribe to comments with RSS.

  1. rapporteren dat geval hieronder , dit is gewoon spam. weg ermee.

  2. Sweet Ann, Verwijder de reactie van die enge chinees. Ziet slecht uit. trusten

  3. Zie geen weekend log Annypenny ben ik niet van je gewend???? en help wat is dit hieronder ,,, je bent ook aan het nachtbraken zag ik net in mijn updates wens je voor straks truste en mooie dromen ,,, HuggieNoon

  4. Het ligt inderdaad ook aan de leeftijd hoor Ange, kleintjes vinden alles nog wel mooi en zeker viltstiften dat vinden ze toch leuker dan kleurpotloden, ze worden zo moe van het punten slijpen ;-))) Zelf heb ik ook totaal geen verstand van games en toebehoren, je hebt vast raak geschoten met je surprises want als ze iets leuk vinden is er altijd wel wat te vinden. Jarenlang heb ik kleurpotloden en schetsboeken gegeven en wat waren ze er altijd blij mee! Een heel fijne Sinterklaas gewenst Ange,liefs, Ann.

  5. Willen kids geen kleurpotloden meer ? Nou ja, ligt aan de leeftijd hè. De kids van broer en vriendinnen waren er vroeger dolblij mee, gelijk aan de slag met dat schetsboekje van de wibra er bij. Kon ik me wel permitteren met mijn beperkte budget. Maar nu in de tienerleeftijd en dan is het gamen en electronica. I can’t afford . Heb helaas geen kinderbijslag waar ik even uit kan putten. Bovendien heb ik 0,0 verstand van die games en zelfs de huidige muzieksmaak van de jeugd gaat mijn pet te boven. Hoor wel eens een leuk muziekje op de radio, maar wie zijn dat nu weer ? Maar hoera, heb nu weer ontdekt dat ze de leeftijd hebben voor iets betaalbaars : zoon van vriendin is gek op Donald Duck (!) en vond een paar sokken met DD er op. De andere zoon dan maar een paar met Popeye gegeven, met chocoletter, klaar ! Tis een surpriesje hè, haha.En de kids van mijn nichtje zijn nog een tijdje blij met pepernoten of kerstkransjes.

  6. @ Murwarita, jaren geleden ben ik gestopt met het klaarmaken van kerstdiners, zelf hoefde ik niets meer na twee dagen ploeteren dus zo makkelijk mogelijk, maar ik krijg een bijzondere gast dus er moet wel wat lekkers zijn natuurlijk, als ik alleen was geweest was het heel weinig geworden ;-))) Licht in huis kan nog, maar ik heb inmiddels wel spaarlampen!@ Liesje, pepernoten zijn ook best lekker hoor en zeker die van Bolletje, cadeautjes met kerst zijn ook leuk maar daarom heeft de Sint er ook al geen zin meer in, het zijn natuurlijk wel concurrenten van elkaar ;-))) Snoep gezond, eet veel pepernoten. Liefs, Ann.

  7. Wat lees ik nou? Sinterklaas heeft er geen zin meer in?? Wij hier willen nog wel pepernoten hoor! De Sint brengt ze hier nog heel veel, niet aan te slepen….en het liefste van Bolletje!! eigenlijk te duur voor de Sint….maar ja, hij gaat bijna weer naar huis en dan is het afgelopen met Bolletje.Hij heeft al zoveel pepernoten moeten kopen voor ons dat er geen cadeautje meer aan zit. Misschien nog een chocoladeletter…maar dan is het dan ook op.Misschien dat de kerstman nog wat in zijn arreslee heeft??Liefs Liesje x

  8. Zo heerlijk Ann, niets opgefokt zelfs niet koken. Lukt niet altijd :-( ik hou niet van al dat gedoe………………….. Alleen licht in huis, maar straks kan dat ook niet meer. Trusten

  9. Zo heerlijk rustig dus Murwarita, stukje muziek erbij en nog enkele versnaperingen en je hebt aan mij geen kind ;-)))

  10. Een stukje kaas, wat chips en een glaasje wijn,, hoe heerlijk rustig kan Kerstmis zijn …………………………..

  11. Ha, dus jij bent ook een Amalia liefhebster Loontje, Het blijft heerlijk om er af en toe naar te luisteren, de bloopers en de Sinterklaas van Koefnoen daar blijf ik ook om lachen en het is echt een teken van de tijd. Echt Sinterklaas vieren doen volgens mij niet zo heel veel mensen meer, ze scheuren het papier van de cadeautjes, vragen om een plastic tas en moeten nodig weer weg ;-))) Wat heb ik altijd veel gedichten en surprises gemaakt en wat ging er een tijd in zitten, maar het was toen ècht leuk. Mensen die aan Sinterklaas veel doen maken er met kerst ook nog maar even een cadeaufeest van en dan ook nog tuinen vol met lichtjes, oeps dat gaat eerdaags wel heel veel kosten, ik steek wel een paar waxine lichtjes aan, die loeven niet en het is ook nog veel gezelliger.

  12. Heerlijk om Amalia weer eens te horen. Ik heb een paar lp’s van haar maar die zijn ondergestoft. Zal ze toch weer eens tevoorschijn halen. Mooie stem had die vrouw, warm en gevoelig. Om Sinterklaas heb ik dubbel gelegen van het lachen! En eerlijk gezegd, ben ik het volkomen met hem eens. Ik hoop niet dat hij het bijltje erbij neergooit maar van die hebzuchtige kleine en grote graaiers moet ik ook niets hebben. Het wordt echt ieder jaar gekker met de cadeaus en wat heeft het een met het ander te maken? Surrpises, gedichten, speculaas en een cadeautje, dat was pas echt Sinterklaasavond, het heerlijke avondje, maar tegenwoordig viert te patserigheid hoogtij: duur, duurder, duurst! Met Kerst is het trouwens precies hetzelfde.Toedeloe! I.

  13. @ Elisabeth, dan komen de herinneringen meteen weer boven, wat was het toch leuk allemaal en het koste helemaal niets! Liefs.@ San en Caro, heerlijk dat jullie van Amalia’s stem houden, nu voel ik me ineens een stuk jonger ;-))) Mijn schoenen staan op een plankje onder een krantenbak, ik hou er graag veters in en Mandy vindt veters nog altijd geweldig aaarrrggghhh! Dus ik kan mijn schoen al niet eens zetten San. Mijn buidel is nu leeg Caro, te diep getast maar ik zit er niet mee een kleinigheidje is ook leuk. De gemeenten denken ook alleen maar hoe ze hun gemeentehuis nog groter en luxer moeten maken en ze sturen natuurlijk graag rekeningen ;-))) Nog een prettige zondag verder, liefs voor jullie beiden en een knufff.

  14. Ben het met je eens meis..de Sint moet wel héél diep in de buidel tasten tegenwoordig..en gemeentes die aan de crisis denken??..sjah..zal wel..ook ik ben blij met Amalia!!..nog een fijne..helaas opnieuw zeiknatte..Zondag meiss..liefs Caro.

  15. M’n schoentje zet ik allang niet meer maar vind je verhaal wel heel erg leuk.En met Amalia doe je mij ook een heel groot plezier……misschien toch een klein cadeautje voor m’n virtuele schoentje.Lieverd, dikke knuff voor jou en Mandy en een hele fijne zondag ♥♥♥

    °○°Alexandra
  16. Leuk de reactie’s van jou en Murwari ,ik zou bijna weer kind willen zijn want ook bij ons werden al deze dingen gedaan ,we konden wat spelen betreft nog echt kind zijn !! .Wat ik al schreef de Action is superleuk en goedkoop en ook in de kringloop winkel snuffel ik erg graag rond Liefs Elisabeth

  17. Lieve Joke, in principe hebben heel veel mensen nog niets te klagen, ik ook niet. A.O.W. zonder pensioen is niet bepaald een vetpot, maar er zijn mensen die het met nog minder moeten doen en dat is niet haalbaar, het scheelt natuurlijk ook als je nooit veel gewend bent, dan kan je desnoods nog wel een stapje achteruit maar minder moet het dan ook niet worden. Wat heerlijk dat je kleinzoon nog in Sinterklaas geloofd, dat is echt de mooiste tijd en natuurlijk vindt hij het dan zielig al die ongelukken van die zijn goede Sint. Je kunt natuurlijk toch wel een kwartje in de schoen van de oudste doen, anders krijgt de jongste nog het idee dat zijn broer stout geweest is ;-))) Het is best wel een geluk dat wij het allemaal nog veel minder hebben gehad, dan ben je vanzelf wel zuinig, want als er wat gebeurt met de stofzuiger, de wasmachine o.i.d. moet er een spaarpotje zijn en als we alles kopen wat we leuk vinden dan is het niet eens leuk meer. Lekker slapen, en een fijne zondag. Veel plezier met je kleinkinderen dat is morgenochtend meteen naar de schoen. Liefs.

  18. @ Elisabeth, vaak zijn het ook de kinderen waarvan beide ouders werken die echt verwend/verpest worden, misschien zijn de ouders toch schuldbewust. Zelf ben ik niet eens een avond bij de kinderen weg geweest, zo erg hoeft het nu ook niet, maar ik had er geen behoefte aan en later nam ik ze mee. Ook ik heb wel vaak gewerkt maar alleen bij uitzendbureaus zodat als er maar iets was je thuis kon blijven en mijn grootmoeder was bij de kinderen, vreemden heb ik door heel nare ervaringen bij meerdere kennissen nooit vertrouwd, zelfs beste vrienden niet. Als het absoluut nodig is dan moet het, maar zelf vind ik dat als je kinderen hebt dat je daar dan minstens 5 jaar bij thuis moet zijn, als ze naar de kleuterschool gaan zijn er weer uren vrij. Naschoolse opvang vind ik zelf nog het ergst, ik weet nog heel goed dat ik zelf ontzettend blij was als de bel ging, maar nu moeten de kinderen van ’s morgens vroeg tot een uur of 6 op school blijven, het zijn dan wel andere bezigheden maar het is hetzelfde gebouw. Sleutelkinderen heb je ook veel en die moeten zich maar redden, ik vind het echt heel erg zielig voor die kinderen, zoals gezegd als het absoluut moet dat moeder werkt is het niet anders, maar zelfs de oppasouders gaan ze aanpakken, al zijn ze nu nog zo goed voor de kinderen, oppasouders moeten diploma’s hebben gehaald het is toch langer echt niet te filmen. En beter zal het er niet op worden, zelf heb ik geen kleine kinderen en wat ben ik daar soms blij om, liefs.@ Murwarita, ook wij waren altijd buiten aan het spelen, en ook onze kinderen, wat jij schrijft deed ik ook allemaal maar ook onze kinderen en wat was het een mooie tijd. Ik heb wel een prepaid GSM, want zoon heeft alleen een 06 nummer en Geert sr. was altijd in De Mieden bij het vee en kon mij dan bereiken als er wat was met het vee, maar nu doe ik ongeveer een half jaar met 20 euro beltegoed, SMS’jes zijn niet zo duur (gelukkig), want zoon stuurt wel eens een SMS’je en dan zit hij weer ergens in de wereld, dan is het echt makkelijk. Kransjes maken van paardenbloemen was ook heel erg leuk, alleen je kreeg er vreselijk bruine handen van ;-))) Zuring was lekker, dovenetelbloesem uitzuigen was lekker, bramen zoeken, katjes plukken, we hadden tijden in Alkmaar, want ik woonde toen in de stad maar tollen, knikkeren, touwtje springen, bokkie springen, zitte me Japie, Zakdoekje leggen, diabolo gooien, stelt lopen, nee ik had geen echte stelten, maar twee conserveblikken daar had mijn grootvader gaatjes in gemaakt met een touw eraan, maar lol hadden we. Nu zitten de kinderen als oude mensen met elkaar te praten en ik zie ze nooit spelen, als het even regent zie je geen kind meer, jammer want hier kan het nog heel goed. Action is echt heel erg goedkoop en ik mag er graag ook even rondkijken niet eens altijd wat kopen, maar het is gewoon een heerlijke winkel. XXX@ Melda, als kinderen het nodig hebben is het ook totaal geen probleem dat ze een GSM hebben en in de grote stad bij jullie kunnen ze ook geen boomhutten maken en alleen rondlopen is te gevaarlijk en echt niet alleen door het verkeer, maar wat ik telkens bij jullie zie is dat er ontzettend veel gedaan wordt met de kleinkinderen en natuurlijk zijn ze dan net zo gelukkig als wij vroeger, mijn leven is niet bepaald één groot feest geweest, misschien waardeer ik het daarom des temeer om terug te denken aan een onbezorgde kindertijd, het was toen ook niet allemaal rozengeur en maneschijn maar we waren wel kind en dat zijn jouw kleinkinderen ook. Vlak voor mijn huis is een heel groot speelveld met veel schommels, wippen, glijbaan, goals enz., daar kunnen kinderen heerlijk spelen en er wordt door iedereen rondom op gelet, maar ze doen er gewoon niets mee en dat is jammer.@ John, de gemeenten worden vrij in het beslissen hoe hoog de gemeentelijke belastingen worden en iedere gemeente die een tekort heeft zal daar gretig gebruik van maken, de eigen bijdrage is voor gezinnen een ramp en alles wordt duurder en duurder, met een gewone baan is het haast niet meer te doen en dat hebben we dan te danken aan de regering die het gezin als de hoeksteen van de samenleving wil houden, daar word ik dan ook knap misselijk van ze weten zelf niet wat het is en daar zit de fout. Partij van de Arbeid wordt Partij van de Armoede en daar zijn ze dan nog trots op ook!

  19. ik denk dat we de 7 vette jaren gehad hebben en nu naar de 7 magere jaren gaan .vanavond slaapt mijn kleinzoon hier ,dus de schoen word gezet hij is 6 jaar. en gelooft nog in de sint. zijn broer slaapt ook hier en daar had ik niets voor gekocht omdat ik het niet wist dat hij ook hier kwam slapen dat was onverwachts die is 10 jaar en die gelooft niet meer dus hij vind het denk ik ook niet zo erg .we hebben alle 3 naar het filmpje van de sint gekeken en we hebben toch gelachen de kleinste vond het niet zo leuk die vond het zielig.volgend jaar geloofd hij niet meer dat word op school wel verteld vanmiddag heeft de jongste het sinterklaas feest op zijn vader zijn werk gehad en dat was wel leuk . hier vieren we het met kerst altijd zelf wil ik helemaal geen dure dingen ik zeg altijd tegen de kinderen hou je geld maar in je zak . ik ben niet zo kooplustig ik kan het rustig allemaal zien liggen,en dat is maar goed ook als je steeds in moet leveren ann ik heb genoten van de 3 filmpjes en wens je nog een fijne zondag

  20. Alles wordt steeds commercieler. Daarom wordt het ook steeds minder leuk. Ook wordt alles steeds duurder. Volgend jaar inclusief stijging eigen bijdrage moeten we 236 euro meer betalen. Dat is een maandpremie extra ! Volgend jaar stijgen de gemeentelijke heffingen minder omdat de gemeentes zogenaamd met de crisis rekening houden !! Laat me niet lachen ! Heel toevallig zijn er in maart gemeentraadverkiezingen. Maar dat heeft er natuurlijk niets mee te maken …..?! In Meppel stijgt komend jaar de onroerend zaak 3% BOVENOP de inflatie en de rioolrechten 2% BOVENOP de inflatie. Lees dus maar eens goed wat hier staat ! Bovenop de inflatie ! Doodziek wordt ik hier van !

  21. Hier is het sinterklaas voor de kinderen tot twaalf jaar .Tot nu toe is het mijn heel leven een groot feest geweest en ik probeer het zo te houden.Mijn kleinkinderen ,de grootste ,hebben gsm dan moeten ze hier opgehaald dan daar en dan is dat handig.We leven in een andere tijd,boomhutten waar moeten ze die maken?Ze mogen niet eens van het bospad af Ze zijn bij allerlei verenigingen waar ze onder toezicht veel activiteiteten doen .voetballen scouts, turn en dans.Alleen kan je ze niet meer laten rondlopen en dat niet alleen vanwege het verkeer.Ze zijn net zo gelukkig als wij waren ,ze leven nu en niet vroeger.

  22. Action is super en een gat in mijn hand heb ik nooit gehad. Ik heb tijden meegemaakt dat ik enkel brood en jam of pasta kon kopen voor de kids en mezelf. Gelukkig mochten we warm eten bij mams en oma. Mijn logeerbed is een gekregen twijfelaar van rond de vorige eeuwwisseling. En mijn eigen kinderbed staat op zolder. Ik hoef niet zo nodig nieuwe dingen en vind het hartstikke jammer dat we geen kringloopwinkel hebben. Het zijn de kleine dingen die het doen. Die hebben meer waarde dan de grote. Ik weet zelfs niet waarom is een GSM heb. Betaal er 10 Euro per maand voor en neem hem nooit mee, bel er alleen dochter mee en dit is nu ook klaar. Skype is gratis en heel relaxed. Je zit wel tegen het scherm te praten maar enfin. In de auto zit een oude prepaid met 5 euro bel tegoed. Is genoeg toch. SMS-en doe ik bijna nooit en als ik het doe ook middels skype, heel goedkoop en geen geklooi met die kleine toetsjes. Die ouders die hun kinderen allemaal van die dure spullen kopen snap ik niet. Kinderen moeten niet achter x-boxen zitten, ze moeten buiten spelen, de natuur ontdekken. Zelfs dat kan in een stad. Er zijn parken zat. Het zijn geen tijden meer zoals vroeger, dat begrijp ik. Maar wat was ik een gelukkig kind, ik kon uren in de velden lopen, kijken, naar een kolonne mieren kijken die een mol opat. Paarden en koeien suikerklontjes voeren zodat ze me kenden en naar me toekwamen om te knuffelen (mijn moeder snapte nooit waarom de suiker zo snel opraakte). Boomhutten maakten en in hooioppers klimmen tot woede van de boeren als ze wel eens instorten en de politie bij iedereen aan de deur stond. Klaprozen en korenbloemen plukken. Zuring rauw en ongewassen eten, geen auto’s in de buurt. Rietstengels plukken en meikransjes maken. Ik was vast gelukkiger dan de kinderen van tegenwoordig, ze hebben geen tijd meer om kind te zijn….. Alle woorden van gisteren komen vandaag naar buiten geloof ik. xxx

  23. Ja Ann en wat dacht je over de grote steden ,bah !! Ook ik zie kinderen met pinpasjes en wat dacht je van al die mobieltjes waar ze mee rondlopen ,werkelijk te gek voor woorden ,vaak denk ik dat het afkopertjes zijn omdat ouders geen tijd meer hebben voor hun kinderen !! Dat denk ik zo wie zo omdat ouders vaak beiden moeten werken om hun lasten te kunnen betalen ,ik ben zelf altijd thuis geweest en nee dat was ook niet altijd alles ,maar helaas is het nu een totaal andere tijd en het word er echt niet beter op Liefs Elisabeth

  24. Dat is al begonnen Elisabeth, zelfs in de dorpen wordt er erg veel gestolen maar ik vind eigenlijk de ouders mede schuld hebben, er lopen kinderen van een jaar of 8 met een pinpas te betalen, bij de Action koop ik ook vaak cadeautjes dat is echt een heerlijke winkel voor een kleine portemonnee en af en toe een bloemetje op de markt, dat moet kunnen, maar wij zijn meestal blijer met kleine dingen dan met heel grote, dan voel ik me behoorlijk verlegen. Liefs.

  25. Ja lieve Ann ,wat meer tevredenheid zo mooi zijn ook bij ons volwassenen ,ook ik ben zeker blij met kleine dingen ,ik hoef geen absurd dure dingen omdat een ander ze ook heeft ,mijn nieuwe meubeltjes zijn erg leuk maar gewoon heel goedkoop van Ikea en soms verwen ik mezelf even met iets leuks van de Action of zo en ben daar gewoon blij mee .Dat is wat ik me ook wel eens afvraag Ann ,wat gaat er gebeuren met de jeugd als alles echt eens ophoud ,en dat zit er stap voor stap aan te komen ,en wat dan ?? ik moet er bijna niet aan denken Liefs Elisabeth

  26. Wij vieren sinterklaas nooit met hele dure kado’s. We hebben lootjes getrokken en kopen dan voor degene die we hebben een kado van max 10 euro! Ik koop dan nog wel de chocolade letters en de pepernoten voor ons allemaal. En dat is het dan.

  27. Dat hoop ik ook Elisabeth, maar de volwassen mensen mogen ook wel eens wat blijer zijn met kleine dingen, het lijkt zo langzamerhand wel een wedstrijd wie het meest heeft. Wat zit ik toch nog lekker op mijn gekregen kantoorstoel en mijn 35 jaar oude bank, als het maar heel is. Overigens zal er echt een tijd komen dat de jeugd lang niet alles meer kan krijgen wat ze nu in hun hoofd halen, maar ik vrees dat er dan rare dingen gaan gebeuren, ze zijn het n.l. niet gewend. Liefs, Ann.

  28. Je hebt gelijk Ann,natuurlijk zijn er nog blije koppies en het zou zo mooi zijn als er nog veel meer tevredendheid mag komen bij de kinderen ,ik hoop dat het ooit gaat lukken ,kinderen die weer echt blij zijn met lieve kleine dingen .Liefs Elisabeth

  29. @ Dear brother, ik voel helemaal met je mee, Sanne is 4 december jarig en 5 december is het Sinterklaas en al sla je me dood ik weet niet meer wat ik moet geven. Ze wordt 9 jaar, dus te klein voor een tafellaken en te groot voor een servet, ook zij heeft alles wat ze wil hebben *snik* ik ben in de stromende regen wel weg geweest en heb wat gekocht, maar gegarandeerd dat ze het al heeft, nou dan maar wat snoep erbij dat gaat er altijd in. Het is een zware tijd voor Opa en OmaSinten. OmaSint is druk aan het werk en nu ga ik even uitpuffen bij de helse machine, werk is er altijd maar het geeft wel voldoening. Jij ook nog een heel goede avond en zondag lieverd en een dikke kus voor jou van mij en likje van Mandy voor Oom Edward. De foto van Sinterklaas en Zwarte Piet aan haar laten zien, kan ze alvast wennen ;-)))@ Elisabeth, er zijn genoeg ontevreden kinderen, maar gelukkig ook nog wel heel veel die nog blij te maken zijn en daar doen we het dan voor! Ook ik zet geen schoentje van mezelf hoor meisz dat scheelt weer een hoop troep met al dat hooi wat toch niet wordt opgehaald door de schimmel ;-))) Liefs, hug, Ann.@ Belia, er zal heus wel weer heel veel worden uitgegeven, maar de schulden zou ik dan ook niet graag over nemen, als je ziet wat het speelgoed kost krijg je kippenvel en met een kleine portemonnee hoef je er niet eens aan te beginnen. Liefs, hug, Ann.@ Benona, viltstiften zijn altijd welkom en kinderen kleuren en tekenen gelukkig nog steeds graag. Mooi te lezen dat de kinderen die bij jouw kleinkinderen komen ook niet van die gek grote cadeau’s geven, dan blijft er tenminste nog wat te wensen over! Hier heeft het de hele morgen gegoten, maar vanmiddag werd het droog het was overigens heel erg koud, dus wel een stuk gelopen met Mandy, maar die was volgens mij ook blij dat ze weer thuis was ;-))) Amalia vind ik nog steeds geweldig en Portugal had ik graag eens willen zien en natuurlijk naar de fado’s luisteren. Liefs, hug, Ann.@ Murwarita, ik kreeg vroeger geen boeken, dat was zonde van het geld ;-((( En een pop zonder haar met van die stoffen armpies en beentjes, maar goed toen ik 8 jaar was kreeg ik mijn eerste boek en wat was ik daar blij mee "Sprookjes van Andersen" met tekeningen van Rie Cramer, het is later weggeraakt bij verhuizingen en nu zijn die 1e drukken schreeuwend duur. Zelf vind ik de bloopers ook geweldig dat doet me dus heel erg aan Leonard Huizinga denken, waar uit alle zijstraten van de Dam vechtende Sinterklazen en Zwarte Peten kwamen, om die boeken van Adriaan en Olivier heb ik meerdere malen gehuild van het lachen, en Edward is het ook nog steeds niet vergeten. Veel knugs en hufs terug en snel helemaal beter worden hoor.@ Henk, er is toch iets fout gegaan hoor, Amalia Rodriques was wereld beroemd met haar fado’s, volksmuziek heb ik altijd geweldig gevonden. Als je de son wil sien… zeiden ze altijd in Amsterdam en om een foto te maken in de natuur hoef ik maar 5 minuten te lopen ;-))) Die computer krijg je natuurlijk van ze nooit niet, maar zo’n opblaaspop kan nog wel, overigens zeg ik nooit foei, zo kan ie wel weer Henk, ik heb de mensen graag zo ze zijn, ehhh een nieuwe camera? Doet die van jou het niet meer? Liefs, Ann.@ Sibylle, nee hoor jij hebt alleen maar gevraagd om een kabeltje, dus als Sint en Piet dan wat geven ben jij helemaal niet hebberig. Koefnoen heeft soms heel leuke stukjes en dit was erg toepasselijk, liefs, knugs, Ann.

  30. @henk : zal ik het dan maar zeggen : FOEI, ga je vingers wassen met groene zeep en een ruige borstel.

  31. Hebberig tuig hihi ,dat ben ik :)). Wat een leuk, waar stukje. Ik moest zo hard lachen om Koefnoen hahahaLiefs

  32. Amalia Rodrigues ? ehhhhh nooit van gehoord lieve Ann. Je landschapsfoto vindt ik dan weer een stuk beter met de son die sakt in de see. En wat betreft de Sint, die moet niet zeuren maar gewoon dokken. Henk wil een nieuwe PC en een nieuwe camera en de pepernoten mag ie wel houden hoor, en m’n vitrinekast hangt al vol met poppen met krullen in ’t haar. Ik ga gewoon voor een kale pop die ik kan oppompen wanneer ik daar zin in heb.En eerlijk gezegd denk ik dat je zelf ook wel wat (peper)noten op je mars hebt.Ik hoor je al zeggen…….Foei, zo kan ie wel weer Henk…………en je hebt gelijk hoor..Mij rest niet anders dan je een fijne avond en zondag toewensen.Liefs van Henk

  33. Ondanks de steeds duurder wordende maatschappij, is het inderdaad verschrikkelijk dat kids x-boxen moeten hebben, spelcomputers en weet ik veel. Vroeger waren we tevreden met een mand wasknijpers, of een doos kleurpotloden en een pop met haar. Maar alles met alles heb ik zitten gieren met je Sinterklazen. Ik vrees dat onze Klaas dat filmpje ook gezien heeft want die wil onder geen beding op een paard. Tjonge Ann, de tranen staan nog in mijn ogen. Prettig weekend en lots of knugs en hufs ☺

  34. Nou heel wat kijkplezier hier! :-)))De Sint in Den-Bosch doet heel ouderwets gewoon grote pakken filtstiften e.d. als het er maar groot uitziet de prijs laag hahaha en zo bij vele vriendinnen van mijn dochter met kids en toch hele goeie banen. Nee gelukkig laat niet iedereen zich meeslepen in de gekkigheid van sinterklaaswensen van de jeugd, overal moet geconsuminderd worden, alhoewel je dat als je in de stad loopt niet zal denken. Overigens was het hier heerlijk zonnig weer bijna windstil, wel koude neuzenweer maar toch heerlijk voor de tijd van het jaar, dus valt vast wel mee voor de GoedHeiligman ,,, wat is Koefnoen toch meestal heerlijke humor en Amalia Uma casa Portuguesa bracht me naar heerlijk warme sferen primabella pracht stem/muziek thnx Annypenny ,,, Geniet&liefsNoon

  35. Wat verdrietig voor de Sint! Ik kan het me helemaal voorstellen dat het hem allemaal teveel gaat worden, de verlanglijstjes liegen er niet meer om, tja, kinderen weten niet beter dan dat de bomen tot aan de hemel groeien! Ook de centjes van de Sint raken ook een beetje op, alles is ook zo duur, en hij heeft ook huizenhoge lasten, b.v. de stoomboot, het huis, de salarissen van de Pieten, en ga zo maar door. Maar als de Sint weer ‘normale’ presentjes gaat geven wennen de kinderen er ook wel weer aan.Fijn weekend, liefs, Belia.

  36. Lieve AnnGeen wonder dat de Sint er genoeg van heeft in deze tijd ,al de grote dure verlanglijstjes en dat terwijl de koek [of eigenlijk de pepernoten op zijn ] tja wat blijft er dan over ,geen blije gezichtjes meer maar boze en teleurgestelde .Natuurlijk kunnen we geen 30 jaar terug ,al denk ik idd dat het er wel op gaat lijken .Ik zet dit jaar geen schoentje voor mezelf ,dat scheelt toch weer een paar centjes voor de Sint !!Liefs en een fijn weekend Elisabeth

  37. Lieve Zuster,Dat de Sint diep en diep bedroeft is, daar heb je helemaal gelijk in, de tijd van een pop met vlechten in het haar,en de bromtol met een zweep erbij, is voorbij. Tegenwoordig staan er dingen op het verlanglijstje van de lieve jeugd waar de Sint nog nooit van heeft gehoord, laat staan een OpaSint, die wordt zowiezo te oud voor die rotzooi! De bloopers van de Heiligman zijn hilarisch, hierbij moet ik altijd weer denken aan Leonard Huizinga en Godfried Bomans. Wat ons de komende jaren aan diverse prijsverhogingen staat te wachten wordt je niet vrolijk, van het nieuws en het weer ook al niet, gatsiedarrie….soms heb ik zoiets van zal ik vandaag maar in mijn mandje blijven liggen,er is toch niets leuks te beleven. Maar dan wint de nieuwschierigheid het toch weer, zou de Sint iets in mijn schoentje hebben gedaan? Als ik dan met krakende botten bij de schoen kom,zitten de wortel en het hooi er nog in,en dan weet ik genoeg……NADA! Ik had jou en die kleine rakker al een fijn weekend gewenst, maar ik doe het met liefde nog een keer hoor.Een dikke kus van je broertje.

  38. Ook de gemeentelijke belastingen gaan in veel gemeenten fors omhoog, ik weet ook niet hoe b.v. eenouder gezinnen of mensen met een minima uitkering het allemaal moeten betalen, maar het wordt bar en boos. En Sinterklaas, je doet je best maar echt leuk is het al lang niet meer, de kasten van heel veel kinderen puilen uit en de wensen worden al groter. We moeten maar weer even 30 jaar terug in de tijd Ingeborg.Liefs, Ann.

  39. Van het nieuws kun je ook niet vrolijk worden Ann, vraag me af waar gaat het naar toe? Gas en stroom wordt flink duurder en dan denk ik dat er toch weer velen zijn die steeds meer moeite krijgen om hun rekeningen te betalen. Dan weer het ziekenfonds, het loopt de spuigaten uit. Wat de Sint betreft kan ik me voorstellen dat die lieve man steeds weiniger te doen krijgt, de mensen hebben geen geld meer. Dure cadeau`s behoren langzaam tot de verleden tijd, en zoals jij al schrijft……….wie is er tevreden met wat snoepgoed en kleurpotloden? Dat was vroeger in mijn tijd toen we tevreden waren met een kleinigheid in onze schoen. Het mooie is er al lang vanaf. Liefs en groetjes.

Geef een reactie

